Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

pop up bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg orker ikke å se en time med dette, men jeg trodde ikke de var slaver i Egypt men at han var farao? Hum, stemmer ikke den historien heller? 

Det hele virker veldig som en sekt. Jeg kan ikke så mye om det alternative miljøet i USA, men bare gikk innom et par av hennes videoer og googla henne. 

Hvis det er noen som helts bakgrunnssjekk bør Kongen ha all denne infoen, også om at det er anklager om at han har begått seksuelle overgrep, og med den infoen godkjent ekteskapet. 

Hva skal kongen gjøre med denne infoen mener du?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sunbrain skrev (26 minutter siden):

Hva skal kongen gjøre med denne infoen mener du?

Nå er det Kongen som skal godkjenne ekteskapet, så han kunne latt være det. Han kunne også gitt råd til sin datter om at det ikke er et ekteskap hun bør gå inn i (akkurat det kan jo hende han har gjort, men hun ikke har hørt på). Han kunne fratatt henne prinsessetittelen om hun inngikk ekteskap med Durek. Han kunne tatt avstand ved å ikke møte opp i bryllupet (kunne enkelt ha skylt på dårlig helse), han kunne gitt flere uttalelser underveis - det har vært masse skandaler, men Kongen har ikke sagt noe som helst. Verken når det gjelder gin eller seksuelle overgrep. 

Så ja, jeg syns det er mye Konge kunne gjort med denne infoen. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (8 timer siden):

Kan hende de sjekket opp dette grundig men at enkelte ikke brydde seg om det.

Dette tenker jeg også. Bakgrunnsjekker gjøres nok, men om det tas veldig alvorlig - neppe. Det virker som kongehuset har rotet seg helt bort i naiv raushet. Ingen skal dømmes, alle kontroverser forklares som glipper, kulturforskjeller og misforståelser -  og problemer "snakker vi om som familie" - selv når problemene tydeligvis går over grensen til lovbrudd. 

Endret av Isild
  • Liker 12
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De seksuelle overgrepene ville vel ikke kommet frem i noen bakgrunnsjekk, da jeg har inntrykk av at de først blir avslørt nå...?

Her er forresten to videoer fra en dame som ble helt knust av en narsissist, der hun kommer inn på hvordan man endrer verdier og blir en annen når man er sammen med dem: 
https://www.youtube.com/watch?v=HpuHCmzTKu8&ab_channel=NarcCon

https://youtu.be/cPQqxjXDFVo?si=GZkSy6iwzMfV7ntN

I den siste videoen snakker hun om spiritualitet, og hvordan narsissisten kan endre verdiene og trossystemet ditt så du adopterer deres kyniske måte å se på verden og andre mennesker. Og Durek er jo i en posisjon der han  virkelig kan gjøre dette med Märtha.
Syns det var interessant siden det er flere i tråden her som har sagt de syns at Märtha har endret seg.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (51 minutter siden):

De seksuelle overgrepene ville vel ikke kommet frem i noen bakgrunnsjekk, da jeg har inntrykk av at de først blir avslørt nå...?

Her er forresten to videoer fra en dame som ble helt knust av en narsissist, der hun kommer inn på hvordan man endrer verdier og blir en annen når man er sammen med dem: 
https://www.youtube.com/watch?v=HpuHCmzTKu8&ab_channel=NarcCon

https://youtu.be/cPQqxjXDFVo?si=GZkSy6iwzMfV7ntN

I den siste videoen snakker hun om spiritualitet, og hvordan narsissisten kan endre verdiene og trossystemet ditt så du adopterer deres kyniske måte å se på verden og andre mennesker. Og Durek er jo i en posisjon der han  virkelig kan gjøre dette med Märtha.
Syns det var interessant siden det er flere i tråden her som har sagt de syns at Märtha har endret seg.

Kanskje ikke de seksuelle overgrepene, men han har jo vært i kjent trøbbel med loven bortsett fra disse også. Virker ikke som det var alvorlig nok for ML eller de andre. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva Tomine Harket synes om det at Durek Verrett på sin Shamandurek-konto på Instagram har lagt ut to ulike storier om henne siste dagene i anledning hennes låt. Den første han la ut hadde han merket med "my dear friend @tomineharket".

Om han var hennes gode venn så hadde han kanskje tenkt at det ikke var til hennes beste at han la ut dette om henne når han står midt oppi flere tilfeller av seksuell trakassering/overgrep av sine kunder. Men han gjør vel som han alltid har gjort, gjør det han selv mener er best for hans business, uavhengig av hvordan dette negativt påvirker de han kaller sine nære og kjære.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hva Tomine Harket synes om det at Durek Verrett på sin Shamandurek-konto på Instagram har lagt ut to ulike storier om henne siste dagene i anledning hennes låt. Den første han la ut hadde han merket med "my dear friend @tomineharket".

Om han var hennes gode venn så hadde han kanskje tenkt at det ikke var til hennes beste at han la ut dette om henne når han står midt oppi flere tilfeller av seksuell trakassering/overgrep av sine kunder. Men han gjør vel som han alltid har gjort, gjør det han selv mener er best for hans business, uavhengig av hvordan dette negativt påvirker de han kaller sine nære og kjære.

Ja..og i det siste har jeg tenkt at iallefall noen av de norske gjestene som deltok i bryllupet må føle seg en smule ubekvemme i disse dager.De har knyttet sitt navn i denne galskapen.De kjente alle DV sin karakter på forhånd,selv om de ikke visste om dette her siste.Tviler på de i ramme alvor trodde de var med på å feire en grandios kjærlighetshistorie.Mulig de kjenner litt på en vammel ettersmak av ginen nå.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anita666 skrev (2 timer siden):

Ja..og i det siste har jeg tenkt at iallefall noen av de norske gjestene som deltok i bryllupet må føle seg en smule ubekvemme i disse dager.De har knyttet sitt navn i denne galskapen.De kjente alle DV sin karakter på forhånd,selv om de ikke visste om dette her siste.Tviler på de i ramme alvor trodde de var med på å feire en grandios kjærlighetshistorie.Mulig de kjenner litt på en vammel ettersmak av ginen nå.

De tror ikke på det nå heller. Dette er folk som er godt inne i sekta til DV. 👍🏼

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anita666 skrev (5 timer siden):

Så mye for Lilli Bendriss' evne til å lese andre...

Endret av Frisk Frosk
La til hele navnet, siden initialene kunne misforstås ;) (sorry, Istapp og PP ;) )
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (11 minutter siden):

Så mye for LBs evne til å lese andre...

😂 LB? LB, jeg måtte tenke veldig lenge, så tar dette som et tegn på at det er leggetid. Bendris har vel "lest" dette for lenge siden😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har både ML og DV lagt ut mengder at bilder på sine IG-kontoer.

De to har visstnok vunnet en inkluderingspris utdelt av Gurus magazine.

Samme magasin hadde 5. oktober en artikkel de kalte "Royal Wedding Travel Essentials.

Og nå altså en stor greie hvor de hyller "Shaman Durek" og Märtha Louise.

Heiagjengen fra bryllupet, som selv har promotert seg med "royal wedding" og "princess" og whatnot, stiller opp. DVs, inntil nylig, manager "soulfulpublicist" på IG stiller også opp og bruker Norwegian Royal Wedding.

DV selv reposter også en slikt dagens ord, denne gangen:

"God is working out that situation. Type Amen."

Kilder: storynavigation.com, DV og MLs IG-kontoer, stories.

Så vet vi det. Det norske Kongehuset er nå i ferd med å bli brukt aktivt for å renvaske Shaman Durek / Durek Verrett fra anklagene med seksuelle overgrep. Og DV mener at prisen han og ML nå får er Guds vilje som er i ferd med å rydde opp i "situasjonen".

Dette blir sykere og sykere!

Interessant nok har Märtha Louise IKKE reklamert for den siste podkasten til HeartSmart. Det har derimot både Mari Manzetti og Lilli Bendris gjort på sine IG-kontoer. I går, den 10. november 2024, har en person lagt ut samme spørsmål både MMas og LBs kontoer, under reklamen de hadde for podkasten 1. november 2024. Personen lurer rett og slett på hva podkasten mener om at ML voldtar og berører klienter på seksuelt uakseptable måter? Hun spør også hvordan dette harmoniserer med budskapet om kjærlighet, respekt, grensesetting m.m.? Spør litt mer generelt hva damene i podkasten mener om de som "koser" seg med og sover med klienter? Spør også hva damene mener om manipulering av klienter.

Blir spennende om Mari Manzetti eller Lilli Bendriss kommer til å svare på dette...

(Jeg legger ikke ut brukernavnet på den som har lagt det ut, har tatt skjermdump i tilfelle det fjernes.)

Og 8. november la MMa ut bilde av henne selv og MLs manager Carina Scheele Carlsen på rød løper fra gmn-arrangementet. Virker som om det skal slås ring rundt DV og ML.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (56 minutter siden):

Så mye for LBs evne til å lese andre...

Det tok tid før jeg klarte å koble dette til å være Lili Bendriss, og ikke Leah Behn. Skjønte ikke noe😄

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.seher.no/kongelig/durek-martha-visste-altmartha-svarer-ikke/82216333

ML visste altså alt. 

Dette blir spekulasjoner fra min side, men jeg gjetter på at han (og hun) bortforklarer berøring av kjønnsorganer og direkte seksuelle handlinger under behandling med at det var/ble en helt naturlig del av nettopp behandlingen - Videre tenker jeg at det problematiske for faraoen og dronninger er at samfunnet ser på dette ser på dette som overgrep, og jeg tror de mener dette sier mer om vårt uptighte samfunn enn om Dureks fantastiske frigjøringsmetoder. 

Wild guess. 

Hun har mistet all kontakt med hva som er greit og ikke. 

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (12 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/durek-martha-visste-altmartha-svarer-ikke/82216333

ML visste altså alt. 

Dette blir spekulasjoner fra min side, men jeg gjetter på at han (og hun) bortforklarer berøring av kjønnsorganer og direkte seksuelle handlinger under behandling med at det var/ble en helt naturlig del av nettopp behandlingen - Videre tenker jeg at det problematiske for faraoen og dronninger er at samfunnet ser på dette ser på dette som overgrep, og jeg tror de mener dette sier mer om vårt uptighte samfunn enn om Dureks fantastiske frigjøringsmetoder. 

Wild guess. 

Noen la ut et intervju med DV her, der forklarte han det med at noen ganger må han massere innsiden av låret/lysken og da kunne jo fingeren plutselig være borti noe. Så kontrakten skulle da sikre at den som får behandling skulle være klar over det "hvis fingeren plutselig er der" eller noe sånt. Altså... Man klarer fint å gi massasje uten å være borti kjønnsorganene til folk. Hvis du må ha kontrakt på det, da vet du jo allerede fra start at du gjør noe du ikke skal. Mulig det er forklaringer som den nevnte, DV har servert Märtha. Han kan sikkert være overbevisende på sitt vis. Innmari skummelt. Var det @Déjà vu som la det ut?

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Noen la ut et intervju med DV her, der forklarte han det med at noen ganger må han massere innsiden av låret/lysken og da kunne jo fingeren plutselig være borti noe. Så kontrakten skulle da sikre at den som får behandling skulle være klar over det "hvis fingeren plutselig er der" eller noe sånt. Altså... Man klarer fint å gi massasje uten å være borti kjønnsorganene til folk. Hvis du må ha kontrakt på det, da vet du jo allerede fra start at du gjør noe du ikke skal. Mulig det er forklaringer som den nevnte, DV har servert Märtha. Han kan sikkert være overbevisende på sitt vis. Innmari skummelt. Var det @Déjà vu som la det ut?

Skummelt er ordet. På en måte signerer jo klientene på at det er "greit" å bli antastet. 

Nå om dagen som saken mot legen fra Frosta går, så ser vi jo hvor vanskelig det er for noen av de som blir utsatt for overgrep å faktisk forstå/vite at det ER overgrep. Legen hadde pasientens fulle tillit, og da begynner hjernen vår å tenke at "dette er sikkert normalt". 

Mange av DV sine klienter har nok samme tilliten. De kommer til han for behandling, og stoler på metodene han må bruke. 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (28 minutter siden):

Skummelt er ordet. På en måte signerer jo klientene på at det er "greit" å bli antastet. 

Nå om dagen som saken mot legen fra Frosta går, så ser vi jo hvor vanskelig det er for noen av de som blir utsatt for overgrep å faktisk forstå/vite at det ER overgrep. Legen hadde pasientens fulle tillit, og da begynner hjernen vår å tenke at "dette er sikkert normalt". 

Mange av DV sine klienter har nok samme tilliten. De kommer til han for behandling, og stoler på metodene han må bruke. 

I tillegg så er DV klienter i en allerede sårbar posisjon for de kommer jo til han for å få hjelp.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hjertens enig i de to siste innleggene her nå- og er helt kvalm over å ta innover meg hvordan DV har tatt seg til rette på sine pasienter (vet ikke hva han kaller dem).

Og det er ingenting som heter "å signere på å bli antastet" i min bok. Du kan ikke gi et kvalifisert samtykke hvis du er kjent med at overgrep/krenkende handlinger vil kunne skje. Du kan ikke signere på at du godtar å sette deg selv i en sånn situasjon- da har du ikke forstått hva du signerer i så fall. Og dermed ikke et kvalifisert og kompetent samtykke.  Manipulering tenker jeg vi kaller det.

I prinsippet ser jeg ingen forskjeller mellom han og overgriperen på Frosta. Hva er forskjellen? Hvordan kan noen finne det helt riktig å forsvare den ene men ikke den andre. Frostalegen har fått en tiltale mot seg etter etterforsking fra politiet. DV er også anmeldt, og hvis det utløser en etterforsking og tiltale så er dette to manne-griser begge to. 

Offerperspektivet er det samme for alle typer krenkelser og overgrep. Det er hvordan du opplever det, ikke intensjonen til overgriper. 

Fy skamme seg! 

Endret av Jammf
  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (2 minutter siden):

Så hjertens enig i de to siste innleggene her nå- og er helt kvalm over å ta innover meg hvordan DV har tatt seg til rette på sine pasienter (vet ikke hva han kaller dem).

Og det er ingenting som heter "å signere på å bli antastet i min bok". Du kan ikke gi et kvalifisert samtykke hvis du er kjent med at overgrep/krenkende handlinger vil kunne skje. Du kan ikke signere på at du godtar å sette deg selv i en sånn situasjon- da har du ikke forstått hva du signerer i så fall. Og dermed ikke et kvalifisert og kompetent samtykke.  Manipulering tenker jeg vi kaller det.

I prinsippet ser jeg ingen forskjeller mellom han og overgriperen på Frosta. Hva er forskjellen? Hvordan kan noen finne det helt riktig å forsvare den ene men ikke den andre. Frostalegen har fått en tiltale mot seg etter etterforsking fra politiet. DV er også anmeldt, og hvis det utløser en etterforsking og tiltale så er dette to manne-griser begge to. 

Offerperspektivet er det samme for alle typer krenkelser og overgrep. Det er hvordan du opplever det, ikke intensjonen til overgriper. 

Fy skamme seg! 

Og det sier jo litt om intelligensnivået til Durek, som mener at disse kontraktene skal frita ham ansvar for å bedrive seksuelle overgrep. Tenkt å være så korka... 

Endret av PusheenPusheen
Ordfeil
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 timer siden):

ML visste altså alt. 

Wild guess. 

Oh the mindf***! Hva i helv.... er dette? :o Lyver han eller er hun virkelig så til de grader hjernevasket? 

"I have this part of me that just doesn't restrain myself..." Eh ja takk, det har vi allerede merket :roll:
"Coyote is the trickster.." Jepp, du er en trickster Durek. Smart trekk å innrømme alt dette, for så å snu det helt på hodet.

Faktisk høres han nervøs ut i dette klippet, mer nervøs enn om han bare snakket med en mannlig venn, så det er kanskje sant at Märtha hører på....går det an.

Jeg må si at jeg nå har mistet ALL respekt for samtlige i kongehuset (unntatt barna selvsagt). At overgrep i behandlingssituasjon kan godtas, og at vold mot kvinner blir skjult og dysset ned er bare for mye. Dette er jo totalt bedritne mennesker, og da inkluderer jeg Kongen og Dronningen som MÅ ha visst at NOE av dette har foregått.
Skam dere alle sammen!

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det norske kongehuset blir bare mer og mer fantastisk. Et kongehus som støtter både kvinnemishandling og overgrep. For dette kommer til å bli dysset ned og nektet å bli svart på som alt annet. Dette er nå skikkelig pinlig, håper ikke andre tror at resten av den norske befolkningen er like naive som Harald og gjengen.

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...