Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Bombibit skrev (32 minutter siden):

Durek er en nobody i America. 

Var det jeg hadde mistanker om, ja.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Justlooking skrev (18 timer siden):

Ser det er kommet i aviser og bladet over store deler av verden hvordan Durek har misbrukt klienter ..

https://www.seher.no/kongelig/mediastorm/82187036

Yay, endelig kommer det fram! Jeg visste at denne fyren var et "creep" helt fra begynnelsen, og det har ingenting med hudfarge eller det at han kaller seg sjaman å gjøre. Jeg har ingenting imot sjamaner, engler eller noe som helst spirituelt, men det finnes det man kan kalle spirituelle narsissister i alternativbevegelsen, og han ER en. Så nå må vel Märtha også våkne? Og alle alternative i Norge som har sett så opp til han? Eller?
Jeg måtte bare opprette konto for å kommentere i denne tråden nå. Har vært inne her før og kommentert, men har lett for å bli avhengig, så jeg stikker lett ut igjen...

WTF....jeg dauer! :hoho:Her har han virkelig tråkke i salaten! Jeg visste ikke om noe av dette før jeg fant det i tråden. I dette klippet kan man høre at han er stolt av det han har gjort, og nyter å fortelle det, akkurat som en ekte narsissist. Nei Märtha...nå må du bare skjønne det, han her er helt klassisk: https://www.seher.no/video/-jeg-skulle-aldri-sugd-ham/GpnqPx5f

Og PS. jeg ler IKKE av de seksuelle overgrepene og de som har blitt utsatt for dem, men av hvordan Durek i sin narsissisme avslører seg selv så grundig som det går an.

Endret av Maia70
  • Liker 9
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (33 minutter siden):

Yay, endelig kommer det fram! Jeg visste at denne fyren var et "creep" helt fra begynnelsen, og det har ingenting med hudfarge eller det at han kaller seg sjaman å gjøre. Jeg har ingenting imot sjamaner, engler eller noe som helst spirituelt, men det finnes det man kan kalle spirituelle narsissister i alternativbevegelsen, og han ER en. Så nå må vel Märtha også våkne? Og alle alternative i Norge som har sett så opp til han? Eller?
Jeg måtte bare opprette konto for å kommentere i denne tråden nå. Har vært inne her før og kommentert, men har lett for å bli avhengig, så jeg stikker lett ut igjen...

WTF....jeg dauer! :hoho:Her har han virkelig tråkke i salaten! Jeg visste ikke om noe av dette før jeg fant det i tråden. I dette klippet kan man høre at han er stolt av det han har gjort, og nyter å fortelle det, akkurat som en ekte narsissist. Nei Märtha...nå må du bare skjønne det, han her er helt klassisk: https://www.seher.no/video/-jeg-skulle-aldri-sugd-ham/GpnqPx5f

Og PS. jeg ler IKKE av de seksuelle overgrepene og de som har blitt utsatt for dem, men av hvordan Durek i sin narsissisme avslører seg selv så grundig som det går an.

Ja, han er jo egentlig en ganske åpen bok for oss som ikke er manipulert av ham. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (På 6.11.2024 den 6.24):

Styrker mistankene mine om at ML blir lurt trill rundt og at han egentlig er erkegay. Tror ikke på noe han sier, alt han gjør har jo en eller annen baktanke.

Mange narsissister er biseskuelle. Det som betyr noe for dem er den narsissistiske forsyningen, ikke hvilket kjønn noen har. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Ja, han er jo egentlig en ganske åpen bok for oss som ikke er manipulert av ham. 

Ikke om man er alternativ. I denne tråden tipper jeg at det er mest skeptikere som blankt avviser at Durek kan være normal eller seriøs bare ut fra det han driver med, mens det er veldig få her som tror på healing, engler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (17 minutter siden):

Ikke om man er alternativ. I denne tråden tipper jeg at det er mest skeptikere som blankt avviser at Durek kan være normal eller seriøs bare ut fra det han driver med, mens det er veldig få her som tror på healing, engler osv.

Nja, jeg har flere i min krets som tror på det alternative - ingen av de er spesielt begeistret for DV. Handler ikke om hans påståtte evner, men om hans personlige fremtoning og sin egen oppfatning om seg selv. Er man litt god å lese mennesker, bør man klare å luke ut sånne som DV. Forhåpentligvis.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (På 5.11.2024 den 8.43):

Tviler ikke ett sekund på at hun forsvarer han med nebb og klør.

Vet du, jeg er så drittlei dette paret at jeg håper DV havner i fengsel. Da skal jeg gapskratte av hvor naiv ML og resten av kongefamilien har vært.

DV har vært i fengsel før han, og hjelper ikke det, så vil nok ikke et nytt fengselsopphold hjelpe heller...
Verrett har sagt at han ble dømt og sendt til fem års ubetinget fengsel i USA etter at han hadde organisert en fest i et forlatt hus som ble satt i brann.[18] Han har sagt at han sonet ett år i fengsel før han fikk innvilget prøveløslatelse for god oppførsel.[19][20][21][22] Han har videre sagt at fengselserfaringen gjorde ham til en bedre sjaman.[23][24]

Og ML kommer til å forsvare han ja. Faktisk tipper jeg at hun, og kanskje ikke andre i kongefamilien heller kommer til å høre på lydklippene, og at de kanskje totalt har boikottet Se og Hør for lenge siden og ikke leser det. Vi kjenner jo til mekanismen "confirmation bias" eller bekrefteslsesfellen, der man nekter å se på informasjon som strider mot det man tror på. Jeg har selv opplevd det med en venninne i en lignende sak, og kan kjenne den mekanismen i meg selv også. Det er svært ubehagelig å se på motstridende informasjon om noe elle noen som man er emosjonelt investert i.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (8 minutter siden):

DV har vært i fengsel før han, og hjelper ikke det, så vil nok ikke et nytt fengselsopphold hjelpe heller...
Verrett har sagt at han ble dømt og sendt til fem års ubetinget fengsel i USA etter at han hadde organisert en fest i et forlatt hus som ble satt i brann.[18] Han har sagt at han sonet ett år i fengsel før han fikk innvilget prøveløslatelse for god oppførsel.[19][20][21][22] Han har videre sagt at fengselserfaringen gjorde ham til en bedre sjaman.[23][24]

Og ML kommer til å forsvare han ja. Faktisk tipper jeg at hun, og kanskje ikke andre i kongefamilien heller kommer til å høre på lydklippene, og at de kanskje totalt har boikottet Se og Hør for lenge siden og ikke leser det. Vi kjenner jo til mekanismen "confirmation bias" eller bekrefteslsesfellen, der man nekter å se på informasjon som strider mot det man tror på. Jeg har selv opplevd det med en venninne i en lignende sak, og kan kjenne den mekanismen i meg selv også. Det er svært ubehagelig å se på motstridende informasjon om noe elle noen som man er emosjonelt investert i.

Jeg vet han har vært fengslet tidligere, men det er sikkert plass i ett eller annet fengsel nå også.

Da kan han drive med dette tullet sitt innenfor murene og suge onde ånder ut av sine medfanger.

Håper bare han blir fengslet i USA om det skjer, da blir vel ML lei av å reise over dammen for å hilse på etterhvert.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner en del personer som er i alternative miljøer. Ikke én eneste en av disse har uttalt noe positivt om DV siden han ble kjent gjennom ML!

Da det første gang kom ut at ML var sammen med ham og at han var selvutnevnt sjaman, så var det noen få som håpte at det ville være positivt for det alternative miljøet. Men de var få. Alle andre som jeg har snakket med dette om har vært skeptiske til ham, og de har ikke argumentert særlig "alternativt" for det heller. Som @PusheenPusheen sier, så trenger man ikke være annet enn noenlunde god på å tolke andre mennesker, for å få tydelig inntrykk - fra måten han fører seg, oppfører seg, sier og gjør - av at DV ikke er oppriktig, at han har opphøyde tanker om seg selv som ligner svært på narsissisme, at han først og fremst er ute etter egen kommersielle vinning og status og oppmerksomhet, og hvor langt han tydelig er villig til å gå med løgner og manipulering for å få det han vil, uansett hvem han skader på veien.

Man trenger virkelig ikke være alternativ for å se dette! Og av alle de jeg kjenner og kjenner til som ér alternative, de har sett dette. Og det har gjort at de også har vært bekymret for at han ville gi alternative miljøer i Norge et dårlig rykte, fordi han oppfører seg som en grådig, manipulerende narsissist mot andre.

Jeg kjenner til at flere personer i det alternative miljøet, som kjenner noen av de alternative som åpent har støttet ML og DV, har kuttet disse ut, fordi de sier at de ikke kjenner dem igjen, at de ikke vil assosieres med dem og deres støtte til DV.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (9 timer siden):

Jeg tror det kan være litt sammensatt kanskje? Leserne har jo ropt i kommentarfelt o.l om å slutte å gi DV og ML oppmerksomhet , folk er lei av å lese om dem og ønsket dem heller "tiet ihjel". De venter kanskje til Lippestad evt har uttalt seg ? Han skulle vel se på disse artiklene i Se & Hør forsto jeg.

Lydfilene taler jo for seg mener jeg, men de store Norske mediene ser muligens på de som "sladder" som mangler kontekst - så lenge ofrene ikke ikke har anmeldt han eller uttalt seg. 

Jeg tror også Norske medier er litt lei av alt bråket som blir når de skriver negativt (selv om det negative er sannhetene) om DV og ML. Det blir jo et sant helvete hver gang. 

Adv.Lippestad sendte inn anmeldelse etter Se og Hør reportasje om den svenske mannen som anklaget DV. Han skulle se nærmere på saken stod det i norsk presse.

Se og Hør spendte litt bein under adv.Lippestad, antar jeg, siden Se og Hør fulgte opp egen sak etter noen få dager - og da med lydklippene hvor DV selv innrømmer seksuelle situasjoner på klientene sine.

Det har vært usedvanlig taust fra adv.Lippestad etter dette. Sirkus-tausheten var smittsom og traff både DVs advokat, men også kvinnen som nylig ble ansatt for å bistå DV med kommunikasjon. Lydklippene medførte total taushet og også at DV og ML plutselig flyktet ut av Norge.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (5 timer siden):

Har noen i omgangskretsen som har omgått ML og DV. Og samtlige har formidlet at DV er særdeles omgjengelig og snakker nærmest hyponotiserende. De har beskrevet at de trekkes mot, nesten som magnet og at han er smigrende og "trollbinder". Han har nok lært noen nyttige teknikker som gjør at han raskt virker overbevisende med budskapet sitt og at han raskt tolker hvem som vil "bite på" det han har å si eller å finne meningsfeller. Skeptikere og de som synes hans greie er tull, vil nok ikke komme nært nok til at han vil ha en samtale. Han skyr jo konstruktiv kritikk som pesten - eller da er det rasisme, ondskap osv.

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (10 timer siden):

Adv.Lippestad sendte inn anmeldelse etter Se og Hør reportasje om den svenske mannen som anklaget DV. Han skulle se nærmere på saken stod det i norsk presse.

Se og Hør spendte litt bein under adv.Lippestad, antar jeg, siden Se og Hør fulgte opp egen sak etter noen få dager - og da med lydklippene hvor DV selv innrømmer seksuelle situasjoner på klientene sine.

Det har vært usedvanlig taust fra adv.Lippestad etter dette. Sirkus-tausheten var smittsom og traff både DVs advokat, men også kvinnen som nylig ble ansatt for å bistå DV med kommunikasjon. Lydklippene medførte total taushet og også at DV og ML plutselig flyktet ut av Norge.

Ja, det ble veldig stille. Det kan hende det "rører på seg litt" i USA. Det er jo ikke umulig at det blir noen søksmål "alle" veier i kjølvannet av lydklippene. 

Til å være en selvuntnevnt "kjærlighetens mann", så er det utrolig mye lite kjærlig støy rundt han hele tiden. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (22 timer siden):

Jeg kjenner en del personer som er i alternative miljøer. Ikke én eneste en av disse har uttalt noe positivt om DV siden han ble kjent gjennom ML!

Da det første gang kom ut at ML var sammen med ham og at han var selvutnevnt sjaman, så var det noen få som håpte at det ville være positivt for det alternative miljøet. Men de var få. Alle andre som jeg har snakket med dette om har vært skeptiske til ham, og de har ikke argumentert særlig "alternativt" for det heller. Som @PusheenPusheen sier, så trenger man ikke være annet enn noenlunde god på å tolke andre mennesker, for å få tydelig inntrykk - fra måten han fører seg, oppfører seg, sier og gjør - av at DV ikke er oppriktig, at han har opphøyde tanker om seg selv som ligner svært på narsissisme, at han først og fremst er ute etter egen kommersielle vinning og status og oppmerksomhet, og hvor langt han tydelig er villig til å gå med løgner og manipulering for å få det han vil, uansett hvem han skader på veien.

Man trenger virkelig ikke være alternativ for å se dette! Og av alle de jeg kjenner og kjenner til som ér alternative, de har sett dette. Og det har gjort at de også har vært bekymret for at han ville gi alternative miljøer i Norge et dårlig rykte, fordi han oppfører seg som en grådig, manipulerende narsissist mot andre.

Jeg kjenner til at flere personer i det alternative miljøet, som kjenner noen av de alternative som åpent har støttet ML og DV, har kuttet disse ut, fordi de sier at de ikke kjenner dem igjen, at de ikke vil assosieres med dem og deres støtte til DV.

I kommentarfeltet under videoen her, så er det en fra det alternative miljøet som kjenner DV personlig, som uttaler:

@nomadmeditations4732
4 years ago
I know shaman Derek personally please I love you guru jagat don’t drink his cool aid he is not a good person yes powerful but he is manipulative everyone that really knows him knows this and has stories that reflect this.

Edit: Ellers så viser videoen en samtale mellom to gode venner, som begge er bedragere. Der han legger ut om forholdet sitt til ML, blant annet. Guru Jagat sier at kjærligheten mellom DV og ML vil forandre verden, noe DV nikker bekreftende til.

De babler en del om rasisme,og hvordan han måtte lære ML om den usynlige rasismen som fargede opplever daglig bl.a. Interessant at han diskuterer dette med en person som mente at "Black lives" var noe tøys og tull. Videre så tar de opp temaer som "inter-stellars" og E:T's som vi snart vil oppleve slik intergalaktisk. 

Videre at han og ML var slaver av E.T's i det gamle Egypt, der de ble tvunget til å ofre andre mennesker for å opprettholde makten der i oldtidens Egyperland

Og at illumenatiene er styrte av E.T's i nåtiden, og blir tvunget til å ta barn osv.

Det er til ettertanke at dette er tanker som kongen og dronningen formodentlig er fullt klar over at DV har, da det blir hevdet i videoer som er åpne og tilgjengelige for alle i hele verden. Og at siden mye av det han forteller, er opplevd i tidligere liv sammen med ML - så er det vel noe de er enige om at skal ha skjedd.

Endret av Déjà vu
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmwhatever skrev (På 8.11.2024 den 21.33):

Hva slags balletak er det kongefamilien har på de store norske mediene som gjør at de ikke skriver om dette? Har kongehuset sagt at de aldri vil få intervjuer med dem igjen?

Jeg hørte på poprådet som Aftenposten lager, og der omtalte de saken som litt "tafsing". Det syns jeg var overraskende med tanke på at Durek faktisk er anmeldt for seksuelle overgrep. 

Jeg lurer også på hvorfor i alle dager det ikke skrives om dette. Han har har også innrømmet en del overtramp, om ikke overgrep, på talemeldinger, så det er ikke tvil om de tilfellene i hvert fall. Seneste: https://www.seher.no/kongelig/han-slet-med-seksuelle-problemer/82214840 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (4 timer siden):

I kommentarfeltet under videoen her, så er det en fra det alternative miljøet som kjenner DV personlig, som uttaler:

@nomadmeditations4732
4 years ago
I know shaman Derek personally please I love you guru jagat don’t drink his cool aid he is not a good person yes powerful but he is manipulative everyone that really knows him knows this and has stories that reflect this.

Edit: Ellers så viser videoen en samtale mellom to gode venner, som begge er bedragere. Der han legger ut om forholdet sitt til ML, blant annet. Guru Jagat sier at kjærligheten mellom DV og ML vil forandre verden, noe DV nikker bekreftende til.

De babler en del om rasisme,og hvordan han måtte lære ML om den usynlige rasismen som fargede opplever daglig bl.a. Interessant at han diskuterer dette med en person som mente at "Black lives" var noe tøys og tull. Videre så tar de opp temaer som "inter-stellars" og E:T's som vi snart vil oppleve slik intergalaktisk. 

Videre at han og ML var slaver av E.T's i det gamle Egypt, der de ble tvunget til å ofre andre mennesker for å opprettholde makten der i oldtidens Egyperland

Og at illumenatiene er styrte av E.T's i nåtiden, og blir tvunget til å ta barn osv.

Det er til ettertanke at dette er tanker som kongen og dronningen formodentlig er fullt klar over at DV har, da det blir hevdet i videoer som er åpne og tilgjengelige for alle i hele verden. Og at siden mye av det han forteller, er opplevd i tidligere liv sammen med ML - så er det vel noe de er enige om at skal ha skjedd.

Jeg orker ikke å se en time med dette, men jeg trodde ikke de var slaver i Egypt men at han var farao? Hum, stemmer ikke den historien heller? 

Det hele virker veldig som en sekt. Jeg kan ikke så mye om det alternative miljøet i USA, men bare gikk innom et par av hennes videoer og googla henne. 

Hvis det er noen som helts bakgrunnssjekk bør Kongen ha all denne infoen, også om at det er anklager om at han har begått seksuelle overgrep, og med den infoen godkjent ekteskapet. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eyr skrev (5 minutter siden):

De driver vell ikke med bakgrunnsjekker i kongehuset? Ref. Epstein

De burde jo gjøre det? Epstein var vel mer enn "nå" sjekk - og ikke en bakgrunnssjekk av de kommende kongelige. Men de burde absolutt tatt en sjekk  hvem de kongelige har kontakt med også.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (3 minutter siden):

De burde jo gjøre det? Epstein var vel mer enn "nå" sjekk - og ikke en bakgrunnssjekk av de kommende kongelige. Men de burde absolutt tatt en sjekk  hvem de kongelige har kontakt med også.. 

Virker det sånn syns du?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Virker det sånn syns du?

Nei :( Men det forandrer jo ikke på at de burde ha det, og at det alle tror de har det - i hvert fall alle jeg omgås tror at det er noen lunde skikk og kontroll. Eller frem til nå: nå har det vært så mange saker at kanskje ingen tror at det er noe som helt kontroll "der oppe". HA er "på fest" (de var vel ikke på fest sammen, men de møttes) med Mette Marit i deres private bolig så.........

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (17 minutter siden):

Virker det sånn syns du?

Kan hende de sjekket opp dette grundig men at enkelte ikke brydde seg om det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...