Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (6 timer siden):

Det er noe som skurrer med bryllupsregningen etter Märtha (msn.com)

"Inntrykket mange lesere kan sitte igjen med er at det var ingen grunn til å bekymre seg over høye kostnader, og at pressen overdrev kostnadsbildet.

Men i realiteten kan utgiftene for sikkerheten være mye høyere. Mange millioner høyere.

Dette er prisen vi må betale for å ha et kongehus. Og kanskje hadde dette vært enklere å svelge om bryllupet var kongelig, og ikke et privat forretningsanliggende?"

Jeg tviler ikke på at Tove Taalesen har rett i at de reelle utgiftene vil være mange millioner mer enn kostene for kost og losji, som nå er kjent.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/politiet-brukte-en-halv-million-pa-m-rtha-og-dureks-bryllup-summen-er-misvisende/o/5-95-2027438

(samme artikkel, bare link til originalkilden)

"Det ligger måneder med etterretning, sikkerhetsanalyser, risikovurderinger og hundrevis av møter før PSTs livvakter er på plass i Ålesund og Geiranger... Under arrangementet er det lønnskostnader, overtid, kost og losji. Og ikke tro at livvakttjenesten bor i rimelige utleieleiligheter. De tilbringer selvsagt natten på samme sted som de kongelige."

Mener å ha lest at bare Møre og Romsdal politidistrikt mente det ville koste minst 3 millioner. Det var vanlig politi der som var i Geiranger helt til søndag kveld, over fire døgn på oppdraget. Slikt koster. Så kommer jo alt det andre som Taavesen også nevner, masse arbeid i måneder før, øvelser har de hatt i Geiranger, etterarbeid m.m.

Det bør bli et krav om at ML og V må betale tilbake noe av dette, for det reklamearrangementet deres var ikke privat og det var ikke et kongelig arrangement.

ML er en skam for monarkiet og landet slik hun holder på sammen med V!

 

  • Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jadaomatte skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor politiet var der i det hele tatt. Var jo ingen andre enn kongeparet og kronprinsparet som trengte beskyttelse og de har vel sine folk til å passe på seg. 

Alle i kongefamilien har visst krav på beskyttelse, i tillegg til de seks kongelige som kom fra utlandet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Alle i kongefamilien har visst krav på beskyttelse, i tillegg til de seks kongelige som kom fra utlandet.

Beskyttelse eller beskytelse? Når Prins Marius ble tatt så ble han stormet av væpnet maskert politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Alle i kongefamilien har visst krav på beskyttelse, i tillegg til de seks kongelige som kom fra utlandet.

Trodde det kun var kongeparet og kronprinsparet? Leste en plass at utenlandske konglige var ansvarlig for sitt eget vakthold? Om kongeparet vårt reiser til f.eks Danmark, er det dansk politi som har ansvaret for de?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (29 minutter siden):

Trodde det kun var kongeparet og kronprinsparet? Leste en plass at utenlandske konglige var ansvarlig for sitt eget vakthold? Om kongeparet vårt reiser til f.eks Danmark, er det dansk politi som har ansvaret for de?

Hele kongefamilien har krav på beskyttelse, men du har kanskje rett i det med de utenlandske kongelige.

Men norsk politi vil garantert også måtte ha et samarbeid om sikkerheten til de utenlandske kongeliges politieskorter også, så det er nok merarbeid rundt det uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inntrykket jeg sitter igjen med etter bryllupet  er at dette var bare en reklame-jippo ( er det det riktige ordet?) og ikke et ekte bryllup.

 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Det inntrykket jeg sitter igjen med etter bryllupet  er at dette var bare en reklame-jippo ( er det det riktige ordet?) og ikke et ekte bryllup.

 

 

Det er vel det inntrykket de fleste har, tror jeg.

Ekteskapsinngåelsen var bare en liten detalj i den detaljplanlagte, regisserte filmproduksjonen som også var et massivt reklamestunt. En flere dagers orgie av en reklamejippo for alt som kunne krype og gå av ML og Vs samarbeidspartnere samt deres egne produkter og forretninger i inn- og utland.

 

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

Det er vel det inntrykket de fleste har, tror jeg.

Ekteskapsinngåelsen var bare en liten detalj i den detaljplanlagte, regisserte filmproduksjonen som også var et massivt reklamestunt. En flere dagers orgie av en reklamejippo for alt som kunne krype og gå av ML og Vs samarbeidspartnere samt deres egne produkter og forretninger i inn- og utland.

 

Den "salgshelgen" i Geiranger går nok inn i historien som det rareste man har sett fra en kongelig her i landet. Jeg håper kongehuset snart finner tid til å ta tak i avtalen som ikke bare ble brutt den helgen, men direkte latterliggjort. Og hvis det er sånn at den aldri egentlig hadde noen betydning for kongehuset, så kan de være ærlige på det. 

  • Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (13 timer siden):

Det inntrykket jeg sitter igjen med etter bryllupet  er at dette var bare en reklame-jippo ( er det det riktige ordet?) og ikke et ekte bryllup.

 

 

Det hele er så absurd at jeg ikke ser bort i fra at dette kun var et show. Jeg klarer ikke tro på at dette er ektefølt kjærlighet mellom de to. Muuuuligens fra Märtha, men fra Durek? Not a chance. 

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (2 minutter siden):

Var ikke Tomine Harket i bryllupet? 
Hun bodde med Durek i LA ei stund. Kommer frem at hun ikke hadde det bra i LA i det hele tatt fordi folk var så fake der (iflg vg) 

lurer på om de ikke er så veldig gode venner lengre. 

Jo, jeg mener jeg så et bilde av henne i forbindelse med bryllupet. Var det Durek som var fake (well, duh), eller mente hun andre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Jo, jeg mener jeg så et bilde av henne i forbindelse med bryllupet. Var det Durek som var fake (well, duh), eller mente hun andre?

Slettet nå. Hun var der. Såg bare i vg at det sto en artikkel om at hun ble syk av å bo i LA, men leste ikke hele fordi det var en sånn betalingsgreie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (43 minutter siden):

Jo, jeg mener jeg så et bilde av henne i forbindelse med bryllupet. Var det Durek som var fake (well, duh), eller mente hun andre?

Hun mente nok andre. Hun ser på Durek som en veldig god venn. 

https://www.tv2.no/direkte/gy8ou/prinsessebryllup-i-geiranger-martha-og-durek-gifter-seg/66ce1309a1353bfec6b3aa35/tomine-harketkan-ikke-vente

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (8 minutter siden):

Jeg er så nysgjerrig på hvordan Verret har kommet seg så nært alle disse norske personene. Er det via Märtha, eller har han kjent dem før han ble sammen med henne? Synes liksom han kjenner alle...

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (24 minutter siden):

Jeg er så nysgjerrig på hvordan Verret har kommet seg så nært alle disse norske personene. Er det via Märtha, eller har han kjent dem før han ble sammen med henne? Synes liksom han kjenner alle...

Jeg gjetter at det er via eller pga Märtha. Har alltid tenkt at så lenge ML og kongehuset "går god" for han, så trekkes nordmenn mot han med nysgjerrighet og tillit (tillit til å begynne med, den er vel rimelig frynsete hos de aller fleste nå) 

Å omgås våre kongelige gir automatisk "kvalitetsstempel" (eller vi kan kanskje nå si GA, etter det siste året så er det vel forandret hos mange) 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (11 minutter siden):

Jeg gjetter at det er via eller pga Märtha. Har alltid tenkt at så lenge ML og kongehuset "går god" for han, så trekkes nordmenn mot han med nysgjerrighet og tillit (tillit til å begynne med, den er vel rimelig frynsete hos de aller fleste nå) 

Å omgås våre kongelige gir automatisk "kvalitetsstempel" (eller vi kan kanskje nå si GA, etter det siste året så er det vel forandret hos mange) 

Siden så mange er god-venn med DV, så lurer jeg i tillegg på hvordan ingen av disse kjendisene ser det vi andre ser. Er han SÅ god til å manipulere folk rundt seg, er det VI som har et feilaktig inntrykk, later folk som, kun fordi de ikke tør å si noe annet, eller hva er greia? Synes det er så merkelig, alt sammen😅 Æ skjønne itj!

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PusheenPusheen skrev (16 minutter siden):

Siden så mange er god-venn med DV, så lurer jeg i tillegg på hvordan ingen av disse kjendisene ser det vi andre ser. Er han SÅ god til å manipulere folk rundt seg, er det VI som har et feilaktig inntrykk, later folk som, kun fordi de ikke tør å si noe annet, eller hva er greia? Synes det er så merkelig, alt sammen😅 Æ skjønne itj!

Jeg har faktisk tenkt på akkurat det samme. Personlig tror jeg mannen er en mester i nettopp manipulering og å prate for seg. Han er nok også svært karismatisk, blid, sprer om seg med komplimenter - noe som mange blir både blendet og smigret av. Alle får noe med seg kontroversene, men de føler nok at "vi andre" misforstår han osv. 

Jeg tror ikke vi misforstår, jeg tror vi ser på uttalelser osv for det de faktisk er -  uten å være nettopp blendet og smigret. 

Endret av Isild
  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Jeg har faktisk tenkt på akkurat det samme. Personlig tror jeg mannen er en mester i nettopp manipulering og å prate for seg. Han er nok også svært karismatisk, blid, sprer om seg med komplimenter - noe som mange blir både blendet og smigret av. Alle får noe med seg kontroversene, men de føler nok at "vi andre" misforstår han osv. 

Jeg tror ikke vi misforstår, jeg tror vi ser på uttalelser osv for det de faktisk er -  uten å være nettopp blendet og smigret. 

Det er veldig vanskelig å misforstå hans ekstreme uttalelser, hans gjennomførte utnyttelse av hele kongefamilien, hans åpenbare brudd på avtalen med Kongehuset.

Hvorfor folk er så blind er vanskelig å forstå. Mitt inntrykk er at en del velger å overse det, fordi de ser at de kan tjene penger på å overse det...

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 timer siden):

Jeg har faktisk tenkt på akkurat det samme. Personlig tror jeg mannen er en mester i nettopp manipulering og å prate for seg. Han er nok også svært karismatisk, blid, sprer om seg med komplimenter - noe som mange blir både blendet og smigret av. Alle får noe med seg kontroversene, men de føler nok at "vi andre" misforstår han osv. 

Jeg tror ikke vi misforstår, jeg tror vi ser på uttalelser osv for det de faktisk er -  uten å være nettopp blendet og smigret. 

Ja. Pluss at hvis du ser på gjestene i bryllupet, så har flertallet interesse av mest mulig publisitet om seg selv for å tjene penger. Ved å være assosiert med kongehuset via ML og DV, kan de tjene penger. Klikk, sponsorinntekter, økte salgstall. Noen her kalte det en runkering. Det er litt sånn det fungerer. 

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (21 minutter siden):

Det er veldig vanskelig å misforstå hans ekstreme uttalelser, hans gjennomførte utnyttelse av hele kongefamilien, hans åpenbare brudd på avtalen med Kongehuset.

Hvorfor folk er så blind er vanskelig å forstå. Mitt inntrykk er at en del velger å overse det, fordi de ser at de kan tjene penger på å overse det...

Helt klart at noen velger å overse, og ser sitt snitt til å tjene penger. Men jeg tror faktisk at det også er folk som virkelig tar til seg "galskapen" (og jeg tror det er derfor de/han `selger` sine sprø utsagn og ideer) - det er skremmende stort marked for å selge inn alternative behandlinger og "jeg har svaret på det du ikke har fått svar på andre steder" (i forbindelse med sykdom, død osv) 

Folk er til og med åpne for å finne en slags fred i å skylde på seg selv for at de har fått kreft tror jeg (for så å få hjelp til å tilgi seg selv  antagelig)

Jeg ser på han som en sektleder. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...