Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Istapp skrev (Akkurat nå):

Jeg tror han har sagt "første mannlige fargede"... men uansett - det er ikke det som gjør dette helt tullerusk det er alle disse ville uttalelsene og påstandene hans.

Åja, da kan det jo hende han har rett. Uten at det skulle bety noe sånn sett, han er ikke mer spesiell enn at han rett og slett bare er den første mannlige... Ække så big deal, Durek...

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Det kan godt være han mener. Uansett er ikke han den første som gifter seg inn i en europeisk royalty. Den aller første mørkhudede var (nå Dronning) Angela Gisela Brown som giftet seg med  Prins (nå Konge) Maximilian av Liechtenstein selv om de ikke er like mye nevnt...det skal litt til :))  

De er ikke konge og dronning. Faren Hans Adam er fyrste, og broren Alois er arveprins (og fungerende regent).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydney skrev (På 16.9.2024 den 23.17):

De er ikke konge og dronning. Faren Hans Adam er fyrste, og broren Alois er arveprins (og fungerende regent).

.

 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir ML og DV nevnt flere ganger og ved ca 39min refererer podcasterne omkring den kongelige festen hvor DV mener at det skal ha forekommet rasisme, og han og ML forlot festen: https://www.bt.dk/podcast/kongehusetbagkulissen

Veldig spennende å følge de danske og svenske kongepodene for å få innsikt i hvordan de ser på det norske kongehuset med familiemedlemmene.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (6 timer siden):

Ingenting tyder på at de skal diskuterer alle måtene ML og DV har brutt den påståtte avtalen med Kongehuset eller måten ML over år har utnyttet sin tittel og Kongehuset.

De offentliggjør bare at hun skal være tilstede til en lunsj som dreier seg om Prinsesse Märtha Louises Fond. Et fond som ble opprettet da hun ble født, og som hun fremdeles er styreleder i.

 

Så ingenting tyder på at de jobber med det som er viktig for å sikre Kongehuset. Tvert imot understreker de her at Märtha Louise skal knyttes til Kongehuset fremover, også offentlig.

Greit å være kritisk, men nå må vi roe ned litt her. Hun er styremedlem i organisasjonen og har rett til å være tilstede på styremøtene. Slottet har ikke gått ut med at de skal arrangere en lunsj for Märtha, de har lagt inn dette styremøtet med lunsj i aktivitetskalenderen sin, slik de er pliktige til å gjøre. At pressen lager en sak av at hun skal på lunsj der betyr ikke at de bare kan stenge et styremedlem ute.

Ja, hun skal på styremøte med lunsj. Hun skal det i regi av å være styremedlem. Sammen med resten av styret. 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (4 timer siden):

Greit å være kritisk, men nå må vi roe ned litt her. Hun er styremedlem i organisasjonen og har rett til å være tilstede på styremøtene. Slottet har ikke gått ut med at de skal arrangere en lunsj for Märtha, de har lagt inn dette styremøtet med lunsj i aktivitetskalenderen sin, slik de er pliktige til å gjøre. At pressen lager en sak av at hun skal på lunsj der betyr ikke at de bare kan stenge et styremedlem ute.

Ja, hun skal på styremøte med lunsj. Hun skal det i regi av å være styremedlem. Sammen med resten av styret. 

Da blir det jo interessant å se om hun klarer å kle seg i noe annet enn Hést-klær når opptredenen skal foreviges (regner med det er noen som dekker det, siden det er forhåndsannonsert med «første jobb etter bryllupet»).

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marihønepøne skrev (11 timer siden):

Rasismen i USA dreier seg i veldig stor grad om farge - "de ser ikke ut sånn som oss!". Vår dreier seg i veldig stor grad om hva noen gjør og hvordan de gjør det, eller kanskje like ofte hva vi tror noen gjør og hvordan vi tror de gjør det - "de gjør ikke sånn som oss!" Hvilken farge noen har er virkelig totalt likegyldig for de fleste nordmenn, selv om det selvfølgelig finnes idioter blant oss som bryr seg om det også. Men der vi virkelig har et problem og hvor det ikke er snakk om en marginal gruppe, det er frykten for og hatet mot islam og muslimer. 

Durek er ikke muslim, så jeg tror det ville gått veldig bra med ham i Norge hvis han bare ikke hadde vært så...mye. Jeg tror han har opplevd masse rasisme, men jeg tror ikke han har opplevd en brøkdel av rasismen her som det han har gjort i USA. 

Spot on! Nordmenn har så vidt jeg vet aldri vært rasistiske mot Amerikanere. Han bommer så STYGT når han slenger om seg med beskyldningene sine. Selvsagt er det mye rasisme her i landet også, men den handler om den flyktning- og integreringspolitikken vi har - og mye om Islam, men ikke den "feil farge"-rasismen de har i USA. 

Han bare dummer seg ut når han kommer med det der. 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (5 minutter siden):

Spot on! Nordmenn har så vidt jeg vet aldri vært rasistiske mot Amerikanere. Han bommer så STYGT når han slenger om seg med beskyldningene sine. Selvsagt er det mye rasisme her i landet også, men den handler om den flyktning- og integreringspolitikken vi har - og mye om Islam, men ikke den "feil farge"-rasismen de har i USA. 

Han bare dummer seg ut når han kommer med det der. 

Det er (selvsagt) også noen som er opptatt av farge her også (det vil alltid finnes idioter) - men uansett er det så uendelig mye annet å ta tak i med ham at fargen ville kommet langt, langt ned på listen over «kritikkverdige» forhold…selv for de ekte rasistene (tror jeg).

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (4 minutter siden):

Helt ærlig så synes jeg ingen av de smykkene var fine. Jeg hadde også begynt å gråte om jeg fikk de smykkene, men ikke av glede.

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (10 minutter siden):

Helt ærlig så synes jeg ingen av de smykkene var fine. Jeg hadde også begynt å gråte om jeg fikk de smykkene, men ikke av glede.

Enig, de ser jo skikkelig jalla ut (men er neppe det), sånt man som barn tenker prinsesser bruker 😅

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (På 6.9.2024 den 4.10):

Hvorfor skal hun ikke ha tittel som prinsesse når det er det hun faktisk er?? Man kan like henne eller ei, men hun er og forblir datter av kongen og dronningen vår! 

En annen ting som er rart i debatten her er at folk/pressen mener hun skal leve på luft og kjærlighet?  Eller kanskje hun bare skal ta seg en jobb på den lokale kiwien😅.. virker ikke som folk har fått med seg at hun får NULL i apanasje/kongelige penger og selv en prinsesse må ha til salt i grøten eller hva enn ordtaket heter.. 

Jeg er enig med deg. Hun er datter av kongen og dronningen. Jeg forstår at hun må få noe å tjene penger på. Jeg synes at Netflix prosjektet deres er interessant. Og ser foreløbig ingen problem i det.

Jeg er ikke den store kritikeren av dem. Jeg synes at de virker som to hyggelige flotte mennesker. Det er jo fælt at media og folk er så veldig på å kritisere dem. Jeg synes at det er veldig trist. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (34 minutter siden):

De lever i illusjonen at de er reinkarnasjonen på Cleopatra og faraoer… Bare det sier nivået av galskapen. Fine stener i smykkene dog. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peanut skrev (40 minutter siden):

Skjoldet ser mest ut som det er kjøpt på Disneyland.

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (3 timer siden):

Får sånn "dog tag"-assosiasjoner... Voff voff.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peanut skrev (3 timer siden):

Oi oi oi… 😂 Dette var veldig lite classy. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (19 timer siden):

Rasismen i USA dreier seg i veldig stor grad om farge - "de ser ikke ut sånn som oss!". Vår dreier seg i veldig stor grad om hva noen gjør og hvordan de gjør det, eller kanskje like ofte hva vi tror noen gjør og hvordan vi tror de gjør det - "de gjør ikke sånn som oss!" Hvilken farge noen har er virkelig totalt likegyldig for de fleste nordmenn, selv om det selvfølgelig finnes idioter blant oss som bryr seg om det også. Men der vi virkelig har et problem og hvor det ikke er snakk om en marginal gruppe, det er frykten for og hatet mot islam og muslimer. 

Durek er ikke muslim, så jeg tror det ville gått veldig bra med ham i Norge hvis han bare ikke hadde vært så...mye. Jeg tror han har opplevd masse rasisme, men jeg tror ikke han har opplevd en brøkdel av rasismen her som det han har gjort i USA. 

Den logikken til enkelte hvite. mennesker der borte er ganske pussig. Setningen "go back to where you came from", brukes flittig av de høyreekstreme.

Saken er bare den at det var vi hvite som fraktet afrikanerne i lenker til usa. Er det noen som skal dra tilbake hvor de kom fra, er det nettopp de hvite.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 time siden):

Oi oi oi… 😂 Dette var veldig lite classy. 

Direkte stygg var den.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (4 minutter siden):

Direkte stygg var den.

Trykket på "liker", men ble litt i tvil - når du skriver dm"den" henviser du til morgengaven/ring osv eller er "den" selve meldingen du siterte som du mente var "direkte stygg"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...