Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Bare et lite innspill til dialyse-i-utlandet-forsikrings debatten:

Tenk privat sykehus, tenk Netflix betaler regninga, tenke vinn-vinn for Verretn som kan slikke sol og nyte livet på reklamepengene og få sponset et livsnødvendig tilbud på første klasse andre bare kan drømme om. 

#skullehagiftetsegriktsi..........

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Mens Verrett og smykkemakeren fortsetter å reklamere for hverandre mens de utnytter den kongelige tilknytningen.

Og Kongehuset fortsetter å holde seg tause, mens deres troverdighet synker og synker og synker...

 

Jeg tenkte det samme da jeg leste den saken. Skammelig. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 time siden):

Da er ML tilbake i rampelyset. Lunsj på slottet. Kongefamilien er vel nokså desperate nå:

https://www.dagbladet.no/kjendis/tilbake-pa-jobb/81949652

 

Ingenting tyder på at de skal diskuterer alle måtene ML og DV har brutt den påståtte avtalen med Kongehuset eller måten ML over år har utnyttet sin tittel og Kongehuset.

De offentliggjør bare at hun skal være tilstede til en lunsj som dreier seg om Prinsesse Märtha Louises Fond. Et fond som ble opprettet da hun ble født, og som hun fremdeles er styreleder i.

 

Så ingenting tyder på at de jobber med det som er viktig for å sikre Kongehuset. Tvert imot understreker de her at Märtha Louise skal knyttes til Kongehuset fremover, også offentlig.

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Ingenting tyder på at de skal diskuterer alle måtene ML og DV har brutt den påståtte avtalen med Kongehuset eller måten ML over år har utnyttet sin tittel og Kongehuset.

De offentliggjør bare at hun skal være tilstede til en lunsj som dreier seg om Prinsesse Märtha Louises Fond. Et fond som ble opprettet da hun ble født, og som hun fremdeles er styreleder i.

 

Så ingenting tyder på at de jobber med det som er viktig for å sikre Kongehuset. Tvert imot understreker de her at Märtha Louise skal knyttes til Kongehuset fremover, også offentlig.

Nettopp. Jeg stussa veldig på at hun nå knyttes tettere igjen.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Jeg stussa veldig på at hun nå knyttes tettere igjen.

Hva de mener er umulig å forstå for tiden. At de ikke tar avtalen, de til offentligheten påstod å ha, på alvor - det er i hvert fall tydelig!

Det kan nesten virke som om de tror at bare de lar tiden gå, så vil folket og pressen glemme at ML og DV fortsetter å utnytte Kongehuset og bryte avtalen. De bør vite bedre!

Det ene bildet i artikkelen (hvor hun går rett bak Kongen og har på seg rosa H-genser) viser en annen side av problematikken. ML bruker H-klær når hun skal være sammen med Kongen og det tas bilder av dem. Det er bare nok et eksempel på hvordan Märtha Louise sørger for å utnytte Kongen og Kongehuset for fronte egne forretningsvirksomheter.

  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (På 14.9.2024 den 11.49):

Ja, de bør... Men det viser seg jo at systemet legger lokk på, og gjør særbehandling likevel. Håper ikke dette er tilfellet med DV, da. Men skjønner jo at folk lurer på hvordan han kan ha rett til helsehjelp her. Hadde han vært noen andre, er jeg ikke så sikker på at det hadde gått i orden.

Igjen, han sa selv til media at han hadde fått dialyse i Ålesund og derfor var forsinket til noe i løpet av bryllupshelgen. Ryktene går om bla Drammen hvor han har blitt igjenkjent flere gangen. Er det Martha som betaler eller får han det gratis pga hennes tilhørighet?

Endret av Justlooking
Rettet et feil ord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (På 11.9.2024 den 21.59):

Han ser jo rasisme overalt nettopp fordi han er så jækla opptatt av det. Det er nok annerledes i USA enn her i Skandinavia, men her er vi faktisk ikke sååå opptatt av det. Og ML blir jo garantert manipulert til å tenke at alt dette er reelt. De kommer til å velte seg i et miserabelt liv til slutt hvis de ikke kutter ut å være offer hele tiden. 

Rasismen i USA dreier seg i veldig stor grad om farge - "de ser ikke ut sånn som oss!". Vår dreier seg i veldig stor grad om hva noen gjør og hvordan de gjør det, eller kanskje like ofte hva vi tror noen gjør og hvordan vi tror de gjør det - "de gjør ikke sånn som oss!" Hvilken farge noen har er virkelig totalt likegyldig for de fleste nordmenn, selv om det selvfølgelig finnes idioter blant oss som bryr seg om det også. Men der vi virkelig har et problem og hvor det ikke er snakk om en marginal gruppe, det er frykten for og hatet mot islam og muslimer. 

Durek er ikke muslim, så jeg tror det ville gått veldig bra med ham i Norge hvis han bare ikke hadde vært så...mye. Jeg tror han har opplevd masse rasisme, men jeg tror ikke han har opplevd en brøkdel av rasismen her som det han har gjort i USA. 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (2 timer siden):

Da er ML tilbake i rampelyset. Lunsj på slottet. Kongefamilien er vel nokså desperate nå:

https://www.dagbladet.no/kjendis/tilbake-pa-jobb/81949652

 

Hun er styreleder i sitt eget fond, så det var vel ikke så unaturlig. Det presiseres jo at dette er et verv hun beholdt etter at hun sa fra seg sine offisielle oppgaver, så det er sikkert ikke grunn til å legge så mye i dette eller overtolke det.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (28 minutter siden):

Rasismen i USA dreier seg i veldig stor grad om farge - "de ser ikke ut sånn som oss!". Vår dreier seg i veldig stor grad om hva noen gjør og hvordan de gjør det, eller kanskje like ofte hva vi tror noen gjør og hvordan vi tror de gjør det - "de gjør ikke sånn som oss!" Hvilken farge noen har er virkelig totalt likegyldig for de fleste nordmenn, selv om det selvfølgelig finnes idioter blant oss som bryr seg om det også. Men der vi virkelig har et problem og hvor det ikke er snakk om en marginal gruppe, det er frykten for og hatet mot islam og muslimer. 

Durek er ikke muslim, så jeg tror det ville gått veldig bra med ham i Norge hvis han bare ikke hadde vært så...mye. Jeg tror han har opplevd masse rasisme, men jeg tror ikke han har opplevd en brøkdel av rasismen her som det han har gjort i USA. 

Nei, det tror ikke jeg heller. Er nok lettvint for ham å stemple motgang som rasisme også her, og han slenger jo rundt seg med beskyldninger og begrepsbruket. 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Hva de mener er umulig å forstå for tiden. At de ikke tar avtalen, de til offentligheten påstod å ha, på alvor - det er i hvert fall tydelig!

Det kan nesten virke som om de tror at bare de lar tiden gå, så vil folket og pressen glemme at ML og DV fortsetter å utnytte Kongehuset og bryte avtalen. De bør vite bedre!

Det ene bildet i artikkelen (hvor hun går rett bak Kongen og har på seg rosa H-genser) viser en annen side av problematikken. ML bruker H-klær når hun skal være sammen med Kongen og det tas bilder av dem. Det er bare nok et eksempel på hvordan Märtha Louise sørger for å utnytte Kongen og Kongehuset for fronte egne forretningsvirksomheter.

Enig. Var vel utstrakt bruk av H-klær sammen med dronningen på sjøen i sommer også. Det er problematisk med den synlige logoen. 
Du gjør forresten en kjempejobb her i tråden. Setter stor pris på innleggene dine! 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 time siden):

Igjen, han sa selv til media at han hadde fått dialyse i Ålesund og derfor var forsinket til noe i løpet av bryllupshelgen. Ryktene går om bla Drammen hvor han har blitt igjenkjent flere gangen. Er det Martha som betaler eller får han det gratis pga hennes tilhørighet?

Så lenge han tilhører kongefamilien "øvrige" så antar jeg han får behandling i helsevesenet omtrent på lik linje som de får, spesielt siden de nå er gift.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (32 minutter siden):

Nei, det tror ikke jeg heller. Er nok lettvint for ham å stemple motgang som rasisme også her, og han slenger jo rundt seg med beskyldninger og begrepsbruket. 

Enig. Ut i fra det jeg har lest i media drar han rasisme-kortet hver gang de skriver om han/de og bruker det som motargument. Han uttalte tidligere også at han var den første farvede som giftet seg inn i en europeisk kongelig familie. Det viser jo hvor lite han vet om de kongelige. Hvor mange hundretusener artikler har det ikke vært om Meghan Markle og Prins Harry i media, til og med i amerikanske medier (og SoMe). 

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Enig. Ut i fra det jeg har lest i media drar han rasisme-kortet hver gang de skriver om han/de og bruker det som motargument. Han uttalte tidligere også at han var den første farvede som giftet seg inn i en europeisk kongelig familie. Det viser jo hvor lite han vet om de kongelige. Hvor mange hundretusener artikler har det ikke vært om Meghan Markle og Prins Harry i media, til og med i amerikanske medier (og SoMe). 

Er Markle mikset? I så fall kan det være årsaken til at han mener dette. Spesielt i USA er man for noen ikke "ordentlig" farvet hvis man er mikset. Spesielt hvis man er lys i huden. Det er ikke mange som for eksempel omtaler Mariah Carey som coloured eller black - selv om hennes far er afrikansk-amerikansk og venezuelaner. Mens Halle Berry blir kalt det, og Obama blir kalt det - fordi de har mer melanin. Begge er mikset. Det er selvsagt bare spekulasjoner fra min side hvordan han tenker, men han er jo tydeligvis bevisst på fargen sin, hvis han har hevdet at han er den første farvede som har giftet seg inn i en kongelig europeisk familie. Synd at han er så påståelig uten å sjekke påstandene sine før han sier dem.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (21 minutter siden):

Så lenge han tilhører kongefamilien "øvrige" så antar jeg han får behandling i helsevesenet omtrent på lik linje som de får, spesielt siden de nå er gift.

men han er jo fjernet både fra kongefamilien og "øvrige kongelige" 😉

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (20 timer siden):

Er Markle mikset? I så fall kan det være årsaken til at han mener dette. Spesielt i USA er man for noen ikke "ordentlig" farvet hvis man er mikset. Spesielt hvis man er lys i huden. Det er ikke mange som for eksempel omtaler Mariah Carey som coloured eller black - selv om hennes far er afrikansk-amerikansk og venezuelaner. Mens Halle Berry blir kalt det, og Obama blir kalt det - fordi de har mer melanin. Begge er mikset. Det er selvsagt bare spekulasjoner fra min side hvordan han tenker, men han er jo tydeligvis bevisst på fargen sin, hvis han har hevdet at han er den første farvede som har giftet seg inn i en kongelig europeisk familie. Synd at han er så påståelig uten å sjekke påstandene sine før han sier dem.

Det kan godt være han mener. Uansett er ikke han den første som gifter seg inn i en europeisk royalty. Den aller første mørkhudede var (prinsesse) Angela Gisela Brown som giftet seg med Prins Maximilian av Liechtenstein selv om de ikke er like mye nevnt...det skal litt til :))  

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Det kan godt være han mener. Uansett er ikke han den første som gifter seg inn i en europeisk royalty. Den aller første mørkhudede var (nå Dronning) Angela Gisela Brown som giftet seg med  Prins (nå Konge) Maximilian av Liechtenstein selv om de ikke er like mye nevnt...det skal litt til :))  

Han er jo så sjølsentrert at han kun ser seg selv oppi alt, så er vel egentlig ikke rart at han ikke har giddet å sjekke om det har vært andre før ham😅

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (25 minutter siden):

men han er jo fjernet både fra kongefamilien og "øvrige kongelige" 😉

Jeg tror ikke mye på at han blir fjernet fra de privilegiene kongefamilien har på dette området, til tross for at Kongehusets sider nå er endret til at man må lete etter ham for å finne ham under "øvrige".

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (9 minutter siden):

Det kan godt være han mener. Uansett er ikke han den første som gifter seg inn i en europeisk royalty. Den aller første mørkhudede var (nå Dronning) Angela Gisela Brown som giftet seg med  Prins (nå Konge) Maximilian av Liechtenstein selv om de ikke er like mye nevnt...det skal litt til :))  

Han endret den påstanden da det ble for pinlig for ham å ha tatt så feil.

Han endret det til å bli den første fargede mann som giftet seg inn i en kongefamilie - og later som om han aldri har sagt det han først sa.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Han er jo så sjølsentrert at han kun ser seg selv oppi alt, så er vel egentlig ikke rart at han ikke har giddet å sjekke om det har vært andre før ham😅

Jeg tror han har sagt "første mannlige fargede"... men uansett - det er ikke det som gjør dette helt tullerusk det er alle disse ville uttalelsene og påstandene hans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...