Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Kelsi skrev (3 minutter siden):

Så flaut å se voksne mennesker bagatellisere alvorlige avtalebrudd på Debatten. 
Tenker de samme menneskene syntes det var greit at programmet ble rundet av akkurat i det Dureks Wikipedia-side ble nevnt. 

Enig. Den avtalen er ikke verdt noe som helst. 

Og avtalen handler ikke om at Se og hør ikke kan kalle henne prinsesse når de skriver om henne. Den handler om at hun ikke kan kalle seg prinsesse når hun selger noe - enten det er gensere eller bryllup. 

  • Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eloise12345 skrev (1 minutt siden):

De holdt bryllupet ganske privat. Men ikke helt pga Netflix osv. Men jeg mener at hun har all rett til å ikke imøtekomme norsk presse når de ikke var inviterte til bryllupet. 

Det uthevede: Det kan jo diskuteres, tenker jeg. Som den danske journalisten i Debatten klargjorde: Pressen VAR rent faktisk invitert. De hadde fått akkrediteringer og anviste plasser der de skulle stå i løpet av arrangementet. Men derfra var det ingenting å se og ingen bilder å ta, pga laken og plasttelt, og tilslutt ML selv som forsøkte å jage og dirigere pressen vekk for å kunne hilse på "folket".

Det var oppklarende for meg i hvert fall - totalt selvmotsigende signaler og framgangsmåte fra ML. Hvis hun virkelig ville hatt arrangementet helt privat hadde det ikke vært umulig å få til. Hun ville fremdeles fått kritikk, for det at hun gifter seg har nyhetsverdi i kraft av at hun er kongens datter, men å gjennomføre et helt privat arrangement hadde vært totalt realiserbart. I stedet framstår det for meg som at pressen ble gitt akkreditering for at de skulle bli statister i Netflix-dokumentarens iscenesettelse av hvordan pressen forfølger paret. 

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Kongen godtar at det ikke blir konsekvenser av å bryte avtaler på denne måten. Hva slags forbilde er han da?

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se det kommer Hést-telt i sortimentet :knegg: 

(Litt avsporing: Han historiker-Norèn er altså så fascinerende. En ting han har til felles med pappaen til Albert Åberg er at sveisen tillegger minst 30 år mer enn biologisk alder :fnise:)

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at det virker som om Martha og Durek er omgitt av amatører. Først hadde vi frøken "I'm the boss" som framsto som en parodi i Ålesund. Så får vi bruden selv, i full marengs, mens hun brøler til pressen. Og man kan ikke annet enn å føle med Simon Valvik i Debatten, han er åpenbart utenfor komfortsonen. Er det ingen voksne, seriøse mennesker som vil jobbe med dem? Dette bidrar til mitt inntrykk av at de har null kontroll over hvordan Netflix fremstiller dem. Hvem skulle sørge for det? "I'm the boss"? Simon Valvik? Eller bruden selv, hun fremstår mest høyrøstet av de tre, men dessverre altfor virkelighetsfjern. 

  • Liker 34
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (7 minutter siden):

Skal se det kommer Hést-telt i sortimentet :knegg: 

(Litt avsporing: Han historiker-Norèn er altså så fascinerende. En ting han har til felles med pappaen til Albert Åberg er at sveisen tillegger minst 30 år mer enn biologisk alder :fnise:)

Og Hést duker 😂 Eventuelt laken 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var så mye hype med kjolen, så kom hun ut og jeg tenkte  hææ , har hun kjøpt den fra Temu. Stygg fasong, feil farge til hun. Ujevnt søm. 
 

Alt jeg tenkte var Javel.

 

er det en som kan mote og som har stil er det Mette M. Wow wow. Alt kler henne.  

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly65 skrev (19 minutter siden):

Var så mye hype med kjolen, så kom hun ut og jeg tenkte  hææ , har hun kjøpt den fra Temu. Stygg fasong, feil farge til hun. Ujevnt søm. 
 

Alt jeg tenkte var Javel.

 

er det en som kan mote og som har stil er det Mette M. Wow wow. Alt kler henne.  

Jeg syns heller ikke den var fin.  Hun kunne kjøpt hvilken kjole hun ville uavhenging av pris også valgte hun den?

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Djungelvrål said:

Jeg syns heller ikke den var fin.  Hun kunne kjøpt hvilken kjole hun ville uavhenging av pris også valgte hun den?

Ja enig. Og de gull skoene som var 4 str for store. Uff, det der var bare direkte flaut 😨😨😨😨😨 men men . Søk det opp.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (1 time siden):

ble en feil i sitering: jeg kommenterte påstanden om at det er gigantisk interesse for Märta.
 

Nja, har en fornemmelse av at noe av problemet for brudeparet er at det over hodet ikke stemmer.


Saken er vel at de fleste av oss ikke er interessert i noen av dem.

Derimot lugger uttalelser, påstander og handlinger.
 

Eksempler: Kongehuset er de største rasister, barn forårsaker selv kreft og vaginaer må renses.  Vold i nære relasjoner, bevist løgn om smått og stort, fortielser om fengselsstraff og mer enn diskrete antydninger om overtramp/overgrep ovenfor psykisk syke utsatte individer. Alt blir møtt med taushet eller forklart som feiltolkninger og rasisme fra ekteparet. 
 

Så kommer klare brudd på alkohollovgivning, kommersiell bruk av prinsessetittel og alt tilhørende. 

Det er grunnen til at det er motstand og diskusjon. «Vi», folket, må forholde oss til lovgiving, regler og normer. Det kan se ut som at herr og fru Verrett tenker de har større handlingsrom enn «oss andre».

Ekteparet som sådan er uinteressante, det er det bakenforliggende og deres berettigelse folk reagerer på, i hvert fall i mine kretser. 

Endret av rhubarb
Sitering falt ut.
  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
rhubarb skrev (7 minutter siden):

ble en feil i sitering: jeg kommenterte påstanden om at det er gigantisk interesse for Märta.
 

Nja, har en fornemmelse av at noe av problemet for brudeparet er at det over hodet ikke stemmer.


Saken er vel at de fleste av oss ikke er interessert i noen av dem.

Derimot lugger uttalelser, påstander og handlinger.
 

Eksempler: Kongehuset er de største rasister, barn forårsaker selv kreft og vaginaer må renses.  Vold i nære relasjoner, bevist løgn om smått og stort, fortielser om fengselsstraff og mer enn diskrete antydninger om overtramp/overgrep ovenfor psykisk syke utsatte individer. Alt blir møtt med taushet eller forklart som feiltolkninger og rasisme.
 

Så kommer klare brudd på alkohollovgivning, kommersiell bruk av prinsessetittel og alt tilhørende. 

Det er grunnen til at det er motstand og diskusjon. «Vi», folket, må forholde oss til lovgiving, regler og normer. Det kan se ut som at herr og fru Verrett tenker de har større handlingsrom enn «oss andre».

Ekteparet som sådan er uinteressante, det er det bakenforliggende og deres berettigelse folk reagerer på, i hvert fall i mine kretser. 

@rhubarb Her tar du det spot on - om The Verrets! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 timer siden):

Ja, håper også han blir sur og føler seg snytt. Når bruddet kommer, kommer vel rasismeanklagene også, om ikke før.

Nå har jeg ikke rukket å lese de siste sidene, men jeg leste nettopp den undersøkelsen som Tv2 refererte:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/over-atte-av-ti-er-kritiske-til-martha-louise/16967747/

"Det er prinsessens håndtering av avtalen med kongen om ikke å bruke prinsessetittelen i kommersielle sammenhenger, som får folk til å reagere.

Hele 85,8 prosent av dem som har en mening, svarer i en fersk måling Verian har gjort for TV 2 at hun har håndtert avtalen svært dårlig eller ganske dårlig."

 

Det som står her mener jeg er verdt å merke seg, for jeg antar at enten ML og/eller Verrett går ut og kritiserer de tiltak Kongehuset nå har gjort og forhåpentligvis ytterligere vil gjøre, så vil minst Verrett, kanskje også begge to påstå at dette kommer av at det norske folket er så rasistiske og at de er skyld i at ML/V blir degradert.

Men undersøkelen som Tv2 viser til er veldig tydelig 85,8 % av alle mener at prinsesse Märtha Louise har håndtert avtalen hun har hatt med Kongehuset på en svært dårlig eller ganske dårlig måte. Og den avtalen har også Durek Verrett hatt med Kongehuset. Og Durek Verrett har brutt avtalen i enda mer utstrakt grad enn hva selv ML har gjort, tross den eviglange og horrible rekken ML har med avtalebrudd.

Med andre ord - Durek Verret og Märtha Louise er, pga. sine valgte uetiske forretningsstrategier og avtalebrudd, selv skyld i at Kongehuset har begynt å distansere seg fra dem og trolig også må distansere seg enda mer.

 

 

 

(Helt på siden så synes jeg det er merkelig med den krølltoppslektningen som hang så veldig på V da han og ML møtte folk/pressen etter vielsen. Krølltoppen var vel en av flere som var av Vs 7 følgere til alteret, men såvidt jeg kunne se så var han den eneste som hang på dem hele tiden. Inntrykket jeg satt igjen med, også pga. måten han hele tiden syntes å søke og fokusere direkte mot kameraene, var at det her også forsøkes å promotere ham, i håp om å skaffe ham jobb. Mulig jeg tar helt feil, men det var inntrykket jeg satt igjen med, og når man vet at hele bryllupet var en eneste lang markedsføringsjippo av ML/DV, Hést, Hello/Hola, Netflix, Vs manager, en laaang rekke influenser"venner" m.m., så virker det som logisk at det også er for å løfte frem andre.)

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eloise12345 skrev (4 timer siden):

Jeg vil ikke dømme han.

Jeg har aldri hørt at han har en voldelig og kriminell fortid. Det var nytt for meg. Men alle gjør sine feil i livet. 

 


Har du lest innlegget du siterer?   Jeg synes @Frisk Frosk forklarer veldig greit hvorfor så mange er skeptisk til Durek. Han har en voldelig og kriminell fortid, han er manipulerende og har opptrådt truende.

Hva synes du om at Durek og Märtha nylig sendte trusselbrev fra advokat til familien hans? Blant annet til hans 81 år gamle mor med trusler om at hvis hun sier noe negativt om Durek vil hun bli saksøkt.

Ingen normale mennesker gjør sånt hvis de ikke har noe å skjule.

  • Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumbelbee skrev (3 timer siden):

Det ble sagt tydelig i debatten at Martha og Durek ikke ønsker å legge begrensninger på Hello og Netflix sin produksjon. I mine ører hørtes det ut som om man ikke respekterer en avtale med selveste kongen. Jeg skjønner ingenting etter å ha hørt de som forsvarte Martha. 

Det er uten tvil det samme som å si at ML og DV ikke respekterer avtalen med Kongen og Kongehuset.

Men det viser også den dobbelmoralen ML og V opererer etter.

Märtha Louise og Durek Verrett ønsker altså ikke å legge begrensninger på Hello og Netflix sine produksjoner - som ML og DV selv tjener penger på.

Men de krevde at norsk presse skulle begrense seg fordi norsk presse skrev sannheten om dem.

Og så innså de vel også ganske snart at det siste var litt dumt, fordi de faktisk også er avhengig av norsk presse for å være interessante nok for utenlandske sladdermagasiner og tv-produsenter - og da valgt de å endre sannheten og narrativet sitt slik at det igjen skulle gi dem selv og deres samarbeidspartnere vinning, for da skulle de plutselig snakke med norsk presse igjen. Måtte jo det for å selge gin for venner, selge bryllupet nok til at Hello og Netflix skulle bli fornøyd, få oppmerksomhet av klessalg på bryllupsdagen.

(Nesten så man mistenker at ML var forsinket til seremonien fordi hun telte hest-salg i hotellresepsjonen... :sarkasme:)

 

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 timer siden):

...I stedet framstår det for meg som at pressen ble gitt akkreditering for at de skulle bli statister i Netflix-dokumentarens iscenesettelse av hvordan pressen forfølger paret. 

Det hadde faktisk vært veldig interessant om NRK og TV2 samarbeidet om å lage en dokumentar om ML, V og Netflix-dokumentaren, metodene som blir brukt osv.

Det tror jeg ville solgt også i utlandet ;)

  • Liker 23
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...