Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Vet ikke hvordan sånt funker, men sjamanen vil vel se hvordan vinklingen blir før den slippes, og det kan jo kanskje ta ekstra tid pga det...

Ja, han skal vel ha kontroll....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CrazyChick90 skrev (1 minutt siden):

Ja, han skal vel ha kontroll....

Ja, kan ikke drømme om at de får gjøre som de vil... Netflix altså.

Endret av PusheenPusheen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumbelbee
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Ja, kan ikke drømme om at de får gjøre som de vil... Netflix altså.

Jeg tror Netflix kommer til å gjøre som de vil uansett og jeg tviler på at de får styre narrativet. Det kan hende de blir en smule desillusjonert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var interessant det som kom opp om betaling fra Netflix, mener det ble sagt at de ikke ville ha fått forhåndsbetaling, men ville få royalties (pun not intended) etter hvor mye trafikk og streams filmen genererte. 

I det ligger at kanskje Mr. Durek ikke vil få så mye innflytelse mht. å ta seg godt ut, det er jo kaos og drama som skaper god tv.

Her kan det skapes mange slags virkeligheter tenker jeg...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyChick90 skrev (3 minutter siden):

Ja, han skal vel ha kontroll....

Hvis det stemmer at de solgte bryllupet på billigsalg til Hello, så tror jeg ikke de har så gode kort på handa at de har klart å forhandle seg til en spesielt god avtale med Netflix. De er rett og slett ikke så interessante. Martha og Durek trenger Netflix mer enn Netflix trenger dem. Jeg tviler på om de har noen vetorett.

Når det er sagt innbiller jeg meg at Netflix har gått inn i dette med ganske åpent sinn. De har filmet noen hyggelige båtturer, sikkert noen kleine snutter hvor paret løper hand i hand og prater om den unike kjærligheten. De har også sikret seg noen klipp av løpende journalister, sånn i tilfelle de ønsker å vinkle handlingen inn på det. Men jeg tror de foreløpig bare filmer absolutt alt, og så tar de en avgjørelse på hvordan de skal fremstille sirkuset når klippingen begynner. 

Hvis presseoppbudet og kritikken faktisk ble større enn hva paret så for seg, så ser jeg ikke bort ifra at Netflix profitterer på dette. Paret risikerer å bli fremstilt som manipulerende og fullstendig delulu. Hvilket de skal være glade for, for det er det folk vil se. Og de får jo ikke en fast sum for dette, de er avhengige av at du og jeg ser på dette, for å tjene noe på det.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se & Hør og annet media kan jo bruke tittelen hennes i omtale av henne. Avtalen går ut på at hun ikke skal bruke tittelen sin i avtaler hun gjør med media eller i andre kommersielle situasjoner for å tjene penger eller reklamere for seg selv og DV.

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumbelbee
Felis skrev (2 minutter siden):

Hvis det stemmer at de solgte bryllupet på billigsalg til Hello, så tror jeg ikke de har så gode kort på handa at de har klart å forhandle seg til en spesielt god avtale med Netflix. De er rett og slett ikke så interessante. Martha og Durek trenger Netflix mer enn Netflix trenger dem. Jeg tviler på om de har noen vetorett.

Når det er sagt innbiller jeg meg at Netflix har gått inn i dette med ganske åpent sinn. De har filmet noen hyggelige båtturer, sikkert noen kleine snutter hvor paret løper hand i hand og prater om den unike kjærligheten. De har også sikret seg noen klipp av løpende journalister, sånn i tilfelle de ønsker å vinkle handlingen inn på det. Men jeg tror de foreløpig bare filmer absolutt alt, og så tar de en avgjørelse på hvordan de skal fremstille sirkuset når klippingen begynner. 

Hvis presseoppbudet og kritikken faktisk ble større enn hva paret så for seg, så ser jeg ikke bort ifra at Netflix profitterer på dette. Paret risikerer å bli fremstilt som manipulerende og fullstendig delulu. Hvilket de skal være glade for, for det er det folk vil se. Og de får jo ikke en fast sum for dette, de er avhengige av at du og jeg ser på dette, for å tjene noe på det.

Ja, og det tar lang tid å klippe så når dette kommer ut på Betflix er det gårsdagens nyheter. Støyen stilner nok lenge før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er påstanden om at hun ikke kan styre om media bruker tittelen hennes (noe som selvfølgelig i mange sammenhenger er bullshit uansett), men hva med hennes egen ektemann? Kan hun ikke en gang få litt orden på instagramkontoen til sin aller nærmeste?

  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (5 timer siden):

Jeg tenker at dette er det samme som voksen-kjeft til ML.

Hennes mann og døtre plasseres enda lengre unna Kongehuset og øvrige kongelige, så hun forankres på sett og vis opp mot sin opprinnelige familie. Så får vi nå se hva hun synes om dette. Skal hun fortsatt ha kongelig referanseramme som identitetsmarkør må hun jaggu tåle steiken! 

Well done til kongen!

 

Jeg tror dessverre ikke voksen-kjeft biter så mye på ML og D… det er oppmerksomheten og penga som rår.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyChick90 skrev (3 timer siden):

Synes det er litt merkverdig at ML sine barn ikke står som øvrige medlemmer av kongefamilien når Sverre Magnus stå der. De er jo mer eller mindre på lik linje. Når det er sagt så "gosser" jeg meg over at DV ikke står der. Jeg har ikke mye til overs for den karen. Jeg stusser på hans intensjoner samt hans kjærlighet til ML. 

Nei, de er ikke på lik linje, Sverre Magnus er såkalt «rett nedadstigende». 🙂 Dette var helt vanlig kunnskap før da vi hadde adelige i Norge i tillegg. Skarpe skiller på dette. «Sidegrenene» kuttes av i det hovedstamme vokser et hakk til. 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble snakket om hvordan ML skulle brødfrø seg selv hvis hun ikke brukte prinsessetittelen, tror det var hun som holdt forsvarstalen for ML. Husker ikke navnet.

Da har jeg et lite tips. ML er utdannet fysioterapeut så kanskje hun kunne tatt i bruk utdanningen sin. Men så spørs det da om lønna dekker livsstilen hun ønsker.

  • Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Manolo said:

ML er og blir prinsesse. Hun ble født prinsesse. Det vil hun fortsette å være uansett hva.

Jeg forsto det slik I debatten på NRK i kveld at om de tar fra henne prinsessetittelen så vil hun fortsatt være nr 4 i arverekkefølgen. 

Jeg forstår at hun må ha noe å leve av. Og at det er årsaken til at hun lar Netflix filme i bryllupet. Men hva er galt med å leve på film eller media I utlandet? Det er den omdiskuterte prinsessetittelen som ikke skal passe inn under slike virksomheter. Men jeg kan se Martha sin side her og. Er det så galt det hun gjør ? 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og bare en ting...hvis de virkelig ville ha holdt dette privat, så kunne vel vielsen foregått inne på hotellet?

Tenk hvor mange meter duk eller laken som nå må vaskes unødvendig 🤔

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg undret meg over var alle disse «kjendisene» som var invitert til bryllupet. Hva er relasjonen mellom hver enkelt av disse og brudeparet? Er de alle personlige venner av de? Om ikke synes jeg det er meget oppsiktsvekkende å invitere kjendiser fra A-Å til sitt «private» bryllup. 
 

Eller var det for å skape oppmerksomhet? (som de visstnok ikke ønsket….) Synes hele opplegget var suspekt så det holder.

  • Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jammf said:

Og bare en ting...hvis de virkelig ville ha holdt dette privat, så kunne vel vielsen foregått inne på hotellet?

Tenk hvor mange meter duk eller laken som nå må vaskes unødvendig 🤔

De holdt bryllupet ganske privat. Men ikke helt pga Netflix osv. Men jeg mener at hun har all rett til å ikke imøtekomme norsk presse når de ikke var inviterte til bryllupet. Uansett : Det er en gigantisk interesse rundt henne. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bumbelbee skrev (24 minutter siden):

Jeg tror Netflix kommer til å gjøre som de vil uansett og jeg tviler på at de får styre narrativet. Det kan hende de blir en smule desillusjonert. 

Håper du har rett! 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flaut å se voksne mennesker bagatellisere alvorlige avtalebrudd på Debatten. 
Tenker de samme menneskene syntes det var greit at programmet ble rundet av akkurat i det Dureks Wikipedia-side ble nevnt. 

  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (4 minutter siden):

De holdt bryllupet ganske privat. Men ikke helt pga Netflix osv. Men jeg mener at hun har all rett til å ikke imøtekomme norsk presse når de ikke var inviterte til bryllupet. Uansett : Det er en gigantisk interesse rundt henne. 

Den norske pressen var invitert. De fikk akreditering og ble anvist til område de kunne stå. 
Det hele var nøye planlagt og de lot seg dessverre bruke som statister i The Verrets show

  • Liker 29
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis de virkelig ville holdt det privat, hadde  de selvsagt ikke solgt bryllupet til media. Da hadde de bare giftet seg uten å si det til noen først, eller arrangert et selskap hvor de hadde annonsert at det var privat, og at pressen ikke hadde adgang. Pressen ble invitert, de ble akkreditert og fikk tildelt plasser de skulle stå på - hvor de så ble jaget vekk fra nøyaktig de stedene av Martha, mens Netflix filmet. 

det var ikke et privat arrangement når det deles med hele internett. Det var et  kommersielt opplegg og et styrt mediasirkus.

de hvite laknene var en helt surrealistisk greie - den norske kongefamilen ble et surreaslistisk (og blodharry) sirkus.

I følge aftenspostens kommentator, fikk de hele tiden feil anvisninger av Vallvik. Møt opp på et gitt klokkeslett - så kom brudeparet en time senere. stå til høyre - så ble de jaget til venstre mens Netflix filmet dem. Stå her! for så å få kjeft for at de sto akkurat der.

Den danske journalisten beskrev det godt - og Therese Sollien i Aftenposten beskriver det i podkasten "Poprådet" og her: 

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/yEzngA/spill-for-netflix-galleriet

Denne er også god:

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/QMrk9Q/kommentar-prinsesse-martha-louise-nok-er-nok

 

 

  • Liker 26
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...