Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Og helt i front er SPRIT-logoen, som også Durek Verrett har hatt på jakken sin i dag.

Og dette stiller Kongehuset og Kongefamilien opp på.

Konge(lig) spritreklame.

Rart at durek promoterer sprit når han ikke drikker alkohol

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lavmålet
Søgni skrev (5 minutter siden):

Jeg tror det var for å vise Netflix disse fæle, norske journalistene som stod i busker og kratt for å forfølge dem, og for å vise Netflix at folket støtter dem. :tunge:

Tror du er spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søgni skrev (26 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/VzxBV6/kong-harald-i-geiranger-viser-styrke

Denne sammenligningen har vi sett mange ganger nå. Antydningen om at partnervalg, eller forsåvidt det at Märtha har rett til å gifte seg med den hun vil, i seg selv, skulle være poenget. At det er derfor Märtha og Durek får kritikk. 

Det irriterer meg litt hver gang jeg leser det. Det er en ertende dult i sida til all kritikk av dette parets framferd, som insinuerer at det handler om å være konservativ, og kanskje litt dum. Det antyder at man om 50 år kommer til å le høyt av kritikken. "Haha, sånn var det, sånn tenkte de på den tida" etterfulgt at en ettertenksom refleksjon om at det ikke var lett for Märtha å skulle gå mot strømmen, og at kjærligheten heldigvis seiret. 

Ingen har i sin villeste feberdrøm hevdet at Märtha må gifte seg med noen av en viss rang, fra en spesiell familie, eller være A4. Det handler ikke om det i det hele tatt, det er så dumt. 

Märtha Louise kunne giftet seg med hvem hun ville, for min del, om bare hun og den hun giftet seg med visste å ikke bygge sine virksomheter på løgn, uforsvarligheter, utnyttelse av hennes kongelige tilknytning.

Da forholdet til ham først ble offentliggjort tenkte jeg at det var et sprekt valg, kanskje det til og med kunne være positivt for kongelige generelt, og tenkte at siden de begge var alternative, så forstod de sikkert hverandre. Fulgte ikke mer med dem. Men da de offentliggjorde det showet de skulle reise rundt med, "Prinsessen og sjamanen", da reagerte jeg!

Og den jeg reagerte på var i første omgang Märtha Louise, fordi det var et så tydelig misbruk av sin posisjon og kynisk utnyttelse for egen kommersielle vinning. Og det igjen fikk meg til å begynne å lese mer om hvem han er. Og jo mer jeg leste om ham, jo mer uforståelig at hun kunne ha valgt en slik mann, og enda mer uforståelig at Kongehuset var så positive til ham. Og så begynte jo både hans og hennes "gullkorn" om alt fra rasistiske og dumme nordmenne å rulle ut. Utelukkende kom disse negative kommentarene deres om nordmenn etter at de selv hadde fått saklige spørsmål og/eller saklig kritikk om det de gjorde. Resten er historie, etter den begynnelsen har de bare blitt verre og verre og verre. De har åpenbart fremdeles tenkt å fortsette med samme eskalering sammen med Netflix.

Dette har ikke med å ikke kunne velge den man vil. Hadde heller ikke stusset på at hun giftet seg med Verrett hvis hun og han kunne skikket seg og fulgt hennes og begges avtaler med Kongehuset, holdt seg til norsk lov, unnlot å komme med farlige påstander, løgner om folket og pressen m.m. Men det er de to selv som velger å gjøre alt dette uakseptable for å tilfredsstille egne oppmerksomhetsbehov og grådighet. Og det må de to faktisk også tåle legitim kritikk for.

Som et minste minimum forventer jeg det samme av ML og V som jeg forventer av folk flest - at de behandler andre bra, ikke bygger forretning på løgner og bedrag, ikke utnytter og skader andre, men følger norsk lov.

Skal virkelig folket tåle mindre av en prinsesse som har alle de privilegiene hun har hatt og fremdeles har pga. sin status?

 

Nå må VG, VGs Astrid Meland og norsk presse generelt skjerpe seg og behandle dette med den sakligheten og det alvoret som denne saken krever av dem om de skal oppfylle sitt samfunnsansvar!

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (14 minutter siden):

Jeg tror ikke det var tilfeldig at de tok runden ute blant folk etter vielsen, for det var nok for å vinne tilbake kjærligheten fra folket🤔

Spill for galleriet som det så fint heter…

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Det er det dette er - det er en eneste stor, regissert produksjon!

Ellers har DEL 2 i ML og DVs narrativ og forretningsvirksomhet startet.

Minner igjen om alle Verretts uttalelser og nedrakking av nordmenn, norsk samfunn og Norge over flere år, alt fra uopplyste, kunnskapsløse, trangsynte, negative rasister til "It's always the Norwegians" sagt med et sukk og nærmest himling med øynene på hans egen forretningskanal på IG. Listen er nesten uuttømmelig over alle ganger og måter Durek Verrett har fortalt løgner om og rakket ned på Norge, samfunnet og ikke minst det norske folket.

I dag, hvor han er blitt viet til Märtha Louise, da kommer DEL 2 av narrativet frem. Og nå skal historien omskrives slik at det passer inn i hva det enn er som blir narrativet deres videre:

https://www.nrk.no/norge/prinsesse-martha-louise-ble-fulgt-til-alters-av-datteren-1.17024890

"De vinket, smilte, takket for gratulasjoner og ba pressen om å flytte seg.

– Kan dere «back off», så vi kan snakke med folket, sa Verrett til fotografene.

Han ga på spørsmål uttrykk for sin misnøye med norsk presse.

– Jeg har alltid følt meg omfavnet av Norge, det er bare pressen som ikke omfavner meg, sa Verrett."

 

Som jeg kommenterte i går eller dagen før, så var parets "boikott" av media i vår trolig en del av narrativet også, som skulle lade opp til å gjøre det forståelig for folket, kanskje til og med gi dem sympati for å selge bryllupet til utenlandsk sladrepresse og sladretv. Planen i vår slo tilbake på dem selv, både i folket og blant norske medier, de fremstilte seg selv som trassige og bortskjemte og grådige, så det ble lite sympati å høste.

Nå må de ha et nytt narrativ som kan skreddersys dramaturgien som er planlagt videre i sladremagasin og ikke minst i sladretv.

Og Durek Verrett spiller sin rolle. "Back off!" sa han, og fremstilte seg selv å være prinsen og helten i historien, den som står opp og kjemper for sin kvinne og sitt folk mot trollet... jeg mener selvfølgelig, den norske presse.

Den norske presse er nå offisielt utpekt som hovedmotstander og syndebukk i DEL 2 av Det kongelig norske influensersirkuset som Märtha Louise og Durek Verrett nå har valgt seg selv til å spille hovedrollene i.

Ikke bare det, for det er egentlig gammelt nytt at Märtha Louise og Durek Verrett skylder alt på pressen når de selv gjør uakseptable handlinger og kommer med uakseptable og til og med farlige uttalelser og råd.

Helt nytt fra den egenutnevnte instahelteprinsen Durek Verrett, det er at han tydeligvis sliter med hukommelsetap. For han som har brukt de siste snart seks årene på å rakke ned på landet, samfunnet og befolkningen i Norge - han påstår helt ut av det blå at han alltid har følt seg omfavnet i Norge. Siden en vielsesseremoni ikke er kjent for å gi hukommelsestap i denne grad, eller endret virkelighetsoppfatning, så antar jeg at dette bare er en kalkulert del av dramaturgien i DEL 2. For nå skal det skapet en historie om at Durek Verrett er elsket av det norske folket, for intet mindre passer inn i egoet og rollen som instahelteprins som omringet av livvakter sier "Back off!" til norsk presse.

Men jeg antar det nå er antatt at det passer lommeboken til brudeparet og Hello og Hola og Netflix og parets andre samarbeidspartnere i kommersielle virksomheter at de nå heller skal forsøke å fremstille paret som høyt elsket i Norge. For ved å gjøre dette vil de trolig få flere invitasjoner til kongelige begivenheter, som igjen vil øke markedsverdien av monogrammet og paret og alle deres businesspartnere og -nettverk. Og ikke minst, mer kongelige gir dem mulighet til å avtale mer verdifulle avtaler.

Så, oppsummert kan vi si at DEL 1 var å gjøre mest mulig kontroversielt, tøye grensene (og lovverket), lyve, komme med ekstreme uttalelser - hva som helst for å få mest mulig oppmerksomhet til sine merkevarer.

Mellomspill: Bryllupsreklameorgien

DEL 2 - det norske folket skal nå også selges som et folk som bare elsker Verrett og ML og paret vil selge kongelighet og titler langt mer enn før. Trolig blir kjendisfaktoren høyere. Men også videre innslag av nok skandaler til at de holder produksjonsselskapet og egne bankkonti lykkelige.

 

Tror man kan bare kan frykte hva DEL 3 blir. Trolig noe vi i dag ikke helt kan forestille oss. For det er ingen grenser for hykleriet dette paret er villige til å drive med i egne kommersielle virksomheter.

Del 3 kan bli noe som at de avslutter all forretningsvirksomhet, ML blir HKH igjen, de får apanasje og DV kan endelig bli kongelig høy beskytter av diverse organsisasjoner og kanskje tom få tale i FN?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (17 minutter siden):

Jeg tror ikke det var tilfeldig at de tok runden ute blant folk etter vielsen, for det var nok for å vinne tilbake kjærligheten fra folket🤔

De ønsker nok to ting med det, begge for netflix, antar jeg.

Ene er bilder som kan tyde på at folket elsker dem (med det er jo bare regi fra deres side) - andre er at pressen plager dem (som er deres egen fortjeneste når de oppfører seg som de gjør).

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (8 minutter siden):

Märtha Louise kunne giftet seg med hvem hun ville, for min del, om bare hun og den hun giftet seg med visste å ikke bygge sine virksomheter på løgn, uforsvarligheter, utnyttelse av hennes kongelige tilknytning.

Da forholdet til ham først ble offentliggjort tenkte jeg at det var et sprekt valg, kanskje det til og med kunne være positivt for kongelige generelt, og tenkte at siden de begge var alternative, så forstod de sikkert hverandre. Fulgte ikke mer med dem. Men da de offentliggjorde det showet de skulle reise rundt med, "Prinsessen og sjamanen", da reagerte jeg!

Og den jeg reagerte på var i første omgang Märtha Louise, fordi det var et så tydelig misbruk av sin posisjon og kynisk utnyttelse for egen kommersielle vinning. Og det igjen fikk meg til å begynne å lese mer om hvem han er. Og jo mer jeg leste om ham, jo mer uforståelig at hun kunne ha valgt en slik mann, og enda mer uforståelig at Kongehuset var så positive til ham. Og så begynte jo både hans og hennes "gullkorn" om alt fra rasistiske og dumme nordmenne å rulle ut. Utelukkende kom disse negative kommentarene deres om nordmenn etter at de selv hadde fått saklige spørsmål og/eller saklig kritikk om det de gjorde. Resten er historie, etter den begynnelsen har de bare blitt verre og verre og verre. De har åpenbart fremdeles tenkt å fortsette med samme eskalering sammen med Netflix.

Dette har ikke med å ikke kunne velge den man vil. Hadde heller ikke stusset på at hun giftet seg med Verrett hvis hun og han kunne skikket seg og fulgt hennes og begges avtaler med Kongehuset, holdt seg til norsk lov, unnlot å komme med farlige påstander, løgner om folket og pressen m.m. Men det er de to selv som velger å gjøre alt dette uakseptable for å tilfredsstille egne oppmerksomhetsbehov og grådighet. Og det må de to faktisk også tåle legitim kritikk for.

Som et minste minimum forventer jeg det samme av ML og V som jeg forventer av folk flest - at de behandler andre bra, ikke bygger forretning på løgner og bedrag, ikke utnytter og skader andre, men følger norsk lov.

Skal virkelig folket tåle mindre av en prinsesse som har alle de privilegiene hun har hatt og fremdeles har pga. sin status?

 

Nå må VG, VGs Astrid Meland og norsk presse generelt skjerpe seg og behandle dette med den sakligheten og det alvoret som denne saken krever av dem om de skal oppfylle sitt samfunnsansvar!

👏👏👏 Du har kronikken klar du til både VG, Nrk og andre. Du setter spikeren direkte på poenget/poengene. Dette burde du lagt ut offentlig - dette og dine siste innlegg her.

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (16 minutter siden):

Rart at durek promoterer sprit når han ikke drikker alkohol

Han sier så, hva som er sannheten vet vi jo egentlig ingenting om, selv om jeg antar det er sant pga. nyresykdommen hans.

Men ellers er det vel hva som helst som gir penger inn som er mottoet, så da er ingen av dem nøye på hva de promoterer.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (5 minutter siden):

Del 3 kan bli noe som at de avslutter all forretningsvirksomhet, ML blir HKH igjen, de får apanasje og DV kan endelig bli kongelig høy beskytter av diverse organsisasjoner og kanskje tom få tale i FN?

Før det skjer er månen blitt en grønn ost, håper jeg... :D

Jeg ser for meg Durek Verrett i så fall sutre til internasjonal media fordi han ikke får noen tittel og at apanasjen ikke dekker den livsstilen han selv aldri har hatt råd til å leve...

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (9 minutter siden):

Märtha Louise kunne giftet seg med hvem hun ville, for min del, om bare hun og den hun giftet seg med visste å ikke bygge sine virksomheter på løgn, uforsvarligheter, utnyttelse av hennes kongelige tilknytning.

Da forholdet til ham først ble offentliggjort tenkte jeg at det var et sprekt valg, kanskje det til og med kunne være positivt for kongelige generelt, og tenkte at siden de begge var alternative, så forstod de sikkert hverandre. Fulgte ikke mer med dem. Men da de offentliggjorde det showet de skulle reise rundt med, "Prinsessen og sjamanen", da reagerte jeg!

Og den jeg reagerte på var i første omgang Märtha Louise, fordi det var et så tydelig misbruk av sin posisjon og kynisk utnyttelse for egen kommersielle vinning. Og det igjen fikk meg til å begynne å lese mer om hvem han er. Og jo mer jeg leste om ham, jo mer uforståelig at hun kunne ha valgt en slik mann, og enda mer uforståelig at Kongehuset var så positive til ham. Og så begynte jo både hans og hennes "gullkorn" om alt fra rasistiske og dumme nordmenne å rulle ut. Utelukkende kom disse negative kommentarene deres om nordmenn etter at de selv hadde fått saklige spørsmål og/eller saklig kritikk om det de gjorde. Resten er historie, etter den begynnelsen har de bare blitt verre og verre og verre. De har åpenbart fremdeles tenkt å fortsette med samme eskalering sammen med Netflix.

Dette har ikke med å ikke kunne velge den man vil. Hadde heller ikke stusset på at hun giftet seg med Verrett hvis hun og han kunne skikket seg og fulgt hennes og begges avtaler med Kongehuset, holdt seg til norsk lov, unnlot å komme med farlige påstander, løgner om folket og pressen m.m. Men det er de to selv som velger å gjøre alt dette uakseptable for å tilfredsstille egne oppmerksomhetsbehov og grådighet. Og det må de to faktisk også tåle legitim kritikk for.

Som et minste minimum forventer jeg det samme av ML og V som jeg forventer av folk flest - at de behandler andre bra, ikke bygger forretning på løgner og bedrag, ikke utnytter og skader andre, men følger norsk lov.

Skal virkelig folket tåle mindre av en prinsesse som har alle de privilegiene hun har hatt og fremdeles har pga. sin status?

 

Nå må VG, VGs Astrid Meland og norsk presse generelt skjerpe seg og behandle dette med den sakligheten og det alvoret som denne saken krever av dem om de skal oppfylle sitt samfunnsansvar!

Ja, jeg er helt enig! 

Den siste tids hendelser rundt kongehuset har vel for alvor vist at vi ikke trenger mer "kongehusekspert-retorikk" rundt  alvorlige samfunnsdebatter der de kongelige er involvert. Har ikke disse mediene et samfunnsoppdrag? Altså, utover å være kommersielt talerør for Durek&Märtha AS. At kongehuset fortsetter å svare ut alt med svadasvar hvor de kommer med uttalelser om privat vs. offentlig, er som når andreklassinger står 5 cm unna deg og klapper rett foran fjeset ditt og hevder de kan gjøre det fordi "de rører deg ikke og lufta er for alle". 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (3 minutter siden):

👏👏👏 Du har kronikken klar du til både VG, Nrk og andre. Du setter spikeren direkte på poenget/poengene. Dette burde du lagt ut offentlig - dette og dine siste innlegg her.

Takk for det, men i motsetning til Märtha Louise og Durek Verrett foretrekker jeg å holde mitt privatliv privat.

Det er jo tydelig at norsk presse også følger med denne tråden, da det flere ganger siste ukene har kommet artikler som ordrett bruker ting skrevet her i tråden.

Jeg håper at norske medier begynner å ta sitt samfunnsansvar på alvor!

  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (15 minutter siden):

Märtha Louise kunne giftet seg med hvem hun ville, for min del, om bare hun og den hun giftet seg med visste å ikke bygge sine virksomheter på løgn, uforsvarligheter, utnyttelse av hennes kongelige tilknytning.

Da forholdet til ham først ble offentliggjort tenkte jeg at det var et sprekt valg, kanskje det til og med kunne være positivt for kongelige generelt, og tenkte at siden de begge var alternative, så forstod de sikkert hverandre. Fulgte ikke mer med dem. Men da de offentliggjorde det showet de skulle reise rundt med, "Prinsessen og sjamanen", da reagerte jeg!

Og den jeg reagerte på var i første omgang Märtha Louise, fordi det var et så tydelig misbruk av sin posisjon og kynisk utnyttelse for egen kommersielle vinning. Og det igjen fikk meg til å begynne å lese mer om hvem han er. Og jo mer jeg leste om ham, jo mer uforståelig at hun kunne ha valgt en slik mann, og enda mer uforståelig at Kongehuset var så positive til ham. Og så begynte jo både hans og hennes "gullkorn" om alt fra rasistiske og dumme nordmenne å rulle ut. Utelukkende kom disse negative kommentarene deres om nordmenn etter at de selv hadde fått saklige spørsmål og/eller saklig kritikk om det de gjorde. Resten er historie, etter den begynnelsen har de bare blitt verre og verre og verre. De har åpenbart fremdeles tenkt å fortsette med samme eskalering sammen med Netflix.

Dette har ikke med å ikke kunne velge den man vil. Hadde heller ikke stusset på at hun giftet seg med Verrett hvis hun og han kunne skikket seg og fulgt hennes og begges avtaler med Kongehuset, holdt seg til norsk lov, unnlot å komme med farlige påstander, løgner om folket og pressen m.m. Men det er de to selv som velger å gjøre alt dette uakseptable for å tilfredsstille egne oppmerksomhetsbehov og grådighet. Og det må de to faktisk også tåle legitim kritikk for.

Som et minste minimum forventer jeg det samme av ML og V som jeg forventer av folk flest - at de behandler andre bra, ikke bygger forretning på løgner og bedrag, ikke utnytter og skader andre, men følger norsk lov.

Skal virkelig folket tåle mindre av en prinsesse som har alle de privilegiene hun har hatt og fremdeles har pga. sin status?

 

Nå må VG, VGs Astrid Meland og norsk presse generelt skjerpe seg og behandle dette med den sakligheten og det alvoret som denne saken krever av dem om de skal oppfylle sitt samfunnsansvar!

👏 Helt enig med alt her! Som en under her skriver; send det inn til media, du har mange gode og grundige innlegg. Som ikke minst er saklige. Det tenker jeg er viktig også i denne debatten, såpass man ikke blir beskyldt for å være misunnelige kg - brukere :D 

Synes at spesielt ML og DV nå bør stå til rette for alle sine (beviselige) utsagn og oppgulp som blir bortforklart i ettertid. Ja, kongehuset også, egentlig, selv om det gjør meg trist at kongeparet må gjennom disse vanskelige tidene på sine eldre dager. Men tausheten derfra kan vanskelig tolkes på annen måte enn bifallelse av dette ekteskapet? 

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumbelbee
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Takk for det, men i motsetning til Märtha Louise og Durek Verrett foretrekker jeg å holde mitt privatliv privat.

Det er jo tydelig at norsk presse også følger med denne tråden, da det flere ganger siste ukene har kommet artikler som ordrett bruker ting skrevet her i tråden.

Jeg håper at norske medier begynner å ta sitt samfunnsansvar på alvor!

Jeg er så enig med deg. Når bryllupet er over bør journalistene kvesse blyantene og vise at de har tenner for denne oppvisningen har vært trist, bare trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns hun er så ukjent i ansiktet.  Spesielt rundt øynene. Hva har hun gjort?

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (3 minutter siden):

Syns hun er så ukjent i ansiktet.  Spesielt rundt øynene. Hva har hun gjort?

På bildene fra bryllupet? Kjente henne ikke igjen, skjønte knapt hva jeg så på 🤔

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (2 minutter siden):

Syns hun er så ukjent i ansiktet.  Spesielt rundt øynene. Hva har hun gjort?

Et stikk her og et stikk der kanskje? Eller fikk hun ikke sponset en slik førbryllupsmasasje behandling. Sikkert effekten av den som er kommet.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...