Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Sjokka skrev:

Jeg er skuffet over kongen som aksepterte å ta med Durek i kirken 1 juledag. Det fikk meg til å revurdere kongeparet. Forståelig de vil støtte datteren sin, men å ta med en løgner, svindler og en som snakket om intime detaljer rundt Martha og Aris sex liv er rett og slett uforståelig. Kongen mistet min respekt der og synes det er dårlig dømmekraft fra konhens side. Ari fikk ikke være med i noen kirke før han var forlovet med Martha. Skuffet over hele kongefamilien for tiden, og jeg har alltid likt de.

Får meg ikke til å tro at kongen aksepterte at Durek skulle være med i kirken/kapellet og lurer litt på om det kanskje var litt overraskelsesteknikk og bakholdsangrep med i det besøket. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Sjokka skrev:

Jeg er skuffet over kongen som aksepterte å ta med Durek i kirken 1 juledag. Det fikk meg til å revurdere kongeparet. Forståelig de vil støtte datteren sin, men å ta med en løgner, svindler og en som snakket om intime detaljer rundt Martha og Aris sex liv er rett og slett uforståelig. Kongen mistet min respekt der og synes det er dårlig dømmekraft fra konhens side. Ari fikk ikke være med i noen kirke før han var forlovet med Martha. Skuffet over hele kongefamilien for tiden, og jeg har alltid likt de.

Helt enig med deg..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil neppe dømme et annet menneske, men noen av handlingene mangler en dose respekt iforhold til det tragiske.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sjokka skrev:

Jeg er skuffet over kongen som aksepterte å ta med Durek i kirken 1 juledag. Det fikk meg til å revurdere kongeparet. Forståelig de vil støtte datteren sin, men å ta med en løgner, svindler og en som snakket om intime detaljer rundt Martha og Aris sex liv er rett og slett uforståelig. Kongen mistet min respekt der og synes det er dårlig dømmekraft fra konhens side. Ari fikk ikke være med i noen kirke før han var forlovet med Martha. Skuffet over hele kongefamilien for tiden, og jeg har alltid likt de.

Mange som stusset på det at han var med  i utgangspunktet. Det har stått skrevet at selv om ari feiret julaften med kongeparet, Martha og barna så var han ikke med i kirken etter at de ble skilt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg jo ikke hvilket forhold barna har til Durek, men jeg håper virkelig at han reiser hjem snarest, og absolutt ikke dukker opp i bisettelsen. Forstår at det er kjæresten til prinsessen, men i en sånn vanskelig situasjon spesielt barna er i nå, synes jeg Martha og barna må få fred til å bearbeide sjokket og sorgen sammen. 

Reagerte også på at han var med i kirken. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dere, eller oss kan jeg vel si, har noe som helst med den indre dynamikkeni familien deres å gjøre. Skjerp dere, slutt å spekulere!! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Veslefrikk skrev:

Får meg ikke til å tro at kongen aksepterte at Durek skulle være med i kirken/kapellet og lurer litt på om det kanskje var litt overraskelsesteknikk og bakholdsangrep med i det besøket. 

Mulig det. Men da er det skikkelig dårlig gjort av Martha og Durek, og jeg stiller meg spørsmål om hvordan Martha egentlìg er som person. De gjør jo familien syke slik de driver på. Martha framstår varm, men den siste tiden har jeg skiftet mening om henne. Da med tanke på aggressive svar på sin insta konto. Synes det er noe som ikke stemmer med hvordan Martha framstår som person og hvordan vi har sett henne oppføre seg den siste tiden etter Durek kom inn i bildet.

Jeg så ikke dronning Sonja i kirken. Noen som vet om hun var der?

Endret av Sjokka
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Diamant skrev:

Helt enig med deg..

👍

Ser jeg har skrevet feil. Jeg mente Martha og Durek sitt sex liv som han delte intime detaljer om i podcasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Veslefrikk skrev:

Får meg ikke til å tro at kongen aksepterte at Durek skulle være med i kirken/kapellet og lurer litt på om det kanskje var litt overraskelsesteknikk og bakholdsangrep med i det besøket. 

Synes det er merkelig selv at kongen aksepterte dette. Jeg har tenkt bare godt om kongeparet vårt. Om Martha og Durek har planlagt dette å ta med Durek i kirken, så er jo både  Martha og Durek onde. Hvordan kan de gjøre sånn mot sine gamle foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om Ari var i kirken 1 juledag? Eller har han fått med seg dette på tv? RIP Ari. Du var nesten for god for Martha. ( Min personlige mening etter å se hvilken kjæreste Martha har nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sjokka skrev:

Synes det er merkelig selv at kongen aksepterte dette. Jeg har tenkt bare godt om kongeparet vårt. Om Martha og Durek har planlagt dette å ta med Durek i kirken, så er jo både  Martha og Durek onde. Hvordan kan de gjøre sånn mot sine gamle foreldre?

Min første tanke at det er en ny forlovelse på gang og at det var derfor han var i kirken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke med min beste vilje å hverken forstå eller svelge Dureks syn på en del ting. Hos meg stoppet det helt opp da han hevdet at kreft er selvpåført - og dette med avtrykk etter sexpartnere osv. 

Men, kan jeg velge hvordan jeg snakker om han? JA. Jeg trenger ikke å være nedlatende eller latterliggjørende. 

Er jeg i min rett til å mene at han ikke har noe i kirken å gjøre sammen med kongefamilien? JA. Kongefamilien ble i sin tid valgt av folket, men dette vil jeg aldri ALDRI velge. 

 

Endret av Isild
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Isild skrev:

Jeg klarer ikke med min beste vilje å hverken forstå eller svelge Dureks syn på en del ting. Hos meg stoppet det helt opp da han hevdet at kreft er selvpåført - og dette med avtrykk etter sexpartnere osv. 

Men, kan jeg velge hvordan jeg snakker om han? JA. Jeg trenger ikke å være nedlatende eller latterliggjørende. 

Er jeg i min rett til å mene at han ikke har noe i kirken å gjøre sammen med kongefamilien? JA. Kongefamilien ble i sin tid valgt av folket, men dette vil jeg aldri ALDRI velge. 

 

👏👏

Durek hadde ingenting i kirken å gjøre. Norges kongefamilie oppfører seg som oss vanlige i gata. Ingen kjæreste av noen kongelige har deltatt offentlig før de er forlovet. Det er som jeg begynner å lure på om kongeparet/familien bevisst går inn for å provosere slik at hele Norge ønsker å avskaffe kongefamilien. De oppfører seg meget merkelig, og jeg som alltid har likt de, har nå mistet all respekt for vår kongefamilie. Merk: Jeg synes kronprins Håkon fremdeles framstår flott og genuin. Mette Marit er lungesyk, og representerer mindre og mindre. Hvem skal til slutt representere Norge? Sjaman Durek håper vel på det blir han. Makan til utspekulert og sleip fyr. Blir kvalm av oppførselen hans.

Rest in peace Ari 💔 😢 Du var enestående i forhold til Sjaman Durek, og måten vi ser kongeparet og Martha oppfører seg nå, er sjokkerende. Du fortjente så mye bedre enn dette Ari. ❤🌷❤ Det er også helt ok å ikke være helt A4,  slik som Ari var. Ari var varm og ekte og tøff nok til å gå sine egne veier på den riktige måten. Martha derimot går sin egen vei på alldeles feil måte, hun provoserer og framstår egoistisk og ikke minst er hun aggressiv i kommentarfeltene på Instagram. Martha har også prioritert å være mer med kjæresten sin, frafor døtrene sine. DET er IKKE passelig for en prinsesse, og ihvertfall ikke passende for en god mor.

Endret av Sjokka
Tilføying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kongeparet ikke kan ytre personlige meninger gjør at man ser nærmere på handlingene deres  (som å invitere Durek med i kirken) Det kan tolkes som aksept og at de "godtar" ting han sier og gjør. Som foreldre og privatpersoner er de selvsagt fri til å tro, mene og akseptere hva de vil. Men Kongeparet i kirken på høytidsdager er representasjon og HØYTIDELIG -  monarkiets representasjonsoppgaver har dype skikker, så at de har blitt så "folkelige" at de stilltiende aksepterer det han står for -det må vi få reagerere på. 

Jeg har mistet mine nærmeste til kreft og han har fornærmet meg veldig med ting han sier. At prinsessen vår svarer "surt og frekt" på hans vegne hjelper ikke på. 

Og at de ønsket å dra på turne som skulle hete "prinsessen og sjamanen", det møkket til hele monariket for min del. Det har blitt for merkelig. 

Hvil i fred Ari, du var en fin fyr. Vi tøyset endel rundt deg i begynnelsen, men du viste dyp respekt for kongehus og skikker -og folket. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Durek Verrett virker veldig umusikalsk. Suser inn i kongedømme Norge tilsynelatende uten å engang forsøke å sette seg inn i den kulturelle konteksten og historien her. Her kommer Hollywood - I love you all! Shine light! Både han og Märtha Louise forventer tilsynelatende at folket uten videre skal akseptere deres alternative univers og at de er kompromissløst "seg selv". Hadde han vært sammen med en hvilken som helst annen norsk kjendis hadde vi kanskje ledd litt og bare tenkt: ok! - men når han er sammen med  prinsessen stiller det seg annerledes. Kongefamilien skal representere og ikke minst - respektere - folket, vi forventer noe mer her enn vi gjør av "vanlige" kjendiser. Vi forventer også en viss ydmykhet og forståelse for dette, men får det motsatte med Durek/Märtha (eller som man sannsynligvis ville kalt dem i Hollywood: Durtha): kritikere stempels som uopplyste, pressen driver heksejakt, vanlige folk er ikke på det samme nivået av spiritualitet og kan umulig forstå. På en side vil Märtha Louise ha seg frabedt å måtte passe inn i den berømte "boksen" hun mener vi vil plassere henne i (ikke hennes ansvar å leve opp til forventningene!) og på en annen side skal hun iallfall IKKE gi fra seg prinsesse-tittelen for den er hun født inn i! Disse holdningene er problematiske og provoserende. Dette har absolutt ingenting å gjøre med hvorvidt Märtha og Durek er gode, velmenende mennesker (noe jeg tror de er), men heller med rolleforståelsen og ydmykheten ovenfor folket. 

Svar til slettet innhold er fjernet. Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Sjokka skrev:

Noen som vet om Ari var i kirken 1 juledag? Eller har han fått med seg dette på tv? RIP Ari. Du var nesten for god for Martha. ( Min personlige mening etter å se hvilken kjæreste Martha har nå)

Han var ikke der. Men sjarlatan durek holdt rundt hans datter.  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sjokka skrev:

Mulig det. Men da er det skikkelig dårlig gjort av Martha og Durek, og jeg stiller meg spørsmål om hvordan Martha egentlìg er som person. De gjør jo familien syke slik de driver på. Martha framstår varm, men den siste tiden har jeg skiftet mening om henne. Da med tanke på aggressive svar på sin insta konto. Synes det er noe som ikke stemmer med hvordan Martha framstår som person og hvordan vi har sett henne oppføre seg den siste tiden etter Durek kom inn i bildet.

Jeg så ikke dronning Sonja i kirken. Noen som vet om hun var der?

Dronningen var der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diamant skrev:

Dronningen var der.

Var hun? Nei nå ble jeg sjokka. Hadde håpet hun var hjemme og ikke støttet dette med å ha med Durek i kirken. Nå forstår jeg virkelig ikke tenkemåten til kongeparet lengre. Gjør regning med Ari ikke var med på denne julens julefeiring med kongefamilien da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...