Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (7 minutter siden):

De må jo tjene  penger nok til bryllupet. Det blir jo ikke sponset av staten Norge.  

Vet vi noe om det? Det går hvert fall mye økonomiske ressurser i politi de dagene. Det går fra fellesskapsmidlene, og vil vel dessverre påvirke politiets tilstedeværelse i lokalsamfunn, både da og senere.

Hvem som betaler for gildet er det vel ingen innsyn i?

Håper du har rett! men at kongelige midler bidrar, er vel ikke utenkelig? Og det er jo i så tilfelle med utgangspunkt i det fellesskapet har bidratt med inn i familien, selv om det er tilegnet tilbake i tid gjennom eiendom, apanasje etc. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmwhatever skrev (49 minutter siden):

Uttalelse fra Märthas kommunikasjonsansvarlige:

- Det er selvfølgelig gledelig at så mange ønsker å delta i feiringen. Denne store interessen stiller imidlertid svært høye krav til kapasitet, sikkerhet og logistikk. Vi har derfor valgt å inngå en eksklusiv avtale om dekning av vielsen og festen med HELLO! Magazine.

- HELLO! Magazine har lang erfaring med å formidle slike begivenheter. Vi mener at de har en unik evne til å nå ut til et internasjonalt publikum, og kan imøtekomme den store interessen fra inn- utland, skriver kommunikasjonsansvarlig for prinsessebryllupet, Simon Valvik, i en pressemelding.

Teksten er fra pressemeldingen, jeg har kopiert fra Fra Dagbladets artikkel fra i dag, 

«Prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett gifter seg: Ny melding»
 
Jeg får ikke til å linke, men jeg regner med dette ikke er brudd på forumreglene siden all tekst er fra en pressemelding. 
Tror de at det norske folket er idioter?  Dette handler hverken om kvalitet, logistikk eller sikkerhet, men om at ML og D skal tjene penger på bryllupet. 

Tror de misforstår dette ønsket om å delta i feiringen....Bryllupet er som en ulykke, det er ikke mulig å la være å se på. Det er ikke interesse, det er fasinasjon for et freak show.

Endret av Me for life
  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (4 timer siden):

Og hva blir oppfølgeren? Frykter at dette bare blir cliffhangeren. 

Antar Netflix forventer/krever en type videreføring av historien - hva skjedde i dagene, ukene og månedene etter bryllupet? Det vil jo ikke generere særlig interesse og inntjening for en enkeltstående happening om en skrullete amerikaner som har reist til hovedstaden i Sverige for å gifte seg med en ukjent, middelalders fraskilt kvinne som er nr 4 i arverekka?

Det er nå de tåredryppende historier om misforstått new-age og shamanisme skal forklares en gang for alle! "Nei- jeg sa ikke at barna ønsker seg kreft, jeg sa at det kunne oppfattes  som at barna ønsket seg kreft"........... 

"Min oppvekst som misforstått prinsesse (uuups...der kom jeg visst til å bruke tittelen) storesøster uten betydning....

Stopper her - denne lista kan bli alt for lang ;) 

 

"Jeg sa ikke prinsesse. Jeg sa tidligere prinsesse!" :jolie:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rhubarb skrev (1 time siden):

Märtha har kjøpt hus til sin fremtidige mann. Står det i hans eller hennes navn? Og skal hun flytte inn til ham, eller blir de særboere?

Jeg greier ikke la være å tenke at det står i hans navn, hun blir boende i eget hus. Ser liksom for meg at når han får sin nye nyre sponset av AS Norge, ja så selger han huset, tar overskuddet og så stikker han 😬 
 

Det er en stund siden jeg trodde det er et kjærlighetsforhold, jeg tror de først og fremst er forretningspartnere- muligens med fordeler. Jeg tror jeg har sett ett(!) bilde hvor han ser på henne med ømhet i blikket. 

Hvis han faktisk stikker er det vel egentlig verdt det, nå som det allerede har kommet til dette punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

timbar skrev (4 timer siden):

Det er noe jeg ikke skjønner, hvordan skal denne serien funke I utlandet uten at de bruker prinsessetittelen tro?.

Først Martha er jo en relativt ukjent "prinsesse" fra Norge. Jo det er en kontroversiell kjærlighets historie som gjerne selger, men dog ikke uten å bruke prinsesse tittelen. Er jo nok av kontroversielle kjærlighetshistorie blant sivile å ta av.

Så eneste spesielle med dette er jo at hun er en prinsesse. Så gudene må vite hvordan dette skal selge uten at prinsesse tittelen blir brukt.

Det vil fungere fordi prinsesse Märtha Louise og sjarlatan Durek Verrett har brukt de siste 5-6 årene på å etablere prinsessen som et varemerke for dem.

Fra første dag har de kjørt massiv og helt bevisst markedsføring for at følgere av dem og andre skal tenke "prinsesse" og "kongelig" når de ser dem sammen - eller hver for seg.

Og for hver avtale de har latt som om de inngikk med Kongen og Kongehuset, så har de gjort det motsatte av hva avtalene krevde - de har ytterligere økt markedsføringen, blitt mer ekstrem, inkl. systematiske lovbrudd på sine influenserkanaler, og sist også den ulovlige markedsføringsjippoen til bryllupsspriten.

Med sine målrettede markedsføringsgrep siste fem år har de lyktes i å oppnå det de ville.

Og derfor kan de nå - etter at de har fått sitt kongelige bryllup, som bare er krona på deres fem år lange markedsføringsstrategi - begynne å "holde seg til" avtalen de så kynisk har valg å bryte systematisk over alle disse årene.

Og nå ser vi resultatet - nå er det Kong Harald og Dronning Sonja som for resten av sine liv, og mest trolig etter sin død også (måtte de leve lenge!).

Nå velger Hello konsekvent å utelate "princess" i sin omtale av Märtha Louise, for Kongen og Dronningen av Norge selger bedre:

https://www.hellomagazine.com/royalty/713391/martha-louise-durek-verrett-wedding-hello-exclusive-rights/

"Martha Louise, the daughter of the King and Queen of Norway, and her fiancé Durek Verrett are preparing to tie the knot in less than two weeks - and HELLO! is pleased to announce that we will be covering every detail of the nuptials exclusively in our magazine, on our website, and on sosial media in collaboration with our sister publication HOLA!

The wedding on Saturday 31 August will be attended by a host of Norwegian and foreign royals."

(understrekingene er i originalteksten linker til andre artikler i magasinet, tar ikke med linkene her)

 

Nå er det KONGELIGE som skal selges - alle som er det hverken Märtha Louise er lenger eller Verrett noen gang vil bli.

Men Märtha Louise og Verrett vil ha alle titalls millioner de vil tjene på dette og i årene fremover. For de har ingen skrupler lenger.

Og man kan jo bare forestille seg alt de kan tjene penger på, fantasien er de eneste som setter sperrer, og dessverre vet vi at disse to blodiglene, som Märtha Louise og Durek Verrett har valgt å bli, de har god fantasi. Litt jetset-liv greier kun kortvarig å opprettholde den oppmerksomheten de ønsker seg, ergo må de bli mer og mer ekstreme. De vil nok sikre seg ved å skape seg en alternativ business hvor de tar vanvittige priser for show. Men det vil jo bare være begynnelsen, de vil være avhengige av å fortsette å skape stor overskrifter.

Skal man tenke med deres kynisme, spesielt Verretts kynisme, så er det bare én ting som vil gjøre at han for alltid vil være knyttet til den norske Kongefamilien, selv om han og ML ev. ender med å skille seg - så det forbauser meg overhodet ikke om de har planlagt å få barn sammen med IVF. Det vil være en case som ikke er prøvd før i det offentlige, norsk lov er ikke forberedt på det. Men barn født i ekteskap kan gå inn i arverekken. Og slik kan V for alltid bli far til nr x til den kongelige trone, og for alltid kunne bruke det, selv lenge etter at forholdet mellom han og ML er over. Denne tanken om disse to har jeg tenkt minst et år, for er det en ting man bør innse om disse to, det er at de har virkelig ingen skrupler, de vil gjøre det utenkelige, det man minst kan forestille seg.

Og så har man jo en lang rekke med hendelser som over år fremover vil gi dem mye "innhold" til ev. dokumentarer eller serier på Netflix. Netflix vil nesten garantert lage innslag som handler om MBH - så om Kongehusets medlemmer har hatt ønsker om å beskytte ham tidligere, så hadde de nok ikke forestilt seg hva tante Märtha Louise kunne finne på å gjøre. For så enormt mye av informasjonen om MBHs saker som nå er offentlige, samt at man må forvente at det blir en rettssak, hvor dom trolig blir offentlig også... så er det mye "godt tv-stoff" for Netflix. Ikke trenger de MBHs godkjenning heller, vil jeg tro, siden så mye av informasjonen er offentlig allerede.

Så vil Märtha Louise og Durek Verrett og Netflix selvfølgelig også få mye innhold når våre eiegode monarker går bort (måtte de leve i mange, mange år til!), når Haakon blir konge og ML og V sikkert vil være med på ny kroning. Og om de mot formodning ikke skulle bli bedt i en ny kroning, så vil jo det være skandalestoff for Netflix og god tv - så uansett så blir det nok solgt. Så har vi selvfølgelig innslag av Norges vakre Ingrid Alexandra, som sikkert vil få mer oppmerksomhet - men som nok bare vil bli brukt akkurat nok til å holde interessen for ML og V oppe. Men IA må regne med at også hun nå risikerer å bli underholdning på Netflix i årene som kommer.

Og alt dette kunne i høy grad ha vært unngått om Kongen ikke hadde gitt sitt samtykke til dette bryllupet. For hadde han ikke gitt samtykke kunne prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett mest trolig ikke laget denne 3-4 dagers reklamejippoen de nå lager. Hadde Kongen også fratatt Märtha Louise prinsessetittelen samtidig så er det, ut fra hvordan Verrett har vist seg å være, mest sannsynlig at Verrett ville ha stukket av allerede også siden han innså at han ikke lenger kunne melke det norske Kongehuset lenger til egen kommersielle vinning.

Istedenfor tyder alt offentligheten til nå har fått vite at Kongen heller støtter alt som skjer, og også har planlagt at han og Kongehusets andre medlemmer alle skal være ikke-betalte statister i Netflix-sirkuset Märtha Louise og Verrett nå har startet. Og statister blir både Kongehusets medlemmer, inkl. Kongen og Dronningen, men også hele Kongefamilien i ML og Verretts egenredigerte sirkus i årevis fremover.

Igjen, eneste måten å kunne kutte dette nå - før ML og V får gjort mer skade - det er at Kongen trekker tilbake sin godkjenning av dette ekteskapet, og heller tar den skandalen og det bruddet som ev. måtte komme.

Dette bryllupet er ingenting annet enn en kommersiell begivenhet som kun vil gavne Märtha Louise og Durek Verrett, og hverken Kongehusets eller Kongefamiliens medlemmer kan delta! Dette gjelder også ev. medlemmer fra regjeringen eller andre på Stortinget!

Nå må Kong Harald våkne og vise handlingsevne og evne til å ta tøffe valg som "Alt for Norge" krever! Om han ikke tar riktig valg NÅ, FØR BRYLLUPET, da bør han heller gå ut offentlig og si at monarkiet ikke lenger kan fortsette. For det som nå skjer, med Kongens velsignelse, det er helt uforenelig med monarkiet! Ikke vil det hjelpe om Kongen abdiserer umiddelbart og før bryllupet heller, for samme problemer møter i så fall Haakon.

Kongen sitter med et forferdelig vanskelig valg, for slik prinsesse Märtha Louise nå oppfører seg, så er Kongen og Kongehusets medlemmer i praksis blitt medavhengige som nå er det som muliggjør at Märtha og Verrett kan utnytte dem og det norske Kongehuset. Men å fortsette som nå, det er ikke lenger mulig, Kong Harald!

Og trekker Kong Haralt tilbake samtykket til dette ekteskapet og alle Kongehusets medlemmer trekker seg som gjester i bryllupet, da vil også andre kongelige fra andre land mest trolig trekke seg. Og det vil være det eneste riktige slik prinsessen og sjarlatanen nå opererer.

 

 

 

 

(Og jada, dette ble også langt ;) )

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (1 time siden):

De må jo tjene  penger nok til bryllupet. Det blir jo ikke sponset av staten Norge.  

Hadde de fått det sponset av norge og selger bryllupet kan det bli problematisk. Men siden bryllupet er privat regi og fra egen økonomi.  Fotstår jeg at de selger bryllupet slik. Ser ikke helt galt i det sånn egentlig 

Det er galt fordi de har en avtale om at tittelen hennes ikke skal brukes kommersielt, og nå er det nettopp dette de gjør.
De har jo selv valgt et veldig dyrt bryllup. De kunne giftet seg i Oslo rådhus og feiret på en fin restaurant etterpå med nærmeste familie i stedet. Som vel er vanligere når begge er middelaldrende+ og på sitt andre ekteskap. Men nei, de skal ha kjempebryllup over tre dager. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidaradiva

Synes det er litt tragikomisk at alt dette styret med MBH kommer nå, like før bryllupet. 

Tipper de er rimelig frustrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 time siden):

Du ser ingenting galt i at Norge betaler for sikkerheten i dette private bryllupet heller da?

Nei det gjør jeg ikke. Det er jo gode grunner for den sikkerheten. Så da ser jeg ikke at det er noe galt at politiet står for sikkerheten for en kongelig.  Selve selskapet er jo privat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  ser VG har sendt en hel rekke spørsmål til Slottet om denne avtalen. Nå må de jo svare. dette er virkelig over alle støvleskaft. 

 

 

  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Nei det gjør jeg ikke. Det er jo gode grunner for den sikkerheten. Så da ser jeg ikke at det er noe galt at politiet står for sikkerheten for en kongelig.  Selve selskapet er jo privat. 

De kunne jo valgt å ha et LITE privat bryllup? Valgt å ikke tråkke på flere tær og provosere ytterligere? De kunne til og med giftet seg i USA (hvor det antageligvis ikke hadde blitt like mye oppmerksomhet rundt det) 

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Jeg  ser VG har sendt en hel rekke spørsmål til Slottet om denne avtalen. Nå må de jo svare. dette er virkelig over alle støvleskaft. 

 

 

Jeg kommer til å falle av stolen dersom Slottet svarer noe mer enn "ingen kommentar og/eller "viser til ML`s manager"" (de gidder vel snart ikke å svare det engang) 

Endret av Isild
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lures og undres på hvilke europeiske kongehus som skal bli representert i bryllupet. Jeg tviler på at det kommer til å klirre i diademer og taftkjoler fra kongelige skreddere. Det er et privat bryllup, og det er ikke mange framtredende kongelige som er på vennskapsnivå med brudeparet. Det ryktes at en inngiftet prinsesse fra Nigeria har meldt sin ankomst, men henne har vi vel aldri hørt om? Vi får se. Hvis vi i det hele tatt får se...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Krokenguri said:

De må jo tjene  penger nok til bryllupet. Det blir jo ikke sponset av staten Norge.  

Hadde de fått det sponset av norge og selger bryllupet kan det bli problematisk. Men siden bryllupet er privat regi og fra egen økonomi.  Fotstår jeg at de selger bryllupet slik. Ser ikke helt galt i det sånn egentlig 

Det som er problemet er at hun bruker prinsesse tittelen stikk i strid med avtalen med Kongehuset. For ingen tror vel at en relativt ukjent prinsesse fra lille Norge vil kapre lesere/ seere om ikke prinsessetittelen kan brukes.  Du kan ikke for alvor mene at skattebetalere skal betale for ekteskap nummer 2 for en middelaldrende kvinner da.

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (32 minutter siden):

Det er galt fordi de har en avtale om at tittelen hennes ikke skal brukes kommersielt, og nå er det nettopp dette de gjør.
De har jo selv valgt et veldig dyrt bryllup. De kunne giftet seg i Oslo rådhus og feiret på en fin restaurant etterpå med nærmeste familie i stedet. Som vel er vanligere når begge er middelaldrende+ og på sitt andre ekteskap. Men nei, de skal ha kjempebryllup over tre dager. 

Tittelen brukes ikke komersielt. Hun nevnes i hello som datter av kongen og dronningen. Ikke som prinsesse av norge. 

Og det kan jo ikke være feil å skrive om. 

Akkurat i denne settingen. Tenker jeg at  å bli omtalt som prinsesse heller ikke blir feil. Så her kunne hun fått tillatelse til det. 

Blir faktisk noe annet enn prinsesse gin, og prinsesse sjaman osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Tittelen brukes ikke komersielt. Hun nevnes i hello som datter av kongen og dronningen. Ikke som prinsesse av norge. 

Og det kan jo ikke være feil å skrive om. 

Akkurat i denne settingen. Tenker jeg at  å bli omtalt som prinsesse heller ikke blir feil. Så her kunne hun fått tillatelse til det. 

Blir faktisk noe annet enn prinsesse gin, og prinsesse sjaman osv. 

 

Poenget er at ML og V aldri hadde fått denne avtalen med Hello eller Netflix hvis de ikke de siste fem årene har brutt alle avtalene som ML alene og ML og V har hatt med Kongen og Kongehuset.

Det er bare pga. måten de har markedsført seg med Märtha Louises tittel og tilknytningen til Kongehuset i fem år som gjør at de nå har fått disse millionkontraktene med Hello og Netflix.

Hadde prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett vært ryddige og ærlige hadde de i bryllupsinvitasjonene opplyst gjestene om at de hadde inngått en avtaler med internasjonale magasiner og med Netflix, og at alle som deltar i bryllupet derfor også blir statister for at ML og V skal tjene millioner på bryllupet og gjestene sine.

Istedenfor velger ML og V å først si dette ti dager før bryllupet...

  • Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Eyr said:

Dette var oppløftende ihvertfall! 😁

IMG_4378.png

De skal ha ros for i det minste å prøve da. Men sannsynligvis uten resultat? 

Av og til lurer jeg på om kongen er i ferd med å bli dement uten at det kommer ut.

Han er jo ingen ungdom og han bør jo være rasende på sin datter og Haakon for den saks skyld.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frisk Frosk said:

Poenget er at ML og V aldri hadde fått denne avtalen med Hello eller Netflix hvis de ikke de siste fem årene har brutt alle avtalene som ML alene og ML og V har hatt med Kongen og Kongehuset.

Det er bare pga. måten de har markedsført seg med Märtha Louises tittel og tilknytningen til Kongehuset i fem år som gjør at de nå har fått disse millionkontraktene med Hello og Netflix.

Hadde prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett vært ryddige og ærlige hadde de i bryllupsinvitasjonene opplyst gjestene om at de hadde inngått en avtaler med internasjonale magasiner og med Netflix, og at alle som deltar i bryllupet derfor også blir statister for at ML og V skal tjene millioner på bryllupet og gjestene sine.

Istedenfor velger ML og V å først si dette ti dager før bryllupet...

Det har jeg ikke tenkt på, ja da er kanskje eneste mulighet for å slippe unna og melde seg syk da. ( hvis de ikke vil være med i netflix/ukeblad) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper evnt.kongelige gjester som har takket ja til invitasjon satt kaffen i halsen i dag hvis de ikke har visst om dette før.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...