Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Peanut skrev (1 minutt siden):

Det er SÅ mange på Quora som stiller spørsmål om når/hva/hvor/etc «King Durek» skal noe. Det kommer ikke ut av intet.

Nei, det kommer ikke ut av intet. Han har jo lagt opp til det i flere år, så det er dessverre ikke overraskende.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malmfrid
Inkognitoher skrev (57 minutter siden):

Fra artikkelen: «Han forteller imidlertid at han opplevde rasisme da han og prinsesse Märtha Louise deltok på et kongelig bryllup i København. Ikke fra den danske kongefamilien, men fra en av gjestene»

Videre: «Verrett forteller videre at verken han eller Märtha Louise orket å være der noe mer. Da de forlot middagen, gikk han for å si farvel. Hvordan vedkommende reagerte hører du Durek Verrett fortelle i podkasten»

Dette var nok bryllupet til prinsesse Alexandra av Berleburg som ML og Durek var i bryllup til i 2019. 
Diskresjon er veldig viktig i kongelige kretser, ingen liker at det kommer rasismebeskyldninger relatert til en lukket bryllupsfest. Durek vet jo også at de kongelige aldri kommenterer, så han kan jo i realiteten si hva som helst.

Tipper at de eneste kongelige som kommer til dette bryllupet er norske, og at ML og Durek ikke vil være å se som gjester ved kongelige begivenheter utenfor Norge.
Fy farao så flaut! 

Den måten han beskylder folk for rasisme er skremmende. Det virker på meg som om det er en plan han har. Få flest mulig av hennes venner bort så hun kan unngå å bli påvirket av dem. Litt sånn psykopatisk ... 

Prinsessen i København er (var) også en god venninne av ML. Må være utrolig flaut for hennes familie, dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, PusheenPusheen said:

Er det ingen av disse vennene som kan komme frem og si at mye som blir sagt er rent oppspinn? For jeg tror ikke på ham...

Han stoler jeg ikke på i det hele tatt. Det er noe med ham som ikke er ok. Håper jeg aldri kommer ut for ham ABAD50DD-0864-42C0-B204-289778302BC8.gif.00dd6fa2cb23981e6ecff416a2b6aa74.gif

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Den måten han beskylder folk for rasisme er skremmende. Det virker på meg som om det er en plan han har. Få flest mulig av hennes venner bort så hun kan unngå å bli påvirket av dem. Litt sånn psykopatisk ... 

Prinsessen i København er (var) også en god venninne av ML. Må være utrolig flaut for hennes familie, dette. 

Han har nok et enormt kontrollbehov og vil vel skyve vekk de som ikke er "viktige" nok. Han er konstant i offerrollen. Som jeg nevnte tidligere, hun på tiktok som sa til han på liven hans at rasismen han beskrev ikke var noe hun kunne gjenkjenne. Han gikk med en gang i forsvar, og beskyldte henne for å ikke vite hva hun snakket om. For selvsagt er han det største offeret her, selvsagt er det hans ord som er fasit, selvsagt er det han han han. Jeg tenker at så lenge folkene rundt ML ikke spiller på "lag", vil han prøve å beskylde dem for ting, og han henger seg opp i flisespikkeri og vrir det om til å handle om rasisme. For han vet at det er det sterkeste kortet han har.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (1 minutt siden):

Han stoler jeg ikke på i det hele tatt. Det er noe med ham som ikke er ok. Håper jeg aldri kommer ut for ham ABAD50DD-0864-42C0-B204-289778302BC8.gif.00dd6fa2cb23981e6ecff416a2b6aa74.gif

Får faktisk ubehag i kroppen. Stoler ikke et døyt på ham.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Felis skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke Durek helt forstår hvordan rasisme i Norge fungerer, og derfor bommer han grovt når han dikter opp disse rasismehistoriene.

For ordens skyld, det er ikke rasisme å påpeke at kvakksalveri er humbug, eller at enkelte av uttalelsene hans er skadelige. Han hadde fått samme reaksjon hvis han så ut som Brad Pitt! Men at han har opplevd rasisme, det tviler jeg ikke på. Spesielt fordi det er store kulturelle forskjeller mellom USA og Norge. Ting kan ha blitt sagt uten baktanke, men oppleves rasistisk like vel.

Men å si at nordmenn reagerer på at han er oppvokst på Hawaii og LA, blir for dumt, for de aller fleste nordmenn synes det bare er kult. Og hudfarge i seg selv har ikke like mye å si i Norge, som i USA. At han er mørk i huden tror jeg de færreste reagerer på, så lenge han ser ut som en typisk amerikaner. Det er ikke noe nordmenn flest forbinder med skummelt og farlig. Det virker som om han tror han kan ta et amerikansk fenomen og overføre det til Norge, og så bare forventer å bli trodd.

Men når han kommer til Marthas venner blir det for alvor tydelig hvor mye han dikter. De tror ikke på at en svart mann kan tjene så mye penger? Altså, Martha vanker i ganske velstående kretser, hvor det ikke er kutyme å prate om penger i det hele tatt. At noen skal ha konfrontert Martha med hvor mye penger han tjener, under en middag med kongeparet, henger faktisk ikke på greip. Det blir nesten litt komisk å være vitne til dette forsøket på å sverte vennene. For vi skjønner jo alle hva som har skjedd. Vennene har reagert på mannens oppførsel, bedt Martha droppe han, og nå hevner han seg ved å stemple dem som rasister.

Og så endrer historien seg, slik den alltid gjør for løgnere. Tidligere har han sagt at han testet Martha og hun var rasist. Og de kongelige er de mest rasistiske av dem alle. Nå hevder han at han aldri har opplevd rasisme fra Marthas familie. Tydelig forsøker han å smiske med svigerfamilien før den store dagen. Det er ikke måte på hvor nær de står hverandre nå. Jeg oppfatter Sonja og Harald som oppegående mennesker med høy EQ, så jeg tipper de er høflige og vennlige mot han, men innerst inne må de være slitne av alle løgnene hans.

Han trekker også frem morens løgner igjen, og at se og hør gjentar disse. Men som jeg oppsummerte tidligere i tråden, så har moren hans fortalt sannheten. Den som lyver er Durek. Og så lyver han litt til. Han hevder at moren krever 10 000 kr i måneden av han og Martha, og at de har betalt henne masse penger. Men at det nå er Se og Hør som  dekker dette. Se og Hør innrømmer å ha betalt henne for noen bilder, men at de har en fast utgift på over 100 000 norske kroner til damen, kan jeg aldri tenke meg. det har de rett og slett ikke økonomi til. Men Durek sendte altså brevet for å redde henne fra denne utbetalingen.

Reflektert og godt innlegg, @Felis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Den måten han beskylder folk for rasisme er skremmende. Det virker på meg som om det er en plan han har. Få flest mulig av hennes venner bort så hun kan unngå å bli påvirket av dem. Litt sånn psykopatisk ... 

Prinsessen i København er (var) også en god venninne av ML. Må være utrolig flaut for hennes familie, dette. 

DV drar rasismekortet i alle sammenhenger. På den måten får han vilja si. Kong Harald har jo også snakket om at DV blir utsatt for rasisme av nordmenn. Derfor jeg ofte skriver at det virker som om Haralds nye motto er «alt for familien», ikke «alt for Norge»

Jeg blir overrasket om Berleburgprinsessen, Prinsesse Laurentin og Prinsesse Haya kommer til ML og DVs bryllup. Disse var i hvert fall tidligere gode venner av ML. Tipper de ikke vil bli assosiert med AS svindel og bedrag, samt at de ikke ønsker å forholde seg til oppdiktede historier og beskyldninger fra DV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (3 minutter siden):

Reflektert og godt innlegg, @Felis

Kvakksalveriloven burde virkelig komme tilbake igjen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (8 minutter siden):

Kvakksalveriloven burde virkelig komme tilbake igjen.

Ja, la oss håpe det. Spørs om regjeringen vil gjøre noe med det nå, det vil jo ødelegge for businessen til ML og Øgla stakkars.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Wiews skrev (1 time siden):

Kongefamilien kunne gått ut å sagt at de respekterer at Märtha sitt valg av ektefelle, men at de tar avstand fra Durek sine uttalelser/beskyldninger. Men det gjør de ikke, i stedet har Haakon sagt at de er opptatt av at Durek skal føle seg i varetatt.

Jeg tror ikke de tør, det er det som er problemet.

Akkurat slik skulle de sagt det. Du skriver det så godt, og riktig. 
De tør nok ikke, slik som du skriver. DV er en veldig farlig mann. I hans kjølevann følger det kun konflikter, krangel og trusler.
Familien er nok redde for å utsette monarkiet, samt døtrene til Ari og ML for flere belastninger.
Når jeg ser MA sitte å gråte i intervjuer med hjemmelagde papirfly i ørene, så kan man jo forstå en eventuell trang til å unngå konflikter i familien.
Dessverre så er det ikke løsninga. «Å ivareta DV» eller rose hans humor, vil bare føre til at enda flere grenser pushes.
Til slutt så er det vel DV i realiteten som er konge her i landet. 

Alt dette mens hundrevis av millioner kroner rulles ut årlig for å dekke denne familiens behov for en stab på godt over 100 mennesker, apanasje, eiendommer, livvakter og mye mer.
Representasjonsoppgavene blir stadig færre, mens beskyldningene mot nordmenn blir stadig flere fra svigersønn DV, økende isolasjon fra andre kongehus, konflikter og bråk

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (49 minutter siden):

Kvakksalveriloven burde virkelig komme tilbake igjen.

 

Eva-Lena skrev (38 minutter siden):

Ja, la oss håpe det. Spørs om regjeringen vil gjøre noe med det nå, det vil jo ødelegge for businessen til ML og Øgla stakkars.

Kvakksalverloven ble ikke fjernet uten at vi fikk noe i stedet. Den ble erstattet av lov om alternativ behandling av sykdom.

"Den 67 år gamle kvakksalverloven oppheves, og erstattes av Lov om alternativ behandling av sykdom. Den nye loven åpner for å bruke alternativ behandling ved en rekke sykdommer dersom det skjer i samarbeid med pasientens lege. Med hjemmel i loven er det gitt forskrift om en frivillig registerordning for utøvere av alternativ behandling, og det er gitt en forskrift om markedsføring av alternativ behandling og sykdom. Sistnevnte mener Hans Kristian Bakke, president i Legeforeningen, spiller en sentral rolle i beskyttelsen av pasientene."

Kilde: https://tidsskriftet.no/2004/01/nye-lover-og-regler-fra-2004

 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DV delte en video på Storyen sin for et par timer siden, som starter med "People know exactly what they're doing, until they get exposed". Oh, the sweet irony...

  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (43 minutter siden):

Akkurat slik skulle de sagt det. Du skriver det så godt, og riktig. 
De tør nok ikke, slik som du skriver. DV er en veldig farlig mann. I hans kjølevann følger det kun konflikter, krangel og trusler.
Familien er nok redde for å utsette monarkiet, samt døtrene til Ari og ML for flere belastninger.
Når jeg ser MA sitte å gråte i intervjuer med hjemmelagde papirfly i ørene, så kan man jo forstå en eventuell trang til å unngå konflikter i familien.
Dessverre så er det ikke løsninga. «Å ivareta DV» eller rose hans humor, vil bare føre til at enda flere grenser pushes.
Til slutt så er det vel DV i realiteten som er konge her i landet. 

Alt dette mens hundrevis av millioner kroner rulles ut årlig for å dekke denne familiens behov for en stab på godt over 100 mennesker, apanasje, eiendommer, livvakter og mye mer.
Representasjonsoppgavene blir stadig færre, mens beskyldningene mot nordmenn blir stadig flere fra svigersønn DV, økende isolasjon fra andre kongehus, konflikter og bråk

Nå overdriver du veldig.

a) står det ikke i flere innlegg i tråden her de siste dagene at  beskyldningene mot nordmenn har blitt påtagelig færre? hvilke beskyldninger er det du refererer til når du sier det har blitt flere?

b) hva mener du konkret med "økende isolasjon fra andre kongehus"? hvem er det som er isolert, hvem er det som isolerer, hvorfor er det en eventuell isolasjon fra andre kongehus et problem?

c)  kostnadene til monarkiet: De får drøyt 200 millioner i direkte overføringer, og så er vel den totale kostnaden rundt 4-500 mill når man tar med kostnader fra andre budsjetter, MEN:

1. det er jo ikke sånn at vi ikke får noe igjen for de pengene. Det finnes regnskap fra andre land som viser at det lønner seg enorm å ha et kongehus, og jeg har aldri hørt et godt argument for hvorfor det skulle være annerledes for oss.

2. de bidrar til mange arbeidsplasser, både de som er direkte ansatt, de som er i sikkerhetstjenesten, pressen og næringslivet som tjener på monarkiet. Jeg forstår ikke hvorfor det er negativt at monarkiet sysselsetter folk.

Endret av Lucille
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har prinsesse Märtha Louise uttalt seg til Helsedirektoratet:

https://www.nrk.no/norge/martha-louise-og-durek-verrett-gir-nye-detaljar-om-prinsesse-ginen-1.16992312

Hun unngår fullstendig å kommentere til Helsedirektoratet det at hun hadde med prinsessetittelen på ginflaska.

Og monogrammet, nei, det skulle visst ikke brukes kommersielt... selv om det altså ble brukt for å selge gin og også publisert både på hennes egen og Vs bedriftskanaler. Og de hadde designbyrå for å utarbeide den, og Verrett var svært delaktig i dette arbeidet også.

Og produksjonen av ginen, se det var bare en vennetjeneste fra en venn hun har hatt i 37 år, iflg. produsenten.

 

Driver de kommersielle virksomheter så kan de ikke skylde på "jeg vil ha sånn og sånn i bryllupet mitt" og "vi er jo bare gode venner" når de bryter norsk alkohollov og avtalen prinsesse Märtha Louise hadde med Kongehuset. Jeg skriver hadde med Kongehuset, for det er helt tydelig på alt hun og V gjør at de ikke lenger har en slik avtale med Kongehuset, at de har gått bort fra den avtalen. Og dermed står vi igjen tilbake med det at Kongehuset og Kongen dermed synes å godta dette.

Jeg håper inderlig at denne ginsaken går videre til en enda større sak lovmessig, for da vil Kongen måtte ta standpunkt om ML også denne gangen skal få slippe unna retten eller ikke...

 

 

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Frisk Frosk skrev (12 minutter siden):

Da har prinsesse Märtha Louise uttalt seg til Helsedirektoratet:

https://www.nrk.no/norge/martha-louise-og-durek-verrett-gir-nye-detaljar-om-prinsesse-ginen-1.16992312

Hun unngår fullstendig å kommentere til Helsedirektoratet det at hun hadde med prinsessetittelen på ginflaska.

Og monogrammet, nei, det skulle visst ikke brukes kommersielt... selv om det altså ble brukt for å selge gin og også publisert både på hennes egen og Vs bedriftskanaler. Og de hadde designbyrå for å utarbeide den, og Verrett var svært delaktig i dette arbeidet også.

Og produksjonen av ginen, se det var bare en vennetjeneste fra en venn hun har hatt i 37 år, iflg. produsenten.

Driver de kommersielle virksomheter så kan de ikke skylde på "jeg vil ha sånn og sånn i bryllupet mitt" og "vi er jo bare gode venner" når de bryter norsk alkohollov og avtalen prinsesse Märtha Louise hadde med Kongehuset. Jeg skriver hadde med Kongehuset, for det er helt tydelig på alt hun og V gjør at de ikke lenger har en slik avtale med Kongehuset, at de har gått bort fra den avtalen. Og dermed står vi igjen tilbake med det at Kongehuset og Kongen dermed synes å godta dette.

Jeg håper inderlig at denne ginsaken går videre til en enda større sak lovmessig, for da vil Kongen måtte ta standpunkt om ML også denne gangen skal få slippe unna retten eller ikke...

 

 

Helt sant. Den avtalen er ikke verd papiret den er skrevet på lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen sekunder av podkasten, og det virker som han prøver å stappe inn mest mulig snikskryt i hver eneste setning.  Eller.. ikke snikskryt engang. Rett frem skryt.

Eksempler fra de første par  minuttene:

"En venn av meg, Millana Snow, som er en skuespiller og modell, kom til hjemmet mitt, som jeg leide i Hollywood Hills."
"Jeg var på den tiden i forberedelse for mitt eget TV-show, som jeg var med på, som het "The Doctors"."

Her mener jeg at setningene uten uthevingene/skrytet gir mening om man bare fjerner de elementene. F.eks.
"En venn av meg, Millana Snow, kom til hjemmet mitt."

I tillegg synes jeg det er rart at han omtaler "The Doctors"  som "mitt eget TV-show" / "my own TV show". Hadde ikke han bare noen innslag i noen få episoder, eller har jeg misforstått noe?

https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-anklager-vennene-til-m-rtha-for-rasisme/s/5-95-1943793

  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frisk Frosk skrev (16 minutter siden):

Da har prinsesse Märtha Louise uttalt seg til Helsedirektoratet:

https://www.nrk.no/norge/martha-louise-og-durek-verrett-gir-nye-detaljar-om-prinsesse-ginen-1.16992312

Hun unngår fullstendig å kommentere til Helsedirektoratet det at hun hadde med prinsessetittelen på ginflaska.

Og monogrammet, nei, det skulle visst ikke brukes kommersielt... selv om det altså ble brukt for å selge gin og også publisert både på hennes egen og Vs bedriftskanaler. Og de hadde designbyrå for å utarbeide den, og Verrett var svært delaktig i dette arbeidet også.

Og produksjonen av ginen, se det var bare en vennetjeneste fra en venn hun har hatt i 37 år, iflg. produsenten.

 

Driver de kommersielle virksomheter så kan de ikke skylde på "jeg vil ha sånn og sånn i bryllupet mitt" og "vi er jo bare gode venner" når de bryter norsk alkohollov og avtalen prinsesse Märtha Louise hadde med Kongehuset. Jeg skriver hadde med Kongehuset, for det er helt tydelig på alt hun og V gjør at de ikke lenger har en slik avtale med Kongehuset, at de har gått bort fra den avtalen. Og dermed står vi igjen tilbake med det at Kongehuset og Kongen dermed synes å godta dette.

Jeg håper inderlig at denne ginsaken går videre til en enda større sak lovmessig, for da vil Kongen måtte ta standpunkt om ML også denne gangen skal få slippe unna retten eller ikke...

 

 

Stod det ikke «monogrammet skulle være diskret på baksiden?»

Misforstod jeg noe i artikkelen - jeg ser ikke forskjellen? 
 

Og «intensjonen var ikke å tjene penger». Nei. De skjønte jo sikkert dette ikke ble vilt salg, men hvorfor er det så innmari vanskelig å forstå begrepet KOMMERSIELL? 
 

Og så Durek som nå sier han har fri tilgang til Slottet. 
 

At de drar på besøk til foreldrene sine der de bor er jo naturlig. 
 

Men at en kjæreste/ektefelle til kongsdatter som har sagt fra seg offisiell tilknytning til kongehuset som institusjon skal ha fri tilgang til Slottet i all generellhet? Er det naturlig? 

Om kongen og dronningen tilbyr som boligdel så for all del - men jeg hadde ikke kalt det fri tilgang til Slottet. 
 

Skjønner ikke at han ikke bare kan la skravla være lukket rundt dette. Han prøver liksom bevise at han er akseptert - flott det - men det er forskjell på FAMILIEN og institusjonen. 
 

 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, PusheenPusheen said:

Får faktisk ubehag i kroppen. Stoler ikke et døyt på ham.

Av den grunn at jeg ikke tåler å høre ham snakke. «Mute» på alt. 

  • Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeuh skrev (3 minutter siden):

Har sett noen sekunder av podkasten, og det virker som han prøver å stappe inn mest mulig snikskryt i hver eneste setning.  Eller.. ikke snikskryt engang. Rett frem skryt.

Eksempler fra de første par  minuttene:

"En venn av meg, Millana Snow, som er en skuespiller og modell, kom til hjemmet mitt, som jeg leide i Hollywood Hills."
"Jeg var på den tiden i forberedelse for mitt eget TV-show, som jeg var med på, som het "The Doctors"."

Her mener jeg at setningene uten uthevingene/skrytet gir mening om man bare fjerner de elementene. F.eks.
"En venn av meg, Millana Snow, kom til hjemmet mitt."

I tillegg synes jeg det er rart at han omtaler "The Doctors"  som "mitt eget TV-show" / "my own TV show". Hadde ikke han bare noen innslag i noen få episoder, eller har jeg misforstått noe?

https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-anklager-vennene-til-m-rtha-for-rasisme/s/5-95-1943793

Det er slik han prater hele tiden. Og med det gir han også et inntrykk av en form for stormannsgalskap.

Det er veldig merkelig at ML, som påstår å ha de evnene hun påstår, og som påstår å være så var for andre, ikke merker noe av dette som så tydelig gir inntrykk av å være en integrert del av V.

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeuh skrev (14 minutter siden):

Har sett noen sekunder av podkasten, og det virker som han prøver å stappe inn mest mulig snikskryt i hver eneste setning.  Eller.. ikke snikskryt engang. Rett frem skryt.

Eksempler fra de første par  minuttene:

"En venn av meg, Millana Snow, som er en skuespiller og modell, kom til hjemmet mitt, som jeg leide i Hollywood Hills."
"Jeg var på den tiden i forberedelse for mitt eget TV-show, som jeg var med på, som het "The Doctors"."

Her mener jeg at setningene uten uthevingene/skrytet gir mening om man bare fjerner de elementene. F.eks.
"En venn av meg, Millana Snow, kom til hjemmet mitt."

I tillegg synes jeg det er rart at han omtaler "The Doctors"  som "mitt eget TV-show" / "my own TV show". Hadde ikke han bare noen innslag i noen få episoder, eller har jeg misforstått noe?

https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-anklager-vennene-til-m-rtha-for-rasisme/s/5-95-1943793

Jeg følger med på insta-storyene hans, og han legger stadig vekk ut "skryt" av "sin gode venn En-eller-anne-Kjendis". Imponerende at han tydeligvis er god venn med så mange i kjendis-USA.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...