Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Må være litt personlig her. Hørte på en direktesending i går. Etter å ha skrytt i det vide og brede over hvor mye han spanderer på andre.. (ja, ja..) så er innringer mistet munn og mæle, han ‘leste skyggen hennes’. Du er elsket, ikke vær redd for hva andre sier, du har frykt, kom igjen, du kan klare dette o.l.. De det gjelder har behov for å bli sett. Vi har det alle sammen. Og de er sårbare, han leser deres svakheter veldig lett, det skal han ha.. avslutningsvis ‘i love you’, I love you, i love you frem og tilbake x-ant ganger. 

Jeg har noen i familien som følger han tett.. de klarer ikke se dette med et klart blikk..  Jeg er som skrevet spirituell selv, og han er for meg prototypen på en som har evnen til å forstå enkelte, og utnytte det - dessverre. Dette også basert på at han klikker og ikke tåler kritikk.. Han vil helst snakke, og klarer ikke aktiv lyttting.

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inkognitoher
timbar skrev (1 time siden):

På den annen side er det jo mye tull som foregår  i andre kongehus for tiden som utroskapsskandaler etc . 

Alt dette tyder vel på at monarki snart må byttes ut, selv om vi da må forholde oss til en avdanket politiker som president.

Finnene er godt fornøyd med sitt presidentpar. De har samme funksjon som vårt kongepar, men presidenten er valgt av folket for seks år av gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Inkognitoher said:

Finnene er godt fornøyd med sitt presidentpar. De har samme funksjon som vårt kongepar, men presidenten er valgt av folket for seks år av gangen

Jeg tror ikke det er sånn at folk flest er så begeistret for monarkiet, problemet er at det skisseres at alternativet er en avdanket politiker som president foretrekker folk faktisk monarki. Men hvorfor må vi ha både statsminister og president tro?  Og hvis folk tror det et kongen selv som skrevet disse rørende talene tar de jo grundig feil. Tviler sterkt på at kongen skriver talene sine selv iallefall ikke nå på sine eldre dager iallefall. Det er gode rådgivere som sørger for det. Klart han ser jo sikkert gjennom de før han taler men det er nok helt andre som skriver slike taler som den han ble så berømt for for noen år siden, at folk var så glade i hverandre. Men verden vil bedras og for mange sitter det langt inne hvis alternativet blir Støre som  president for eksempel.

Så dette med at det er så mange monarkitilhengere i Norge handler nok like mye om dette som at vi synes kongefamilien er så fantastisk.

Rett nok fikk kong Olav etter ettermæle de fleste konger bare kan drømme om, men så var da kong Olav også en sta og stridig mann som hadde snudd seg i graven om han visste hva som foregikk nå.

Nå skal ikke jeg hevde at Harald er en dårlig konge, men jeg vet ikke om det er grunnet hans mangeårige kamp for å få Sonja som gjør at han er så utrolig myk. 

Og en ting er å få gifte seg med den man elsker, litt verre er alt det uverdige sirkuset Martha lager istand nå for tiden. Det må sa være mulig å være litt streng selv om hun er middelaldrende. Han kan såklart ikke nekte henne å gifte seg med Durek, men det er andre ting han kunne prøvd å sette foten ned for 

Har også tenkt litt på hva gjør andre søsken av kronprinser/ kronprinsesser tro? Livnærer de seg på samme skruppelløse måte?  

Ser vekk fra Harry og Meghan da. Men finnes jo mange andre søsken av tronarvinger, og kan ikke tenke meg at de driver på på samme måte som Martha som driter tynt i alle advarsler etc.

 

 

 

Endret av timbar
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Isild said:

Helt sant, og har tenkt det samme. Hva har hun "truet" med der. Det kan være man høres konspiratorisk ut når man tenker det, men de har nå vist at de faktisk både indirekte og direkte truer alt og alle til taushet (media, familie, venner) - de forsøker til og med å diktere Wikipedia (!) 

Jeg tror det må være skremmende å se på for hennes nærmeste familie. Hvis de derimot virkelig mener at alt er hyggelig og morsomt (som er det de sier offentlig) - så er det helt mørkt hos dem alle sammen. 

Det har ramlet helt over for henne.

Jeg vil vel tenke at dette må føles pinlig 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humas skrev (2 timer siden):

Må være litt personlig her. Hørte på en direktesending i går. Etter å ha skrytt i det vide og brede over hvor mye han spanderer på andre.. (ja, ja..) så er innringer mistet munn og mæle, han ‘leste skyggen hennes’. Du er elsket, ikke vær redd for hva andre sier, du har frykt, kom igjen, du kan klare dette o.l.. De det gjelder har behov for å bli sett. Vi har det alle sammen. Og de er sårbare, han leser deres svakheter veldig lett, det skal han ha.. avslutningsvis ‘i love you’, I love you, i love you frem og tilbake x-ant ganger. 

Jeg har noen i familien som følger han tett.. de klarer ikke se dette med et klart blikk..  Jeg er som skrevet spirituell selv, og han er for meg prototypen på en som har evnen til å forstå enkelte, og utnytte det - dessverre. Dette også basert på at han klikker og ikke tåler kritikk.. Han vil helst snakke, og klarer ikke aktiv lyttting.

Å lese menneskers sårbarheter lett er ofte ikke en bra egenskap. Derimot er det ofte en egenskap knyttet til visse personlighetsforstyrrelser. 

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Mmmwhatever said:

Det ligger nok en trussel der om at hun vil velge Durek hvis hun må velge. Selv om hun kanskje ikke har brukt akkurat de ordene, tror jeg det må være meningen bak. Husk at Harald og Sonja selv har vært nødt til å kjempe for kjærligheten, og det kan nok også gjøre dem mer blinde for det som foregår nå. Som neppe har så mye med kjærlighet å gjøre?

En ting er å akseptere forholdet hun har til Durek, de trenger da ikke akseptere alt tullet hun finner på av den grunn. 

Dette siste at hun har skrevet under på et evnt søksmål mot en svigermor som hun ikke engang har truffet og som ikke har sagt et vondt ord om henne er helt utrolig og til de grader uverdig  Hva Durek selv gjør driter jeg i, men at hun kan gjøre noe så lavmål og Kongen ikke bryr seg hører ingen steder hjemme.

 

  • Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Jobbermedbarn said:

Er det noen som kan fortelle hva som skrives i gin saken? Er overhodet ikke forundret over at det er verre enn man trodde, men vil gjerne vite. 

Var visst en vennetjeneste, og viser seg at Martha selv har vært involvert i etiketten på flasken.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (3 minutter siden):

Å lese menneskers sårbarheter lett er ofte ikke en bra egenskap. Derimot er det ofte en egenskap knyttet til visse personlighetsforstyrrelser. 

Jeg tenker at Hanevold og Durek har samme de samme "egenskapene" (evt symptomene) . Veldig grandiose, " hevder å være utvalgte åndelige veiledere" -  og de er veldig manipulerende. De selger "helbredelse", og de legger skylder på pasient (offer) hvis de ikke blir friske. Da går de rett i forklaringer om at pasienten ikke har gitt nok, trodd riktig, eller at de har påført seg selv å ha videre lidelse (ved å invitere Satan inn i seg, eller andre kjipe ånder) 

Desverre så går sårbare, syke, ensomme og andre grupper rett i baret pga ensomhet, sykdom, leting etter mening og noe å noe å tro på, dødsangst, helvetesangst osv. 

De blir sektledere på et vis. 

Godt Durek bare er "morsom" (hilsen kongehuset) 

Kjempemorsomt!!... 

  • Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

timbar skrev (22 minutter siden):

En ting er å akseptere forholdet hun har til Durek, de trenger da ikke akseptere alt tullet hun finner på av den grunn. 

Dette siste at hun har skrevet under på et evnt søksmål mot en svigermor som hun ikke engang har truffet og som ikke har sagt et vondt ord om henne er helt utrolig og til de grader uverdig  Hva Durek selv gjør driter jeg i, men at hun kan gjøre noe så lavmål og Kongen ikke bryr seg hører ingen steder hjemme.

 

Jeg har heller aldri lest en eneste krenkelse fra svigermoren mot ML. Hun har vel ytret bekymring, men aldri sagt et vondt ord om henne. 

At det er ok for kongehuset at hun bruker sin kongelige tittel i et trusselbrev mot en eldre dame hun aldri har møtt er ganske villt. For all den tid de ikke har noe annet å si enn "ingen kommentar",  så er det en form for aksept. 

  • Liker 27
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (3 timer siden):

 

«Oh dear me. Madder than a box of frogs. How embarrassed must the Norwegian people be? »

 

Ja, vi er vanvittig flaue faktisk.Jeg gremmer meg langt inn i ryggmargen..Fy farao!

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Isild said:

Jeg har heller aldri lest en eneste krenkelse fra svigermoren mot ML. Hun har vel ytret bekymring, men aldri sagt et vondt ord om henne. 

At det er ok for kongehuset at hun bruker sin kongelige tittel i et trusselbrev mot en eldre dame hun aldri har møtt er ganske villt. For all den tid de ikke har noe annet å si enn "ingen kommentar",  så er det en form for aksept. 

Veldig vilt faktisk, egentlig synes jeg vel hele trusselen er ganske absurd uansett men burde være mellom Durek og hans mor. 

Vet ikke hvorfor han er så sint på henne, men er vel uansett noe patetisk å true henne fordi hun ødelegger hans gode navn og rykte. Hvilket rykte tro? 

Tror virkelig Durek at han har et godt navn og rykte her i Norge uavhengig av morens uttalelser. Han har jo selv sørget for å gjøre seg upopulær ved alle de idiotiske og sårende uttalelsene sine. 

Så tror ikke han har så stor sjanse med virksomheten sin her i Norge uansett hva moren har sagt. Og dette se og hør intervjuet er neppe publisert i USA vil jeg tro. Så sier jo egentlig bare noe om hvor høy fyren er på seg selv.

  • Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anita666 said:

Ja, vi er vanvittig flaue faktisk.Jeg gremmer meg langt inn i ryggmargen..Fy farao!

Jeg og gremmer meg. Synes dette er pinlig for nordmenn og Norge.  Vi har virkelighetsfjerne fjols som medlemmer av kongefamilien. De skal liksom representere landet på en god måte?!  
Vi burde virkelig få gjort alvor av å avvikle hele kongehuset her. Se til Finland (som nevnt over), Island og andre land med republikk. 

  • Liker 14
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muskath skrev (1 minutt siden):

Jeg og gremmer meg. Synes dette er pinlig for nordmenn og Norge.  Vi har virkelighetsfjerne fjols som medlemmer av kongefamilien. De skal liksom representere landet på en god måte?!  
Vi burde virkelig få gjort alvor av å avvikle hele kongehuset her. Se til Finland (som nevnt over), Island og andre land med republikk. 

Når Kong Harald dør håper jeg virkelig kongehuset blir avskaffet. 

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

timbar skrev (10 minutter siden):

Veldig vilt faktisk, egentlig synes jeg vel hele trusselen er ganske absurd uansett men burde være mellom Durek og hans mor. 

Vet ikke hvorfor han er så sint på henne, men er vel uansett noe patetisk å true henne fordi hun ødelegger hans gode navn og rykte. Hvilket rykte tro? 

Tror virkelig Durek at han har et godt navn og rykte her i Norge uavhengig av morens uttalelser. Han har jo selv sørget for å gjøre seg upopulær ved alle de idiotiske og sårende uttalelsene sine. 

Så tror ikke han har så stor sjanse med virksomheten sin her i Norge uansett hva moren har sagt. Og dette se og hør intervjuet er neppe publisert i USA vil jeg tro. Så sier jo egentlig bare noe om hvor høy fyren er på seg selv.

Hun har vel sagt at en del av det Durek påstår ikke er riktig. 

De har prøvd å endte på de norske wiki sidene også for å fjerne en del ting. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (9 timer siden):

Helt sant, og har tenkt det samme. Hva har hun "truet" med der. Det kan være man høres konspiratorisk ut når man tenker det, men de har nå vist at de faktisk både indirekte og direkte truer alt og alle til taushet (media, familie, venner) - de forsøker til og med å diktere Wikipedia (!) 

 

Ja..jeg vet ikke hva som har gjort at de bare bøyde seg av for DV.Her er det krefter i sving iallefall.Han er en master-manipulator,og han har spillt dem som et "piano forte" siden dag 1.Vil vel tenke at de til og begynne med viste han en viss åpenhet,de er høflige,oppegående,folkelige mennesker.Og han har en sterk aura av "noe",ikke en god aura,men noe man kan bli fanget inn i på et vis.Iallefall hvis man ikke er så orientert i den spirituelle sjangeren.Det er ikke umiddelbart lett å avsløre alt.Og med datteren støttende opp om DV,så har de gitt etter.Vil tro de forgjeves har tenkt på hvordan de skal håndtere dette.

Merk dere også at ML i sine spirituelle forkynnelser til oss "svakt utviklede nordmenn" sier med tårer i øynene,"hva er vi så redde for?" Ja,si det...Hva er hun selv så redd for at hun truer sin kommende svigermor til taushet?Og ML med sin engleskare i ryggen skal forelese for oss om sannhet,kjærlighet,ærlighet og frykt?

 

  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbermedbarn skrev (4 timer siden):

Er det noen som kan fortelle hva som skrives i gin saken? Er overhodet ikke forundret over at det er verre enn man trodde, men vil gjerne vite. 

Kort fortalt. Aftenposten har fått innsyn i brevet ginprodusenten sendte til HD.

Der kommer det fram at. 
- Det var MLs ide å lage gin. 
- DV og ML ville ginen skulle selges til hotellet og på åpent marked.   
- ML og DV har hatt nært samarbeid om utforming av etiketten og ikke minst er etikken med prinsessetittel vedlagt brevet til HD. Etter førsteutkastet til etikken, som ble sent inn med søknaden, var ML og DV var med på revidering/videreutvikling før endelig versjon - som dessverre ginprodusenten glemte å sende inn innen fristen to uker før lansering.
Vinprodusenten vil ikke bekrefte om ML selv var med på det skulle stå Princess på etikken. Men jeg kan ikke tolke vegringen med å svare som annet enn et ja og det absolutt hverken er en feil eller glipp (fuck you Pappa). 
- Det er en vennetjeneste. Ginprodusenten er ikke den eneste som har trodd de var venner med en egosentrisk influenser og fått svi mens influenseren selv gjemmer seg unna. Evnen til å la venner få gjennomgå for egne feil er et kjennetegn hos influensere og ML er visst intet unntak. Like ufin og ego som resten. 

Endret av Inocybe
Ble feil
  • Liker 17
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, pop up bruker said:

Hun har vel sagt at en del av det Durek påstår ikke er riktig. 

De har prøvd å endte på de norske wiki sidene også for å fjerne en del ting. 

Men er det egentlig en ærekrenkelse tro?

Sikkert ikke pent sagt, men synes han tøyer strikken vel langt da.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (55 minutter siden):

Jeg og gremmer meg. Synes dette er pinlig for nordmenn og Norge.  Vi har virkelighetsfjerne fjols som medlemmer av kongefamilien. De skal liksom representere landet på en god måte?!  
Vi burde virkelig få gjort alvor av å avvikle hele kongehuset her. Se til Finland (som nevnt over), Island og andre land med republikk. 

Ja, tiden er inne nå. Kongehuset har blitt et taust fort, de ønsker tydeligvis ikke å kommunisere med folket lenger heller. Republikk fungerer i de landene du nevner, om ikke alt er så perfekt med det heller, så er det iallefall valg og ikke arv som gjelder. 

Det prinsessen gjør er skammelig, og hun burde få sparken rett og slett. Det er skikkelig flaut. 

  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anita666 skrev (55 minutter siden):

Ja..jeg vet ikke hva som har gjort at de bare bøyde seg av for DV.Her er det krefter i sving iallefall.Han er en master-manipulator,og han har spillt dem som et "piano forte" siden dag 1.Vil vel tenke at de til og begynne med viste han en viss åpenhet,de er høflige,oppegående,folkelige mennesker.Og han har en sterk aura av "noe",ikke en god aura,men noe man kan bli fanget inn i på et vis.Iallefall hvis man ikke er så orientert i den spirituelle sjangeren.Det er ikke umiddelbart lett å avsløre alt.Og med datteren støttende opp om DV,så har de gitt etter.Vil tro de forgjeves har tenkt på hvordan de skal håndtere dette.

Merk dere også at ML i sine spirituelle forkynnelser til oss "svakt utviklede nordmenn" sier med tårer i øynene,"hva er vi så redde for?" Ja,si det...Hva er hun selv så redd for at hun truer sin kommende svigermor til taushet?Og ML med sin engleskare i ryggen skal forelese for oss om sannhet,kjærlighet,ærlighet og frykt?

 

De truer, og de viser veldig mye bitterhet og sinne. Det er veldig merkelig at to selvutnevnt opphøyde "kjærlighetsvesen" føler på så mye negativt? De burde jo vært overbærende, tilgivende, snudd det andre kinnet til, ikke brydd seg om hverken rykter eller kritikk. 

 

  • Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...