Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Inkognitoher skrev (2 minutter siden):

Kongehuset har kanskje fått råd om å ikke si noe før etter bryllupet?

Jeg vet ikke om det har hjulpet så mye når Harald og Haakon har uttalt seg? Virker nesten som om det har hatt motsatt effekt

De har nok fått råd om å ikke uttale seg. Jeg tenker at det ville hjulpet litt på forholdet til befolkningen? Mange er ihuga royalister, og når til og med de begynner å mene at nok er nok - da burde nok kongehuset gjøre noe for å "ta en prat" med folket. 

Men, ser at det bare ville blitt et sant helvete med brudeparet antageligvis, så det handler vel om å velge sine kamper. 

Det blir iallefall nok å ta av når de neste generasjonene skal lage filmer, dokumentarer og serier om nåtidens kongehus. Svindyrt middelaldersk surr og sirkus hele greial 

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, Isild said:

Veldig enig i at nå må kongehuset reagere.. 

https://www.seher.no/kjendis/kjaere-kong-harald-na-ma-du-ta-grep/81704788

Men tviler sterkt på at de kommer til å si, mene eller gjøre noe som helst. Alt er morsomt og hyggelig tydeligvis. 

Jeg ønsker IKKE kongelige som misbruker tittelen sin i amerikanske millionsøksmål mot privatpersoner! Der gikk min grense iallefall. Kongehuset derimot har tydeligvis ikke grenser ift dette. Det betyr vel at de tar sine roller som en selvfølge, og ikke ser noen grunn til å ta tak i ubehageligheter - på tross av sterkt press fra `folket`. 

Som jeg har nevnt før. Kongehuset har "ghostet" oss. 

Veldig enig med til nå har jeg vært tilbakeholden med å kritisere kongen, nå er min tålmodighet slutt.

En sak mellom Durek og moren er en sak de imellom, det er uverdig ar Martha som ikke engang har truffet sin svigermor signerer og bruker prinsessetittelen i et slikt brev/ krav.

Ikke har jeg lest noe sted at moren til Durek har uttalt seg stygt om Martha.

Jeg liker ikke sladderpresse, men denne gangen er jeg faktisk enig med denne Uffe i se og hør.

Nå er det på tide kongen tar frem riset bak speilet for datteren sin. I det minste forventer jeg at han nå setter et ultimatum for henne.

Det er riktig at han kan ikke oppdra en middelaldrende datter, men han  har i det minste et ris bak speilet og true henne med. Å fjerne prinsessetittelen.

Dette er så uverdig som det kan få blitt.

Jeg har lenge sagt jeg foretrekke monarki fremfor en avdanket politiker som president. Nå er imidlertid også min tålmodighet slutt og vi kan like godt få en politiker som president, når kongen er så konfliktsky at han godtar dette.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Spørsmålstegnene said:

"If anyone objects to the marriage, speak now or forever hold your peace."

Går det an å lage poll her inne?

Flere enn meg som reagerer på hvordan det kan se ut som at Märtha blir mindre og mindre selvstendig i sitt tankesett... og på en uheldig måte for henne selv? At hun stadig mister mer og mer av seg selv i relasjonen med Durek Verrett?

Er vel derfor jeg nå mener kongen må på banen, dette har pågått alt for lenge og nå er det blitt helt sprøtt.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Isild skrev (7 timer siden):

Men at vår prinsesse går ut med full tittel og er med på å true en blakk gammel dame med millionsøksmål, det er helt hårreisende. 

Ja, det er taktløst og hårreisende. Likevel, denne moren har vel stått fram med at hun er på kontrakt med Se & Hør. Altså er Durek litt i samme situasjon som MM var da faren hennes solgte bilder og historier til det samme sladrebladet.

Jeg tror likevel at en prinsesse av Norge skal være varsom med å true folk med rettslige oppgjør, enten det er svigermor eller venner av Ari.

Endret av Inkognitoher
Korrektur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Inkognitoher said:

Det er en drøy måned til bryllupet. Det er vel noe av grunnen til at det ikke vil bli gitt kommentarer som kan legge demper på stemningen. 
Jeg er ikke helt enig i at det nærmest koker i media nå. Det har vel roet seg litt? Virker som om det er Se & Hør primært som er på bittet nå. 

Er vel fordi Se og hør ikke har noe å tape på skrive om dette. De er allerede forhatt av paret, resten av pressen logrer og håper de skal få en godbit av dette bryllupet som det ironisk nok er pressen som er mest intressert I 

  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Isild skrev (32 minutter siden):

Det samme provoserer meg. Kongehuset har med sin måte å håndtere dette på, egentlig "brutt kontakten" med folket. De driter i oss" som du sier. 

 

Har de egentlig brydd seg tidligere? 

Her er en interessant artikkel om det kongelige skuespillet: https://www.dagbladet.no/nyheter/teater/81407685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålstegnene skrev (4 timer siden):

"If anyone objects to the marriage, speak now or forever hold your peace."

Går det an å lage poll her inne?

Flere enn meg som reagerer på hvordan det kan se ut som at Märtha blir mindre og mindre selvstendig i sitt tankesett... og på en uheldig måte for henne selv? At hun stadig mister mer og mer av seg selv i relasjonen med Durek Verrett?

Det er bare å lage en slik avstemning det. Hadde vært gøy å se resultatet 😃

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (3 minutter siden):

Har de egentlig brydd seg tidligere? 

Her er en interessant artikkel om det kongelige skuespillet: https://www.dagbladet.no/nyheter/teater/81407685

 

Nei, de har vel egentlig ikke brydd seg tidligere heller. 

Da monarki fortsatt hadde en funksjon (i middelalderen slik jeg ser det) var kongen regjerende, han var både lovgivende, dommer og hadde "all makt" - til og med krigersk hær og lov til å gi dødsstraff. Det var også vanvittig med gull, pomp og prakt. Det var overdådig, pompøst og alt annet enn "folkelig". 

Og det monarkiet vi har i dag - på skattebetalernes regning, det er en ren teateroppsetning ja. Fullstendig utdatert.

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser om denne vennen som også ble truet med søksmål fordi han startet granskning av Dureks tidligere liv og spør meg selv, hvis ikke DV har noe å skjule hvorfor komme med en slik trussel tro?

En annen ting er at jeg leste at ML ikke har lov å signere et slikt brev til sin svigermor som prinsesse og ifølge media må kongen ha visst om det? Da spør jeg meg når fikk vi en så ondskapsfull konge.

 

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 time siden):

Ja, Harald er glad i barna sine, og vil nok nødig gå mot deres vilje.

Mulig at prinsesse-tittelen kun har verdi her i Norge. Det er vel derfor paret vil bo her også.
Men selv uten tittelen, så har paret verdi i at ML er datter av kongen og søsteren til den neste, som jeg skrev i forrige innlegg.

Harry og Meghan er vel også et eksempel på at titler ikke har så mye verdi i USA. De sliter med å holde oppe interessen for seg selv

Ja, mister hun prinsessetittelen vil de sikkert bruke kongsdatter eller noe lignenede, og det de vil selvsagt være offeret for det fæle Norge... 

Jeg syns ikke hun bør kunne kalle seg prinsesse lenger, men veldig enig i poengene dine i at det sikkert ikke vil stoppe dem. Kanskje blir det faktisk bare verre. 

Jeg tror kongehuset har viklet seg inn i noe de ikke kommer ut av, og det er som å se på en bilulykke i sagte film. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Inkognitoher said:

Ja, det er taktøst og hårreisende. Likevel, denne moren har vel stått fram med at hun er på kontrakt med Se & Hør. Altså er Durek litt i samme situasjon som MM var da faren hennes solgte bilder og historier til det samme sladrebladet.

Jeg tror likevel at en prinsesse av Norge skal være varsom med å true folk med rettslige oppgjør, enten det er svigermor eller venner av Ari.

Jeg har ikke sagt noe på at DV går til dette skrittet mot sin mor selv om jeg heller ikke synes så mye om det.  Det hårreisende i dette er jo at Martha med sin prinsessetittel  signerer noe som ikke er hennes sak. Såvidt jeg vet har moren til Durek aldri sagt noe stygt om Martha og så lenge det er slik burde hun virkelig holde seg utenfor dette  

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
timbar skrev (8 minutter siden):

En annen ting er at jeg leste at ML ikke har lov å signere et slikt brev til sin svigermor som prinsesse og ifølge media må kongen ha visst om det? Da spør jeg meg når fikk vi en så ondskapsfull konge.

Selv om jeg ønsker republikk og mener monarkiet er fullstendig avleggs, så tror jeg ikke Harald på noen måte er ondskapsfull.

Vil nesten si tvert om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt på dette med nyren til dureken. Siden han trenger en ny nyre, må han ikke være fast i Usa for å få den? Regner da med at han står på en venteliste. En annen ting er jo evt dialyse. Får han dette i Norge?

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, pop up bruker said:

Ja, mister hun prinsessetittelen vil de sikkert bruke kongsdatter eller noe lignenede, og det de vil selvsagt være offeret for det fæle Norge... 

Jeg syns ikke hun bør kunne kalle seg prinsesse lenger, men veldig enig i poengene dine i at det sikkert ikke vil stoppe dem. Kanskje blir det faktisk bare verre. 

Jeg tror kongehuset har viklet seg inn i noe de ikke kommer ut av, og det er som å se på en bilulykke i sagte film. 

Hun vil såklart alltid være en levende reklameplakat og det er greit nok, men det er jo en årsak til at hun tviholder på prinsesse tittelen, og så lenge hun tviholder på den har faktisk kongen et ris bak speilet og true henne med og det tror jeg kanskje hadde vært på tide nå.

Hvorvidt hun vil være en vandrende reklameplakat resten av livet har ingenting med dette og gjøre, og siden hun ikke har en vanlig jobb skal hun jo ha noe å leve av resten av livet så det er uproblematisk at hun fortsatt er kjendis. 

Kunne også vært spennende å se hva den godeste DV finner på når hun ikke lengre kan tituleres som prinsesse. 

En ting må jeg jo være enig med moren til DV i og det er at det virker som han har forhekset henne totalt. 

Jeg har alltid likt Martha også når hun drev med dette engleskole greiene. De siste årene har hun forandret seg til å bli mer og mer uspiselig.

Levde hun forresten dette luksuslivet da hun var gift med Ari Behn og før. Og hadde hun 3 dagers bryllup med han? 

Må medgi at jeg ikke husker.

 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Honey Dew said:

Jeg lurte litt på dette med nyren til dureken. Siden han trenger en ny nyre, må han ikke være fast i Usa for å få den? Regner da med at han står på en venteliste. En annen ting er jo evt dialyse. Får han dette i Norge?

Det har jeg lurt på også, vet ikke om jeg tror så mye på dette jeg? Mulig det også er et stunt for å få oppmerksomhet? 

Om han da ikke for lengst har fått denne nyren i USA bør han jo nesten være dødssyk.

Hvor lenge kan man leve ved å gå til dialyse flere ganger i uken og hvordan gjør han dette når de er ute å reiser noe de er støtt og stadig ettersom jeg har forstått 

Tror ikke det fungerer på samme måte med venteliste i USA, så der kan han ha fått en nyre av en som ønsket å gi det til han.

Endret av timbar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Inkognitoher said:

Selv om jeg ønsker republikk og mener monarkiet er fullstendig avleggs, så tror jeg ikke Harald på noen måte er ondskapsfull.

Vil nesten si tvert om. 

Hvis mediene har rett har han jo godkjent at Martha har signert dette? 

Hva vil du kalle det da? Klart det er en liten mulighet for at mediene tar feil og at ML ikke har informert han.

Men om det er riktig, synes du da det er greit og står det i stil med hva vi har trodd tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ble «nyheten» om at ML og Durek var mer delaktig i «Gin-saken» enn det som opprinnelig ble kjent, lagt ut i Aftenposten for en god og drøy time siden. Ikke et pip på Dagsrevyen… Det overrasket meg litt, all den tid media har begynt å småsparke litt, i alle fall. Får se om tv2 nyhetene kommer på banen senere i kveld. Det er jo faktisk en skandale!

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Ane Rikke skrev (2 minutter siden):

Nå ble «nyheten» om at ML og Durek var mer delaktig i «Gin-saken» enn det som opprinnelig ble kjent, lagt ut i Aftenposten for en god og drøy time siden. Ikke et pip på Dagsrevyen… Det overrasket meg litt, all den tid media har begynt å småsparke litt, i alle fall. Får se om tv2 nyhetene kommer på banen senere i kveld. Det er jo faktisk en skandale!

NRK vokter seg vel for å legge seg ut med kongehuset. De kan jo risikere å ikke få sende fra brylluper og konfirmasjoner eller sende intervjuer med kongefamilien og kronprinsfamilien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (3 minutter siden):

NRK vokter seg vel for å legge seg ut med kongehuset. De kan jo risikere å ikke få sende fra brylluper og konfirmasjoner eller sende intervjuer med kongefamilien og kronprinsfamilien. 

Det har du sikkert rett i - men de har alltid et vendepunkt. Da snur hele medieflokken seg og jager som ulver, hele gjengen. NRK er ikke bedre der enn noen andre (de siste ti årene i alle fall), men de er nok ikke først ut av døra, nei:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
timbar skrev (32 minutter siden):

Hun vil såklart alltid være en levende reklameplakat og det er greit nok, men det er jo en årsak til at hun tviholder på prinsesse tittelen, og så lenge hun tviholder på den har faktisk kongen et ris bak speilet og true henne med og det tror jeg kanskje hadde vært på tide nå.

Hvorvidt hun vil være en vandrende reklameplakat resten av livet har ingenting med dette og gjøre, og siden hun ikke har en vanlig jobb skal hun jo ha noe å leve av resten av livet så det er uproblematisk at hun fortsatt er kjendis. 

Kunne også vært spennende å se hva den godeste DV finner på når hun ikke lengre kan tituleres som prinsesse. 

En ting må jeg jo være enig med moren til DV i og det er at det virker som han har forhekset henne totalt. 

Jeg har alltid likt Martha også når hun drev med dette engleskole greiene. De siste årene har hun forandret seg til å bli mer og mer uspiselig.

Levde hun forresten dette luksuslivet da hun var gift med Ari Behn og før. Og hadde hun 3 dagers bryllup med han? 

Må medgi at jeg ikke husker.

 

Jeg tenker at ML ble født som prinsesse og at det er en del av identiteten hennes, siden vår kongefamilie ikke bruker etternavn. Jeg synes derfor det er helt meningsløst å beskylde henne for å tviholde på prinsessetittelen.

Jeg tror ikke kongen på noe tidspunkt har signalisert at han vil trekke tilbake tittelen. Kan heller aldri tenke meg at Harald vil finne på å true henne med å ta tittelen.

Om ML finner seg et etternavn og gir avkall på tittelen, så må det komme som resultat av en langvarig prosess, eller at ekteparet Verret begår alvorlig kriminalitet eller noe tilsvarende.

ML har levd et privilegert liv i alle år. Hun framstår som noe naiv, og har nok vært et lett bytte for Durek.

Ari og ML levde jo også godt med langt opphold i London hvor de bodde i Islington. Hjemme hadde de stort hus i Lommedalen og landsted på Hankø. Var vel også mange reiser og litt representasjon siden ML fortsatt var beskytter for flere organisasjoner. Men likevel virket livene deres litt mer nøkterne, muligens fordi de også var småbarnsforeldre.

Da ML og Ari giftet seg varte feiringen i tre dager:

https://www.vg.no/rampelys/i/BJJwMe/slik-blir-den-store-bryllupsfesten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...