Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

anno19 skrev (1 time siden):

En person som truer med å saksøke andre, og nytter advokater for å fremme alvoret med sine trusler…..det er greit å sitte nær flammen da, men hva om en brenner seg? Og bålet plutselig snur mot deg? Det er vel ikke et spørsmål OM det snur, men NÅR🥴.Det er vel klassisk narsissisme…..trenger vel ikke å si hvem som er flying monkey her….🐒 #Sirkus🎭🤡

Å true et familiemedlem, som i tillegg er over 80 år, er bare ondskapsfullt. Hvis disse to menneskene skal saksøke alle som går mot dem, kommer både vi og slottet til å gå en spennende tid i møte. De neste de truer, er vel kg-brukerne.

  • Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, først raser Märtha mot Se og Hør, beskylder dem for å kjøpe historier i fra Durek Verrett's mor, og sanksjonerer så med presseboikott. Så nærmer man seg bryllup og Märtha er med på å rette millionsøksmål i mot sin egen fremtidige svigermor.

Hva med den lille praten på kammerset i stedet? 

Det ligner ikke Märtha å holde på slik... Dette er ikke en prinsesse verdig.
Er ikke dette uansett i en sak i mellom en mor og en sønn?

Handler livet til Märtha om noe annet enn presse og penger?

For meg ser det ut som at hun har fått et desperat og sykelig forhold til presse og penger, og hvordan hun selv utnytter dette, etter at hun begynte å stå på egne ben. Hun ser virkelig ikke ut til å takle verdenen på utsiden, slik den utarter seg for oss andre.


Skal Durek Verrekts mor nå finansiere hennes liv fremover, det er det som er tanken bak søksmålet...?

Det skuffer meg hvor lite selvstendig Märtha fremstår i sitt tankesett lengre... 



 

Endret av Spørsmålstegnene
  • Liker 37
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"If anyone objects to the marriage, speak now or forever hold your peace."

Går det an å lage poll her inne?

Flere enn meg som reagerer på hvordan det kan se ut som at Märtha blir mindre og mindre selvstendig i sitt tankesett... og på en uheldig måte for henne selv? At hun stadig mister mer og mer av seg selv i relasjonen med Durek Verrett?

Endret av Spørsmålstegnene
  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% sikker på at noen uttalelse fra kongehuset ikke vil komme før bryllupet. De sitter nok stille i båten for å ikke skape dårlig stemning før bryllupet.

Jeg håper Iallefall det vil skje noe etter bryllupet, noen må si noe nå. Om foreldrene hennes ikke gjør noe, så er det jo fritt frem helt frem til Haakon tar over dette kaoset. Han har vel neppe baller til å ta den kampen, så da er det atter igjen fritt frem for «Prinsessen ingen kunne trollbinde». 

At de skal saksøke en dame på 81 år og som attpåtil ikke har sagt noe negativt om Märtha er helt på vidda. Det er kun i USA man saksøker folk over en lav sko. Attpåtil så mener Märtha at Øgla skal få si og mene det han vil, men hennes kommende svigermor skal knebles og saksøkes. Fy faen, for noen bedritne folk de to er.

Jeg gleder helt sinnsykt til den dagen hverdagen kommer for de og enda mer til den dagen forholdet er over. Da skal det kjøpes inn godis og annet snacks, håper jeg har ferie tilgode så jeg kan bruke hele min tid på å lese oppslag i media samt her inne på KG.

Når det forholdet er over DA kan Märtha sende trusselbrev om saksøking til Øgla. Han kommer til å spy ut alt han har opplevd og  hva han har erfart som medlem av kongefamilien. Jeg tipper det blir noen bøker og utallige intervjuer hvor han ikke bruker noe munnkurv. Øgla kan jo risikere å bli søkkrik på dette og jeg lurer faktisk på om han allerede nå ser den muligheten. Han må bare få dette bryllupet med alt av bilder det medfører. De er fine å ha i bøker og i media.

Jeg har alltid vært for monarki og har vel sett de fleste brylluper som er sendt på TV, men vet faktisk ikke om jeg klarer å se dette kommende bryllupet. Hvis det skal vises på TV da. 

 

Endret av Eva-Lena
  • Liker 34
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn spiritualitet har jeg ikke noe i mot. Denne formen for New Age er så langt unna man kan komme. Dessverre så har nok eksen hans veldig rett i at han er farlig. Men med munnkurv så hører vi ikke mere fra han.. Men hans ord før det var dette: ‘Jeg ble helt hjernevasket. Foreldrene mine sa flere ganger at de ikke kjente meg igjen’.
Og ja, jeg tror faktisk Durek er i stand til å hjernevaske. Men han har kanskje hjernevasket seg selv også, med at han er opphøyet andre. I bryllupet skal en ‘new age’person ‘velsigne de (Michael Beckwitt)  Han har ca 3’ titt i snitt på YTube-episodene sine. Durek-intervjuet er sett over 1mill ganger. Ikke si at hans ‘rojale’ tilknytning ikke har noe å si.. 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først si at ansvarlig redaktør i Se og Hør Ulf André Andersen i lang tid har gjort en god jobb i alle sakene rundt prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett!

Hadde ikke Se og Hør drevet med seriøs gravejournalistikk da andre norske medier syntes å knapt skrape i overflaten, så hadde ikke så mye av sannheten om Verret og paret kommet frem, tror jeg.

Andersen avslutter med å si:

"...enten lar Märtha selv tittelen bli igjen på Slottet, eller så setter kongen foten ned for henne.

Datter og pappas gromjente vil hun uansett alltid være.

Men først er det bryllup."

https://www.seher.no/kjendis/kjaere-kong-harald-na-ma-du-ta-grep/81704788

 

Men først er det bryllup... Den er jeg veldig uenig i! Kong Harald MÅ gjøre noe før bryllupet, helst nå med det samme.

Hvis Kongen velger å vente til etter bryllupet med å frata ML tittelen, og Kongehusets medlemmer deltar i ML/Vs regisserte reklamebryllup, da velger Kongen og Kongehuset også å støtte prinsessens kommersielle utnyttelse av sin tittel og sin tilknytning til den norske Kongefamilien.

Hvis Kongen og Kongehuset deltar i bryllupet, så vil de sørge at deres tilstedeværelse for alltid vil være sementert inn i folks bevissthet (med folk, les her de prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett ønsker å tjene penger på) som et godkjent-stempel for ML og Vs "kongelighet".

Hvis Märtha Louise og Durek Verretts spritlogo og/eller fargene fra logoen/spriten er fremtredende i bryllupet og de bilder, video, film som ML og V selger av bryllupet, da vil Kongen og Kongehuset være direkte deltakende i promotering av både ginen og av ML og Vs videre forretningsdrift, hvor de to åpenbart har forsøkt å lage sitt "monogram" til en logo de kan tjene penger på fremover, samtidig som brukk av en slik "kongelig" logo ("monogram") vil fortsette å gi dem et skinn av å drive "kongelig bedrift".

Vi kan faktisk ikke godta at vår Konge og Dronning, får fremtidige konge og dronninger (Håkon Magnus og Mette Marit + Ingrid Alexandra) bidrar til denne markedsføringsjippoen prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett har lagt opp til at bryllupet deres skal være!


Handling nå fra Kongehuset - de har ikke råd til å vente til etter bryllupet!

 

  • Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig lurer jeg veldig på når advokatbrevet fra prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett til hans mor er datert.

30. juni i år repostet Verrett på sin IG-konto et innlegg fra lewishowes, som igjen repostet noe fra poets (ig-konto som markedsfører en bok hvor jeg antar dette står:

"Your next chapter is going to cause some people to wish they had treated you better."

(Tror jeg la ut skjermdump av dette tidligere i tråden, men siden forumet nå ikke godkjenner instanavigation så får jeg ikke lagt det ut.)

Men jeg lurer virkelig på når ML og V sendte det brevet til hans mor for å "oppmode" henne til taushet... noen som vet?

I det jeg leste fra Se og Hør står det bare at det var sendt "noen måneder" eller flere måneder etter at moren sist snakket med Se og Hør i februar i år.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Eva-Lena skrev (1 time siden):

 

Jeg er 100% sikker på at noen uttalelse fra kongehuset ikke vil komme før bryllupet. De sitter nok stille i båten for å ikke skape dårlig stemning før bryllupet.

 

Sannsynligvis har du rett i at Kongehuset vil fortsette å sitte stille i båten ei stund til. 

Når det gjelder søksmål og trusler om dette, så fikk avdøde Ari Behns venn, beskjed om dette for noen måneder siden:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/2024/04/07/195994061/ari-behns-venn-startet-etterforsking-av-durek-verrett?nr=1

Så mulig Se & Hør er ute og koker suppe på spiker. Vet ikke når mor/svigermor mottok samme brev, men kanskje samtidig?

Jeg har ingen tro på at Harald tar prinsessetittelen fra henne. Av flere grunner:

1. Lenge siden ML var HKH og hun har ikke oppdrag for kongehuset eller er beskytter for noen organisasjoner. Alle vet hun er kongens datter, uavhengig av tittel, så usikker på hvor mye den betyr. 

2. Paret ML/Verrett utfordrer grensene, de bruker tittelen slik det passer dem, tross løfter om det motsatte. Det å frata henne tittelen, kan medføre at de pusher grensene ytterligere. Hun vil jo alltid kunne omtales som kongens datter likevel eller kongens søster når Haakon tar over. 

3. Jeg tror at med tittelen, forsvinner også plassen i arverekken. Det tror jeg innebærer at MLs tre barn også går ut. Hverken Harald eller Haakon ønsker det, slik jeg tolker dem. Det vil dessuten gjøre monarkiet mer sårbart.

4. Jeg tror det må foreligge straffbare handlinger eller tilknytning til alvorlig kriminalitet/organisert kriminalitet/drap eller tilsvarende før kongen tar fra ML tittelen/hun blir bedt om å si den fra seg. 

Endret av Inkognitoher
Korrektur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, Frisk Frosk said:

Handling nå fra Kongehuset - de har ikke råd til å vente til etter bryllupet!

Tror vi kan vente til Dovre faller før det skjer CAE434A5-0E56-408B-8F93-DBCCF191C5FC.gif.d41bc1e74855d52cfa757ff8928579fb.gif

34 minutter siden, Inkognitoher said:

3. Jeg tror at med tittelen, forsvinner også plassen i arverekken. Det tror jeg innebærer at MLs tre barn også går ut. Hverken Harald eller Haakon ønsker det, slik jeg tolker dem. Det vil dessuten gjøre monarkiet mer sårbart.

Jeg synes monarkiet er i en sårbar situasjon nå jeg.

Muligheten er at DV kanskje ikke ville ha vært med ML om tittelen var borte. Da ville man ha luket vekk sjarlatanen DV og han hadde mest sannsynligvis forsvunnet som det krypdyret han sier han er… 🫣

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (6 timer siden):

Classy å true sin egen mor med søksmål. 🙄

Syns det er helt villt at Martha bruker prinsessetittelen sin i en trussl om å saksøke svigermoren sin. 

Kan lure på hva de er redd for at hu  skal si ettersom de har behov for å kneble henne - og flere andre. 

 

  • Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 time siden):

Sannsynligvis har du rett i at Kongehuset vil fortsette å sitte stille i båten ei stund til. 

Når det gjelder søksmål og trusler om dette, så fikk avdøde Ari Behns venn, beskjed om dette for noen måneder siden:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/2024/04/07/195994061/ari-behns-venn-startet-etterforsking-av-durek-verrett?nr=1

Så mulig Se & Hør er ute og koker suppe på spiker. Vet ikke når mor/svigermor mottok samme brev, men kanskje samtidig?

Jeg har ingen tro på at Harald tar prinsessetittelen fra henne. Av flere grunner:

1. Lenge siden ML var HKH og hun har ikke oppdrag for kongehuset eller er beskytter for noen organisasjoner. Alle vet hun er kongens datter, uavhengig av tittel, så usikker på hvor mye den betyr. 

2. Paret ML/Verrett utfordrer grensene, de bruker tittelen slik det passer dem, tross løfter om det motsatte. Det å frata henne tittelen, kan medføre at de pusher grensene ytterligere. Hun vil jo alltid kunne omtales som kongens datter likevel eller kongens søster når Haakon tar over. 

3. Jeg tror at med tittelen, forsvinner også plassen i arverekken. Det tror jeg innebærer at MLs tre barn også går ut. Hverken Harald eller Haakon ønsker det, slik jeg tolker dem. Det vil dessuten gjøre monarkiet mer sårbart.

4. Jeg tror det må foreligge straffbare handlinger eller tilknytning til alvorlig kriminalitet/organisert kriminalitet/drap eller tilsvarende før kongen tar fra ML tittelen/hun blir bedt om å si den fra seg. 

Jeg tror heller ikke at han vil det, for det er åpenbart at hun ikke ønsker å miste tittelen og da går han tydelig i mot det hun ønsker. 

Når det er sagt så ødelegger de hele troverdigheten til det norske kongehuset, og vi har vel bare sett starten. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
pop up bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror heller ikke at han vil det, for det er åpenbart at hun ikke ønsker å miste tittelen og da går han tydelig i mot det hun ønsker. 

Når det er sagt så ødelegger de hele troverdigheten til det norske kongehuset, og vi har vel bare sett starten. 

Det er mye fasade ute og går. Kongehusets medlemmer er opphøyet i forhold til oss vanlige, dødelige - da er det ikke så greit å innrømme at datteren skal gifte seg med en tidligere farao fra Egypt 🤣 og at hun var dronningen hans den gang. 

Han har så grandiose tanker om seg selv at jeg er redd han ikke hadde giftet seg med henne om det ikke var for prinsesse-tittelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
pop up bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror heller ikke at han vil det, for det er åpenbart at hun ikke ønsker å miste tittelen og da går han tydelig i mot det hun ønsker. 

Når det er sagt så ødelegger de hele troverdigheten til det norske kongehuset, og vi har vel bare sett starten. 

Ja, Harald er glad i barna sine, og vil nok nødig gå mot deres vilje.

Mulig at prinsesse-tittelen kun har verdi her i Norge. Det er vel derfor paret vil bo her også.
Men selv uten tittelen, så har paret verdi i at ML er datter av kongen og søsteren til den neste, som jeg skrev i forrige innlegg.

Harry og Meghan er vel også et eksempel på at titler ikke har så mye verdi i USA. De sliter med å holde oppe interessen for seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser atter en gang at kongehuset ikke vil uttale seg ig i etsende det til manageren til Märtha. Hun sier minst mulig.

Er det rådgivere som bare sender ut ett «ingen kommentar» til media eller blir dette drøftet med Harald og Sonja, samt Haakon?

Alt blir jo avvist og det er jo helt merkelig at de ikke kommer med noen annen uttalelse nå når det nærmest koker i media.

Kanskje kongeparet er flaue over denne oppførselen til M og Øgla, men da må de jo få rådgiverne til «å sette skapet på plass» snart. M og Øgla ødelegger jo monarkiet mer og mer.

Er det mer å ødelegge lenger??

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (7 timer siden):

Sant! 🥺 OG.. jeg tror jo mer på henne nå. Moren. Modne og godtfungerende folk tenker jeg mer at hever seg over ting og lar folk «styre på», ikke truer med advokat. Og spesielt når det er en 81 år gammel dame. Ikke det at man ikke skal ta til motmæle ved krenkelser, men ja. Dere skjønner sikkert hva jeg mener. 

Ekstremt tacky og upassende av dem. Det finnes `ei fargerik mor` i alle familier, og godt mulig hun er løsmunnet for å få sine  minutter i rampelyset eller whatever. Det er også svært mye mulig at hun har helt rett i det hun sier, og at Durek ikke liker at det kommer frem. 

Men at vår prinsesse går ut med full tittel og er med på å true en blakk gammel dame med millionsøksmål, det er helt hårreisende. 

Kongehusest og prinsessens manager svarer sitt sedvanlige: "Vi henviser til prinsessens manager" og manageren svarer "ingen kommentar". Det betyr at alt fortsatt er bare hyggelig og morsomt for dem. 

På høy tid å få avviklet dette tullet de har blitt til. 

https://www.seher.no/kongelig/slik-svarer-slottet/81710236

 

 

 

Endret av Isild
  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Eva-Lena skrev (9 minutter siden):

Jeg ser atter en gang at kongehuset ikke vil uttale seg ig i etsende det til manageren til Märtha. Hun sier minst mulig.

Er det rådgivere som bare sender ut ett «ingen kommentar» til media eller blir dette drøftet med Harald og Sonja, samt Haakon?

Alt blir jo avvist og det er jo helt merkelig at de ikke kommer med noen annen uttalelse nå når det nærmest koker i media.

Kanskje kongeparet er flaue over denne oppførselen til M og Øgla, men da må de jo få rådgiverne til «å sette skapet på plass» snart. M og Øgla ødelegger jo monarkiet mer og mer.

Er det mer å ødelegge lenger??

Det er en drøy måned til bryllupet. Det er vel noe av grunnen til at det ikke vil bli gitt kommentarer som kan legge demper på stemningen. 
Jeg er ikke helt enig i at det nærmest koker i media nå. Det har vel roet seg litt? Virker som om det er Se & Hør primært som er på bittet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Malmfrid
Inkognitoher skrev (9 minutter siden):

Det er en drøy måned til bryllupet. Det er vel noe av grunnen til at det ikke vil bli gitt kommentarer som kan legge demper på stemningen. 
Jeg er ikke helt enig i at det nærmest koker i media nå. Det har vel roet seg litt? Virker som om det er Se & Hør primært som er på bittet nå. 

Ja, de tenker nok at dette går over i likeste laget så lenge de tier stilt. 

Men jeg er redd det bare gjør vondt verre for kongehuset mister støtte til og med hos ihuga morarkister. Jeg har alltid ment at de kan ta seg en jobb som oss andre ... det er ikke behov for et kongehus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (7 minutter siden):

Det er en drøy måned til bryllupet. Det er vel noe av grunnen til at det ikke vil bli gitt kommentarer som kan legge demper på stemningen. 
Jeg er ikke helt enig i at det nærmest koker i media nå. Det har vel roet seg litt? Virker som om det er Se & Hør primært som er på bittet nå. 

Det har nok roet seg, men det popper jo opp noe nytt hver uke.

Jeg synes det faktisk er drit frekt av kongehuset å ikke uttale seg.

Jeg sidestiller tausheten fra kongehuset med «Vi sier og gjør akkurat hva vi vil og driter i Norges befolkning».

At det er 1 mnd igjen til bryllupet skal ikke være noen unnskyldning. De har hatt muligheten i svært lang tid til å ta tak i dette. Istede er det helt stille, rett og slett ett hån mot Norges befolkning.

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Det har nok roet seg, men det popper jo opp noe nytt hver uke.

Jeg synes det faktisk er drit frekt av kongehuset å ikke uttale seg.

Jeg sidestiller tausheten fra kongehuset med «Vi sier og gjør akkurat hva vi vil og driter i Norges befolkning».

At det er 1 mnd igjen til bryllupet skal ikke være noen unnskyldning. De har hatt muligheten i svært lang tid til å ta tak i dette. Istede er det helt stille, rett og slett ett hån mot Norges befolkning.

Det samme provoserer meg. Kongehuset har med sin måte å håndtere dette på, egentlig "brutt kontakten" med folket. De driter i oss" som du sier. 

 

  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Det har nok roet seg, men det popper jo opp noe nytt hver uke.

Jeg synes det faktisk er drit frekt av kongehuset å ikke uttale seg.

Jeg sidestiller tausheten fra kongehuset med «Vi sier og gjør akkurat hva vi vil og driter i Norges befolkning».

At det er 1 mnd igjen til bryllupet skal ikke være noen unnskyldning. De har hatt muligheten i svært lang tid til å ta tak i dette. Istede er det helt stille, rett og slett ett hån mot Norges befolkning.

Kongehuset har kanskje fått råd om å ikke si noe før etter bryllupet?

Jeg vet ikke om det har hjulpet så mye når Harald og Haakon har uttalt seg? Virker nesten som om det har hatt motsatt effekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...