Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Litt redd det lengre innlegget mitt over her kan bli slettet fordi det er en del sitater fra linken.

Velger derfor å legge det ut en gang til uten så mange sitater, i tilfelle det skulle bli moderert bort, men håper opprinnelig innlegg får stå!

 

Intervju i Tara med ML i 2019: https://tara.no/livsstil/kvinner/prinsesse-martha-louise-jeg-holder-ikke-igjen-lenger

Her er det en hel del å ta tak i, skremmende med det vi i dag vet om ham og dem.

Bl.a. deres første møte i LA. Tidliere er det blitt fortalt fra deres side at det tok litt tid før han gikk med på å møte henne, eller at det ikke passet. En såkalt felles venninne var den som introduserte dem.

Dette skriver ML om deres første møte:

"Da jeg så ham kjente jeg med en gang at jeg hadde møtt ham før, forteller Märtha. Hun medgir at det hender hun har denne opplevelsen fra tid til annen. Og så fortalte sjaman Durek Verrett at moren hans hadde forutsett at han skulle møte en norsk prinsesse."

Han sa altså nei til å møte henne, eller han hadde ikke tid. I den tiden må man anta at han har søkt på nett om henne. Uansett har såkalt felles venninne fortalt at de to hadde "energier" som ville passe sammen. Da de møtes må vi derfor anta at Verrett utmerket godt visste en del om ML, at hun var alternativt rettet, og at det hadde vært kontroversielt, og også at hun hadde gått ut og snakket om at hun hadde følt seg utenfor, ikke forstått, ikke kunne være seg selv m.m.

Så møtes de, og ML følte med det samme at hun hadde møtt ham før. Verrett svarte med at hans mor hadde forutsett at han skulle møte en norsk prinsesse.

Allerede DER begynte manipuleringen og løgnene!

Hans mor har i intervjuet benektet at hun har fortalt ham dette, og at hun heller ikke har fortalt ham om Norge i oppveksten, ganske enkelt fordi hun ikke visste noe om Norge eller at de har slekt flere generasjoner tilbake i tid fra Norge (selv om det også er delte meninger om akkurat det iflg. andre linker i tråden).

Allerede FØRSTE gang de to møttes startet han å lyve til henne, manipulere henne, skape en følelse av at de to var forutbestemt å møtes, at det var meningen at det skulle være de to mot verden.

Og etter det har løgn etter løgn etter løgn blitt kastet ut fra Verretts side, om alt fra hans families bakgrunn, påståtte sjamaner i familien som ikke har eksistert (personene har eksistert, men de har ikke vært sjamaner iflg. både hans tante og hans mor). Og måten han manipulerer henne, den har fått utspille seg også i offentlig media i fire + år nå, samt manipulering av hennes barn og familie.

 

Tara skriver om at begge er på IG, og at Verrett (i 2019, rett etter å ha møtt prinsessen) hadde 129 000 tilhengere. I dag har han 355 000 følgere. Det han gjør har egentlig ikke endret seg særlig på disse årene. Det som har endret seg er at han har brukt ML, kongefamilien og det norske Kongehuset for alt det er verdt i sine kommersielle kanaler, for å skape blest om seg selv, få intervjuer i større magasiner osv. Raskt etter det ble kjent at han var blitt sammen med ML flerdoblet han også prisen han tok for konsultasjoner - som sagt, det var ingenting ved det han ellers gjorde på den tiden som kan forklare en så enorm prisstigning på de "tjenestene" han tilbyr, annet enn at han var blitt prinsessens kjæreste, noe han nevnte på sin bedriftskanal på IG omtrent i annenhver setning, med referanse også til Kongehuset.

 

(*** fjernede sitater***)

(Om original posting er slettet, les linken, for å se hva jeg under her kommenterer spesifikt av det ML i 2019 uttalte og hva Tara refererte til ang. hva Verret selv uttalte.)

 

Spol frem til 2024, og man lurer på hva pokker skjedde?

* ML godtar å ha blitt løyet til i fire år av Verrett, som hun kaller sin kjæreste.

* Der ML før snakket godt om sine landsmenn og trakk frem gode sider ved nordmenn, så godtar hun i dag at Verrett gang på gang rakker ned på nordmenn generelt, er ekstremt ufin i sine kommentarer om nordmenn og kommer om rent ut løgner som hennes landsmenn.

* Der ML før snakket om at selv om nordmenn kan virke litt reserverte til å begynne med, så var hennes erfaring at nordmenn åpner raskere opp enn mange andre når man begynte å snakke om nære og alternative ting - der godtar ML i dag at Verrett skaper sitt private narrativ hvor han påstår at nordmenn er underutviklet, lite utdannet og ikke kan noe om eller aksepterer noe alternativt.

* Der ML i 2019 fortalte at hun var oppvokst med å forholde seg til folk av alle hudfarger og at hun derfor var blitt "fargeblind" når det gjaldt hudfarge, at det ikke betydde noe for henne, og hun også påpekte at fordommer også gikk motstatt vei, siden Verrett stadig fikk høre hva i all verden han skulle med en hvit kvinne... der forteller Verrett  nå at han har testet ML og bevist at hun "selvfølgelig" var rasistisk, og ML er tause Birgitte når det sier, nikker og smiler seg enig til det Verrett sier.

* Der ML i 2019 snakket varmt om at hennes budskap var at mennesker skulle møte hverandre i kjærlighet, der snakker ML i dag om at både hun og nordmenn er rasister, hun er med på å spre beskyldninger om nordmenn som er oppgulp av Verretts feilaktige påstander.

* Der ML i 2019 sa at de ikke skulle behandle sykdom sammen - der har Verrett brukt de siste årene til å påstå at han kan helbrede kreft, vaginale avtrykk etter kvinners tidligere sexpartnere, at barn som får kreft har valgt det selv, at barn som uttrykker seg sterkt følelsesmessig er invadert av vesener som må fortelles, ved å se barna rett i øynene, og si at de er svake, han påstår at selvmord, vold o.l. enten er forårsaket av demoner eller av egen vilje, men kjøp en medaljong til noen tusen kroner av ham, så kan man bli kurert for både det ene og andre.

* Der Verrett i 2019 visstnok snakket "om å velge et kjærlighetsbudskap i livet fremfor kamp og beskyldninger" - der slenger Verrett i dag ut stygge og dokumenterbare falske fordommer og påstander om nordmenn, han spyr ut "råd" på sin forretningskanal på IG som kan ødelegge barn for livet og få psykisk syke til å ende livet sitt, i tillegg til at han stempler alle kongelige som de aller største rasistene. Verrett synes å ha glemt fullstendig sitt såkalte kjærlighetsbudskap, og er nå i kamp på alle områder og skyter ut grunnløse og hårreisende beskyldninger mot alt og alle, mens han opphyller seg selv og sin virksomhet å utføre Guds vilje.

* Der ML tidligere snakket om å møte hverandre i kjærlighet - der spyr nå Verrett ut skadelige påstander og han går inn i det femte året med å utnytte ML, hennes barn, Ari Behn og hans selvmord, MLs familie og det norske Kongehuset. Kamp og beskyldninger over hele linjen.

* Og allerede i 2019 så ML at det var lite trolig at Verrett kom til å respektere de reglene hun og han må følge om de skal være sammen. Og nå er vi på vei inn i det femte året hvor han bryter avtaler med Kongehuset og ML, og hvor han bare blir mer og mer ekstrem i sine uttalelser og utnyttelse av ML og kongefamilien/Kongehuset.

 

ML er i utgangspunktet oppegående, men selv sterke, intelligente kvinner kan tydeligvis bli ekstremt manipulert. Og slik sett hadde hun kanskje aldri en sjanse, da Verrett allerede ved deres første møte var forberedt, eller i det minste fortalte løgner til henne, som traff hennes mest sårbare sider, de alternative sidene ved henne. Det han gjorde og det han gjør har ingenting med kjærlighet å gjøre! Jeg håper for ML del at hun innser dette selv før hun ender med å gifte seg med ham.

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Frisk Frosk said:

Jeg håper for ML del at hun innser dette selv før hun ender med å gifte seg med ham.

Hvis jeg skal gjette, så kommer ikke det der til å skje. Hun er for dypt inni den rosa skyen. Har vel kjørt seg fast eller noe.

Endret av Peanut
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiden på se og hør denne uken: bilde av ml og øglen, og det står:avlyser bryllupet. Jeg ble så glad, men det var bare en spådom. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 time siden):

Selvsagt provoserer han med vilje. 

Han vil se hvor langt han kan dra den narsissistike strikken ift. oss (det norske folket), kongefamilien, og først og fremst Märtha.

Og han fryder seg nok ved å se at den strikken, den kan trekkes nesten uendelig før han får en ordentlig smekk på labben. 

Ufyselig menneske.

Og fordi han tjener penger på det. Medieoppslag og oppmerksomhet i sosiale medier genererer klikk = penger i kassa. 
Pluss at han elsker oppmerksomhet om sin egen person. Klassisk. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (35 minutter siden):

Hvis jeg skal gjette, så kommer ikke det der til å skje. Hun er for dypt inni den rosa skyen. Har vel kjørt seg fast eller noe.

Det ser ikke lyst ut i øyeblikket.

Samtidig, det er påfallende hvordan Verrett i de siste ukene har trappet opp alt det uakseptable han slenger ut av seg, måten han bryter avtalen med Kongehuset og ML...

 

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om denne er lagt ut før: https://www.tv2.no/mening_og_analyse/durek-verretts-uttalelser-er-problematiske-i-seg-selv/16340600/

 

Bra at tv2 tar opp dette, men jeg skulle ønske at det ikke "bare" ble overlatt til tv2s kongehusekspert, men at det ble løftet opp til nyhetsjournalistene, og da spesielt de som er dyktige på gravejournalistikk. Så lenge det klassifiseres som "kjendiser og kongelige"-stoff, så blir slike kronikker dessverre altfor lett å avfeie.

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

ML er i utgangspunktet oppegående, men selv sterke, intelligente kvinner kan tydeligvis bli ekstremt manipulert

Du skriver mye bra, og er spot on på mye. 
Men mener du tar feil i forhold til at Märtha er i utgangspunktet oppegående, eventuelt også sterk og intelligent. 
Mitt inntrykk av henne er at hun er ekstremt naiv, har levd et svært beskyttet liv og blitt curlet for til de grader. 

Det er ikke mange av Kong Olavs barnebarn som har mye utdannelse. Noe skyldes kanskje at flere har dysleksi? Noe skyldes vel også at interessene har gått i retning handel og business. 

Haakon har gjennomført en mastergrad og Märtha er utdannet fysioterapeut. 
Som konge in spe er Haakon nødt til å ha både militær og sivil utdanning, men noe skolelys er han ikke. Heller ikke MM som fikk avlegge mastergrad på BI uten å ha bachelor. Masteren tok hun for øvrig sammen med en slottsansatt. Det er vel også en måte å løse det på…

Märtha valgte en praktisk utdanning og hun har vel aldri jobbet som fysioterapeut. Videre utdanning har vel kun vært innen det alternative. 

Så kan man jo si at det er fullt mulig å være både oppegående, intelligent og sterk uten å ha lang utdanning. Men når du går rundt å snakker om engler, fjær, at du er synsk og kommuniserer med dyr på et dypere nivå - ja, da er man ikke spesielt oppegående spør du meg. 
Og dette var før Märtha møtte Durek, etterpå så er det bare blitt enda verre uttalelser 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han formidler, er at følelser er noe negativt. Helt vanlige og sunne følelser hos barn og voksne skyldes demoner. Ubegripelig at ML godtar dette sprøytet, hun som har barn som har mistet sin pappa på bakgrunn av psykisk helse, og som er vokst opp med foreldre med sunne og jordnære kjerneverdier. Jeg synes synd på kongeparet som har gitt barna så mye frihet og kjærlighet, så får de engleMartha og denne klovnen som takk.

Endret av ~ Ada ~
La til engleMartha
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (47 minutter siden):

Du skriver mye bra, og er spot on på mye. 
Men mener du tar feil i forhold til at Märtha er i utgangspunktet oppegående, eventuelt også sterk og intelligent. 
Mitt inntrykk av henne er at hun er ekstremt naiv, har levd et svært beskyttet liv og blitt curlet for til de grader. 

Det er ikke mange av Kong Olavs barnebarn som har mye utdannelse. Noe skyldes kanskje at flere har dysleksi? Noe skyldes vel også at interessene har gått i retning handel og business. 

Haakon har gjennomført en mastergrad og Märtha er utdannet fysioterapeut. 
Som konge in spe er Haakon nødt til å ha både militær og sivil utdanning, men noe skolelys er han ikke. Heller ikke MM som fikk avlegge mastergrad på BI uten å ha bachelor. Masteren tok hun for øvrig sammen med en slottsansatt. Det er vel også en måte å løse det på…

Märtha valgte en praktisk utdanning og hun har vel aldri jobbet som fysioterapeut. Videre utdanning har vel kun vært innen det alternative. 

Så kan man jo si at det er fullt mulig å være både oppegående, intelligent og sterk uten å ha lang utdanning. Men når du går rundt å snakker om engler, fjær, at du er synsk og kommuniserer med dyr på et dypere nivå - ja, da er man ikke spesielt oppegående spør du meg. 
Og dette var før Märtha møtte Durek, etterpå så er det bare blitt enda verre uttalelser 

 

Selv om man kan være veldig uenig i mye av det alternative som ML står for, så betyr ikke det at hun ikke ellers, før Verrett, var en oppegående, sterk og intelligent dame. Helt klart ekstremt priveligert, helt klart preget av akkurat det. Men likevel har hun gjennomført en krevende utdannelse, hun har tørt å gå mot strømmen, med det alternative, selv om hun visste at hun ved å gjøre det ville møte ekstremt mye motstand.

Å blande inn hva de andre har gjort og ikke gjort, det er noe ML ikke kan stilles til ansvar for, så akkurat det er vel en avsporing.

Jeg har stor respekt for at det å være født inn i kongefamilien kan være ekstremt utfordrende. Det å finne sin egen vei da kan være krevende. ML var også utsatt for ganske stort mediapress allerede fra hun var ung. Bare det å velge fysioterapistudiet, når hun visste at hun mest trolig aldri ville kunne praktisere yrket, var nok ikke lett å få gjennom, eller ikke fordi selve utdanningen krever langt mer nærkontakt med medstudenter enn hva som gjerne regnes som "akseptabelt" for en i kongefamilien å ha. Det satte sikkert også større krav til sikkerhet m.m.

Så jeg står for at jeg mener at ML i utgangspunktet er oppegående, sterk og intelligent. Eller, hun var oppegående og sterk før hun møtte Verrett.

Nå fremstår hun som en ekstremt manipulert og kontrollert kvinne, en som må gjøre, og velger å gjøre, det som hennes manipulerende og kontrollerende og nedpsykende Verrett bestemmer at hun kan gjøre. Det er inntrykket jeg sitter igjen med etter flere intervjuer og klipp fra instagram o.l.

Det må være et vanvittig dilemma når man først er blitt så manipulert som det virker at hun er blitt, når hun nå i flere år har gått ut og vært krass mot alle kritikere, påstått at andre har løyet om ham, vært med på å bekrefte Verretts løgner og narrativ og støtte skadelige råd han gir. Å da ev. skulle innrømme at hun har tatt feil, når hun er i den offentlige stillingen hun er i, med både norske og internasjonale pressekorps hengene rundt seg, det sitter nok veldig langt inne - spesielt fordi hun ble blendet av hans "alternative" humbug som sikkert også får henne til å stille spørsmålstegn ved sin alternative tro, den alternative delen av henne selv. Kvinner som utsettes for manipulering og nedpsyking føler ofte på skam, skam for at de ikke innså tidligere, skam for alt de har "tillatt", skam for å ikke ha satt grenser, skam for ikke å ha greid å gå tidligere, og frykt for hvem de er uten manipulatoren, fordi en manipulator som regel gjør at kvinnen mister seg selv, ikke vet hvem hun selv er uten ham. De har ingenting å føle skam for, med de fleste av dem føler likevel skam. De må som regel få lang avstand fra manipulatoren før de greier å plassere skammen der den hører hjemme - hos manipulatoren.

Uansett hvor krass jeg er til tider mot den galskapen hun nå støtter, så har jeg samtidig både sympati og omtanke for hvor forferdelig vanskelig dette er. Hun virker nesegrus forelsket fremdeles, han har aldri virket forelsket i henne. Og det må i tillegg være vondt å innrømme. Så skal man kanskje ha et av sitt livs tøffeste nederlag og kamper, og man må gjøre det med hele landet og verden som publikum - noe som sikkert trigger følelser fra da pressen fotfulgte henne som ung.

Det er ikke uvanlig at det kan ta mange år før ofre for manipulatorer greier å innse og innrømme hvordan han er, og det kan ta enda flere år før de greier å gå fra dem og holde seg helt unna dem.

Å kalle ML mindre oppegående og svak og mindre intelligent, det vil i hvert fall ikke hjelpe henne.

At måten hun blir fremstilt på av Verrett, måten hun lar seg fremstille på og utnytte, måten hun tilsynelatende er enig med ham i alt han sier,uansett hvor urimelig det er, det fremstår ikke som veldig sterkt, oppegående og intelligent. Men ser man det i lys av hvordan han har løyet til henne og manipulert henne fra deres aller, aller første møte, så ser man tydelig et mønster og en felle mange oppegående, sterker og intelligente kvinner har gått i...

 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest igjennom alt her. Men det er jo helt tydelig at dette englemennesket er totalt under kontroll av den arrogante, narsisisstiske, psykopatiske mannen som ikke EIER verken respekt for det norske folk eller kongefamilien. Han ler jo av alle dem i dette landet som faktisk tror at han kan hjelpe dem. Og foressten, han kaller hele kongefamilien for de største rasistene som finnes. EIER HAN IKKE SKAM? 

Ubetydelige idiot. Han virkelig er så arrogant at halve kunne vært nok. Med det feminine fjeset med nesen høyt i været. Martha må jo ha mistet forstanden helt. Ingen tvil. Jeg rister på hodet. 

Macro skrev (På 13.5.2019 den 7.51):

Denne typen kommentarer er det eneste jeg har sett som angår rase. Har ikke sett noen rasister kommentere noe😋

 

Kjekt for ML. Hun har hatt mye motstand angående interessen og levesettet sitt, så fint hun får noen å dele det med😊

Den verste rasisten oppi dette, er jo han arrogante fjolsen. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

Husker ikke om denne er lagt ut før: https://www.tv2.no/mening_og_analyse/durek-verretts-uttalelser-er-problematiske-i-seg-selv/16340600/

 

Bra at tv2 tar opp dette, men jeg skulle ønske at det ikke "bare" ble overlatt til tv2s kongehusekspert, men at det ble løftet opp til nyhetsjournalistene, og da spesielt de som er dyktige på gravejournalistikk. Så lenge det klassifiseres som "kjendiser og kongelige"-stoff, så blir slike kronikker dessverre altfor lett å avfeie.

Enig! Det blir nok av mange avfeid som "sladder". Merkelig at ikke en og annen gravejournalist tar jobben med å avsløre bløffmakeren offentlig, for det måtte da være nyhetsverdi i det når han skal gifte seg med Norges prinsesse. 

Det er jo så mange løgner at det er flaut! 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dust, hun er ikke stort bedre..håper kong Harald blir siste kongen🤍 og at dette luftslottet av et kongehus blir avviklet etterpå. Mette-Marit…Durek…altså😂 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Verrett blir altså ikke et offisielt medlem av kongefamilien ettersom Märtha sluttet å representere kongehuset i 2022.»

Men han kommer til å (mis)bruke det for alt det er verdt likevel, og hans følgere kommer garantert til å kalle ham «prins» eller noe annet slikt møl. Hvorfor bare stoppe der liksom? 

  • Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (11 minutter siden):

Nyeste fra Nettavisen idag. 
De fleste av oss går ikke på limpinnen, at et ML sitter midt i klisteret er jeg ikke i tvil om iallefall.
 

https://www.nettavisen.no/kjendis/fersk-undersokelse-om-durek-verrett-vi-gar-ikke-pa-limpinnen/s/5-95-1560920

Sitat fra artikkelen

– Jeg tror ikke det norske folk tar han så alvorlig. Nå har det vært så mange utspill. Når han skal selge eller lansere noe, er han ute i media. Nordmenn er litt kjedelige og forutsigbare, så vi går ikke på limpinnen, sier Taalesen.

Dette er jo egentlig betryggende, men samtidig en litt farlig ansvarsfraskrivelse. Folk flest bryr seg ikke, så vi kan la sjamanen holde på i fred...

Men hva med det fåtallet som bryr seg? Teller ikke de? Vi ser jo i kommentarfeltet hans at han har massevis av tilhengere som sluker hvert ord han sier. Oddsen for at en av disse sliter med selvmordstanker, eller lever i et voldelig forhold, er stort. Det er jo ofte folk som sliter, som søker alternative løsninger. For disse menneskene er uttalelsene til Durek direkte farlige. Skal vi slutte å reagere fordi folk flest ikke bryr seg? La han fortsette å spy ut av seg kontroverser, for de fleste skjønner at det er sprøyt...? Eller skal vi ha omsorg for fåtallet som kan bli påvirket, og adressere løgnene hans?

Jeg tenker kongefamilien også burde ta den avveiningen, for han bruker dem for å styrke sin egen kredibilitet. Kanskje det bare er noen få han når frem til, men for disse få kan det bety alt. Er ikke disse menneskene noe verdt? Kongen har uttalt at vi ikke har noen å miste, han burde følge opp det utsagnet!

  • Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (13 minutter siden):

«Verrett blir altså ikke et offisielt medlem av kongefamilien ettersom Märtha sluttet å representere kongehuset i 2022.»

Men han kommer til å (mis)bruke det for alt det er verdt likevel, og hans følgere kommer garantert til å kalle ham «prins» eller noe annet slikt møl. Hvorfor bare stoppe der liksom? 

Nettopp! Selv om de ikke vil være representanter for KONGEHUSET, så er de da i aller høyeste grad med i FAMILIEN. Det er akkurat som om folk ikke forstår det. 

Den eneste "kongelige" igjen i det kongehuset er kongen selv. 

Bare å få avviklet hele greia spør man meg. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Janzypants skrev (12 timer siden):

 

 

Nå er vet vel ikke jobben til media å verne om Kongehuset? Media skal vel nettopp være en vaktbikkje? Hadde det enda vært én og annen uskyldig greie Durek kom med, men dette er så alvorlige saker og temaer, at det er katastrofe at det får stå uimotsagt. Jeg syns ærlig talt at media failer i jobben sin angående denne saken her. 

Helt enig. Media er utrolig servile overfor kongehuset. Det er nydelig at de aldri har kastet seg over de kongelige barna, men å ikke gå litt tettere på kongehuset nå er veldig unnvikende.

Hvis man vil skjerme Harald (som jeg jo forstår) er Haakon en voksen mann og kan fint bli spurt om dette. 

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 12.12.2023 den 20.14):

 

Hadde hun vært tronarving, kunne kongen faktisk nektet henne å gifte seg med fyren, siden tronarving trenger kongens godkjennelse for å inngå ekteskap. Men som "bare" prinsesse og ikke lenger HKH, så har nok ikke kongen noen formell myndighet der.

Det stemmer ikke. Kongen skal godkjenne ekteskapet til alle arveberettigede prinser og prinsesser, og ML er jo arveberettiget prinsesse. Derimot omfattes ikke MLs barn, selv om de er arveberettigede, fordi de ikke er prinsesser.

https://www.idunn.no/doi/10.18261/9788215054179-2021-047

Når det er sagt, så kan selvfølgelig en arveberettiget prins eller prinsesse lovlig gifte seg med akkurat hvem de vil, uten kongens godkjennelse, men konsekvensen er at de mister arveretten.

Personlig tenker jeg at det hadde vært en god løsning i dette tilfellet.

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (12 timer siden):

Forsiden på se og hør denne uken: bilde av ml og øglen, og det står:avlyser bryllupet. Jeg ble så glad, men det var bare en spådom. 

Hvem spådde det? Kan ikke være noen av Dureks «venner» iallfall 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (2 timer siden):

Helt enig. Media er utrolig servile overfor kongehuset. Det er nydelig at de aldri har kastet seg over de kongelige barna, men å ikke gå litt tettere på kongehuset nå er veldig unnvikende.

Hvis man vil skjerme Harald (som jeg jo forstår) er Haakon en voksen mann og kan fint bli spurt om dette. 

Kongehuset har alltid vært mer beskyttet enn andre. Se bare på alle skandalene rundt sønnen til MM. Blir ikke mye skriverier rundt det heller. Men nå er ikke Durek sønnen til kronprinsessen, men en helt vanlig mann i gata. Selv om han innbiller seg noe annet. Durek kunne vært en fantasifigur i Batman. 
 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...