Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Peanut skrev (8 minutter siden):

Veel, hvis han begynner å gaslighte folk til å tro at «ånder» sender feks en voldtekt eller drap som en nådegave, da er det ikke rasistisk å påpeke at han egentlig burde blitt sperret inne på galehus. 

Han ser det jo ikke på den måten, så da går det jo i en evig runddans. 

Lukket avdeling er plassen for Durek.

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spanky skrev (13 minutter siden):

Men om en da skal bruke hans tankegang, så er det jo hans egen skyld at mennesker er rasistiske mot han 🤔

Ja! Der sa du noe. Åndene har talt.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (1 time siden):

Det er rene halleluja stemning i kommentarfeltet… Nå er det nok. På tide media tar tak i dette på en grundig måte. 

Det er det som er så fascinerende med enkelte alternative miljøer. De kaller flertallet politiske korrekte og saueflokk, men det finnes da virkelig ikke noe verre saueflokk enn dette?

  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (24 minutter siden):

Det er det som er så fascinerende med enkelte alternative miljøer. De kaller flertallet politiske korrekte og saueflokk, men det finnes da virkelig ikke noe verre saueflokk enn dette?

Det er skremmende og fascinerende samtidig 

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (Akkurat nå):

Det er skremmende og fascinerende samtidig 

Jepp. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er ML i alt dette. Hun er en voksen dame, hvordan kan hun tillate alt han kommer med. 
Synes synd på det aldrende kongeparet.

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (6 timer siden):

Jeg skulle ønske noen gravejournalister kunne gå skikkelig inn i alt vedrørende Øgla og publisere det til skrekk og advarsel. Han har sagt så mye graverende ting nå og det blir bare verre og verre. Han eier ingen skrupler.

Jeg ønsker at absolutt alt kommer frem i dagen. At noen tør å ta den kampen med å grave/undersøke og stå o stormen etter publiseringen.

Enig, norsk presse har samarbeidet om større saker tidligere, og siden denne saken skader Kongehuset, og at det er én mann som gjør denne store skaden (dessverre støttet av ML), så er det av samfunnsinteresse at alt kommer opp i dagen samlet.

Da måtte det blitt tatt et offentlig standpunkt til ham, og det ville blitt så tydelig hva han gjør at også ML måtte ha forholdt seg til det fordi det var basert på bevis og fakta.

Om norsk presse hadde samarbeidet om denne saken så hadde de også stått sterkt under publisering, da ingen (eller alle) hadde blitt boikottet, eller om Verrett hadde tatt en amerikansk vri og forsøkt seg på en rettssak, så hadde en samlet presse delt på kostnadene (meg jeg tror ikke han hadde gått så langt).

  • Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JessicaL skrev (6 timer siden):

Overrasker meg ikke i det hele tatt, hans ekser har jo sagt at han er voldelig.

Å legge skylden på voldsoffer er rett og slett ondskapsfullt. Når man tror han ikke kan synke lavere... 🤮

Total ansvarsfraskrivelse for egne handlinger som skader andre..

Og dette kaller ML kjærlighet til andre og henne?

  • Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Total ansvarsfraskrivelse for egne handlinger som skader andre..

Og dette kaller ML kjærlighet til andre og henne?

Om ML mener at dette er kjærlighet blir jeg skremt.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (4 timer siden):

Det er rene halleluja stemning i kommentarfeltet… Nå er det nok. På tide media tar tak i dette på en grundig måte. 

Som i at han får mye positive tilbakemeldinger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bomber jo alle med ordet love. Når vi kritiserer må vi være veldig tydelig på at våre utsagn blir sagt ut i fra kjærlighet, ellers vil han ikke høre etter. 

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt ut på internett igjen og kom over et spørsmål på Quora. Jeg lurer på hvem eller hva som har gitt inntrykk av at DV vil bli «prins» ved å gifte seg med ML? Det her oppstår ikke ut av intet:

https://www.quora.com/Will-The-Prince-of-Norway-Durek-Verrett-rule-Norway-fairly-as-king
Veldig glad for oppegående folk i svarene. 
 

  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (6 timer siden):

Jeg skulle ønske noen gravejournalister kunne gå skikkelig inn i alt vedrørende Øgla og publisere det til skrekk og advarsel. Han har sagt så mye graverende ting nå og det blir bare verre og verre. Han eier ingen skrupler.

Jeg ønsker at absolutt alt kommer frem i dagen. At noen tør å ta den kampen med å grave/undersøke og stå o stormen etter publiseringen.

 

JessicaL skrev (6 timer siden):

Spørsmålet er jo hvorfor ingen har gjort dette?? Aftenposten og andre mer seriøse aviser synes kanskje det blir for mye tabloid og vil ikke skitne seg ned, men hvorfor har ikke feks VG tatt tak i dette? De pleier jo å grave i saftige saker. Informasjonen finnes lett tilgjengelig og mye er allerede gravd fram av private. Synes det er utrolig merkelig. De få kritiske sakene som er publisert er korte, overfladiske kommentarer, enten ledere eller intervjuer med noen som uttaler seg om DVs idiotiske påstander. Hva er de redde for?

 

Eva-Lena skrev (6 timer siden):

Tenker de verner om kongehuset, spesiellt konge og dronningen som er såpass opp i årene.

Mulig media har fått munnkurv, men det må da være noen som tør å kalle en spade for en spade. De blir vel neppe fengslet, men mulig ML og Øgla vil bruke voodoo dukker på de som tør står frem med sannheten.

Gudene vet hva de er redde for.

Nå er vet vel ikke jobben til media å verne om Kongehuset? Media skal vel nettopp være en vaktbikkje? Hadde det enda vært én og annen uskyldig greie Durek kom med, men dette er så alvorlige saker og temaer, at det er katastrofe at det får stå uimotsagt. Jeg syns ærlig talt at media failer i jobben sin angående denne saken her. 

  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magrat skrev (4 timer siden):

Prøver han med vilje å provosere?

Det kan nesten virke sånn... 

 

Ja, eller så tester han grenser og ser hvor langt han kan tøye strikken før noen sier i fra - altså virkelig sier i fra. Det ser dog dessverre ut som at det ikke finnes grense for hvor langt den strikken kan tøyes :( 

  • Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filosofien hos manipulerende mennesker, synes å være veldig enkel: Det er én syndebukk, og det er enten deg selv eller en annen-f.eks en etnisk gruppe. Fjerner du det problemet, så er alt løst. Helt glemt, er de mer kompliserte systemiske og strukturelle forhold. Det ironiske, er at nøkkelen til forståelsen alltid ligger på en individuell innsikt, men du er avhengig av å være innviet innsikten til en bestemt gruppe for å nå innsikten. Alle utenfor gruppen, er idiotiske nek som ikke har forstått en dritt, selv om du da er et individuelt, selvstendig tenkende menneske. Altså er det et premiss om å være flokkdyr for å komme til den rette erkjennelsen, mens nøkkelen allikevel synes å skulle være forankret i deg selv.

Budskapet er enkelt og det samme: Du er kreftsyk, suicid og oppfører deg utagerende (barn) fordi DU ikke har sett lyset. Det er din feil at du ikke elsker deg selv høyere enn å la deg mishandles av andre. Det er din feil at du ble seksuelt misbrukt og lot de mørke åndene styre, det er din feil at du ble mobbet som barn osv osv.

Det er veldig lett å misbruke andre sårbare med en slik filosofi, fordi den består av halvsannheter. Hvem kan vel benekte at en til syvende og sist er ens egen lykkes smed? Jeg tok aldri tak i traumene fra barndommen, ergo er det sikkert som fortjent at jeg fant meg en voldelig partner. Jeg klarte ikke å gå da han/hun slo meg, ergo min egen feil at jeg har det sånn. Jeg er en grubler og pessimist, ergo min feil at jeg vil dø....

En helt absurd virkelighetsfordreining og overforenkling, pakket inn i mange tilsynelatende flotte ord (for den rette tilhører) fra en godt voksen. River man ordene fra hverandre, er det jo enkelheten til en 5 åring. Ganske utrolig at en 5 åring kan gaslighte oppegående mennesker til en slik forkvaklet virkelighetsforståelse, men slik er det jo med manipulasjon fra giftige folk.

Denne mannen holder på i det offentlige, utilslørt. Han bør derfor kunne stilles til ansvar. Det verste er alle «hverdagsmishandlerne» som holder på i det skjulte bak lukkede dører og aldri oppdages.

 

  • Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (35 minutter siden):

Enig, norsk presse har samarbeidet om større saker tidligere, og siden denne saken skader Kongehuset, og at det er én mann som gjør denne store skaden (dessverre støttet av ML), så er det av samfunnsinteresse at alt kommer opp i dagen samlet.

Da måtte det blitt tatt et offentlig standpunkt til ham, og det ville blitt så tydelig hva han gjør at også ML måtte ha forholdt seg til det fordi det var basert på bevis og fakta.

Om norsk presse hadde samarbeidet om denne saken så hadde de også stått sterkt under publisering, da ingen (eller alle) hadde blitt boikottet, eller om Verrett hadde tatt en amerikansk vri og forsøkt seg på en rettssak, så hadde en samlet presse delt på kostnadene (meg jeg tror ikke han hadde gått så langt).

Øgla har jo engasjert advokat Elden. Elden sin jobb er å veilede opp mot norsk lov. Øgla kan jo si og mene hva han vil, det er ikke straffbart det han spyr ut av seg, men Elden bør jo virkelig komme med noen gode råd om hvordan ting vil bli oppfattet i samfunnet. Mulig Elden gir slike råd også, men at Øgla bare ser leserklikk på innleggene sine på some.

Det må jo være en årsak til at ingen medier vil grave dypt i Øgla sine løgner og oppgulp og publisere det.

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer oppriktig på når det virkelig er nok, må det skje noe alvorlig i kongefamilien før man innser at noe burde ha blitt gjort for lenge siden? 
Er det «Boiling Frog»- syndromet vi er vitne til her? 🤔

  • Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (13 minutter siden):

 

 

Nå er vet vel ikke jobben til media å verne om Kongehuset? Media skal vel nettopp være en vaktbikkje? Hadde det enda vært én og annen uskyldig greie Durek kom med, men dette er så alvorlige saker og temaer, at det er katastrofe at det får stå uimotsagt. Jeg syns ærlig talt at media failer i jobben sin angående denne saken her. 

Helt enig at media skulle gravd skikkelig om oppgulpet til Øgla. Siden det ikke blir gjort, så må det vel være en årsak til det. Er vel sikkert en del punkter på denne «vær varsom» plakaten dette faller innunder kanskje.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervju i Tara med ML i 2019: https://tara.no/livsstil/kvinner/prinsesse-martha-louise-jeg-holder-ikke-igjen-lenger

Her er det en hel del å ta tak i, skremmende med det vi i dag vet om ham og dem.

Bl.a. deres første møte i LA. Tidliere er det blitt fortalt fra deres side at det tok litt tid før han gikk med på å møte henne, eller at det ikke passet. En såkalt felles venninne var den som introduserte dem.

Dette skriver ML om deres første møte:

"Da jeg så ham kjente jeg med en gang at jeg hadde møtt ham før, forteller Märtha. Hun medgir at det hender hun har denne opplevelsen fra tid til annen. Og så fortalte sjaman Durek Verrett at moren hans hadde forutsett at han skulle møte en norsk prinsesse."

Han sa altså nei til å møte henne, eller han hadde ikke tid. I den tiden må man anta at han har søkt på nett om henne. Uansett har såkalt felles venninne fortalt at de to hadde "energier" som ville passe sammen. Da de møtes må vi derfor anta at Verrett utmerket godt visste en del om ML, at hun var alternativt rettet, og at det hadde vært kontroversielt, og også at hun hadde gått ut og snakket om at hun hadde følt seg utenfor, ikke forstått, ikke kunne være seg selv m.m.

Så møtes de, og ML følte med det samme at hun hadde møtt ham før. Verrett svarte med at hans mor hadde forutsett at han skulle møte en norsk prinsesse.

Allerede DER begynte manipuleringen og løgnene!

Hans mor har i intervjuet benektet at hun har fortalt ham dette, og at hun heller ikke har fortalt ham om Norge i oppveksten, ganske enkelt fordi hun ikke visste noe om Norge eller at de har slekt flere generasjoner tilbake i tid fra Norge (selv om det også er delte meninger om akkurat det iflg. andre linker i tråden).

Allerede FØRSTE gang de to møttes startet han å lyve til henne, manipulere henne, skape en følelse av at de to var forutbestemt å møtes, at det var meningen at det skulle være de to mot verden.

Og etter det har løgn etter løgn etter løgn blitt kastet ut fra Verretts side, om alt fra hans families bakgrunn, påståtte sjamaner i familien som ikke har eksistert (personene har eksistert, men de har ikke vært sjamaner iflg. både hans tante og hans mor). Og måten han manipulerer henne, den har fått utspille seg også i offentlig media i fire + år nå, samt manipulering av hennes barn og familie.

 

Tara skriver om at begge er på IG, og at Verrett (i 2019, rett etter å ha møtt prinsessen) hadde 129 000 tilhengere. I dag har han 355 000 følgere. Det han gjør har egentlig ikke endret seg særlig på disse årene. Det som har endret seg er at han har brukt ML, kongefamilien og det norske Kongehuset for alt det er verdt i sine kommersielle kanaler, for å skape blest om seg selv, få intervjuer i større magasiner osv. Raskt etter det ble kjent at han var blitt sammen med ML flerdoblet han også prisen han tok for konsultasjoner - som sagt, det var ingenting ved det han ellers gjorde på den tiden som kan forklare en så enorm prisstigning på de "tjenestene" han tilbyr, annet enn at han var blitt prinsessens kjæreste, noe han nevnte på sin bedriftskanal på IG omtrent i annenhver setning, med referanse også til Kongehuset.

 

ML om nordmenn og åpenhet:

"Vi nordmenn er veldig holdt, men når det blir borte så er liksom alt der, mens i andre land tar det lenger tid å nå inn til kjernen fordi de er veldig vant til å småprate i flere lag på et mer overfladisk nivå. Hun opplever at nordmenn kan komme veldig fort til et nært sted."

 

ML om hudfarge:

"Jeg har vokst opp med å møte folk fra alle verdens land. Jeg er fargeblind når det gjelder hudfarger."

og

"Kommentarer på ulik hudfarge kommer som forventet. Märtha kommenterte det umiddelbart på Instagram selv, men hun minner om at de kommentarene også kommer den andre veien. Durek får kommentarer hvor noen spør hva han skal med en hvit kvinne, sier Märtha."

 

ML om å kurere sykdom:

"Det som er sikkert er at vi i alle fall ikke skal kurere sykdommer sammen. Medisiner kan jo være livsviktig"

 

ML om hva som er hennes budskap:

"Det er dette som er kjernen i budskapet hennes: Å møte hverandre i kjærlighet."

 

ML om Verretts kommende læringskurve mtp. hvordan han må forholde seg når han velger å være sammen med henne:

"Hun ser på forhånd at det kommer til å gå galt med sjamanens kommunikasjon.

 – Han er advart, men jeg vet ikke om det virker. Det tror jeg ikke. Han kommer til å si for mye. Han får en veldig bratt læringskurve, sier hun lattermildt. Hun velger å le av det hele."

 

Tara refererer til hva Verrett legger ut på sin IG (i 2019, etter at han og ML er blitt kjærester):

"Han snakker om å velge et kjærlighetsbudskap i livet fremfor kamp og beskyldninger. Og han forteller at Märthas foreldre elsker ham."

 

Tara refererer til hva Verrett har sagt om egen bakgrunn:

"Han skal ha blitt valgt ut til å være sjaman allerede da han var fem år gammel. Moren er av norsk-indisk herkomst. Faren er opprinnelig fra Haiti."

 

 

Spol frem til 2024, og man lurer på hva pokker skjedde?

* ML godtar å ha blitt løyet til i fire år av Verrett, som hun kaller sin kjæreste.

* Der ML før snakket godt om sine landsmenn og trakk frem gode sider ved nordmenn, så godtar hun i dag at Verrett gang på gang rakker ned på nordmenn generelt, er ekstremt ufin i sine kommentarer om nordmenn og kommer om rent ut løgner som hennes landsmenn.

* Der ML før snakket om at selv om nordmenn kan virke litt reserverte til å begynne med, så var hennes erfaring at nordmenn åpner raskere opp enn mange andre når man begynte å snakke om nære og alternative ting - der godtar ML i dag at Verrett skaper sitt private narrativ hvor han påstår at nordmenn er underutviklet, lite utdannet og ikke kan noe om eller aksepterer noe alternativt.

* Der ML i 2019 fortalte at hun var oppvokst med å forholde seg til folk av alle hudfarger og at hun derfor var blitt "fargeblind" når det gjaldt hudfarge, at det ikke betydde noe for henne, og hun også påpekte at fordommer også gikk motstatt vei, siden Verrett stadig fikk høre hva i all verden han skulle med en hvit kvinne... der forteller Verrett  nå at han har testet ML og bevist at hun "selvfølgelig" var rasistisk, og ML er tause Birgitte når det sier, nikker og smiler seg enig til det Verrett sier.

* Der ML i 2019 snakket varmt om at hennes budskap var at mennesker skulle møte hverandre i kjærlighet, der snakker ML i dag om at både hun og nordmenn er rasister, hun er med på å spre beskyldninger om nordmenn som er oppgulp av Verretts feilaktige påstander.

* Der ML i 2019 sa at de ikke skulle behandle sykdom sammen - der har Verrett brukt de siste årene til å påstå at han kan helbrede kreft, vaginale avtrykk etter kvinners tidligere sexpartnere, at barn som får kreft har valgt det selv, at barn som uttrykker seg sterkt følelsesmessig er invadert av vesener som må fortelles, ved å se barna rett i øynene, og si at de er svake, han påstår at selvmord, vold o.l. enten er forårsaket av demoner eller av egen vilje, men kjøp en medaljong til noen tusen kroner av ham, så kan man bli kurert for både det ene og andre.

* Der Verrett i 2019 visstnok snakket "om å velge et kjærlighetsbudskap i livet fremfor kamp og beskyldninger" - der slenger Verrett i dag ut stygge og dokumenterbare falske fordommer og påstander om nordmenn, han spyr ut "råd" på sin forretningskanal på IG som kan ødelegge barn for livet og få psykisk syke til å ende livet sitt, i tillegg til at han stempler alle kongelige som de aller største rasistene. Verrett synes å ha glemt fullstendig sitt såkalte kjærlighetsbudskap, og er nå i kamp på alle områder og skyter ut grunnløse og hårreisende beskyldninger mot alt og alle, mens han opphyller seg selv og sin virksomhet å utføre Guds vilje.

* Der ML tidligere snakket om å møte hverandre i kjærlighet - der spyr nå Verrett ut skadelige påstander og han går inn i det femte året med å utnytte ML, hennes barn, Ari Behn og hans selvmord, MLs familie og det norske Kongehuset. Kamp og beskyldninger over hele linjen.

* Og allerede i 2019 så ML at det var lite trolig at Verrett kom til å respektere de reglene hun og han må følge om de skal være sammen. Og nå er vi på vei inn i det femte året hvor han bryter avtaler med Kongehuset og ML, og hvor han bare blir mer og mer ekstrem i sine uttalelser og utnyttelse av ML og kongefamilien/Kongehuset.

 

ML er i utgangspunktet oppegående, men selv sterke, intelligente kvinner kan tydeligvis bli ekstremt manipulert. Og slik sett hadde hun kanskje aldri en sjanse, da Verrett allerede ved deres første møte var forberedt, eller i det minste fortalte løgner til henne, som traff hennes mest sårbare sider, de alternative sidene ved henne. Det han gjorde og det han gjør har ingenting med kjærlighet å gjøre! Jeg håper for ML del at hun innser dette selv før hun ender med å gifte seg med ham.

  • Liker 13
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (6 timer siden):

Prøver han med vilje å provosere?

Det kan nesten virke sånn... 

 

Selvsagt provoserer han med vilje. 

Han vil se hvor langt han kan dra den narsissistike strikken ift. oss (det norske folket), kongefamilien, og først og fremst Märtha.

Og han fryder seg nok ved å se at den strikken, den kan trekkes nesten uendelig før han får en ordentlig smekk på labben. 

Ufyselig menneske.

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...