Manolo Skrevet 20. mai 2019 #401 Del Skrevet 20. mai 2019 4 timer siden, miss spjåk skrev: så forskjellig man tolker atferd 😊 Han hadde solbriller på så hvem som rullet med øyene vet jeg ikke. Jeg tolket det som om han ble sjokkert og positivt overrasket. Han viser martha genseren først og ser ut til å spørre ang den, før han med hendene viser at han er overrasket. Den håndbevegelsen er vanskelig å tolke fordi andre kulturer bruker hendene mye mer når de snakker enn nordmenn og håndbevegelser i en kultur betyr noe annet i en annen. Ellers syns jeg han er veldig typisk amerikansk, veldig direkte og selvsikker, noe som ikke pleier slå veldig an i norge. Skeptikerradaren min dinger høyt uansett. Interessant at du tolker kroppsspråket annerledes. Jeg så videoen en gang til, og kan til dels være med på din tolkning, hvis jeg legger godsiden til. I så fall er reaksjonen voldsom den andre veien. Holde opp genseren, gestikulere av glede og deretter rope What the fuck, mennesker er så snille! Men til slutt rister han oppgitt på hodet, er det også positivt i USA? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjelle bjelle Skrevet 20. mai 2019 #402 Del Skrevet 20. mai 2019 2 hours ago, NordicViking said: VGs reporter var tilstede på en workshop i København i går (søndag) i regi av Märtha Louise og Shaman Durek, og virket ikke særlig imponert over det hun så. Her er et kort sitat: "Folk stønnet, peste og sukket. Noen hylte, andre ropte eller sang. Mange hostet. Folk vugget, ristet, hoppet og trampet..... Det var rett og slett spooky å være vitne til." Minner litt om massesuggesjon, gjør det ikke? Minner om dette: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. mai 2019 #403 Del Skrevet 20. mai 2019 3 timer siden, Sjokka skrev: Her viser han tydelig "hjertevarmen" sin. Så videoen for et par dager og jeg ble litt satt ut når jeg så det. Shamanen framstår ikke noe særlig godhjerta. Altså. Det er jo litt spesielt av pressefolk å gi bort kofter på den måten. Han er da i sin fulle rett til å mislike ei kofte. Han takket pent, og det er det viktigste. Men det er typisk at ting sporer av til å handle om uvesentligheter som at han er bifil og ikke liker ei kofte... ALT blir feil når man først er skeptisk til noen. Han trenger ikke være lite godhjerta fordi han ikke likte ei kofte liksom. Ikke ser det ut til at det helt er stilen hans heller.... 🙂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TVtittern Skrevet 20. mai 2019 #404 Del Skrevet 20. mai 2019 https://fritanke.no/nyheter/kurerer-kreft-om-den-syke-har-sterk-nok-vilje-til-a-helbrede-seg-selv/19.11161 Jeg anbefaler alle å lese denne 🙂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 20. mai 2019 #405 Del Skrevet 20. mai 2019 21 minutter siden, SoWhat? skrev: Altså. Det er jo litt spesielt av pressefolk å gi bort kofter på den måten. Han er da i sin fulle rett til å mislike ei kofte. Han takket pent, og det er det viktigste. Men det er typisk at ting sporer av til å handle om uvesentligheter som at han er bifil og ikke liker ei kofte... ALT blir feil når man først er skeptisk til noen. Han trenger ikke være lite godhjerta fordi han ikke likte ei kofte liksom. Ikke ser det ut til at det helt er stilen hans heller.... 🙂 For all del, han har full rett til å mislike koften. Poenget mitt er at han ikke framstår særlig sympatisk, og setter prinsessen i dårlig lys. Og ja jan takket pent og la hånden på hjertet, for deretter flire og le i bilen. Da synes ikke jeg det virket troverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gul_gul Skrevet 20. mai 2019 #406 Del Skrevet 20. mai 2019 13 minutter siden, SoWhat? said: Altså. Det er jo litt spesielt av pressefolk å gi bort kofter på den måten. Han er da i sin fulle rett til å mislike ei kofte. Han takket pent, og det er det viktigste. Men det er typisk at ting sporer av til å handle om uvesentligheter som at han er bifil og ikke liker ei kofte... ALT blir feil når man først er skeptisk til noen. Han trenger ikke være lite godhjerta fordi han ikke likte ei kofte liksom. Ikke ser det ut til at det helt er stilen hans heller.... 🙂 Enig. Det er ikke til å vite hva han reagerte på (uten å være synsk!) - om det var koften, noe som ble sagt i bilen, eller journalisten som nesten satte inn seg på fanget av ham - men "WTF, noen ga meg en ulltrøye!?" er vel en helt normal reaksjon. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-gull Skrevet 20. mai 2019 #407 Del Skrevet 20. mai 2019 3 hours ago, NordicViking said: VGs reporter var tilstede på en workshop i København i går (søndag) i regi av Märtha Louise og Shaman Durek, og virket ikke særlig imponert over det hun så. Her er et kort sitat: "Folk stønnet, peste og sukket. Noen hylte, andre ropte eller sang. Mange hostet. Folk vugget, ristet, hoppet og trampet..... Det var rett og slett spooky å være vitne til." Minner litt om massesuggesjon, gjør det ikke? Det minner meg om Osho-bevegelsen. Jeg har - eller hadde - venninner som ble med der, så jeg har satt meg litt inn i hva som skjer i slike settinger. Virker som om en del har positive opplevelser, og disse sektlederne har nok visse evner og karisma, og bruker og lærer bort teknikker som gjør at man opplever indre ro, eufori osv, og samtidig kan man bli hektet på alle disse energigreiene som skjer i fellesmeditasjoner osv. Jeg vet at "kurs-junkie" er et begrep innen slike miljøer. Det finnes også mennesker som har hatt svært negative opplevelser med det, og opplever seg hjernevasket om de kommer for tett på disse guruene. Kanskje det er positivt for noen, jeg aner ikke. Jeg har holdt meg unna det selv om jeg vil kalle meg rimelig "alternativ". Jeg syns det er negativt at han drar ordet "shaman" inn i dette, da vi har sjamaner her i Norge som absolutt ikke driver med noe slikt. Og fremfor alt så misliker jeg fyren. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 20. mai 2019 #408 Del Skrevet 20. mai 2019 Tråden er ruddet for spekulasjoner og persondebatt. Papirfly, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. mai 2019 #409 Del Skrevet 20. mai 2019 Bare for å si det, så tror jeg ikke mange i denne tråden har opplevd visse pinsemenigheter! Blant andre. Der skjer nøyaktig det samme som det avisene skriver at Durek gjør. Tale i tunger, helbredelser og folk som "klikker" Unnskyld uttrykket, men jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Pinsemenigheten har eksistert i mange mange år her i landet eller? Hadde prinsessen funnet seg en predikant; ville reaksjonene vært det samme? Jeg har fundert litt over det. For det av kritikk jeg har sett av "kristne helbredere" som tar høy betaling pluss tigger penger på en veldig manipulerende måte, er noen oppslag nå og da. Og det er sjelden noen journalister går ordentlig inn i miljøet. De skriver mest om de mest profilerte. Så poenget mitt er at Durek ikke trenger å bli mistenkeliggjort pga religionen sin. For å være ærlig så tror jeg Durek er mer redelig enn mange kristne. Hva det enn må bety... Kanskje heller "mindre uredelig"? Får se fortsettelsen.. 🙂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-gull Skrevet 20. mai 2019 #410 Del Skrevet 20. mai 2019 Mye rart med denne fyren, her har de tatt for seg motsridende uttalelser om hans opphav osv. Han har også byttet navn fra Derek til Durek i 2014. Durek høres utvilsomt mer magisk ut.https://www.aftenposten.no/norge/i/wPx0qo/Dette-vet-vi_-og-dette-vet-vi-ikke-om-Durek-Verrett 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 20. mai 2019 #411 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) 21 hours ago, miss spjåk said: sånn helt ærlig, hadde du selv hatt synske tendenser, hadde du virkelig gjort det? Sendt mail til FBI om at du "ser" et terrorangrep? Jeg tror verken myndigheter, FBI eller sjefen din hadde tatt deg seriøst. De får sikkert inn slikt hele tiden. Du misset poenget, som var: Hvis du skulle varsle om terror, ville du løpt inn på en kafe i nabolaget der det skulle skje, a la eksempelet jeg kommenterte, eller varslet myndighetene? En synsk person opplever selv at h*n harvet konkret tips. Og som jeg forutsetter, vil en slik person ha endel mer info som hvem, hvor og hvordan. Det er FBI og CIA sin beslutning å luke ut hvilke tips de skal undersøke, ikke varslernes oppgave, og myndighetene kan sitte på mer informasjon som gjør bildet komplett. Nå tror jeg ikke på synskhet, men dette er fra den synskes vinkel. Så ja, hadde jeg et veldig konkret tips om at et terrorangrep skulle skje, så ville jeg varslet - men ikke løpt inn på en kafé, som eksempelet tar utgangspunkt i. Men du ville ikke varslet, tydeligvis. Fordi det ikke er din oppgave? Eller du ville løpt inn på en kafé og ropt ut hva du visste? Jfr innlegget jeg kommenterte. Endret 20. mai 2019 av Limbo 2014 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 20. mai 2019 #412 Del Skrevet 20. mai 2019 32 minutter siden, SoWhat? said: Bare for å si det, så tror jeg ikke mange i denne tråden har opplevd visse pinsemenigheter! Blant andre. Der skjer nøyaktig det samme som det avisene skriver at Durek gjør. Tale i tunger, helbredelser og folk som "klikker" Unnskyld uttrykket, men jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Pinsemenigheten har eksistert i mange mange år her i landet eller? Hadde prinsessen funnet seg en predikant; ville reaksjonene vært det samme? Jeg har fundert litt over det. For det av kritikk jeg har sett av "kristne helbredere" som tar høy betaling pluss tigger penger på en veldig manipulerende måte, er noen oppslag nå og da. Og det er sjelden noen journalister går ordentlig inn i miljøet. De skriver mest om de mest profilerte. Så poenget mitt er at Durek ikke trenger å bli mistenkeliggjort pga religionen sin. For å være ærlig så tror jeg Durek er mer redelig enn mange kristne. Hva det enn må bety... Kanskje heller "mindre uredelig"? Får se fortsettelsen.. 🙂 Jeg tror reaksjonene ville blitt de samme, eller verre, om det var en predikant som drev med tungetale eller påsto at folk ble friske om de elsket Gud høyt nok og slo mynt på «helbredelse». Men det er ikke så interessant for vi vil ikke få svaret på det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gul_gul Skrevet 20. mai 2019 #413 Del Skrevet 20. mai 2019 25 minutter siden, SoWhat? said: Hadde prinsessen funnet seg en predikant [fra pinsemenigheten]; ville reaksjonene vært det samme? Uten å kommentere konkret på "substansen" av den ene eller andre religionen, så tror jeg ikke det ville ha vært helt det samme. (Forutsatt kjæresten var en noenlunde "moderat" predikant, cf. annet svar ovenfor). Pinsebevegelsen er en gren av protestantisk kristendom, så det er ikke fremmed på samme måte. (Og så er det jo en interessant forvikling at kongen/monarken er tvungen til å være kristen). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 20. mai 2019 #414 Del Skrevet 20. mai 2019 Men igjen, jeg tror mange bommer grovt med å tro at folk reagerer fordi de er partnere. Hvem Märtha deler seng med, er uinteressant for meg, det er businessen som er poenget. For min del, så hadde det derfor vært det samme om hun fant seg en spirituell/åndelig/alternativ med kristen forankring, så fremst de drev og solgte et produkt som dette. Når det er sagt, så tror jeg kritikken hadde haglet vel så mye, dersom det var sånn. Se bare på kritikken som kommer mot Visjon Norge og ulike karismatiske predikanters markedsføring og pengeinnsamling, med ujenvne mellomrom. Hadde et medlem av kongefamilien starta forretninger med en av disse, så hadde det blitt dommedag. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol-gull Skrevet 20. mai 2019 #415 Del Skrevet 20. mai 2019 35 minutter siden, Søgni said: Men igjen, jeg tror mange bommer grovt med å tro at folk reagerer fordi de er partnere. Hvem Märtha deler seng med, er uinteressant for meg, det er businessen som er poenget. For min del, så hadde det derfor vært det samme om hun fant seg en spirituell/åndelig/alternativ med kristen forankring, så fremst de drev og solgte et produkt som dette. Når det er sagt, så tror jeg kritikken hadde haglet vel så mye, dersom det var sånn. Se bare på kritikken som kommer mot Visjon Norge og ulike karismatiske predikanters markedsføring og pengeinnsamling, med ujenvne mellomrom. Hadde et medlem av kongefamilien starta forretninger med en av disse, så hadde det blitt dommedag. Men det var vel ingen som reagerte før de kom ut med det eller...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 20. mai 2019 #416 Del Skrevet 20. mai 2019 Akkurat nå, Sol70 skrev: Men det var vel ingen som reagerte før de kom ut med det eller...? Fikk seminarene deres noen oppmerksomhet i media før dette da? Jeg tenker jo at de kom ut med forholdet akkurat nå for å få blest om seminarene sine, jeg kan ikke huske å ha lest noe om virksomheten deres før de sa de var sammen. Tenker det har med publisitet å gjøre, ikke hvem som er sammen. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 20. mai 2019 #417 Del Skrevet 20. mai 2019 Jeg reagerer på at hun bruker prinsessetittelen sin som hun gjør. Jeg er ikke i tvil om at hun (og han) er veldig klar over at "Prinsessen og sjamanen" skaper mer blest og trekker flere folk enn "Märtha og sjamanen" ville gjort. Hun må gjerne tro på engler, sjamaner og alt mulig rart, men hun må holde kongehuset utenfor og lage et klart skille mellom privatpersonen/forretningskvinnen Märtha og prinsessen som representerer Norge mener jeg. Hun kunne f.eks. gjort som flere britiske kongelige har gjort når de har vært ute i arbeidslivet og droppet den kongelige tittelen og brukt et etternavn, f.eks. dronningens pikenavn Haraldsen. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 20. mai 2019 #418 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) 5 timer siden, Limbo 2014 skrev: Du misset poenget, som var: Hvis du skulle varsle om terror, ville du løpt inn på en kafe i nabolaget der det skulle skje, a la eksempelet jeg kommenterte, eller varslet myndighetene? En synsk person opplever selv at h*n harvet konkret tips. Og som jeg forutsetter, vil en slik person ha endel mer info som hvem, hvor og hvordan. Det er FBI og CIA sin beslutning å luke ut hvilke tips de skal undersøke, ikke varslernes oppgave, og myndighetene kan sitte på mer informasjon som gjør bildet komplett. Nå tror jeg ikke på synskhet, men dette er fra den synskes vinkel. Så ja, hadde jeg et veldig konkret tips om at et terrorangrep skulle skje, så ville jeg varslet - men ikke løpt inn på en kafé, som eksempelet tar utgangspunkt i. Men du ville ikke varslet, tydeligvis. Fordi det ikke er din oppgave? Eller du ville løpt inn på en kafé og ropt ut hva du visste? Jfr innlegget jeg kommenterte. Jo men forskjell på å ha konkret insideinformasjon om terror (et familiemedlem som overhører planer f.eks) og å være synsk,. Sistnevnte blir ikke tatt seriøst. Jeg ville sikkert ringt inn et anonymt tips. Å ringe inn med fullt navn hadde jeg ikke gjort, lett å bli dratt inn selv. Så en sak på tv der familien til en som var forsvunnet kontaktet en synsk gammel dame. Den gamle damen tipset politiet hvor offeret lå. De tok henne ikke seriøst så hun dro selv ut og fant faktisk liket. Hun ble innkalt til avhør fordi de ikke kunne skjønne hvordan i all verden hun visste hvor liket lå. Den gamle dama ble mistenkt for å ha vært involvert 😄 Hun ble sjekket ut av saken, men du skjønner poenget mitt. Må finne kilden på det den historien, politiet uttalte seg også i dokumentaren. Jeg har synskhet i familien (alle godt utdannet i typiske vitenskapelige yrker). så det var grunnen til at jeg ble engasjert. Om du ringer inn flere ganger med fullt navn er ikke det en god ide ihvertfall "det er bare hun skrulla igjen som påstår hun har sett dette i et syn". Jeg tror neppe politiet i Norge jobber utifra slike tips. Endret 20. mai 2019 av miss spjåk 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 20. mai 2019 #419 Del Skrevet 20. mai 2019 10 timer siden, Manolo skrev: Interessant at du tolker kroppsspråket annerledes. Jeg så videoen en gang til, og kan til dels være med på din tolkning, hvis jeg legger godsiden til. I så fall er reaksjonen voldsom den andre veien. Holde opp genseren, gestikulere av glede og deretter rope What the fuck, mennesker er så snille! Men til slutt rister han oppgitt på hodet, er det også positivt i USA? Ser ikke at han roper what the fuck? Han rister på hodet av noe martha sier etterpå, så det trenger ikke være relevant til genseren. Hun kan ha kommentert oppstyret og spørsmålene de fikk på vei inn i bilen og han rister på hodet i oppgitthet (eller arroganse). Men nå orker jeg ikke analysere den videoen mer hehe, synes det er viktigere å se på helheten av hva han faktisk påstår i intervjuer enn et par sekunders film der vi ikke hører hva som blir sagt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gul_gul Skrevet 21. mai 2019 #420 Del Skrevet 21. mai 2019 5 hours ago, Christiane_W said: Jeg reagerer på at hun bruker prinsessetittelen sin som hun gjør. Jeg er ikke i tvil om at hun (og han) er veldig klar over at "Prinsessen og sjamanen" skaper mer blest og trekker flere folk enn "Märtha og sjamanen" ville gjort. Hun må gjerne tro på engler, sjamaner og alt mulig rart, men hun må holde kongehuset utenfor og lage et klart skille mellom privatpersonen/forretningskvinnen Märtha og prinsessen som representerer Norge mener jeg. Hun kunne f.eks. gjort som flere britiske kongelige har gjort når de har vært ute i arbeidslivet og droppet den kongelige tittelen og brukt et etternavn, f.eks. dronningens pikenavn Haraldsen. Jeg tror ikke det gjør noen forskjell for foredragenes popularitet (i Norge/Norden) om hun kaller seg prinsesse eller 'Märtha L. Haraldsen.' Folk skjønner jo uansett hvem hun er. Og det vil være praktisk talt umulig for henne å gjøre noe anonymt (av typ foredrag o.l.). Ang. å skille mellom privat-Märtha og prinsesse-Märtha - det er bare en teoretisk mulighet IMO. Hun har drevet med englesnakk m.m. i 20 år, så det kan ikke bare feies under gulvteppet til privat-Märtha. Det er noe hun oppriktig står inne for. Så må kongen/kongehuset vurdere om det er forenelig med å være kongelig - eller dytte henne ut av kongehuset. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå