Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, vintersolverv said:

Ja det lurer jammen jeg også på. Grøsser ved tanken.

Uff, jeg fikk plutselig en stygg tanke i hodet, men det er en spekulasjon så det skriver jeg ikke. Dessuten er jeg der at jeg tror ikke helt på det selv  <_<

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kongehuset har så klart ingen kommentar. Det er begrenset hvor lenge kongehuset kan fortsette med denne indirkete støtten. 

Reiser de i bryluppet til Märtha og Durek så vil det, etter min mening, være en annerkjennelse av hans holdninger og meninger - og at det er helt ok at dattera deres gifter seg med noen som mener alt dette. Hadde de vært privatpersoner alle sammen hadde dette stilt seg helt annerledes, men her er det jo kongehuset det er snakk om. 

  • Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vintersolverv skrev (48 minutter siden):

Jeg ser faktisk ikke denne oppfatningen om at ikke-fysiske entiteter kan plage mennesker som et problem i seg selv. 

Men faktisk vil jeg si meg enig i at ikke-fysiske entiteter kan påvirke en psykisk. I sjamanismen er jo dette en helt normal tankegang. Jeg har en venninne som er same, og som har opplevd dette og bedt om hjelp fra psykiatrien flere ganger. Men etter hun gikk på kurs hos Ailo Gaup (nå avdød, kjent samisk sjaman), så klarte hun å sette grenser for det som plaget henne, og jeg tror faktisk ikke hun har vært innlagt etter det. Jeg har aldri opplevd henne som gal, jeg har tvert imot sett dette som et reelt problem for henne som langt fra er innbilt. 
Og mange år etter dette snublet jeg over han som grunnla foreningen Hvite Ørn, gjennom en annen venninne som også er same. Han forteller at han var psykotisk og fikk hjelp av sjamanisme, derav navnet på foreningen. Foreningen jobber for et medikamentfritt tilbud og frihet til å velge behandling innen psykiatrien. 
Men Durek bruker jo disse ideene bare mot mennesker, og ikke til noe godt overhodet. Han skryter jo også over at han kan svart magi i boken sin, så...ja.

Jeg synes ikke det er stor forskjell på det du skriver og Durek Verett sine meninger. Alvorlig psykisk syke, som blant annet lider av psykose, trenger rask og kompetent hjelp av helsevesenet. Norske leger har lang erfaring med å både diagnostisere og behandle pasienter. For alternative behandlere stilles det ingen krav til utdanning.

»Hvis man får en fullt utviklet psykose, er det de færreste som kan håndtere dette på egenhånd, sier Bergem.

Hun presiserer at tidlig kontakt med helsepersonell er avgjørende hvis man mistenker at noen har en psykose.»

Sitat: Anne Kristine Bergem, psykiater

https://www.lommelegen.no/psykisk-helse/psykose/artikkel/alle-kan-utvikle-en-psykose/69002893

Endret av Callista
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke kongehuset faktisk svarer ut dette på en ordentlig måte snart, kan det få alvorlige konsekvenser for kongehusets fremtid. Jeg er ikke republikaner, men jeg kan bli det hvis dette fortsetter. SÅ tannløs er det ikke lov å være. Kongen blir snart nødt til å gjøre noen ubehagelige valg som, ja, kan få konsekvenser for forholdet til hans eldste datter. Men det må han tåle å stå i. Eventuelt, hvis han er for gammel og dårlig til det, må Haakon ta ansvar. 

  • Liker 34
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (8 minutter siden):

Hvis ikke kongehuset faktisk svarer ut dette på en ordentlig måte snart, kan det få alvorlige konsekvenser for kongehusets fremtid. Jeg er ikke republikaner, men jeg kan bli det hvis dette fortsetter. SÅ tannløs er det ikke lov å være. Kongen blir snart nødt til å gjøre noen ubehagelige valg som, ja, kan få konsekvenser for forholdet til hans eldste datter. Men det må han tåle å stå i. Eventuelt, hvis han er for gammel og dårlig til det, må Haakon ta ansvar. 

Enig, de kan ikke i alle evighet si "ingen kommentar", og samtidig kose seg i brylupp i Geiranger. 

Kunne forøvrig vært intressant å vite hvordan bryluppet skal finansiered. Er det indirekete vi skattebetalernes penger som vil bli brukt her? 

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (2 minutter siden):

Enig, de kan ikke i alle evighet si "ingen kommentar", og samtidig kose seg i brylupp i Geiranger. 

Kunne forøvrig vært intressant å vite hvordan bryluppet skal finansiered. Er det indirekete vi skattebetalernes penger som vil bli brukt her? 

Det virker rart at det skal være så vanskelig for kongehuset og bare si "Vi er ikke enig i en del av det Durek sier som sjaman og det er langt fra det vi står for" feks. Hvis ML blir snurt av så lite så ser jeg ikke problemet. Slik det er nå lurer jeg jo på om kongehuset faktisk er enig i uttalelsene hans.

  • Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmwhatever skrev (25 minutter siden):

Hvis ikke kongehuset faktisk svarer ut dette på en ordentlig måte snart, kan det få alvorlige konsekvenser for kongehusets fremtid. Jeg er ikke republikaner, men jeg kan bli det hvis dette fortsetter. SÅ tannløs er det ikke lov å være. Kongen blir snart nødt til å gjøre noen ubehagelige valg som, ja, kan få konsekvenser for forholdet til hans eldste datter. Men det må han tåle å stå i. Eventuelt, hvis han er for gammel og dårlig til det, må Haakon ta ansvar. 

Jeg er helt enig. Det hører jo litt med til jobben. Man kan være redd for forhold til datter, men jobb er nå en gang jobb. Litt som at politikere i samme parti kan si at noen har gjort noe innmari idiotisk partiet ikke stiller seg bak. Enkelt som det. Kan han bruke nyttårstalen mon tro? Noe tydelig eller subtilt der?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (58 minutter siden):

Hvis ikke kongehuset faktisk svarer ut dette på en ordentlig måte snart, kan det få alvorlige konsekvenser for kongehusets fremtid. Jeg er ikke republikaner, men jeg kan bli det hvis dette fortsetter. SÅ tannløs er det ikke lov å være. Kongen blir snart nødt til å gjøre noen ubehagelige valg som, ja, kan få konsekvenser for forholdet til hans eldste datter. Men det må han tåle å stå i. Eventuelt, hvis han er for gammel og dårlig til det, må Haakon ta ansvar. 

Veldig enig, og jeg tror mange tenker det samme etterhvert! Monarki er en eldgammel tradisjon og institusjon som består pga folks vilje til tradisjoner og historie. Men nå som det tydeligvis er helt fritt å lage videoer fra kongseteren på kontroversielle "sjaman-kontoer" , så er nok mer enn NOK. 

Kongehuset viser tvert til Dureks talsperson og unnlater å uttale seg om noe som helst, det må bety at de går god for hva denne talspersonen har å si. Men hvem er egentlig han? 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og persondebatt.

Vi oppfordrer trådens deltakere om å tenke seg om før man publiserer innlegg. Les gjerne forumets regler på nytt.

Måne, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv
Avispapir skrev (1 time siden):

Det virker rart at det skal være så vanskelig for kongehuset og bare si "Vi er ikke enig i en del av det Durek sier som sjaman og det er langt fra det vi står for" feks. Hvis ML blir snurt av så lite så ser jeg ikke problemet. Slik det er nå lurer jeg jo på om kongehuset faktisk er enig i uttalelsene hans.

Har ikke kongen sagt noe i den retningen før? Jeg tenker det er helt selvsagt at de ikke stiller seg bak det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avispapir skrev (1 time siden):

Det virker rart at det skal være så vanskelig for kongehuset og bare si "Vi er ikke enig i en del av det Durek sier som sjaman og det er langt fra det vi står for" feks. Hvis ML blir snurt av så lite så ser jeg ikke problemet. Slik det er nå lurer jeg jo på om kongehuset faktisk er enig i uttalelsene hans.

Helt enig. De kan si at de er glad i Durek som svigersønn men at de ikke stiller seg bak det han sier. Burde ikke være så utrolig vanskelig. Sitter også og venter litt på at kongen skal si noe om at Durek rakker ned på nordmenn som rasister og uopplyste. 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (45 minutter siden):

Veldig enig, og jeg tror mange tenker det samme etterhvert! Monarki er en eldgammel tradisjon og institusjon som består pga folks vilje til tradisjoner og historie. Men nå som det tydeligvis er helt fritt å lage videoer fra kongseteren på kontroversielle "sjaman-kontoer" , så er nok mer enn NOK. 

Kongehuset viser tvert til Dureks talsperson og unnlater å uttale seg om noe som helst, det må bety at de går god for hva denne talspersonen har å si. Men hvem er egentlig han? 

Mener du talspersonen? Han har vel noenlunde samme rolle som talspersonen til Martha og andre. Kanskje også en slags manager. Kjendiser bruker gjerne slike som et mellomledd for å slippe ubehagelige spørsmål.

Men ellers, Durek blir jo bare verre hele tiden - nesten for hver dag som går. Det er uholdbart, kongen MÅ si noe snart! Om ikke annet må Haakon uttale seg.

 

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ina K skrev (3 timer siden):

Det ser ut som han ser hvor langt han kan strekke strikken før den ryker. Han tester grenser for hvor mange ekstreme uttalelser han kan komme med før han får tilsnakk. 
På denne måten skaper han mer distanse mellom prinsessen og folket. Hvilket menneske er ML som kan tillate at Durek snakker om selvmordsånder og demoner iboende barn? Han setter henne i et veldig dårlig lys sånn som han holder på.

 
 

Hun må jo være fullstendig manipulert. Hun har jo alltid vært naiv og tilbøyelig for spirituell overtro. Hun oppfører seg som følgere av store kultledere, og Durek er kultlederen her. 

Det er skremmende hvor langt han har fått gå i sine uttalelser her i Norge, og selv om jeg er for ytringsfriheten vår så bør man stoppes når man kommer med farlige helsepåstander/ råd. 

Det er ikke tilfeldig at han møtte ML, han trengte en naiv dame i en maktposisjon han kunne utnytte, og hvem bedre enn en kongelig prinsesse som tror på engler.

Og vi her hjemme, ja vi lar han holde på og han utnytter sin assosiasjon til kongehuset for å utvikle og utvide sin kult. Jeg blir kvalm. 

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vintersolverv skrev (19 minutter siden):

Har ikke kongen sagt noe i den retningen før? Jeg tenker det er helt selvsagt at de ikke stiller seg bak det.

Jo han har det, men det er lett å glemme når det kommer nye saker hele tiden. Tipper kongehuset er dritt lei av å ha ansvar for han der. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste kongefamilien kommer med er jo «ingen kommentar». Og i og med at bryllupsplanene er offentliggjort,, så har resten av familien stilltiende godtatt dette forholdet.  Så til sommeren blir det bryllup ja.  Det er nordmenn som ikke forstår,  som er ignorante, rasistiske og dumme blir jo sagt. 

  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er siste uttalelse omtalt i alle de store avisene. Sist nå i Aftenposten hvor blant annet dette blir omtalt som kynisk utnyttelse av sårbare mennesker. Nå må kongehuset snart kommentere noe, ta avstand igjen. Det holder ikke lenger å ta sånn halvveis avstand med begrunnelse om kulturforskjeller og at prinsessen ikke mer skal representere. Skjønner samtidig at det er vanskelig når man vil ha et godt forhold til dattera, men det er både lurt og lov å si at man er uenige og tar fullstendig avstand fra siste dagers uttalelser. Kongen eller Haakon rekker fint å si noe før nyttårstalen.

  • Liker 23
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårstalen sier da ingenting. Det er bare oppgulp av hva en eller annen har skrevet. Det kommer ikke fra kongens hode. 
Kongehuset har gått ut på dato for lenge siden.

Endret av Muskath
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongeparet kan ikke delta i bryllupet etter alt dette. Forhåpentlig blir bryllupet avblåst, kanskje fordi Märtha «plutselig» blir klar over noe. Men det triste er at han vil tjene på det okke som.

  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina K skrev (4 timer siden):

Rasisten i denne historien er Durek! 

Absolutt,og håner spytter på Norge generelt,men her skal han være😡😡😡

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...