Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Minitroll skrev (25 minutter siden):

Durek har lagt ut ny video som skal lære folk å kjempe mot selvmord. Mener tydeligvis at det er en ånd som får folk til å ønske livet av seg selv… 

For en ondskapsfull ting å komme med. Her er det mye som skurrer i skranglekassen.

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minitroll skrev (51 minutter siden):

Durek har lagt ut ny video som skal lære folk å kjempe mot selvmord. Mener tydeligvis at det er en ånd som får folk til å ønske livet av seg selv… 

Hvor ligger den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (55 minutter siden):

Hvor ligger den?

Hans instagramkonto. Det er en sånn video der han kommuniserer med sine trofaste følgere/tribe. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (16 minutter siden):

Det diskuteres hvorvidt Martha er hjernevasket (eller ikke) 

Jeg må si jeg lurer på vett og forstand hos henne etterhvert. Hun støtter kjæresten i ett og alt. Noe som betyr at hun faktisk tror han er en blanding av reptil og et stjernebilde - som er sendt til jorden for å opplyse oss, hun tror han kan snu atomer, hun tror kreft er selvpåført. Hun tror at flere seksualpartnere lager "avtrykk" på kvinner, og hun tror han har jobbet på sykehus i Israel (selv om det er bevist at det er løgn) Hun tror videre på at han har jobbet med leger, psykiatere ift barn, og kommer fra en lang rekke sjamaner (selv om moren sier at det er feil. Hun tror også at de har vært Farao og dronning i et tidligere liv, og regjert sammen. Hun tror på dyre medaljonger, åndeutdrivelse på barn -  og hun tror på det siste upassende han kommer med om selvmord nå. 

Hun syns det er flott at han ber publikum om ny nyre - fra kongsseteren - i jula. 

Videre tror hun at han er heterofil, og at han har valgt henne av kjærlighet og ikke fordi hun er prinsesse. '

Det virker som hun har mistet det helt! 

Tenk deg hvordan det vil bli for ML den dagen forholdet tar slutt. Da blir det nok mye «ingen kommentar» fra henne. Hun kna jo på ingen måte stå for alt dette når han har fått gjort nok skade og de går til hvert sitt. At dat vil skje en dag tviler jeg ikke på ett sekund.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv
Isild skrev (3 minutter siden):

Det diskuteres hvorvidt Martha er hjernevasket (eller ikke) 

Jeg må si jeg lurer på vett og forstand hos henne etterhvert. Hun støtter kjæresten i ett og alt. Noe som betyr at hun faktisk tror han er en blanding av reptil og et stjernebilde - som er sendt til jorden for å opplyse oss, hun tror han kan snu atomer, hun tror kreft er selvpåført. Hun tror at flere seksualpartnere lager "avtrykk" på kvinner, og hun tror han har jobbet på sykehus i Israel (selv om det er bevist at det er løgn) Hun tror videre på at han har jobbet med leger, psykiatere ift barn, og kommer fra en lang rekke sjamaner (selv om moren sier at det er feil. Hun tror også at de har vært Farao og dronning i et tidligere liv, og regjert sammen. Hun tror på dyre medaljonger, åndeutdrivelse på barn -  og hun tror på det siste upassende han kommer med om selvmord nå. 

Hun syns det er flott at han ber publikum om ny nyre - fra kongsseteren - i jula. 

Videre tror hun at han er heterofil, og at han har valgt henne av kjærlighet og ikke fordi hun er prinsesse. '

Det virker som hun har mistet det helt! 

Det er mye av dette som er helt vanlig å tro på i alternative kretser. Jeg f.ex. tror på reinkarnasjon, og har som Märtha opplevd at jeg har møtt mennesker i dette livet som jeg mener jeg kjenner fra før (uten at det betyr at jeg skal gifte meg med dem). Og med "avtrykk" så mener han ikke fysiske avtrykk, men avtrykk i energien (jeg sier ikke at det stemmer).
Så det han snakker om er faktisk ikke så langt ute for noen som allerede har en fot innenfor det området.

Når man legger dette sammen med at mannen er svært manipulerende og hun er forelsket i han, så får man det resultatet at hun tror på en del ting som ikke gir mening, både om han personlig og det han snakker om, men det betyr ikke at Märtha har blitt gal.

Det er klart at hvis man mener at alt som eksisterer er det fysiske, så vil man jo se på det som ren galskap bare det å ha kontakt med engler.
Og om man ikke vet hvilken virkning slik manipulering har på folk så vil man ikke forstå at det går an, og man tror bare det er noe galt med den som er manipulert.

Har dere sett dokumentaren "The Vow"? Samme type hjernevask foregikk i sekten NXIVM, og i alle andre hjernevaskende sekter som har eksistert, men menneskene som blir fanget i det har ikke "mista det" for det. 

Også i vårt samfunn tror folk på ting som myndighetene sier som ikke gir mening.

Den samme hjernevasken foregikk også med ofrene til Michael Jackson. James og Wade forklarer det godt i dokumentaren Leaving Neverland, hvordan de kom inn i en alternativ virkelighet som han skapte, og hvordan de trodde på alt han sa, fordi for dem var han likestilt med Gud. De som ikke skjønner det vil ikke skjønne hvorfor barna ikke skjønte at de ble misbrukt, eller hvorfor det gikk så lang tid før det gikk ordentlig opp for dem hva som hadde skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vintersolverv skrev (20 minutter siden):

Det er mye av dette som er helt vanlig å tro på i alternative kretser. Jeg f.ex. tror på reinkarnasjon, og har som Märtha opplevd at jeg har møtt mennesker i dette livet som jeg mener jeg kjenner fra før (uten at det betyr at jeg skal gifte meg med dem). Og med "avtrykk" så mener han ikke fysiske avtrykk, men avtrykk i energien (jeg sier ikke at det stemmer).
Så det han snakker om er faktisk ikke så langt ute for noen som allerede har en fot innenfor det området.

Når man legger dette sammen med at mannen er svært manipulerende og hun er forelsket i han, så får man det resultatet at hun tror på en del ting som ikke gir mening, både om han personlig og det han snakker om, men det betyr ikke at Märtha har blitt gal.

Det er klart at hvis man mener at alt som eksisterer er det fysiske, så vil man jo se på det som ren galskap bare det å ha kontakt med engler.
Og om man ikke vet hvilken virkning slik manipulering har på folk så vil man ikke forstå at det går an, og man tror bare det er noe galt med den som er manipulert.

Har dere sett dokumentaren "The Vow"? Samme type hjernevask foregikk i sekten NXIVM, og i alle andre hjernevaskende sekter som har eksistert, men menneskene som blir fanget i det har ikke "mista det" for det. 

Også i vårt samfunn tror folk på ting som myndighetene sier som ikke gir mening.

Den samme hjernevasken foregikk også med ofrene til Michael Jackson. James og Wade forklarer det godt i dokumentaren Leaving Neverland, hvordan de kom inn i en alternativ virkelighet som han skapte, og hvordan de trodde på alt han sa, fordi for dem var han likestilt med Gud. De som ikke skjønner det vil ikke skjønne hvorfor barna ikke skjønte at de ble misbrukt, eller hvorfor det gikk så lang tid før det gikk ordentlig opp for dem hva som hadde skjedd. 

Gode poenger. Takk! Har sett dokumentaren om NXVIM, og det var skremmende å se hvordan de flokket seg rundt lederen (som var tidenes manipulator ja) 

Og ja, helt enig i at det er mange som tror på mangt, og tro på det alternative osv skal de så klart få ha i fred. Det er mer mellom himmel og jord osv ,og jeg personlig er glad for at vi her i landet har religionsfrihet, og frihet til å tro på akkurat hva vi vil. Men åndeutdrivelser på barn osv, da er man over i faresoner som er helt uforenelige med loven osv. Da blir det alternative farlig. Jeg reagerer også kraftig på påstanden hans om at kreft et selvpåført osv. Da "leker" han med noe som er veldig alvorlig - for veldig mange. 

Veldig rart at Martha svelger alt dette rått, for det må vi jo tro i og med at hun er så stoisk ved hans side. 

Jeg syns også det er merkelig at hun ikke reagerer når han tas direkte i løgn. 

Når det kommer til de påståtte helbredelsene hans, så klarer jeg ikke å tro på det i hele tatt. Ingen har vel egentlig `sett` helbredelser siden Jesu tid. 

Durek som er så pr.kåt burde hatt massevis av videoer liggende ute av "helbredelser". 

 

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (1 time siden):

Tenk deg hvordan det vil bli for ML den dagen forholdet tar slutt. Da blir det nok mye «ingen kommentar» fra henne. Hun kna jo på ingen måte stå for alt dette når han har fått gjort nok skade og de går til hvert sitt. At dat vil skje en dag tviler jeg ikke på ett sekund.

Jeg tror heller ikke noe på at dette kan vare. Den dagen hun evt går fra han, så tør hun nok ikke å si annet enn at de er gode venner og skiltes i respekt og kjærlighet og blablabla. Fyren er jo helt ute av kontroll ift å vrenge ut av seg på Internett, kan bare tenke meg hva som ville komme hvis hun hadde gått imot han på noe vis. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv
Isild skrev (1 time siden):

Men åndeutdrivelser på barn osv, da er man over i faresoner som er helt uforenelige med loven osv. Da blir det alternative farlig. Jeg reagerer også kraftig på påstanden hans om at kreft et selvpåført osv. Da "leker" han med noe som er veldig alvorlig - for veldig mange. 

Det er her det renner helt over for meg også, å si noe sånt er direkte skadelig. Særlig det med å direkte traumatisere barn med å behandle dem slik, hva er det for noe? Jeg skjønner heller ikke hvis Märtha støtter det han sier her. Men om hun går ut i pressen og sier at hun ikke gjør det, så kommer hun til å miste Durek, for man sier ikke imot en narsissist, og særlig ikke offentlig... Så hun er nok "stuck between a rock and a hard place" akkurat som foreldrene sine.

Og Durek ødelegger også faktisk for alle andre som jobber innen det alternative når han uttaler slike ting, for han gjør jo folk mer skeptisk med tullet sitt. Men det driter jo han i.
Det er heldigvis flere som har uttalt seg om han innen det alternative, som slett ikke liker han. Gro Helen Tørum skrev et langt blogginnlegg der hun tok avstand fra han for en stund siden, og Eirik Myrhaug som er en Samisk sjaman har tatt avstand fra ting han sier. Elsabeth Gimsøy hadde også en lang tirade i storyen sin på IG der hun var veldig opprørt over hans siste innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (3 minutter siden):

Kjenner eg blir målløs!! Denne nye videoen der han snakker om hvordan man kan drive ut selvmords "ånder"!!!!

Og han er sammen med en dame som mistet far til sine 3 barn i selvmord!!!!

Det er helt sykt. Jeg blir provosert!

 

Ser desverre ikke bortifra at denne videoen er "godkjent" av ML. Jeg tror ikke hun er så hjernevasket, jeg tror hun faktisk tror på vrøvlet til denne mannen, og støtter det. 

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (5 minutter siden):

Kjenner eg blir målløs!! Denne nye videoen der han snakker om hvordan man kan drive ut selvmords "ånder"!!!!

Og han er sammen med en dame som mistet far til sine 3 barn i selvmord!!!!

Det er helt sykt. Jeg blir provosert!

 

Ikke sant? Blir både sint og uvel! 
Og det er utrolig bra at fagpersoner går ut og setter alt vrøvlet hans på plass! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (Akkurat nå):

Ser desverre ikke bortifra at denne videoen er "godkjent" av ML. Jeg tror ikke hun er så hjernevasket, jeg tror hun faktisk tror på vrøvlet til denne mannen, og støtter det. 

Selvfølgelig er den nok godkjent. Hun forguder mannen,alt han sier er og 💎💎💎. Hjernevasket bevisst eller ubevisst om det er noe som heter det,hun forguder han og har mistet det totalt.

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Ikke sant? Blir både sint og uvel! 

Jeg og😞 Psykisk helse berører meg. Akkurat nå sitter det mange mennesker rundt om i dette landet og står på terskelen om å velge livet eller gi slipp,gjerne alene og ensomme.😔 Så kommer han der å sier noe så inni granskauen te vræl som det der??? Han kan i verste fall få mennesker til å ta livet sitt,hvis de er så sårbare at de prøver på dette "å fjerne selvmords ånd" og det ikke fungerer ( selvfølgelig), så kan de føle seg totalt mislykket og gjerne det blir dråpen!

Galskap! 

  • Liker 28
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

« Valvik sier Verrets innhold er ment for hans følgere og tilhengere som er kjent med hans metoder og praksis av sjamanisme.» 

Men da må jo idioten ha en lukket Instagram til kun følgerne sine kjære Valvik! Tenk å komme med så mye dritt på en åpen Instagramkonto!! Nå har det gått altfor langt. Håper virkelig kongefamilien kommer med en uttalelse om det her

  • Liker 20
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vintersolverv skrev (1 time siden):

Gro Helen Tørum skrev et langt blogginnlegg der hun tok avstand fra han for en stund siden, og Eirik Myrhaug som er en Samisk sjaman har tatt avstand fra ting han sier. Elsabeth Gimsøy hadde også en lang tirade i storyen sin på IG der hun var veldig opprørt over hans siste innspill.

Legg gjerne ved linker om noe slikt er interessant for andre å lese også.  :) 

Hadde vært fint å ha et opprop i offentligheten, så folk kan si neitakk til vrøvlet han kommer med. 

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...