Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Michaelhe skrev (17 timer siden):

jeg tror problemet er at når man ikke lengre er kongelig, så har man fortsatt behov for en del ting som de kongelige har fordi man alltid vil være i slekt med kongen. Det betyr at martha trenger litt hjelp til sikkerhet og har en del andre utgifter bare pga slektskapet. Og hun må jo også få lov å vise seg sammen med sine egne foreldre? Noe annet er helt uhørt.

Og hvilke muligheter har hun som "engleforkynner" til å få denne ekstrainntekten? Disse ekstra-utgiftene må jo da dekkes av staten? Ellers så er jo tilknytning til kongehuset alt hun har av mulighet til å dekke dette? 

Og hun må også få lov til å skrive og uttrykke seg som andre, selv om det er på astralplanet eller automatskrift etc. Om hun kaller seg prinsesse martha eller martha tidligere kjent som prinsesse eller hva det nå enn det er slags "tittel" man klasjer på, så er det jo helt det samme. Det endrer jo null, for ingen andre enn de kongelige vet hva de babler om. For folk vil hun alltid være prinsesse martha louise fordi hun er kongens datter.

MLs sikkerhet kan fint sikres uten at hun har sin prinsessetittel eller er en del av det offisielle Kongehuset.

Hun kan også fint ha kontakt med hele familien som før, uten å gå ut i media og omtale den kontakten eller på annen måte utnytte sin kongelige tilknytning kommersielt.

Tjener hun ikke nok til å opprettholde den livsstilen hun ønsker med å være "engleforkynner", som du kaller det, så bør hun - som andre - vurdere å finne seg noe annet å gjøre.

Det er ingen menneskerett å leke kjendis i Hollywood og andre steder. Skal hun gjøre det så får hun gjøre noe selv som forsvarer en slik posisjon - men ikke gjøre det med å utnytte sin posisjon som del av Kongefamilien og det norske Kongehuset.

Fakta er at hun og Verrett ikke kan opprettholde den livsstilen de tydeligvis ønsker å ha uten å utnytte hennes tilknytning til Kongehuset og -familien.

Hun har en utdanning hun kan bruke på ulike måter, hun må ikke jobbe med pasientbehandling om hun ikke ønsker det. Hun har mange muligheter. Problemet til ML er at vanlig gode jobber ikke tilfredsstiller hennes ønske om oppmerksomhet, og kan ikke dekke den livsstilen hun viser at hun ønsker å føre. Vel, hun må som alle andre leve på en måte som matcher inntekt og ev. formue. Hun er allerede langt mer priveligert enn folk flest. Men å utnytte Kongehuset så kynisk som hun gjør nå - og ikke minst tillater Verrett å gjøre - det er helt uakseptabelt.

Skal de holde på slik, da må de fratas muligheten til å utnytte Kongehuset.

  • Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Märtha lever jo livet som influenser (inkludert refleksen til å møte all saklig kritikk med at det er hat). Hun oppsøker aktivt rampelyset, men sutrer hvis pressen skriver noe som ikke utelukkende hyller henne. Hun har to myndige døtre som går i mors fotspor som hhv (riktignok kunstner og) realitydeltaker og influenser. 

Hvor gikk det galt?

 

  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (På 14.9.2023 den 12.06):

Å være Marthas prins er sikkert godt nok. Hun har jo aldri vært vesentlig i forhold til arv eller mange offentlige oppdrag. Hvorfor kan hun ikke ha sitt eget litt eksentisk liv, om det er det hun ønsker? Du vet, nå som de er gift, vil de nok begge ha samme etternavn.

Det nye etternavnet til Martha og Durek er Imhotep.

 

(en spøk. Men jeg mener oppriktig de må få ha sine greier i fred.)

Hun vil ikke ha et etternavn når hun gifter seg, det hadde hun ikke med Ari heller. Det var kun barna som het Behn. 
Det er ikke nok for Durek å være Märthas prins privat, for han bruker tittelen hennes til å tjene penger. Hun kan fint leve et så eksentrisk liv som hun bare vil, problemet er at hun gjør det i det offentliges lys, og at hun og Durek bruker det til å lure folk for penger. Hvis de hadde flyttet til en hippie-leir på Finnskogen eller i LA og hadde gått rundt barbeint der hele året og røyket hasj hadde det vært greit nok for meg, så lenge de ikke brukte tittelen hennes i kommersiell øyemed.  

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (På 14.9.2023 den 20.27):

Skjønner han noe av dette da? Det er ikke noe slikt i USA? Vet han forskjell på "hennes kongelige høyhet prinsesse martha" eller "hennes høyet martha" eller "Sith Lord Martha"? Det er vel det samme for en som kjenner dette fra tv? Snakker han norsk? Korriger og tilgi...

Jeg brukte en gang 2 timer på å forklare en inder hva en viking er? Jeg måtte begynne med å peke ut norge på europa kartet og så ta det derfra. 

Selvsagt skjønner han det. Han gjør dette helt bevisst, men skjuler seg bak at han ikke skjønner noe som helst når han blir tatt. Han er jo ikke dum, han er bare amerikansk, og det er ikke sånn at amerikanere «ikke skjønner bæret» av monarkier. Deres eget samfunn er svært klassedelt, og i tillegg er de absolutt eksponert for kongelige, særlig den britiske kongefamilien. Han har fått opplæring/veiledning også.

Malicious ignorance.

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (På 16.9.2023 den 11.29):

Selvsagt skjønner han det. Han gjør dette helt bevisst, men skjuler seg bak at han ikke skjønner noe som helst når han blir tatt. Han er jo ikke dum, han er bare amerikansk, og det er ikke sånn at amerikanere «ikke skjønner bæret» av monarkier. Deres eget samfunn er svært klassedelt, og i tillegg er de absolutt eksponert for kongelige, særlig den britiske kongefamilien. Han har fått opplæring/veiledning også.

Malicious ignorance.

Jeg tror også han forstår dette veldig godt. Nå har han vært sammen med Martha en ganske så god stund, og han har fått både veiledning, opplæring, "minglet" med kongelige og har nok fått et forhold til både skrevne og uskrevne regler. Mer enn oss andre. 

Jeg tror bare han irriterer seg veldig over at han ikke kunne bruke "Prinsessen og Sjamanen" som varemerke, og at han ikke kan dra "Prinsesse-kortet" i reklame og annen kommersiell sammenheng. For selv om mange i USA kanskje ikke vet veldig mye om monarki, så elsker de prinsesser. 

Han hevder jo også å ha vært farao i et tidligere liv, og at Martha var dronningen hans. I tillegg datet han vel en selvutnevnt prinsesse en gang i tiden. Jeg tror han har en "greie" for kongelige jeg. Han ser på de som opphøyet, og det elsker han jo å være. 

Han mener jo at han er sendt til jorden for å redde menneskene osv. Da syns han nok det passer helt perfekt å omgås kongelige. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Jeg tror også han forstår dette veldig godt. Nå har han vært sammen med Martha en ganske så god stund, og han har fått både veiledning, opplæring, "minglet" med kongelige og har nok fått et forhold til både skrevne og uskrevne regler. Mer enn oss andre. 

Jeg tror bare han irriterer seg veldig over at han ikke kunne bruke "Prinsessen og Sjamanen" som varemerke, og at han ikke kan dra "Prinsesse-kortet" i reklame og annen kommersiell sammenheng. For selv om mange i USA kanskje ikke vet veldig mye om monarki, så elsker de prinsesser. 

Han hevder jo også å ha vært farao i et tidligere liv, og at Martha var dronningen hans. I tillegg datet han vel en selvutnevnt prinsesse en gang i tiden. Jeg tror han har en "greie" for kongelige jeg. Han ser på de som opphøyet, og det elsker han jo å være. 

Han mener jo at han er sendt til jorden for å redde menneskene osv. Da syns han nok det passer helt perfekt å omgås kongelige. 

Jeg tenker det samme som deg. Han snakker jo til "triben" sin hele tiden, så han har nok et stort ønske om å være leder. Jeg syns det virker veldig rart, litt sektete? Virker veldig narsisistisk i alle fall. Han føler nok han har skutt gullfuglen når han har skaffet seg en ekte prinsesse, slik at det passer helt inn med tribe-mentaliteten hans. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Synd det ikke fungerte med henne og Ari, de virket så like og veldig respektfullt mot hverandre. 

Får litt sånn " ståpels" av Durek, det bare er noe ekkelt og påtatt med hele han.

Klarer ikke å se at de to passer sammen, han er jo opplagt homofil, ingenting feil med det selvfølgelig,  men hvordan klarer hun det?

 

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 8.10.2023 den 23.36):

Synd det ikke fungerte med henne og Ari, de virket så like og veldig respektfullt mot hverandre. 

Får litt sånn " ståpels" av Durek, det bare er noe ekkelt og påtatt med hele han.

Klarer ikke å se at de to passer sammen, han er jo opplagt homofil, ingenting feil med det selvfølgelig,  men hvordan klarer hun det?

 

Hun er helt blind for tiden. Forholdet kommer neppe til å vare, så blir nok en forklaring på hvorfor den dagen det er slutt.

Jeg er helt enig med deg i at det er noe ekkelt og påtatt med Durek. Det inntrykket jeg har av han gjør så jeg ikke vil være i samme rom som han engang.

Nå leser jeg i dag at han håper på hjelp fra venner før bryllupet. Han trenger nyrer og ærlig talt, forventer han noen skal ofre en nyre for han eller? Han kan jo spørre Märtha om hun kan ofre en av sine nyrer.

Trudde ikke dette bryllupet skulle gjennomføres før dette nyre styret var over, han har jo sagt det tidligere. 

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Hun er helt blind for tiden. Forholdet kommer neppe til å vare, så blir nok en forklaring på hvorfor den dagen det er slutt.

Jeg er helt enig med deg i at det er noe ekkelt og påtatt med Durek. Det inntrykket jeg har av han gjør så jeg ikke vil være i samme rom som han engang.

Nå leser jeg i dag at han håper på hjelp fra venner før bryllupet. Han trenger nyrer og ærlig talt, forventer han noen skal ofre en nyre for han eller? Han kan jo spørre Märtha om hun kan ofre en av sine nyrer.

Trudde ikke dette bryllupet skulle gjennomføres før dette nyre styret var over, han har jo sagt det tidligere. 

Men har ikke han en medaljong som både kurerer alvorlig Korona og det meste annet...

Er den kanskje ikke så effektiv som han skal ha det til??

  • Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me for life skrev (16 minutter siden):

Men har ikke han en medaljong som både kurerer alvorlig Korona og det meste annet...

Er den kanskje ikke så effektiv som han skal ha det til??

Vanskelig å helbrede seg selv kanskje? Har vel noe med energiene mellom behandler og pasient, den uteblir jo om han skal helbrede seg selv.

Jeg vet ikke hvor det har sviktet i dette tilfellet siden han fremdeles er syk.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (På 16.9.2023 den 11.25):

Hun vil ikke ha et etternavn når hun gifter seg, det hadde hun ikke med Ari heller. Det var kun barna som het Behn. 
Det er ikke nok for Durek å være Märthas prins privat, for han bruker tittelen hennes til å tjene penger.

Märtha har sagt fra seg prinsessetittelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (11 minutter siden):

Märtha har sagt fra seg prinsessetittelen

Hun har kun sagt fra seg " Den kongelige høyhet" og hun mottar ikke apanasje. Prinsesse vil hun være ut livet uansett. 

Hun får ikke lov å bruke prinsesse tittelen kommersielt. 

Endret av Carabilla
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor sette dato for bryllupet når han nå sier han uansett ikke vil gifte seg før han har fått ny nyre? Dette kan en spekulere i, og det ser ikke pent ut.

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (19 minutter siden):

Hvorfor sette dato for bryllupet når han nå sier han uansett ikke vil gifte seg før han har fått ny nyre? Dette kan en spekulere i, og det ser ikke pent ut.

Oppmerksomhet, oppmerksomhet, oppmerksomhet.

Et nøye planlagt stunt.

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 8.10.2023 den 23.36):

Synd det ikke fungerte med henne og Ari, de virket så like og veldig respektfullt mot hverandre. 

Får litt sånn " ståpels" av Durek, det bare er noe ekkelt og påtatt med hele han.

Klarer ikke å se at de to passer sammen, han er jo opplagt homofil, ingenting feil med det selvfølgelig,  men hvordan klarer hun det?

 

Jeg har sjelden sett en mann være så åpenbart gay som Durek Verrett. Men Märtha liker jo spradebasser, så… Ari var jo også litt sånn påfugl-aktig. Godt i kontakt med sine feminine sider, om man kan si det sånn… Ikke noen utpreget machomann i hvert fall. Men uendelig mye mer sympatisk enn Øgla!

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lorieen skrev (14 minutter siden):

Jeg har sjelden sett en mann være så åpenbart gay som Durek Verrett. Men Märtha liker jo spradebasser, så… Ari var jo også litt sånn påfugl-aktig. Godt i kontakt med sine feminine sider, om man kan si det sånn… Ikke noen utpreget machomann i hvert fall. Men uendelig mye mer sympatisk enn Øgla!

Han sier han er biseksuell i avisen? Han har ihvertfall ikke holdt noe skjult for sin forlovede. Hun vet jo dette? Det står i avisene?

Og man ikke dele en person i to. Martha er en person, ikke delt på midten. Og ikke han heller. Man må bare godta at de er litt eksentriske. En fargeklatt. Så går all videre i livet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (6 minutter siden):

Han sier han er biseksuell i avisen? Han har ihvertfall ikke holdt noe skjult for sin forlovede. Hun vet jo dette? Det står i avisene?

Og man ikke dele en person i to. Martha er en person, ikke delt på midten. Og ikke han heller. Man må bare godta at de er litt eksentriske. En fargeklatt. Så går all videre i livet. 

 

Biseksuell og biseksuell… Det er vel 99 % menn og 1% damer i livet hans så langt.

  • Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksentriske fargeklatter kan være det så mye de vil, men være det for seg selv i sin lille landsby et sted på en klode nær oss. Det hadde vært kjempefint, men det holder ikke for slike, så de må vise seg frem og få oppmerksomhet. Blir det ikke nok, så øker de innsatsen og insisterer på oppmerksomhet, for kun slik kan de trives i lyset av sin egen selvopptatthet. Jeg er SÅ lei. 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får iallefall gratis helsehjelp i Norge, sikkert derfor han flytter hit.

I USA koster jo en sånn operasjon MYE penger. 

Er litt mye å be om ei nyre fra folk...hadde selvfølgelig gjort det for mitt barn og evt søsken men en fremmed??? NEI....

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...