Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Jeg KLARER bare ikke ta forholdet mellom ML og DV seriøst! Fatter ikke at ei voksen  dame kan falle for alt det tullet? Venter ubevisst på at det hele skal avsløres som en spøk 🙈

  • Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneri skrev (1 minutt siden):

Jeg KLARER bare ikke ta forholdet mellom ML og DV seriøst! Fatter ikke at ei voksen  dame kan falle for alt det tullet? Venter ubevisst på at det hele skal avsløres som en spøk 🙈

Dette er som keiserens nye klær…. det finnest dessverre ikke en «kjendis» i Norge med nok ryggrad til å si i fra, man vil tross alt ikke risikere bordplassen sin i Geiranger neste år. Hvor god venn er du egentlig når du står på sidelinjen og ser på det her, og ikke sier noe?

  • Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (7 timer siden):

Å være Marthas prins er sikkert godt nok. Hun har jo aldri vært vesentlig i forhold til arv eller mange offentlige oppdrag. Hvorfor kan hun ikke ha sitt eget litt eksentisk liv, om det er det hun ønsker? Du vet, nå som de er gift, vil de nok begge ha samme etternavn.

Det nye etternavnet til Martha og Durek er Imhotep.

 

(en spøk. Men jeg mener oppriktig de må få ha sine greier i fred.)

Oi. Hvor mye penger arver Martha når kongeparet dør?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Sin mor og far vil hun alltid ha, sin bror og resten av familien også. At dette er tøft for familien, det har jeg sympati for.

Men hun fortjener ikke lenger sin tittel som prinsesse, da hun viser at hun utnytter sin prinsessestatus for å tjene penger, og hun tillater sin forlovede Durek Verrett å utnytte det mange ganger verre enn hva hun selv gjør. Og det kan ikke Kongehuset godta.

Vi må skille mellom deres private roller og de offisielle rollene som er knyttet til Kongehuset. Pr. i dag utnytter ML sin tittel bevisst for å tjene penger, selv om hun alene og hun og Verret sammen har avtaler om å ikke gjøre dette. ML utnytter dermed det norske Kongehuset, og skal det bestå så må Kongehuset sette grenser for hva som godtas og ikke.

Vanskelig når rollene er så sammenblandet, det er det uten tvil. Og derfor har jeg tidligere også ment at ML må finne sin rolle i dette. Men etter at hun ble sammen med Verrett, så har hun, og spesielt han, utnyttet hennes tilknytning til Kongehuset og hennes tittel så rått, at det burde vært ulovlig.

ML kan gifte seg med hvem hun vil og leve så eksentrisk hun vil. Men når hun og Verrett jobber mot Kongehuset og utnytter det og sine privilegier som prinsesse så kynisk som de gjør, da bør hun trekkes helt ut fra Kongehuset. Familien sin kan hun beholde privat likevel, uten å ha en offisiell eller offentlig rolle.

💯♥️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (23 minutter siden):

Ari var en relativt kjent forfatter før han giftet seg med ML. Har heller aldri hverken sett eller hørt ham benytte seg av sin tilknytning til kongefamilien i sitt kommersielle arbeid. Han omtalte sin kone konsekvent som Märtha, aldri «prinsessen». Ari gjorde sin greie, men evnet å holde sine kreative prosjekter adskilt fra sin rolle i kongefamilien. Først etter skilsmissen begynte det å vise seg små elementer av denne rollen i kunsten hans. Og det var aldri noe han poengterte bevisst eller selv trakk fram.

Det kan godt være, men han fikk betydelig gratis reklame gjennom sin svigerfamilie. Nå føler jeg meg jo veldig dårlig siden han tok sitt eget liv. Men jeg har jo aldri møtt hverken ham eller hans kone. Han solgte viner, og faktisk veldig fine bilder (jeg likte fargene), og fikk god kritikk på det han utga før giftemålet. Men det har vært mange gode forfattere som aldri ble ordentlig kjent i sin egen levetid. Jeg kan nevne Kafka og Lovecraft, som begge døde fattige. De ble geniforklart etter sin død. Så det å få kongefamlien nært på seg har jo hatt en betydning. Og nå SIER JEG IKKE at han ikke elsket Martha, eller noe annet ondsinnet. Jeg sier bare at det er en konsekvens av giftemålet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Så lenge ML fortsetter som hun har gjort etter at hun møtte Verrett, og han konsekvent velger å bryte alle avtaler for å utnytte hennes posisjon, så bør ikke ML lenger få ha sin prinsessetittel, i hvert fall.

Så ja, jeg tror at ML og Verrett med sin utnyttelse av Kongehuset nå dessverre har gjort at en slik debatt bør tas.

Om bryllupet blir en eneste stor reklameorgie og business-stunt fra Verretts side, som han synes å legge opp til, så er det i hvert fall åpenbart at ML ikke lenger kan knyttes til Kongehuset med tittel. Datter og søster kan hun fremdeles være privat, men hun bør fratas tittelen sin, og arveretten også. Trist, for jeg er en av de som har ment at hun bør få beholde tittelen. Men hun og Verrett har lagt opp til dette, og nå er det faktisk nok. ML fortjener ikke lenger sin tittel.

Verrett kommer uansett til å utnytte det maks i pr og forretningsmessig og fremstille henne og seg selv som offer, men da får heller Kongehuset konsekvent følge opp alle avtalebrudd, slik at det vil koste ML og Verrett.

Ble kvalm av at de skal bruke Geiranger. Urnorsk natur på verdensarv. Kan tenke meg dette melkes for det det er verdt. 

Kanskje kommer han ridende på hvit hest. Med hatt. Og rosa dress for å matche businessfargene sine. 

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsdebatt skrev (3 minutter siden):

Oi. Hvor mye penger arver Martha når kongeparet dør?

Arverekkefølgen. mente jeg. Noe falt bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (1 minutt siden):

Arverekkefølgen. mente jeg. Noe falt bort

Jeg kom til å tenke på det av det du skrev. Har de ikke en utrolig gigastor formue?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (7 minutter siden):

Jeg kom til å tenke på det av det du skrev. Har de ikke en utrolig gigastor formue?

Den britiske kongefamilien har mye penger. Norge har aldri hatt noe imperium, som uk, og noen stormakt har landet heller aldri vært. Det er mulig kongefamilien er rik, det vet jeg faktisk ikke, men jeg tviler på at det er noe i nærheten av den britiske kongefamilien. Det er også litt urettferdig fordi den britiske og den norske kongefamilien eier gamle bygninger som i praksis er nasjonalmunumenter og som krever vanvittig mye veldikehold. Det var ikke ukjent i UK når adelskapet ble mindre viktig at gamle lorder satt og frøs i digre slott som de ikke hadde råd til å varme opp. 

Selv om Buckingham Palace er verdt kolossale summer, så er det vel ingen som egentlig har lyst å eie det og få de vanvittige utgiftene til vedlikehold etc. Så det må jo da trekkes fra. Men selv etter det er kongefamilien i Uk rik. Den norske vet jeg ikke. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneri skrev (13 minutter siden):

Jeg KLARER bare ikke ta forholdet mellom ML og DV seriøst! Fatter ikke at ei voksen  dame kan falle for alt det tullet? Venter ubevisst på at det hele skal avsløres som en spøk 🙈

Samme her. Så mye visvas, at det minner om en sketsj. Han kunne like gjerne kalt seg for Sleip Sleipesen. 

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneri skrev (20 minutter siden):

Jeg KLARER bare ikke ta forholdet mellom ML og DV seriøst! Fatter ikke at ei voksen  dame kan falle for alt det tullet? Venter ubevisst på at det hele skal avsløres som en spøk 🙈

Ikke jeg heller. Jeg blir seriøst flau og tenker at det er nødt til å være et slags stunt. Får helt «Skjult kamera»-følelse.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Sin mor og far vil hun alltid ha, sin bror og resten av familien også. At dette er tøft for familien, det har jeg sympati for.

Men hun fortjener ikke lenger sin tittel som prinsesse, da hun viser at hun utnytter sin prinsessestatus for å tjene penger, og hun tillater sin forlovede Durek Verrett å utnytte det mange ganger verre enn hva hun selv gjør. Og det kan ikke Kongehuset godta.

Vi må skille mellom deres private roller og de offisielle rollene som er knyttet til Kongehuset. Pr. i dag utnytter ML sin tittel bevisst for å tjene penger, selv om hun alene og hun og Verret sammen har avtaler om å ikke gjøre dette. ML utnytter dermed det norske Kongehuset, og skal det bestå så må Kongehuset sette grenser for hva som godtas og ikke.

Vanskelig når rollene er så sammenblandet, det er det uten tvil. Og derfor har jeg tidligere også ment at ML må finne sin rolle i dette. Men etter at hun ble sammen med Verrett, så har hun, og spesielt han, utnyttet hennes tilknytning til Kongehuset og hennes tittel så rått, at det burde vært ulovlig.

ML kan gifte seg med hvem hun vil og leve så eksentrisk hun vil. Men når hun og Verrett jobber mot Kongehuset og utnytter det og sine privilegier som prinsesse så kynisk som de gjør, da bør hun trekkes helt ut fra Kongehuset. Familien sin kan hun beholde privat likevel, uten å ha en offisiell eller offentlig rolle.

jeg tror problemet er at når man ikke lengre er kongelig, så har man fortsatt behov for en del ting som de kongelige har fordi man alltid vil være i slekt med kongen. Det betyr at martha trenger litt hjelp til sikkerhet og har en del andre utgifter bare pga slektskapet. Og hun må jo også få lov å vise seg sammen med sine egne foreldre? Noe annet er helt uhørt.

Og hvilke muligheter har hun som "engleforkynner" til å få denne ekstrainntekten? Disse ekstra-utgiftene må jo da dekkes av staten? Ellers så er jo tilknytning til kongehuset alt hun har av mulighet til å dekke dette? 

Og hun må også få lov til å skrive og uttrykke seg som andre, selv om det er på astralplanet eller automatskrift etc. Om hun kaller seg prinsesse martha eller martha tidligere kjent som prinsesse eller hva det nå enn det er slags "tittel" man klasjer på, så er det jo helt det samme. Det endrer jo null, for ingen andre enn de kongelige vet hva de babler om. For folk vil hun alltid være prinsesse martha louise fordi hun er kongens datter.

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Durek bruker prinsessetittelen i offentliggjøringen av bryllupet. Durek reposter innlegg på story der folk har tagget prinsesse-kontoen til Märtha. Durek reposter innlegg der folk som omtaler det som "Royal wedding". Durek bryter avtalen gang på gang. Burde ikke han få noen sanksjoner snart?! 

  • Liker 26
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soeuh skrev (12 minutter siden):

Durek bruker prinsessetittelen i offentliggjøringen av bryllupet. Durek reposter innlegg på story der folk har tagget prinsesse-kontoen til Märtha. Durek reposter innlegg der folk som omtaler det som "Royal wedding". Durek bryter avtalen gang på gang. Burde ikke han få noen sanksjoner snart?! 

Skjønner han noe av dette da? Det er ikke noe slikt i USA? Vet han forskjell på "hennes kongelige høyhet prinsesse martha" eller "hennes høyet martha" eller "Sith Lord Martha"? Det er vel det samme for en som kjenner dette fra tv? Snakker han norsk? Korriger og tilgi...

Jeg brukte en gang 2 timer på å forklare en inder hva en viking er? Jeg måtte begynne med å peke ut norge på europa kartet og så ta det derfra. 

Endret av Michaelhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (1 time siden):

Oi. Hvor mye penger arver Martha når kongeparet dør?

Ser at kongeparet for 15 år siden hadde: 

Det er tidligere beregnet at kongen har rundt 130 millioner kroner plassert i utenlandske fond. + eiendommer +++

https://www.nettavisen.no/kongeparets-hemmelige-formue/s/12-95-906149

Regner med Dureks historie er annerledes. Husker jeg leste om hvordan de møtes. Jeg tenkte her er det en psykologisk kunstner i å klare å skape spesiell kjemi som har forberedt seg og gjort hva han kunne for å få Martha til å føle det var magi at de treftes.

 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eneri skrev (3 timer siden):

Jeg KLARER bare ikke ta forholdet mellom ML og DV seriøst! Fatter ikke at ei voksen  dame kan falle for alt det tullet? Venter ubevisst på at det hele skal avsløres som en spøk 🙈

Hun er jo ikke en helt vanlig dame da. Lenge før hun møtte Durek uttalte hun jo at hun snakket led engler, og startet jo faktisk en engle-skole! Så hun har jo vært alternativ much lenge før hun møtte Durek. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (3 timer siden):

Samme her. Så mye visvas, at det minner om en sketsj. Han kunne like gjerne kalt seg for Sleip Sleipesen. 

Før Durek var Marta også opptatt av det alternative men var likevel en helt annen person. Klart hun har alltid vært privilegert, alltid hatt politieskorte og alt som føler med ved å være datteren til kongeparet. Men hun var likevel en jordnær og god person. Dette har dessverre endret seg fortløpende med Derek. Nå er hun veldig naiv og tar etter ham og til og med forsvarer alt det ille han driver med. Hun gikk så langt som til å rakke ned på nordmenn og kalle de rasistiske og litt av hvert og sånn var hun virkelig ikke tidligere…

  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 minutt siden):

Før Durek var Marta også opptatt av det alternative men var likevel en helt annen person. Klart hun har alltid vært privilegert, alltid hatt politieskorte og alt som føler med ved å være datteren til kongeparet. Men hun var likevel en jordnær og god person. Dette har dessverre endret seg fortløpende med Derek. Nå er hun veldig naiv og tar etter ham og til og med forsvarer alt det ille han driver med. Hun gikk så langt som til å rakke ned på nordmenn og kalle de rasistiske og litt av hvert og sånn var hun virkelig ikke tidligere…

Ja, dessverre så virker det som om han har veldig dårlig innflytelse på henne. Jeg så det intervjuet som hun ga, der hun rakket ned på nordmenn og "rasismen* vår. Det var en pinlig affære🙈

  • Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (8 timer siden):

Hun er jo ikke en helt vanlig dame da. Lenge før hun møtte Durek uttalte hun jo at hun snakket led engler, og startet jo faktisk en engle-skole! Så hun har jo vært alternativ much lenge før hun møtte Durek. 

Ja, både engler og lysfontenegreia 🙈Men likevel, hun er vokst opp i Norge og så sluker hun sjamanopplegg, medaljonger som skal funke mot covid, at pi**en hans skal "rense" henne for det som har skjedd tidligere og what not. Veksler mellom å tenke jeg bør syns synd på henne og å synes det hele er vanvittig flaut...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...