Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Andonym skrev (4 timer siden):

For å være helt ærlig, så syns jeg at ML skal få være sammen med hvem hu vil. Det aller viktigste er at hu og barna har det bra. At han er en bra representant for kongehuset syns jeg vel ikke…
Men nå skal de gifte seg og det får vi ikke gjort noe med, men det som irriterer meg noe sjukt er at det er vel vi skattebetalerne som skal betale for hele bryllupet?! Dama har gifta seg en gang før og det får holde, hvis hu velger å gifte seg på nytt så burde hu fader meg betale hele bryllupet selv!!

De sa på NRK nyhetene i går at bryllupet skal betales av private midler.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (2 timer siden):

Helt enig 👏👏👏👏👏👏👏

Jeg også.  Jeg mangler ord til å forklare hva jeg synes om disse to. Det nærmeste er vel #@1* 

Noe som også er kvalmt å tenke på, er alle de svindyre gavene som myndighetspersoner vil gi til disse på vegne av hele det norske folk, og fra kommuner og organisasjoner. Folkets penger! 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (22 timer siden):

Jeg lurer dessuten på hvor lang tid det vil ta etter bryllupet før han kaller seg selv «prins» i en eller annen sammenheng. Jeg er helt sikker på at det VIL skje. 

Å være Marthas prins er sikkert godt nok. Hun har jo aldri vært vesentlig i forhold til arv eller mange offentlige oppdrag. Hvorfor kan hun ikke ha sitt eget litt eksentisk liv, om det er det hun ønsker? Du vet, nå som de er gift, vil de nok begge ha samme etternavn.

Det nye etternavnet til Martha og Durek er Imhotep.

 

(en spøk. Men jeg mener oppriktig de må få ha sine greier i fred.)

Endret av Michaelhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk ser hvor like disse to er? De er jo skapt for hverandre? Samme interessene, samme eksentriske greier.

Kan det bli bedre? Det er uanset utelukkende hennes eget valg. Noe annet vil jo være vanvittig.

Endret av Michaelhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk ser hvor like disse to er? De er jo skapt for hverandre? Samme interessene, samme eksentriske greier.

Kan det bli bedre? Det er uanset utelukkende hennes eget valg. Noe annet vil jo være vanvittig.

Like interesser, men han virker mye mer kynisk enn henne. Hun virker godtroende og naiv.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er blindet av henført forelskelse, hun tror fullt og fast på ham og derfor blir gangsynet deretter. I tillegg har han ikke vist henne hvem han innerst inne er, ennå. De andre som har kjent ham som kjæreste har fått merke at mannen hadde mange skjulte sider, ikke til å tro og noen av sidene er skikkelig beske. Så lenge vinden blåser rett vei og de to flyter av sted som lykkelig par uten snev av pengetrøbbel eller andre smålige, verdslige ting som står i veien. Hvordan blir stemningen denne gangen, som gift og med rettigheter, om han ikke får det som han vil fra A til Å? En snurt sjamanøgle er ikke til å spøkes med når den blir harm og amerikanske søksmål er også av en annen verden... Mine tanker spinner lengre inn i fremtiden og jeg aner at ting nok vil skje, som ikke er hyggelig. 

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alauda skrev (1 time siden):

Like interesser, men han virker mye mer kynisk enn henne. Hun virker godtroende og naiv.

Er hun umyndiggjort? Er det noen myndige i Norge som nektes retten til å velge sin egen partner? Det er hennes valg, og hun må gjøre de erfaringer som hun har rett til å gjøre i livet?

Og veldig få av oss kjenner uansett noen av disse to. Alt er basert på radio og tv og internet. Jeg har aldri sett noen av dem. Jeg så kronprins Håkon en gang på gata da jeg var student i Tromsø midt i sentrum av byen, for over 25 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Hun er blindet av henført forelskelse, hun tror fullt og fast på ham og derfor blir gangsynet deretter. I tillegg har han ikke vist henne hvem han innerst inne er, ennå. De andre som har kjent ham som kjæreste har fått merke at mannen hadde mange skjulte sider, ikke til å tro og noen av sidene er skikkelig beske. Så lenge vinden blåser rett vei og de to flyter av sted som lykkelig par uten snev av pengetrøbbel eller andre smålige, verdslige ting som står i veien. Hvordan blir stemningen denne gangen, som gift og med rettigheter, om han ikke får det som han vil fra A til Å? En snurt sjamanøgle er ikke til å spøkes med når den blir harm og amerikanske søksmål er også av en annen verden... Mine tanker spinner lengre inn i fremtiden og jeg aner at ting nok vil skje, som ikke er hyggelig. 

Enig.
Det kommer en dag, og da skal han tjene penger på bok…Tror kongeparet er klar over det, så spørs det om kronprinsen og MM er forberedt. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (33 minutter siden):

Er hun umyndiggjort? Er det noen myndige i Norge som nektes retten til å velge sin egen partner? Det er hennes valg, og hun må gjøre de erfaringer som hun har rett til å gjøre i livet?

Og veldig få av oss kjenner uansett noen av disse to. Alt er basert på radio og tv og internet. Jeg har aldri sett noen av dem. Jeg så kronprins Håkon en gang på gata da jeg var student i Tromsø midt i sentrum av byen, for over 25 år siden. 

Mange her som har sett de. 
Det er forskjell på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker. Nå er ikke ML akkurat girl next door. Kongehuset må tenke på hva fremtiden bringer i ethvert steg de tar (hvilke konsekvenser). Med dette viskes det ut mer og mer og den vanlige mann i gata ser etterhvert at kongefamilien utvikler seg i retning av et stort pengesluk hvor de utspiller sin rolle. Blått blod er ikke lengre blått, tradisjoner brytes og verden går videre og de blir likestilt med vanlige innbyggere. Ergo vil jeg tro at det (på samme måte som flere europeiske land) settes mere fokus på om vi egentlig trenger et kongehus i fremtiden. 
De må få gifte seg med den de vil, men skattebetalerne vil kanskje motsette seg pengesluket etterhvert som årene går. 
Her ser vi tydelig at Durek bruker prinsessetittelen på ML og tagger merker. 
Han opptrer på show med vip-pass med kommersielle personer. Og han er en løs kanon, noe som kan slå hardt tilbake etterhvert. 
De må bestemme seg, tjene på å fronte kongefamilien eller tjene penger selv uten å dra inn kongefamilien? De har fått klare retningslinjer, uten å klare å følge de. 

  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (1 time siden):

Er hun umyndiggjort? Er det noen myndige i Norge som nektes retten til å velge sin egen partner? Det er hennes valg, og hun må gjøre de erfaringer som hun har rett til å gjøre i livet?

Og veldig få av oss kjenner uansett noen av disse to. Alt er basert på radio og tv og internet. Jeg har aldri sett noen av dem. Jeg så kronprins Håkon en gang på gata da jeg var student i Tromsø midt i sentrum av byen, for over 25 år siden. 

Det er vel ingen som har snakket om å umyndiggjøre henne eller ta fra henne retten til å velge partner, å påstå det er usaklig. Uansett har hun en ganske annen posisjon og medfølende ansvar enn de fleste av oss.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (9 timer siden):

Javisst, selvsagt skal en få ytre sine meninger og når man er helt ukritisk til innlysende ting som ligger rett fremfor nesa si, så er det et befriende fellesskap for sånne overpositive på facebook. Det var bare en opplysning. Hvis en er veldig positiv til saken vi diskuterer, så kan en ikke ha lest de samme nyhetene i aviser og på nett. Det er mye som skurrer der og jeg velger å se det som det er. Liksomkongelig tittel forstyrrer ikke gangsynet mitt for hva som er rett og galt i denne smørja her og det kommer antageligvis til å bli verre.  

Nei, faktisk ikke. "Prinsessa vår"- tiden er over for godt og hun viser en solid finger til alt som var opprinnelig, hun vil ha alt som hun selv vil ha det og samtidig velte seg i privilegiene som fremdeles er der. Det blir veldig feil. 

#ikkeminprinsesse

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (1 time siden):

Det er vel ingen som har snakket om å umyndiggjøre henne eller ta fra henne retten til å velge partner, å påstå det er usaklig. Uansett har hun en ganske annen posisjon og medfølende ansvar enn de fleste av oss.

Det spiller ingen rolle hvilken stillingen eller rolle hun har. Hun er et fritt menneske og kan velge partner selv, Hun har ikke noe ansvar for å velge en populær kjæreste overhodet. Hun skal KUN velge den personen hun er glad i. Punktum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (2 timer siden):

Mange her som har sett de. 
Det er forskjell på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker. Nå er ikke ML akkurat girl next door. Kongehuset må tenke på hva fremtiden bringer i ethvert steg de tar (hvilke konsekvenser). Med dette viskes det ut mer og mer og den vanlige mann i gata ser etterhvert at kongefamilien utvikler seg i retning av et stort pengesluk hvor de utspiller sin rolle. Blått blod er ikke lengre blått, tradisjoner brytes og verden går videre og de blir likestilt med vanlige innbyggere. Ergo vil jeg tro at det (på samme måte som flere europeiske land) settes mere fokus på om vi egentlig trenger et kongehus i fremtiden. 
De må få gifte seg med den de vil, men skattebetalerne vil kanskje motsette seg pengesluket etterhvert som årene går. 
Her ser vi tydelig at Durek bruker prinsessetittelen på ML og tagger merker. 
Han opptrer på show med vip-pass med kommersielle personer. Og han er en løs kanon, noe som kan slå hardt tilbake etterhvert. 

De må bestemme seg, tjene på å fronte kongefamilien eller tjene penger selv uten å dra inn kongefamilien? De har fått klare retningslinjer, uten å klare å følge de. 

Ari Behn solgte jo bøker på sin tilknytning til kongefamilien? Jeg vet han beklageligvis har gått bort, men kan ikke stå ved siden av disse kongelige på buss-stoppet uten å bli beskyldt for det jeg har uthevet. 

Når det gjelder debatten rundt monarkiet generelt er jeg enig at det er en avlengs institusjon. Grunnen er ikke at harald har gjort en dårlig jobb. Så vidt jeg vet har han vært en glitrende konge. Det er fordi systemet er FOR AVHENGIG av enkeltpersoner og deres egenskaper. Man kan nemlig ikke bytte noen ut, og man har små endringsmuligheter dersom noen skulle vise seg uegnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (17 timer siden):

Apropos Verretts post på Instagram hvor han/de offentliggjør at de skal gifte seg.

Durek Verrett bryter reklameloven massivt...

Fotograf, stylist, frisør, klær, smykker, hotell - reklame, reklame, reklame.

Han kunne ikke funnet en måte å forklare tydeligere for Kongehuset at han gir fullstendig gir blaffen i avtalen han har gjort med dem!

 

Screenshot2023-09-13at22-58-23shamandurekWatchInstagramstoriesanonymouslyPostsCommentsUserprofilestatistics.png.f642751be9f928c9aec54f238ffccc62.png

 

Legg også merke til at han avslutter med å henvende seg til sin "stamme", hvor han later som om han er leder for:

"Tribe, great days are ahead."

 

 

Med dette viser Verrett tydeligere enn noen gang at dette forholdet til prinsesse Märtha Louise ikke i hovedsak er kjærlighet fra hans side. Fokuset er å markedsføring av ham selv som kongelig, og markere ham som leder for sin "Tribe".

Dette er markedsføring for ham selv, ikke noe annet. Dette er helt bevisst gjort av Verret.

 

Kongehuset blir gjort direkte narr av med dette!

Dette blir bare mer og mer tragisk - og uakseptabelt!

 

 

 

Siterer meg selv, da jeg tenker at dette henger sammen med det at det opplyses fra Slottet at Kongehuset ikke skal betale for bryllupet, men at det skal finansieres privat.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/65018db6391a89c7205ed391

Spørmålet er da - hva er "privat"?

Er det Kongen og Dronningen som privat skal finansiere det?

At de bidrar, det tror jeg nok, de er jo foreldrene hennes.

 

Men Durek Verrett viste med sin offentliggjøring av bryllupet, at her er det mye sponsing inne i bildet. Og sponsing er jo reklame og skal merkes deretter.

F.eks. Union Hotell, Geiranger, fotografer, stylister, frisører, motemerker for klær og smykker...

Verrett har allerede begynt sin markedsføring gjennom sin egen bedriftskanal på Instagram.

Helt umerket for reklame. Helt ulovlig.

Verrett har lagt lista for sitt videre liv som en del av kongefamilien...

 

 

Jeg har vært for at ML skal få beholde sin tittel, men hun fortjener den virkelig ikke lenger, for hun er i ferd med å ødelegge Kongehuset siden hun ikke setter grenser for Verrett og seg selv, ikke respekterer Kongehuset, sine foreldre eller de avtalene hun og Verrett har inngått med Kongehuset.

Dette er blitt et sirkus, styrt av Verrett, hvor Kongen og Kongehuset er blitt statister. Virkelig trist å oppleve!

  • Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Siterer meg selv, da jeg tenker at dette henger sammen med det at det opplyses fra Slottet at Kongehuset ikke skal betale for bryllupet, men at det skal finansieres privat.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/65018db6391a89c7205ed391

Spørmålet er da - hva er "privat"?

Er det Kongen og Dronningen som privat skal finansiere det?

At de bidrar, det tror jeg nok, de er jo foreldrene hennes.

 

Men Durek Verrett viste med sin offentliggjøring av bryllupet, at her er det mye sponsing inne i bildet. Og sponsing er jo reklame og skal merkes deretter.

F.eks. Union Hotell, Geiranger, fotografer, stylister, frisører, motemerker for klær og smykker...

Verrett har allerede begynt sin markedsføring gjennom sin egen bedriftskanal på Instagram.

Helt umerket for reklame. Helt ulovlig.

Verrett har lagt lista for sitt videre liv som en del av kongefamilien...

 

 

Jeg har vært for at ML skal få beholde sin tittel, men hun fortjener den virkelig ikke lenger, for hun er i ferd med å ødelegge Kongehuset siden hun ikke setter grenser for Verrett og seg selv, ikke respekterer Kongehuset, sine foreldre eller de avtalene hun og Verrett har inngått med Kongehuset.

Dette er blitt et sirkus, styrt av Verrett, hvor Kongen og Kongehuset er blitt statister. Virkelig trist å oppleve!

Er enig med deg at dette er virkelig trist. Er det på tide med en debatt om hvem som skal ha kongelig tittel i Norge? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (5 timer siden):

Å være Marthas prins er sikkert godt nok. Hun har jo aldri vært vesentlig i forhold til arv eller mange offentlige oppdrag. Hvorfor kan hun ikke ha sitt eget litt eksentisk liv, om det er det hun ønsker? Du vet, nå som de er gift, vil de nok begge ha samme etternavn.

Det nye etternavnet til Martha og Durek er Imhotep.

 

(en spøk. Men jeg mener oppriktig de må få ha sine greier i fred.)

ML kan få ha et så eksentrisk liv hun bare vil, hun!

Men ikke på bekostning av det norske Kongehuset!

Ikke ved å utnytte det norske Kongehuset!

 

Faktum er at hvis hun og Verrett skal opprettholde den eksentriske livsstilen de tydeligvis ønsker å ha, så greier de tydeligvis ikke det økonomisk uten å utnytte Kongehuset, bryte kontrakter de har inngått med Kongehuset og Märtha Louise sin familie.

Da tenker jeg at Kongehuset også må gjøre det de kan får å stoppe denne utnyttelsen som ML og Verrett bedriver, for å hindre alle deres muligheter til å utnytte forbindelsen til Kongehuset. ML og Verrett kan fremdeles være en del av familien hennes, men bør ikke lenger være synlig i offentlige sammenhenger, eller på annen måte anses å være en del av den offentlige kongefamilien. Søstrene til Kongen og deres barn greier fint å leve et liv unna media, det kan ML også gjør. Hun kan bli åndedronning og maken til romøglen og drive business på det, eller hva enn de ønsker å holde på med - men da må hun og han gjøre det HELT uten noen som helst referanser til det norske Kongehuset, også når ML presenteres rundt omkring.

Vi så i et intervju ML hadde med BBC nylig, at selv om det er mange år siden hun inngikk avtale med Kongehuset at hun IKKE lenger skulle tittuleres som Hennes Kongelige Høyhet - så sa ML ingenting om dette til journalisten hun skulle snakke med, da denne lurte på hvordan hun skulle tittulere ML underveis, det sa ML var opp til journalisten. Det eneste ryddige hadde vært at ML enten sa hva journalisten kunne tittulere henne med, og at hun ikke lenger skal tittuleres som Kongelig Høyhet.

Men ML valgte å ikke rydde opp i det, og sier da indirekte på internasjonal tv at hun også kan tittuleres som Kongelig Høyhet. Dette er selvfølgelig bevisste valg ML tar, da dette er bra for hennes og Verretts business - selv om hun bryter begge avtalene med Kongehuset, både det ang. hvordan hun skal tittuleres og at hun ikke skal bruke tittel eller referanser til Kongehuset/Kongefamilien i forretningsvirksomhet.

Så for all del - lev så eksentrisk de bare vil - men da får de gjøre det på en måte som ikke utnytter og belaster det norske Kongehuset!

  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

ML kan få ha et så eksentrisk liv hun bare vil, hun!

Men ikke på bekostning av det norske Kongehuset!

Ikke ved å utnytte det norske Kongehuset!

 

Faktum er at hvis hun og Verrett skal opprettholde den eksentriske livsstilen de tydeligvis ønsker å ha, så greier de tydeligvis ikke det økonomisk uten å utnytte Kongehuset, bryte kontrakter de har inngått med Kongehuset og Märtha Louise sin familie.

Da tenker jeg at Kongehuset også må gjøre det de kan får å stoppe denne utnyttelsen som ML og Verrett bedriver, for å hindre alle deres muligheter til å utnytte forbindelsen til Kongehuset. ML og Verrett kan fremdeles være en del av familien hennes, men bør ikke lenger være synlig i offentlige sammenhenger, eller på annen måte anses å være en del av den offentlige kongefamilien. Søstrene til Kongen og deres barn greier fint å leve et liv unna media, det kan ML også gjør. Hun kan bli åndedronning og maken til romøglen og drive business på det, eller hva enn de ønsker å holde på med - men da må hun og han gjøre det HELT uten noen som helst referanser til det norske Kongehuset, også når ML presenteres rundt omkring.

Vi så i et intervju ML hadde med BBC nylig, at selv om det er mange år siden hun inngikk avtale med Kongehuset at hun IKKE lenger skulle tittuleres som Hennes Kongelige Høyhet - så sa ML ingenting om dette til journalisten hun skulle snakke med, da denne lurte på hvordan hun skulle tittulere ML underveis, det sa ML var opp til journalisten. Det eneste ryddige hadde vært at ML enten sa hva journalisten kunne tittulere henne med, og at hun ikke lenger skal tittuleres som Kongelig Høyhet.

Men ML valgte å ikke rydde opp i det, og sier da indirekte på internasjonal tv at hun også kan tittuleres som Kongelig Høyhet. Dette er selvfølgelig bevisste valg ML tar, da dette er bra for hennes og Verretts business - selv om hun bryter begge avtalene med Kongehuset, både det ang. hvordan hun skal tittuleres og at hun ikke skal bruke tittel eller referanser til Kongehuset/Kongefamilien i forretningsvirksomhet.

Så for all del - lev så eksentrisk de bare vil - men da får de gjøre det på en måte som ikke utnytter og belaster det norske Kongehuset!

Du kaller det "kongehuset", men i virkeligheten er det mamma og pappa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (12 minutter siden):

Er enig med deg at dette er virkelig trist. Er det på tide med en debatt om hvem som skal ha kongelig tittel i Norge? 

Så lenge ML fortsetter som hun har gjort etter at hun møtte Verrett, og han konsekvent velger å bryte alle avtaler for å utnytte hennes posisjon, så bør ikke ML lenger få ha sin prinsessetittel, i hvert fall.

Så ja, jeg tror at ML og Verrett med sin utnyttelse av Kongehuset nå dessverre har gjort at en slik debatt bør tas.

Om bryllupet blir en eneste stor reklameorgie og business-stunt fra Verretts side, som han synes å legge opp til, så er det i hvert fall åpenbart at ML ikke lenger kan knyttes til Kongehuset med tittel. Datter og søster kan hun fremdeles være privat, men hun bør fratas tittelen sin, og arveretten også. Trist, for jeg er en av de som har ment at hun bør få beholde tittelen. Men hun og Verrett har lagt opp til dette, og nå er det faktisk nok. ML fortjener ikke lenger sin tittel.

Verrett kommer uansett til å utnytte det maks i pr og forretningsmessig og fremstille henne og seg selv som offer, men da får heller Kongehuset konsekvent følge opp alle avtalebrudd, slik at det vil koste ML og Verrett.

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (4 minutter siden):

Du kaller det "kongehuset", men i virkeligheten er det mamma og pappa. 

Sin mor og far vil hun alltid ha, sin bror og resten av familien også. At dette er tøft for familien, det har jeg sympati for.

Men hun fortjener ikke lenger sin tittel som prinsesse, da hun viser at hun utnytter sin prinsessestatus for å tjene penger, og hun tillater sin forlovede Durek Verrett å utnytte det mange ganger verre enn hva hun selv gjør. Og det kan ikke Kongehuset godta.

Vi må skille mellom deres private roller og de offisielle rollene som er knyttet til Kongehuset. Pr. i dag utnytter ML sin tittel bevisst for å tjene penger, selv om hun alene og hun og Verret sammen har avtaler om å ikke gjøre dette. ML utnytter dermed det norske Kongehuset, og skal det bestå så må Kongehuset sette grenser for hva som godtas og ikke.

Vanskelig når rollene er så sammenblandet, det er det uten tvil. Og derfor har jeg tidligere også ment at ML må finne sin rolle i dette. Men etter at hun ble sammen med Verrett, så har hun, og spesielt han, utnyttet hennes tilknytning til Kongehuset og hennes tittel så rått, at det burde vært ulovlig.

ML kan gifte seg med hvem hun vil og leve så eksentrisk hun vil. Men når hun og Verrett jobber mot Kongehuset og utnytter det og sine privilegier som prinsesse så kynisk som de gjør, da bør hun trekkes helt ut fra Kongehuset. Familien sin kan hun beholde privat likevel, uten å ha en offisiell eller offentlig rolle.

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (2 timer siden):

Ari Behn solgte jo bøker på sin tilknytning til kongefamilien? Jeg vet han beklageligvis har gått bort, men kan ikke stå ved siden av disse kongelige på buss-stoppet uten å bli beskyldt for det jeg har uthevet. 

Når det gjelder debatten rundt monarkiet generelt er jeg enig at det er en avlengs institusjon. Grunnen er ikke at harald har gjort en dårlig jobb. Så vidt jeg vet har han vært en glitrende konge. Det er fordi systemet er FOR AVHENGIG av enkeltpersoner og deres egenskaper. Man kan nemlig ikke bytte noen ut, og man har små endringsmuligheter dersom noen skulle vise seg uegnet. 

Ari var en relativt kjent forfatter før han giftet seg med ML. Har heller aldri hverken sett eller hørt ham benytte seg av sin tilknytning til kongefamilien i sitt kommersielle arbeid. Han omtalte sin kone konsekvent som Märtha, aldri «prinsessen». Ari gjorde sin greie, men evnet å holde sine kreative prosjekter adskilt fra sin rolle i kongefamilien. Først etter skilsmissen begynte det å vise seg små elementer av denne rollen i kunsten hans. Og det var aldri noe han poengterte bevisst eller selv trakk fram.

  • Liker 28
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...