Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Inkognitoher
Ramona1970 skrev (2 timer siden):

Det eneste du trekker frem her som som er av interesse for samfunnet som denne journalisten eventuelt kunne ha funnet ved å gå under cover er brudd på norsk lov. Fantes det en mistanke om at bedriften ikke blir drevet etter norsk lov?
Akkurat hva skulle hun funnet som vi har så stor interesse av? Hva er det vi ikke vet som det var av stor samfunnsmessig betydning å finne ut av her? Hva er det som skal avdekkes?

Det er svindel og bedrag som er ment å avdekkes når en journalist går undercover. Gjort før mange ganger - blant annet av prisbelønte Günther Walraff. 
Durek benytter sin posisjon som Märthas forlovede til å selge humbug som såkalt helbredende medaljong, vaginarens, healing m.m. Pressa må selvsagt være på, og avdekke denne svindleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Inkognitoher skrev (6 minutter siden):

Det er svindel og bedrag som er ment å avdekkes når en journalist går undercover. Gjort før mange ganger - blant annet av prisbelønte Günther Walraff. 
Durek benytter sin posisjon som Märthas forlovede til å selge humbug som såkalt helbredende medaljong, vaginarens, healing m.m. Pressa må selvsagt være på, og avdekke denne svindleren

Men hva slags svindel og bedrag mener du de skal finne som ikke allerede er avdekket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Ramona1970 skrev (3 minutter siden):

Men hva slags svindel og bedrag mener du de skal finne som ikke allerede er avdekket? 

Vi vet jo ikke hva mer som kan komme fra den kanten, nettopp fordi det ikke er avdekket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (3 timer siden):

Det eneste du trekker frem her som som er av interesse for samfunnet som denne journalisten eventuelt kunne ha funnet ved å gå under cover er brudd på norsk lov. Fantes det en mistanke om at bedriften ikke blir drevet etter norsk lov?
Akkurat hva skulle hun funnet som vi har så stor interesse av? Hva er det vi ikke vet som det var av stor samfunnsmessig betydning å finne ut av her? Hva er det som skal avdekkes?

Nei, det er interessant om bedriftseier Verret utnytter Kongehuset også i sin praksis for selv å tjene penger, noe han har vist at han gjør i flere år nå, helt siden han og Märtha ble sammen. Det har samfunnsinteresse fordi Kongehuset er betalt av staten og dermed samfunnet. Når det blir rolleblanding i kongefamilien som går imot det de skal gjøre, så er det av allmenn interesse, fordi det gjør at det kan stilles spørsmålstegn ved om man skal ha et monarki eller ikke. (Jeg er for monarkiet, men det tåler ikke slike som Verret som konsekvent i år har utnyttet tilknytningen til Märtha og kongefamilien.)

Gravejournalistikk graver nettopp for å finne ut av ting som fremdeles ikke er kjent.

Verret har allerede blitt gjort oppmerksom på at siden han også henvender seg til det norske markedet så er han forpliktet å forholde seg til norsk lov når det kommer til sine tjenester og produkter. Å avdekke det om han ikke gjør det er viktig.

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 time siden):

Det han sier her stemmer jo ikke, han har brutt avtalen mange ganger.

Han er ikke lei seg, han har oppnådd akkurat det han ønsket å oppnå - mer oppmerksomhet og det å vise tett tilknytning til kongefamilien.

Det er også respektløst av ham å kalle Norges konge for "daddy in law" på egen bedriftskanal. Men det er jo helt tydelig gjort med hensikt, som alt han gjør. Til og med Behn og ungenes sorg bruker han som innhold på sin bedriftskanal.

Han har aldri vært oppriktig, og han er det tydelig heller ikke her, selv om han forsøker å si det rette. Men han er ikke troverdig, for han avskriver seg ansvar på flere måter, bl.a. med å forsøke å nedtone det med at det var noe han fikk tilsendt fra en norsk person. At han "glemte seg" er overhodet ikke troverdig når man ser hans historikk i dette. De hadde også en flere måneder lang samtale med Kongehuset og kongefamlien i fjor høst, så at han sier han "glemmer seg", det er bare nok et hån mot avtalen han og Märtha inngikk.

At han "føler" han ikke bruker kongehuset/-familien for å markedsføre eller "komme seg videre i livet", det faller også på hans egen urimelighet, da han i flere år har dokumentert at det er nettopp det han helt beviss gjør - og fortsetter å gjøre, selv etter avtaler med Kongehuset. Før avtalen fikk han gjentatte advarsler som han ikke respekterte. Så inngikk de en avtale - som han heller ikke respekterer. Å da si at han "føler" han ikke utnytter tilknytningen til Märtha og kongefamilien og Kongehuset, det viser bare hvor useriøst han er, hvor lite han faktisk respekterer Märtha og hennes familie og det norske Kongehuset.

Det gode i artikkelen er at Märtha denne gangen ikke forsvarer ham, at han må stå for det han som bedriftseier gjør i sin forretningsvirksomhet. Forhåpentligvis begynner Märtha å se hva han holder på med og at hun gjennomskuer hva han holder på. Jeg er overbevist om at hele kongefamilien har gjennomskuet ham for lenge siden. Dette er ikke "kulturforskjeller", som kong Harald så diplomatisk forsøkte å benevne det som sist sommer. Dette er kynisk utnytting for å fremme seg selv og egen bedrift.

  • Liker 20
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjamanen sier han fjernet oppslaget "så snart han ble gjort oppmerksom på det". Så vidt jeg fikk med meg så sto det på story i de 24 timene det alltid står i story.

Og at han er "surrete" og derfor glemte avtalen sin. Den må han  lengre ut på landet med, det er lite troverdig. Du glemmer ikke at du trykker fjeset til en høyst respektert mann på story, og latterliggjør han på denne måten, det er komplett umulig. Han gjør alt for egen vinning og skyr ingen midler. Tror han at han har høyere rang kansje? 

  • Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendit skrev (31 minutter siden):

Sjamanen sier han fjernet oppslaget "så snart han ble gjort oppmerksom på det". Så vidt jeg fikk med meg så sto det på story i de 24 timene det alltid står i story.

Og at han er "surrete" og derfor glemte avtalen sin. Den må han  lengre ut på landet med, det er lite troverdig. Du glemmer ikke at du trykker fjeset til en høyst respektert mann på story, og latterliggjør han på denne måten, det er komplett umulig. Han gjør alt for egen vinning og skyr ingen midler. Tror han at han har høyere rang kansje? 

Det er ganske tydelig at han mener det når han kaller Kong Harald for "daddy in law"... og viser bilde av ham i en situasjon hvor Kongen tydeligvis representerer (er bare da han bruker flosshatt).

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Frisk Frosk skrev (58 minutter siden):

Nei, det er interessant om bedriftseier Verret utnytter Kongehuset også i sin praksis for selv å tjene penger, noe han har vist at han gjør i flere år nå, helt siden han og Märtha ble sammen. Det har samfunnsinteresse fordi Kongehuset er betalt av staten og dermed samfunnet. Når det blir rolleblanding i kongefamilien som går imot det de skal gjøre, så er det av allmenn interesse, fordi det gjør at det kan stilles spørsmålstegn ved om man skal ha et monarki eller ikke. (Jeg er for monarkiet, men det tåler ikke slike som Verret som konsekvent i år har utnyttet tilknytningen til Märtha og kongefamilien.)

Gravejournalistikk graver nettopp for å finne ut av ting som fremdeles ikke er kjent.

Verret har allerede blitt gjort oppmerksom på at siden han også henvender seg til det norske markedet så er han forpliktet å forholde seg til norsk lov når det kommer til sine tjenester og produkter. Å avdekke det om han ikke gjør det er viktig.

Det var tydeligvis ikke noe av spesiell viktighet som ble funnet da, siden Dagbladet valgte å ikke publisere saken. Altså bare en tullesak. Det finnes også en hel del opptak av Durek som holder konsultasjoner på nett, det er ikke noe han skjuler. 

Nå bare finner dere på grunner til å liksom gå under cover fordi dere vil støtte all journalistikk som har med Durek å gjøre, uansett hva det er. Jeg fastholder at det ikke finnes noen gode grunner for å gå under cover for å ha en konsultasjon med han, det finnes ikke, det er kun sensasjonsjournalistikk, fordi Durek-saker selger aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man få stanset han, sånn egentlig? Hvis ikke Märtha slår opp er de svigers enten de vil eller ikke. Kommer ikke på noe liknende i noe kongehus.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendit skrev (50 minutter siden):

Sjamanen sier han fjernet oppslaget "så snart han ble gjort oppmerksom på det". Så vidt jeg fikk med meg så sto det på story i de 24 timene det alltid står i story.

Og at han er "surrete" og derfor glemte avtalen sin. Den må han  lengre ut på landet med, det er lite troverdig. Du glemmer ikke at du trykker fjeset til en høyst respektert mann på story, og latterliggjør han på denne måten, det er komplett umulig. Han gjør alt for egen vinning og skyr ingen midler. Tror han at han har høyere rang kansje? 

Han fjernet det da han ble gjort oppmerksom på det? Er det ikke han som kontrollerer hva han selv legger ut på sin egen kanal? Og hva med alle de andre gangene etter avtalen ble inngått? Han gjentar den kongelige relasjonen med jevne mellomrom.. Tenker det blir oppstyr når de skal gifte seg.. Det blir oppslag i alle verdens medier, det gleder han seg nok stort til. Vedrørende forlovelsen så sa han ‘dette er en stor dag for MEG’ Han glemte helt Martha da, hun måtte rette til ‘oss’.. Men han mente kanskje MEG (jeg blir gift med datteren til Norges konge). Timeprisen (og ‘legimiteten’?) har økt etter den kongelige forbindelsen kom frem. 
Jeg ønsker prinsessen alt vel.. men håper noen nær henne klarer å realitetsorientere henne, fjerne litt av ‘trolldommen’ hun er rammet av snart.

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
Frisk Frosk skrev (45 minutter siden):

Det gode i artikkelen er at Märtha denne gangen ikke forsvarer ham, at han må stå for det han som bedriftseier gjør i sin forretningsvirksomhet. Forhåpentligvis begynner Märtha å se hva han holder på med og at hun gjennomskuer hva han holder på. Jeg er overbevist om at hele kongefamilien har gjennomskuet ham for lenge siden. Dette er ikke "kulturforskjeller", som kong Harald så diplomatisk forsøkte å benevne det som sist sommer

Du skriver mye bra, og er enig i mye, bortsett fra det siste avsnittet. 
Märtha er en rebell, hun liker å utfordre det etablerte - et slags post pubertalt opprør. 
Hun er ikke i nærheten av å gjennomskue Durek. Hun er fornøyd med å skape overskrifter - det gir også økt salg for Hést genseren hennes som forøvrig er noe av det styggeste og mest uformelige plagget jeg har sett på lenge. Og dette betaler folk nesten 3000 kr for. Verden vil bedras. 
For alt vi vet, er dette avtalt spill mellom disse to. Først utspill, deretter dementi.  Som gir pr for businessen deres, som igjen genererer penger og berømmelse. 
Når det gjelder resten av kongefamilien; MM og Marius har ikke noe de skulle sagt, Haakon er vel ganske svak for søsteren og kongeparet er gamle. Jeg vet ikke hvor mye tid de har til å gjennomskue Durek - de har da heller ikke vært mye sammen med ham. 
Kongehuset er i fritt fall, det er først ved tronfølgerskiftet at det blir tydelig for mange flere. Derfor hviler det et spesielt ansvar på Ingrid A. sine skuldre - finner hun seg en skikkelig partner og er arbeidsom, så drukner kanskje noe av spetakkelet resten av familien skaper 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Det gode i artikkelen er at Märtha denne gangen ikke forsvarer ham, at han må stå for det han som bedriftseier gjør i sin forretningsvirksomhet. Forhåpentligvis begynner Märtha å se hva han holder på med og at hun gjennomskuer hva han holder på. Jeg er overbevist om at hele kongefamilien har gjennomskuet ham for lenge siden. Dette er ikke "kulturforskjeller", som kong Harald så diplomatisk forsøkte å benevne det som sist sommer. Dette er kynisk utnytting for å fremme seg selv og egen bedrift.

Hun må se det nå. Det er nesten så man lurer på om det holder på å bli slutt mellom dem, og at han vrir det han kan ut av kongefamilien før bruddet blir offisielt. Hvis hun ikke ser hvem han er nå så er hun jo hinsides alt håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
n_97 skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan man få stanset han, sånn egentlig? Hvis ikke Märtha slår opp er de svigers enten de vil eller ikke. Kommer ikke på noe liknende i noe kongehus.

Det er ikke mulig å få stanset dette. Har vært noe som likner litt i det nederlandske kongehuset. Prinsesse Margarita, niese av tidligere dronning Beatrix som giftet seg med en paranoid type. Sammen lagde de bråk, men etter skilsmissen har Margarita fått et bedre forhold til resten av kongefamilien

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Princess_Margarita_de_Bourbon_de_Parme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inkognitoher
Ramona1970 skrev (18 minutter siden):

Det var tydeligvis ikke noe av spesiell viktighet som ble funnet da, siden Dagbladet valgte å ikke publisere saken. Altså bare en tullesak. Det finnes også en hel del opptak av Durek som holder konsultasjoner på nett, det er ikke noe han skjuler. 

Nå bare finner dere på grunner til å liksom gå under cover fordi dere vil støtte all journalistikk som har med Durek å gjøre, uansett hva det er. Jeg fastholder at det ikke finnes noen gode grunner for å gå under cover for å ha en konsultasjon med han, det finnes ikke, det er kun sensasjonsjournalistikk, fordi Durek-saker selger aviser.

Du forstår ikke hvordan journalister jobber. De kan ha funnet mye. Ikke sikkert de vil trykke det hvis det er grovt, og det kan være de jobber videre med saken i det stille. Fullt mulig at det blir publisert noe senere. Alle bør være interessert i en fri presse som jobber med viktige saker. Fare på ferde er det hvis pressa blir så servil at de ikke bedriver gravejournalistikk opp mot kongehuset som koster oss nesten en milliard kroner i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drittlei av disse «tabbene» Øgla gjør for så å legge seg flat. Jeg stoler ikke ett sekund på det som kommer ut av kjeften hans. Han driter fullstendig i avtaler med kongehuset og fortsetter å dyrke forbindelsen med Kongehuset så mye han selv ønsker.

Jeg forstår veldig godt at kongefamilien er glad i Märtha. Det var negativt at Harald falt for Sonja. Det var negativt at Haakon falt for MM. Begge disse forholdene har jo vist seg sterke i ettertid. Det var negativt da Märtha dalt for Ari og det vedvarte vel delvis helt frem til hans død. Nå drar Märtha inn en ny flamme som er klin gæern. En som aldri kommer til å la seg diktere av hva kongehuset sier. 

Jeg er en mamma selv og jeg hadde virkelig satt meg ned å snakket med mine barn m de ble sammen med en gærning som Øgla tydelig er. 
Det må vel snart være på tide av Kongeparet snart forteller Märtha at enten avslutter du forholdet ellers fjerner vi din prinsessetittel. Märtha må snart lukke opp øyne og ører så hun skjønner at Øgla er klin gæern og han bare melker forbindelsen til kongehuset for alt det er verdt.

Jeg skrev tidligere i tråden her at Durek sa bryllupet skulle stå i løpet av fjoråret. Nå er det ytterligere utsatt fordi han vil ha ny nyre før bryllupet. Jeg håper disse utsettelsene skjer fordi forholdet ikke er uten problemer for Märtha.

Jeg lurer på om Märtha hadde klart å ha ett forhold til en normal mann som feks jobber som snekker eller bilmekaniker. 

Den dagen kongen og dronningen er døde, så trur jeg Märtha kommer til å lage store problemer for Haakon. Dette kommer ikke til å gi seg. Om forholdet blir slutt, så står Durek nærmest fritt til å slenge med leppa om tiden som kjæreste med Märtha og kongehuset.

Hele personen Øgla gjør med forbanna og han er rett og slett en motbydelig person.

 

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Eva-Lena skrev (12 minutter siden):

Jeg er så drittlei av disse «tabbene» Øgla gjør for så å legge seg flat. Jeg stoler ikke ett sekund på det som kommer ut av kjeften hans. Han driter fullstendig i avtaler med kongehuset og fortsetter å dyrke forbindelsen med Kongehuset så mye han selv ønsker.

Jeg forstår veldig godt at kongefamilien er glad i Märtha. Det var negativt at Harald falt for Sonja. Det var negativt at Haakon falt for MM. Begge disse forholdene har jo vist seg sterke i ettertid. Det var negativt da Märtha dalt for Ari og det vedvarte vel delvis helt frem til hans død. Nå drar Märtha inn en ny flamme som er klin gæern. En som aldri kommer til å la seg diktere av hva kongehuset sier. 

Jeg er en mamma selv og jeg hadde virkelig satt meg ned å snakket med mine barn m de ble sammen med en gærning som Øgla tydelig er. 
Det må vel snart være på tide av Kongeparet snart forteller Märtha at enten avslutter du forholdet ellers fjerner vi din prinsessetittel. Märtha må snart lukke opp øyne og ører så hun skjønner at Øgla er klin gæern og han bare melker forbindelsen til kongehuset for alt det er verdt.

Jeg skrev tidligere i tråden her at Durek sa bryllupet skulle stå i løpet av fjoråret. Nå er det ytterligere utsatt fordi han vil ha ny nyre før bryllupet. Jeg håper disse utsettelsene skjer fordi forholdet ikke er uten problemer for Märtha.

Jeg lurer på om Märtha hadde klart å ha ett forhold til en normal mann som feks jobber som snekker eller bilmekaniker. 

Den dagen kongen og dronningen er døde, så trur jeg Märtha kommer til å lage store problemer for Haakon. Dette kommer ikke til å gi seg. Om forholdet blir slutt, så står Durek nærmest fritt til å slenge med leppa om tiden som kjæreste med Märtha og kongehuset.

Hele personen Øgla gjør med forbanna og han er rett og slett en motbydelig person.

 

Det eneste som heftet ved Sonja var at hun ikke var av «blått blod»

MM var enslig mor som levde på NAV, tidligere jobber var som servitør og i butikk. Hun hadde en omfattende dop-fortid, og lite utdanning. Hun har fått hjelp av hoffet til å snu mye i sitt liv. 
Ari flyttet også grenser etter at han giftet seg med Märtha, men ikke i nærheten av hva Durek har gjort FØR ekteskapet. Så her er stort potensial for utfoldelse om de gifter seg. 
 

Så på mange måter er det kanskje lettere å være kvinne og gifte seg kongelig enn å være kongelig gift mann. Det ser man jo på begge mennene til de svenske prinsessene og avdøde prins Henrik av Danmark. 
Men monarkiet er og blir en anakronisme - hvorfor skal folk fødes eller giftes inn i disse maktposisjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...