Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Isild skrev (3 minutter siden):

Og der kommer vel hans opptatthet av prinsesser/kongelig inn i bildet kanskje. Han har jo som vi leste her for noen sider siden hatt en selvutnevnt prinsesse som "lærerinne"  - og han var i følge han selv farao i ett tidligere liv. Han ser nok seg selv som nettopp opphøyet, og en som andre burde følge. Passer sikkert bra å være en del av en kongelig familie da.

 

Ja, han ser nok på seg selv som en opphøyet lede som vi alle må føye oss etter. Den enorme arrogansen denne mannen utviser er latterlig. Galskap!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ramona1970 skrev (3 timer siden):

Det er veldig mange som tror på aliens, det er faktisk ikke noe rart med det: https://www.pewresearch.org/fact-tank/2021/06/30/most-americans-believe-in-intelligent-life-beyond-earth-few-see-ufos-as-a-major-national-security-threat/

De som oppsøker Durek gjør det ikke pga aliens eller science fiction. Dette er mennesker som er på spirituell søken, de ønsker personlig vekst og/eller de har et eller annet problem de ikke finner løsning på. Folk har fysiske smerter og sykdommer, de har psykiske lidelser, de har sorg, tomhet i livet sitt, kommer ikke videre i karrieren, har ekteskapsproblemer og alt annet under solen. Om man har et eller annet udekket behov så er det lett å dras inn i sekter.

Det er ikke slik at det bare er en liten klikk av ekstremt rare mennesker som havner i sekteriske miljøer.

Jeg refererte til dokumentaren der man ser noe jeg mener er ganske typisk amerikansk. Å samles med oppblåsbare grønne menn. Lage seg gatherings og happenings rundt dette. Slike forsamlinger tiltrekker seg "guruer" (som dokumentaren handlet om) 

Mtp at Durek Verret hevder å være sendt hit for å hjelpe oss - og videre hevder å være en blanding av romøgle og et stjernebilde -  så er han helt "der" i mine øyne. 

Dette vil jeg tenke er noe av det kongeparet mente da de snakket om kulturforskjeller. 

At mennesker (de aller fleste antageligvis) er på en søken en eller flere ganger i livet sitt er jeg klar over. Åndelig og spirituellt. . Men de aller fleste finner dette i guder som er noe mer gratis og perifere enn levende guruer som tjener masse penger på folks leting etter svar. 

 

Endret av Isild
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Isild skrev (12 minutter siden):

Jeg refererte til dokumentaren der man ser noe jeg mener er ganske typisk amerikansk. Å samles med oppblåsbare grønne menn. Lage seg gatherings og happenings rundt dette. Slike forsamlinger tiltrekker seg "guruer" (som dokumentaren handlet om) 

Nå skummet jeg bare gjennom dokumentaren, men jeg så ingen oppblåsbare grønne menn? Handlet det noe særlig om aliens? Dette var vel mest new-age folk, forretningsfolk og vanlige folk som forsøker å finne seg selv, eller finne indre ro?

Det med reptil er noe han har sagt veldig nylig, det var ikke det som trakk Märtha til Durek. Interessen folk får for Durek har ingenting med aliens å gjøre i utgangspunktet. Og det han sier er at han er en hybrid av reptil og en alien fra Andromeda-galaksen eller -konstellasjonen, bare for å presisere, siden det er få som synes å lese hva han faktisk skriver eller forstå hva de leser. Noe jeg skal innrømme er vanskelig, i og med at han bruker mye ordsalat som ikke er meningen at man skal forstå, det er noe narsissistiske guruer gjør for å virke smartere enn følgerne sine, men jeg forstår i alle fall alternativ-lingoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (6 minutter siden):

Nå skummet jeg bare gjennom dokumentaren, men jeg så ingen oppblåsbare grønne menn? Handlet det noe særlig om aliens? Dette var vel mest new-age folk, forretningsfolk og vanlige folk som forsøker å finne seg selv, eller finne indre ro?

Det med reptil er noe han har sagt veldig nylig, det var ikke det som trakk Märtha til Durek. Interessen folk får for Durek har ingenting med aliens å gjøre i utgangspunktet. Og det han sier er at han er en hybrid av reptil og en alien fra Andromeda-galaksen eller -konstellasjonen, bare for å presisere, siden det er få som synes å lese hva han faktisk skriver eller forstå hva de leser. Noe jeg skal innrømme er vanskelig, i og med at han bruker mye ordsalat som ikke er meningen at man skal forstå, det er noe narsissistiske guruer gjør for å virke smartere enn følgerne sine, men jeg forstår i alle fall alternativ-lingoen.

I begynnelsen av dokumentaren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det vært mye diskusjoner mange steder om titler. Personlig likte jeg Martha tidligere og tror hun dessverre er blitt så oppslukt av durek at hun derfor godtar og støtter alt det hårreisende han sier og gjør. Hadde han gått litt stillere i dørene, om hun hadde tatt litt avstand, om de hadde bodd i usa  etc. ville ting kanskje roet seg. Men pr i dag har det bare bygget seg opp mer og mer fra folkedypet …

https://www.dagbladet.no/kjendis/folk-har-fatt-nok/77311240

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kongen og Håkon og de tenker på alle eventualiteter - f.eks. at Märtha én dag kan komme tilbake og innse at Durek ikke var drømmemannen? Skulle hun da være fratatt prinsessetittelen?

Vi har kanskje, de fleste av oss, satset på feil hest en gang eller to i livet. Men det tok sin tid før man innså hvor feil det var. Jeg tenker at vi skal la Märtha får den sjansen. Ikke at jeg tror hun kommer til å se lyset på en god stund, men kanskje. En vakker dag.

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse skrev (På 15.6.2022 den 0.08):

Skjønner ikke at folk gidder å hetse dem. De har funnet hverandre - fint for dem! Det er alt vi trenger å vite. 

Helt riktig, du setter ord på det jeg også tenker. Det er Martha louise som er forlovet med Durek Verret! Hvorfor skal det provosere folk som ikke har noe med dem å gjøre i det hele tatt…? 

Endret av Drx97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drx97 skrev (6 timer siden):

Helt riktig, du setter ord på det jeg også tenker. Det er Martha louise som er forlovet med Durek Verret! Hvorfor skal det provosere folk som ikke har noe med dem å gjøre i det hele tatt…? 

Har ikke inntrykk av at noen er provosert over at de er forlovet? 

Men mange er provosert over Verrets uttalelser i offentligheten (og i boken sin) om at kreft er selvpåført, at flere seksualpartnere gir avtrykk i vagina, at en medaljong han selger kan kurere Covid, at han/de ønsket å bruke prinsessetittelen i kommersiell sammenheng, at han slenger ut at Nordmenn er rasister, at han kan "snu" atomer ++ 

Alt dette har han selv formidlet offentlig, med et ønske om å spre det. Nå er det spredd, og det han har oppnådd med det er altså at mange nå har fått nok. 

Märtha har ikke tatt avstand fra noe av dette, tvert imot så "skåler" hun med Quinterium-koppen hans. 

Monarki er noe vi (folket) sponser for at de skal representere, vinke og være høytidelig og "stas". Hvis det ikke skal være høytidelig lenger, så er vi etterhvert ganske mange som mener det er bortkastede penger. 

 

  • Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Folket svikter Märtha.

En ny undersøkelse viser at flere snur ryggen til prinsessen. - Hun har det tøft nå, mener kongehusekspert.

https://www.seher.no/kongelig/folket-svikter-martha/77371202?fbclid=IwAR3-XQOdhw9I-m3XSxfwoiYDpnIjbLmoMX3auWYX38e-jEP6nQ422NJ3DWM

Eller er det Märtha som har sviktet folket?

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/15/2022 at 12:40 PM, Isild said:

Ingen hadde brydd seg om det ikke var for alle disse merkelige uttalelsene han kommer med hele tiden, som nå dette siste - at "vi" ikke vil ha en svart mann i kongehuset. Han må skjerpe seg. Det å beskylde en nasjon for kollektiv rasisme er å bevisst lage drama. De aller færreste bryr seg om hva slags farge han har. Men mange bryr seg om og er støtt av hans uttalelser om at kreft er selvpåført, og at han egentlig er en reptil fra Andromeda.

Det verste for meg er at Sjarlatan Durek kan bidra til at syke oppsøker falsk healing heller enn ekte leger.

Feilaktige uvitenskapelige påstander om korona, kreft og vaginaslitasje...

At han selger "krystallsteiner" og bøker med tullball fra perm til perm til rikinger i hollywood og andre steder bryr meg mindre sålenge det ikke gir folk dårligere og kortere liv. Jeg tror like lite på ham som jeg trodde på Snåsamannen (som forøvrig ikke solgte noe, verken overtro eller produkter, han bare mottok gaver fra folk som hadde råd til å gi dem tror jeg).

Endret av LCFA
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonym00000000 skrev (30 minutter siden):

Er det noen som har tilgang til SeogHør pluss som kan si hva Spirit Optimizeren inneholdt?

Dagbladet skrev om det, uten betalingsmur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
LCFA skrev (6 timer siden):

Det verste for meg er at Sjarlatan Durek kan bidra til at syke oppsøker falsk healing heller enn ekte leger.

Feilaktige uvitenskapelige påstander om korona, kreft og vaginaslitasje...

At han selger "krystallsteiner" og bøker med tullball fra perm til perm til rikinger i hollywood og andre steder bryr meg mindre sålenge det ikke gir folk dårligere og kortere liv. Jeg tror like lite på ham som jeg trodde på Snåsamannen (som forøvrig ikke solgte noe, verken overtro eller produkter, han bare mottok gaver fra folk som hadde råd til å gi dem tror jeg).

Som regel går folk til en masse leger før de prøver noe annet, jeg kan ikke se at dette er noe man reelt bør frykte. Jeg er i flere alternative helsegrupper, og disse folka tar jo blodprøver og scanninger og går til lege hele tiden.

Tror ikke Durek er en trussel for den generelle folkehelsa for å si det sånn, selv om det er tragisk å kaste bort penger på ting som ikke virker. For en stund siden var det flere som døde av Astra Zeneka, hvor er sinnet over det? Hvorfor slipper helsevesenet og produsentene av dritten unna med dette? Tror ikke Durek har bidratt til dødsfall akkurat, med mindre han har gjort det med svart magi. Selv om jeg absolutt ikke liker han på noen måte, syns jeg ikke reaksjonene står i forhold til hva han faktisk gjør.

Endret av Ramona1970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ramona1970 said:

Som regel går folk til en masse leger før de prøver noe annet, jeg kan ikke se at dette er noe man reelt bør frykte. Jeg er i flere alternative helsegrupper, og disse folka tar jo blodprøver og scanninger og går til lege hele tiden.

Tror ikke Durek er en trussel for den generelle folkehelsa for å si det sånn, selv om det er tragisk å kaste bort penger på ting som ikke virker. For to år siden var det flere som døde av Astra Zeneka, hvor er sinnet over det? Hvorfor slipper helsevesenet og produsentene av dritten unna med dette? Tror ikke Durek har bidratt til dødsfall akkurat, med mindre han har gjort det med svart magi. Selv om jeg absolutt ikke liker han på noen måte, syns jeg ikke reaksjonene står i forhold til hva han faktisk gjør.

Du tenker på koronavaksinen til AZ? Hvorfor skal vi være sinte på den? Den reddet jo langt laaangt flere enn de svært få som dessverre hadde intoleranse. Det perfekte må ikke bli det godes fiende. Selv bilbelter og sykkelhjelmer dreper jo noen få. De som kjører ut i en sjø og drukner fordi de under vann stresser og ikke får av seg beltet, og de som henger seg opp i noe med hjelmen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...