Cookie123 Skrevet 31. januar #13741 Del Skrevet 31. januar PusheenPusheen skrev (1 time siden): Her skulle de heller be om tillatelse enn lov Mener du de heller hadde tenkt å be om tilgivelse enn tillatelse? Tillatelse og lov betyr vel det samme?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 31. januar #13742 Del Skrevet 31. januar Cookie123 skrev (40 minutter siden): Mener du de heller hadde tenkt å be om tilgivelse enn tillatelse? Tillatelse og lov betyr vel det samme?? Ja. Skylder på at jeg ikke har drukket kaffe enda. Skal fikse det🥹 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glrmn Skrevet 31. januar #13743 Del Skrevet 31. januar Vedrørende Netflix-dokumentar som ble presentert med tittelen «Princess and Shaman», som visstnok kun er en arbeidstittel, jf. https://www.tv2.no/underholdning/netflix-tittel-svarer-etter-full-forvirring/17410606/ Paret har ingen verdi for Netflix uten at de kan knyttes til Kongehuset. Derfor kommer prinsessetittelen til å bli brukt på en eller annen måte i denne dokumentaren. Og det ser man allerede nå. Ved å bruke prinsessetittelen (i en arbeidstittel), når dokumentaren presenteres, klarer Netflix å koble tittelen til dokumentaren. Heretter kommer de til å få masse gratis reklame/omtale, der "alt" kommer til å handle om prinsessen og sjamanen, og deres kamp for kjærligheten og motstanden de har fått fra pressen og det norske folket. Det hele er absurd. Håper Kongehuset kan forsvinne så raskt som mulig. 23 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 31. januar #13744 Del Skrevet 31. januar Glrmn skrev (1 time siden): Vedrørende Netflix-dokumentar som ble presentert med tittelen «Princess and Shaman», som visstnok kun er en arbeidstittel, jf. https://www.tv2.no/underholdning/netflix-tittel-svarer-etter-full-forvirring/17410606/ Paret har ingen verdi for Netflix uten at de kan knyttes til Kongehuset. Derfor kommer prinsessetittelen til å bli brukt på en eller annen måte i denne dokumentaren. Og det ser man allerede nå. Ved å bruke prinsessetittelen (i en arbeidstittel), når dokumentaren presenteres, klarer Netflix å koble tittelen til dokumentaren. Heretter kommer de til å få masse gratis reklame/omtale, der "alt" kommer til å handle om prinsessen og sjamanen, og deres kamp for kjærligheten og motstanden de har fått fra pressen og det norske folket. Det hele er absurd. Håper Kongehuset kan forsvinne så raskt som mulig. Begge to hadde jo vært helt uinteressante hvis ML ikke hadde vært prinsesse… og det vet begge to utmerket godt. På tross av at de har grandiose forestillinger om hvor fantastiske de er. 26 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 31. januar #13745 Del Skrevet 31. januar Så Durek søkte om patent på varemerket, Durek ville ha denne Netflix-serien, mens Märtha var mer lunken. Helt tydelig at han har planlagt hele tiden å bruke varemerket Princess and the Shaman i serien. 15 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 31. januar #13746 Del Skrevet 31. januar Tviler sterkt på at det har vært noen glipp. "Arbeidstittelen" har allerede blitt publisert, det holder i bøttevis for reklamens del. Bare litt mer åpenlyst enn såkalt snikreklame (at det var med hensikt). Og den patenten.... skjønner bare ikke hvor kongehuset er? Ute for å kjøpe kaffe? 26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olsen Skrevet 31. januar #13747 Del Skrevet 31. januar AnAngel skrev (28 minutter siden): Tviler sterkt på at det har vært noen glipp. "Arbeidstittelen" har allerede blitt publisert, det holder i bøttevis for reklamens del. Bare litt mer åpenlyst enn såkalt snikreklame (at det var med hensikt). Og den patenten.... skjønner bare ikke hvor kongehuset er? Ute for å kjøpe kaffe? Begynner å lure på hva de norske kongelige har i kaffen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetutt Skrevet 31. januar #13748 Del Skrevet 31. januar ML og DV er det kleineste paret som finnes! 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 1. februar #13749 Del Skrevet 1. februar (endret) Eva-Lena skrev (På 26.1.2025 den 13.40): Jeg lurer faktisk på hvordan dette forholdet er for tiden. Har ML en ørliten mistanke om at beskyldningene er sanne eller er hun helt blåst og trur 100% på DV? Jeg vet iallefall at hadde jeg vært ML ville jeg hatt store problemer med å tru 100% på DV. Helt ærlig så synes jeg han faktisk ser lite troverdig ut, men så virker ho ML helt blåst også. I denne Vanity Fair artikkelen hvor journalisten mottar behandling fra Durek og Märtha, beskriver hun at Märtha og Durek kysser underveis i "behandlinga". Det er både utrolig uprofesjonelt og grenseoverskridende og sier noe om at ingen av dem gidder å bry seg med verdslige ting som yrkesetikk og intimgrenser. Det er selvfølgelig forskjell på at de to kysser hverandre og et overgrep, men det er ikke sånn at vi har klare overgrep i ett hjørne og ikke overgrep i et annet hjørne og det ikke finnes noenting i mellom. Det er masse i mellom. Det er langt mer i mellom enn i hjørnet for klare overgrep. Og når noen først synes det er greit å bevege seg ut av det sunne hjørnet ser det ut til å være lett å skli ut på den tynne isen og nærme seg motsatt ende av rommet... Det jeg prøver å si er at ingen av dem ser ut til å være spesielt bevandret i sunn grensesetting eller yrkesetikk (eller andre typer etikk for den del). Så hvorvidt Märtha tror på ham eller ikke er litt irrelevant, for heller ikke hun vet (eller bryr seg med) hvor grensene går. Endret 1. februar av Marihønepøne 29 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar #13750 Del Skrevet 1. februar Jeg tror ML og DV er ganske like når det gjelder mye. De er maktsyke, pengesyke og de tror de er over andre mennesker. De tror på hver sine måte at de har direktekontakt med "oven", "Gud" eller hva man ønsker å kalle det. De er begge ansvarsfraskrivende og manipulerende. De respekterer ikke avtaler og de går i strupen på alt de ikke liker av kritikk og andres meninger. De ser ingen grunn til å noengang gå i seg selv, de går rett i synet på alle andre. Svært lite sjarmerende. Faktisk så fremstår det både ukontrollert og litt "hysterisk". Egentlig så tror jeg ikke de selv tror på at de er hverken fra Egypt, har evner eller er medium osv, - men de er gode på å få NOEN til å tro på det - derav likhetstrekkene med sektledere - som vi har vært innom før i tråden. Det forundrer meg ingenting om de en vakker dag starter et senter (*sekt) av noe slag. Hvor man med glede kan få gi bort alt man eier og har til "fellesskap" - og sitte i ring rundt faraoen og fruen og bade i "kjærlighet". Det jeg tror de ikke er like på, er at ML helt tydelig er fullstendig vekk i Durek, helt blåst vekk faktisk. Han derimot, tror jeg mest ser nytteverdien av en prinsesse. Det ville jo ikke blitt noe av hans våte drøm "The princess and the shaman" uten en vassekte prinsesse. 28 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. februar #13751 Del Skrevet 1. februar Marihønepøne skrev (1 time siden): I denne Vanity Fair artikkelen hvor journalisten mottar behandling fra Durek og Märtha, beskriver hun at Märtha og Durek kysser underveis i "behandlinga". Det er både utrolig uprofesjonelt og grenseoverskridende og sier noe om at ingen av dem gidder å bry seg med verdslige ting som yrkesetikk og intimgrenser. Det er selvfølgelig forskjell på at de to kysser hverandre og et overgrep, men det er ikke sånn at vi har klare overgrep i ett hjørne og ikke overgrep i et annet hjørne og det ikke finnes noenting i mellom. Det er masse i mellom. Det er langt mer i mellom enn i hjørnet for klare overgrep. Og når noen først synes det er greit å bevege seg ut av det sunne hjørnet ser det ut til å være lett å skli ut på den tynne isen og nærme seg motsatt ende av rommet... Det jeg prøver å si er at ingen av dem ser ut til å være spesielt bevandret i sunn grensesetting eller yrkesetikk (eller andre typer etikk for den del). Så hvorvidt Märtha tror på ham eller ikke er litt irrelevant, for heller ikke hun vet (eller bryr seg med) hvor grensene går. Rett og slett ekkelt at de kysser hverandre mens de behandler mennesker. Hva blir det neste, lurer jeg på. 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anita666 Skrevet 1. februar #13752 Del Skrevet 1. februar Isild skrev (1 time siden): Det forundrer meg ingenting om de en vakker dag starter et senter (*sekt) av noe slag. Hvor man med glede kan få gi bort alt man eier og har til "fellesskap" - og sitte i ring rundt faraoen og fruen og bade i "kjærlighet". Definitivt."The Princess of Norways healing universe"kanskje?Med kongeparet og krompen nikkende i takt med vibrasjonene.. Ser litt inn på trademark(patent)i USA (USPTO),og de er nødt til å bruke patenten de fikk, kommersielt for å få beholde den.Ikke kun en gang,men regelmessig over tid.Dette må de støtte og dokumentere vedvarende,og betale avgift etc. DV hadde en plan da søknaden ble sendt,og han har selvsagt en plan for å bruke den. Klyp meg i armen,,jeg er ikke sikker på om jeg bare har bråvåknet av et dårligt mareritt eller hva..😵 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar #13753 Del Skrevet 1. februar Anita666 skrev (21 minutter siden): Definitivt."The Princess of Norways healing universe"kanskje?Med kongeparet og krompen nikkende i takt med vibrasjonene.. Ser litt inn på trademark(patent)i USA (USPTO),og de er nødt til å bruke patenten de fikk, kommersielt for å få beholde den.Ikke kun en gang,men regelmessig over tid.Dette må de støtte og dokumentere vedvarende,og betale avgift etc. DV hadde en plan da søknaden ble sendt,og han har selvsagt en plan for å bruke den. Klyp meg i armen,,jeg er ikke sikker på om jeg bare har bråvåknet av et dårligt mareritt eller hva..😵 Og meanwhile i det Norske kongehuset: "ingen kommentar". Full forståelse for at steprinsen har vært en handfull for stefar og mor, men å ikke finne `tid` til å ta en prat med søs om at hun skal slutte å bryte avtalen om å la være å bruke prinsessetittelen kommersiellt, det er bare tull. Det er begrenset hvor langvarig dialog de trenger på det. De bryr seg ingenting om den avtalen (tror jeg) - den var proforma for å få folket til å holde kjeft med maset sitt. De er så opptatt av at de bare er vanlige mennesker de også, så gjør det som vi andre ville gjort det da. RING søs og si at nå er det skjerpings! Helt umulig å ha tillit til noen av dem, og DV ler antageligvis høyt - vel vitende om at det ikke blir noen konsekvenser. Kongehuset er ikke til salgs sa kongen, og viser det motsatte. 26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 1. februar #13754 Del Skrevet 1. februar Kong Harald er tildelt pris for Månedens dialogstemme hos Nobels Fredssenter for sin nyttårstale der han fremhevet betydningen av dialog. Synest det er stor kontrast frå ord og handling frå Kong Haralds side. Då tenker eg mest på sakene med desse to som tråden handlar om. 19 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar #13755 Del Skrevet 1. februar oss-to skrev (3 minutter siden): Kong Harald er tildelt pris for Månedens dialogstemme hos Nobels Fredssenter for sin nyttårstale der han fremhevet betydningen av dialog. Synest det er stor kontrast frå ord og handling frå Kong Haralds side. Då tenker eg mest på sakene med desse to som tråden handlar om. "People say a lot, so I watch what they do" gjelder for kongehuset og for Kong Harald nå føler jeg. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 1. februar #13756 Del Skrevet 1. februar Marihønepøne skrev (4 timer siden): I denne Vanity Fair artikkelen hvor journalisten mottar behandling fra Durek og Märtha, beskriver hun at Märtha og Durek kysser underveis i "behandlinga". Det er både utrolig uprofesjonelt og grenseoverskridende og sier noe om at ingen av dem gidder å bry seg med verdslige ting som yrkesetikk og intimgrenser. Det er selvfølgelig forskjell på at de to kysser hverandre og et overgrep, men det er ikke sånn at vi har klare overgrep i ett hjørne og ikke overgrep i et annet hjørne og det ikke finnes noenting i mellom. Det er masse i mellom. Det er langt mer i mellom enn i hjørnet for klare overgrep. Og når noen først synes det er greit å bevege seg ut av det sunne hjørnet ser det ut til å være lett å skli ut på den tynne isen og nærme seg motsatt ende av rommet... Det jeg prøver å si er at ingen av dem ser ut til å være spesielt bevandret i sunn grensesetting eller yrkesetikk (eller andre typer etikk for den del). Så hvorvidt Märtha tror på ham eller ikke er litt irrelevant, for heller ikke hun vet (eller bryr seg med) hvor grensene går. Æsj, hvem med sine fulle fem ville ansett det som normalt å kysse mens en pasient var der for behandling? 🤮🤮🤮 Jeg har hatt en del fysikalske behandlinger og ville følt meg skikkelig klein om behandleren sto og klina med partneren sin. Jeg tåler fint å se folk kysser altså, men ikke mens jeg ligger i tannlegestolen eller benken hos en fysioterapeut. Er jo bare å le av hvor blåst det paret er, de hjernecellene de har må være rusa på ett eller annet. 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 1. februar #13757 Del Skrevet 1. februar Anita666 skrev (1 time siden): Definitivt."The Princess of Norways healing universe"kanskje?Med kongeparet og krompen nikkende i takt med vibrasjonene.. Ser litt inn på trademark(patent)i USA (USPTO),og de er nødt til å bruke patenten de fikk, kommersielt for å få beholde den.Ikke kun en gang,men regelmessig over tid.Dette må de støtte og dokumentere vedvarende,og betale avgift etc. DV hadde en plan da søknaden ble sendt,og han har selvsagt en plan for å bruke den. Klyp meg i armen,,jeg er ikke sikker på om jeg bare har bråvåknet av et dårligt mareritt eller hva..😵 Jøss! Snakk om å lyve folk rett opp i ansiktet. oss-to skrev (44 minutter siden): Kong Harald er tildelt pris for Månedens dialogstemme hos Nobels Fredssenter for sin nyttårstale der han fremhevet betydningen av dialog. Synest det er stor kontrast frå ord og handling frå Kong Haralds side. Då tenker eg mest på sakene med desse to som tråden handlar om. Atte hva? 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 1. februar #13758 Del Skrevet 1. februar Maia70 skrev (17 minutter siden): Jøss! Snakk om å lyve folk rett opp i ansiktet. Atte hva? https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2025/01/31/kongen-mottok-dialogpris-fra-nobels-fredssenter/ 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 1. februar #13759 Del Skrevet 1. februar oss-to skrev (1 time siden): https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2025/01/31/kongen-mottok-dialogpris-fra-nobels-fredssenter/ Fra din link: https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2025/01/31/kongen-mottok-dialogpris-fra-nobels-fredssenter/ "– Vi må møtes, vi må snakke sammen, ikke med mål om å bli enige, men om å forstå og respektere hverandre, sa han." Det er ikke usant dette. Det er kloke ord. Men når man vet at Kongehuset har "snakket sammen" med prinsesse Märtha Louise siden 2019 og henne og Durek Verrett sammen minst siden 2022, og de alle har erklært offisielt at de er enige om at ML og DV ikke skal utnytte hennes tittel og tilhørigheten til Kongehuset kommersielt... samtidig som ML og DV har avslørt seg selv som store løgnere og kynikere som tydelig ikke ønsker å følge avtalen de liksom har inngått... da blir det som ble sagt i nyttårstalen dessverre bare tragikomisk. På generell basis er jeg hjertens enig med Kongen om hvor viktig dette er. Men nå er også saken at Kong Harald er Norges monark, og dette betyr også at han har tatt på seg denne rollen og ikke minst dette ansvaret, noe som innebærer å sørge for at Kongehuset og monarkiet ikke aktivt ødelegges og selges bit for bit av en av deres egne. Dette ansvaret har hverken Kongen eller Kronprinsen tatt disse årene. At de har snakket sammen, det tror jeg nok. Men når brudd på avtalene bare belønnes med nye millionkontrakter for ML og DV og patent for DV som utnytter Kongehuset og MLs tittel... fordi Kongehuset velger å ikke gjøre noe med avtalebruddene, da er samtalene deres, selv de de visstnok holder på med nå helt meningsløse. Det er ikke mer å forstå - prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett har selv gjennom seks år vist i praksis hvor de står. Minner Kongehuset om at en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig... Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Fool me a third time, shame on both of us... 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 1. februar #13760 Del Skrevet 1. februar Frisk Frosk skrev (1 minutt siden): Fra din link: https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2025/01/31/kongen-mottok-dialogpris-fra-nobels-fredssenter/ "– Vi må møtes, vi må snakke sammen, ikke med mål om å bli enige, men om å forstå og respektere hverandre, sa han." Det er ikke usant dette. Det er kloke ord. Men når man vet at Kongehuset har "snakket sammen" med prinsesse Märtha Louise siden 2019 og henne og Durek Verrett sammen minst siden 2022, og de alle har erklært offisielt at de er enige om at ML og DV ikke skal utnytte hennes tittel og tilhørigheten til Kongehuset kommersielt... samtidig som ML og DV har avslørt seg selv som store løgnere og kynikere som tydelig ikke ønsker å følge avtalen de liksom har inngått... da blir det som ble sagt i nyttårstalen dessverre bare tragikomisk. På generell basis er jeg hjertens enig med Kongen om hvor viktig dette er. Men nå er også saken at Kong Harald er Norges monark, og dette betyr også at han har tatt på seg denne rollen og ikke minst dette ansvaret, noe som innebærer å sørge for at Kongehuset og monarkiet ikke aktivt ødelegges og selges bit for bit av en av deres egne. Dette ansvaret har hverken Kongen eller Kronprinsen tatt disse årene. At de har snakket sammen, det tror jeg nok. Men når brudd på avtalene bare belønnes med nye millionkontrakter for ML og DV og patent for DV som utnytter Kongehuset og MLs tittel... fordi Kongehuset velger å ikke gjøre noe med avtalebruddene, da er samtalene deres, selv de de visstnok holder på med nå helt meningsløse. Det er ikke mer å forstå - prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett har selv gjennom seks år vist i praksis hvor de står. Minner Kongehuset om at en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig... Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Fool me a third time, shame on both of us... 🙌 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå