Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Soeuh skrev (2 timer siden):

Likte dette innlegget av kongehusekspert Tove Taalesen http://nettavisen.no/norsk-debatt/durek-blanekter-kynisk-og-frekt/o/5-95-2255695

Spesielt siden hun tidligere har vært lakei på slottet.

Nydelig kommentar fra Taalesen angående parets uttalelser om hvilken følelsesmessig belastning overgrepsanklager er :" det gjør vondt når gamle, råtne skjelett ramler ut av skapet".

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jammf skrev (På 27.1.2025 den 8.02):

Synes det er skuffende at VG ser ut til å ta litt lett på sin egen rolle her. Denne muligheten for å drive kritisk journalistikk ble mer eller mindre skuslet bort, og de også fremstår som alt annet enn vaktbikkjer overfor disse to sjarlatanene. Veldig positivt at Se &Hør fikk benytte seg av muligheten til kontradiksjon, men dette var noe vi kunne ha forventet av VG selv tenker jeg.  

Det var mange oppfølgingsspørsmål som ble utelatt fra VG sin side.  De massive og presise kommentarene her inne tyder på at mange oppegående mennesker fortsatt sitter uten svar på viktige spørsmål. Og her har VG sviktet sitt mandat- det er jo de som skal spørre på vegne av oss, ikke sant?

Durek og Ml er Norges svar på MAGA-fenomenet, narsissistiske middelmådigheter som skamløst lyver og bortforklarer alt og alle som ikke dyrker dem som de fantastiske og empatiske menneskene de er.

• Liker 15
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olsen skrev (5 minutter siden):

Durek Verrett, Anklager | Durek Verrett svarer på anklagene fra Tove Taalesen: – Opprørende

Pressedama til Durek med et innlegg i Nettavisen. Det kommer nok mer derfra framover. 

Uffameg, klart det må være vanskelig for både Durek og pressedama hans at noen setter halen på katten. Tove Taalesen beskrev nøyaktig på en prikk hva Durek gjorde i VG-intervjuet når han snudde det hele rundt og gjorde seg selv til offer, men det er å ville dra til seg oppmerksomhet ved å snakke om andre? 
Weinman Voeke regelrett lyver også, som jo er helt i Durek's ånd og  helt forkastelig. Hun sier at Bostrøm's sak mot Durek ble avvist fordi den var grunnløs. Nei den ble ikke det, den ble henlagt fordi den var foreldet.
Og hva mener de med at slike  oppslag ikke mer vil tolereres? Skal han saksøke alle nå da?

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olsen skrev (22 minutter siden):

Durek Verrett, Anklager | Durek Verrett svarer på anklagene fra Tove Taalesen: – Opprørende

Pressedama til Durek med et innlegg i Nettavisen. Det kommer nok mer derfra framover. 

Og der fikk han jammen meg sneket inn en ny "trussel" også, han kommer ikke til å tolerere slike innlegg som Taalesen sitt lenger. Hva nå enn det betyr. Tipper Lippestad får litt å drive med hvis sjamanen nå skal anmelde alt og alle som har en mening om han eller ML som han ikke liker. 

Han og fruen er Norges mest bråkete folk. "Lys og kjærlighet" my ass... 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herlighet - han er VIRKELIG en løs kanon. Trusler, gitt. Det skal bli gøy i kongefamilien når Durek begynner å saksøke folk,

Da må jeg si jeg foretrekker "ingen kommentar".

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva det betyr at påstander om Durek Verret ikke skal "tolereres" mer. Halvveis-trusler leser jeg ut av det.

Disse kjærlighetens  budbringere sliter med å overbevise en del av oss.  

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olsen skrev (13 minutter siden):

Lurer på hva det betyr at påstander om Durek Verret ikke skal "tolereres" mer. Halvveis-trusler leser jeg ut av det.

Disse kjærlighetens  budbringere sliter med å overbevise en del av oss.  

Det er nok trusler om rettsforfølgelse - de har jo holdt på med det i USA - til og med overfor moren hans. Den kjærligheten er ikke verdens mest tolerante og tilgivende, i hvert fall. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 minutt siden):

JDet er nok trusler om rettsforfølgelse - de har jo holdt på med det i USA - til og med overfor moren hans. Den kjærligheten er ikke verdens mest tolerante og tilgivende, i hvert fall. 

Jeg håper at Martha Louise og Durek snart definerer begrepet kjærlighet. Jeg får ikke helt tak i hva det er som er kjærlighet for dem. Får litt opplevelsen at de ikke har samme forståelse av kjærlighet som mange andre.  Min oppfattelse er at de har  hang-up på ordet i salgsøyemed. Påstår man at alt man gjør er kjærlighet blir man uangripelig. Tror de.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olsen skrev (8 minutter siden):

Dette skrivet fra DVs manager Jenni Weinman Voake er egentlig litt interessant, og nesten litt komisk, for å være ærlig. Uansett virker det som om team DV nå begynner å bli desperate, kan det virke som.

Denne Jenni Weinman Voake har jo en stygg historie selv hvor hun i et forsøk på å forsvare sin tidligere klient som ble dømt for... var det 30 år i fengsel for å ha voldtatt flere kvinner?... hvor hun ringte til sin klients offer og påstod at de måtte trekke sakene fordi man ikke kunne bli voldtatt med en mann de var sammen med. Dette er ikke bare stygt, det er grovt og alvorlig forsøk på å manipulere ofre for voldtekt for at hun selv skulle kunne beholde sin klient (som det i prinsipp var det hun gjorde da hun satte hele sitt eget omdømme på spill i et forsøk på å redde sin klient fra fengsel).

Ser man på hele dette brevet nederst i artikkelen så starter JWV med å si at Tove Taalesens meninger kun er dette, bare hennes meninger. Men det JWV skriver er jo heller ikke annet enn hennes - og team DVs - meninger.

Så forsøker JWV å devaluere det TT skrev med å påstå at det ikke har noen rot i hverken sannhet eller fakta.

Og så går JWV rett til personangrep mot TT, at TT ikke får noen presseoppmerksomhet for noe hun har utrettet eller hennes integritet, at TT derfor kun snakker om andre for å få oppmerksomhet.

PLASK! Der falt JWV rett på trynet, for å si det pent. TT var landets første kvinnelige lakei ved hoffet, en stilling hun fikk og hadde i over ti år - hvor hennes integritet tydeligvis var vurdert å være svært så god av Kongehuset. TT har med andre ord laget historie, vært med på historie, hun har integritet. I motsetning til JWV kjenner hun godt til Kongehusets medlemmer og sikkert familiens medlemmer, men hun er også profesjonell nok til å mestre sin nåværende rolle uten å tråkke over taushetsplikten hun sikkert har om alt hun lærte om Kongehuset i sine over ti år som en av kongeparets nærmeste medarbeidere.

Videre er TT utdannet statsviter og markedsøkonom, hun er forfatter som har gitt ut bøker, hun har gitt ut tre bøker, hun er programleder i to podkaster, hun har jobbet for kvinnehelse i flere år, bl.a. som styremedlem og ambassadør for For kvinners helse (som deler ut forskningsmidler til kvinnehelse).

https://no.wikipedia.org/wiki/Tove_Taalesen

https://forfatterforbundet.no/2022/05/09/mot-tove-taalesen/

Hva har egentlig JWV å vise for seg selv? Jeg vet ikke, for det eneste jeg har fått med meg er at hun stort sett roper høyt for andre, og spesielt "godt kjent" er hun å rope høyt for menn som enten innrømmer det selv eller ikke har begått seksuelle overgrep mot andre. Først Danny Masterson, nå DV, og det til tross for at DV faktisk har innrømmet å ha begått seksuelle overgrep mot sine klienter, og det finnes lydopptak av dette.

https://www.seher.no/kjendis/gar-ikke-an-a-voldta-en-kjaereste/82086630

Videre kritiserer hun TT for å gjøre som hun gjør, tross at TT hverken kjenner DV eller noen gang har møtt ham. TT baserer alt hun skriver på det DV og ML selv har sagt og gjort de siste årene. JWV som tilsynelatende forsøker å slakte TTs omdømme har tydeligvis ikke en gang giddet å gjøre et ørlite google-søk om TT før hun kastet seg over tastaturet. Ikke særlig profesjonelt av JWV, eller i hvert fall svært, svært pinlig av JWV. Så pinlig at man nesten ikke kan forstå at DV har valgt en tilsynelatende så useriøs manager. Det er jo også veldig dårlig for business når man selv har innrømmet overgrep mot klienter, å skaffe seg en manager med en så rufsete historie med å forsøke å forsvare en voldtektsmann som ble dømt til 30 år i fengsel.

Så kommer JWV med et utsagn om at enhver som skriver om svensken som anmeldte DV for seksuelle overgrep var manager til DV tidligere og ble sparket pga. "uakseptabel oppførsel". En påstand JWV ikke kommer med noen som helst dokumentasjon på, og ergo bør tolkes dithen at det er hennes påstand. Ellers ville det vært naturlig at DV hadde opplyst om dette for lenge siden.

Så kommer Jenni Weinman Voake med en direkte løgn om saken:

"Additionally his case was found to have no merit and was dismissed by Swedish police." https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/durek-verrett-svarer-pa-anklagene-fra-tove-taalesen-opprorende/o/5-95-2257379

Nei, saken ble henlagt fordi saken var foreldet, da Sverige har forholdsvis kort tid for slike saker før de blir henlagt. Svensk politi etterforsket ikke saken, og derfor kan det heller ikke sies at saken ble avvist pga. beviser som støtter DV. Dette har Se og Hør også dekket.

JWV er med andre ord villig til å lyve til norsk presse i et forsøk på å forsvare sin inntektskilde, DV. Som hun var villig til å lyve til ofrene for Danny Masterson i sin tid...?

Så utfordrer hun svensken til å komme med eksakt dato - flere år etter at overgrepet skjedde.

Så avslutter hun med å si at TT kun spinner et narrativ som bare er basert på hennes egne meninger, og at TTs hensikt er at folk skal tro TTs personlige meninger er sannheten. (Og igjen overser JWV det at TT har basert disse kommentarene sine på det DV selv har sagt og gjort over mange år...).

Til slutt avslutter JWV med en innpakket "trussel", at DV ikke lenger vil finne seg i slikt.

Dette er like uprofesjonelt og like useriøst som det DV selv har gitt inntrykk av å være.

Der TT skriver godt og nyansert og reflektert, der virker det som om JWV hamrer på tastaturet i affekt.

• Liker 11
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olsen skrev (1 time siden):

Pressekontakter skriver at

"I tillegg ble saken hans funnet grunnløs og ble avvist av svensk politi. / Additionally his case was found to have no merit and was dismissed by Swedish police."

Det riktige er at saken ble henlagt på grunn av at den var foreldet. 

Her syns jeg Nettavisen birde hatt en liten faktaboks slik at leseren får rett informasjon. 

Jeg lurer også på hva som ligger i at han ikke vil tolerere at Taalesen skriver innlegg for nettavisene lenger. Vil hun motta trusselbrev om å bli saksøkt? Praktisk måte å forhindre ytringsfriheten på. 

Hva med den tråden her? Vil KG bli saksøkt? 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (8 minutter siden):

Hva med den tråden her? Vil KG bli saksøkt? 

Men... Det blir jo frarøving av ytringsfriheten hvis man ikke skulle få diskutere hvem man vil, KG blir nok ikke saksøkt. SÅ mye makt kan han vel ikke innbille seg at han har? Moderatorene er jo gode på å få vekk spekulasjoner. Det som står igjen, er jo informasjon man kan kilde til. 

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (11 minutter siden):

Dette skrivet fra DVs manager Jenni Weinman Voake er egentlig litt interessant, og nesten litt komisk, for å være ærlig. Uansett virker det som om team DV nå begynner å bli desperate, kan det virke som.

Denne Jenni Weinman Voake har jo en stygg historie selv hvor hun i et forsøk på å forsvare sin tidligere klient som ble dømt for... var det 30 år i fengsel for å ha voldtatt flere kvinner?... hvor hun ringte til sin klients offer og påstod at de måtte trekke sakene fordi man ikke kunne bli voldtatt med en mann de var sammen med. Dette er ikke bare stygt, det er grovt og alvorlig forsøk på å manipulere ofre for voldtekt for at hun selv skulle kunne beholde sin klient (som det i prinsipp var det hun gjorde da hun satte hele sitt eget omdømme på spill i et forsøk på å redde sin klient fra fengsel).

(Snip)

Det er helt gruson og forferdelig oppførsel!

Og helt vilt at ektemannen til ML velger en slik pressekontakt med en slik historie! Og at det tydeligvis også er helt innfor for ML. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Men... Det blir jo brudd på ytringsfriheten hvis man ikke skulle få diskutere hvem man vil, KG blir nok ikke saksøkt. SÅ mye makt kan han vel ikke innbille seg at han har? Moderatorene er jo gode på å få vekk spekulasjoner. Det som står igjen, er jo informasjon man kan kilde til. 

Neida, jeg tror heller ikke kg blir saksøkt egentlig, men jeg tror nok at enkeltaktører slik som Taalesen kan bli truet til å være stille, og at enkeltpersoner som retter kritikk mot Durek og Martha både kan få det vanskelig og også la være å ytre seg pga trusler. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Neida, jeg tror heller ikke kg blir saksøkt egentlig, men jeg tror nok at enkeltaktører slik som Taalesen kan bli truet til å være stille, og at enkeltpersoner som retter kritikk mot Durek og Martha både kan få det vanskelig og også la være å ytre seg pga trusler. 

Notis: endret kommentaren min noe.

De kan jo ikke drive å true folk til stillhet. Jeg vet at de elsker å sende ut trusler, men de må jo skjønne at det kommer til å bite dem hardt i ræva til slutt, og at troverdigheten til dem kommer til å synke enda mer. Klarer ikke se for meg at de er SÅ dumme. Men har blitt overrasket før.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finner jeg fram popkornet. :popcorn:

Hvis Dv nå skal begynne å true folk (litt uklart hva han truer med, men det får vi tidsnok vite), blir det veldig interessant å se hvordan norsk rettspraksis rundt dette blir mottatt av DV, vi har jo ikke for vane å true folk til taushet i norsk offentlighet.  Så dette blir interessant. Geir Lippestad er ikke kjent for å være triggerhappy, heller.

Hvem tror på nytt advokatskifte?

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Notis: endret kommentaren min noe.

De kan jo ikke drive å true folk til stillhet. Jeg vet at de elsker å sende ut trusler, men de må jo skjønne at det kommer til å bite dem hardt i ræva til slutt, og at troverdigheten til dem kommer til å synke enda mer. Klarer ikke se for meg at de er SÅ dumme. Men har blitt overrasket før.

Han har jo overhodet ikke gjort noe som helst for å gjøre seg kjent med norsk kultur, norske normer og regler eller norske tradisjoner, så han tror nok at han kan fortsette med trusler og indignerte uttalelser. 

herlighet, det er ikke mye ro og harmoni rundt kongefamilien for tiden.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...