Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Amanda28 skrev (3 minutter siden):

Neida, det burde han ikke. Men vi ikke alt rundt settingen/rollene osv, men isolert sett burde han selvsagt ikke det. 

Men nå er det et påstått overgrep denne saken handlet om, og da synes jeg man skal være ytterst forsiktig med å kalle han en overgriper eller hentyde til det, når man ikke vet fasiten. 

En slik kontakt har jeg ikke hørt om, høres spesielt ut. Samtidig er man utsatt som behandler, og det er kanskje vanlig i USA? Hvordan lyder kontrakten da?

Hvordan er det mulig å ikke ha fått med seg at leke-sjamanen krever at de som skal ha session med ham må skrive under på at de godtar å bli tafset på, endog penetrert hvis han finner det nødvendig?

Og hvorfor denne trangen til å ha fullstendig fasit om alle mulige forhold rundt denne uryddige personen?

Holder det ikke å vite at flere mener seg misbrukt, og at han innrømmer å ha gått gjentatte ganger over streken med folk han har tatt penger fra for å behandle?

• Liker 15
  • Nyttig 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, for noen ynkelige vesen. Bryter stillheten? Tenker at det ble FOR stille for dem, derfor må de komme med noe oppsiktsvekkende igjen. Det er synd å se en kvinne med alle muligheter reduseres til en viljeløs marionett i sin søken etter bekreftelse. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det noe med timingen da...

Her har rådgiverne gjort en god jobb: Hr. Konge er i utlandet, Fru Dronning er sykemeldt, bror og svigerinne har hendene fulle med en villstyring i retur fra London. Ikke mange i nær familie som har overskudd til Verret og hans kone. Kanskje det ikke blir noe familieråd etter dette intervjuet da  + Nå har det jo vært stille ei uke eller to/de har ikke mottatt noen medaljer eller pokaler for fremragende shaman/peoplepersons bragder + Nå tar jo jentene alt fokus med nok en gang å sette ord på sorg og sjokk etter Aris død + Vi så på intervjuet med Andrew, hvor han på mesterlig vis greide å tåkelegge sin rolle opp mot Epstein m.fl. (what a great guy by the way!) La oss gjøre det samme! + Så mye mas om inkasso å sånn i etterkant av bryllupet. La oss komme med noen selvmotsigende, kulturelle og subjektive utsagn, ingen kan motbevise det. Og alt som foreligger av dokumentasjon kan vi jo bare kalle noe annet- hevn, hat, misunnelse, det var de som begynte først å sånn.

Duurekk- hvor er den nyeste Heste-genseren min? Å shit- må jeg ha på en nøytral bluse under intervjuet, jaja....den får sikkert masse oppmerksomhet, så kanskje de ikke hører så godt hva vi sier :) 

• Liker 36
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (57 minutter siden):

Han nekter vel for at de han har "krysset grenser" med i det hele tatt har vært i en behandlingssituasjon med ham. Han mener at de som har fått happy/unhappy ending hos ham har vært i en gjensidig healing prosess (!!!!!!) med ham. Dette i følge det intervjuet som står i VG i dag.

Jeg mener at hvis man ikke skiller mellom det å kalle seg sjaman og tilby behandling, eller en gammeldags ONS, ja da er man en tulling av en overgriper. Punktum 

Helt enig! Jeg opplever at han forsøker å "blurre" ut grensene slik at han kan påstå at han ikke har gått over noen. Alternative fanatikere har en egen evne til å snakke på en egen kanal med suppete ord og synonymer. "Det var IKKE sånn, det jeg egentlig mente. Men dere forstår ikke, for dere er ikke åpne osv.... "

Og hvis noen lurer; en overgriper ser sjeldent selv på det de har gjort som overgrep. Men newsflash er kanskje for noen at det er faktisk ikke overgriper som skal definere det, det er offeret og rettsapparatet. Saken til svensken var foreldet, men det betyr ikke at det ikke har skjedd. 

• Liker 31
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer på hvordan han nekter for at han som sjaman har makt. Som religiøs spesialist (og da spesielt en som tar imot kunder/pasienter til behandling), så er han i en posisjon hvor han har makt (og mulighet til å misbruke den). Her kan han faktisk ikke fraskrive seg alt ansvar. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eining med at timinga er utmerka. Ser også at fru Verret har falt langt i frå stammen sin. Menst kongefamilien elles oppfører seg som tause Birgitte stiller ML opp til intervju i saker ho praktisk talt ikkje har noko med.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig for Durek å bortforklare den kukksugingen han har bedrevet av mannlige kunder. Men må si at det var jammen lite konfronterende intervju av VGs journalister når de først hadde sjansen. Snakk om tannlaus vaktbikkje disse journalistene. 

Men det er synd at det er så lite overgrep at det nok er lettere for ofrene og tie stille og leve med skammen, enn det er å stå frem og anmelde. Det er nok mange historier om Durek og hans "behandlinger". 

• Liker 33
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amanda28 skrev (1 time siden):

Neida, det burde han ikke. Men vi ikke alt rundt settingen/rollene osv, men isolert sett burde han selvsagt ikke det. 

Men nå er det et påstått overgrep denne saken handlet om, og da synes jeg man skal være ytterst forsiktig med å kalle han en overgriper eller hentyde til det, når man ikke vet fasiten. 

En slik kontakt har jeg ikke hørt om, høres spesielt ut. Samtidig er man utsatt som behandler, og det er kanskje vanlig i USA? Hvordan lyder kontrakten da?

Her.

«Du samtykker uttrykkelig i alle behandlinger, metoder og teknikker som Shaman Durek må utføre i økten din som bestemt av ham. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, fysisk berøring, energihealing, frigjøring av toksiner (som kan forårsake en fysisk reaksjon som gråting, oppkast, gjesping, latter, hoste, støyutslipp, skriking, osv.), energisk inngang eller fysisk berøring av kjønnsorganene dine eller elektrisk sjokkbehandling i ryggraden».

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" flere som skal følge samtalen via skjerm:

Prinsessens manager Carina Scheele Carslen, Dureks amerikanske PR-rådgiver Jenni Weinman og Dureks søster Angelina Verrett."

(Kilde: https://www.vg.no/rampelys/i/mPpp61/durek-og-martha-ut-mot-se-og-hoer-en-forferdelig-anklage-om-overgrep)

Men hvorfor overvar søsteren til Durek intervjuet? Var ikke de i full klinsj, der hun gikk ut på SOME for å fortelle hvordan Herr og Fru Verrett truet med søksmål mot henne og deres mor, at hun satt på masse info som ikke setter Durek i godt lys osv osv? Eller er dette en annen søster? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

" flere som skal følge samtalen via skjerm:

Prinsessens manager Carina Scheele Carslen, Dureks amerikanske PR-rådgiver Jenni Weinman og Dureks søster Angelina Verrett."

(Kilde: https://www.vg.no/rampelys/i/mPpp61/durek-og-martha-ut-mot-se-og-hoer-en-forferdelig-anklage-om-overgrep)

Men hvorfor overvar søsteren til Durek intervjuet? Var ikke de i full klinsj, der hun gikk ut på SOME for å fortelle hvordan Herr og Fru Verrett truet med søksmål mot henne og deres mor, at hun satt på masse info som ikke setter Durek i godt lys osv osv? Eller er dette en annen søster? 

Det var en annen søster, Demi DeLaNuit, han er i klinsj med.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det var en annen søster, Demi DeLaNuit, han er i klinsj med

Da gir det mening. Takk.

Så denne søsteren er bedt med for å vise at han har støtte hos familien hun da? Så taktisk

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (Akkurat nå):

Da gir det mening. Takk.

Så denne søsteren er bedt med for å vise at han har støtte hos familien hun da? Så taktisk

Ja, det er kun taktikk. Det er for å vise at han folk som tror på ham.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker meg også at Durek klarer å snike inn at kongehuset ikke har noen problemer med han (beste renvaskelsen av sitt lurvete rykte å ha de som referanse) 

Og kongehuset kommer selvsagt aldri til å ha noen kommentar til at Durek snakker på deres vegne. Som vanlig. Nå har det faktisk blitt helt vanlig. Da må vi vel begynne å tro at Durek faktisk har rett. Kongehuset vårt elsker han?! 

"– Det er en stor svertekampanje for å få meg til å virke som det mest forferdelige mennesket. For å påføre oss stress, påføre ungene stress – og påføre Märthas familie stress. Sånn at hun til slutt skal gå fra meg, eller at familien hennes vender meg ryggen, sier Durek og legger til:

– Men det kommer ikke til å skje. Familien hennes kjenner meg, og Märtha er den mest fantastiske kvinnen i verden."

Endret av Isild
  • Liker 11
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 minutter siden):

Merker meg også at Durek klarer å snike inn at kongehuset ikke har noen problemer med han (beste renvaskelsen av sitt lurvete rykte å ha de som referanse) 

Og kongehuset kommer selvsagt aldri til å ha noen kommentar til at Durek snakker på deres vegne. Som vanlig. Nå har det faktisk blitt helt vanlig. Da må vi vel begynne å tro at Durek faktisk har rett. Kongehuset vårt elsker han?! 

"– Det er en stor svertekampanje for å få meg til å virke som det mest forferdelige mennesket. For å påføre oss stress, påføre ungene stress – og påføre Märthas familie stress. Sånn at hun til slutt skal gå fra meg, eller at familien hennes vender meg ryggen, sier Durek og legger til:

– Men det kommer ikke til å skje. Familien hennes kjenner meg, og Märtha er den mest fantastiske kvinnen i verden."

Ja, det er frustrerende at det eneste vi får vite av Märthas nærmeste er at Durek er morsom, og at han pga amerikansk herkomst ikke forstår noen ting av monarki.

Dette holder ikke lenger. Det holder heller ikke med en uttalelse om at dette tar kongehuset avstand fra. Etter at de deltok i det tragikomiske bryllupet så gir de inntrykk av at de er solidariske med dette kriminelle paret uansett hva de gjør. 

Kongen & co må gjerne elske Durek, men da kan de ikke være i den posisjon de har lenger.

• Liker 10
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amanda28 skrev (2 timer siden):

Ja? jeg leste det. Og jeg spør igjen, hvor er det han skylder på klienter som HAN har gått over streken med? Hvordan vet du at HAN har gått over streken med disse klientene som han sier har prøvd seg på han. 

Her dras jo alt ut av kontekst. Jeg skulle ikke gått inn i denne tråden- jeg går ut igjen. 

Så rart, jeg tolket dette innlegget som at brukeren skulle forlate tråden.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Märtha sier at hvis Durek er en overgriper, hadde jeg ikke vært sammen med han. 

Nei....de færreste hadde jo det, men poenget er jo at de vet ikke at mannen deres er overgriper, like lite som Märtha vet om Durek er det eller ikke. 

At hun velger å stole på han er hennes valg. Men at det at hun er sammen med han, betyr at han ikke er overgriper, gir jo ingen mening. 

Se på Frosta-legen, tror nok ikke hun som var gift med han, trodde at hun var gift med en overgriper. 

Det står ikke "Overgriper" i panna på de. 

Og igjen er det vi dumme nordmenn som ikke forstår hvordan kulturen er i USA. Det er så nedlatende å si om folket i landet man bor i.  Hvis vi er så dumme, rasistiske og dømmende, kan de ikke bare bo i USA da? 

• Liker 28
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (45 minutter siden):

Reagerte på det samme. I tillegg til at Märtha først svarer at hun ikke vil gå inn på det. Men Durek skal bare dure videre inn på det:

– Hvordan påvirker denne saken kongefamilien?

Jeg ønsker ikke gå inn på det, svarer Märtha og mener spørsmålet allerede er besvart.

Durek følger på:

– Det er en stor svertekampanje for å få meg til å virke som det mest forferdelige mennesket. For å påføre oss stress, påføre ungene stress – og påføre Märthas familie stress. Sånn at hun til slutt skal gå fra meg, eller at familien hennes vender meg ryggen, sier Durek og legger til:

– Men det kommer ikke til å skje. Familien hennes kjenner meg, og Märtha er den mest fantastiske kvinnen i verden.

Selv om Märtha ikke vil gå inn på familien, så betyr ikke det noe for Durek. For han måå bare nevne dem og at de er på hans side. Sier ikke at Märtha er uskyldig her (tvert imot), men når hun forsøker å begrense tilknytningen til familien, så går Durek bare hardere til verks..

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer faktisk på hvordan dette forholdet er for tiden.

Har ML en ørliten mistanke om at beskyldningene er sanne eller er hun helt blåst og trur 100% på DV?

Jeg vet iallefall at hadde jeg vært ML ville jeg hatt store problemer med å tru 100% på DV. Helt ærlig så synes jeg han faktisk ser lite troverdig ut, men så virker ho ML helt blåst også.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...