Maia70 Skrevet 25. januar #13521 Del Skrevet 25. januar baldrian skrev (13 minutter siden): Det skjedde ikke om morgenen, faren (som var sammen med ham og fant ham) har fortalt i flere intervjuer om hva som skjedde 1. juledag på omtrent hvilke tidspunkt. Dessuten var det en del ufyselige spekulasjoner like etter, om at Ari liksom skulle ha sett på TV at DV ankom kapellet sammen med døtrene, og at det kunne ha vært en utløsende faktor. Men når man er syk, er det jo fullt mulig å sove på dagtid. Disse "ufyselige spekulasjonene" var egentlig ikke om det. Det var det at Durek satt med armen rundt Ari's eldste datter i kirka, og dette bildet havnet i pressen, men ble fort tatt ned igjen. Om han så det eller ikke vet vi ikke, men det vi vet er at en mann som kaller seg en sjaman og healer, ikke hadde nok sensitivitet til å tenke to ganger før han offentlig legger armen rundt en av Ari's døtre på en kritisk tid da Ari er tungt deprimert. 18 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 25. januar #13522 Del Skrevet 25. januar Maia70 skrev (48 minutter siden): Disse "ufyselige spekulasjonene" var egentlig ikke om det. Det var det at Durek satt med armen rundt Ari's eldste datter i kirka, og dette bildet havnet i pressen, men ble fort tatt ned igjen. Om han så det eller ikke vet vi ikke, men det vi vet er at en mann som kaller seg en sjaman og healer, ikke hadde nok sensitivitet til å tenke to ganger før han offentlig legger armen rundt en av Ari's døtre på en kritisk tid da Ari er tungt deprimert. Med det vi nå ved om DV, får jeg grøsninger av å tenke på dette. Sier ikke at han går over streken med MLs barn altså, bare at han er en ubehagelig og skummel person som jeg personlig aldri ville hatt nært mitt eget barn. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 25. januar #13523 Del Skrevet 25. januar PusheenPusheen skrev (1 time siden): Med det vi nå ved om DV, får jeg grøsninger av å tenke på dette. Sier ikke at han går over streken med MLs barn altså, bare at han er en ubehagelig og skummel person som jeg personlig aldri ville hatt nært mitt eget barn. Jeg får også grøsninger av han. Jeg syns det er direkte vemmelig at han har kommet så langt inn i kongehuset at han holder "rundt" kongen vår også (støttet han på ryggen, skal ikke overdrive) Han er veldig opptatt av å presisere "vi i vår familie" og med det snakke på vegne av kongefamilien også. Veldig spesiellt at de lar en sjarlatansjaman få holde på sånn. Han har innrømmet i klipp at han har gått over streken seksuellt ovenfor klienter han har behandlet. I tillegg til alt det han allerede har på "CV`n av klin kokko kontroverser, så ble det bare for mye. Kongen løser problemer med å drikke kaffekopper, det må ha blitt noen liter. 22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 25. januar #13524 Del Skrevet 25. januar (endret) Isild skrev (40 minutter siden): Jeg får også grøsninger av han. Jeg syns det er direkte vemmelig at han har kommet så langt inn i kongehuset at han holder "rundt" kongen vår også (støttet han på ryggen, skal ikke overdrive) Han er veldig opptatt av å presisere "vi i vår familie" og med det snakke på vegne av kongefamilien også. Veldig spesiellt at de lar en sjarlatansjaman få holde på sånn. Han har innrømmet i klipp at han har gått over streken seksuellt ovenfor klienter han har behandlet. I tillegg til alt det han allerede har på "CV`n av klin kokko kontroverser, så ble det bare for mye. Kongen løser problemer med å drikke kaffekopper, det må ha blitt noen liter. Jeg kan vedde på at denne overgrepssaken ikke hadde forsvunnet like lett om han ikke var gift med ML, så i bunn og grunn gis det jo inntrykk av at de faktisk kan gjøre hva de vil uten konsekvenser. Ingenting har fått merkbare konsekvenser. Det er jo kvalmt. Hadde det vært noen i min familie som både hadde blitt anmeldt OG innrømmet å gå over den streken der, hadde det sittet langt inne å skulle beskytte vedkommende. Det hadde faktisk vært helt umulig for meg. De har levd i en så stor boble, at de tydeligvis ikke skjønner etikk og moral. Endret 25. januar av PusheenPusheen Ordfeil 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 26. januar #13525 Del Skrevet 26. januar (endret) Da er Märtha og Durek i VG og "forklarer" rundt temaet overgrep, og hvorfor vi nordmenn ikke forstår at Durek er uskyldig i disse anklagene. Flere har vært inne på tanken her tidligere at "kulturelle ulikheter" mellom amerikanere og nordmenn kunne bli forsøkt brukt som forklaringsmodell, og ganske riktig, et stykke ned i artikkelen kommer dette. Ja, vi forstår heller ikke at når Durek innrømmer å ha krysset grenser for åpen mikrofon/opptak, så er det ikke det han mener!!!! Joda, neida, alt som vanlig hos dette paret altså. Den menneskekjære, selvlærte sjamanen har levd i et miljø hvor de gjensidig healet hverandre. Så jevnbyrdige var forholdene at han kunne ikke bli sett på som behandler, for dette var ikke en behandlingssituasjon, selv om det var det likevel???? Og i tillegg er dette mange år siden, så det så . Märtha supplerer med at hun også er terapeut, så hun vet iallfall hvor vanskelig denne rollen kan være. Jeg forstår at de har behov for å komme med det de oppfatter som sin sannhet, men dette var flau og provoserende lesing. Endret 26. januar av keops 37 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 26. januar #13526 Del Skrevet 26. januar Intervju med Durek og Märtha Legger inn link til intervjuet. Var akkurat som forventet. Masse bortforklaringer, whataboutism og offermentalitet. 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 26. januar #13527 Del Skrevet 26. januar PusheenPusheen skrev (12 minutter siden): Intervju med Durek og Märtha Legger inn link til intervjuet. Var akkurat som forventet. Masse bortforklaringer, whataboutism og offermentalitet. Helt ille. Jeg ble ikke akkurat overbevist av det intervjuet.. Han pleide date sine klienter før men kom på bedre tanker etter hvert. Jadda…. 🙄 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 26. januar #13528 Del Skrevet 26. januar Maia70 skrev (18 timer siden): Om dette er feilinformasjon må det vel gå an å stille spørsmål. Å spørre hva noen egentlig mente er ikke å mangle respekt. Enig med deg, det er ikke å mangle respekt! På sitt vis selger datteren både sin kunst og nå foredrag nettopp på sin tilknytning til kongefamilien og bruker farens skjebne (ikke så ulikt ABs mor som jevnt og trutt står frem i media med ting rundt AB). Dette er kommersiell økonomisk vinning som må møtes med konstruktiv kritikk når det foreligger feil - selv om det gjelder ML selv eller døtrene. De spinner jo rundt for å få oppmerksomhet rundt det og de reklamerer i media for å tjene mest mulig penger på det. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymBbruker Skrevet 26. januar #13529 Del Skrevet 26. januar Märtha uttaler "Men jeg vil si dette: Hvis det var sånn at Durek var en seksuell overgriper, ville jeg aldri vært sammen med ham." Hun kan jo ikke vite hva som har skjedd når hun ikke var der, så det er rart at hun påtar seg å gå god for hva han har gjort eller ikke gjort. Hennes troverdighet er uansett i søla etter måten hun har karret til seg så mye PR og penger som mulig gjennom å hyperkommersialisere kongehuset for egen vinning. Hvorfor skal vi ha tillit til det hun sier, mener og tror? Hun har vist slett dømmekraft og at hun er villig til å si og gjøre nærmest hva som helst for egen fortjeneste over flere år nå. (Fra intervjuet https://www.vg.no/rampelys/i/mPpp61/durek-og-martha-ut-mot-se-og-hoer-en-forferdelig-anklage-om-overgrep) 32 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 26. januar #13530 Del Skrevet 26. januar baldrian skrev (18 timer siden): Det skjedde ikke om morgenen, faren (som var sammen med ham og fant ham) har fortalt i flere intervjuer om hva som skjedde 1. juledag på omtrent hvilke tidspunkt. Dessuten var det en del ufyselige spekulasjoner like etter, om at Ari liksom skulle ha sett på TV at DV ankom kapellet sammen med døtrene, og at det kunne ha vært en utløsende faktor. Men når man er syk, er det jo fullt mulig å sove på dagtid. Tror det var mange som reagerte på de i kirken ,at Durek la armen om MA. De viste Ari var dårlig. Og det filmklippet forsvant rimelig fort når Ari tok livet sitt . Samme dag/ kveld. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 26. januar #13531 Del Skrevet 26. januar anonymBbruker skrev (6 minutter siden): Märtha uttaler "Men jeg vil si dette: Hvis det var sånn at Durek var en seksuell overgriper, ville jeg aldri vært sammen med ham." Hun kan jo ikke vite hva som har skjedd når hun ikke var der, så det er rart at hun påtar seg å gå god for hva han har gjort eller ikke gjort. Hennes troverdighet er uansett i søla etter måten hun har karret til seg så mye PR og penger som mulig gjennom å hyperkommersialisere kongehuset for egen vinning. Hvorfor skal vi ha tillit til det hun sier, mener og tror? Hun har vist slett dømmekraft og at hun er villig til å si og gjøre nærmest hva som helst for egen fortjeneste over flere år nå. (Fra intervjuet https://www.vg.no/rampelys/i/mPpp61/durek-og-martha-ut-mot-se-og-hoer-en-forferdelig-anklage-om-overgrep) Ja, det var så mye av den slags. "Hvis han var overgriper, hadde jeg ikke vært sammen med han", "Jeg har jobbet med dette i xx antall år, hvorfor har ikke folk anmeldt meg før?", "Lekkingen av lydklippene føltes som det ultimate sviket", "Det er ikke jeg som har krysset en linje, det er de som har krysset den" bla bla bla. 10 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 26. januar #13532 Del Skrevet 26. januar https://www.vg.no/rampelys/i/mPpp61/durek-og-martha-ut-mot-se-og-hoer-en-forferdelig-anklage-om-overgrep Og selvfølgelig er det VG som ML og DV benytter når de skal få si sin versjon av saken, og når de skal rakke ned på Se & Hør. Hvilken tilknytning i nettverket til kongefamilien er det VG har sett opp mot f.eks. Dagbladet? Vet kongefamilien har "sine forbindelser" innen for mediebransjen, men er usikker på hvilket mediehus som har tyngst forbindelse? Tilhører dette tilfeldigvis VG? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 26. januar #13533 Del Skrevet 26. januar De gjør bare vondt værre med det intervjuet syns jeg. Det viser bare at de er helt uimottagelige for kritikk, og finner på bortforklaringer som var flaut å høre på. De har ingen feil og gjør ingen feil. De har ikke giddet å prøve en gang, og serverte slurvete manipulasjonsteknikker. Gjennomskuelig. De tror folk er dumme rett og slett, og det gjør man kanskje etter å ha levd årevis med å tro at man er superhuman/romvesen som er sendt til jorden for å lære opp stakkars små mennesker. Det eneste jeg sitter igjen med er at de bekrefter at de er fra (på) en annen planet, og at jeg syns ML så veldig bra ut og har en kjempefin bluse. 25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 26. januar #13534 Del Skrevet 26. januar Isild skrev (1 minutt siden): De gjør bare vondt værre med det intervjuet syns jeg. Det viser bare at de er helt uimottagelige for kritikk, og finner på bortforklaringer som var flaut å høre på. De har ingen feil og gjør ingen feil. De har ikke giddet å prøve en gang, og serverte slurvete manipulasjonsteknikker. Gjennomskuelig. De tror folk er dumme rett og slett, og det gjør man kanskje etter å ha levd årevis med å tro at man er superhuman/romvesen som er sendt til jorden for å lære opp stakkars små mennesker. Det eneste jeg sitter igjen med er at de bekrefter at de er fra (på) en annen planet, og at jeg syns ML så veldig bra ut og har en kjempefin bluse. Ja, de kjørte alle teknikkene i boka her. Intervjuet fantes ikke troverdig. Ellers enig i at ML hadde fin bluse! 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymBbruker Skrevet 26. januar #13535 Del Skrevet 26. januar PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Ja, det var så mye av den slags. "Hvis han var overgriper, hadde jeg ikke vært sammen med han", "Jeg har jobbet med dette i xx antall år, hvorfor har ikke folk anmeldt meg før?", "Lekkingen av lydklippene føltes som det ultimate sviket", "Det er ikke jeg som har krysset en linje, det er de som har krysset den" bla bla bla. Der er sant. Man kunne tatt for seg punkt for punkt, for her er det mange ord med lite logikk bak. Veldig tydelig at PR-krisehåndteringen er i gang. Jeg er ganske sikker på at Dureks PR-rådgiver Jenni Weinman i høy grad har en finger med i avgjørelsen om å snakke med VG. Og Jenni Weinman er en dame som selv ikke har all verdens troverdighet når det kommer til å identifisere hva som kan være overgrep. https://www.huffpost.com/entry/danny-masterson-publicist-jenni-weinman_n_5a15c995e4b09650540f05b6 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 26. januar #13536 Del Skrevet 26. januar (endret) anonymBbruker skrev (1 minutt siden): Der er sant. Man kunne tatt for seg punkt for punkt, for her er det mange ord med lite logikk bak. Veldig tydelig at PR-krisehåndteringen er i gang. Jeg er ganske sikker på at Dureks PR-rådgiver Jenni Weinman i høy grad har en finger med i avgjørelsen om å snakke med VG. Og Jenni Weinman er en dame som selv ikke har all verdens troverdighet når det kommer til å identifisere hva som kan være overgrep. https://www.huffpost.com/entry/danny-masterson-publicist-jenni-weinman_n_5a15c995e4b09650540f05b6 Herregud😬 Wow, her snakker vi skumle holdninger. Så ekkelt! Danny Masterson er vel i fengsel om dagen? Endret 26. januar av PusheenPusheen 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 26. januar #13537 Del Skrevet 26. januar (endret) PusheenPusheen skrev (7 minutter siden): Ja, de kjørte alle teknikkene i boka her. Intervjuet fantes ikke troverdig. Ellers enig i at ML hadde fin bluse! Overhodet ikke troverdig, det var bare vemmelig å høre på. Det er ikke mange dagene siden jeg så en dokumentar om Knutby, og dette intervjuet ga meg samme følelsen som jeg fikk av å høre på pastor Helge der forsøke å bortforklare helt tydelige ting som hadde blitt sagt/skrevet med noe vissvass om religiøse synonymer som var "helt vanlige" osv. Det var noe av det absolutt dummeste jeg har hørt på. Og det er dette også. (overhodet ingen paralleller til det grusomme som skjedde i Knutbby, men til hvordan pastoren bortforklarer, og tror at de som hører på er dumme små mennesker som kjøper sånne forklaringer ) Endret 26. januar av Isild 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymBbruker Skrevet 26. januar #13538 Del Skrevet 26. januar PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Herregud😬 Wow, her snakker vi skumle holdninger. Så ekkelt! Danny Masterson er vel i fengsel om dagen? Ja, han ble funnet skyldig og ble dømt til 30 år i fengsel. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanda28 Skrevet 26. januar #13539 Del Skrevet 26. januar (endret) PusheenPusheen skrev (1 time siden): Ja, det var så mye av den slags. "Hvis han var overgriper, hadde jeg ikke vært sammen med han", "Jeg har jobbet med dette i xx antall år, hvorfor har ikke folk anmeldt meg før?", "Lekkingen av lydklippene føltes som det ultimate sviket", "Det er ikke jeg som har krysset en linje, det er de som har krysset den" bla bla bla. Bla bla bla? Det er tanker og forklaringer han har, og skal han ikke si NOE mener du? Hva om du hadde blitt anklaget for overgrep? Hva hadde du sagt? Han prøver å forklare hvordan ting henger sammen, og å få frem at han er uskyldig. Det må være helt grusom å bli anklaget for noe slikt og å være uskyldig. Jeg skjønner godt at han vil gi et intervju rundt dette, og synes ikke det han sier er "bla bla" i det hele tatt. Fy, så slemme mange her inne er, og slik flere av dere skriver vitner om en svært begrenset og fordomsfull tankegang. Endret 26. januar av Amanda28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 26. januar #13540 Del Skrevet 26. januar (endret) Amanda28 skrev (5 minutter siden): Bla bla bla? Det er tanker og forklaringer han har, og skal han ikke si NOE mener du? Hva om du hadde blitt anklaget for overgrep? Hva hadde du sagt? Han prøver å forklare hvordan ting henger sammen, og å få frem at han er uskyldig. Det må være helt grusom å bli anklaget for noe slikt og å være uskyldig. Jeg skjønner godt at han vil gi et intervju rundt dette, og synes ikke det han sier er "bla bla" i det hele tatt. Fy, så slemme mange her inne er, og slik flere av dere skriver vitner om en svært begrenset og fordomsfull tankegang. "Bla bla bla", ja. Han har jo innrømmet på lydklipp at han har gått over streken. Det kom jo ikke fra intet. Endret 26. januar av PusheenPusheen 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå