PusheenPusheen Skrevet 24. januar #13521 Del Skrevet 24. januar (endret) Isild skrev (5 timer siden): Desverre ikke overrasket over at kronprinsen er ordknapp som vanlig. Han burde si noe. Dette holder ikke mål i hele tatt. Kongehuset gir meg en følelse av "oss og dere". De gir en følelse av at folket ikke har noe med noe som helst, at vi er til bryderi, og at de `eier` det kongelige. Hvorfor skal vi egentlig betale for dette videre da? Avtalen kongehuset har med ML/DV syns jeg i aller høyeste grad er av offentlig interesse. Kongen vår har også sagt at kongehuset ikke er til salgs, men det er jo det. Jeg syns det er arrogant og ignorant at kronprinsen overser alle spørsmål om avtalen. Der satte du ord på det jeg har følt en stund nå. Jeg kan til dels skjønne at de velger å ikke si noe ang MBH-saken, men så kan de ikke si noe om hva Sverre Magnus hadde for planer i Trondheim eller noe som har med Märtha å gjøre heller. Og så var det spørsmål angående denne kjolen til Mette-Marit, som hun brukte på gallamiddagen i fjor høst der Slottet ikke ønsket å gi en kommentar. Det er så masse småting i tillegg til de store som gjør at summen av alt blir så mye større enn den hadde behøvd å være. Vi snakker ikke om en privat-familie her, vi snakker om kongefamilien. Disse spørsmålene ang ML og DV er noe som virkelig har vært interessant å få klarhet i, så synes det er snodig at man nok en gang velger å ikke si noe om noenting. Endret 24. januar av PusheenPusheen 13 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 24. januar #13522 Del Skrevet 24. januar Det jeg skal skrive nå har jeg veid opp og ned noen dager før jeg bestemte meg for å skrive det likevel. Det kunne nok ha blitt skrevet i tråden om de øvrige kongelige, men fordi dette også direkte handler om ML, så velger jeg å skrive det her. For en uke siden, 17. januar, hadde Tv2 en artikkel som MA, som nå snakker om farens død. https://www.tv2.no/underholdning/da-maud-angelica-vaknet-opp-1-juledag-skjonte-hun-at-noe-var-galt/17367521/ Det jeg reagerte på da jeg leste dette var følgende: "Da Maud Angelica våknet opp syk på 1. juledag, så hun at moren hennes, Märtha Louise (53), gråt. Da skjønte hun umiddelbart at noe var galt. – Så sa hun det til meg: «Pappa er død». Da 21-åringen fikk beskjeden om at hennes far hadde tatt sitt eget liv, begynte tankene å svirre." Fikk de virkelig vite på morgenen første juledag at han var død? Få minutter over kl. 12 samme dag ankom Kongeparet, ML, DV og MLs barn, inkl. MA, Holmenkollkapellet for den tradisjonelle julegudstjenesten. Ingenting tilsier at de på det tidspunktet visste at AB var død: https://www.nrk.no/norge/kongeparet_-martha-og-durek-verrett-til-gudstjeneste-1.14836715 Tvert om, ML og DV smiler om kapp i hans første offisielle opptreden. Og MA, som nå selv påstår at hun var syk, hun er der også. I går kom Tv2 med en ny artikkel, som der forteller at MA nå har startet en foredragsturne sammen med en annen, hvor også dette tas opp. (For ordens skyld, jeg synes det er flott at det blir gjort lettere å snakke om selvmordstanker og andre vanskelige opplevelser og følelser!) https://www.tv2.no/underholdning/hver-dag-kjenner-jeg-pa-hvordan-han-mangler/17384049/ Et godt stykke nede i denne siste artikkelen står det at Carina Scheele Carlsen, som i årevis har vært MLs manager, også er MAs manager. Klikker man seg inn på siste link og så videre til klipp fra GMN, så gis det der inntrykk av at AB døde på julaften. MA er ung, og dette er åpenbart tøft å snakke om for henne, så kanskje er det der ting går i stå. Men ser man på IG-siden til foredragsturneen, Vekst i motgang, så ser man at de der har et bilde fra Tv-2, med programlederne, MA, KDJ som hun gjør dette sammen med... og CSC. https://www.instagram.com/vekstimotgang/ Jeg antar at CSC får betalt for å være med både til tv-sending og foredrag og intervju med Tv2, hvorfor korrigeres ikke slike ting? Etter å ha vært manager i så mange år for ML, så burde i det minste CSC vært profesjonell nok til å fange opp slike ting. Men, så er jo CSC også kvinnen som er mest kjent for å nekte å uttale seg om noe som helst rundt sine klienter, og på denne måten faktisk skader sine klienters omdømme og troverdighet. Og hvorfor fortelles flere variasjoner om hva som skjedde da AB døde? Jeg har i hvert fall ingen tro på at ML og resten av familien visste at AB var død da de var i julegudstjenesten første juledag. Aftenposten meldte første juledag at det var ambulanser ved ABs bolig i 17-tiden samme dag. https://www.aftenposten.no/norge/i/RR2aXO/ari-behn-er-doed Igjen, siden MA er så ung og har hatt det så tøft, så synes jeg ikke det er lett å skrive om dette. Men dessverre så er det slik at også hun gjør seg kjent med sin nærhet til både ML og resten av kongefamilien. Og når man velger å tjene penger på å være en så offentlig person, så må man også tåle at det stilles spørsmål når historien som fortelles ikke stemmer med hva som har vært offentlig kjent til nå. Når hun også velger samme manager som sin mor, ML, så må det tåles at det stilles spørsmål. Spesielt når ML gjøres til en helt sentral person i historien som MA forteller. Carina Scheele Carlsen burde ha fått med seg disse feilene og bedt om å få disse korrigert, om hun hadde gjort jobben sin, etter min mening! 19 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 25. januar #13523 Del Skrevet 25. januar (endret) Frisk Frosk skrev (39 minutter siden): Det jeg reagerte på da jeg leste dette var følgende: "Da Maud Angelica våknet opp syk på 1. juledag, så hun at moren hennes, Märtha Louise (53), gråt. Da skjønte hun umiddelbart at noe var galt. – Så sa hun det til meg: «Pappa er død». Da 21-åringen fikk beskjeden om at hennes far hadde tatt sitt eget liv, begynte tankene å svirre." https://www.tv2.no/underholdning/hver-dag-kjenner-jeg-pa-hvordan-han-mangler/17384049 Og hvorfor fortelles flere variasjoner om hva som skjedde da AB døde? Jeg har i hvert fall ingen tro på at ML og resten av familien visste at AB var død da de var i julegudstjenesten første juledag. Aftenposten meldte første juledag at det var ambulanser ved ABs bolig i 17-tiden samme dag. https://www.aftenposten.no/norge/i/RR2aXO/ari-behn-er-doed Jeg var sikker på at han døde 25.desember også og det står i dødsannonsen. Edit:kan jo hende hun la seg til å sove på ettermiddagen den dagen og våknet igjen til den tragiske nyheten da. Endret 25. januar av Minitroll 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 25. januar #13524 Del Skrevet 25. januar (endret) Minitroll skrev (50 minutter siden): Jeg var sikker på at han døde 25.desember også og det står i dødsannonsen. Edit:kan jo hende hun la seg til å sove på ettermiddagen den dagen og våknet igjen til den tragiske nyheten da. Det er dette jeg også har ment hele tiden er sagt. Men så er det det at det i et intervju gis inntrykk av at det skjedde julaften. Så fortelles det at når hun våknet første juledag så fikk hun vite - bortsett fra at de kl 12 den dagen møtte smilende i Holmenkollkapellet. Det er de ulike versjonene som jeg reagerer på. Og også at det kommer i det som faktisk er kommersielle sammenhenger - i det som i realiteten er intervju ifm. forestående forretningsvirksomhet. At manager CSC ikke får med seg dette og får det korrigert, det mener jeg er uforståelig. Det er mer forståelig at det kan være utfordrende for MA å fortelle alt korrekt hele tiden siden det er så sårbare hendelser hun forteller om (jeg synes hun er tøff som gjør det, jeg ser hun er tydelig berørt av dette, og jeg synes det er bra hun tør å snakke om så vanskelige ting!). Men jeg stusser på det at CSC ser ut til å følge henne både til Tv2 og på foredragene MA og makker skal holde, uten at CSC f.eks. får Tv2 til å korrigere det som er fakta. Men det går rett inn i det dårlige inntrykket CSC har gjort som Märtha Louises manager over mange år. Og det viser ytterligere hvor tett ML og hennes to eldste døtre samarbeider og hvor tett deres management er. Når vi da også ser at ML og LB i stor grad synes å ha samme forretningsstrategier - utnytte tilknytningen til Kongehuset, stadig bryte både markedsføringsloven og alkoholloven. Jeg synes det er synd om også MA er på vei inn i dette, noe det virker som, all den tid det er samme manager, og også at tilknytningen til Kongehuset trekkes frem på mer eller mindre direkte måter. Legger til: Jeg synes alt dette også viser MLs inkonsekvens. Hun har gått høyt ut og snakket om å stå på egne ben, finne sin rolle utenfor det kongelige. ML har snakket i årevis hvor tøft det var for henne å bli eksponert som barn og omtalt til media. Og så viser ML nå at hun nå velger knytte begge de to eldste til seg på ulike måter kommersielt. Spesielt tydelig er dette med LB, som også knyttet egne oppdrag opp mot bryllupet i Geiranger, med timing på bl.a. slipp av eget merke, modell for bryllupskjoler, designer som er valgt, tilknytning til Holzweiler som også ML og DV reklamerer for. Begge døtrene reklamerer for H, enten direkte som LB gjør, eller som produktplassering og umerket reklame som MA gjør for H. Og så er det dette kommersielle nettverket rundt ML, som tydelig også nå skal omfatte en eller flere av barna. CSC er veldig tett knyttet til de aller fleste av MLs firmaer, og CSCs datter er også tilknyttet ML på et par måter. Endret 25. januar av Frisk Frosk 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 25. januar #13525 Del Skrevet 25. januar Frisk Frosk skrev (14 minutter siden): Jeg synes det er synd om også MA er på vei inn i dette, noe det virker som, all den tid det er samme manager, og også at tilknytningen til Kongehuset trekkes frem på mer eller mindre direkte måter. Enig. Og Märtha burde heller advart døtrene mer om offentligheten enn å servere de en manager i deres fortsatt unge alder. Hun sa tidligere at alle barna var svært sensitive. Deretter sier hun at de tåler mye mer en hun gjorde da hun var ung. I tillegg bruker hun alle døtrene i markedsføringen av Hést. Om de skal ha en manager burde de i det minste ha en annen en CSC. 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 25. januar #13526 Del Skrevet 25. januar Godt observert, @Frisk Frosk! Har ikke tenkt over dette før nå. Helt enig, dette burde manager ha plukket opp og korrigert. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 25. januar #13527 Del Skrevet 25. januar (endret) Frisk Frosk skrev (4 timer siden): Det er dette jeg også har ment hele tiden er sagt. Men så er det det at det i et intervju gis inntrykk av at det skjedde julaften. Så fortelles det at når hun våknet første juledag så fikk hun vite - bortsett fra at de kl 12 den dagen møtte smilende i Holmenkollkapellet. Det er de ulike versjonene som jeg reagerer på. Og også at det kommer i det som faktisk er kommersielle sammenhenger - i det som i realiteten er intervju ifm. forestående forretningsvirksomhet. At manager CSC ikke får med seg dette og får det korrigert, det mener jeg er uforståelig. Det er mer forståelig at det kan være utfordrende for MA å fortelle alt korrekt hele tiden siden det er så sårbare hendelser hun forteller om (jeg synes hun er tøff som gjør det, jeg ser hun er tydelig berørt av dette, og jeg synes det er bra hun tør å snakke om så vanskelige ting!). Men jeg stusser på det at CSC ser ut til å følge henne både til Tv2 og på foredragene MA og makker skal holde, uten at CSC f.eks. får Tv2 til å korrigere det som er fakta. Men det går rett inn i det dårlige inntrykket CSC har gjort som Märtha Louises manager over mange år. Og det viser ytterligere hvor tett ML og hennes to eldste døtre samarbeider og hvor tett deres management er. Når vi da også ser at ML og LB i stor grad synes å ha samme forretningsstrategier - utnytte tilknytningen til Kongehuset, stadig bryte både markedsføringsloven og alkoholloven. Jeg synes det er synd om også MA er på vei inn i dette, noe det virker som, all den tid det er samme manager, og også at tilknytningen til Kongehuset trekkes frem på mer eller mindre direkte måter. Legger til: Jeg synes alt dette også viser MLs inkonsekvens. Hun har gått høyt ut og snakket om å stå på egne ben, finne sin rolle utenfor det kongelige. ML har snakket i årevis hvor tøft det var for henne å bli eksponert som barn og omtalt til media. Og så viser ML nå at hun nå velger knytte begge de to eldste til seg på ulike måter kommersielt. Spesielt tydelig er dette med LB, som også knyttet egne oppdrag opp mot bryllupet i Geiranger, med timing på bl.a. slipp av eget merke, modell for bryllupskjoler, designer som er valgt, tilknytning til Holzweiler som også ML og DV reklamerer for. Begge døtrene reklamerer for H, enten direkte som LB gjør, eller som produktplassering og umerket reklame som MA gjør for H. Og så er det dette kommersielle nettverket rundt ML, som tydelig også nå skal omfatte en eller flere av barna. CSC er veldig tett knyttet til de aller fleste av MLs firmaer, og CSCs datter er også tilknyttet ML på et par måter. Ari døde den 25 Desember. Jeg har hørt podcast med kjæresten til Ari og hun sier også 25 desember. Årsaken til at Maud våkner til at ML gråter kan være at Maud gikk og la seg igjen etter gudstjenesten og dermed våknet opp igjen senere på ettermiddagen siden hun var syk. Endret 25. januar av Eva-Lena 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 25. januar #13528 Del Skrevet 25. januar PusheenPusheen skrev (17 timer siden): Der satte du ord på det jeg har følt en stund nå. Jeg kan til dels skjønne at de velger å ikke si noe ang MBH-saken, men så kan de ikke si noe om hva Sverre Magnus hadde for planer i Trondheim eller noe som har med Märtha å gjøre heller. Og så var det spørsmål angående denne kjolen til Mette-Marit, som hun brukte på gallamiddagen i fjor høst der Slottet ikke ønsket å gi en kommentar. Det er så masse småting i tillegg til de store som gjør at summen av alt blir så mye større enn den hadde behøvd å være. Vi snakker ikke om en privat-familie her, vi snakker om kongefamilien. Disse spørsmålene ang ML og DV er noe som virkelig har vært interessant å få klarhet i, så synes det er snodig at man nok en gang velger å ikke si noe om noenting. Enig. Jeg kan forstå at det er betent å uttale seg i MBH-saken (selv om jeg personlig syns de skulle vært noe mer transparente der også) Men alt dette andre?! De virker irritable der de svarer "ingen kommentar" til absolutt alt, eller overser spørsmål totalt. Det mest avvisende er vel når de henviser til ML sin manager i spørsmål om hvordan slottet opplever brudd på avtalen. Jeg syns det er både respektløst og frekt jeg. De "hater" tydeligvis jobben sin og det brysomme folket, men de liker veldig godt privilegiene. Sånn opplever jeg dem nå. Jeg tror ikke hverken kongen eller kronprinsen kommer til å gjøre noe som helst ift ML og DV. De orker ikke, de gidder ikke og de syns vi "maser". De har lyst til å være like private som hvermansen har rett til, og selvsagt skal de få være det de også, men da må de "si opp". De kan ikke være hvem som helst og samtidig sprade rundt i kjoler til 100 000 som vi betaler for. 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 25. januar #13529 Del Skrevet 25. januar PusheenPusheen skrev (23 timer siden): Der satte du ord på det jeg har følt en stund nå. Jeg kan til dels skjønne at de velger å ikke si noe ang MBH-saken, men så kan de ikke si noe om hva Sverre Magnus hadde for planer i Trondheim eller noe som har med Märtha å gjøre heller. Og så var det spørsmål angående denne kjolen til Mette-Marit, som hun brukte på gallamiddagen i fjor høst der Slottet ikke ønsket å gi en kommentar. Det er så masse småting i tillegg til de store som gjør at summen av alt blir så mye større enn den hadde behøvd å være. Vi snakker ikke om en privat-familie her, vi snakker om kongefamilien. Disse spørsmålene ang ML og DV er noe som virkelig har vært interessant å få klarhet i, så synes det er snodig at man nok en gang velger å ikke si noe om noenting. Jeg synes faktisk det er greit at de skjermer Sverre Magnus. Han er fremdeles veldig ung, og han skal ikke bli konge. Jeg har forståelse for at de ikke kan si veldig mye om den pågående straffesaken, men NOE mer enn det de har sagt kunne de faktisk bidratt med. De virker bare utrolig tafatte slik ting er nå. Det går an å si at man fordømmer partnervold, uansett, for eksempel. Og ML og DV - dem er det ingen grunn til å beskytte. De er verken unge eller sårbare. De er kyniske forretningsdrivende, som tydelig viser at de kun tenker på tre ting: Seg selv, penger, og berømmelse. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 25. januar #13530 Del Skrevet 25. januar Mmmwhatever skrev (24 minutter siden): Jeg synes faktisk det er greit at de skjermer Sverre Magnus. Han er fremdeles veldig ung, og han skal ikke bli konge. Jeg har forståelse for at de ikke kan si veldig mye om den pågående straffesaken, men NOE mer enn det de har sagt kunne de faktisk bidratt med. De virker bare utrolig tafatte slik ting er nå. Det går an å si at man fordømmer partnervold, uansett, for eksempel. Og ML og DV - dem er det ingen grunn til å beskytte. De er verken unge eller sårbare. De er kyniske forretningsdrivende, som tydelig viser at de kun tenker på tre ting: Seg selv, penger, og berømmelse. Ja, altså, jeg krever ikke fullt referat på hver minste ting SM skal, men å ikke kunne si at han skal jobbe eller gå på skole, eventuelt ta seg et friår, er jo litt rart synes jeg. Det forteller jo ingenting konkret, så han er fortsatt beskyttet i så måte. Man trenger jo uansett ikke gå detaljert inn i det likevel. Ellers enig med deg ja, det er ekstremt tafatt. Det ML og DV driver med, er jo direkte farlig. Og sett i lys av at ML har trosset sin far flere ganger ved bruk av tittel i kommersiell sammenheng, og at DV var anmeldt for overgrep, virker det mot sin hensikt å holde helt kjeft når det dukker opp spørsmål som helt klart kan svares på. Hvis man bare gidder. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 25. januar #13531 Del Skrevet 25. januar Isild skrev (5 timer siden): Enig. Jeg kan forstå at det er betent å uttale seg i MBH-saken (selv om jeg personlig syns de skulle vært noe mer transparente der også) Men alt dette andre?! De virker irritable der de svarer "ingen kommentar" til absolutt alt, eller overser spørsmål totalt. Det mest avvisende er vel når de henviser til ML sin manager i spørsmål om hvordan slottet opplever brudd på avtalen. Jeg syns det er både respektløst og frekt jeg. De "hater" tydeligvis jobben sin og det brysomme folket, men de liker veldig godt privilegiene. Sånn opplever jeg dem nå. Jeg tror ikke hverken kongen eller kronprinsen kommer til å gjøre noe som helst ift ML og DV. De orker ikke, de gidder ikke og de syns vi "maser". De har lyst til å være like private som hvermansen har rett til, og selvsagt skal de få være det de også, men da må de "si opp". De kan ikke være hvem som helst og samtidig sprade rundt i kjoler til 100 000 som vi betaler for. Jeg lurer litt på hva de mener rollene deres er? At de skal sitte høyt der oppe, se ned på riket sitt, gjøre som de vil og slippe å svare på kontroversene som svirrer rundt dem? Det er intet annet enn arrogant. Og gammeldags. Får mindre og mindre tillitt jo mer de sier "ingen kommentar". Det å bare henvise til MLs manager, vitner om høy konfliktskyhet. Det er feigt. Manageren kan ikke gjøre noe fra eller til, det er jo kongen og/eller HM som kan (prøve å) sette en stopper for sprellene til ML. Ikke manager. Kanskje han ikke tør å si sin søster imot? 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soeuh Skrevet 25. januar #13532 Del Skrevet 25. januar Minitroll skrev (11 timer siden): Jeg var sikker på at han døde 25.desember også og det står i dødsannonsen. Edit:kan jo hende hun la seg til å sove på ettermiddagen den dagen og våknet igjen til den tragiske nyheten da. Hva er grunnen til at kjæresten Ebba ikke er nevnt i dødsannonsen egentlig? Var ikke de kjærester i tre år eller noe før han døde? 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 25. januar #13533 Del Skrevet 25. januar Frisk Frosk skrev (12 timer siden): Det jeg skal skrive nå har jeg veid opp og ned noen dager før jeg bestemte meg for å skrive det likevel. Det kunne nok ha blitt skrevet i tråden om de øvrige kongelige, men fordi dette også direkte handler om ML, så velger jeg å skrive det her. For en uke siden, 17. januar, hadde Tv2 en artikkel som MA, som nå snakker om farens død. https://www.tv2.no/underholdning/da-maud-angelica-vaknet-opp-1-juledag-skjonte-hun-at-noe-var-galt/17367521/ Det jeg reagerte på da jeg leste dette var følgende: "Da Maud Angelica våknet opp syk på 1. juledag, så hun at moren hennes, Märtha Louise (53), gråt. Da skjønte hun umiddelbart at noe var galt. – Så sa hun det til meg: «Pappa er død». Da 21-åringen fikk beskjeden om at hennes far hadde tatt sitt eget liv, begynte tankene å svirre." Fikk de virkelig vite på morgenen første juledag at han var død? Få minutter over kl. 12 samme dag ankom Kongeparet, ML, DV og MLs barn, inkl. MA, Holmenkollkapellet for den tradisjonelle julegudstjenesten. Ingenting tilsier at de på det tidspunktet visste at AB var død: https://www.nrk.no/norge/kongeparet_-martha-og-durek-verrett-til-gudstjeneste-1.14836715 Tvert om, ML og DV smiler om kapp i hans første offisielle opptreden. Og MA, som nå selv påstår at hun var syk, hun er der også. I går kom Tv2 med en ny artikkel, som der forteller at MA nå har startet en foredragsturne sammen med en annen, hvor også dette tas opp. (For ordens skyld, jeg synes det er flott at det blir gjort lettere å snakke om selvmordstanker og andre vanskelige opplevelser og følelser!) https://www.tv2.no/underholdning/hver-dag-kjenner-jeg-pa-hvordan-han-mangler/17384049/ Et godt stykke nede i denne siste artikkelen står det at Carina Scheele Carlsen, som i årevis har vært MLs manager, også er MAs manager. Klikker man seg inn på siste link og så videre til klipp fra GMN, så gis det der inntrykk av at AB døde på julaften. MA er ung, og dette er åpenbart tøft å snakke om for henne, så kanskje er det der ting går i stå. Men ser man på IG-siden til foredragsturneen, Vekst i motgang, så ser man at de der har et bilde fra Tv-2, med programlederne, MA, KDJ som hun gjør dette sammen med... og CSC. https://www.instagram.com/vekstimotgang/ Jeg antar at CSC får betalt for å være med både til tv-sending og foredrag og intervju med Tv2, hvorfor korrigeres ikke slike ting? Etter å ha vært manager i så mange år for ML, så burde i det minste CSC vært profesjonell nok til å fange opp slike ting. Men, så er jo CSC også kvinnen som er mest kjent for å nekte å uttale seg om noe som helst rundt sine klienter, og på denne måten faktisk skader sine klienters omdømme og troverdighet. Og hvorfor fortelles flere variasjoner om hva som skjedde da AB døde? Jeg har i hvert fall ingen tro på at ML og resten av familien visste at AB var død da de var i julegudstjenesten første juledag. Aftenposten meldte første juledag at det var ambulanser ved ABs bolig i 17-tiden samme dag. https://www.aftenposten.no/norge/i/RR2aXO/ari-behn-er-doed Igjen, siden MA er så ung og har hatt det så tøft, så synes jeg ikke det er lett å skrive om dette. Men dessverre så er det slik at også hun gjør seg kjent med sin nærhet til både ML og resten av kongefamilien. Og når man velger å tjene penger på å være en så offentlig person, så må man også tåle at det stilles spørsmål når historien som fortelles ikke stemmer med hva som har vært offentlig kjent til nå. Når hun også velger samme manager som sin mor, ML, så må det tåles at det stilles spørsmål. Spesielt når ML gjøres til en helt sentral person i historien som MA forteller. Carina Scheele Carlsen burde ha fått med seg disse feilene og bedt om å få disse korrigert, om hun hadde gjort jobben sin, etter min mening! Av respekt for datteren til Ari burde du virkelig ha tenkt deg om en gang til og ikke skrevet dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 25. januar #13534 Del Skrevet 25. januar (endret) Junijulia skrev (23 minutter siden): Av respekt for datteren til Ari burde du virkelig ha tenkt deg om en gang til og ikke skrevet dette. Det var nettopp av respekt for MA at jeg tenkte meg om. Etter første intervju med tv2 tenkte jeg at det ikke skulle tas opp. Men når det fem dager etterpå i nytt intervju så kommer nye versjoner, så mener jeg (dessverre, må jeg si) at dette er noe å ta opp. Også for hennes del, som har en manager som begynner å få et dårlig rykte etter siste års rolle som "tause Birgitte", og som nå tilsynelatende fortsetter rollen også mot MLs datter. Jeg antar at CSC får betalt for den jobben hun gjør, og da bør også MA kreve langt bedre enn hva hun nå synes å få. (Som jeg skrev over, jeg har stor empati for MA og synes hun er dyktig og tøff som har valgt i så ung alder å snakke om et så sårbart tema i offentligheten og jobber for mer åpenhet rundt psykisk sykdom.) MA er myndig, hun driver egen bedrift. Hun velger selv å promotere H-produktene, selv om hun vet at Märtha Louise med dette og på andre måter har valgt å bryte avtalen ML har med Kongehuset. Dermed er vi i den heller surrealistiske situasjonen at mor Märtha Louise, som er nummer fire i arverekken, har dratt to av sine tre barn inn i dette. Vi snakker om nummer fire, fem og seks i arverekken til den norske tronen. Av disse tre er MA den som synes å minst skade og utnytte Kongehuset. Men nå som hun er myndig og velger et liv i offentligheten og tjene penger på å være en offentlig person, og da må vi også kunne stille samme forventninger til henne som alle andre som driver lignende virksomheter. * Bare for å gjøre det klart, ML og LB er de to som utnytter tilknytningen til Kongehuset aller verst. Inntrykket mitt er at MA egentlig ikke ønsker å gjøre dette. ML er den som bryter avtalen med Kongehuset og har gjort dette siden 2019 og bare blitt verre og verre i å gjøre dette. Endret 25. januar av Frisk Frosk * 19 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 25. januar #13535 Del Skrevet 25. januar Junijulia skrev (1 time siden): Av respekt for datteren til Ari burde du virkelig ha tenkt deg om en gang til og ikke skrevet dette. Om dette er feilinformasjon må det vel gå an å stille spørsmål. Å spørre hva noen egentlig mente er ikke å mangle respekt. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 25. januar #13536 Del Skrevet 25. januar (endret) Frisk Frosk skrev (13 timer siden): Det jeg skal skrive nå har jeg veid opp og ned noen dager før jeg bestemte meg for å skrive det likevel. Det kunne nok ha blitt skrevet i tråden om de øvrige kongelige, men fordi dette også direkte handler om ML, så velger jeg å skrive det her. For en uke siden, 17. januar, hadde Tv2 en artikkel som MA, som nå snakker om farens død. https://www.tv2.no/underholdning/da-maud-angelica-vaknet-opp-1-juledag-skjonte-hun-at-noe-var-galt/17367521/ Det jeg reagerte på da jeg leste dette var følgende: "Da Maud Angelica våknet opp syk på 1. juledag, så hun at moren hennes, Märtha Louise (53), gråt. Da skjønte hun umiddelbart at noe var galt. – Så sa hun det til meg: «Pappa er død». Da 21-åringen fikk beskjeden om at hennes far hadde tatt sitt eget liv, begynte tankene å svirre." Fikk de virkelig vite på morgenen første juledag at han var død? Få minutter over kl. 12 samme dag ankom Kongeparet, ML, DV og MLs barn, inkl. MA, Holmenkollkapellet for den tradisjonelle julegudstjenesten. Ingenting tilsier at de på det tidspunktet visste at AB var død: https://www.nrk.no/norge/kongeparet_-martha-og-durek-verrett-til-gudstjeneste-1.14836715 Tvert om, ML og DV smiler om kapp i hans første offisielle opptreden. Og MA, som nå selv påstår at hun var syk, hun er der også. I går kom Tv2 med en ny artikkel, som der forteller at MA nå har startet en foredragsturne sammen med en annen, hvor også dette tas opp. (For ordens skyld, jeg synes det er flott at det blir gjort lettere å snakke om selvmordstanker og andre vanskelige opplevelser og følelser!) https://www.tv2.no/underholdning/hver-dag-kjenner-jeg-pa-hvordan-han-mangler/17384049/ Et godt stykke nede i denne siste artikkelen står det at Carina Scheele Carlsen, som i årevis har vært MLs manager, også er MAs manager. Klikker man seg inn på siste link og så videre til klipp fra GMN, så gis det der inntrykk av at AB døde på julaften. MA er ung, og dette er åpenbart tøft å snakke om for henne, så kanskje er det der ting går i stå. Men ser man på IG-siden til foredragsturneen, Vekst i motgang, så ser man at de der har et bilde fra Tv-2, med programlederne, MA, KDJ som hun gjør dette sammen med... og CSC. https://www.instagram.com/vekstimotgang/ Jeg antar at CSC får betalt for å være med både til tv-sending og foredrag og intervju med Tv2, hvorfor korrigeres ikke slike ting? Etter å ha vært manager i så mange år for ML, så burde i det minste CSC vært profesjonell nok til å fange opp slike ting. Men, så er jo CSC også kvinnen som er mest kjent for å nekte å uttale seg om noe som helst rundt sine klienter, og på denne måten faktisk skader sine klienters omdømme og troverdighet. Og hvorfor fortelles flere variasjoner om hva som skjedde da AB døde? Jeg har i hvert fall ingen tro på at ML og resten av familien visste at AB var død da de var i julegudstjenesten første juledag. Aftenposten meldte første juledag at det var ambulanser ved ABs bolig i 17-tiden samme dag. https://www.aftenposten.no/norge/i/RR2aXO/ari-behn-er-doed Igjen, siden MA er så ung og har hatt det så tøft, så synes jeg ikke det er lett å skrive om dette. Men dessverre så er det slik at også hun gjør seg kjent med sin nærhet til både ML og resten av kongefamilien. Og når man velger å tjene penger på å være en så offentlig person, så må man også tåle at det stilles spørsmål når historien som fortelles ikke stemmer med hva som har vært offentlig kjent til nå. Når hun også velger samme manager som sin mor, ML, så må det tåles at det stilles spørsmål. Spesielt når ML gjøres til en helt sentral person i historien som MA forteller. Carina Scheele Carlsen burde ha fått med seg disse feilene og bedt om å få disse korrigert, om hun hadde gjort jobben sin, etter min mening! Ja det gis helt klart inntrykk av at de hadde fått vite det på morgenen, siden hun sier at hun ble syk på Julaften og våknet opp syk 1. Juledag og fikk vite det da. Men i Aftenposten står det "Politiet fikk melding om dødsfallet klokken 16.47." Så hun husker vel bare feil da. Endret 25. januar av Maia70 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 25. januar #13537 Del Skrevet 25. januar Maia70 skrev (1 minutt siden): Ja det gis helt klart inntrykk av at de hadde fått vite det på morgenen, siden hun sier at hun ble syk på Julaften og våknet opp syk 1. Juledag og fikk vite det da. Dette jeg også stusset på. Og som sagt så valgte jeg først å ta dette opp etter at jeg så at Carina Scheele Carlsen er manager til MA og også var med både i studio i Tv2 og på foredraget. Er man en god manager så sørger man for å rydde opp i feil og misforståelser. Men det har jo MLs manager over mange år vist at hun tilsynelatende ikke er særlig opptatt av. Jeg har full forståelse for at dette er traumer som kan få det til å gå i surr i detaljer for hvem som helst. Men da må jo manageren gjøre sin jobb! Og så er det (dessverre) også det faktum at dette ikke er hvem som helst, men nummer fem i arverekken, som nå synes å ta etter både sin mor, ML, og søster, LB. Jeg håper MA greier å løsrive seg fra ML og LB i alt som gjelder to sistnevntes forretningsvirksomheter, direkte og indirekte reklamer for disse. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 25. januar #13538 Del Skrevet 25. januar Frisk Frosk skrev (3 minutter siden): Dette jeg også stusset på. Og som sagt så valgte jeg først å ta dette opp etter at jeg så at Carina Scheele Carlsen er manager til MA og også var med både i studio i Tv2 og på foredraget. Er man en god manager så sørger man for å rydde opp i feil og misforståelser. Men det har jo MLs manager over mange år vist at hun tilsynelatende ikke er særlig opptatt av. Jeg har full forståelse for at dette er traumer som kan få det til å gå i surr i detaljer for hvem som helst. Men da må jo manageren gjøre sin jobb! Og så er det (dessverre) også det faktum at dette ikke er hvem som helst, men nummer fem i arverekken, som nå synes å ta etter både sin mor, ML, og søster, LB. Jeg håper MA greier å løsrive seg fra ML og LB i alt som gjelder to sistnevntes forretningsvirksomheter, direkte og indirekte reklamer for disse. Ja det er dårlig arbeid av manager. Det at vi vet disse detaljene, men Scheele Carlsen ikke gjør det er rett og slett rart. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 25. januar #13539 Del Skrevet 25. januar Maia70 skrev (7 minutter siden): Ja det er dårlig arbeid av manager. Det at vi vet disse detaljene, men Scheele Carlsen ikke gjør det er rett og slett rart. Det er rart. Hun er jo der og stiller opp på bilder. Men gjøre jobben sin, som er å sikre unge MAs interesser, det mener jeg hun ikke gjør. Hun vet nok. Kanskje får hun til og med med seg det som blir sagt og kan misforstås, men om hun gjør det, så bryr hun seg tydeligvis ikke nok til å sørge for at Tv2 får rettet opp i feilene eller det som kan misforstås. Tv2 hadde selvfølgelig rettet på dette om CSC hadde gjort dem oppmerksomme på det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 25. januar #13540 Del Skrevet 25. januar Frisk Frosk skrev (14 timer siden): Fikk de virkelig vite på morgenen første juledag at han var død? Få minutter over kl. 12 samme dag ankom Kongeparet, ML, DV og MLs barn, inkl. MA, Holmenkollkapellet for den tradisjonelle julegudstjenesten. Ingenting tilsier at de på det tidspunktet visste at AB var død Det skjedde ikke om morgenen, faren (som var sammen med ham og fant ham) har fortalt i flere intervjuer om hva som skjedde 1. juledag på omtrent hvilke tidspunkt. Dessuten var det en del ufyselige spekulasjoner like etter, om at Ari liksom skulle ha sett på TV at DV ankom kapellet sammen med døtrene, og at det kunne ha vært en utløsende faktor. Men når man er syk, er det jo fullt mulig å sove på dagtid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå