Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

pop up bruker skrev (4 minutter siden):

Enig at det var for der meste var bra, men denne uttalelsen var ikke ok syns jeg: 

Det å omtale overgrep på denne måten er ikke greit syns jeg. Han har ikke bare "tatt folk på snurrebassen og slikt", han er anmeldt for voldtekt og har innrømmet og ha hatt sex med sine klienter og at han gikk over streken. 

Ja, det var en idiotisk beskrivelse av en alvorlig hendelse. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker har ‘kort’ hukommelse. Han har vel endret litt strategi, ikke disse sjokkerende uttalelsene som har nådd overskrifter. Og media kan godt gi familier litt julero synes jeg faktisk. Han har dratt inn flere ‘uskyldige’ som kongeparet. Men, jeg forventer at media etter nyttår fortsetter å være ‘vaktbikkje’. Anmeldelser og det han har gjort forsvinner ikke. Personlig kan jeg tenke meg å slippe å ha han smurt utover forsider i julen. Jeg scroller litt rundt, og kan tenke meg å slippe å få julematen i halsen akkurat de dagene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (4 minutter siden):

Ærlig talt 🤯🤯 Han har jo null feste i virkeligheten, og det er helt merkelig at han ikke får noe opplæring i hvordan te seg. Er som den artikkelen du lenket til nettopp med Geelmuyden hvor han sier 

Hvis han fortsetter sånn kommer han alltid til å være i konflikt med "alle" i Norge, og da blir det helt håpløst for han å etablere seg her, om det er et ønske. 

Er det ingen som forteller ham at han er i Norge og ikke i Amerika (som han elsker å sammenligne det med). Det virker som om alle bare jatter med ham. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humas skrev (5 minutter siden):

Mennesker har ‘kort’ hukommelse. Han har vel endret litt strategi, ikke disse sjokkerende uttalelsene som har nådd overskrifter. Og media kan godt gi familier litt julero synes jeg faktisk. Han har dratt inn flere ‘uskyldige’ som kongeparet. Men, jeg forventer at media etter nyttår fortsetter å være ‘vaktbikkje’. Anmeldelser og det han har gjort forsvinner ikke. Personlig kan jeg tenke meg å slippe å ha han smurt utover forsider i julen. Jeg scroller litt rundt, og kan tenke meg å slippe å få julematen i halsen akkurat de dagene. 

Jeg trodde og håpet at han ble i USA en god stund framover.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (1 minutt siden):

Er det ingen som forteller ham at han er i Norge og ikke i Amerika (som han elsker å sammenligne det med). Det virker som om alle bare jatter med ham. 

Ja, og det er jo helt merkelig? Det er ørten førti rådgivere tilknyttet kongefamilien, og det er jo i deres interesse at han oppfører seg

Skjønner ike at det er så lite kontroll og styring på ting der når man har så mange ansatte

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde og håpet at han ble i USA en god stund framover.

Så lite som han liker Norge reiser han nok fort tilbaket tror jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (33 minutter siden):

Fra lenken:

"Mannen bak PR-byrået Geelmuyden Kiese er tydelig på hvilket råd han ville gitt Verrett dersom han var en av deres klienter:

– Skulle jeg gi Durek et råd, måtte det være å tie stille til han eventuelt har noe viktig å si. Jeg er lei furtingen hans. I tillegg har jeg et nyttårsønske til mediene; Måtte 2025 bli et Durek-fritt nytt år!"

🤣

• Liker 20
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glrmn skrev (1 minutt siden):

Fra lenken:

"Mannen bak PR-byrået Geelmuyden Kiese er tydelig på hvilket råd han ville gitt Verrett dersom han var en av deres klienter:

– Skulle jeg gi Durek et råd, måtte det være å tie stille til han eventuelt har noe viktig å si. Jeg er lei furtingen hans. I tillegg har jeg et nyttårsønske til mediene; Måtte 2025 bli et Durek-fritt nytt år!"

🤣

Ja, vi kan jo håpe 😂

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (5 minutter siden):

Ja, vi kan jo håpe 😂

Takk til deg også,  for gode kommentarer i tråden. ❤️

Ja, det er lov å håpe  men dessverre får han oppmerksomhet i media. Han tilfører ingenting av verdi for samfunnet. Tvert om.

Endret av Glrmn
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (38 minutter siden):

Ærlig talt 🤯🤯 Han har jo null feste i virkeligheten, og det er helt merkelig at han ikke får noe opplæring i hvordan te seg. Er som den artikkelen du lenket til nettopp med Geelmuyden hvor han sier 

Hvis han fortsetter sånn kommer han alltid til å være i konflikt med "alle" i Norge, og da blir det helt håpløst for han å etablere seg her, om det er et ønske. 

Tror ikke det er hans egentlige ønske. Han vil nok ha med seg Märtha til USA så han kan isolere henne (ytterligere). Det han allerede gjør er jo å splitte henne fra det norske folket og mest sannsynlig mange av vennene med oppførselen sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (58 minutter siden):

Ja, og det er jo helt merkelig? Det er ørten førti rådgivere tilknyttet kongefamilien, og det er jo i deres interesse at han oppfører seg

Skjønner ike at det er så lite kontroll og styring på ting der når man har så mange ansatte

Det er nok ikke så lett for hverken en rådgiver eller førti å styre en som er en løs kanon på dekk. En sjaman med et svært oppblåst selvbilde, som ikke er interessert i å lære, og som har økonomisk interesse i å få  mye medieoppmerksomhet. En som blir beskyttet av ML, som nok har balletak på sine gamle foreldre, fordi de ikke orker at hun skal vende seg mot dem. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (30 minutter siden):

Tror ikke det er hans egentlige ønske. Han vil nok ha med seg Märtha til USA så han kan isolere henne (ytterligere). Det han allerede gjør er jo å splitte henne fra det norske folket og mest sannsynlig mange av vennene med oppførselen sin.

Ja, han har ingen interesse av Norge. Han må nok bo her nå, siden MLs yngste barn ikke er ferdig med videregående. Men det han ønsker seg, er nok å bo i LA - som rik, berømt og med masse berømte venner fordi han er gift med en prinsesse. Tror nok ikke han har skjønt at en femti-something prinsesse fra Lommedalen ikke er veldig interessant for de fleste amerikanere. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (1 time siden):

Men da vil hun jo ha null verdi som norsk prinsesse? Eller? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmwhatever skrev (41 minutter siden):

Det er nok ikke så lett for hverken en rådgiver eller førti å styre en som er en løs kanon på dekk. En sjaman med et svært oppblåst selvbilde, som ikke er interessert i å lære, og som har økonomisk interesse i å få  mye medieoppmerksomhet. En som blir beskyttet av ML, som nok har balletak på sine gamle foreldre, fordi de ikke orker at hun skal vende seg mot dem. 

Du har helt sikkert sant i mye her altså. Jeg missunner ikke de den oppgaven 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne artikkelen sier Geelmuyden: https://www.nettavisen.no/kjendis/mener-durek-far-det-akkurat-som-han-vil-hvorfor-bidrar-vi-til-dette/s/5-95-2197055

"Durek markedsfører seg ved å provosere, utfordre og skape debatt. Synlighet gir business. Det er sånn han tjener penger. Og mediene går på limpinnen!"

Her treffer Geelmuyden veldig korrekt, og den festen Durek Verrett var på, og måten han oppførte seg der, måten han snakket til media, det viser at han er ute etter drama.

Det kan virke som om han kan ha fått beskjed om å moderere seg, for han har gått fra å bli ekstremt direkte, til å "pakke" ting mer inn - fremdeles veldig gjennomsiktig det han holder på med.

Ett eksempel, som også var omtalt i tråden i går:

https://tv.vg.no/video/317314/dette-syns-han-om-norsk-julemat

Han "skryter" liksom av "dansing rundt juletreet", gløgg og norske tradisjoner, bruker få sekunder til å si et par setninger om dette. Så går det videre til at han setter opp en maske, hvor han indirekte, med å late som om han aldri har hørt om ribbe eller pinnekjøtt før. Han fortsetter med en innpakket fornærmelse både av kongeparet (jeg gidder ikke klage, jeg spiser det de setter foran meg) og indirekte også et forsøk på å trykke ned norske (mat)tradisjoner - som han i åpningssetningen sa han eeelsket (selv om han tydeligvis ikke egentlig har fått med seg viktige tradisjoner). Da kunne han huke av drama i VGtv.

Videre til Tv2: https://www.tv2.no/underholdning/etter-politihenleggelsen-kommer-med-pastander-om-korrupsjon/17292211/

Nå har han tydelig fått vann på mølla, og trapper opp kritikken, om enn fremdeles delvis ullent. Etter at Se og Hør gjorde kjent at Durek Verrett er anmeldt i Sverige for å ha begått seksuelt overgrep mot en mann, og også publiserte samtalemeldinger hvor Verrett selv innrømmet å ha begått seksuelle overgrep mot flere av sine klienter. Verrett anmeldte så Se og Hør for brudd på privatlivets fred. Men politiet henla saken.

Når Tv2 nå spurte Verrett hva han synes om det, så kommer han med en påstand om at det må være korrupsjon. Han sier "Jeg tror det må være mye korrupsjon". Han vil ikke utdype det, men føyer til "Men jeg ser definitivt mye korrupsjon...".

Han sier det ikke rett ut, men siden han blir spurt om hva han mener om at politiet henla anmeldelsen, og han kaller det korrupsjon, så er eneste kandidater for å være "skyldig i at saken ble henlagt" i politiet, ev. både politiet og Se og Hør. Eller, om man skal være virkelig konspiratorisk, at Kongehuset har bidratt til det. Særlig mange andre realistiske kandidater tror jeg ikke finnes.

Durek Verrett er dessverre nå en del av det vi kaller kongefamilien, han har fått oppholdstillatelse i Norge. Han oppholder seg i Norge. Dette er faktorer som ikke bare gir fordeler, men også forpliktelser. Ser han "definitivt mye korrupsjon", så bør en som han varsle fra om den korrupsjonen han påstår å se så mye av. Men ikke DV, nei, for han er mer opptatt av å ta seg ut på fest og i media... og klage på alt og alle.

Så sier han veldig, veldig, veldig innpakket noe om skandalen om hans innrømmede seksuelle overgrep mot flere klienter. Men for all del, strategien er å ikke nevne noe om dette, ikke et ord. Men han føler for å understreke at det er unødvendig å "grave i fortiden". Ja, enhver kan vel forstå at det er ubehagelig å bli konfrontert med egen innrømmelse av å ha begått flere seksuelle overgrep mot klienter. Han vil bare fokusere på kjærlighet og sånn. Og er igjen veldig tydelig på at det er ingen vits å grave i fortiden. Det han sier veldig tydelig i dette - det er at media og folk skal holde seg langt unna hans fortid. (Eneste han oppnår med det utsagnet, for min del, det er - gitt hans historie - å tenke at det må være langt mer i den fortiden hans som det kan være verdt for norske medier å grave mer i!)

Og i en annen link kommer han - som på seks år ikke har lært seg norsk - med en tale og hyllest til en kontroversiell bok, og slenger inn div. uttalelser om AP og norsk politikk.

Han stikker egentlig ganske vilt rundt seg. Til å være en som messer om at han fokuserer på kjærlighet så er det svært få som taler så hatende om andre. Han er i det hele tatt svært opptatt av å skape et influensernarrativ om at han er hatet, at det bare er norsk presse han opplever å bli hatet av - mens han selv stadig snakker nedlatende eller arrogant om andre.

Når han omtaler seg selv som kongen av kontroverser, så sørger han for å få overskrifter med "Kongen" i og bilde av seg selv. Og det er det han virker å tro at han selv er.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ML tar med seg Durek til USA og blir der. Jeg håper han blir dømt for de seksuelle overgrepene han har utført. (Han har jo innrømt noen.)

Men mest av alt håper jeg norsk media tier ham ihjel. Han lever av oppmerksomhet, av å krenke både ML (prat om hennes sexliv, f. eks.), det norske folk og norske myndigheter. Han fortjener ikke noe oppmerksomhet. Null. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker meg et kongehus med litt ryggrad jeg. De `godtar` alt. 

Tenk om de faktisk hadde MENT "Alt for Norge" og sagt at Durek desverre ikke kan holde på som han gjør hvis han skal omgås dem. Tenk om de hadde satt en forventning om at han utviste mer respekt for folket før de kunne `danse rundt juletreet" sammen. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.seher.no/kongelig/klart-durek-rad-til-kong-harald/82412963

Da er det grunn til å tro at Harald og Sonja har invitert ML, DV og barna til julefeiring på kongsseteren. Jeg syns det er mildt sagt spesiellt at kongehuset inviterer en mann som er anmeldt for seksuellt overgrep i Sverige, og som selv forteller om grove overtramp i lekkede opptak av samtaler. 

Leser i artikkelen at alle er uskyldig til det motsatte er bevist. Min mening er at de lydopptakene taler for seg. Det er jo han selv som snakker. Da ER det bevist. Greia er vel at de det gjelder er i USA og ikke har anmeldt, dermed er det ikke opprettet sak. Men det betyr ikke at det er IKKE-sak for det. 

Jeg forstår faktisk virkelig ikke hva kongehuset tenker med. Greit å være inkluderende altså, men det er da grenser!? 

Hadde datteren min giftet seg med en mann som åpenbart er homofil, tror han er fra en annen planet, har vært farao her på jorden før, sier at kreft er selvpåført, babler om trassånder, selvmordsånder, utleverer sexlivet til datteren min, klager på alt og alle OG kaller alle for rasister og mindre begavede. 

Da hadde jeg sagt at de fikk finne et annet sted å feire jul med mindre det  ble litt real skjerpings. Må gjerne tro på hva de vil, men hold kjeft, og slutt med overgrep pakket inn i en eller annen svulstig "sjamansk kjærlighetssuppe" som de sier at vi vanlige dødelige ikke forstår allikevel osv. 

HOLD KJEFT! 

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (41 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/klart-durek-rad-til-kong-harald/82412963

Da er det grunn til å tro at Harald og Sonja har invitert ML, DV og barna til julefeiring på kongsseteren. Jeg syns det er mildt sagt spesiellt at kongehuset inviterer en mann som er anmeldt for seksuellt overgrep i Sverige, og som selv forteller om grove overtramp i lekkede opptak av samtaler. 

Leser i artikkelen at alle er uskyldig til det motsatte er bevist. Min mening er at de lydopptakene taler for seg. Det er jo han selv som snakker. Da ER det bevist. Greia er vel at de det gjelder er i USA og ikke har anmeldt, dermed er det ikke opprettet sak. Men det betyr ikke at det er IKKE-sak for det. 

Jeg forstår faktisk virkelig ikke hva kongehuset tenker med. Greit å være inkluderende altså, men det er da grenser!? 

Hadde datteren min giftet seg med en mann som åpenbart er homofil, tror han er fra en annen planet, har vært farao her på jorden før, sier at kreft er selvpåført, babler om trassånder, selvmordsånder, utleverer sexlivet til datteren min, klager på alt og alle OG kaller alle for rasister og mindre begavede. 

Da hadde jeg sagt at de fikk finne et annet sted å feire jul med mindre det  ble litt real skjerpings. Må gjerne tro på hva de vil, men hold kjeft, og slutt med overgrep pakket inn i en eller annen svulstig "sjamansk kjærlighetssuppe" som de sier at vi vanlige dødelige ikke forstår allikevel osv. 

HOLD KJEFT! 

Dømmekraften er merkelig. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (13 timer siden):

Men da vil hun jo ha null verdi som norsk prinsesse? Eller? 

Ja det er et poeng... Om Durek er den jeg tror han er, det man kaller en "malignant narcissist", så er isolering av offeret en del av adferdsmønsteret deres. Men han trenger tydeligvis ikke ta henne med til USA for det, han klarer det visst ganske godt mens de bor her også...

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...