Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Maia70 skrev (3 timer siden):

Tipper denne artikkelen om julekos er nøye planlagt PR. Det de har tenkt er at nå ligger vi lavt en stund, og så kommer vi tilbake til jul med en koselig artikkel om at alle feirer sammen. Ganske sikker på at de har snakket med PR-rådgiver om dette.

Helt sikkert! Synd at media gidder å gi det spalteplass. Media burde holde fokus på brudd på avtale, misbruk av tittel, brudd på alkoholloven, innrømmelser av seksuelle overtramp mm. At de skal kose seg i jula er fint for dem det. Men jeg har ikke lyst til å lese "kose-artikler" om seksuelle overgripere egentlig. 

Forhenget de har gjemt all driten bak har forlengst ramlet ned. Jeg kommer iallefall ikke til å gå på mer glanset fjas derfra (kongehus m/familie) 

• Liker 12
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maia70 skrev (3 timer siden):

Tipper denne artikkelen om julekos er nøye planlagt PR. Det de har tenkt er at nå ligger vi lavt en stund, og så kommer vi tilbake til jul med en koselig artikkel om at alle feirer sammen. Ganske sikker på at de har snakket med PR-rådgiver om dette.

De skal kanskje til Kongsseteren med hele storfamilien - det blir nok koselig :ironi:

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (5 timer siden):

Helt sikkert! Synd at media gidder å gi det spalteplass. Media burde holde fokus på brudd på avtale, misbruk av tittel, brudd på alkoholloven, innrømmelser av seksuelle overtramp mm.

Det er jeg uenig i. Media skal være frie og uavhenige, og ikke ha noen agenda eller slagside, eller drive kampanjejournalistikk. Det ville vært dypt uetisk.

Dermed skal de skrive kritisk når det kreves, samtidig som de også kan skrive "kose-artikler" når det er slike nyheter som kommer. Det er overhodet ingen motsetninger her.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (58 minutter siden):

Det er jeg uenig i. Media skal være frie og uavhenige, og ikke ha noen agenda eller slagside, eller drive kampanjejournalistikk. Det ville vært dypt uetisk.

Dermed skal de skrive kritisk når det kreves, samtidig som de også kan skrive "kose-artikler" når det er slike nyheter som kommer. Det er overhodet ingen motsetninger her.

Nå er det en gang et faktum at DV er anmeldt for seksuelt overgrep mot en klient, og at han selv har innrømmet seksuelle overgrep mot flere andre klienter.

Da ville det normale vært å følge opp dette - ikke med kosesaker - men med hva som skjer i sakene der han er anmeldt og har innrømmet seksuelle overgrep.

Istedenfor kosesaker, ville det vært langt mer naturlig å følge opp sakene om hvordan ML og DV har forsøkt å skrive av private utgifter til bryllupet på hennes firma, hvordan ML og Hést flere ganger i år har brutt alkoholloven, stadig bryter markedsføringsloven osv.

Jeg kan tenke meg hvilket drama det ville bli hvis media nå plutselig valgte å vise kosesaker hvor MBH var i fokus. Ikke så mye annerledes når de nå skriver kosesaker om Verrett og ML...

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (12 timer siden):

Ikke sant?! Jeg blir kvalm ved tanken. Det passer seg ikke for våre kongelige å ønske han der hjertelig velkommen for å si det som det er. Men de syns jo bare han er "morsom" så, og kongen vår syns Netflix-bryllupet var "hyggeligere enn han hadde trodd". Så det blir sikkert en både morsom og hyggelig jul. 

Det står ikke så bra til med dømmekraften der oppe øverst i Karl-Johan virker det som. 

At bryllupet var “hyggeligere enn jeg hadde trodd” er jo egentlig en slags FU-kommentar fra kongen til ML og DV. Han hadde mao ikke trodd det skulle være spesielt hyggelig, og gledet seg neppe så mye til det bryllupet. Jeg lo høyt da jeg hørte den kommentaren. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Nå er det en gang et faktum at DV er anmeldt for seksuelt overgrep mot en klient, og at han selv har innrømmet seksuelle overgrep mot flere andre klienter.

Da ville det normale vært å følge opp dette - ikke med kosesaker - men med hva som skjer i sakene der han er anmeldt og har innrømmet seksuelle overgrep.

Istedenfor kosesaker, ville det vært langt mer naturlig å følge opp sakene om hvordan ML og DV har forsøkt å skrive av private utgifter til bryllupet på hennes firma, hvordan ML og Hést flere ganger i år har brutt alkoholloven, stadig bryter markedsføringsloven osv.

Jeg kan tenke meg hvilket drama det ville bli hvis media nå plutselig valgte å vise kosesaker hvor MBH var i fokus. Ikke så mye annerledes når de nå skriver kosesaker om Verrett og ML...

Det normale - og som pressen gjør etter det jeg har sett - er å følge opp alt dette. Det er, som jeg skrev tidligere, ingen motsetninger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmwhatever skrev (1 time siden):

At bryllupet var “hyggeligere enn jeg hadde trodd” er jo egentlig en slags FU-kommentar fra kongen til ML og DV. Han hadde mao ikke trodd det skulle være spesielt hyggelig, og gledet seg neppe så mye til det bryllupet. Jeg lo høyt da jeg hørte den kommentaren. 

Kongen vår 😍

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

Nettopp. Med så alvorlige forhold som det faktisk er snakk om, så blir det slik jeg ser det helt feil at media lager "koseartikler".  Helt relevant å dra parallell til MBH-saken. Hvordan ville det tatt seg ut med: "Nå skal Marius slappe av og kose seg i jula med familien", det kan gjerne være at han skal det - men det er fullstendig umusikalsk å skrive om når noen er anmeldt for vold og seksuelle overgrep. 

Det har jo ingen nyhetsverdi heller. Det er jo ikke noe de hverken må eller trenger å dekke liksom.  

• Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg nyttårstalen,,lurer på om det blir" hyggeligere enn han tror"å lese opp den i år..😗😨 Hører han har nye tekstforfattere på slottet nå,men de har litt av en jobb fremfor seg...å presentere noe passe diplomatisk,strømlinjeformet,politisk korrekt og vakumpakket.Jeg kommer ikke til å greie å høre den...

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG måtte selvsagt intervjue ham om den koselige norske julen:

https://www.vg.no/video/317314/dette-syns-han-om-norsk-julemat?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row7_pos1&utm_medium=dre-6761c7923eede6c8d4c4b783&utm_campaign=overlay-main-desktop

Og han spiser selvsagt alt det som svigerforeldrene setter foran ham. Synes jeg ser kong Harald gå rundt og servere på julaften 😅

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (2 timer siden):

VG måtte selvsagt intervjue ham om den koselige norske julen:

https://www.vg.no/video/317314/dette-syns-han-om-norsk-julemat?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row7_pos1&utm_medium=dre-6761c7923eede6c8d4c4b783&utm_campaign=overlay-main-desktop

Og han spiser selvsagt alt det som svigerforeldrene setter foran ham. Synes jeg ser kong Harald gå rundt og servere på julaften 😅

Det lille eg såg av intervjuet, var ikkje verdt klikket.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (På 16.12.2024 den 10.10):

Jeg tenker at DV skal takke alle de høyere makter han evt måtte tro på for MBH-saken. Jeg tipper at overgrepssaken mot DV ville fått adskillig mer presse hvis ikke mediene var så opptatt av MBH.

Det tror jeg også.

Jeg klarer heller ikke fri meg fra tanken om at saken ville blitt slått opp mer dersom det dreide seg om kvinnelige ofre.

Når menn varsler om overgrep sliter de enda mer med å bli hørt enn damer (som absolutt møter nok utfordringer, bevares). Når flere av dem er homofile i tillegg har jeg inntrykk av at sjansen for at de blir tatt alvorlig synker ytterligere.

Jeg synes det er en hån mot Dureks ofre at disse gladsakene om julefeiring blir presentert i pressen nå. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymBbruker skrev (1 time siden):

Det tror jeg også.

Jeg klarer heller ikke fri meg fra tanken om at saken ville blitt slått opp mer dersom det dreide seg om kvinnelige ofre.

Når menn varsler om overgrep sliter de enda mer med å bli hørt enn damer (som absolutt møter nok utfordringer, bevares). Når flere av dem er homofile i tillegg har jeg inntrykk av at sjansen for at de blir tatt alvorlig synker ytterligere.

Jeg synes det er en hån mot Dureks ofre at disse gladsakene om julefeiring blir presentert i pressen nå. 

Gode poenger her. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymBbruker skrev (8 timer siden):

Det tror jeg også.

Her er du nok inne på noe veldig viktig. Vold og overgrep mot menn får ikke på langt nær samme oppmerksomhet som mot kvinner. Jeg tror desverre at mange tenker at "jaja, men det var jo noe de tillot/var med på". 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
anonymBbruker skrev (8 timer siden):

Det tror jeg også.

Helt enig. VG kunne spart seg intervjuet med en smilende Durek som prøver å late som om han aldri har hørt om pinnekjøtt og ribbe før. Kunne de ikke konfrontert ham med beskyldningene/anmeldelsen om overgrep.

Og at det er kongens forholdsvis nybakte svigersønn er jo bare helt crazy.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er temmelig merkelig at mediene kosesnakker med han på den røde løper om julemat, når det bare er en måneds tid siden han ble anmeldt for voldtekt, og det kom frem lydtape hvor han "tilstod" flere overgrep. Kan aldri se for meg at det samme ville skjedd om det var kvinner som var utsatt for dette, og ikke menn. 

Tipper de er muta med trusler om søksmål siden vi ikke har hørt noe mer der. 

Venninne til Durek er ei synsk dame i hvert fall - hun til venstre. Sett henne på insta, men husker ikke hva hun heter https://www.vg.no/rampelys/i/25XmLR/subjektprisen-se-kjendisene-paa-roed-loeper#6 hun andre har jeg ikke sett før. 

Skjønner ikke at han ikke blir invitert på slikt,mog at noen vil kobles til han... 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan de ikke bare ignorere han? Han er jo så misfornøyd med oss nordmenn - jeg skjønner virkelig ikke at han vil bo her når alle er så grusomme med han. Og han beskylder nesten et helt land med å være rasister…. Og kona hans er HELT enig… datteren til kongen av Norge😬

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til hvordan Durek fikk inn et lite stikk i intervjuet, nesten umerkelig men det er fortsatt der. Han kjenner ikke igjen ordene pinnekjøtt og ribbe. Han sier han kanskje har spist det, han vet ikke, han spiser bare hva som helst som svigerforeldrene setter foran han, han bare spiser det, for han vil ikke klage. Så liker han ikke maten han får der altså, eller hva betyr det?  https://tv.vg.no/video/317314/dette-syns-han-om-norsk-julemat

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...