Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Durek mottok altså en pris nå i helgen i Los Angeles. Martha Louise skal i den forbindelse ha lovprist mannen sin. Begge skal ha vektlagt kjærligheten.

Dette viser nok en gang at aktørene ikke er på bølgelengde med allmennheten, for å si det slik.

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maia70 skrev (1 time siden):

Oh the mindf***! Hva i helv.... er dette? :o Lyver han eller er hun virkelig så til de grader hjernevasket? 

"I have this part of me that just doesn't restrain myself..." Eh ja takk, det har vi allerede merket :roll:
"Coyote is the trickster.." Jepp, du er en trickster Durek. Smart trekk å innrømme alt dette, for så å snu det helt på hodet.

Faktisk høres han nervøs ut i dette klippet, mer nervøs enn om han bare snakket med en mannlig venn, så det er kanskje sant at Märtha hører på....går det an.

Jeg må si at jeg nå har mistet ALL respekt for samtlige i kongehuset (unntatt barna selvsagt). At overgrep i behandlingssituasjon kan godtas, og at vold mot kvinner blir skjult og dysset ned er bare for mye. Dette er jo totalt bedritne mennesker, og da inkluderer jeg Kongen og Dronningen som MÅ ha visst at NOE av dette har foregått.
Skam dere alle sammen!

Ja, det er vanskelig å svelge alt dette. Det ser tilsynelatende ut som om kongeparets voksne barn har blitt så "rause" at de aksepterer seksuelle overgrep, vold mot kvinner og andre lovbrudd. 

Hvis de IKKE aksepterer det, så forventer jeg at vi snart hører det. Jeg personlig ønsker en forklaring på hvorfor Kronprinsen ikke har funnet "tid" til å ta tak i alle bruddene ML/DV har gjort på avtalen med kongehuset. Han sa etter bryllypet at det handlet om tid og "en tid for alt". Forstår jo at dette med MBH har tatt mye tid, men mest tid ser det ut til at de har brukt på å IKKE gjøre noe med informasjonen de har sittet på ift å faktisk vite at han har vært voldelig. 

Ingenting ser spesiellt bra ut. Alle kan rote seg fullstendig bort, hvordan man løser det/rydder opp i det/forholder seg til det videre er det som sier noe om en person. Jeg syns det virker helt skada helt opplegget i kongefamilien nå. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker så på døtrene til Märtha nå jeg. Det føles som de bare har måttet bli med på lasset til hva Märtha har ønsket. De vokste opp i England, så ble de flyttet til Norge, så ble pappa hevet ut, så dro M hjem Durek. I tillegg til alt dette så mistet de faren sin.

Pressen er den store, stygge ulven, er mantraet de har blitt fortalt hele livet. Lurer på hvordan M skal unnskylde dette..

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (39 minutter siden):

Jeg tenker så på døtrene til Märtha nå jeg. Det føles som de bare har måttet bli med på lasset til hva Märtha har ønsket. De vokste opp i England, så ble de flyttet til Norge, så ble pappa hevet ut, så dro M hjem Durek. I tillegg til alt dette så mistet de faren sin.

Pressen er den store, stygge ulven, er mantraet de har blitt fortalt hele livet. Lurer på hvordan M skal unnskylde dette..

Er redd hun ikke kommer til å unnskylde noe som helst.

Mer og mer tenker jeg at kongefamilien har en helt annen oppfatning enn allmennheten, både i denne og saken rundt Borg Høiby.

Jeg var blant dem som trodde at det forelå en avtale mellom kongen og Martha Louise om at hun ikke skulle misbruke sin tittel. I ettertid tenker jeg at det aldri eksisterte noen slik avtale, ikke slik kongehuset fremstilte det ihvertfall.

Mest sannsynlig gamblet man på at debatten skulle snart gå over.

Og det gir kanskje en viktig pekepinn hva kongehuset anno 2024 angår. 

Endret av FORFAR
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (Akkurat nå):

Er redd hun ikke kommer til å unnskylde noe. Mer og mer tenker jeg at kongefamilien har en helt annen oppfatning enn allmennheten, både i denne og saken rundt Borg Høiby.

Jeg var blant dem som trodde at det forelå en avtale mellom kongen og Martha Louise om at hun ikke skulle misbruke sin tittel. I ettertid tenker at det aldri eksisterte noen slik avtale, ikke slik kongehuset fremstilte det ihvertfall.

Mest sannsynlig gamblet man på at debatten skulle snart gå over.

Og det gir kanskje en viktig pekepinn hva kongehuset anno 2024 angår.

Ja, jeg er helt enig i at den avtalen aldri var verdt noe. Jeg tipper de er fornøyde så lenge hun klarer å tjene penger selv, med eller uten tittel. 

Men ift ungene så må hun jo lage en eller annen forklaring på dette med Durek. Vanskelig å gi pressen skylden når D selv har sendt disse talemeldingene. 

Apropos - jeg lurer på hvor mye som har foregått i kongefamliien opp i gjennom som vi aldri har fått høre om, pga at det tidligere var tettere bånd med pressen og internett/SOME ikke fantes...

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martha visste, og tenker det er helt ok at nå hennes ektemann har utført seksuelle overgrep og overtramp. At hun skal få bære prinsessetittelen skjønner jeg ikke. 

Hadde en venn av meg gjort noe slikt, og også innrømmet det, sånn som han faktisk har gjort, hadde jeg tatt sterk avstand fra personen. Hvis de fortsetter å bli invitert til kongelige festligheter osv. så sier det også en del om de som inviterer syns jeg. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 time siden):

Det er jo ikke noe å unnskylde. Durek har innrømmet sine feil, og hun hjelper jo han å bli frisk fra dette, så her er alt slik det skal være. Jeg mener, alle kan jo gjøre feil. Har du aldri gjort noe feil selv? Fei for din egen dør først osv. osv.

Bare forestiller meg retorikken hun sikkert bruker....

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (6 minutter siden):

Martha visste, og tenker det er helt ok at nå hennes ektemann har utført seksuelle overgrep og overtramp. At hun skal få bære prinsessetittelen skjønner jeg ikke. 

Hadde en venn av meg gjort noe slikt, og også innrømmet det, sånn som han faktisk har gjort, hadde jeg tatt sterk avstand fra personen. Hvis de fortsetter å bli invitert til kongelige festligheter osv. så sier det også en del om de som inviterer syns jeg. 

Jeg tenker saken er at hun ikke ser på det som seksuelle overgrep eller overtramp.

Det er vel den eneste måten hun kan klare å leve med det. Hun har hørt hans meget polerte versjon av situasjonene, og rasjonaliserer og unnskylder og forstår og forklarer seg frem til en versjon hun (kanskje) kan klare å leve med.

Tiden vil vise.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke noe å unnskylde. Durek har innrømmet sine feil, og hun hjelper jo han å bli frisk fra dette, så her er alt slik det skal være. Jeg mener, alle kan jo gjøre feil. Har du aldri gjort noe feil selv? Fei for din egen dør først osv. osv.

Bare forestiller meg retorikken hun sikkert bruker....

Nå måtte jeg lese to ganger før jeg skjønte hva du mente og ikke gikk rett i angrepsmodus 😂😂😂 

Men ja, du treffer nok spikeren på hodet her! 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at DV nå har repostet en story som skuespiller Lars Berteig Andersen har lagt ut på Instagram som støtte til Durek Verrett /Shaman Durek.

Berteig Andersen gratulerer ML og DV med prisen de har fått av Gurus magazine.

Og så legger han til fra Beverly Hills

"The people who know you, know all the amazing things you do for your friends and everyone around you that nobody writes about."

Det er et faktum at Durek Verrett som Shaman Durek har INNRØMMET å ha begått seksuell trakassering og annen helt uakseptabel seksuell adferd med sine klienter!

Det er ikke bare anklager kommet ut av det blå det som nå er kommet frem. Shaman Durek har selv innrømmet å ha begått disse handlingene! Og det har tydeligvis noen interesse av å forsøke å dekke over med å snakke om "alt det fantastiske DV og ML gjør for alle"...

Så kan man jo lure på hvorfor noen som er i ferd med å bygge opp egen karriere er villig til å ofre eget omdømme for å forsvare en mann som utnytter egne klienter seksuelt.

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Innså han at han ikke er i USA og at han faktisk ikke har en sak her?😆

Henlagt av politiet virker det som🙃

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Henlagt av politiet virker det som🙃

Åja, leste for fort. Men huffda😆 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg er helt enig i at den avtalen aldri var verdt noe. Jeg tipper de er fornøyde så lenge hun klarer å tjene penger selv, med eller uten tittel. 

Men ift ungene så må hun jo lage en eller annen forklaring på dette med Durek. Vanskelig å gi pressen skylden når D selv har sendt disse talemeldingene. 

Apropos - jeg lurer på hvor mye som har foregått i kongefamliien opp i gjennom som vi aldri har fått høre om, pga at det tidligere var tettere bånd med pressen og internett/SOME ikke fantes...

Interessant å tenke på hva som ble kommunisert tidligere, før internett o.l. Det har alltid vært historier, men det var slettens ikke slik at disse alltid kom fra pressen.

Ta historien om soldaten som var utstasjonert på Skaugum. Han ønsket dronning Sonja godt nytt år ved en anledning, og fikk reprimande som konsekvens. En fotsoldat må aldri ta iniativ ved å henvende seg direkte til kongefamilien.

Dette ble en vandrehistorie som sirkulerte særlig på 90-tallet, og den hadde flere varianter. Om den er sann vites ikke, men det er interessant hvordan historien fikk ben å gå på.

Andre ganger utelot pressen å skrive noe ufordelaktig, spesielt om kong Olav og hans temperament. Flere journalister var vitne til et opptrinn på Skaugum der kongen eksploderte. fordi noen hadde flyttet på noen stoler. Men de skrev ikke om det.

Min opplevelse er at pressen i nyere tid stort sett har gjort jobben sin. Samtidig ser man også avvik. Som andre registrerer jeg at Se og Hør er blitt langt mer toneangivende enn for eksempel VG og Dagbladet. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (6 timer siden):

https://www.seher.no/kongelig/durek-martha-visste-altmartha-svarer-ikke/82216333

ML visste altså alt. 

Dette blir spekulasjoner fra min side, men jeg gjetter på at han (og hun) bortforklarer berøring av kjønnsorganer og direkte seksuelle handlinger under behandling med at det var/ble en helt naturlig del av nettopp behandlingen - Videre tenker jeg at det problematiske for faraoen og dronninger er at samfunnet ser på dette ser på dette som overgrep, og jeg tror de mener dette sier mer om vårt uptighte samfunn enn om Dureks fantastiske frigjøringsmetoder. 

Wild guess. 

Hun har mistet all kontakt med hva som er greit og ikke. 

https://www.seher.no/kongelig/durek-martha-visste-altmartha-svarer-ikke/82216333

Jeg tror også de bortforklarer dette for hverandre og seg selv og heller skylder på at det er alle andre uopplyste som ikke forstår.

Men for å være ryddig, inntil vi ev. får sannheten. Vi har foreløpig ikke annet enn DVs ord for at ML har visst og at hun var tilstede da han fortalte det han gjorde til Eric Nies via talemeldinger. Vi har kun DVs ord for det.

Vi har dermed to mulige scenarier:

1. ML har visst om disse overgrepene siden de ble sammen, og har også visst om de overgrepene DV har begått mot klienter etter  at ML og DV ble kjærester.

2. ML har ikke visst og var ikke tilstede da han fortalte om de seksuelle handlingene med sine klienter. I så fall vet vi at prinsesse Märtha Louise vet at han har innrømmet disse seksuelle handlingene mot sine klienter, også mens de var sammen.

Om nr. 1 er tilfelle, da blir et veldig viktig spørsmål: Har ML og DV i så fall vært 100 % ærlige om dette til Kong Harald før bryllupet? Jeg tviler... For om også Kong Harald visste at DV har begått slike seksuelle overgrep mot sine klienter, da tror (håper) jeg at det ville vært siste spikeren i kisten, at selv ikke han ville ha gitt sin støtte til ekteskapet.

Hvis det faktisk er slik at ML hele tiden har visst, også om de seksuelle overgrepene som har skjedd etter at de ble sammen, da tenker jeg at det bør vurderes å frata ML hennes autorisasjon som fysioterapeut! Selv om hun ikke har jobbet som fysioterapeut når hun har jobbet sammen med DV med klienter, så har hun sin autorisasjon som gir henne ytterligere troverdighet og tillit. Men det gir henne også en del plikter som helsepersonell - bl.a. et ansvar om å varsle når man vet at noen begår seksuelle overgrep mot andre! Som helsepersonell er hun også utdannet i hva hun skal gjøre hvis man skal undersøke eller behandle i områder som kan være mer intime for pasient/klient, hun er opplært i hvordan unngå dette!

Har DV og ML behandlet noen sammen i Norge? Eller har DV alene behandlet noen i Norge eller behandlet noen via nett fra Norge? I så fall er han underlagt norsk lov - som også hun da vil være. At hun har vært medbehandler vil jeg tro har delvis også vært for å sikre DV, gi ham alibi. Det gjør det likevel ikke henne rett til å ta loven i egne hender og ikke varsle.

Så, på samme måte som Kong Harald aldri burde ha gitt sin støtte til dette ekteskapet, så bør nå Helsedirektoratet vurdere MLs autorisasjon.

Men hvis det er nr. 1 som er sannheten og ML har visst, da er det mange flere aspekter som dukker opp. I så fall har hun med viten og vilje valgt å ta en seksuell overgriper inn i sitt hjem, hvor hennes da tre umyndige barn fremdeles bodde hjemme. Jeg har ingen tro på at Kong Harald har fått høre at DV har innrømmet seksuelle overgrep mot sine klienter - for jeg tror han da ville gjort mer for å beskytte MLs barn mot å måtte omgås og bo med en slik overgriper. Tar jeg feil så ser vi en familie hvor alle i alle generasjoner har mistet alle skrupler og samvittighet - og det tror jeg egentlig ikke er tilfelle. Ergo mener jeg også det med barnas sikkerhet tilsier at selv om ML ev. har visst, så har hun og DV ikke vært ærlige med Kong Harald.

Dessverre vil jeg ikke bli overrasket om ML faktisk har visst. Vi vet fra lydklippene som nå er offentliggjort at overgrepene DV da gjorde mot to mannlige klienter skjedde i 2020. Dette tenker jeg er relevant, fordi Durek Verrett høsten 2019 begikk det som jeg mener også var en form for seksuelt overgrep da han på sin podkast la ut ekstremt intime detaljer om ML og hvordan hun er når hun har sex. Da hun etter den episoden gikk ut og forsvarte ham (han forstår ikke enda hva han ikke kan gjøre nå, men han lærer og vil aldri gjøre dette igjen... fritt etter egen hukommelse), så så ML svært ukomfortabel ut. Med andre ord, hun følte trolig det han hadde gjort mot henne som en form for overgrep. Og han gjorde det kun for å tjene penger på intime detaljer om en avkledd prinsesse. Men hun godtok og akspeterte bortforklaringene han tydeligvis ga henne. Og ikke bare det, hun støttet ham også offentlig, om enn med ubehag, i at han ikke mente noe galt med det. Våren 2019 stod begge to frem på Skavland, hvor ML fortalte at hun hadde blitt helbredet av DV. En måned etterpå bekreftet de at de var et par. Dette vil si at ML faktisk også var DVs klient parallelt med at de ble kjærester. Det vil si at grensene mellom privatliv og jobb allerede var utvisket, og at da DV høsten 2019 også publiserte hennes mest intime detaljer til hele verden, da var ML allerede manipulert til å akseptere å få grenser flyttet på. Hvis hun da i 2020 eller før fikk vite av DV at han også begikk seksuelt overskridende handlinger mot sine klienter, så er det nærliggende å tro at ML privat ikke lenger reagerte så mye på det som hun ellers ville gjort, fordi hun selv allerede var offer for hans kyniske overskridende handlinger og utnyttelse av henne.

Hvis nr. 1, at ML har visst hele tiden, stemmer, så åpner det opp for en rekke andre diskusjoner også.

Hvis det derimot er slik at ML ikke har visst før nå, altså at det er alternativ 2 som stemmer, da blir det både mer og mindre forståelig at hun fortsetter å støtte ham etter at det er blitt kjent at han er anmeldt for seksuelt overgrep mot en pasient og at han har innrømmet lignende mot fem klienter. Det blir på en måte mer forståelig, fordi hun nå som nygift da plutselig må se alt hun har ofret for denne antatte overgriperen, hvordan også hun selv, som har forsvart ham i seks år, taper ansikt. Om hun forstår manipulasjonen så tror jeg det må føles lettere å fortsette å holde maska og håpe alt går over (det er tross alt det som er hennes families foretrukne taktikk når det stormer rundt dem...).

Samtidig blir det langt, langt mindre forståelig at hun fremdeles velger å støtte ham, til og med motta en pris sammen med ham, smile til kamera vel vitende om at han både har innrømmet seksuelle overgrep mot klienter og er anmeldt for et slikt tilfelle også.

Det er blitt så ille alt som ML er med på og godtar og ev. støtter, alt rotet rundt Kongehuset siste årene pga. hennes valg, at hvis dette hadde vært en Hollywood-film om en oppdiktet kongefamilie, så ville den vært så surrealistisk og virket så overdreven at filmen ville ha floppet om de ikke hadde greid å gjøre den ekstremt ironisk og til en surrealistisk komedie som gjorde narr av tradisjonene rundt kongelige. Og dette er ikke en komedie, det er virkeligheten, hvor Kong Haralds førstefødte, prinsesse Märtha Louise i prinsipp egentlig sprenger Kongehuset innenfra sammen med sin kriminelle ektemann.

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (1 time siden):

Der står hun selvfølgelig med overgriperen og prisen og stråler som en sol, ser beundrende mot han. 

Jeg hadde en intens diskusjon med Durek på insta for en tid tilbake, og ser skrev han blant annet at «Märtha fulgte ham fordi han er en alfahann…» 

Så at hun er dønn hjernevaska er det ingen tvil om.

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeburger skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde en intens diskusjon med Durek på insta for en tid tilbake, og ser skrev han blant annet at «Märtha fulgte ham fordi han er en alfahann…» 

Æsj, han er så ekkel og ML følger hakk i hæl.

Hele paret er en gedigen skandale. De lever i en helt annet verden fjernt fra den normale nordmann.

Jeg trur alt de snakker og drømmer om er bare røde hjerter og glorier, klissete og uforståelig snakk om kjærlighet melllom de to for fremtiden.

Jeg gleder meg så veldig til ML en dag våkner opp av kjærlighetsdvalen sin og innser hvilken person DV er. Hun kommer ikke til å få noe sympati fra meg om så griner i bøtter og spann om manipulering av DV. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeburger skrev (21 minutter siden):

Fy fader...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...