Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Eva-Lena skrev (53 minutter siden):

ML og DV ble vel observert på flyplassen i München?

Jeg lurer på om begge reisene ble akutt pga sexavsløringer for DV og plutselig rehab opphold for Marius. HM og Marius bestemte nok ikke plutselig å reise ril London for å kose seg eller kjøpe julegaver. Noe skjedde plutselig siden HM avlyste middagen.

Har endret mht reiserute nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Justlooking skrev (5 minutter siden):

Ser det er kommet i aviser og bladet over store deler av verden hvordan Durek har misbrukt klienter ..

https://www.seher.no/kongelig/mediastorm/82187036

Hva slags balletak er det kongefamilien har på de store norske mediene som gjør at de ikke skriver om dette? Har kongehuset sagt at de aldri vil få intervjuer med dem igjen?

• Liker 19
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (42 minutter siden):

Hva slags balletak er det kongefamilien har på de store norske mediene som gjør at de ikke skriver om dette? Har kongehuset sagt at de aldri vil få intervjuer med dem igjen?

Hvis det kommer frem at de har sagt det, da trenger vi ikke ha monarki lenger. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marihønepøne skrev (1 minutt siden):

Verdt å legge merke til at landet som fostret både Verrett og flertallet av ofrene ikke finner saken verdt å nevne... 

Er det noen som vet hvor kjent og relevant han egentlig er der borte? Han fremstiller seg jo nærmest som rikskjendis, men er han i realiteten SÅ kjent i USA, sånn bortsett av de som er i koko-bobla med ham?

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (29 minutter siden):

Er det noen som vet hvor kjent og relevant han egentlig er der borte? Han fremstiller seg jo nærmest som rikskjendis, men er han i realiteten SÅ kjent i USA, sånn bortsett av de som er i koko-bobla med ham?

Han er vel ikke så kjent, men han vanker jo blant kjente mennesker der borte, selv om han tydelig tenker på de som nærmere venner enn de tenker på ham som. Men uansett, han er vel ikke så kjent i Romania heller, liksom, men der skriver de jo om saken.

Han er jo faktisk (dessverre) gift inn i et av Europas mest kjente kongehus og en av de kanskje største kongelige skandalene på lang tid er i ferd med å utspille seg. Man skulle tro Amerikanerne ville ta litt eierskap i det førstnevnte og at skandalefaktoren ved sistnevnte var stor nok til å forsvare en liten notis. USA har jo også en ganske stor befolkning som (absurd nok) anser seg som helt og holdent norske og som er dels veldig opptatt an King Harold og familien. 

Kanskje de sitter og rolig i båten og håper vi beholder ham? 🤭

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Han er ikke særlig kjent der. Det nærmeste han kommer er at han er «venn» med Gwyneth, og hun har alle for lenge siden skjønt er koko, og det er veldig, veldig lenge siden hun vant Oscar, eller gjorde noe av betydning på en skjerm. Det hun er mest kjent for nå er vel vaginalys? Og amerikanerne vet null og niks om en 50-something norsk prinsesse som er nummer fire i arverekken til den norske kronen. Det er ikke den engelske kongefamilien, akkurat. Det er helt uinteressant for dem. Dermed er nyheter om de to uinteressante for amerikanere.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (36 minutter siden):

Han er vel ikke så kjent, men han vanker jo blant kjente mennesker der borte, selv om han tydelig tenker på de som nærmere venner enn de tenker på ham som. Men uansett, han er vel ikke så kjent i Romania heller, liksom, men der skriver de jo om saken.

Han er jo faktisk (dessverre) gift inn i et av Europas mest kjente kongehus og en av de kanskje største kongelige skandalene på lang tid er i ferd med å utspille seg. Man skulle tro Amerikanerne ville ta litt eierskap i det førstnevnte og at skandalefaktoren ved sistnevnte var stor nok til å forsvare en liten notis. USA har jo også en ganske stor befolkning som (absurd nok) anser seg som helt og holdent norske og som er dels veldig opptatt an King Harold og familien. 

Jeg vil heller si at av de kongehusene som fremdeles faktisk har et land (dvs minus Hellas, Romania, et utall tyske eks-land og alt det der), er vel det norske kongehuset det nest minst kjente i Europa, etter Liechtenstein.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som overrasker meg lenger når det gjelder den mannen.
Synes synd på de tre døtrene til ML som har fått en slik stefar.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (58 minutter siden):

Mmmwhatever skrev (22 minutter siden):

Han er ikke særlig kjent der. Det nærmeste han kommer er at han er «venn» med Gwyneth, og hun har alle for lenge siden skjønt er koko, og det er veldig, veldig lenge siden hun vant Oscar, eller gjorde noe av betydning på en skjerm. Det hun er mest kjent for nå er vel vaginalys? Og amerikanerne vet null og niks om en 50-something norsk prinsesse som er nummer fire i arverekken til den norske kronen. Det er ikke den engelske kongefamilien, akkurat. Det er helt uinteressant for dem. Dermed er nyheter om de to uinteressante for amerikanere.

Han vil nok gi oss inntrykk av at han har større status enn han kanskje har, ja. Lurer på hvor lenge de blir borte før DV må tilbake til Norge for behandlingen sin. Eller før han kjeder seg fordi ingen skriver om Märtha (og ham) der.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmwhatever skrev (4 timer siden):

Vil anbefale boken "Hoffreporter- journalist i eventyrland?" Den sier noe om forholdet mellom det norske kongehuset og pressen.  Forholdet er på alle måter komplekst, der journalister på den ene siden skal være granskende, samtidig som det er forventet at de skal være servile. For hvordan er det å stille opp som journalist på slottet, der både tiltaleform og arkitekturen er nok til å overvelde journalisten? Man blir ført gjennom mange grandiose værelser, og intervjuobjektet skal tiltales som i tredje person. 

Således er avstand selve premisset ved kongehuset. Nettopp derfor er det viktig at pressen også forholder seg granskende til institusjonen.

I dette tilfellet er det Se og Hør som er toneangivende, mens resten av norsk presse er så godt som fraværende.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (21 timer siden):

Jeg er ikke enig i dette, kjenner mammahjertet mitt. DV er voksen og vet hva som ligger bak i sin historikk. Han kan ta flyet og reise til "hyttiheita", tenker jeg, men ML har omsorgen for et umyndige barn og har to unge voksne myndige døtre - de døtrene trenger moren sin. De har opplevd å miste sin far. Rimelig kjapt etterpå tok DV all plass i livene til ML og døtrene med den historien han da har servert om sitt liv. Her vet vi ikke hva ML har visst, men at døtrene har visst hva DV selv innrømmer i lydklippene - nei, alvorlig talt, det nekter jeg å tro at de har visst! Døtrene har snakket positivt om DV i pressen. Det hadde de ikke kunnet gjøre om de visste at han har bedrevet misbruk i sin praksis.

Vel har vår kommende (forhåpentligvis ikke) dronning IA også i sin myndighetstale snakket varmt om sin halvbror og ment han var lojaliteten selv og en god rollemodell for henne. Noen ord som hun bør bite i seg den dag i dag. Men at MLs døtre fremsnakker sin stefar og skal ha visst om dette og likevel snakke varmt om ham, nei det går ikke an.

Selfølgelig burde en mor støte barna sinne i en slik situasjon, men mødre bør jo ikke gifte seg med svindlere som forgriper seg på "pasientenene" sine heller. Når situasjonen først er slik at hun er gift med Durek, så tror jeg det kan være bedre for barna at hun fjerner han fra dem en at alle er samlet. Han fremstår ikke som en som takler kritik med ro eller omtanke for andre en seg selv.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mmmwhatever skrev (13 timer siden):

Jeg tror det kan være litt sammensatt kanskje? Leserne har jo ropt i kommentarfelt o.l om å slutte å gi DV og ML oppmerksomhet , folk er lei av å lese om dem og ønsket dem heller "tiet ihjel". De venter kanskje til Lippestad evt har uttalt seg ? Han skulle vel se på disse artiklene i Se & Hør forsto jeg.

Lydfilene taler jo for seg mener jeg, men de store Norske mediene ser muligens på de som "sladder" som mangler kontekst - så lenge ofrene ikke ikke har anmeldt han eller uttalt seg. 

Jeg tror også Norske medier er litt lei av alt bråket som blir når de skriver negativt (selv om det negative er sannhetene) om DV og ML. Det blir jo et sant helvete hver gang. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (5 timer siden):

Selfølgelig burde en mor støte barna sinne i en slik situasjon, men mødre bør jo ikke gifte seg med svindlere som forgriper seg på "pasientenene" sine heller. Når situasjonen først er slik at hun er gift med Durek, så tror jeg det kan være bedre for barna at hun fjerner han fra dem en at alle er samlet. Han fremstår ikke som en som takler kritik med ro eller omtanke for andre en seg selv.

ML kunne fjernet ham fra dem, uten å fjerne seg selv fra dem samtidig.

Jeg mener fremdeles at det han gjorde mot henne da han la ut i egen bedriftskanaler om hvordan hun er på det aller mest intime, med detaljerte detaljer rundt dette, også var en form for seksuelt overgrep.

At hun har fortsatt sammen med ham etter det han da gjorde, det viste allerede da at dette forholdet umulig kan være et sunt forhold. Men det er tydelig at hun selv har valgt å tro det, nok til å til og med gifte seg med ham.

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (16 timer siden):

Durek er en nobody i America. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (11 minutter siden):

ML kunne fjernet ham fra dem, uten å fjerne seg selv fra dem samtidig.

Jeg mener fremdeles at det han gjorde mot henne da han la ut i egen bedriftskanaler om hvordan hun er på det aller mest intime, med detaljerte detaljer rundt dette, også var en form for seksuelt overgrep.

At hun har fortsatt sammen med ham etter det han da gjorde, det viste allerede da at dette forholdet umulig kan være et sunt forhold. Men det er tydelig at hun selv har valgt å tro det, nok til å til og med gifte seg med ham.

Jeg tror ikke det er noen i denne tråden som er uenig i at forholde deres virker usunt! Det er nettopp fordi det er virker så usunt, at jeg tror det er bra barna holdes litt på avstand. Det beste hadde selfølgelig vært at moren deres fant en stabil og fornuftig man eller at hun grede å trives allene, men nå er hun sammen med Durek desvere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...