Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Det er dypt fascinerende og fryktelig på samme tid. Orker ikke lese og se, men greier ikke la være 😞 Flagrende gevanter og høylytt prat. De både vil, og «vil ikke», bli sett? 

Jeg kommer ikke til å se Netflix’en, men håper noen vil oppsummere her i tråden 🤞

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Istapp skrev (1 time siden):

https://www.seher.no/kongelig/rommer-fra-sex-skandalene/82199217

Nå rømmer ML og DV fra landet. HM og MBH er observert på Londonflyet og da sannsynligvis også rømt landet.

Men kongen virker å være tilbake.

Sirkuset byr på underholdning ikke dag for dag, men time for time.

Les videre og lukk øynene etterpå og se for deg dette skuet -Inne reportasjen er det et privat bilde med underteksten: VAKTE OPPSIKT: Sjaman Durek og prinsesse Märtha vakte oppsikt med sine flagrende gevanter og høylytte prat på flyplassen i München. 

At DV og ML stikker av... Nissen er alltid med på lasset, så de kan reise så langt de vil... Det hjelper lite. 

Endret av PusheenPusheen
Skriveleif
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rhubarb skrev (27 minutter siden):

Det er dypt fascinerende og fryktelig på samme tid. Orker ikke lese og se, men greier ikke la være 😞 Flagrende gevanter og høylytt prat. De både vil, og «vil ikke», bli sett? 

Jeg kommer ikke til å se Netflix’en, men håper noen vil oppsummere her i tråden 🤞

Den blir nok både referert og kommentert her, så jeg tror du er trygg 🙂

Men jeg er ikke helt sikker på om den kommer til å bli sendt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (10 minutter siden):

Den blir nok både referert og kommentert her, så jeg tror du er trygg 🙂

Men jeg er ikke helt sikker på om den kommer til å bli sendt?

De så nok ikke for seg en sånn type avsløring, så det spørs om det blir lagt på is inntil videre?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rhubarb skrev (9 minutter siden):

Nysgjerrig på hvilken kontroll de har over materialet, og det ferdige produktet. 

Jeg tipper ML og DV har alskens kontrakter, og at de skal godkjenne til punkt og prikke før noe publiseres... DV skal nok sikre seg, også her.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så de drar hånd i hånd. Hun støtter han. Misliker at mange der ute ler av denne saken etter å ha sett overskrifter og ikke får med seg, eller tar det alvorlig at han har gjort overgrep, på flere. Det er alvorlig. MEN leser Martha se og hør? Jeg tipper nei🤣 Neida, har vel for høye håp til henne. Hun vet og hun støtter han. Veldig synd. De må helt ut fra vårt kongehus. 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rhubarb skrev (51 minutter siden):

Nysgjerrig på hvilken kontroll de har over materialet, og det ferdige produktet. 

Jeg vil tro at Netflix har langt mer erfaring med å skrive kontrakter som favoriserer dem selv, enten det gjelder å gjennomføre for enhver pris eller aldri publisere.

Men vil tro at ML og DV i det minste har forsøkt å sikre seg. Det store spørsmålet er om de har sikret seg nok.

Skulle det gå til retten så er det ingen tvil om at det er Netflix som er best rustet til det, i det minste hva økonomi angår, og jeg vil tro at en ev. rettssak vil foregå i USA, om det skulle gå så langt.

Mot slike tall https://kampanje.com/medier/2024/07/gikk-bedre-enn-ventet-for-netflix-i-andre-kvartal/ står selv ML og DVs samlede formue svakt...

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (40 minutter siden):

Jeg tipper ML og DV har alskens kontrakter, og at de skal godkjenne til punkt og prikke før noe publiseres... DV skal nok sikre seg, også her.

Er du så sikker på det? Netflix er en internasjonal og mektig medieaktør som jeg tviler på vil inngå en kontrakt med ML og DV som gir de to sistnevnte all makt. De to er jo knapt kjent i mesteparten av Netflix’s store nedslagsfelt. At Netflix skal bruke masse ressurser på å lage en serie om to mennesker som for de fleste av deres seere er uinteressante, uten å ha en kontrakt som gir Netflix frie hender til å lage en kontroversiell og severdig serie tviler jeg på. Men time will show, 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (Akkurat nå):

Er du så sikker på det? Netflix er en internasjonal og mektig medieaktør som jeg tviler på vil inngå en kontrakt med ML og DV som gir de to sistnevnte all makt. De to er jo knapt kjent i mesteparten av Netflix’s store nedslagsfelt. At Netflix skal bruke masse ressurser på å lage en serie om to mennesker som for de fleste av deres seere er uinteressante, uten å ha en kontrakt som gir Netflix frie hender til å lage en kontroversiell og severdig serie tviler jeg på. Men time will show, 

Nei, sikker er jeg ikke. Jeg bare vet hvor glad Durek er i kontrakter😅 Og jeg ser hvor høye de der to er på seg selv. Men ja, time will show.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å forstå hva som skjer nå. Det virker utad som om hun støtter ham. Samtidig vet man at når en viss type menn føler seg presset, da vil de forsøke å isolere partneren. Hva som egentlig skjer her, det er ikke godt å si.

Jeg må si at jeg synes det er flott at ML i denne saken ble avbildet med flere Hést-plagg. ML og H-merket hun er medeier i, har siden ML ble med gjentatte ganger brutt avtalen ML offisielt har med Kongehuset, om å ikke utnytte hennes tittel eller tilknytning til Kongehuset. Dette er gjort mange ganger, i hvert fall av ML selv.

Durek Verrett har mange ganger drevet umerket reklame for Hést-klærne på sin bedriftskanal på IG, og Hést har flere ganger valgt å bruke Verrett som modell sammen med ML. Ikke minst vil bildene av Durek Verrett i diverse Hést-klær rundt bryllupet huskes, og merkevaren vil derfor være sterkt linket til Verrett. Vi husker også hvordan feiringen av reklamejippobryllupet ble gjennomfør med Hést i fokus, med alt fra DVs genser som så ut som filler var sydd på, til MLs skinnklær, til begges babyrosa H-antrekk i Ålesund m.m.

Det har ikke manglet på advarsler, men eierne av Hést (ML eier bare i underkant av 30 %) har valgt å kjøre frem også Durek Verrett som modell og influenser for å fronte merkevaren.

Hést har flere ganger brutt markedsføringsloven, og har også minst to ganger brutt alkoholloven.

Det hjelper ikke med de sentimentale grunnene til at firmaet ble startet og at det har vært sagt at det er et minne om en person. Måten Hést har valgt å jobbe seg opp, det er med en mengde brudd på norsk lov, modeller som velger å være svært kontroversielle, modeller som begge har valgt å bryte avtalen de har med Kongehuset. DETTE er det Hésts andre eier selv har valgt som en del av sin bedriftsstrategi. Det er ikke redelig forretningsvirksomhet, etter min mening.

Og da synes jeg det er flott at prinsesse Märtha Louise velger å rømme landet iført akkurat Hést-klær, og bli avslørt med dem.

Om ML blindt vil støtte DV, som hun allerede har gjort i fem-seks år til nå, så vil det ryktet hun da påfører seg også smitte over på Hést, som har valgt å bruke Märtha Louise og Durek Verrett som frontansikter og -personer for bedriften.

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knappe tre måneder etter bryllupet i Geiranger rømmer de altså landet (om enn for en stund). For en avslutning på et hinsides kapittel i norsk kongehistorie.

Men så er nok ikke historien over. Jeg tenker at Martha Louise ikke har til hensikt å avslutte ekteskapet, selv når det viser seg at ektemannen skal ha utnyttet flere mennesker seksuelt.

Martha har lenge har hatt et anstrengt forhold til pressen, også før hun møtte Durek. På noen måter har jeg forstått henne. Men gjennom de siste årene  har det virket som hun i stadig større grad har låst seg til dette narrativet.  Hvilket i praksis innebærer at hun og Durek har en slags enerett på offerrollen, selv der kritikken mot dem er berettiget.

Under de omstendigheter paret nå befinner seg i er dette særdeles uheldig, for å si det mildt.

For å gjenta mantraet fra sensommeren: Prinsessen bør si fra seg tittelen. Og nå hviler ikke  argumentet kun på kommersialisering lenger. 

Endret av FORFAR
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etk skrev (1 time siden):

Hvorfor skriver ikke VG og NRK f eks om dette? Han innrømmer det jo selv så det er ikke bevisene det står på…

Det eneste jeg kan tenke meg er at de ikke har mulighet til å sjekke pg undersøke bevisene selv. Men ja, jeg er enig i at det er rart at det ikke omtales.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ML rømmer landet og lar datter som ikke er myndig være igjen hjemme. 

Ja jeg ser ML setter døtrene først som hun så fint sa i bryllupsløftene. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Really skrev (22 minutter siden):

ML rømmer landet og lar datter som ikke er myndig være igjen hjemme. 

Ja jeg ser ML setter døtrene først som hun så fint sa i bryllupsløftene. 

Hun har det nok fint med f.eks farmor. Vet ikke hvor mye hun blir skjermet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (1 time siden):

Hun har det nok fint med f.eks farmor. Vet ikke hvor mye hun blir skjermet. 

I en situasjon som dette så hadde hun vel trengt at moren var tilstede?

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (26 minutter siden):

I en situasjon som dette så hadde hun vel trengt at moren var tilstede?

Definitivt. Jeg tenker det sier sitt om forholdet mellom ML og D.

Se for deg en hvilken som helst sunn familie du kjenner. I hvor mange av disse ville mor dratt bort med far eller stefar om han ble anklaget for seksuelle overgrep/overtramp og latt en 16 åring blitt igjen hjemme? 😱

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (1 minutt siden):

Definitivt. Jeg tenker det sier sitt om forholdet mellom ML og D.

Se for deg en hvilken som helst sunn familie du kjenner. I hvor mange av disse ville mor dratt bort med far eller stefar om han ble anklaget for seksuelle overgrep/overtramp og latt en 16 åring blitt igjen hjemme? 😱

Er så dysfunksjonelt som man får det.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...