Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (41 minutter siden):

Ikke sikkert de visste om omfanget da ML skulle gifte seg med det der opplegget, selvfølgelig. Men  kan det jo hende de innser hvor farlig hun lever. Men sånn, før alt dette kom frem, så tror jeg ikke de har sett det vi har sett. Det kan jeg ikke tro, for da begynner det å gå på dem (kongen og dronningen) som foreldre. At de tillater at datteren gifter seg med noe sånt, og i tillegg møter opp i bryllup, holder tale for ham og dem osv. Aldri i søte helvete om jeg hadde gjort det om det var min datter, da hadde jeg jo reagert helt annerledes. Men du kan jo også ha rett i at de har prøvd. Jeg bare klarer ikke se tegn på det. Men det kan kanskje være meningen.

Enig ! OM de har sett det vi andre har sett, så har de tilsynelatende gått inn for å skjule det da. De har bare smilt og ønsket han varmt velkommen. Drøye kontroverser har de forklart med kulturforskjeller, og ellers bare lallet om at "vi prater sammen som familie" osv. 

Hva de mener på kammerset vet vi selvsagt ikke, men de har gått langt i å utad vise at alt er "hyggelig og fint". 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Screenshot_20241106-073345_Instagram.thumb.jpg.7fda31b1bd83320af2bc4009ef2565be.jpg

Story på Durek Verrett's FB.

Jeg antar Durek mener lydopptakene også er rykter??

Endret av Really
  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (39 minutter siden):

Screenshot_20241106-073345_Instagram.thumb.jpg.7fda31b1bd83320af2bc4009ef2565be.jpg

Han vil helt sikkert avfeie dette som hat, rykter, tatt ut av kontekst, rasisme, sjalusi, misforstått osv... han er jo mester i det. Og ML kommer til å sitte ved siden av og støtte han i alt. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

Han vil helt sikkert avfeie dette som hat, rykter, tatt ut av kontekst, rasisme, sjalusi, misforstått osv... han er jo mester i det. Og ML kommer til å sitte ved siden av og støtte han i alt. 

Jeg er redd du har rett der

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som at Lippestad ikke er i like offensiv modus med desse nye opplysningene om lydopptak/ DV's egne uttalelser:

"Lippestad fortsetter:

– Første oppslag er politianmeldt, samt klage sendes PFU. Dagens oppslag vil jeg vurdere de neste dagene."

https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verret-i-lydopptak-jeg-nekter-ikke-for-sex-utfordringene-mine/s/5-95-2109782

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (1 time siden):

Oh come on. Vi er ikke amerikanere, vi har lært å tenke kritisk. Du lurer ikke oss.

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dessverre alt for lite overrasket over siste dagenes anklager. Det har lenge vært drypp og indikasjoner som pekte i den retningen. Eneste overraskende er at det ikke har kommet ut enda mer enda. Men han er vel så intimiderende og manipulerende få ofre orker å stå fram.

Jeg har alltid satt pris på kongehuset og syns de alt i alt har gjort en god jobb over mange år. Men dette (DVs inntreden i kongehus og MLs grove utnyttelse av posisjonen sin og selvvalgte manglende forståelse av rollen sin) er lakmustesten på om konstitusjonelt monarki fungerer. Og her feilet det.

Faktisk anser jeg det for enda mer problematisk for kongehuset som institusjon enn MBH-saken. Vi kan ikke ha at slike personer som ML med DV på slep kan være så nær tronen! Et godt velutviklet styresystem må sørge for at de som bestiger tronen er relativt kompetente til rollen og hvert fall ikke åpenbar destruktive. Systemet har altså ikke klart å holde denne klart uegnete personen unna arverekken og nå er hun (med sin løgnaktige narsissistiske manipulerende seksualovergriper mann ved sin side) bare noen få stopp unna å bli Norges overhode. Det er helt krise! Jeg har hatt tro på konstitusjonelt monarki som styreform men ikke lengre. Her ser vi det feile i real time. 

MBH-saken er helt krise på alle plan, men han er tross alt ikke i arverekken. Det er det i mot ML med all hennes åpenbare uegnethet - og med seg tar hun altså DV og det er ingenting som virker til å hverken kunne eller ville stoppe dem. Skremmende. 

• Liker 21
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (7 timer siden):

Hvis ML setter barna først, som hun sa i bryllupsløftene, så går hun ifra Durek nå. Stakars unger, de må bli merket for livet. 

Jeg synes også fryktelig synd i kongen og dronningen. De har nok prøvd å nå inn til ML, uten nytte. 

Er det mulig å være så blind? ML er totalt hjernevasket av denne syke selvutnevnte Shamanen. Synes også hun er ekstremt selvsentrert som utsetter hele familien sin for dette. Tror hun virkelig at alt det som kommer fram om Durek, bare er løgn, og at alle de som står fram vil de vondt og ute etter å skade Durek? Jeg er faktisk skremt over hvor godtroende ML er. 

Kanskje litt slemt av meg, men jeg fikk ikke inntrykk av at barna ble tatt særlig hensyn til da hun introduserte Durken som sin homofile venn.....langt over hva jeg tenker er greit.  Durkens begrunnelse leste jeg i et intervju. Empatiske, uselviske Durken  måtte bli godt kjent med hver enkelt av døtrene før han kunne gå til alters. Oppgaven som stefar setter Durken høyest av alt, derfor syntes han beste løsningen var kamuflere kjærligheten til ML som vennskap i noen mnd.

Durken kjenner en slags kjærlighet hele tiden han, For Durken. Fra Durken. Til Durken. 

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missDoris skrev (45 minutter siden):

Kanskje litt slemt av meg, men jeg fikk ikke inntrykk av at barna ble tatt særlig hensyn til da hun introduserte Durken som sin homofile venn.....langt over hva jeg tenker er greit. 

Da er jeg også om så var slem, for jeg er helt enig med deg.  Barna er aldri blitt tatt hensyn til, det skulle bare høres så fint ut i bryllupsløftene. 

I begynnelsen var jo ML mer i Los Angeles enn hjemme, det har hun sagt i et intervju jeg har lest. Hvor var barna da? Hun ville også ta med seg barna og flytte til LA, noe jeg fant veldig egoistisk.

Endret av Really
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydmeldingene ligger ute på se og hør nå. Bevis nok for Martha og alle C kjendis venninnene i Norge eller? Han er en overgriper. Martha er hjernevasket. Martha har dagen i dag til å rydde opp eller for alltid forlate vårt kongedømme offisielt sett. 

Endret av Jaimatadi
Autokorrektur
  • Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (7 minutter siden):

Lydmeldingene ligger ute på se og hør nå. Bevis nok for Martha og alle C kjendis venninnene i Norge eller? Han er en overgriper. Martha er hjernevasket. Martha har dagen i dag til å rydde opp eller for alltid forlate vårt kongedømme offisielt sett. 

Bare i Se og Hør: Hør talemeldingen der Durek innrømmer at han har krysset grenser

Legger til link :)

Merkelig hvordan DV virker til å mene at alt løste seg og at alle hadde en felles forståelse, mens X og Y begge hadde snakket med Eric om dette som noe de så på som et overtramp. Durek prøver virkelig hardt å late som om han har sitt på det tørre...

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anita666 skrev (Akkurat nå):

..og Se og Hør er ikke ferdig med han ennå..spør du meg så har de akkurat kommet i gang med avsløringene :)

(misunner ikke kongen nyttårstalen i år forresten)

Ja, de har nok mer på lager. Om både den ene og den andre. Nei, misunner virkelig ikke kongen.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anita666 skrev (6 minutter siden):

..og Se og Hør er ikke ferdig med han ennå..spør du meg så har de akkurat kommet i gang med avsløringene :)

(misunner ikke kongen nyttårstalen i år forresten)

Annus horribilis...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (19 minutter siden):

Bare i Se og Hør: Hør talemeldingen der Durek innrømmer at han har krysset grenser

Legger til link :)

Merkelig hvordan DV virker til å mene at alt løste seg og at alle hadde en felles forståelse, mens X og Y begge hadde snakket med Eric om dette som noe de så på som et overtramp. Durek prøver virkelig hardt å late som om han har sitt på det tørre...

I linken og talemeldingen så forsøker Durek Verrett - Shaman Durek - å bortforklare det hele med at pasienten tok initiativ.

DV sier også noe om at pasienten tok frem penisen fra under lakenen, og at han selv bare burde lagt lakenet over pasienten igjen. Men hvorfor var pasienten naken, med kun et laken over seg, i en behandling som sies å være på energiplan?

Jeg er usikker på hvordan lovverket rundt alternative behandlere er i USA, om noen greier finne noe eksakt om det, så hadde det vært fint!

Men av det jeg har lest, så regnes et "samtykke" fra en pasient å ikke være et samtykke, når det kommer til seksuelle handlinger fra lege, psykolog, eller terapeut.

https://vistacriminallaw.com/therapists-patients-sex/

Jeg får ikke til å kopiere fra teksten, men denne linken sier noe om dette. Og den sier også at hvis helsepersonell eller terapeut har blitt siktet med slike kriminelle handlinger (seksuelle handlinger med pasient), bør de kontakte advokat før de snakker med politi eller pasient. Fritt oversatt: "For du ønsker ikke å tilstå med å si at pasienten initierte kontakten, eller å fullstendig nekte for forholdene hvis det skulle vise seg at politiet har tilgang på bevismaterialer."

Jeg tipper at Durek Verrett kommer til å måtte bruke mye av ufortjente penger han har oppnådd - ved å utnytte ML, hennes tittel og tilknytningen til Kongehuset og -familien siste 5-6 år - til å betale dyre advokater på begge sider av Atlanteren.

Han har tydeligvis allerede gjort en mende "feil" når det gjelder disse seksuelle overgrepene. Han har innrømmet i disse samtalene at det er minst 4-5 pasienter han har begått dette mot. Det er noe han ikke vil komme seg unna, håper jeg!

Durek Verrett har påstått å ha ulike utdanninger. Før lå det ute noe om en utdannelse fra en skole som jeg mener hadde åtte-ukers massasjekurs. Jeg skrev om dette i fjor en gang i tråden, mener jeg, og la med linker både til DVs hjemmeside (som er endret etter det) og til massasjeskolen. Tar med dette nå, for det ser ut som at massører også er omfattet i lovgivningen som advokat i første link omtalte, The Business and Professions Code:

https://law.justia.com/codes/california/code-bpc/division-2/

Jeg er litt usikker på om dette bare gjelder massører som har mer utdanning enn det lille kurset DV har.

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

I linken og talemeldingen så forsøker Durek Verrett - Shaman Durek - å bortforklare det hele med at pasienten tok initiativ.

DV sier også noe om at pasienten tok frem penisen fra under lakenen, og at han selv bare burde lagt lakenet over pasienten igjen. Men hvorfor var pasienten naken, med kun et laken over seg, i en behandling som sies å være på energiplan?

Jeg er usikker på hvordan lovverket rundt alternative behandlere er i USA, om noen greier finne noe eksakt om det, så hadde det vært fint!

Men av det jeg har lest, så regnes et "samtykke" fra en pasient å ikke være et samtykke, når det kommer til seksuelle handlinger fra lege, psykolog, eller terapeut.

https://vistacriminallaw.com/therapists-patients-sex/

Jeg får ikke til å kopiere fra teksten, men denne linken sier noe om dette. Og den sier også at hvis helsepersonell eller terapeut har blitt siktet med slike kriminelle handlinger (seksuelle handlinger med pasient), bør de kontakte advokat før de snakker med politi eller pasient. Fritt oversatt: "For du ønsker ikke å tilstå med å si at pasienten initierte kontakten, eller å fullstendig nekte for forholdene hvis det skulle vise seg at politiet har tilgang på bevismaterialer."

Jeg tipper at Durek Verrett kommer til å måtte bruke mye av ufortjente penger han har oppnådd - ved å utnytte ML, hennes tittel og tilknytningen til Kongehuset og -familien siste 5-6 år - til å betale dyre advokater på begge sider av Atlanteren.

Han har tydeligvis allerede gjort en mende "feil" når det gjelder disse seksuelle overgrepene. Han har innrømmet i disse samtalene at det er minst 4-5 pasienter han har begått dette mot. Det er noe han ikke vil komme seg unna, håper jeg!

Durek Verrett har påstått å ha ulike utdanninger. Før lå det ute noe om en utdannelse fra en skole som jeg mener hadde åtte-ukers massasjekurs. Jeg skrev om dette i fjor en gang i tråden, mener jeg, og la med linker både til DVs hjemmeside (som er endret etter det) og til massasjeskolen. Tar med dette nå, for det ser ut som at massører også er omfattet i lovgivningen som advokat i første link omtalte, The Business and Professions Code:

Jeg er litt usikker på om dette bare gjelder massører som har mer utdanning enn det lille kurset DV har.

Ja, hvor sykt er ikke det å si?? Og omså var, så burde han vært sin rolle bevisst. Men han sa jo at siden behandlingen var over, så kanskje han ikke regnet Y som pasient akkurat i det øyeblikket. Da er du ganske skruppelløs. Og ja, ikke sant, hvorfor trengte pasienten å være naken in the first place. Og angående massasjeutdannelse, jeg vil tro de lærer om behandler/pasientforhold også i USA. Han opphøyer virkelig seg selv på en farlig måte. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (13 minutter siden):

Disse reglene ser ut til å gjelder ulike fagpersoner som har lisens for å drive. Jeg vet ikke om han noen gang har hatt det - antageligsvis ikke.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er uendelig trist at kongehuset vårt er redusert til narkotika, trusler, kriminalitet, vold og seksuelle overgrep.

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Märtha unnskylder ham ovenfor døtrene nå, sender hun dem ut i livet med et ganske fordreid syn på seksuelle relasjoner og grenser, og hvordan de skal forholde seg om de opplever at deres grenser overskrides.

• Liker 19
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...