~ Ada ~ Skrevet 5. november 2024 #12541 Del Skrevet 5. november 2024 Ikke overrasket i det hele tatt, dessverre. Kun grenseløse mennesker kan finne på å ha en praksis som involverer healing av kjønnsorganer osv. Han har lukta svidd bullshit fra start. 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 5. november 2024 #12542 Del Skrevet 5. november 2024 ~ Ada ~ skrev (1 minutt siden): Ikke overrasket i det hele tatt, dessverre. Kun grenseløse mennesker kan finne på å ha en praksis som involverer healing av kjønnsorganer osv. Han har lukta svidd bullshit fra start. Og jeg skjønner virkelig ikke hvordan ML falt for det der. Men then again, hun lever jo i sin egen boble. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 5. november 2024 #12543 Del Skrevet 5. november 2024 Déjà vu skrev (40 minutter siden): Takk for nok et glimrende innlegg, @Frisk Frosk. Dersom ML virkelig står for de verdiene hun har forfektet - så går hun nå. Det finnes ingen unnskyldning for å bli i et slikt forhold, lenger. Dersom hun forblir, viser hun seg som en kvinne som ikke er den hun sier hun er - og det hun har av egen business (som går veldig bra nå, særlig med Hèst), kommer til å bli skadelidende. Hun vil nok fortsatt forsvare han, med det forsvarer hun jo sine valg, og det tror jeg er viktigere enn noe annet… før hun evt senere kan avslutte dette med unnskyldning om at det ble for mye «støy» og alle saboterte dette… det vil selvsagt være andres feil - dette vil hun nok påstå i mange år, før hun kan innrømme at hun ble manipulert etc. men nå er det om å gjøre å forsvare at hun har rett, at hun har gjort riktig, og at forholdet deres er noe helt spesielt… 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Déjà vu Skrevet 5. november 2024 #12544 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) Fjugur skrev (1 time siden): Hun vil nok fortsatt forsvare han, med det forsvarer hun jo sine valg, og det tror jeg er viktigere enn noe annet… før hun evt senere kan avslutte dette med unnskyldning om at det ble for mye «støy» og alle saboterte dette… det vil selvsagt være andres feil - dette vil hun nok påstå i mange år, før hun kan innrømme at hun ble manipulert etc. men nå er det om å gjøre å forsvare at hun har rett, at hun har gjort riktig, og at forholdet deres er noe helt spesielt… Jeg vet jo ikke. Men jeg tror ikke hun har visst dette som kommer fram nå. Tidligere så har hun lulla seg inn i en ensom kokong sammen med DV - der det er de to mot verden. Fordi han har kunnet skjule sine negative sider i så stort omfang som han har gjort ovenfor henne, for bevisene har vært for vage. Nå får hun derimot muligens høre hva DV selv sier han har gjort, med hans egen stemme. Mulig hun klarer å gjennomskue ham da. Ellers skal man ikke se bort fra det som skjedde da Ari tok selvmord. Da var DV en klippe i ML sitt liv (har hun selv fortalt). Dette var sikkert en situasjon der DV kunne gjøre henne enda mer avhengig av ham, enn det hun hadde vært før (så er det sannsynligvis lenge til ML skjønner, at Ari sitt selvmord kunne hatt noe med DV å gjøre, den jula der). Endret 5. november 2024 av Déjà vu 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 5. november 2024 #12545 Del Skrevet 5. november 2024 Selvsagt vet hun ikke dette (tror jeg da), men allikevel må hun forsvare sitt valg (det er tross alt hun som har driti seg ut her), det er for skamfullt å innrømme allerede nå at hun har gjort feil… hun må forsvare det at hun som mor og voksen kvinne kan ta gode valg, og at alle bare er ute etter å ta ham… (som vanlig). Etter hvert kan hun nok innrømme dette fordi bla-bla… manipulering etc, men det er nok langt frem dit. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Déjà vu Skrevet 5. november 2024 #12546 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) Fjugur skrev (41 minutter siden): Selvsagt vet hun ikke dette (tror jeg da), men allikevel må hun forsvare sitt valg (det er tross alt hun som har driti seg ut her), det er for skamfullt å innrømme allerede nå at hun har gjort feil… hun må forsvare det at hun som mor og voksen kvinne kan ta gode valg, og at alle bare er ute etter å ta ham… (som vanlig). Etter hvert kan hun nok innrømme dette fordi bla-bla… manipulering etc, men det er nok langt frem dit. De sier vel at kvinner flest i lignende situasjon klarer det ikke før sjuende gangen man går. Så får håpe ML klarer å bryte ut før det. Ellers har du rett i at hun må velge mellom to onder; å ha tatt feil i et valg hun har forsvart gang på gang for hele offentlighetem. Eller bite i det sure eplet, og forlate denne sjarlatanen og overgriperen. Face' hva som har skjedd, og få muligheten til et bra liv. Skulle i denne forbindelse ønske hun hadde folk rundt seg som viste litt større evne til kritisk tangegang mot DV (de har DV fått ML til å droppe). Men er helt sikker på at dersom hun velger siste alternativet her; ville gamle venner kommet tilbake, og hun ville, "alt-i-alt", bli repektert for avgjørelsen, og veldig fort tilgitt fordi hun tok feil dengang. Endret 5. november 2024 av Déjà vu 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 5. november 2024 #12547 Del Skrevet 5. november 2024 Isild skrev (15 timer siden): https://www.seher.no/sterke-historier/innrommer-sex-med-klienter/82179851 Da er det duket for nye skandaler, advokatmat og anmeldelser. Kongehuset vårt er nok veldig glade for den "morsomme" sjamanen de har fått inn i familien. I alle dager! Jeg skjønner ikke hvorfor ikke dette ikke også nevnes av andre medier? Det er jo vekdig alvorlig at en inngiftet i kongefamilien har utført seksuelle overgrep, og i hvert fall innrømmer å ha utnyttet sitt yrke for seksuelle fordeler (syns det var litt vanskelig å få tak på om han faktisk innrømmer direkte overgrep). 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Déjà vu Skrevet 5. november 2024 #12548 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) Redigert: I en verden full av "celebriteter", så finner jeg det merkelig at DV sin mest kjente klient, Gwyneth Paltrow, ble kjent med MM, lenge før ML skal ha falt for ham. Gwyneth og MM ble avbildet ofte, og omtalt som venner - da MM og HM og MBH bodde i London den gang. Og tilfeldighetene ville altså ha det til at ML, MM sin svigerinne - senere ble gift med selveste veileder og venn til Gwyneth, Durek. Bittelitt konspiratorisk høres det ut. Men ikke umulig at ML og Durek traff hverandre på tidligere tidspunkt enn antatt. Spekulasjon selvsagt, men en spekulasjon det går an å tenke over. Edit: Man må også ha i hodet denne "spådommen" som DV har fortalt om gang på gang. Mellom annet på Skavlan, intervjuet der både han og ML deltok i (ligger på Tv2). At moren til DV skal ha fortalt at han kom til å treffe en norsk prinsesse en gang (tror moren til DV senere også har fortalt at dette er løgn). Og i følge DV så tenkte han lite over spådommen, fordi det virket så fjernt. Så blir spm.; Stammer denne "spådommen" fra at han hørte om, og muligens traff, en annen norsk prinsesse først? Uansett ikke utenkelig i det hele tatt dersom ML fikk høre noe om DV via MM, som ble venn med Paltrow allerede i begynnelsen av 2000-tallet, 2002 var det vel de flytta dit. Paltrow og MM skal ha blitt venner i 2003. Ps. Minner om at Paltrow har blitt framstilt som så nærme Durek, at det var hun som fikk se forlovelsesringen han gav til ML, først - som en slags godkjenning. Kronprinsparet fikk påskehilsen fra Paltrow før forholdet mellom DV og ML var kjent for offentligheten. https://www.dagbladet.no/kjendis/superstjerna-med-paskehilsen-til-kronprinsparet/70982797 https://www.seher.no/kongelig/pa-madonna-konsert-med-kate-og-gwyneth/64830367 https://www.dagbladet.no/kjendis/vennskapet-vekker-oppsikt-i-utlandet/71408913 Endret 5. november 2024 av Déjà vu 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 5. november 2024 #12549 Del Skrevet 5. november 2024 Istapp skrev (11 timer siden): Vi må slutte og "stakkarslige" kongen og dronningen, mener jeg. De er vel faktisk de eneste som ovenfor sine barn og svigerbarn kan sette foten ned og fortelle hvor skapet skal stå. Når kongen og dronningen er tause og tafatte, er de like "skyldige" i kaoset og det sirkuset monarkiet er blitt. Jeg er veldig enig i dette. Fortsetter de å pleie omgang, og invitere en som er anklaget for seksuelle overgrep, og også innrømmet hvert fall utnytte sin stilling for sex, sier de egentlig at de ikke bryr seg noe om det etter min mening. 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 5. november 2024 #12550 Del Skrevet 5. november 2024 Déjà vu skrev (2 timer siden): Takk for nok et glimrende innlegg, @Frisk Frosk. Dersom ML virkelig står for de verdiene hun har forfektet - så går hun nå. Det finnes ingen unnskyldning for å bli i et slikt forhold, lenger. Dersom hun forblir, viser hun seg som en kvinne som ikke er den hun sier hun er - og det hun har av egen business (som går veldig bra nå, særlig med Hèst), kommer til å bli skadelidende. På samme måte som MM hadde (i den situasjonen hun befinner seg i), så har ML alle muligheter til å vri dette til noe positivt. Det er mange kvinner som har vært i forhold med menn som har slike personlighetstrekk som det DV har (narsisissme) - og alle ville støtta henne dersom hun gikk. Dersom hun fortalte litt hva hun hadde opplevd av manipulasjon og gaslightning/ tåkelegging og rene løgner - så tenker jeg at det er mange kvinner som har vært i lignende situasjoner som hadde følt seg hjulpet. For såpass med kjendisfaktor og status har hun (hatt). Hun kunne brukt hele historien som en giga-ressurs for andre. Dette er også det jeg selv forventer av henne. Ingen flere unnskyldninger nå. Jeg er enig med deg i at hvis ML kommer seg raskt ut av dette og så står frem med hvordan det har vært å leve med en så ekstrem manipulator, så tror jeg hun ville fått mye støtte. Og ikke minst - hun som sier hun er opptatt av å ville andre godt og hjelpe andre - hun kunne vært med på å få stort fokus på vold mot kvinner (og det er en form for psykisk vold det er snakk om med slik ekstrem manipulering), og kanskje aktivt gått inn i ulike støtteorganisasjoner. Tror jeg skrev omtrent det samme som du skrev her for en lang tid tilbake, da jeg og andre fremdeles hadde et ørlite håp om at hun skulle innse sannheten om ham og ikke gifte seg, eller at Kongen kanskje likevel ikke ville gi ekteskapet støtte. Men, DV synes å ha sikret seg selv godt... ML har i flere år allerede fremstått som både manipulert og hjernevasket av ham, slik hun har forsvart ham. Det er interessant å merke seg to tidspunkt: 1. "Eric har nemlig tatt vare på Dureks lydmeldinger, fra samtaler dem imellom høsten 2020." https://www.seher.no/kjendis/innrommer-sex-med-klienter/82179851 2. Tidspunktet for denne merkelige sammenblandingen av pasientbehandling og intervju: November 2020 https://www.vanityfair.com/style/2020/11/the-princess-and-the-shaman?srsltid=AfmBOoonsXy9YW55HQjaiRVMqnSpUYswa-tY73lJ8m_vpw3quc4h5rbc Tidligere på høsten har altså denne Eric Nies tatt kontakt med Durek Verrett to ganger fordi to ulike personer har fortalt ham om at Verrett har begått seksuelle overgrep på dem når de var i behandling hos ham. 2019-2020 har Vanity Fair møtt DV en håndfull ganger (iflg. siste link). Og den siste gangen, november 2020, er altså også et møte hvor journalisten skal ha en behandling av Durek Verrett. På tidspunktet for dette intervjuet / behandlingen, så har altså Durek Verrett innrømmet flere slike seksuelle overgrep på sine pasienter til Eric Nies. Og etterpå sendte Verrett via sin advokat også papirer for å få Eric Nies til å aldri si noe som helst om Verrett. Så gir altså plutselig DV en avtalt behandling av artikkelens journalist (kommer ikke frem om journalisten betalte for den eller ikke). Og til denne kombinerte behandlingen og intervju, så er altså Märtha Louise med. Journalisten må også undertegne papirer på forhånd, som bl.a. også sier dette: (fra siste link fra Vanity Fair) "You expressly consent to any and all treatments, methods, and techniques necessary that Shaman Durek may perform in your session as determined by him. This includes but is not limited to physical touching, energy healing, releasing of toxins…, energetic entry or physical touching of my genitals or electric shock treatment in the spine." Man må altså på forhånd gi Verrett tillatelse til å gjøre hva som helst, med hvilken som helst behandlingstype, metode, teknikker... også berøring av kjønnsorganer (og iflg. DV litt lenger nede i intervjuet, "kjønnskjertler"). Og dette samtykket må man altså gi, uten å vite hva Verrett kan komme til å gjøre med deg. Og dette er altså også fysioterapeututdannede Märtha Louise med på. For journalisten forteller at Verrett ba henne legge seg ned, og at han så snakker til "Märtha", som står bak ham og som han så kysser. Journalisten forteller at de (DV og ML) hadde brukt den siste halvannen timen før dette med å utføre en sjamanistisk "reading" på henne. Så skulle altså Verrett snakke til journalistens sjel mens hun var liggende. Men først passer Verrett på å også fortelle ML "I love you!" før han begynner. Så mye for profesjonalitet... Men som narrativ er det ganske godt gjort av Verrett. Før han også forklarer for journalisten det med kjønnskjertler, og også at enkelte som har kommet til ham for behandling også har villet ha sex med ham. Akkurat, ja... her etablerer Verrett altså at han selv er et offer for de han forsøker å hjelpe. Vel vitende om at han samme høst nylig har innrømmet til Eric Nies at han har begått flere overgrep mot sine pasienter... Og i november, så passer han altså på å få ham selv og ML til å fremstå som et par som behandler pasienter sammen. Ergo etablerer han også prinsessen som en del av hans egen praksis samme år som han tilsynelatende har innrømmet å også ha begått seksuelle overgrep mot pasienter (og at det også var flere overgrep lenger bak i tid). Men kort tid etter dette passer han altså på å skape et narrativ om at ML er delaktig når han behandler pasienter... Snedig av en som påstår å elske henne... At prinsesse Märtha Louise ikke ser at hun er blitt manipulert trill rundt i seks år, det er utrolig. Jeg håper hun nå innser det. Men jeg tror det egentlig ikke, for jeg tror dette forholdet er blitt en form for livsløgn for henne, noe som har kostet henne så enormt mye, noe hun har ofret så mye for å forsvare, et narrativ hun har levd seg så fullstendig inn i... at det nok er vanskelig for henne å innrømme dette. For det vil også være å innrømme at han har lurt henne, spilt på hennes alternative sider for å manipulere og utnytte henne og hennes familie. Men, det finnes ingen bedre tidspunkter for ML å gå fra ham enn nå! Venter hun blir alt bare mange ganger verre. Og som du skriver, @Déjà vu, så kan hun ikke fortsette å være sammen med en mann som, hvis det stemmer, har begått flere seksuelle overgrep mot minst fire menn og en kvinne han har hatt som pasienter. Som fysioterapeut skal hun ha så høyt krav når det kommer til å opptre profesjonelt og ikke skade andre, at bare utdannelsen hennes bør gjøre at hun bør kutte kontakt med ham. Og om hun blir hos ham, tross ev. flere seksuelle overgrep mot pasienter, da er det ikke noe av det hun sier om å ha kjærlighet for andre osv. som er troverdig. Blir hun, om dette stemmer, da viser det en egoisme og kynisme og så sviktende moral at da har faktisk ikke Norge noe annet valg enn å få henne kjapt ut av arverekken til tronen! 13 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Déjà vu Skrevet 6. november 2024 #12551 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) Frisk Frosk skrev (1 time siden): Jeg er enig med deg i at hvis ML kommer seg raskt ut av dette og så står frem med hvordan det har vært å leve med en så ekstrem manipulator, så tror jeg hun ville fått mye støtte. Og ikke minst - hun som sier hun er opptatt av å ville andre godt og hjelpe andre - hun kunne vært med på å få stort fokus på vold mot kvinner (og det er en form for psykisk vold det er snakk om med slik ekstrem manipulering), og kanskje aktivt gått inn i ulike støtteorganisasjoner. Tror jeg skrev omtrent det samme som du skrev her for en lang tid tilbake, da jeg og andre fremdeles hadde et ørlite håp om at hun skulle innse sannheten om ham og ikke gifte seg, eller at Kongen kanskje likevel ikke ville gi ekteskapet støtte. Men, DV synes å ha sikret seg selv godt... ML har i flere år allerede fremstått som både manipulert og hjernevasket av ham, slik hun har forsvart ham. Det er interessant å merke seg to tidspunkt: 1. "Eric har nemlig tatt vare på Dureks lydmeldinger, fra samtaler dem imellom høsten 2020." https://www.seher.no/kjendis/innrommer-sex-med-klienter/82179851 2. Tidspunktet for denne merkelige sammenblandingen av pasientbehandling og intervju: November 2020 https://www.vanityfair.com/style/2020/11/the-princess-and-the-shaman?srsltid=AfmBOoonsXy9YW55HQjaiRVMqnSpUYswa-tY73lJ8m_vpw3quc4h5rbc Tidligere på høsten har altså denne Eric Nies tatt kontakt med Durek Verrett to ganger fordi to ulike personer har fortalt ham om at Verrett har begått seksuelle overgrep på dem når de var i behandling hos ham. 2019-2020 har Vanity Fair møtt DV en håndfull ganger (iflg. siste link). Og den siste gangen, november 2020, er altså også et møte hvor journalisten skal ha en behandling av Durek Verrett. På tidspunktet for dette intervjuet / behandlingen, så har altså Durek Verrett innrømmet flere slike seksuelle overgrep på sine pasienter til Eric Nies. Og etterpå sendte Verrett via sin advokat også papirer for å få Eric Nies til å aldri si noe som helst om Verrett. Så gir altså plutselig DV en avtalt behandling av artikkelens journalist (kommer ikke frem om journalisten betalte for den eller ikke). Og til denne kombinerte behandlingen og intervju, så er altså Märtha Louise med. Journalisten må også undertegne papirer på forhånd, som bl.a. også sier dette: (fra siste link fra Vanity Fair) "You expressly consent to any and all treatments, methods, and techniques necessary that Shaman Durek may perform in your session as determined by him. This includes but is not limited to physical touching, energy healing, releasing of toxins…, energetic entry or physical touching of my genitals or electric shock treatment in the spine." Man må altså på forhånd gi Verrett tillatelse til å gjøre hva som helst, med hvilken som helst behandlingstype, metode, teknikker... også berøring av kjønnsorganer (og iflg. DV litt lenger nede i intervjuet, "kjønnskjertler"). Og dette samtykket må man altså gi, uten å vite hva Verrett kan komme til å gjøre med deg. Og dette er altså også fysioterapeututdannede Märtha Louise med på. For journalisten forteller at Verrett ba henne legge seg ned, og at han så snakker til "Märtha", som står bak ham og som han så kysser. Journalisten forteller at de (DV og ML) hadde brukt den siste halvannen timen før dette med å utføre en sjamanistisk "reading" på henne. Så skulle altså Verrett snakke til journalistens sjel mens hun var liggende. Men først passer Verrett på å også fortelle ML "I love you!" før han begynner. Så mye for profesjonalitet... Men som narrativ er det ganske godt gjort av Verrett. Før han også forklarer for journalisten det med kjønnskjertler, og også at enkelte som har kommet til ham for behandling også har villet ha sex med ham. Akkurat, ja... her etablerer Verrett altså at han selv er et offer for de han forsøker å hjelpe. Vel vitende om at han samme høst nylig har innrømmet til Eric Nies at han har begått flere overgrep mot sine pasienter... Og i november, så passer han altså på å få ham selv og ML til å fremstå som et par som behandler pasienter sammen. Ergo etablerer han også prinsessen som en del av hans egen praksis samme år som han tilsynelatende har innrømmet å også ha begått seksuelle overgrep mot pasienter (og at det også var flere overgrep lenger bak i tid). Men kort tid etter dette passer han altså på å skape et narrativ om at ML er delaktig når han behandler pasienter... Snedig av en som påstår å elske henne... At prinsesse Märtha Louise ikke ser at hun er blitt manipulert trill rundt i seks år, det er utrolig. Jeg håper hun nå innser det. Men jeg tror det egentlig ikke, for jeg tror dette forholdet er blitt en form for livsløgn for henne, noe som har kostet henne så enormt mye, noe hun har ofret så mye for å forsvare, et narrativ hun har levd seg så fullstendig inn i... at det nok er vanskelig for henne å innrømme dette. For det vil også være å innrømme at han har lurt henne, spilt på hennes alternative sider for å manipulere og utnytte henne og hennes familie. Men, det finnes ingen bedre tidspunkter for ML å gå fra ham enn nå! Venter hun blir alt bare mange ganger verre. Og som du skriver, @Déjà vu, så kan hun ikke fortsette å være sammen med en mann som, hvis det stemmer, har begått flere seksuelle overgrep mot minst fire menn og en kvinne han har hatt som pasienter. Som fysioterapeut skal hun ha så høyt krav når det kommer til å opptre profesjonelt og ikke skade andre, at bare utdannelsen hennes bør gjøre at hun bør kutte kontakt med ham. Og om hun blir hos ham, tross ev. flere seksuelle overgrep mot pasienter, da er det ikke noe av det hun sier om å ha kjærlighet for andre osv. som er troverdig. Blir hun, om dette stemmer, da viser det en egoisme og kynisme og så sviktende moral at da har faktisk ikke Norge noe annet valg enn å få henne kjapt ut av arverekken til tronen! Du er dritgod på dette, Frosk. Jeg bare bøyer meg i støvet. Presisjon på et helt annet nivå enn det jeg gidder. Sammenfallet mellom tidspunkt for lydfil-opptak av Eric Nies og Vanity Fair-intervjuet virker åpenbart. Vanity Fair-opplegget blir en slags kanal der kritikkverdige greier vedr. DV 's handlinger i behandlingssituasjon blir tåkelagt og satt inn i en kontekst som kan bagatellisere overgrep. DV kommer også eventuelle beskyldninger om berøring på kjønnsdeler i forkjøpet med Vanity Fair-artikkelen.. Helt korrekt slik du konkluderer; DV "sikrer" seg. ML. Hva hun visste, hvor kynisk og egoistisk hun har vært. Aner ikke. Synes barna viser preg på å ha fått trygghet når det gjelder å stå i hvem de er. Har også tenkt at ML har ytret gode verdier, som virket fornuftige og jordnære. Feks. vedrørende hvordan man må høre på egen intuisjon, hvordan følge sitt eget innebygde indre kompass, når det kommer til hvordan man velger å leve livet og hva som er rett og galt. Hvem man ønsker å høre på/ ta råd fra. Men så bare krasjet det helt på et tidspunkt. ML fikk jo et slags sammenbrudd da i tenårene. Da hun ikke stod støtt i noe som helst, og det ble svært vanskelig med offentligheten. Hun har uttalt at hun fikk en slags sosial angst. Og at hun da søkte seg til stallmiljøet og hestene der. Hestene skal ha fungert som terapi (fordi de er ærlige, bryr seg ikke om jeg er prinsesse eller hva jeg er). Hun forteller litt om dette i et foredrag på Ted (klarte ikke å snakke fremfor andre, før hun fant igjen en trygghet i seg selv). Det var vel etter Belgia-oppholdet (der hun trente som profesjonell hinder-rytter, i tillegg til å fullføre praksis i utdanningen som fysioterapeut) søkte seg mot alternative miljøer i Norge, som på en måte kunne gi henne en slags trygghet og samhørighet. Det var da hun traff M*rianne Behn først, og begynte med alternative behandlingsmetoder. Så ballet det på seg. Og inne i dette alternativ-miljøet så opplevde hun å bli sett på som den hun er, og også en sammensvoren tilhenger og medlem av et miljø, som driver med det den norske stat ofte har ansett som kvakksalveri. Så egentlig nesten som en slags kuliminasjon av å prøve å distansere seg selv fra det kongelige, og alt den rollen innebærer (feks. i forhold til religion). Hun gikk så milevis langt utenfor det alminnelig aksepterte, for å kunne klare å danne seg sin egen identitet utenfor det kongelige. Og for å fri seg fra sin kongelige "persona". Det var ikke bare en opposisjon, det var en frigjøringsprosess. Derfra så ble det alternative miljøet på en måte assosiert med hennes egen personlige frihet. Konklusjonen her kan virke spekulativ. Men det er en gang slik. At dersom man har vært "fanget" i et miljø (rolle) der man føler at man ikke er fri eller ikke får leve slik man selv ønsker, så er det naturlig å søke seg til annet miljø som fremstår totalt motsatt. Men "det nye miljøet" kan være like skadelig for den personlige utviklingen og friheten, som det miljøet man "unnslapp". Både den vesle krets av kongelige, og den litt større krets av folk i alternative miljøer har til felles at man føler man må holde sammen, og at man er noe annerledes enn det som er helt vanlig. Sikkert sammenlignbart med religiøse minioritetsgrupper. Felles er også at man ofte blir kritisert i det offentlige rom. Så skjer det vel suksessivt. At ML går fra å snakke om et par overnaturlige hendelser, til at hun rett og slett blir radikalisert. Det kan sammenlignes med desse som valgte å reise til Syria, for å sloss for en felles islamsk stat. For å sette det på spissen veldig. Men der, i IS, var det også menn, akkurat som DV, som hadde høy status i form av religiøs ekspertise. Samt status blant folk som har lykkes i samfunnet. Innenfor det feltet kvinnene utforsket. Når man har det vanskelig, eller er usikker på veien fremover. Så er det alltid lett å bli fanget i nettet til noen som har status og makt og kunnskap, innenfor emnet man selv driver og utforsker, spesielt innenfor det åndelige. Og man finner da gjerne en som sitter med en ferdig fasit, og en lovnad om at man aldri mer trenger å føle seg usikker i livet. Fordi han (eller hun) er sterk og tenker riktig, og skal ta vare på deg. Og man føler kanskje at man har kommet "hjem". Så er det først langt senere, etter alt vondt har skjedd, at man innser at man har vært utrolig langt" hjemmenfra", også i tankerekke, moral og etikk. Og at det man evt. fant, religiøst og menneskelig og tilhørighetsmessig hos vedkommende - at det var en illusjon om noe som ikke fantes. Som var skapt av noen som er avhengige av tilhengere og følgere og beundrere. Endret 6. november 2024 av Déjà vu 6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missDoris Skrevet 6. november 2024 #12552 Del Skrevet 6. november 2024 I Podcasten «Ancient Wisdom Today». forteller Verret blant annet om at han har trent på å unngå utløsning. Han sier at han nå er blitt en «tantrisk mester» som, i henhold til seg selv, «aldri mislykkes når det kommer til sex». Durek bobler visstnok over av seksuell energi og da må vi nesten respektere hans sporadiske utskeielser, Han kaller seg tross alt for "milkman" på Grindr,det beste han vet er å drikke rett fra tuten skjønner dere. Håper ML ikke er av den sjalu typen, kanskje er de swingers og ler av hvor pripne almuen i Norge er. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Really Skrevet 6. november 2024 #12553 Del Skrevet 6. november 2024 Hvis ML setter barna først, som hun sa i bryllupsløftene, så går hun ifra Durek nå. Stakars unger, de må bli merket for livet. Jeg synes også fryktelig synd i kongen og dronningen. De har nok prøvd å nå inn til ML, uten nytte. Er det mulig å være så blind? ML er totalt hjernevasket av denne syke selvutnevnte Shamanen. Synes også hun er ekstremt selvsentrert som utsetter hele familien sin for dette. Tror hun virkelig at alt det som kommer fram om Durek, bare er løgn, og at alle de som står fram vil de vondt og ute etter å skade Durek? Jeg er faktisk skremt over hvor godtroende ML er. 21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 6. november 2024 #12554 Del Skrevet 6. november 2024 missDoris skrev (2 timer siden): I Podcasten «Ancient Wisdom Today». forteller Verret blant annet om at han har trent på å unngå utløsning. Han sier at han nå er blitt en «tantrisk mester» som, i henhold til seg selv, «aldri mislykkes når det kommer til sex». Durek bobler visstnok over av seksuell energi og da må vi nesten respektere hans sporadiske utskeielser, Han kaller seg tross alt for "milkman" på Grindr,det beste han vet er å drikke rett fra tuten skjønner dere. Håper ML ikke er av den sjalu typen, kanskje er de swingers og ler av hvor pripne almuen i Norge er. Sier du altså at Verret har profil på Grindr? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. november 2024 #12555 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) Really skrev (11 minutter siden): Hvis ML setter barna først, som hun sa i bryllupsløftene, så går hun ifra Durek nå. Stakars unger, de må bli merket for livet. Jeg synes også fryktelig synd i kongen og dronningen. De har nok prøvd å nå inn til ML, uten nytte. Er det mulig å være så blind? ML er totalt hjernevasket av denne syke selvutnevnte Shamanen. Synes også hun er ekstremt selvsentrert som utsetter hele familien sin for dette. Tror hun virkelig at alt det som kommer fram om Durek, bare er løgn, og at alle de som står fram vil de vondt og ute etter å skade Durek? Jeg er faktisk skremt over hvor godtroende ML er. Jeg er litt usikker på den... Endret 6. november 2024 av PusheenPusheen Korrigering 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Really Skrevet 6. november 2024 #12556 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Jeg er litt usikker på den... Er du? Tror du ikke resten av kongefamilien ser det vi andre ser? Overgrepene som har kommet fram nå, tror du familien ignorerer det og tar imot Durek med åpne armer på søndagsmiddag? Endret 6. november 2024 av Really 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missDoris Skrevet 6. november 2024 #12557 Del Skrevet 6. november 2024 Aureka skrev (Akkurat nå): Sier du altså at Verret har profil på Grindr? Jeg vet ikke om han er der, men han har vært der for et par år siden. Jeg fant opplysningene https://theunlittribe.com/forums/topic/grindr/ 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. november 2024 #12558 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) Really skrev (10 minutter siden): Er du? Tror du ikke resten av kongefamilien ser det vi andre ser? Overgrepene som har kommet fram nå, tror du familien ignorerer det og tar imot Durek med åpne armer på søndagsmiddag? Ikke sikkert de visste om omfanget da ML skulle gifte seg med det der opplegget, selvfølgelig. Men nå kan det jo hende de innser hvor farlig hun lever. Men sånn, før alt dette kom frem, så tror jeg ikke de har sett det vi har sett. Det kan jeg ikke tro, for da begynner det å gå på dem (kongen og dronningen) som foreldre. At de tillater at datteren gifter seg med noe sånt, og i tillegg møter opp i bryllup, holder tale for ham og dem osv. Aldri i søte helvete om jeg hadde gjort det om det var min datter, da hadde jeg jo reagert helt annerledes. Men du kan jo også ha rett i at de har prøvd. Jeg bare klarer ikke se tegn på det. Men det kan kanskje være meningen. Endret 6. november 2024 av PusheenPusheen 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. november 2024 #12559 Del Skrevet 6. november 2024 missDoris skrev (17 minutter siden): Jeg vet ikke om han er der, men han har vært der for et par år siden. Jeg fant opplysningene https://theunlittribe.com/forums/topic/grindr/ Styrker mistankene mine om at ML blir lurt trill rundt og at han egentlig er erkegay. Tror ikke på noe han sier, alt han gjør har jo en eller annen baktanke. 9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 6. november 2024 #12560 Del Skrevet 6. november 2024 Veldig spent på hvordan DV vil forsøke å bortforklare dette. Han vil nok gå ganske langt i å forklare at "behandlingen" hans blir misforstått, og at innrømmelsene hans handlet om at han forstår at andre misforstår (jeg gjetter, men slik fungerer mestermanipulatorer) ML har jeg faktisk gitt opp. Hun fremstår helt blendet, og vil nok være den første til å ta han i forsvar også denne gangen. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå