Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Det har vært litt "stille" rundt Durek nå ja, så dette kom virkelig som et stort sjokk :ironi:

Gratulerer med å få med seg selvetste Lippestad ned for å trå i søla med seg, herregud.. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Må være vondt for ofrene hans å se hvordan han klatrer i samfunnet - og i realiteten er blitt og blir beskyttet av det norske Kongehus og -familie.

Jeg tipper at DV ikke vil la denne saken gå helt til retten. For om så er, så antar jeg at den svenske mannen vil stille som vitne i saken og under ed fortelle sin historie. Det vil i så fall spre seg raskt til internasjonal presse, og da kan de andre som på nett forteller om lignende historier kanskje tørre å stå fram. Ev. at det blir lettere for dem å stå frem hvis de blir stevnet som vitner.

Mest trolig har Lippestad rett i at det å komme med slike anklager mot en navngitt person kommer i konflikt med straffeloven, men det er dermed ikke opplagt at denne saken ikke vil rulle videre - og i så fall antar jeg at det blir en langt mer alvorlig sak enn "bare" at media har tråkket over en grense.

Noe av problemet er at personer som tilhører miljøet rundt "eliten" hva status og posisjon angår, så er det ofte nesten umulig og umenneskelig for vanlige folk å få en sak opp i retten. Der har faktisk media en viktig posisjon!

Så får man se hva politiet og ev. norsk rettsvesen gjør med denne saken.

Nå bor jo DV i Norge, og skal følge norsk lov. Vi vet med sikkerhet at han kontinuerlig bryter avtalen han og ML har med Kongehuset, og han har etter de giftet seg brutt norsk markedsføringslov flere ganger.

Nå har han som er seksuelt misbrukt anmeldt DV!! Bra!

https://www.seher.no/kongelig/siste-durek-politianmeldt/82168622

Han har min fulle støtte! Regner med at han har et slags finansielt backingopplegg fra S&H kanskje, også - men det er greit!

Endret av Déjà vu
  • Liker 24
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovmod står for fall. Vi har jo lest hvordan han tenker om sex, blant annet at han ville ha sex med både menn og kvinner, det var viktig for han, ikke så mange år siden det ble sagt. Og lange utredninger om hvordan ML oppfører seg når de har sex, til og med stønnet som henne for å fortelle i egne kanaler. Da er man rett ut sagt veldig sexfiksert, når man til og med snakker om det. Da skjønner vel de fleste som ikke er hjernevasket at denne mannen egentlig har ‘issues’ for å si det mildt, noe også moren, søsteren, eksen og eks-manager i USA har sagt i sterkere ordelag. Tror ikke S&H har så mye å frykte.

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at den svenske mannen anmelder Durek, føler virkelig med ham.Har lest litt rundt om hva vi kan forvente å bli informert om mtp Dureks overgrepsrulleblad.

Savner tiden før jeg visste om denne mannens eksistens, kvalmende og rystende livsførsel rett og slett.

Håper denne anmeldelsen av Se og Hør slår tilbake på Verret, og heller bidrar til at fortiden hans kommer mer frem i lyset.

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (8 minutter siden):

Bra at den svenske mannen anmelder Durek, føler virkelig med ham.Har lest litt rundt om hva vi kan forvente å bli informert om mtp Dureks overgrepsrulleblad.

Savner tiden før jeg visste om denne mannens eksistens, kvalmende og rystende livsførsel rett og slett.

Håper denne anmeldelsen av Se og Hør slår tilbake på Verret, og heller bidrar til at fortiden hans kommer mer frem i lyset.

Jeg har lest så utrolig mye selv, på veldig mange steder om at Durek skal ha misbrukt osv. Fra helt ulike hold. Og i dag, da jeg skulle finne igjen kildene mine - så oppdager jeg altså at DV og co faktisk har klart å fjerne fra nettet, det meste som var veldig graverende, på den måten. Tror det skal være mulig å finne igjen noe. men til og med når man bruker wayback, så lå der ikke noe. Vet at DV har tatt for seg fjerning av en god del. Fra youtube osv tidligere. Og at han har hatt inne saker med google. Men altså.

Edit: Til og med noen av linkene på denne samle-nettsiden. Linker til samme, men mye "magrere" innhold:

http://www.newagefraud.org/smf/index.php?PHPSESSID=8e133io9diehg8htadga2lom1u&topic=5443.0

Endret av Déjà vu
  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Déjà vu skrev (23 minutter siden):

Han har min fulle støtte! Regner med at han har et slags finansielt backingopplegg fra S&H kanskje, også - men det er greit!

Oh, lord. Hvor skal dette ende?? Dette må være kongehuset sitt annus horribilus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Déjà vu skrev (1 minutt siden):

Jeg har lest så utrolig mye selv, på veldig mange steder om at Durek skal ha misbrukt osv. Fra helt ulike hold. Og i dag, da jeg skulle finne igjen kildene mine - så oppdager jeg altså at DV og co faktisk har klart å fjerne fra nettet, det meste som var veldig graverende, på den måten. Tror det skal være mulig å finne igjen noe. men til og med når man bruker wayback, så lå der ikke noe. Vet at DV har tatt for seg fjerning av en god del. Fra youtube osv tidligere. Og at han har hatt inne saker med google. Men altså.

Ok, ikke overraskende egentlig. Både Durek og frue har jo virket voldsomt opptatte av å pynte på/omskrive fortiden. Med god grunn antageligvis.

Dette Durek har drevet med har jo foregått over så mange år, og han har jo vært involvert med så mange, at det vil være umulig å skjule alt.

Får bare tro og håpe på at nok er nok, og at det vil gå an å bevise nok til at denne mannen straffes.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (22 minutter siden):

Jeg håper inderlig at de andre som anonymt på nett har fortalt om lignende også anmelder DV, eller i det minste stiller som vitner!

Den avtalen som DV har operert med skiller på ingen måte mellom "behandling" og det som vil være seksuelle overgrep utført av terapeut. Det sier seg selv at ingen terapeut noen steder kan få folk til å undertegne dette for så å begå seksuelle overgrep uten å måtte regne med å bli straffet for det.

Nå husker jeg ikke alle detaljene i det den svenske mannen fortalte, men om overgrepene skjedde i Sverige så vil det dessuten være svensk lov som regulerer det som skjedde.

På samme måte som Verrett nå som han bor i Norge er pålagt å følge norsk lov. Jeg tror ikke den kontrakten han opererer med vil være gyldig i Norge, ikke bare når det gjelder det med å ta på kjønnsorganer, men også andre punkter (som sjokkbehandling, uten at det er spesifisert hva denne såkalte sjokkbehandlingen består av).

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (5 minutter siden):

Ok, ikke overraskende egentlig. Både Durek og frue har jo virket voldsomt opptatte av å pynte på/omskrive fortiden. Med god grunn antageligvis.

Dette Durek har drevet med har jo foregått over så mange år, og han har jo vært involvert med så mange, at det vil være umulig å skjule alt.

Får bare tro og håpe på at nok er nok, og at det vil gå an å bevise nok til at denne mannen straffes.

De har jobbet effektivt, og ser ut til at de har oppnådd litt med denne opprenskningen. Sikkert brukt vanvittige summer på det også. Men det er ikke like lett i våre dager å utslette slikt, så det er jo bare at man må lete litt bedre.

Av det jeg har lest før om hva han har gjort i forhold til overgrep, så har de en god sak. Og sikkert mange gode vitner.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (8 minutter siden):

Jeg håper inderlig at de andre som anonymt på nett har fortalt om lignende også anmelder DV, eller i det minste stiller som vitner!

Den avtalen som DV har operert med skiller på ingen måte mellom "behandling" og det som vil være seksuelle overgrep utført av terapeut. Det sier seg selv at ingen terapeut noen steder kan få folk til å undertegne dette for så å begå seksuelle overgrep uten å måtte regne med å bli straffet for det.

Nå husker jeg ikke alle detaljene i det den svenske mannen fortalte, men om overgrepene skjedde i Sverige så vil det dessuten være svensk lov som regulerer det som skjedde.

På samme måte som Verrett nå som han bor i Norge er pålagt å følge norsk lov. Jeg tror ikke den kontrakten han opererer med vil være gyldig i Norge, ikke bare når det gjelder det med å ta på kjønnsorganer, men også andre punkter (som sjokkbehandling, uten at det er spesifisert hva denne såkalte sjokkbehandlingen består av).

Tenkte jeg ikke på, fint at du påpekte det at det sikkert skal gå i svensk rett, ja! 

Jeg fikk jo frysninger av det Boström fortalte, fordi det var så lik situasjon som de andre abuse-storyene jeg har lest om DV.

Tror heller ikke kontrakten holder i Europa.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (23 minutter siden):

Edit: Til og med noen av linkene på denne samle-nettsiden. Linker til samme, men mye "magrere" innhold:

http://www.newagefraud.org/smf/index.php?PHPSESSID=8e133io9diehg8htadga2lom1u&topic=5443.0

Den linken er ikke lenger tilgjengelig.

Det jobbes tydeligvis hektisk i øyeblikket...

Korrigering - etter en voldsom uværsbyge nå nettopp, så er visst nettet her blitt ustabilt, får opp siden nå!

Endret av Frisk Frosk
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Den linken er ikke lenger tilgjengelig.

Det jobbes tydeligvis hektisk i øyeblikket...

Joda, den fungerer. Du har sikkert bare en brannmur som tikker inn eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (Akkurat nå):

Joda, den fungerer. Du har sikkert bare en brannmur som tikker inn eller noe.

Jeg korrigerte akkurat. Det gikk en voldsom uværsbyge over her nå nettopp, og det satte visst nettet ut et par minutter.

Kan være greit å ta skjermdump av det de forsøker å slette.

Jeg har lagt merke til at det også er en god del norske artikler som nå ikke er søkbare såsant du ikke har eksakt overskrift å søke etter. Det DV og ML gjør nå ligner mye på et angrep på ytringsfriheten.

Jeg er ikke for at folk skal få spre all slags løgner om andre og gjemme seg bak ytringsfriheten. Men de artiklene fra norsk presse som nå i realiteten er blitt gjemt på nett av DV og ML, for folk som søker, det er artikler som ikke innholder slike beskyldninger som det her er snakk om, men kun informasjon som DV og ML bare ikke liker at noen gjør andre oppmerksomme på.

Den som er nummer fire i arverekken til den norske trone har over tid nå forsøkt å kneble norsk presse, og det er et angrep på de prinsippene som landet er bygget på, nemlig ytringsfriheten. Og når man angriper den over ting som ML og DV har gjort siste året, så er det i realiteten også et angrep på demokratiet. En person som holder på slik er virkelig ikke skikket til å ha arverett til den norske trone!

At Kong Harald synes å ikke innse dette, eller ikke er villig til å gjøre noe med det, det er også med på å ødelegge både monarkiet og demokratiet.

ML kan ikke lenger "reddes", og det burde også Kongehuset innse. Hun må ut av den norske arverekken!

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro at Se og Hør var forberedt på å bli saksøkt.De er durkdrevne og har gjort sine kalkyler på forhånd.. garantert.Hvis jeg skal gjette sitter de trygt på mye mer materiale.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svensken har i hvert fall rett i én ting:

«– At han er inne i det norske kongehuset, er helt sykt! Durek er etter min mening ute etter makt og posisjon. At så få gjennomskuer ham, er helt utrolig»

Det er det.

• Liker 15
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (18 minutter siden):

Jeg korrigerte akkurat. Det gikk en voldsom uværsbyge over her nå nettopp, og det satte visst nettet ut et par minutter.

Kan være greit å ta skjermdump av det de forsøker å slette.

Jeg har lagt merke til at det også er en god del norske artikler som nå ikke er søkbare såsant du ikke har eksakt overskrift å søke etter. Det DV og ML gjør nå ligner mye på et angrep på ytringsfriheten.

Jeg er ikke for at folk skal få spre all slags løgner om andre og gjemme seg bak ytringsfriheten. Men de artiklene fra norsk presse som nå i realiteten er blitt gjemt på nett av DV og ML, for folk som søker, det er artikler som ikke innholder slike beskyldninger som det her er snakk om, men kun informasjon som DV og ML bare ikke liker at noen gjør andre oppmerksomme på.

Den som er nummer fire i arverekken til den norske trone har over tid nå forsøkt å kneble norsk presse, og det er et angrep på de prinsippene som landet er bygget på, nemlig ytringsfriheten. Og når man angriper den over ting som ML og DV har gjort siste året, så er det i realiteten også et angrep på demokratiet. En person som holder på slik er virkelig ikke skikket til å ha arverett til den norske trone!

At Kong Harald synes å ikke innse dette, eller ikke er villig til å gjøre noe med det, det er også med på å ødelegge både monarkiet og demokratiet.

ML kan ikke lenger "reddes", og det burde også Kongehuset innse. Hun må ut av den norske arverekken!

Ja de har blokkert googlesøk. Man kan omgå det med å legge inn noe formatering, men jeg har ikke satt meg så mye inn i det. Men har forsvunnat MANGE youtube-videoer han selv har lagt ut tidligere, og også en del lydmateriale. Intervjuer fra tidligere, som viser at han skifter ham hyppigere enn årstidene endrer seg - alt det får han ikke bort. Det klarer man å finne. Også masse stoff fra hans egen hjemmeside. Han har vel hatt tre-fire ulike opp gjennom. Som hyppig har blitt redigert. Men de klarer man å hente fram.

ML må ut av arverekken, ja. Men jeg tenker vel at slik situasjonen ser ut nå, er ingen i arverekken skikket. Før evt. neste generasjon. 

Har sittet og tattskjermdumper nå. Ellers så er det mulig jeg har noen skjermbilder fra tidligere.

Ja, det er et angrep på ytringsfriheten. De forsøker jo å kneble dem som snakker ut om urett han har begått.

Endret av Déjà vu
  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Peanut skrev (15 minutter siden):

«– At han er inne i det norske kongehuset, er helt sykt! Durek er etter min mening ute etter makt og posisjon. At så få gjennomskuer ham, er helt utrolig»

Det er det.

Han var jo i utgangspunktet gay, han Dureken. Og gaydaren min blinker konstant når jeg ser og hører han, uten at det er noen som helst fasit. Men at han til og med ble introdusert som mammas homofile venn til hennes døtre, sier jo hvor sikker han var på sin legning. Med hans historikk, tror jeg han plutselig ble ikke-gay fordi han innså at her kan man finne et loop hole til komme seg høyere opp i systemet. Jeg tror rett og slett at ML kun blir brukt her. Og hun lar seg bruke. Og de nærmeste rundt henne, lar ham holde på. Er et under for meg at ingen har satt ned foten skikkelig. Og da mener jeg, skikkelig. 

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Han var jo i utgangspunktet gay, han Dureken. Og gaydaren min blinker konstant når jeg ser og hører han, uten at det er noen som helst fasit. Men at han til og med ble introdusert som mammas homofile venn til hennes døtre, sier jo hvor sikker han var på sin legning. Med hans historikk, tror jeg han plutselig ble ikke-gay fordi han innså at her kan man finne et loop hole til komme seg høyere opp i systemet. Jeg tror rett og slett at ML kun blir brukt her. Og hun lar seg bruke. Og de nærmeste rundt henne, lar ham holde på. Er et under for meg at ingen har satt ned foten skikkelig. Og da mener jeg, skikkelig. 

Ja, det er helt crazy. Bare dette intervjuet her med vanity fair, der DV sier bare det han ønsker selvsagt. Det er liksom over streken bare det som han sier der:

https://web.archive.org/web/20210225054155/https://www.vanityfair.com/style/2020/11/the-princess-and-the-shaman

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (11 minutter siden):

Ja, det er helt crazy. Bare dette intervjuet her med vanity fair, der DV sier bare det han ønsker selvsagt. Det er liksom over streken bare det som han sier der:

https://web.archive.org/web/20210225054155/https://www.vanityfair.com/style/2020/11/the-princess-and-the-shaman

Leste omtrent halvveis. Men... Herregud.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (3 minutter siden):

Det er det.

Tror ikke det er så mange lenger som ikke gjennomskuer ham.

Bare så synd at det utad virker som om ingen i Kongehuset gjennomskuer ham. Og om de har gjennomskuet ham, så er vi rett tilbake til det at Kong Harald burde ha gjort et tydelig skille mellom sine plikter som monark og far før bryllupet og som Konge og monark ikke gitt sin offisielle støtte til ekteskapet.

Hadde ML likevel giftet seg med DV (eller et langt større spørsmål ville vel vært om DV da hadde villet gifte seg med ML...), så hadde Kongehuset at sin rygg fri, og kunne nå enkelt tatt avstand fra lovbruddene både ML og DV stadig gjør.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...