Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Istapp skrev (23 minutter siden):

DV hadde adv. Elden som sin norske adv. Byttet til adv. Lippestad er vel naturlig, når adv. Elden representerer NH mot MBH. DV går fra Norges høyeste profilerte adv. til landets nest høyest profilerte. Fint skal det være!

Ja, jeg kom på det nå. Det var jo Elden som dreiv og skulle rydde opp i wikipedia osv., bedre ryktet hans. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (7 minutter siden):

Da er det vel duket for en ny oppsetning i "Sirkus Durek"-manesjen. Tøft av vedkommende som sto frem og fortalte om det han opplevde som overgrep. 

Men det er jo som å helle tennvæske på et ulmende bål. 

Spent på hvordan Lippestad vil løse sin rolle som den nye "djevelens advokat". 

Lippestad har god anseelse. Og er flink. Og dumt DV klarte å få ham, for tenker at Lippestad kan klare å la ting ligge ulmende en god stund, før eksplosjonsartet bål tar fyr, dessverre. Håper jeg tar feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 time siden):

Jeg er ikke helt enig med meg selv vedr. dette med DV. Ja, alle i kongefamilien ble advart, til gagns. Men man må huske på hvor beskyttet de lever. For det ligger noe litt naivt i det, når man ser ML gripe til tastaturet på insta, og ta for seg omhyggelig alt negativt som er skrevet i S&H - og prøver å dementere det.

Ser på den dokumentarserien fra Vårt Lille Land nå, og sekten "Sannhetens Ord". Hvordan gruppen ble mer samlet, når media og avhoppere ble oppfattet som en felles fiende. At det muligvis er det samme man ser i måten kongefamilie dealer med ting. De er som en liten tett gruppe, der man ser tydelig feks. hvordan også MBH har oppfattet denne fienden "utenfra" - tatt det videre og helt ut, på en ganske misforstått måte.

Da ML dro med seg DV inn i familien, følte de kanskje at de ikke hadde annet valg enn å stole på henne da hun så til de grader gikk god for han. For ML er en av deres i innerste krets, hun er en av "musketererne" som kjemper sammen med dem mot verdens fiender utenfra.

Helt tydelig at de kongelige i altfor stor grad er omgitt av "ja"-mennesker. Når man hører tidligere ansatte prate om arbeidstiden ved slottet - så er det lite man hører av kritikk osv. De er meget forsiktige med hva man sier. Siste jeg hørte intervju med, var dronningens stylist (i podcasten til nettavisen, samtale med annen tidligere ansatt, T. T.). Han fortalte absolutt ingenting som på noen måte kunne fortelle om noe annet enn hva som er skrevet i bøker osv. Helt tett.

Man ser det også i saken som vedr. MBH. Hvor mye og lenge han har fått holde på, uten at de som visste har sagt fra. Mor og stefar har nok visst en del. Men hovudfokuset har vært å beskytte. Også mot felles ytre fiende, der S&H sikkert blir betraktet som den største. 

Nå når DV nå først er innenfor, som medlem av kongens bord. Så tenker de at de skal kjempe med nebb og klør for ham. Og det går kanskje en stund. Men jeg frykter at misbruket av svensken (som virker hundre pst. troverdig) bare er første i rekken av mange slike historier. Så det kommer jo til å ende katastrofalt til slutt. Og da vil kongefamilie sitte igjen med enda mer ødelagt rykte enn det som er status nå. De har blitt gjennom-manipulert. Hørte på den Heart soul eller-hva-podcasten. Med Manzetti og ML og DV i samtale om hvordan de opplevde bryllupet. Og jeg ble helt sjokkert over hvor mye av episode-innholdet som gikk med på å hylle DV opp i skyene, også fra han selv. Og så dette meget sekteriske de uttaler om at liksom: Bere vent når verden får føle på styrken til kjærligheten dem i mellom! Man kan forandre verden med den! Når 350 mennesker (de brukte det antallet bryllupsgjester, selv om trolig var lavere) på en dag følte seg som en familie, omgitt av så mye lys og varme! Det var skummelt. 

ML sitt "sammenbrudd", da "vennene" til DV kom, og noen "som kjente ham", endelig fortalte høyt hvem han egentlig er - når hele Norge har skjelt ham ut, liksom, pratet vondt om ham. Det tenker jeg var i så tilfelle en reaksjon på at ML egentlig er ganske usikker på hvem han er i sitt innerste vesen. 

Edit: Det svensken forteller er jo nøyaktig det som kom ut i kommentarfeltet til Daily Mail før bryllupet (artikkel om ML og DV). Dette med at;" bare vent når alle mennene begynner å fortelle om "behandlingen" de har fått hos sjamanen når det gjelder det fjerde chakra", eller hva det var - området ved kjønnsorganene. 

Edit: S&H slo jo dette opp litt stort i går, som førsteoppslag. Så fikk de sikkert litt mer likgyldig respons omkring saken, enn de kanskje hadde håpet på. Ser i dag at saken er "gjemt" bort litt mer under andre saker. Det er jo fordi de også forstår at "folket er mettet" på negative opplysninger om kongelig familie nå. Det er liksom litt måte på hvor mye man klarer å reagere på, når det i saken rundt MBH kommer nye negative opplysninger hele tiden. Og så er de jo gifte nå. Man fikk ikke åpnet øynene til ML før bryllupet, og man vet at nå blir det enda vanskeligere for henne å bryte ut siden det er snakk om et ekteskap. Men det må jo ha satt kraftig stopp på "honeymoon-feelingen" dette, og jeg tenker at hun har det veldig tungt nå. For hun også ser det andre ser vedr. svensken, at dette er troverdig kilde, med et ansikt. 

Jeg er ikke uenig i at de nok lever i en lukket boble og derfor kan opptre litt naive. Men at hun går god for en mann med det rullebladet, alle anklager, offermentalitet, en som beskylder alle for rasisme, en som tafser på andre mennesker, en som mener kreft er selvforskyldt osv... Da er du mer enn bare naiv i mine øyne.

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (42 minutter siden):

Jeg har ment, og mener fortsatt, at denne saken er enda verre for kongehuset enn MBH-saken. Særlig på sikt. At ML forsvarer dette, er skummelt og ubehagelig å se fra utsiden.

Jeg er spent på hva non-disclosure-avtalene til DV er verdt i norsk/svensk rettsvesen. Jeg antar at når DV truer sin egen mor med rettslig forfølgelse, så vil han også gjøre det samme med denne svenske eks-klienten.

grøss og gru.

Lurer sånn på hva hans mor evt, og ikke minst, hans søster, sitter på av info...

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i at de nok lever i en lukket boble og derfor kan opptre litt naive. Men at hun går god for en mann med det rullebladet, alle anklager, offermentalitet, en som beskylder alle for rasisme, en som tafser på andre mennesker, en som mener kreft er selvforskyldt osv... Da er du mer enn bare naiv i mine øyne.

Ja, det er mer enn naivitet. Du har rett i det. Men tenker denne felles forståelsen de har om at de står samlet evt., mot alt som er rundt dem. En ytre fiende. At det kan gjøre dem litt rare i hodet. De er jo de eneste i landet som lever akkurat som de gjør, og det er jo en helt skjermet verden. ML er også helt hundre pst. "bortskjemt" av sin far. Han ville godtatt hva som helst fra henne. Det har han vist tydelig helt siden hun startet den engleskolen. Bare sanksjonert, litt, når omverdenen absolutt har krevd det. Motvillig, sikkert.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (2 minutter siden):

Ja, det er mer enn naivitet. Du har rett i det. Men tenker denne felles forståelsen de har om at de står samlet evt., mot alt som er rundt dem. En ytre fiende. At det kan gjøre dem litt rare i hodet. De er jo de eneste i landet som lever akkurat som de gjør, og det er jo en helt skjermet verden. ML er også helt hundre pst. "bortskjemt" av sin far. Han ville godtatt hva som helst fra henne. Det har han vist tydelig helt siden hun startet den engleskolen. Bare sanksjonert, litt, når omverdenen absolutt har krevd det. Motvillig, sikkert.

Ja, er jo Alt for familien nå. Alt for Norge er long gone...

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Ja, er jo Alt for familien nå. Alt for Norge er long gone...

Min konspiratoriske tanke er jo at kongehuset imploderer nå fra innsiden. Og at de selv kanskje har gitt opp å bevare monarkiet. Akkurat som om man ser en slags resignasjon. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (18 minutter siden):

Lippestad har god anseelse. Og er flink. Og dumt DV klarte å få ham, for tenker at Lippestad kan klare å la ting ligge ulmende en god stund, før eksplosjonsartet bål tar fyr, dessverre. Håper jeg tar feil.

Enig! Lippestad har et godt omdømme. Til og med oppdraget med ABB løste han på aller beste måte - selv om jeg husker han sa at det ikke var lett å ta den saken. 

Durek er bare "bråk" - hele tiden. Får håpe han lytter til Lippestad når han antageligvis gir gode råd. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (29 minutter siden):

Min konspiratoriske tanke er jo at kongehuset imploderer nå fra innsiden. Og at de selv kanskje har gitt opp å bevare monarkiet. Akkurat som om man ser en slags resignasjon. 

Det virker som de har resignert. Monarkiet har gradvis blitt ødelagt fra innsiden pga valg og "vanliggjøring", og nå drukner det i en neverending skandale-og svadasuppe av vold, kriminalitet, rus, influencere, hobby-kunstnere og dronning og farao fra Egypt. 

Haakon blir nå selve definisjonen på "ensom majestet". Kongen og Dronningen trekker seg naturlig nok mer og mer tilbake pga alder og helse. Søsteren er mest opptatt av andre planeter, Netflix-reality og engler, og kona hans er desverre syk (ingen betviler det) 

Personlig syns jeg Haakon er konfliktsky og "tafatt" i utgangspunktet, så jeg tror ikke det kommer til å fungere overhodet. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (52 minutter siden):

Det virker som de har resignert. Monarkiet har gradvis blitt ødelagt fra innsiden pga valg og "vanliggjøring", og nå drukner det i en neverending skandale-og svadasuppe av vold, kriminalitet, rus, influencere, hobby-kunstnere og dronning og farao fra Egypt. 

Haakon blir nå selve definisjonen på "ensom majestet". Kongen og Dronningen trekker seg naturlig nok mer og mer tilbake pga alder og helse. Søsteren er mest opptatt av andre planeter, Netflix-reality og engler, og kona hans er desverre syk (ingen betviler det) 

Personlig syns jeg Haakon er konfliktsky og "tafatt" i utgangspunktet, så jeg tror ikke det kommer til å fungere overhodet. 

Jeg tror at oppfatningen av HM til dels er litt feil. Jeg vet at venner osv. uttalte at han var helt "tøffel" når det gjaldt MM. Og at han kan fremstå noe "vag" i det offentlige. Intervjuer osv. Men han har jo egentlig en ganske sterk drive, og til dels også ganske sterke meninger. Sta og egenrådig. Utfordringen "å få" MM, tenker jeg var det som krydret kjærligheten, slik at han ikke kunne droppe det. 

Han har ganske "freshe" tanker når det gjelder globalt samarbeid. Og det ser ut som at det er der han velger å engasjere seg mest, eller hvertfall med mest glød. MM har kalt ham en arbeidsnarkoman (eller tilsvarende). Føler litt at han ikke kjenner seg helt hjemme i plikten, selv om han påstår det hele tiden, at han har valgt dette - og at det ble lettere når han bestemte seg for at plikten var eget valg. Så det virker som han er på en slags flukt. Og at selv om han absolutt har fremstått å være en slags "hønefar" - så tenker han kanskje at han ikke ønsker dette for barna sine. SM og IA har så og si vært hundre pst. beskyttet. Vi aner strengt talt ikke hvem IA er. Enda mindre SM. Noe som også er med på å svekke Kongehuset. 

ML lever helt ved siden av alt og alle, i sitt eget univers. Og er ingen ressurs for kongehuset lenger. Hun har vel sagt hun ønsker seg tilbake til å inneha beskytterroller, at hun likte det. Men det kan hun jo ikke så lenge DV er der.

MM har jo vært uengasjert hele tiden, egentlig. Kanskje med på det hun har vært, mest for å vise hvor feil folket tok av henne da i begynnelsen. Som hun opplevde traumatisk, som jeg tenker er helt forståelig. Så har hun gjort mye ved siden av som hun har glede av. Møte med utenlandske venner osv., det var vel ei slik designerdame feks. Leser bøker. Vever litt. Som også kanskje har avtatt nå da hun ble syk. Som jeg tror tok fra henne en del inspirasjon, naturlig nok, også. Helt daff, bortsett fra når noen kritiserer noen av hennes nærmeste eller sånn. Da ser man glimtet i ansiktet, når hun slenger ut at hun står støtt i kritikken osv. Husker ellers at HM (dokuserie, NRK i tre deler om MM) sa hun var en fantastisk mor, men så kunne hun "falle" ut, zone ut slik jeg oppfatta det - og bli helt fjern. Hun er sikkert en litt slik drømmende type. 

Og kongeparet er jo gamle nå, som du påpeker. De er vel på privat ferie nå, eller var. 

Så det er lite igjen av kongehuset. Og med alle problemene de har i familien, så er det sikkert veldig lite å se frem imot når det gjelder den offentlige delen av det. Må jo være helt pyton å være offentlige personer, når de er i den dritten de er i nå. Vanskelig å opprettholde "glansbildet" da.

edit: Ellers så har de noen som står klare til å forsvare dem ute i offentligheten, som hun professor Benedikte Høgberg i går. Som gikk ut og egentlig oppfordret MM til å holde seg hjemme fra avhør. Hun har jo vært ute og forsvart ML og sjamanen tidligere:

https://www.nettavisen.no/okonomi/jusprofessor-tar-m-rtha-louise-i-forsvar-de-er-som-petter-pilgaard-og-vendela-kirsebom/s/12-95-3423687668

Sitat

– Dette er et alminnelig par som har funnet kjærligheten. Det er ikke noe annet enn Petter Pilgaard og Vendela Kirsebom, sier jusprofessor Benedikte Høgberg.

Og det er jo i ren og skjær egoisme mistenker jeg, for hun er en av de visstnok fremste på konstitusjonell rett i landet. Og dersom monarkiet smuldrer opp helt, så vil jo spesialkompetansen hennes bli helt irrelevant.

HM reiser til Jamaica:

https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprins-haakon-reiser-til-jamaica/s/5-95-2094362

Endret av Déjà vu
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at dersom det er flere som  er utsatt for det samme så vil de benytte anledningen til å stå frem nå. Tiden får vise. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er veldig bra at noen faktisk tør å stå frem under fullt navn, særlig når man vet at Durek og Martha sender ut brev hvor de truer med søksmål til de som forsøker å ytre seg. 

Dette kan ikke komme overraskende på noen, og i hvert fall ikke kongefamilien, da de må ha gjort noe bakgrunnssjekk. Men jeg lurer veldig på hvordan de har tenkt å håndtere dette hvis det kommer enda flere anklager, og enda flere står frem. Skal de bare fortsette på samme vei som nå og ikke si noe som helst? 

Nå har ikke Martha noen offentlige roller lenger, men hun møter sammen med Durek i ulike sammenhenger, for eksempel i brylluper og festligheter til andre kjente kongelige, og de er jo uløselig knytte til kongehuset, og selv om de ikke representerer kongehuset, vil de og hva de gjør bli knytte til Kongehuset. Er det ok at en som er anklaga for seksuelle overgrep, og diverse annet (lista er lang) skal møte og kast glans i slike sammenhenger? Skal de fortsatte å bruke prinsessetittelen i ulike sammenhenger samtidig som anklagene om seksuelle overgrep raser? 

Jeg tipper svaret fra Kongehuset er at de ikke er medlem av kongehuset, men tilhører kategorien "øvrige", og Kongehuset dermed ikke vil uttale seg om dette, også kan Martha og Durek fortsette som de ønsker. 

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (4 timer siden):

Syns det er veldig bra at noen faktisk tør å stå frem under fullt navn, særlig når man vet at Durek og Martha sender ut brev hvor de truer med søksmål til de som forsøker å ytre seg. 

Dette kan ikke komme overraskende på noen, og i hvert fall ikke kongefamilien, da de må ha gjort noe bakgrunnssjekk. Men jeg lurer veldig på hvordan de har tenkt å håndtere dette hvis det kommer enda flere anklager, og enda flere står frem. Skal de bare fortsette på samme vei som nå og ikke si noe som helst? 

Nå har ikke Martha noen offentlige roller lenger, men hun møter sammen med Durek i ulike sammenhenger, for eksempel i brylluper og festligheter til andre kjente kongelige, og de er jo uløselig knytte til kongehuset, og selv om de ikke representerer kongehuset, vil de og hva de gjør bli knytte til Kongehuset. Er det ok at en som er anklaga for seksuelle overgrep, og diverse annet (lista er lang) skal møte og kast glans i slike sammenhenger? Skal de fortsatte å bruke prinsessetittelen i ulike sammenhenger samtidig som anklagene om seksuelle overgrep raser? 

Jeg tipper svaret fra Kongehuset er at de ikke er medlem av kongehuset, men tilhører kategorien "øvrige", og Kongehuset dermed ikke vil uttale seg om dette, også kan Martha og Durek fortsette som de ønsker. 

Det jobbes vel på spreng nå, for å få det svenske offeret til å være tyst. Ellers burde det vært vel nok med ett offer. Og jeg tror dersom det var snakk om ei dame som var misbrukt seksuelt, da hadde mediene tatt tak i det mer. 

Innerst inne så vet jo mange om en litt luguber fortid, men ser i div. kommentarfelt at denne misbrukssaken, er overraskende på noen. På folk her inne i tråden, tror jeg absolutt ikke dette er overraskende. Det har jo vært snakket om lenge, at Greenberg-eks har info som går på dette.

Men tror man liksom kjempet litt for å få opp øynene på ML før bryllupet, og så tenker man litt at nå har hun bare seg selv å takke (jeg ønsker ikke å tenke det, men jeg tenker det litt likevel). T. Gold laget jo en rapport vedr. DV som ble sendt rundt. Også til omgangskretsen til ML. Det vil si at tidligere forlover Ulrichsen har lest den, og helt sikkert delt innholdet med sin familie igjen. Da er det også ganske sikkert at kongelige forøvrig også har lest den, syns å huske at der var noe slektskap og vennskap der.

Husker ikke om akkurat det med misbrukte menn stod i rapporten. Men der stod jo nok lugubert til at absolutt alle andre ville skygget banen. Kanskje ikke ML, som var ganske besatt av forelskelse - men familien rundt må jo ta det ansvaret når ML ikke er stand til å ta det selv. 

Endret av Déjà vu
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Déjà vu skrev (9 timer siden):

Las det store bursdagsintervjuet i Aftenposten som ble laget da HM fylte 50.

Det er ikke bare ML som er ukritisk.. Der forteller han hvor fornøyd han er med å få saken avgjort, på en måte "begge sider" kunne enes om - da de droppet beskytterskapene til ML osv., og de avtalte at ML og DV måtte skille mellom det private og det kongelige. Og det viser tydelig at DV er inne i varmen nå. Så det er flere ssom hører på alt han sier helt ukritisk.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/WRX84d/jeg-tror-ikke-vi-er-immune-mot-hvordan-folk-oppfatter-oss

Men den "avtalen" som HM og Kongehuset har referert til, den kan umulig eksistere.

For både ML og DV fortsetter og fortsetter å bryte denne avtalen.

Sist nå er de i Tyrkia, får mye omtale, DV poster denne omtalen på sin bedriftskanal, og i tekstene omtales ML konsekvent som prinsesse.

Så om denne avtalen eksisterer, så er Kongehuset tydeligvis ikke villig til å gå til sak mot ML og DV for å få dem til å slutte å utnytte hennes tittel og tilknytning. Ikke er Kong Harald villig til å ta fra ML hennes tittel. Og ikke var han villig til å ta henne ut av arverekken til tronen med å ikke offisielt godkjenne bryllupet.

I praksis så godtar ikke bare Kongehuset ML og DVs utnyttelse av hennes tittel og Kongehuset og dets medlemmer - Kongehuset støtter dem i praksis med å gjøre dette. Kongehuset har over lang tid også i praksis støttet ML og DV med å øke deres markedsverdi, spesielt ille var dette synlig før, under og umiddelbart etter bryllupsreklamejippoen i Geiranger.

Med tanke på at Ari Behns venn etterforsket og utarbeidet en rapport som nok er overrakt Kongehuset (ut fra det som er skrevet i media om den), så må vi dessverre også anta at det som nå avsløres om DV ikke har vært helt ukjent for Kongehuset. Da blir handlingene siste årene enda mer uforståelig.

Siden det for Kongehuset er langt mer alvorlig at nr fire i arverekken og dennes ektefelle holder på som de gjør, enn hva saken om MBH er, så er det helt uforståelig at Kongehuset fremdeles nekter å uttale seg om hvordan ML og DV holder på. Dette siste kan de nok ikke uttale seg om før det ev. har vært i retten. Men både DV og ML har utallige ganger også etter bryllupet helt åpent valgt å bryte den påståtte avtalen med Kongehuset, uten at det skaper noen reaksjoner eller endringer. Ergo må vi anta at Kongehuset ikke gjør noe, eller ikke gjør noe som gir resulater.

Både ML og DV bryter stadig markedsføringsloven, og for få dager siden brøt prinsesse Märtha Louise atter en gang alkoholloven både på egen IG-kanal og gjennom sine firmaer Hést og Hést Concept Store. Og media og Kongehuset er alle like tause rundt det...

Anbefaler derfor at flere melder siste brudd på alkoholloven til Helsedirektoratet: https://www.helsedirektoratet.no/om-oss/kontakt-oss/varsling-om-kritikkverdige-forhold

Klikk på "Til skjemaet "Varsle om uønsket hendelse"

I motsetning til før bryllupet kan nemlig slike brudd på alkoholloven bøtelegges og lettere straffeforfølges...

• Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (10 minutter siden):

Men den "avtalen" som HM og Kongehuset har referert til, den kan umulig eksistere.

For både ML og DV fortsetter og fortsetter å bryte denne avtalen.

Sist nå er de i Tyrkia, får mye omtale, DV poster denne omtalen på sin bedriftskanal, og i tekstene omtales ML konsekvent som prinsesse.

Så om denne avtalen eksisterer, så er Kongehuset tydeligvis ikke villig til å gå til sak mot ML og DV for å få dem til å slutte å utnytte hennes tittel og tilknytning. Ikke er Kong Harald villig til å ta fra ML hennes tittel. Og ikke var han villig til å ta henne ut av arverekken til tronen med å ikke offisielt godkjenne bryllupet.

I praksis så godtar ikke bare Kongehuset ML og DVs utnyttelse av hennes tittel og Kongehuset og dets medlemmer - Kongehuset støtter dem i praksis med å gjøre dette. Kongehuset har over lang tid også i praksis støttet ML og DV med å øke deres markedsverdi, spesielt ille var dette synlig før, under og umiddelbart etter bryllupsreklamejippoen i Geiranger.

Med tanke på at Ari Behns venn etterforsket og utarbeidet en rapport som nok er overrakt Kongehuset (ut fra det som er skrevet i media om den), så må vi dessverre også anta at det som nå avsløres om DV ikke har vært helt ukjent for Kongehuset. Da blir handlingene siste årene enda mer uforståelig.

Siden det for Kongehuset er langt mer alvorlig at nr fire i arverekken og dennes ektefelle holder på som de gjør, enn hva saken om MBH er, så er det helt uforståelig at Kongehuset fremdeles nekter å uttale seg om hvordan ML og DV holder på. Dette siste kan de nok ikke uttale seg om før det ev. har vært i retten. Men både DV og ML har utallige ganger også etter bryllupet helt åpent valgt å bryte den påståtte avtalen med Kongehuset, uten at det skaper noen reaksjoner eller endringer. Ergo må vi anta at Kongehuset ikke gjør noe, eller ikke gjør noe som gir resulater.

Både ML og DV bryter stadig markedsføringsloven, og for få dager siden brøt prinsesse Märtha Louise atter en gang alkoholloven både på egen IG-kanal og gjennom sine firmaer Hést og Hést Concept Store. Og media og Kongehuset er alle like tause rundt det...

Anbefaler derfor at flere melder siste brudd på alkoholloven til Helsedirektoratet: https://www.helsedirektoratet.no/om-oss/kontakt-oss/varsling-om-kritikkverdige-forhold

Klikk på "Til skjemaet "Varsle om uønsket hendelse"

I motsetning til før bryllupet kan nemlig slike brudd på alkoholloven bøtelegges og lettere straffeforfølges...

Varsel sendt! Bare å stå på - helt utrolig at de får holde på som dette! Ellers så nei. Kongen kommer ikke til å gjøre noe. Tenker at sist så var det HM som evt. stod for "forhandlingen" alene, også. Så denne avtalen er bare svada-preik. Det har man også erfart gjennom lang tid.

Skjermbilde 2024-10-30 194326.png

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (8 timer siden):

Ellers så har de noen som står klare til å forsvare dem ute i offentligheten, som hun professor Benedikte Høgberg i går. Som gikk ut og egentlig oppfordret MM til å holde seg hjemme fra avhør. Hun har jo vært ute og forsvart ML og sjamanen tidligere:

https://www.nettavisen.no/okonomi/jusprofessor-tar-m-rtha-louise-i-forsvar-de-er-som-petter-pilgaard-og-vendela-kirsebom/s/12-95-3423687668

Og det er jo i ren og skjær egoisme mistenker jeg, for hun er en av de visstnok fremste på konstitusjonell rett i landet. Og dersom monarkiet smuldrer opp helt, så vil jo spesialkompetansen hennes bli helt irrelevant.

Den professoren har det blåst sterkt rundt før når hun ytrer seg...:

https://www.khrono.no/professor-skjelte-ut-phd-student-livet-mitt-bestar-ikke-av-a-pleie-ditt-ego/733463

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (4 minutter siden):

Varsel sendt! Bare å stå på - helt utrolig at de får holde på som dette! Ellers så nei. Kongen kommer ikke til å gjøre noe. Tenker at sist så var det HM som evt. stod for "forhandlingen" alene, også. Så denne avtalen er bare svada-preik. Det har man også erfart gjennom lang tid.

Skjermbilde 2024-10-30 194326.png

Bra! Jeg tror det er viktig at mange varsler om dette.

Det er merkelig at media ikke har skrevet om dette, spesielt etter alt oppstyret rundt at ML og DV brøt loven i sommer, men da ikke kunne straffes for det.

Nå er endring på plass, så nå bør ML, Hest, Hest Concept Store, Cafe Fru B og Galleri Mimosa alle straffes for dette!

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...