Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama

Dette er en av årsaken til at kongehuset bør avvikles. ML er vel fortsatt i arverekken til tronen? Gud forby om disse menneskene skulle ha representert det Norske kongehuset utad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattedama skrev (1 time siden):

Dette er en av årsaken til at kongehuset bør avvikles. ML er vel fortsatt i arverekken til tronen? Gud forby om disse menneskene skulle ha representert det Norske kongehuset utad. 

Enig. Når vi ser på arverekken nå, så er den egentlig helt krise. Ingrid A og Sverre M er vel forsåvidt greit (utifra hva vi vet) - men de har en kriminell bror som er rusmisbruker, det er jo en belastning i seg selv. På "plassene" etter dem har vi så en tidligere dronning fra Egypt (ML) En ganske eksentrisk kunstner (Maud A) En sminkeinfluencer (Leah) , yngste er bare et barn fortsatt så hun skal vi ikke uttale oss om. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være at dette er en ‘klassisk’ kjærlighetssvindel. Dette har det vært skrevet mye om, også norske bøker (Sissel Gran, Hanne K Rohde f eks). Men, når man er blind av forelskelse og lett å manipulere så er det til ingen nytte å si fra til den forelskede.  (Og leser man om narsissisme og grandiisitet så ‘ticker’ han av de fleste boksene.) Men, enn så lenge må nok vi andre, i likhet med resten av kongefamilien la det gå sin gang. Alternativet deres hadde vært å advare henne sterkt mot denne ‘kjærlighetsmannen’ (som sier ‘love you) til alle som er enige med han - og vi så jo i England hvordan det gikk med familien da.. Jeg skjønner at kongefamilien ikke ønsker det resultatet. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker ML nå mon tro? Er hun like blind, eller får hun en dårlig følelse av dette? En gang må jo dama reagere.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (3 minutter siden):

Hva tenker ML nå mon tro? Er hun like blind, eller får hun en dårlig følelse av dette? En gang må jo dama reagere.

Jeg tipper ML er så forelsket at hun glatt kjøper alt DV måtte si til sitt forsvar.

«Stakkars meg (DV) som blir utsatt for falske rykter, dette gjøres for å ødelegge forholdet vårt. Vi må bare stå i det og være sterke sammen»

Noe ala dette trur jeg samtalene er mellom DV og ML. Han klarer nok å trille henne runde fingeren en god stund til. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humas skrev (30 minutter siden):

Det kan nok være at dette er en ‘klassisk’ kjærlighetssvindel. Dette har det vært skrevet mye om, også norske bøker (Sissel Gran, Hanne K Rohde f eks). Men, når man er blind av forelskelse og lett å manipulere så er det til ingen nytte å si fra til den forelskede.  (Og leser man om narsissisme og grandiisitet så ‘ticker’ han av de fleste boksene.) Men, enn så lenge må nok vi andre, i likhet med resten av kongefamilien la det gå sin gang. Alternativet deres hadde vært å advare henne sterkt mot denne ‘kjærlighetsmannen’ (som sier ‘love you) til alle som er enige med han - og vi så jo i England hvordan det gikk med familien da.. Jeg skjønner at kongefamilien ikke ønsker det resultatet. 

Det som er problemet er at et familiemedlem drar en ulv inn i familien, og derved indirekte utsetter dem for fare. Alle som er svigerforeldre- og søsken veit at normalt sett må man akseptere den utkårede selv om man ser den dårlige påvirkningen disse har på noen man er så glad i. Det ender med at man later som for å holde fred med sitt eget kjøtt og blod.
En ting er sikkert, og det er at jeg hadde aldri tilgitt meg selv om jeg hadde, grunnet dårlig dømmekraft, utsatt mine egne foreldre og søsken for et slikt forstyrret menneske. Det kan bli en hard pille å svelge den dagen ML våkner til igjen og skjønner hva hun har utsatt foreldre for. Sannsynligvis rekker hun heller ikke muligheten for å be om tilgivelse. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Really skrev (36 minutter siden):

Jeg tror alt av historier og kritikk preller av. Hun er så oppslukt av deres "åndelige enhet" og av at de skal "redde verden sammen", at hun ser på alt som angrep og løgn. 

Tror jeg. 

For å se realiteten, så må hun nok først tilbake til nettopp virkeligheten. Hvis det er noe som heter OVER-spirituelle, så er de to det. Han spiller at han er det - for å tjene penger, men hun er nok faktisk helt i fjær-verdenen. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Jeg tror alt av historier og kritikk preller av. Hun er så oppslukt av deres "åndelige enhet" og av at de skal "redde verden sammen", at hun ser på alt som angrep og løgn. 

Tror jeg. 

For å se realiteten, så må hun nok først tilbake til nettopp virkeligheten. Hvis det er noe som heter OVER-spirituelle, så er de to det. Han spiller at han er det - for å tjene penger, men hun er nok faktisk helt i fjær-verdenen. 

Han er vel av den sorten som sier at disse prøvelsene mot dem er det som kommer til å styrke dem. Spekulasjon selvsagt, men... Han minner om en sektleder på mange andre plan, så hvorfor ikke i deres forhold også?

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Han er vel av den sorten som sier at disse prøvelsene mot dem er det som kommer til å styrke dem. Spekulasjon selvsagt, men... Han minner om en sektleder på mange andre plan, så hvorfor ikke i deres forhold også?

Eller som han la ut 7. oktober som IG-story på shamandurek:

"Just because they tried to block you, GOD is going to bless you".

Jeg har lagt ut flere av lignende påstander han har kommet med siste halvåret, samlet en del av dem i et innlegg rett før eller etter bryllupet. De går på det samme. Alle er mot deg, derfor gjør du det riktige og Gud vil belønne deg. Jo mer kritikk du får, jo mer viser det at du har rett, og Gud støtter deg. Ulike lignende varianter...

Han minner mer og mer om slike sektmedlemmer som har blandet egen overbevisning med en narsissistisk manipulering av andre og gjør det under dekke av at det er Guds vilje.

Vet mange ikke er enige i det, men jeg mener at det prinsesse Märtha Louise, som nr. fire i arverekken til den norske trone, og Durek Verret har gjort siste seks årene, og fortsetter å gjøre, er langt mer skadelig for monarkiet og Kongehuset enn det MBH er. (Det sagt er ingen devaluering av alvoret av volden og truslene MBH har kommet med!!) MBH har ingenting med arverekken å gjøre, er ikke født inn i Kongehuset (selv om han er en del av -familien). At det han har gjort er skadelig for Kongehuset er det ingen tvil om! Men det er langt mer alvorlig når en som har arverett til den norske tronen over så mange år via handlinger og tale viser at hun har null respekt igjen for Kongehuset, men samtidig velger å utnytte det rått til egen vinning, og også lar hennes da kjæreste, så forlovede og nå ektemann, hans familie og store deler av begges kommersielle nettverk utnytte Kongehuset. På sikt er det langt mer ødeleggende for Kongehuset! For det som nå ødelegges, når vi ser at Kongehuset på seks år har gått så langt at de nå fremstår som marionetter for Verretts grandiose tanker, det er langt vanskeligere å reparere, om i det hele tatt mulig.

At Kongen før brullupet ikke ville eller ikke greide å skille privatliv hvor han som far kunne ha støttet ekteskapet privat, fra kongegjerningen hvor han burde sagt seg å være imot bryllupet, og ML dermed ville mistet både tittel og arveretten til tronen om hun likevel giftet seg - det tror jeg var den største feilen Kongehuset har gjort siden 1905.

• Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Jeg har lagt ut flere av lignende påstander han har kommet med siste halvåret, samlet en del av dem i et innlegg rett før eller etter bryllupet. De går på det samme. Alle er mot deg, derfor gjør du det riktige og Gud vil belønne deg. Jo mer kritikk du får, jo mer viser det at du har rett, og Gud støtter deg. Ulike lignende varianter...

Han minner mer og mer om slike sektmedlemmer som har blandet egen overbevisning med en narsissistisk manipulering av andre og gjør det under dekke av at det er Guds vilje.

Vet mange ikke er enige i det, men jeg mener at det prinsesse Märtha Louise, som nr. fire i arverekken til den norske trone, og Durek Verret har gjort siste seks årene, og fortsetter å gjøre, er langt mer skadelig for monarkiet og Kongehuset enn det MBH er. (Det sagt er ingen devaluering av alvoret av volden og truslene MBH har kommet med!!) MBH har ingenting med arverekken å gjøre, er ikke født inn i Kongehuset (selv om han er en del av -familien). At det han har gjort er skadelig for Kongehuset er det ingen tvil om! Men det er langt mer alvorlig når en som har arverett til den norske tronen over så mange år via handlinger og tale viser at hun har null respekt igjen for Kongehuset, men samtidig velger å utnytte det rått til egen vinning, og også lar hennes da kjæreste, så forlovede og nå ektemann, hans familie og store deler av begges kommersielle nettverk utnytte Kongehuset. På sikt er det langt mer ødeleggende for Kongehuset! For det som nå ødelegges, når vi ser at Kongehuset på seks år har gått så langt at de nå fremstår som marionetter for Verretts grandiose tanker, det er langt vanskeligere å reparere, om i det hele tatt mulig.

At Kongen før brullupet ikke ville eller ikke greide å skille privatliv hvor han som far kunne ha støttet ekteskapet privat, fra kongegjerningen hvor han burde sagt seg å være imot bryllupet, og ML dermed ville mistet både tittel og arveretten til tronen om hun likevel giftet seg - det tror jeg var den største feilen Kongehuset har gjort siden 1905.

Enig i mye her, ja. Jeg klarer ikke fatte og begripe at Kongen tillot dette. Selv min far hadde satt foten ned om jeg dro hjem noe sånt, det hadde ikke vært spørsmål engang. DV er farlig, og at en far skal tillate det der inn i en familie, er så sprøtt. At ML så til de grader biter på pisset til DV, er alarmerende. Intet positivt for kongefamilien. MBH har i det minste ikke sjans til å havne i noen arvetekke. ML er i teorien godt innen rekkevidde.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Jeg er helt enig med deg. Jeg synes også ML og D gjør mer skade på monarkiet enn MBH. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (13 timer siden):

Ser for meg at det kan det være sånn. Det virker som hun lytter helt ukritisk til alt han forteller, 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (21 minutter siden):

Ser for meg at det kan det være sånn. Det virker som hun lytter helt ukritisk til alt han forteller, 

Det er helt tragisk faktisk...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DV har fått Lippestad som advokat:

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/6721cf49e116b7781bf57747/durek-verrett-far-geir-lippestad-som-advokat

Tidligere hadde han vel en amerikansk advokat? Han som reklamerte med at han jobbet for ML og DV på egen hjemmeside?

Jeg har så vondt av konge og dronning jeg nå. Og barna. Tenker at dette ser alvorlig ut, når man velger en såpass høgprofilert advokat. 

Endret av Déjà vu
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (12 timer siden):

Enig i mye her, ja. Jeg klarer ikke fatte og begripe at Kongen tillot dette. Selv min far hadde satt foten ned om jeg dro hjem noe sånt, det hadde ikke vært spørsmål engang. DV er farlig, og at en far skal tillate det der inn i en familie, er så sprøtt. At ML så til de grader biter på pisset til DV, er alarmerende. Intet positivt for kongefamilien. MBH har i det minste ikke sjans til å havne i noen arvetekke. ML er i teorien godt innen rekkevidde.

Jeg er ikke helt enig med meg selv vedr. dette med DV. Ja, alle i kongefamilien ble advart, til gagns. Men man må huske på hvor beskyttet de lever. For det ligger noe litt naivt i det, når man ser ML gripe til tastaturet på insta, og ta for seg omhyggelig alt negativt som er skrevet i S&H - og prøver å dementere det.

Ser på den dokumentarserien fra Vårt Lille Land nå, og sekten "Sannhetens Ord". Hvordan gruppen ble mer samlet, når media og avhoppere ble oppfattet som en felles fiende. At det muligvis er det samme man ser i måten kongefamilie dealer med ting. De er som en liten tett gruppe, der man ser tydelig feks. hvordan også MBH har oppfattet denne fienden "utenfra" - tatt det videre og helt ut, på en ganske misforstått måte.

Da ML dro med seg DV inn i familien, følte de kanskje at de ikke hadde annet valg enn å stole på henne da hun så til de grader gikk god for han. For ML er en av deres i innerste krets, hun er en av "musketererne" som kjemper sammen med dem mot verdens fiender utenfra.

Helt tydelig at de kongelige i altfor stor grad er omgitt av "ja"-mennesker. Når man hører tidligere ansatte prate om arbeidstiden ved slottet - så er det lite man hører av kritikk osv. De er meget forsiktige med hva man sier. Siste jeg hørte intervju med, var dronningens stylist (i podcasten til nettavisen, samtale med annen tidligere ansatt, T. T.). Han fortalte absolutt ingenting som på noen måte kunne fortelle om noe annet enn hva som er skrevet i bøker osv. Helt tett.

Man ser det også i saken som vedr. MBH. Hvor mye og lenge han har fått holde på, uten at de som visste har sagt fra. Mor og stefar har nok visst en del. Men hovudfokuset har vært å beskytte. Også mot felles ytre fiende, der S&H sikkert blir betraktet som den største. 

Nå når DV nå først er innenfor, som medlem av kongens bord. Så tenker de at de skal kjempe med nebb og klør for ham. Og det går kanskje en stund. Men jeg frykter at misbruket av svensken (som virker hundre pst. troverdig) bare er første i rekken av mange slike historier. Så det kommer jo til å ende katastrofalt til slutt. Og da vil kongefamilie sitte igjen med enda mer ødelagt rykte enn det som er status nå. De har blitt gjennom-manipulert. Hørte på den Heart soul eller-hva-podcasten. Med Manzetti og ML og DV i samtale om hvordan de opplevde bryllupet. Og jeg ble helt sjokkert over hvor mye av episode-innholdet som gikk med på å hylle DV opp i skyene, også fra han selv. Og så dette meget sekteriske de uttaler om at liksom: Bere vent når verden får føle på styrken til kjærligheten dem i mellom! Man kan forandre verden med den! Når 350 mennesker (de brukte det antallet bryllupsgjester, selv om trolig var lavere) på en dag følte seg som en familie, omgitt av så mye lys og varme! Det var skummelt. 

ML sitt "sammenbrudd", da "vennene" til DV kom, og noen "som kjente ham", endelig fortalte høyt hvem han egentlig er - når hele Norge har skjelt ham ut, liksom, pratet vondt om ham. Det tenker jeg var i så tilfelle en reaksjon på at ML egentlig er ganske usikker på hvem han er i sitt innerste vesen. 

Edit: Det svensken forteller er jo nøyaktig det som kom ut i kommentarfeltet til Daily Mail før bryllupet (artikkel om ML og DV). Dette med at;" bare vent når alle mennene begynner å fortelle om "behandlingen" de har fått hos sjamanen når det gjelder det fjerde chakra", eller hva det var - området ved kjønnsorganene. 

Edit: S&H slo jo dette opp litt stort i går, som førsteoppslag. Så fikk de sikkert litt mer likgyldig respons omkring saken, enn de kanskje hadde håpet på. Ser i dag at saken er "gjemt" bort litt mer under andre saker. Det er jo fordi de også forstår at "folket er mettet" på negative opplysninger om kongelig familie nå. Det er liksom litt måte på hvor mye man klarer å reagere på, når det i saken rundt MBH kommer nye negative opplysninger hele tiden. Og så er de jo gifte nå. Man fikk ikke åpnet øynene til ML før bryllupet, og man vet at nå blir det enda vanskeligere for henne å bryte ut siden det er snakk om et ekteskap. Men det må jo ha satt kraftig stopp på "honeymoon-feelingen" dette, og jeg tenker at hun har det veldig tungt nå. For hun også ser det andre ser vedr. svensken, at dette er troverdig kilde, med et ansikt. 

Endret av Déjà vu
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ment, og mener fortsatt, at denne saken er enda verre for kongehuset enn MBH-saken. Særlig på sikt. At ML forsvarer dette, er skummelt og ubehagelig å se fra utsiden.

Jeg er spent på hva non-disclosure-avtalene til DV er verdt i norsk/svensk rettsvesen. Jeg antar at når DV truer sin egen mor med rettslig forfølgelse, så vil han også gjøre det samme med denne svenske eks-klienten.

grøss og gru.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Las det store bursdagsintervjuet i Aftenposten som ble laget da HM fylte 50.

Det er ikke bare ML som er ukritisk.. Der forteller han hvor fornøyd han er med å få saken avgjort, på en måte "begge sider" kunne enes om - da de droppet beskytterskapene til ML osv., og de avtalte at ML og DV måtte skille mellom det private og det kongelige. Og det viser tydelig at DV er inne i varmen nå. Så det er flere ssom hører på alt han sier helt ukritisk.

Sitat

– Durek Verrett har hatt mange kontroversielle uttalelser. Er dette noe kronprinsen involverer seg i?

– Jeg er i hvert fall opptatt av to ting: Den ene er at søsteren min må få velge selv hvem hun skal være sammen med. Den andre er at det kan være litt klargjørende at jeg sier hva jeg mener noen ganger.

– Hva sier du da?

– Min inngang er at jeg tror det er lurt å forholde seg til vitenskap.

Sitat

– Det viktigste var å få til de forskjellige fasene av kommunikasjonen. Først: Hadde vi en felles forståelse av hva situasjonen var for noe? Så: Hvordan ble den opplevd for dem? Jeg opplevde at de lyttet til oss, og at vi fant frem til en løsning vi kunne stå inne for sammen. Det er jo ikke alltid man klarer det. Sånn sett var det en bra prosess.

– Har ditt og prinsesse Märtha Louises forhold endret seg på grunn av dette?

– Vi har alltid vært svært nære, og hun har alltid vært veldig viktig for meg. Jeg er glad for at jeg har det gode forholdet til søsteren min. Og til Durek Verrett.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/WRX84d/jeg-tror-ikke-vi-er-immune-mot-hvordan-folk-oppfatter-oss

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (2 timer siden):

DV har fått Lippestad som advokat:

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/6721cf49e116b7781bf57747/durek-verrett-far-geir-lippestad-som-advokat

Tidligere hadde han vel en amerikansk advokat? Han som reklamerte med at han jobbet for ML og DV på egen hjemmeside?

Jeg har så vondt av konge og dronning jeg nå. Og barna. Tenker at dette ser alvorlig ut, når man velger en såpass høgprofilert advokat. 

DV hadde adv. Elden som sin norske adv. Byttet til adv. Lippestad er vel naturlig, når adv. Elden representerer NH mot MBH. DV går fra Norges høyeste profilerte adv. til landets nest høyest profilerte. Fint skal det være!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel duket for en ny oppsetning i "Sirkus Durek"-manesjen. Tøft av vedkommende som sto frem og fortalte om det han opplevde som overgrep. 

Men det er jo som å helle tennvæske på et ulmende bål. 

Spent på hvordan Lippestad vil løse sin rolle som den nye "djevelens advokat". 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...