Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Isild skrev (15 minutter siden):

Kong Olav hadde nok ikke funnet seg i dette, og hadde fjernet tittelen som konsekvens på gjentatte brudd på avtaler. Han var nok av den litt eldre kongelige skolen. Han og faren MENTE faktisk "Alt for Norge". De tok jobben veldig alvorlig. Harald har også vært en veldig flott konge, men litt mykere i kantene og litt høyere terskel for å være "streng" med ungene. 

Tittelen hadde ikke vært ett tema engang. Hadde Kong Olav fått det som han ville hadde ikke Sonja blitt inngiftet heller. Langt mindre hadde han godtatt MM, Ari og ikke minst den siste klovnen som skal inngiftes i kongefamilien.

Kong Olav har nok snudd seg opptil flere ganger i mausoleumet sitt. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marihønepøne skrev (Akkurat nå):

Jeg velger å tro at Netflix er mer opptatt av høye seertall enn av å rævslikke D-kjendiser. De har valget mellom en ny Tiger King type suksess eller en middelmådig bryllupsdokumentar med pene bilder av fjord og fjell som tilnærmet kun nordmenn og noen få andre nord-europeere vil se. 

Skulle de laget en stakkars dette paret, alle andre er slemme-dokumentar ville de raskt gått på trynet. Et kvarter på google gir både vold, kriminalitet, trusler, svindler og akk så mye annet, og det er brudeparet som er det bad guys. Dokumentaren ville dermed blitt stemplet som ren løgn og omdømmet til Netflix ville bli skadet. 

Verrett og Märtha har nok juridisk hjelp til å utforme avtalen med Netflix, men det er nok ikke akkurat et team av resepsjonister som jobber med avtalen fra Netflix sin side heller. 

Jo jo, jeg skjønner hva du tenker her. Men at Netflix skal få ha full frihet til å forme dokumentaren slik de vil, tror jeg ikke. Da hadde ikke ML og DV ønsket å få den laget. Men vi får se, kanskje jeg blir motbevist, og det blir jo i så fall spennende😅

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (10 timer siden):

Han var hjertelig velkommen da ML først presenterte han (slik husker jeg det) At han var sjaman var bare spennende og at han hadde en mørkere hudfarge tenkte ingen noe særlig over. Det var da han åpnet kjefften problemene veltet frem. Det var alt han SA, ikke hva slags farge han har på huden. Det å forsøke å ugyldiggjøre kritikken mot han som hudfargerelatert rasisme er både feigt og ufint. 

N-rasismen var helt forferdelig i USA, men DEN rasismen har vi aldri hatt her, så det blir bare dumt å høre på. Vi har da aldri vært rasistiske mot Amerikanere? 

Han har helt sikkert fått mye dritt, det tviler jeg overhodet ikke på. Når folk blir provosert og forbanna så kommer de mest usympatiske og usjarmerende sidene frem. Men det er virkelig ikke den kollektive rasismen mot FARGE som de forsøker å få det til å høres ut som. Han hadde fått like mye dritt om han var kritthvit og het Lars  - og kom fra Halden eller Trondheim. 

Denne tråden startet veldig positivt, husker jeg også. Tror de fleste snudde når han begynte å snakke om kreft og barn. 

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (5 minutter siden):

Tittelen hadde ikke vært ett tema engang. Hadde Kong Olav fått det som han ville hadde ikke Sonja blitt inngiftet heller. Langt mindre hadde han godtatt MM, Ari og ikke minst den siste klovnen som skal inngiftes i kongefamilien.

Kong Olav har nok snudd seg opptil flere ganger i mausoleumet sitt. 

Jeg tror heller ikke Olav hadde godtatt en brøkdel av dette her. Han brukte lang tid på å bli med på Haralds giftemål med Sonja -på tross av at hun var "plettfri". Hun var av folket. Olav var nok svært bevisst på at om han åpnet for å gifte seg med en fra folket, så kunne aldri den døren igjen lukkes. 

Og vi ser jo nå hvordan det har gått. 

Og før alle som mener at "De må jo få gifte seg med hvem de vil" kommer og tar meg nå. JA jeg er helt enig. De må få jobbe med hva de vil, feste som de vil, gifte seg med hvem de vil. Men da må de velge å si opp jobben sin som kongelig. For det er helt uforenelig. 

Det er jo snart helt umulig å klare å huske hvem som er kongelig og hvem som er influencer i den familien. 

  • Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (7 timer siden):

Ja, det hadde faktisk blitt helt crazy. Akkurat det har du rett i.

http://www.newagefraud.org/smf/index.php?PHPSESSID=8e133io9diehg8htadga2lom1u&topic=5443.0

Den linken får meg til å lure veldig på om de som har ansvar for sikkerheten rundt Kongehusets medlemmer egentlig har gjort jobben sin grundig nok.

Noen vil sikkert mene at det er arrogant bare å spørre om dette, men jeg mener det er et helt legitimt og betimelig spørsmål nå rett før ML skal ta denne mannen inn i familien formelt.

Det er skremmende lesning. Har lest mye av det før, men når det blir samlet slik som her, så blir det virkelig skremmende, og det er helt umulig å forstå at en mann med en slik bakgrunn og praksis har fått tilgang til det innerste i det norske monarkiet.

Sitter PST og DKP virkelig på denne omfattende informasjonen, hvorav det meste er kontrollerbart via offentlige registre eller Durek Verretts egne kilder, bøker, intervjuer m.m. - da må man lure på hvordan i all verden DKP i fremtiden kan garantere for Kongehusets og -familiens sikkerhet i fremtiden.

Jeg antar at DV også vil kunne reise på en form for diplomatpass, som MLs ektemann? I så fall enda mer bekymringsverdig, synes jeg. (Eller er det slik at ML vil reise på diplomatpass og han må reise på vanlig måte også etter de er gift?) Om DV, som en del av Kongefamilien, får samme type diplomatstatus, så er det også verdt å lure på hvordan norske myndigheter kan håndheve norsk lov mot en som både alene og sammen med ML stadig bryter norsk lov. Og hva skjer om den kommer at han ev. blir voldelig igjen, som han har vært mot flere ekser? Hva om han begynner å true Kongefamiliens medlemmer, slik han har truet sin eks, manager, Ari Behns venn, sin mor, sin søster, sin niese?

Jeg kan ikke forstå at PST og DKP kan garantere Kongehusets og -familiens sikkerhet denne mannen blir en del av Kongefamilien!

Og om bare en brøkdel av det som står i linken stemmer (offentlige registre m.m. viser jo at det er veldig mye av det som stemmer), så er det helt uforståelig at Kongehusets medlemmer deltar i dette bryllupet, for det gir DV ammunisjon om han skulle ønske å bruke det senere - og mulighet til å utnytte flere generasjoner av norske kongelige og monark og tronfølgere.

 

 

 

 

I linken din, http://www.newagefraud.org/smf/index.php?PHPSESSID=8e133io9diehg8htadga2lom1u&topic=5443.0 , står det:

"It is especially disgusting that he and his girlfriend tell others how important it is to live their truth and be authentic, but then in reality they are just selling expensive lies and totally fabricated stories about themselves."

Dette er noe av det som gjør det så fullstendig uforståelig at ML har valgt å knytte seg til en mann det er dokumentert lyver så det renner av ham, en som ikke en gang har kontroll på egne løgner. Og i tillegg at hun har blandet seg inn i hans kontrollforsøk på egen mor, søster og niese, ved at hun nå er blitt delaktig i truslene mot hans familiemedlemmer, og også Ari Behns venn som også advarte mot Verrett tidlig.

 

Når Kronprinsen nå åpner for at de skal snakke sammen etter bryllupet, så er det nok en gang bare et hån mot det norske folk. Kongehuset har overhodet ikke kontroll på situasjonen! Og det har de tydeligvis ikke hatt siden ML ble sammen med DV. De har snakket sammen i over fem år - og det eneste som har skjedd er at ML og V har blitt verre i sin kyniske utnyttelse av tilknytningen til Kongehuset. De har inngått avtaler med ML to ganger i disse årene om at hun ikke skal utnytte prinsessetittelen kommersielt, og hun har vist Kongen og Kongehuset fingeren ved ikke bare å fortsette å utnytte dem, men å øke intensiteten og hyppigheten av denne utnyttelsen. Durek Verrett inngikk en avtale med Kongehuset for to år siden om å ikke utnytte tilknytningen kommersielt, og han har som ML også vist Kongen og Kongehuset fingeren like offisielt som han løy til folket sammen med Märtha Louise da de fortalte om avtalen med Kongehuset og at de ville overholde den.

Kongehuset har ikke hatt kontroll siste fem år, de har det åpenbart ikke nå (!), og det er absolutt ingenting som tyder på at de kommer til å få kontroll på situasjonen etter bryllupet - tvert imot, siden ML og V har solgt seg selv og indirekte Konghuset og -familien til Hello, Hola og Netflix. Og med alt som er tilgjentelig av kilder (inklusive Verretts egne) om hvordan denne mannen utnytter andre og lyver så mye at det gir inntrykk av patologiske løgner, samt hans voldelige historie, så er det absolutt på sin plass å undres om PST og DKP egentlig har forstått hva de står overfor, og enda mer alvorlig, hva de vil stå overfor etter at DV ev. offentlig er blitt en del av Kongefamilien?

 

  • Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå er det bryllup,det skal vi glede oss over, så tar vi en liten prat om alt det dere gjorde som ikke var greit og så er vi ferdig med det". Akkurat som i barnehagen..

  • Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (6 minutter siden):

Den linken får meg til å lure veldig på om de som har ansvar for sikkerheten rundt Kongehusets medlemmer egentlig har gjort jobben sin grundig nok.

Noen vil sikkert mene at det er arrogant bare å spørre om dette, men jeg mener det er et helt legitimt og betimelig spørsmål nå rett før ML skal ta denne mannen inn i familien formelt.

Det er skremmende lesning. Har lest mye av det før, men når det blir samlet slik som her, så blir det virkelig skremmende, og det er helt umulig å forstå at en mann med en slik bakgrunn og praksis har fått tilgang til det innerste i det norske monarkiet.

Sitter PST og DKP virkelig på denne omfattende informasjonen, hvorav det meste er kontrollerbart via offentlige registre eller Durek Verretts egne kilder, bøker, intervjuer m.m. - da må man lure på hvordan i all verden DKP i fremtiden kan garantere for Kongehusets og -familiens sikkerhet i fremtiden.

Jeg antar at DV også vil kunne reise på en form for diplomatpass, som MLs ektemann? I så fall enda mer bekymringsverdig, synes jeg. (Eller er det slik at ML vil reise på diplomatpass og han må reise på vanlig måte også etter de er gift?) Om DV, som en del av Kongefamilien, får samme type diplomatstatus, så er det også verdt å lure på hvordan norske myndigheter kan håndheve norsk lov mot en som både alene og sammen med ML stadig bryter norsk lov. Og hva skjer om den kommer at han ev. blir voldelig igjen, som han har vært mot flere ekser? Hva om han begynner å true Kongefamiliens medlemmer, slik han har truet sin eks, manager, Ari Behns venn, sin mor, sin søster, sin niese?

Jeg kan ikke forstå at PST og DKP kan garantere Kongehusets og -familiens sikkerhet denne mannen blir en del av Kongefamilien!

Og om bare en brøkdel av det som står i linken stemmer (offentlige registre m.m. viser jo at det er veldig mye av det som stemmer), så er det helt uforståelig at Kongehusets medlemmer deltar i dette bryllupet, for det gir DV ammunisjon om han skulle ønske å bruke det senere - og mulighet til å utnytte flere generasjoner av norske kongelige og monark og tronfølgere.

 

 

 

 

I linken din, http://www.newagefraud.org/smf/index.php?PHPSESSID=8e133io9diehg8htadga2lom1u&topic=5443.0 , står det:

"It is especially disgusting that he and his girlfriend tell others how important it is to live their truth and be authentic, but then in reality they are just selling expensive lies and totally fabricated stories about themselves."

Dette er noe av det som gjør det så fullstendig uforståelig at ML har valgt å knytte seg til en mann det er dokumentert lyver så det renner av ham, en som ikke en gang har kontroll på egne løgner. Og i tillegg at hun har blandet seg inn i hans kontrollforsøk på egen mor, søster og niese, ved at hun nå er blitt delaktig i truslene mot hans familiemedlemmer, og også Ari Behns venn som også advarte mot Verrett tidlig.

 

Når Kronprinsen nå åpner for at de skal snakke sammen etter bryllupet, så er det nok en gang bare et hån mot det norske folk. Kongehuset har overhodet ikke kontroll på situasjonen! Og det har de tydeligvis ikke hatt siden ML ble sammen med DV. De har snakket sammen i over fem år - og det eneste som har skjedd er at ML og V har blitt verre i sin kyniske utnyttelse av tilknytningen til Kongehuset. De har inngått avtaler med ML to ganger i disse årene om at hun ikke skal utnytte prinsessetittelen kommersielt, og hun har vist Kongen og Kongehuset fingeren ved ikke bare å fortsette å utnytte dem, men å øke intensiteten og hyppigheten av denne utnyttelsen. Durek Verrett inngikk en avtale med Kongehuset for to år siden om å ikke utnytte tilknytningen kommersielt, og han har som ML også vist Kongen og Kongehuset fingeren like offisielt som han løy til folket sammen med Märtha Louise da de fortalte om avtalen med Kongehuset og at de ville overholde den.

Kongehuset har ikke hatt kontroll siste fem år, de har det åpenbart ikke nå (!), og det er absolutt ingenting som tyder på at de kommer til å få kontroll på situasjonen etter bryllupet - tvert imot, siden ML og V har solgt seg selv og indirekte Konghuset og -familien til Hello, Hola og Netflix. Og med alt som er tilgjentelig av kilder (inklusive Verretts egne) om hvordan denne mannen utnytter andre og lyver så mye at det gir inntrykk av patologiske løgner, samt hans voldelige historie, så er det absolutt på sin plass å undres om PST og DKP egentlig har forstått hva de står overfor, og enda mer alvorlig, hva de vil stå overfor etter at DV ev. offentlig er blitt en del av Kongefamilien?

 

Amen.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Isild skrev (29 minutter siden):

Jeg tror heller ikke Olav hadde godtatt en brøkdel av dette her. Han brukte lang tid på å bli med på Haralds giftemål med Sonja -på tross av at hun var "plettfri". Hun var av folket. Olav var nok svært bevisst på at om han åpnet for å gifte seg med en fra folket, så kunne aldri den døren igjen lukkes. 

Og vi ser jo nå hvordan det har gått. 

Og før alle som mener at "De må jo få gifte seg med hvem de vil" kommer og tar meg nå. JA jeg er helt enig. De må få jobbe med hva de vil, feste som de vil, gifte seg med hvem de vil. Men da må de velge å si opp jobben sin som kongelig. For det er helt uforenelig. 

Det er jo snart helt umulig å klare å huske hvem som er kongelig og hvem som er influencer i den familien. 

Jeg håper og tror på en folkeavstemming snart. Tror ikke det er noen vei utenom. 

 

Frisk Frosk skrev (6 minutter siden):

Den linken får meg til å lure veldig på om de som har ansvar for sikkerheten rundt Kongehusets medlemmer egentlig har gjort jobben sin grundig nok.

Noen vil sikkert mene at det er arrogant bare å spørre om dette, men jeg mener det er et helt legitimt og betimelig spørsmål nå rett før ML skal ta denne mannen inn i familien formelt.

Det er skremmende lesning. Har lest mye av det før, men når det blir samlet slik som her, så blir det virkelig skremmende, og det er helt umulig å forstå at en mann med en slik bakgrunn og praksis har fått tilgang til det innerste i det norske monarkiet.

Sitter PST og DKP virkelig på denne omfattende informasjonen, hvorav det meste er kontrollerbart via offentlige registre eller Durek Verretts egne kilder, bøker, intervjuer m.m. - da må man lure på hvordan i all verden DKP i fremtiden kan garantere for Kongehusets og -familiens sikkerhet i fremtiden.

Jeg antar at DV også vil kunne reise på en form for diplomatpass, som MLs ektemann? I så fall enda mer bekymringsverdig, synes jeg. (Eller er det slik at ML vil reise på diplomatpass og han må reise på vanlig måte også etter de er gift?) Om DV, som en del av Kongefamilien, får samme type diplomatstatus, så er det også verdt å lure på hvordan norske myndigheter kan håndheve norsk lov mot en som både alene og sammen med ML stadig bryter norsk lov. Og hva skjer om den kommer at han ev. blir voldelig igjen, som han har vært mot flere ekser? Hva om han begynner å true Kongefamiliens medlemmer, slik han har truet sin eks, manager, Ari Behns venn, sin mor, sin søster, sin niese?

Jeg kan ikke forstå at PST og DKP kan garantere Kongehusets og -familiens sikkerhet denne mannen blir en del av Kongefamilien!

Og om bare en brøkdel av det som står i linken stemmer (offentlige registre m.m. viser jo at det er veldig mye av det som stemmer), så er det helt uforståelig at Kongehusets medlemmer deltar i dette bryllupet, for det gir DV ammunisjon om han skulle ønske å bruke det senere - og mulighet til å utnytte flere generasjoner av norske kongelige og monark og tronfølgere.

 

 

 

 

I linken din, http://www.newagefraud.org/smf/index.php?PHPSESSID=8e133io9diehg8htadga2lom1u&topic=5443.0 , står det:

"It is especially disgusting that he and his girlfriend tell others how important it is to live their truth and be authentic, but then in reality they are just selling expensive lies and totally fabricated stories about themselves."

Dette er noe av det som gjør det så fullstendig uforståelig at ML har valgt å knytte seg til en mann det er dokumentert lyver så det renner av ham, en som ikke en gang har kontroll på egne løgner. Og i tillegg at hun har blandet seg inn i hans kontrollforsøk på egen mor, søster og niese, ved at hun nå er blitt delaktig i truslene mot hans familiemedlemmer, og også Ari Behns venn som også advarte mot Verrett tidlig.

 

Når Kronprinsen nå åpner for at de skal snakke sammen etter bryllupet, så er det nok en gang bare et hån mot det norske folk. Kongehuset har overhodet ikke kontroll på situasjonen! Og det har de tydeligvis ikke hatt siden ML ble sammen med DV. De har snakket sammen i over fem år - og det eneste som har skjedd er at ML og V har blitt verre i sin kyniske utnyttelse av tilknytningen til Kongehuset. De har inngått avtaler med ML to ganger i disse årene om at hun ikke skal utnytte prinsessetittelen kommersielt, og hun har vist Kongen og Kongehuset fingeren ved ikke bare å fortsette å utnytte dem, men å øke intensiteten og hyppigheten av denne utnyttelsen. Durek Verrett inngikk en avtale med Kongehuset for to år siden om å ikke utnytte tilknytningen kommersielt, og han har som ML også vist Kongen og Kongehuset fingeren like offisielt som han løy til folket sammen med Märtha Louise da de fortalte om avtalen med Kongehuset og at de ville overholde den.

Kongehuset har ikke hatt kontroll siste fem år, de har det åpenbart ikke nå (!), og det er absolutt ingenting som tyder på at de kommer til å få kontroll på situasjonen etter bryllupet - tvert imot, siden ML og V har solgt seg selv og indirekte Konghuset og -familien til Hello, Hola og Netflix. Og med alt som er tilgjentelig av kilder (inklusive Verretts egne) om hvordan denne mannen utnytter andre og lyver så mye at det gir inntrykk av patologiske løgner, samt hans voldelige historie, så er det absolutt på sin plass å undres om PST og DKP egentlig har forstått hva de står overfor, og enda mer alvorlig, hva de vil stå overfor etter at DV ev. offentlig er blitt en del av Kongefamilien?

 

Ja, blir spennende å se om DV får seg diplomatpass han og etter bryllupet. Antar at det får han helt sikkert. Når det skjer håper jeg det blir stilt offentlig spørsmål om straffedømte skal ha rett på noe sånt. Blir ikke forundret om han får.

Håper på snarlig folkeavstemming og da at det etterhvert blir en avvikling av hele sirkuset. 

Leste at det danske kongeparet ikke kommer til Geiranger - og det skjønner jeg veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (8 minutter siden):

Den linken får meg til å lure veldig på om de som har ansvar for sikkerheten rundt Kongehusets medlemmer egentlig har gjort jobben sin grundig nok.

Noen vil sikkert mene at det er arrogant bare å spørre om dette, men jeg mener det er et helt legitimt og betimelig spørsmål nå rett før ML skal ta denne mannen inn i familien formelt.

Det er skremmende lesning. Har lest mye av det før, men når det blir samlet slik som her, så blir det virkelig skremmende, og det er helt umulig å forstå at en mann med en slik bakgrunn og praksis har fått tilgang til det innerste i det norske monarkiet.

Sitter PST og DKP virkelig på denne omfattende informasjonen, hvorav det meste er kontrollerbart via offentlige registre eller Durek Verretts egne kilder, bøker, intervjuer m.m. - da må man lure på hvordan i all verden DKP i fremtiden kan garantere for Kongehusets og -familiens sikkerhet i fremtiden.

Jeg antar at DV også vil kunne reise på en form for diplomatpass, som MLs ektemann? I så fall enda mer bekymringsverdig, synes jeg. (Eller er det slik at ML vil reise på diplomatpass og han må reise på vanlig måte også etter de er gift?) Om DV, som en del av Kongefamilien, får samme type diplomatstatus, så er det også verdt å lure på hvordan norske myndigheter kan håndheve norsk lov mot en som både alene og sammen med ML stadig bryter norsk lov. Og hva skjer om den kommer at han ev. blir voldelig igjen, som han har vært mot flere ekser? Hva om han begynner å true Kongefamiliens medlemmer, slik han har truet sin eks, manager, Ari Behns venn, sin mor, sin søster, sin niese?

Jeg kan ikke forstå at PST og DKP kan garantere Kongehusets og -familiens sikkerhet denne mannen blir en del av Kongefamilien!

Og om bare en brøkdel av det som står i linken stemmer (offentlige registre m.m. viser jo at det er veldig mye av det som stemmer), så er det helt uforståelig at Kongehusets medlemmer deltar i dette bryllupet, for det gir DV ammunisjon om han skulle ønske å bruke det senere - og mulighet til å utnytte flere generasjoner av norske kongelige og monark og tronfølgere.

 

 

 

 

I linken din, http://www.newagefraud.org/smf/index.php?PHPSESSID=8e133io9diehg8htadga2lom1u&topic=5443.0 , står det:

"It is especially disgusting that he and his girlfriend tell others how important it is to live their truth and be authentic, but then in reality they are just selling expensive lies and totally fabricated stories about themselves."

Dette er noe av det som gjør det så fullstendig uforståelig at ML har valgt å knytte seg til en mann det er dokumentert lyver så det renner av ham, en som ikke en gang har kontroll på egne løgner. Og i tillegg at hun har blandet seg inn i hans kontrollforsøk på egen mor, søster og niese, ved at hun nå er blitt delaktig i truslene mot hans familiemedlemmer, og også Ari Behns venn som også advarte mot Verrett tidlig.

 

Når Kronprinsen nå åpner for at de skal snakke sammen etter bryllupet, så er det nok en gang bare et hån mot det norske folk. Kongehuset har overhodet ikke kontroll på situasjonen! Og det har de tydeligvis ikke hatt siden ML ble sammen med DV. De har snakket sammen i over fem år - og det eneste som har skjedd er at ML og V har blitt verre i sin kyniske utnyttelse av tilknytningen til Kongehuset. De har inngått avtaler med ML to ganger i disse årene om at hun ikke skal utnytte prinsessetittelen kommersielt, og hun har vist Kongen og Kongehuset fingeren ved ikke bare å fortsette å utnytte dem, men å øke intensiteten og hyppigheten av denne utnyttelsen. Durek Verrett inngikk en avtale med Kongehuset for to år siden om å ikke utnytte tilknytningen kommersielt, og han har som ML også vist Kongen og Kongehuset fingeren like offisielt som han løy til folket sammen med Märtha Louise da de fortalte om avtalen med Kongehuset og at de ville overholde den.

Kongehuset har ikke hatt kontroll siste fem år, de har det åpenbart ikke nå (!), og det er absolutt ingenting som tyder på at de kommer til å få kontroll på situasjonen etter bryllupet - tvert imot, siden ML og V har solgt seg selv og indirekte Konghuset og -familien til Hello, Hola og Netflix. Og med alt som er tilgjentelig av kilder (inklusive Verretts egne) om hvordan denne mannen utnytter andre og lyver så mye at det gir inntrykk av patologiske løgner, samt hans voldelige historie, så er det absolutt på sin plass å undres om PST og DKP egentlig har forstått hva de står overfor, og enda mer alvorlig, hva de vil stå overfor etter at DV ev. offentlig er blitt en del av Kongefamilien?

 

Vel talt! 

ALT har tydeligvis blitt tillatt ved vårt kongehus. Der kan kriminelle få diplomatpass og herje med og blandt folket som de vil. Kongehusets løsning på dette er å informere om at de "prater litt sammen som familie". 

  • Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Men er det ikke fare for at dokumentaren er så iscenesatt ift hva de ønsker å selge seg inn som, at folk som ser den (i utlandet) trykker de til sine hjerter og heller "hater" oss her i Norge som har vært så rasistiske og grusomme mot dette gøyale og fargerike paret? 

Tilføyelse: Det ble iallefall resultatet da mange så dokumentaren om Harry og Meghan. De fikk masse forståelse og sympati, og det Britiske kongehuset sto igjen som en stor slem grå mur de har skallet i. 

Det er nettopp dette jeg frykter også. Det er faktisk ikke realityshow eller Sons of Anarchy dette her, men nasjonen Norges ansikt utad. Mennesker som skal representere oss som folk og nasjon. 
 

Jeg ønsker virkelig ikke å bli assosiert med noe av dette ute i verden. Det er jo direkte pinlig. 

  • Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (16 minutter siden):

 

Ja, blir spennende å se om DV får seg diplomatpass han og etter bryllupet. Antar at det får han helt sikkert. Når det skjer håper jeg det blir stilt offentlig spørsmål om straffedømte skal ha rett på noe sånt. Blir ikke forundret om han får.

 

Jeg søkte litt til og finner dessverre dette:

https://www.dagbladet.no/nyheter/bekrefter-har-diplomatpass/81850350

"UD bekrefter overfor Dagbladet at kongefamiliens medlemmer får diplomatpass.

- Personer som reiser på oppdrag for norske myndigheter kan få diplomatpass etter behov og søknad. Dette gjelder blant annet kongehuset og kongefamiliens medlemmer. Vi kan ikke dele informasjon om enkeltpersoner, skriver kommunikasjonsrådgiver Ragnhild H. Simenstad i Utenriksdepartementet i en e-post til Dagbladet."

 

Dette kan man anse som nærmest en bekreftelse om at også Durek Verrett vil få diplomatisk pass.

Nå har jo prinsesse Märtha Louise absolutt ingen oppdrag for hverken norske myndigheter eller Kongehuset lenger.

Da burde man også kunne forvente at hun blir fratatt sitt diplomatiske pass, og at Durek Verrett heller ikke vil få en slikt diplomatisk pass.

Så kunne det heller ha blitt gjort begrenset unntak fra dette hvis det skulle komme situasjoner hvor ML (og V) i spesielle situasjoner reiser med Kongehusets medlemmer i mer offisielle representasjonsjobber.

 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er den samme som stod bak Tiger King kan vi jo håpe at dokumentaren slett ikke blir en klissete lovprisning av deres fantastiskhet, som de ser for seg. Tigerkongen ble framstilt som en voldelig kriminell idiot, mer eller mindre.

  • Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (11 minutter siden):

Det er nettopp dette jeg frykter også. Det er faktisk ikke realityshow eller Sons of Anarchy dette her, men nasjonen Norges ansikt utad. Mennesker som skal representere oss som folk og nasjon. 
 

Jeg ønsker virkelig ikke å bli assosiert med noe av dette ute i verden. Det er jo direkte pinlig. 

"Royal news" fra Norge er skikkelig flaut. Folk nedover i Europa (og iallefall i USA) vet jo ikke hvem som er kongehus og hvem som er kongefamilie eller hva forskjellen på det er  (vi klarer knapt å følge med på det selv) - mange tror at både Marius og Durek er  Prins` også. 

Det hjelper veldig lite at Harald og Sonja er flotte og verdige monarker, når det er bilder av gønnere, oppslag om vold og rus, og at prinsessen vår skal gifte seg med sin tidligere farao som florerer i alle utenlandske medier. 

De må jo tro at monarkiet vårt har blitt et Rave-party. 

  • Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver ikke å gjøre meg viktig her nå, men ved en tilfeldighet viste det seg at jeg har felles bekjentskaper med noen i nær krets rundt Märtha. Noen som ikke er en del av galskapen. 

Når jeg da ble sittende å prate med disse langt utover natta på en sammenkomst fikk jeg vite enda mer enn det som er tilgjengelig på nett. Og det handler om det styggeste og slemmeste den mannen har gjort på norsk jord, spør du meg. Et lovbrudd er det nok ikke, men flere personer hvorav også mindreårige led alvorlig skade. Alle psykisk, enkelte også fysisk, uopprettelig skade. Hvis jeg forteller om det her og det kommer ut vil det kunne skade disse ofrene ytterligere, og sannsynligvis også de som snakket med meg, så jeg skal holde munn. Men gud så vanskelig det er. 

Så beklager for å si A uten å si B.  Men ville gjerne minne dere på at det ikke er tomt for dritt enda. Det er mye mer å finne. 

 

  • Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (1 minutt siden):

Jeg prøver ikke å gjøre meg viktig her nå, men ved en tilfeldighet viste det seg at jeg har felles bekjentskaper med noen i nær krets rundt Märtha. Noen som ikke er en del av galskapen. 

Når jeg da ble sittende å prate med disse langt utover natta på en sammenkomst fikk jeg vite enda mer enn det som er tilgjengelig på nett. Og det handler om det styggeste og slemmeste den mannen har gjort på norsk jord, spør du meg. Et lovbrudd er det nok ikke, men flere personer hvorav også mindreårige led alvorlig skade. Alle psykisk, enkelte også fysisk, uopprettelig skade. Hvis jeg forteller om det her og det kommer ut vil det kunne skade disse ofrene ytterligere, og sannsynligvis også de som snakket med meg, så jeg skal holde munn. Men gud så vanskelig det er. 

Så beklager for å si A uten å si B.  Men ville gjerne minne dere på at det ikke er tomt for dritt enda. Det er mye mer å finne. 

 

Forstår godt at det er vanskelig å brenne inne med noe sånt. Men ikke fortell om det. Det skaper sikkert bare mer problemer for både deg, de som betrodde deg det det, og de det gjelder. Men det hørtes alvorlig ut. Det kommer helt sikkert frem "av seg selv" etterhvert. 

Stygt redd det kan bli mye "gjemt" som kommer frem etter at han har fått prinsessen sin. 

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Isild skrev (1 minutt siden):

Forstår godt at det er vanskelig å brenne inne med noe sånt. Men ikke fortell om det. Det skaper sikkert bare mer problemer for både deg, de som betrodde deg det det, og de det gjelder. Men det hørtes alvorlig ut. Det kommer helt sikkert frem "av seg selv" etterhvert. 

Stygt redd det kan bli mye "gjemt" som kommer frem etter at han har fått prinsessen sin. 

Jeg lurer på hvor lenge han vil være gift med ML dersom monarkiet blir avviklet?

Stoler ikke på den mannen for fem flate øre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marihønepøne skrev (9 minutter siden):

Jeg prøver ikke å gjøre meg viktig her nå, men ved en tilfeldighet viste det seg at jeg har felles bekjentskaper med noen i nær krets rundt Märtha. Noen som ikke er en del av galskapen. 

Når jeg da ble sittende å prate med disse langt utover natta på en sammenkomst fikk jeg vite enda mer enn det som er tilgjengelig på nett. Og det handler om det styggeste og slemmeste den mannen har gjort på norsk jord, spør du meg. Et lovbrudd er det nok ikke, men flere personer hvorav også mindreårige led alvorlig skade. Alle psykisk, enkelte også fysisk, uopprettelig skade. Hvis jeg forteller om det her og det kommer ut vil det kunne skade disse ofrene ytterligere, og sannsynligvis også de som snakket med meg, så jeg skal holde munn. Men gud så vanskelig det er. 

Så beklager for å si A uten å si B.  Men ville gjerne minne dere på at det ikke er tomt for dritt enda. Det er mye mer å finne. 

 

Jeg er ikke det spor overrasket. Skjønner du ikke kan si noe. Jeg bare håper ikke han får sjansen til å fuck'e opp flere folk.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (9 timer siden):

Jeg mener det er jo supert at de møtes på Golsfjellet Fjellhytte (eller hvor), og støtter hverandre med hashtag empoweringwoman  - og at det er fokus på kvinner i lederskap (og konferanser vedr. det i inn- og utland). At de bygger hverandre opp. Helt topp, og eksempel til etterfølgelse for alle kvinner!

Men Norge er jo et lite land, der de med kjente fjes gjerne kjenner hverandre. Desto mer burde man være veldig etterettlig når det gjelder åpenhet og gjennomsiktighet. Slik at alle forstår utspillene, og kanskje også intensjonene som ligger bak. Slik som støtteutspillene som Dora Thorhallsdottir har holdt på med over mange år - når det gjelder Märtha Louise, feks. 

Så jeg har mest problemer med at journalistene trykker det, uten at det står noe om hva slags relasjoner desse støttespillerene har. For det kjenner de til veldig godt. Det er jo deres hovedjobb; å holde øye med maktpersoner, og å gjøre oss vanlige borgere oppmerksomme på hva som skjer - og se til at ingen misbruker evt. makt de har i samfunnet vårt. 

For denne gjengen av damer som vi ser her, de driter i dette - og er helt skamløse i forhold til det å bruke andre for å høyne egen posisjon (og tjene penger). Og det er vel det Märtha også blir mest kritisert for nå; at hun bruker tittel og kongehus-tilknytning for å tjene penger (og for å være aktuell, oppnå bedre maktposisjon). Så det er jo veldig slik Hollywood-metoden de bruker, denne gjengen av kvinner. Og det ble ikke bedre akkurat, etter at Durek kom inn i kretsen, med stormannsgalskapen sin. Han har jo brukt hele livet sitt hittil på å finne ut hvordan han skal klare å klatre til "topps" i samfunnet. Jeg har sjeldent sett noen med flere business-profiler på ulike promotion-sider, enn han. Eller noen med flere epostadresser, hjemmesider og firmaer, for den saks skyld. Så har jo det gått helt i "surr" når han har bevegd seg fra ene miljøet han har prøvd å klatre til topps i, til det andre. Der bruk av religion, seksualitet (hva som blir fortalt/ fremhevet av den), ytre image osv. er i stadig forandring. Og der egen oppvekst og familiebakgrunn, historien om dette, også endrer seg alt etter hva som er hensiktsmessig. Hva man finner av informasjon om alt dette, er også i voldsom endring - for nå ryddes det opp i det, i hektisk tempo (ref. Wikipedia-saken feks. "Secret Societies of Hollywood", en serie han var med i som E! laget, er ikke tilgjengelig for streaming lenger. Slike greier. 

Så media får holde tunga beint i munnen med desse folka. For i Norge kan de ikke holde på som i Hollywood. Det er ikke slikt uærlig, egennyttig og kynisk samfunn vi har villet ha hittil, hvertfall.

Til den kongelige familien vår så har det kommet allerede. Og det er dette tankesettet som kommer til å være gjeldende der fremover. For det tar jo all plass og all fokus. At ML og DV først og fremst tenker på seg selv, sin egen posisjon, og berikelse av seg selv. Og faktisk kan begå lovbrudd dersom det finnes en vinning på det. Har forstått at hovedbudskapet er kjærlighet. Men det er kun snakk om kjærlighet til seg selv og sine; og "kjærlighet" til de få som er i en posisjon som de kan dra nytte av. 

 

Durek.png

Enig i det du skriver.

Og i dag kommer "tilfeldigvis" både en story og en post på Dora Thorhallsdottirs IG-konto dorathorhall, som er egenreklame av den boken hun skal utgi få dager etter bryllupet til ML og V, som jeg nevnte i mitt innlegg i går.

Storyen er ikke merket som reklame for egen bok, og er heller ikke merket som reklame for Ark.no.

Bare i den ene storyen begår altså Dora Thorhallsdottir to brudd på markedsføringsloven.

Under posten som omhandler det samme, står det riktignok "egenreklame for min nye bok" - men det står ikke at hun også reklamerer for Ark.no.

På både "Stories" og "Posts" ligger nå altså hennes ukritiske hyllest av ML og V skulder til skulder med bilde fra Märtha Louises IG og på ene også med MLs respons til aviskronikken DT hadde.

Dette er åpenbart et ledd i markedsføringen av Dora Thorhallsdottirs egen bok!

Eva Joly har i årevis pekt på at Norge har et alvorlig problem med nære relasjoner, at vi er et lite land hvor mange kjenner hverandre og dermed også kan gi hverandre fordeler som går under radaren til myndighetene (som gjerne er en del av problemet).

Her har vi altså altså en norsk prinsesse, nr. fire i arverekken til den norske trone, som har et nettverk av venner som gir hverandre fordeler og unngår å følge lover og regler for å gi hverandre kommersielle fordeler og gevinster. Når dette nettverket bl.a. består av personer som har en stor rollesammenblanding, av "fagperson", journalist, forfatter, foredragsholder, og nærmest har fri tilgang til landets største medier (inkl. statskanalene) hvor de reklamerer for seg selv og sine meninger og produkter - så begynner det å farlig nærme seg alt det Eva Joly advarer om!

Dora Thorhallsdottir og Märtha Louise har klødd hverandres rygger i årevis for å dra gjensidig nytte av hverandre. Samtidig har skribent/fagperson/journalist/forfatter/influenser-forretningskvinne Dora Thorhallsdottir hatt utallige uttalelser i ulike medier, inkl. norsk presse, hvor hverken hun eller redaktører i aktuelle medier opplyser om de tette private bindingene som finnes mellom DT og prinsessen, samt mellom disse to og deres nettverk.

 

  • Liker 11
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og midt oppi dette nærmest spammer både ML og V (spesielt V) ned egne IG-kontoer med brudd på markedsføringsloven og avtalebrudd med Kongehuset.

Og Kronprinsen gleder seg til bryllupet og skal kanskje prate med det avtale- og lovbrytende ekteparet etter bryllupet.

 

Kongehuset gjør seg selv til en vits hver eneste gang de uttaler seg for tiden.

Ingenting, absolutt ingenting tyder på at de forstår alvoret av tillitssvikten i folket er.

Som andre har antydet, det er nesten som man kan lure på om de nå jobber aktivt for avslutte landets Kongehus. Men selv om det skulle bli resultatet, så vil disse koste staten masse penger i generasjoner fremover, pga. de alltid vil ha behov for ekstra sikkerhet.

~ Sirkus Det Norske Kongehus ~

  • Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Märtha Louise Verrett trenger ingen prinsessetittel, og det er innlysende at hun heller ikke trenger noen plass i arverekkefølgen til tronen. Den dagen hun eventuelt blir dronning vil nordmenn uansett fjerne monarkiet.

Følgelig trenger heller ikke Durek å bli omtalt på kongehusets nettsider, han trenger intet diplomatpass, osv. Jeg forstår at kongehuset venter med denne avgjørelsen til hun etter bryllupet kan ta hans navn. Da jeg vokste opp syntes jeg ML var en sjarmerende, sympatisk og flott person. Nå står hun dessverre for handlinger (og støtter tydeligvis Dureks meninger) som på ingen måte er forenlige med å være en prinsesse i Norge.

  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...