Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

missDoris skrev (5 minutter siden):

Den som står bak ALL støyen er løgnhalsen Durek!! Tenk å pålegge sin mor munnkurv via advokat  og deretter forklare alle følgerne på Insta at dette var høyst nødvendig fordimoren lyver om ham og det er altså noe av det verste Durek vet. Durek HATER usannheter og løgn!!!! Det er til å le seg fillete av. Durek fantaserer og dikter, lyver og holder på akkurat som han selv vil. 

Durek som ser på seg selv som en SANNHETENS mann😂

Kanskje han har noen gener fra moren ?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Surpomp said:

Kanskje han har noen gener fra moren ?

Noe annet ville være merkelig🤣 Durek har vist offentligheten hvem han er i flere år.  Han er farlig. Punktum.

Moren hans har da virkelig ikke oppsøkt pressen og såvidt jeg vet har hun heller ikke noe kriminelt rulleblad. 

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående om Haakon er smart eller ikke, så har jeg etter å ha lest biografien hans, et inntrykk av at han hvertfall er kunnskapssøkende og reflektert. De to egenskapene sammen er gode i min bok. Han har også mastergrad, så helt tapt bak en vogn er han ikke, uten at jeg vet kvaliteten/kravene for denne mastergraden. Han har også et engasjement for bla miljø, inkludering og unge og han og MM har flere prosjekter pågående for å støtte opp om dette. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
timbar skrev (1 time siden):

Jeg også, og det var voksent og ansvarlig gjort av henne.  Det vår konge gjør er å velte alt ansvar over på vår kommende kronprins den dagen han evnt overtar. Ikke særlig heltemodig etter min mening. 

Jeg er overbevist om at kongen og kronprinsen samarbeider tett og står sammen om strategien i forhold til ML og Durek.

Strategien er som den alltid har vært: familien først. Det vil si at man ønsker kongebarnas partnere velkommen inn i familien, samt at man har fokus på det positive ved dem. 
Ser man på klippet under fra november 2022 (da hadde Durek vært sammen med ML i 3,5 år), så vil man få med seg at kongeparet mener Durek er en flott fyr som har masse humor.

Dessuten, de har masse møter som er ledet av kronprinsen og hoffsjefen.

Familien er nære og har kommet hverandre enda nærmere i prosessen. 
Strategien i forhold til da Sven O var på kontrakt med Se og Hør, er den samme som nå i forhold til at Dureks mamma er på kontrakt: ikke komme med tilsvar, ha fokus på det positive, stå sammen.

Viktig å huske at man red av stormen i alle årene Sven O holdt på. Så hvorfor skal strategien ikke funke i forhold til Dureks mamma? 

https://tv.vg.no/video/250641/kongen-om-durek-verrett-en-flott-fyr 

Edit: Innlegget handler altså om kongehusets samlede strategi i forhold til Dureks inntreden i familien 

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Inkognitoher said:

Jeg er overbevist om at kongen og kronprinsen samarbeider tett og står sammen om strategien i forhold til ML og Durek.

Strategien er som den alltid har vært: familien først. Det vil si at man ønsker kongebarnas partnere velkommen inn i familien, samt at man har fokus på det positive ved dem. 
Ser man på klippet under fra november 2022 (da hadde Durek vært sammen med ML i 3,5 år), så vil man få med seg at kongeparet mener Durek er en flott fyr som har masse humor.

Strategien i forhold til da Sven O var på kontrakt med Se og Hør, er den samme som nå i forhold til at Dureks mamma er på kontrakt: ikke komme med tilsvar, ha fokus på det positive, stå sammen.

Viktig å huske at man red av stormen i alle årene Sven O holdt på. Så hvorfor skal strategien ikke funke i forhold til Dureks mamma? 

Sven O var i perioder fast inventar på et par utesteder i Oslo. Du trengte ikke legge på ei krone engang, han hadde massevis av røverhistorier og sikkert en del sannheter å komme med også. 

Han drev ikke på med penge-predikant-virksomhet som Durek. Sven O hadde ikke så stor formue og han likte å være sosial, det kan da ikke sammenlignes i det hele tatt. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
missDoris skrev (1 minutt siden):

Sven O var i perioder fast inventar på et par utesteder i Oslo. Du trengte ikke legge på ei krone engang, han hadde massevis av røverhistorier og sikkert en del sannheter å komme med også. 

Han drev ikke på med penge-predikant-virksomhet som Durek. Sven O hadde ikke så stor formue og han likte å være sosial, det kan da ikke sammenlignes i det hele tatt. 

Sven O ble betalt av Se og Hør, Dureks mamma blir betalt av Se og Hør. Altså begge tjener penger på den kongelige tilknytningen. Det var mitt poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Inkognitoher said:

Sven O ble betalt av Se og Hør, Dureks mamma blir betalt av Se og Hør. Altså begge tjener penger på den kongelige tilknytningen. Det var mitt poeng

Ja, vi kjenner vel ikke detaljene, men jeg synes ikke Durek og ML har handlet riktig ved å true henne. Det er UHØRT! 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Lucille skrev (11 minutter siden):

Det er da ikke Dureks mor som er problemet her. Det er ikke mora som er grunnen til at folk stiller spørsmål ved kongehusets taushet.

Dette mener du. 
Men for kongefamilien er altså moren et stort problem da hun bidrar til støyen rundt Kongehuset. 
Det er selvsagt feil av ML og Durek å prøve å true den eldre damen til taushet.

Ellers prøvde jeg altså forklare at kongefamilien står sammen. De har regelmessige møter som blir ledet av Kronprinsen og hoffsjefen.
Så vil tiden vise om strategien vil lykkes. Mulig bryllupet kan bli et vendepunkt til det bedre, eller at situasjonen fortsetter som i dag eller forverres i forhold til Durek. 

Er nok mange meninger om dette

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
missDoris skrev (8 minutter siden):

Ja, vi kjenner vel ikke detaljene, men jeg synes ikke Durek og ML har handlet riktig ved å true henne. Det er UHØRT! 

Jo, dette er faktum. En tidligere Se og Hør journalist har skrevet bok om sin tid i sladrebladet. Da skrev han mye om hvordan bladet utnyttet Sven O, at de betalte ham.

Nå er Dureks mamma på kontrakt med bladet. Det har hun selv vedgått. 
Enig i at det er uhørt å true henne. Men Durek liker ikke kritiske stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Inkognitoher said:

Edit: Innlegget handler altså om kongehusets samlede strategi i forhold til Dureks inntreden i familien 

Men hvorfor må det være enten eller tro? 

Det er jo det jeg reagerer på, selv om kongen hadde gått offentlig ut og tatt avstand fra trusselbrevet Martha har signert er jo ikke det det samme som splid i familien vel 

I nesten alle familier er det fra tid til annen uenigheter om saker og ting, man går ikke av den grunn hen og blir uvenner som regel iallefall.

Så dere som forsvarer dette valget tror jeg ikke helt har skjønt hva iallefall jeg mener. 

For å si det litt enkelt om mitt voksne barn hadde gjort noe jeg mente var feil, ville ikke jeg unnlatt å si at jeg ikke synes dette var akseptabel oppførsel, uten at jeg tror at mitt voksne barn av den grunn hadde blitt sur på meg. Såpass må voksne mennesker tåle etter min mening. 

Mange av oss har sikkert hatt barn som har gjort uakseptable ting i løpet av livet og vi lar jo ikke vær å si hva vi mener av redsel for at de skal bli sure.

Er jo helt merkelig etter min mening.

Og for ordens skyld jeg snakker altså ikke om forholdet til Durek, der bør de sikkert være forsiktig, men det må være lov å si offentlig at man mener at ens 53 år gamle datter handlet uakseptabelt uten at hun blir sur av den grunn. 

Endret av timbar
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

timbar skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor må det være enten eller tro? 

Det er jo det jeg reagerer på, selv om kongen hadde gått offentlig ut og tatt avstand fra trusselbrevet Martha har signert er jo ikke det det samme som splid i familien vel 

I nesten alle familier er det fra tid til annen uenigheter om saker og ting, man går ikke av den grunn hen og blir uvenner som regel iallefall.

Så dere som forsvarer dette valget tror jeg ikke helt har skjønt hva iallefall jeg mener. 

Men det er også mange familier som opplever varige konflikter og splittelser pga uenigheter. Det er nok av familier hvor det er familiemedlemmer som ikke er på talefot.
Her har vi også en kommende svigersønn som, vel - jeg skal ikke gi ham noen diagnoser her, for det er jeg ikke kvalifisert til, men hans atferd tyder på et behov for å kontrollere dem rundt seg. Og MLs atferd tyder på at hun tror blindt på det Durek sier og at de handler som én. Så hvis ML da har stilt en form for ultimatum, implisitt eller eksplisitt, da blir det ikke enkelt for kongen og dronningen å gå offentlig ut mot datteren sin. 
Det er jo en ganske vanlig strategi blant de kongelige å «never complain, never explain». ML bryter jo stort med første ledd, men kongen og dronningen følger dette. Det er ikke alltid en hensiktsmessig strategi, det så vi for eksempel ved Dianas død - hvor dronningen fjernet seg helt fra folket og ikke skjønte hva de trengte. Selv om tanken bak ikke nødvendigvis var dårlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Märtha er såpass blind av forelskelse, og har klokketro på sin utvalgtes helbredende egenskaper, at hun sikkert har åpnet seg fullstendig for han. Slik man ofte gjør, når man er nyforelsket. Problemet er at Märtha ikke tilhører en vanlig familie.

De fleste familier har noen ting de gjerne ikke ønsker å lufte offentlig. Uten å gå inn på enkelthendelser, så har kongefamilien flere slike hemmeligheter enn de fleste jeg kjenner. Særlig de kvinnelige medlemmene har episoder som er godt kjent, men som media velger å ikke skrive om. Det gjelder fra dronningen til IA, som i høyeste grad er sin mors datter. Og jeg mistenker at det gikk et lettelsens sukk gjennom rådgiverstaben da MM ble for syk til å leke jet-setter, og heller konsentrerte seg om salmesang og veving. Dette fungerer fint så lenge ingen prater om det, og de kan fortsette å late som om alt er i skjønneste orden. Det er tross alt det kongelige skal.

Men hvis forholdet til Durek ryker, så har de ingen garanti for hva han vil gjøre. Mannen slår meg som den hevngjerrige typen, uten at jeg har annet enn hans egen historie å støtte meg til. Tanken har sikkert slått hele kongehuset at han kan finne på å synge som en kanarifugl, dersom egoet hans blir krenket. Og han er amerikansk, så kongehuset kan ikke lenger stole på at mediene lar være å skrive om det han forteller. Han kan like gjerne selge historiene til et utenlandsk mediehus. Og da er katta ute av sekken, all "ingen kommentar" i verden kan forhindre det. Tro meg, det er flere mediehus enn Se og Hør som bare verker etter å refortelle sladder om kongehuset, så lenge de ikke var de som sprakk boblen selv.

Så på sett og vis er kongen tro til sitt valgspråk "Alt for Norge". For han KAN ikke si imot Durek. Det vil skade kongehuset langt mer enn en prinsesse som bruker tittelen sin til å selge sprit og true gamle damer. Ting kan faktisk bli mye vette for det norske kongehus, dersom de ikke stryker denne "forretningsmannen" med hårene. Ikke bare for kongen og dronningen, men for de to neste generasjonene. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (16 minutter siden):

Men hvis forholdet til Durek ryker, så har de ingen garanti for hva han vil gjøre. Mannen slår meg som den hevngjerrige typen, uten at jeg har annet enn hans egen historie å støtte meg til. Tanken har sikkert slått hele kongehuset at han kan finne på å synge som en kanarifugl, dersom egoet hans blir krenket. Og han er amerikansk, så kongehuset kan ikke lenger stole på at mediene lar være å skrive om det han forteller. Han kan like gjerne selge historiene til et utenlandsk mediehus

De får sende han et trusselbrev...jeg vet om iallfall en advokat som er sinnsykt "flink" til å forfatte slike 😂

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Mmmwhatever said:

Men det er også mange familier som opplever varige konflikter og splittelser pga uenigheter. Det er nok av familier hvor det er familiemedlemmer som ikke er på talefot.
Her har vi også en kommende svigersønn som, vel - jeg skal ikke gi ham noen diagnoser her, for det er jeg ikke kvalifisert til, men hans atferd tyder på et behov for å kontrollere dem rundt seg. Og MLs atferd tyder på at hun tror blindt på det Durek sier og at de handler som én. Så hvis ML da har stilt en form for ultimatum, implisitt eller eksplisitt, da blir det ikke enkelt for kongen og dronningen å gå offentlig ut mot datteren sin. 
Det er jo en ganske vanlig strategi blant de kongelige å «never complain, never explain». ML bryter jo stort med første ledd, men kongen og dronningen følger dette. Det er ikke alltid en hensiktsmessig strategi, det så vi for eksempel ved Dianas død - hvor dronningen fjernet seg helt fra folket og ikke skjønte hva de trengte. Selv om tanken bak ikke nødvendigvis var dårlig. 

I såfall sier det jo bare hvor utrolig bortskjemt hun må være, de fleste klarer jo faktisk å høre at familiemedlemmer har andre meninger enn en selv.

Og jeg snakker ikke om forholdet til Durek, der bør de sikkert være tyst, men andre ting bør de kunne være uenig i uten at det resulterer i konflikt.

Om det du sier er riktig at mange ikke tolerer at familie/ venner har andre meninger enn en selv står det dårlig til i A/S Norge. 

Jeg er ikke så bekymret for dette Durek forholdet, det kommer til å gå i tusen knas uansett før eller seinere på en eller annen måte. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bie-damen skrev (17 timer siden):

Hvorfor tror du at Martha bare er snill?

Honey Dew skrev (17 timer siden):

Snill? Hun har sendt trusselbrev til sin kommende svigermor.

Har ikke sterke meninger om hennes snillhet, men har alltid hatt inntrykk av at hun ønsker andre godt. Før hun møtte Durek ihvertfall. Trusselbrevet har jeg ikke lest om annet enn overskriftene, så tenkte automatisk at det var han som sto bak. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Felis skrev (35 minutter siden):

Jeg tenker at Märtha er såpass blind av forelskelse, og har klokketro på sin utvalgtes helbredende egenskaper, at hun sikkert har åpnet seg fullstendig for han. Slik man ofte gjør, når man er nyforelsket. Problemet er at Märtha ikke tilhører en vanlig familie.

De fleste familier har noen ting de gjerne ikke ønsker å lufte offentlig. Uten å gå inn på enkelthendelser, så har kongefamilien flere slike hemmeligheter enn de fleste jeg kjenner. Særlig de kvinnelige medlemmene har episoder som er godt kjent, men som media velger å ikke skrive om. Det gjelder fra dronningen til IA, som i høyeste grad er sin mors datter. Og jeg mistenker at det gikk et lettelsens sukk gjennom rådgiverstaben da MM ble for syk til å leke jet-setter, og heller konsentrerte seg om salmesang og veving. Dette fungerer fint så lenge ingen prater om det, og de kan fortsette å late som om alt er i skjønneste orden. Det er tross alt det kongelige skal.

Men hvis forholdet til Durek ryker, så har de ingen garanti for hva han vil gjøre. Mannen slår meg som den hevngjerrige typen, uten at jeg har annet enn hans egen historie å støtte meg til. Tanken har sikkert slått hele kongehuset at han kan finne på å synge som en kanarifugl, dersom egoet hans blir krenket. Og han er amerikansk, så kongehuset kan ikke lenger stole på at mediene lar være å skrive om det han forteller. Han kan like gjerne selge historiene til et utenlandsk mediehus. Og da er katta ute av sekken, all "ingen kommentar" i verden kan forhindre det. Tro meg, det er flere mediehus enn Se og Hør som bare verker etter å refortelle sladder om kongehuset, så lenge de ikke var de som sprakk boblen selv.

Så på sett og vis er kongen tro til sitt valgspråk "Alt for Norge". For han KAN ikke si imot Durek. Det vil skade kongehuset langt mer enn en prinsesse som bruker tittelen sin til å selge sprit og true gamle damer. Ting kan faktisk bli mye vette for det norske kongehus, dersom de ikke stryker denne "forretningsmannen" med hårene. Ikke bare for kongen og dronningen, men for de to neste generasjonene. 

Ja, dette virker jo lovende for monarkiets framtid .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig tenker jeg  vel at er det noen som har grunn til å være redd er det vel kongefamilien selv, for enten forholdet ryker eller ikke kommer nok den godeste DV til å melke dette restenvav livet.

Det at de fremstår som puslete og komfliktskye forsterker såklart DV sin makt fremover. Og jeg ser dessverre for meg en ML som kommer til å få store problemer i fremtiden om dette går til helvete.

En sjaman som tyr til trusler og involverer ML blir nok ikke enkel å ha med å gjøre hvis det tar slutt, han skal nok ha mye penger og status ut av dette uansett utfall.

Jeg har sagt og sier igjen de jeg er bekymret for er desperate og sårbare mennesker som kanskje tar opp lån etc.for en behandling av han og ender opp i elendighet.

Folk må være våken for jeg tviler ikke et sekund på at DV er villig til å betale folk for å stå frem og si at behandlingen hans virker.

Tror alt jeg leste en slik artikkel en plass, og jeg sier vær så snill og tenk dere om før dere pøser ut penger fordi en eller annen påstår han er blitt helbredet.

Det er skummelt det,heldigvis klarte pressen å avsløre denne svindelen med medaljongen.

Forhåpentligvis tar pressen også jobben med å avsløre hvis noen står frem og hevder de er blitt helbredet for noe av han. I det minste håper jeg det. 

For jeg unner ingen sårbare desperate mennesker å sette seg i gjeld for å bli svindlet av han. Og om det er riktig at han tar 20000 kr for en Skype behandling er det virkelig skummelt.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...