Frisk Frosk Skrevet 26. juli 2024 #7461 Del Skrevet 26. juli 2024 Peanut skrev (3 timer siden): Kanskje du finner noe her: https://kampanje.com/premium/juli-2024/innsikt/-jeg-var-redd-for-at-prisen-for-a-ta-inn-durek-ble-for-hoy/ https://kampanje.com/premium/juli-2024/innsikt/-jeg-var-redd-for-at-prisen-for-a-ta-inn-durek-ble-for-hoy/ Jøss, her virker det som om Kampanje driver ren reklame for Valviks byrå, mer enn de egentlig intervjuer ham. Ikke ett eneste kritisk spørsmål. Journalistisk sett er dette en typisk kosemose-reportasje, à la "hjemme hos". Kampanje.com sier selv at deres kjerneverdier er aktuell, innsiktsfull, kritisk og utfordrende. https://kampanje.com/om-kampanje/ De skriver også at de skal ha en reflektert og profesjonell distanse til bransjen. Dette intervjuet gjort av Johansen-Desjardin viser ingen kritisk tenkning, null utfordrende, det eneste man kanskje kan si er at de var "heldige" med timingen siden det påstås at intervjuet ble gjort før det ble kjent at Valvik igjen skulle bli manager for Durek. I min mening er dette så slett journalistisk arbeid at man kan lure på om journalist og intervjuobjekt kjenner hverandre utenom. (Begge to er kommunikasjonsrådgivere, logiske brist i intervjuet, mangelen på utfordrende/kritiske spørsmål.) Valvik sier i intervjuet: "Det har vært utelukkende positive tilbakemeldinger om hvordan jeg har håndtert tiden som PR-manager. Det har vært et skikkelig selvtillitsboost ut av en annen verden. Og det har vært en bekreftelse som har vært viktig for meg nå som jeg er i ferd med å bygge opp et eget selskap. Etter sommerens bryllup er målet å bygge Astrum Agency videre." (understreking gjort av meg) Men hmm... nederst i linken står det vitterlig at intervjuet var gjort før det ble kjent at Valvik skulle være manager for Verrett og MLs bryllup? Det synes å ha gått litt i stå både for Valvik og journalisten her... Kampanje.com publiserte intervjuet 19. juli 2024. Nederst, etter intervjuets slutt la nemlig Kampanje 25. juli 2024 til en kommentar om at de presiserer at intervjuet ble foretatt før det ble kjent at Valvik skal jobbe som pressekontakt for V og MLs bryllup. Verrett la ut på sin IG 30. juni 2024 at Valvik skulle være hans pressekontakt for bryllupet. Tilfeldigvis var det tilsynelatende også Kampanje.com som først fikk melding om at Valvik skulle være pressekontakt ifm. bryllupet. Kampanje skrev om dette 28. juni 2024: https://kampanje.com/pr/2024/06/durek-verretts-tidligere-pr-manager-blir-pressekontakt-for-martha-og-dureks-bryllup/ Samme journalist som i intervjuet med Valvik. Men det står kun at "i en pressemelding bekreftes det..." - men det står ikke hvem pressemeldingen kom fra. Igjen, i beste fall upresist av journalisten... En profesjonell redaksjon ville ikke presisert så upresist som Kampanje gjør her. Hvis de først etter intervjuet ble kjente med at Valvik skulle bli V og MLs pressekontakt for bryllupet, da ville det eneste riktige av Kampanje å gjøre vært å si at de også intervjuet Valvik etter at dette ble kjent. Men det nekter de altså for... samtidig som de i intervjuet siterer Valvik på hva hans mål etter sommerens bryllup er... Tatt med buksa nede, Kampanje... så pinlig at et slikt selvmotsigende makkverk går gjennom hos både desk og redaktør, og også "presisering" i ettertid... uten at noen ser den logiske bristen i intervjuet. Hadde jeg vært redaktør ville jeg sjekket litt bakgrunnshistorie og nettverk her... 19 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 27. juli 2024 #7462 Del Skrevet 27. juli 2024 (endret) Info du lenket til var ny for meg også @Peanut. Takk. Jeg har harselert med hele saka i tråd her, man må jo nesten det litt. Men nå i stille morgentimer med kaffe her, synes jeg det er rystende og trist på så mange vis. 😢 Alt sammen. Jeg synes også det er skremmende at Märtha går inn i forhold med noen med så mørk bakgrunn OG rulleblad når hun har barn. Man kan jo ikke ta den sjansen med barn, tenker jeg da. Og han har nok ikke endret seg, jamfør Aris venn som bodde hos dem ifm begravelsen, han ble bekymret over det han så der hjemme. Jeg tenker også på når det vil demre for Mártha. Hvordan det blir. Tøft nok å komme ut i den andre enden etter noe slikt, her vil det bli i all offentlighet og hun må ta innover seg at hun raserte sitt rennomme i hele den norske befolkning😔 Endret 27. juli 2024 av Frøkenfryden 27 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 27. juli 2024 #7463 Del Skrevet 27. juli 2024 Frøkenfryden skrev (35 minutter siden): Info du lenket til var ny for meg også @Peanut. Takk. Jeg har harselert med hele saka i tråd her, man må jo nesten det litt. Men nå i stille morgentimer med kaffe her, synes jeg det er rystende og trist på så mange vis. 😢 Alt sammen. Jeg synes også det er skremmende at Märtha går inn i forhold med noen med så mørk bakgrunn OG rulleblad når hun har barn. Man kan jo ikke ta den sjansen med barn, tenker jeg da. Og han har nok ikke endret seg, jamfør Aris venn som bodde hos dem ifm begravelsen, han ble bekymret over det han så der hjemme. Jeg tenker også på når det vil demre for Mártha. Hvordan det blir. Tøft nok å komme ut i den andre enden etter noe slikt, her vil det bli i all offentlighet og hun må ta innover seg at hun raserte sitt rennomme i hele den norske befolkning😔 Enig, det er skremmende og trist. HVIS hun noensinne "våkner" og ser han for den halvkrimininelle løgneren og manipulatoren han er, så kommer det til å bli tungt. Jeg tror hun har ødelagt for seg selv for alltid. Hvis forholdet skulle ta slutt en gang, så tror jeg også at han for evig og alltid vil melke sin "kongelighet" via utleverende intervjuer og bøker osv. Han slipper nok aldri taket når han først fikk fatt i det. Men for ML sin del : Dont burn the bridges you have to cross tomorrow osv... 32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missDoris Skrevet 27. juli 2024 #7464 Del Skrevet 27. juli 2024 41 minutter siden, Frøkenfryden said: Info du lenket til var ny for meg også @Peanut. Takk. Jeg har harselert med hele saka i tråd her, man må jo nesten det litt. Men nå i stille morgentimer med kaffe her, synes jeg det er rystende og trist på så mange vis. 😢 Alt sammen. Jeg synes også det er skremmende at Märtha går inn i forhold med noen med så mørk bakgrunn OG rulleblad når hun har barn. Man kan jo ikke ta den sjansen med barn, tenker jeg da. Og han har nok ikke endret seg, jamfør Aris venn som bodde hos dem ifm begravelsen, han ble bekymret over det han så der hjemme. Jeg tenker også på når det vil demre for Mártha. Hvordan det blir. Tøft nok å komme ut i den andre enden etter noe slikt, her vil det bli i all offentlighet og hun må ta innover seg at hun raserte sitt rennomme i hele den norske befolkning😔 Hva er det denne vennen ble bekymret over å se? Ikke at jeg tviler på TG(antar det er ham du mener), men det skal mye til før man uttrykker bekymring og leier inn noen for å undersøke Dureks historikk nærmere. Jeg tenker også at denne bekymringen stadig øker og det må være veldig tungt for familien og vennene rundt Ari og ML. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 27. juli 2024 #7465 Del Skrevet 27. juli 2024 (endret) missDoris skrev (3 minutter siden): Hva er det denne vennen ble bekymret over å se? Ikke at jeg tviler på TG(antar det er ham du mener), men det skal mye til før man uttrykker bekymring og leier inn noen for å undersøke Dureks historikk nærmere. Jeg tenker også at denne bekymringen stadig øker og det må være veldig tungt for familien og vennene rundt Ari og ML. Det stod ikke noe om det. Man kan jo tenke at han var litt «biased», som Aris venn. Men samtidig er det jo så mange historier om Durek at jeg tenker det er troverdig. Er også nysgjerrig på hva det var.. Jeg tenker også på de rundt. Tipper at det er lite kontakt jeg da. Det blir vel litt sånn med en sånn mann. De to mot verden😔 Endret 27. juli 2024 av Frøkenfryden 17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missDoris Skrevet 27. juli 2024 #7466 Del Skrevet 27. juli 2024 57 minutter siden, Frøkenfryden said: Info du lenket til var ny for meg også @Peanut. Takk. Jeg har harselert med hele saka i tråd her, man må jo nesten det litt. Men nå i stille morgentimer med kaffe her, synes jeg det er rystende og trist på så mange vis. 😢 Alt sammen. Jeg synes også det er skremmende at Märtha går inn i forhold med noen med så mørk bakgrunn OG rulleblad når hun har barn. Man kan jo ikke ta den sjansen med barn, tenker jeg da. Og han har nok ikke endret seg, jamfør Aris venn som bodde hos dem ifm begravelsen, han ble bekymret over det han så der hjemme. Jeg tenker også på når det vil demre for Mártha. Hvordan det blir. Tøft nok å komme ut i den andre enden etter noe slikt, her vil det bli i all offentlighet og hun må ta innover seg at hun raserte sitt rennomme i hele den norske befolkning😔 Noe av det første som sjokkerte meg var at Durek ble introdusert som en homofil venn av prinsessen. Uten at barna hennes var klar over at de var kjærester kunne sjamanen vinne barnas tillit, noe Durek mener er det aller viktigste når man får en ny kjæreste. Ingen er uenig i at barna skal komme i første rekke og at de må bli hørt og tatt på alvor. Å innsmigre seg hos unge mennesker under dekke av å være en homofil venn er rett og slett dårlig gjort. Barna til ML var antakelig svært positivt innstilt og sikkert også begeistret for mammas nye kompis. Det er noe annet med en ny kjæreste. DET skjønner de fleste fornuftige mennesker. Bortsett fra ML og hennes tilkommende. 31 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 27. juli 2024 #7467 Del Skrevet 27. juli 2024 missDoris skrev (17 minutter siden): Noe av det første som sjokkerte meg var at Durek ble introdusert som en homofil venn av prinsessen. Uten at barna hennes var klar over at de var kjærester kunne sjamanen vinne barnas tillit, noe Durek mener er det aller viktigste når man får en ny kjæreste. Ingen er uenig i at barna skal komme i første rekke og at de må bli hørt og tatt på alvor. Å innsmigre seg hos unge mennesker under dekke av å være en homofil venn er rett og slett dårlig gjort. Barna til ML var antakelig svært positivt innstilt og sikkert også begeistret for mammas nye kompis. Det er noe annet med en ny kjæreste. DET skjønner de fleste fornuftige mennesker. Bortsett fra ML og hennes tilkommende. Ja det likte ikke jeg heller, lure barna sånn😢 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 27. juli 2024 #7468 Del Skrevet 27. juli 2024 missDoris skrev (28 minutter siden): Hva er det denne vennen ble bekymret over å se? Ikke at jeg tviler på TG(antar det er ham du mener), men det skal mye til før man uttrykker bekymring og leier inn noen for å undersøke Dureks historikk nærmere. Jeg tenker også at denne bekymringen stadig øker og det må være veldig tungt for familien og vennene rundt Ari og ML. Det er nok mye som har foregått på det kongelige kammerset her. Bare av det vi vet så er jeg sikker på at mine foreldre hadde gjort alt de kunne for å stoppe et eventuelt giftemål mellom meg og Durek. De hadde vært livredde for å utsette sine barnebarn (og voksne datter) for en mann som er så kontroversiell i både meninger og handlinger. Et kongehus har enda mer å frykte. Et brudd mellom ML og DV er jeg redd vil bli en skikkelig shitstorm. Hvor tett og god kontakt er det egentlig mellom kongeparet og ML/DV? Det er mye som foregår i kongelige kretser som ikke jeg følger med på. Jeg ante for eksempel ikke at Marius hadde råkjørt forbi vakter på Skaugum - som noen hadde lenket til over her. Slike hendelser viser bare enda mer at kongehuset er så avleggs som det kan bli. Unge flest i dette landet er jo mer oppegående, har bedre oppdragelse, utdannelse og holdninger enn de unge i kongefamilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendit Skrevet 27. juli 2024 #7469 Del Skrevet 27. juli 2024 missDoris skrev (54 minutter siden): Noe av det første som sjokkerte meg var at Durek ble introdusert som en homofil venn av prinsessen. Uten at barna hennes var klar over at de var kjærester kunne sjamanen vinne barnas tillit, noe Durek mener er det aller viktigste når man får en ny kjæreste. Ingen er uenig i at barna skal komme i første rekke og at de må bli hørt og tatt på alvor. Å innsmigre seg hos unge mennesker under dekke av å være en homofil venn er rett og slett dårlig gjort. Barna til ML var antakelig svært positivt innstilt og sikkert også begeistret for mammas nye kompis. Det er noe annet med en ny kjæreste. DET skjønner de fleste fornuftige mennesker. Bortsett fra ML og hennes tilkommende. Hva?! Det er jo virkelig ikke greit. Det er jo et tillitsbrudd til de grader. Men hvor har dere lest eller hørt dette? Har de sagt det selv? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missDoris Skrevet 27. juli 2024 #7470 Del Skrevet 27. juli 2024 12 minutter siden, Bendit said: Hva?! Det er jo virkelig ikke greit. Det er jo et tillitsbrudd til de grader. Men hvor har dere lest eller hørt dette? Har de sagt det selv? Ja, dette hørte jeg i et intervju med dem. Dessverre kommer jeg ikke på hvor jeg så klippet, kamskje noen andre som husker bedre her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 27. juli 2024 #7471 Del Skrevet 27. juli 2024 Bendit skrev (27 minutter siden): Hva?! Det er jo virkelig ikke greit. Det er jo et tillitsbrudd til de grader. Men hvor har dere lest eller hørt dette? Har de sagt det selv? missDoris skrev (13 minutter siden): Ja, dette hørte jeg i et intervju med dem. Dessverre kommer jeg ikke på hvor jeg så klippet, kamskje noen andre som husker bedre her inne. https://www.klikk.no/underholdning/kongelig/durek-verrett-jeg-motte-barna-hennes-som-hennes-homofile-venn-7283053 19 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendit Skrevet 27. juli 2024 #7472 Del Skrevet 27. juli 2024 Frøkenfryden skrev (15 minutter siden): https://www.klikk.no/underholdning/kongelig/durek-verrett-jeg-motte-barna-hennes-som-hennes-homofile-venn-7283053 Jeg synes dette er et svik egentlig, jeg ville ha visst det fra første stund hvis jeg var barna. Hadde følt meg lurt ellers. 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anita666 Skrevet 27. juli 2024 #7473 Del Skrevet 27. juli 2024 missDoris skrev (1 time siden): Hva er det denne vennen ble bekymret over å se? Ikke at jeg tviler på TG(antar det er ham du mener), men det skal mye til før man uttrykker bekymring og leier inn noen for å undersøke Dureks historikk nærmere. Jeg tenker også at denne bekymringen stadig øker og det må være veldig tungt for familien og vennene rundt Ari og ML. Det kan ha vært summen av små ting,måten DV fører seg på,snakker på,presenterer sin storhet på.Dette er små eller store clue,som en intuitivt reagerer på.Han kan ha sagt noe,og siden rotet med hva han har sagt etc.Denne vennen hadde iallefall en sterk intuisjon. Hva som mer er sagt av journalister som har intervjuet DV er følgende:" Det later til at Durek Verret under intervjuet forteller historier som blir til etterhvert som han snakker,og at han selv faktisk ikke vet hva som kommer over leppene hans,før han har uttalt ordene". Dette lå i en link som noen la ut her for en god stund siden. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsi Skrevet 27. juli 2024 #7474 Del Skrevet 27. juli 2024 "Du fortalte dem at jeg var din homofile venn, avbryter Durek og Märtha ler godt." (Klikk.no) Hvis han er i stand til å spille skuespill overfor barna hennes, er han i stand til å spille skuespill overfor henne også. 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missDoris Skrevet 27. juli 2024 #7475 Del Skrevet 27. juli 2024 (endret) 19 minutter siden, Anita666 said: Det kan ha vært summen av små ting,måten DV fører seg på,snakker på,presenterer sin storhet på.Dette er små eller store clue,som en intuitivt reagerer på.Han kan ha sagt noe,og siden rotet med hva han har sagt etc.Denne vennen hadde iallefall en sterk intuisjon. Hva som mer er sagt av journalister som har intervjuet DV er følgende:" Det later til at Durek Verret under intervjuet forteller historier som blir til etterhvert som han snakker,og at han selv faktisk ikke vet hva som kommer over leppene hans,før han har uttalt ordene". Dette lå i en link som noen la ut her for en god stund siden. Ja, det er sånn han er. Dikter opp etterhvert som han snakker. Hørte ham fortelle i en podcast at da moren snakket med eldsterådet i Valhall fikk hun som sagt beskjed om at Durek kom til å gifte seg med prinsessen av Norge. Da var han 15 år. I andre intervjuer har han fortalt en litt mer diffus variant. Endret 27. juli 2024 av missDoris la til alder 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
binders11 Skrevet 27. juli 2024 #7476 Del Skrevet 27. juli 2024 Håper kongeparet har fått Durek til å signere på at han har taushetsplikt om det han måtte få vite i tilfelle brudd med ML, sånn som han har gjort med sine venner og familie. Ellers blir det søksmål. Slik som han truer sine venner og familie med. Likt skal være likt. Så det bør jo ML også gå med på. 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 27. juli 2024 #7477 Del Skrevet 27. juli 2024 Siden det tydeligvis ikke koster ML å true andre med søksmål, så er det nok ikke vanskelig å true egne foreldre heller. Kan det være noe hun vet og som ikke skal ut offentlig hun truer med å offentliggjøre for å få lov til å gifte seg med Øgla? Eller er kongeparet så svake at de bare tenker tilbake på alle de årene de måtte vente før de fikk tillatelse til å gifte seg? Kanskje ML sier at det var problemer for kongeparet også, men at det gikk jo bra til slutt og Sonja ble tatt godt imot av det norske folk. Jeg skjønner at de årene må ha vært forferdelige for kongeparet, men håper de ser hvor stor forskjell det er på Sonja og Øgla. Det var jo noe tull med MM og Ari også, men det ble jo bra det også. Ingen av de lagde skandaler. Dessverre trur jeg ikke det vil gå bra denne gangen når Øgla kommer inn i kongefamilien. Han kommer neppe til å endre seg, isåfall trur jeg de kravene som settes til han er årsaken til ett evt brudd senere. Han vil ikke dikteres av noen, selv ikke av kongen. Definitivt ikke av ML som jeg trur han ser på som en undersott. Jeg håper det jobbes intenst med å lage retningslinjer som ML og Øgla MÅ følge og at det blir gjort kjent av kongehuset snart. Sånn det er nå er jo ville Texas uten bedring i siktet. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 27. juli 2024 #7478 Del Skrevet 27. juli 2024 Den engelske wiki-siden er litt mer omfattende enn den Norske, og når Durek kommer med så mange påstander om hvor han kommer fra, som naturligvis sier noe om hvem moren er så må hun få lov å imøtegå disse anklagene som de skriver på det forumet som @Peanut lenket til. Lenke til wiki Sitat Verrett has claimed that his mother, Sheilah G. Farmer, who goes by the alias Veruschka Urquhart, is of Norwegian-West Indian descent, although he has alternately described her as being of Native American heritage, and he has also claimed "she was white." He has sometimes claimed that his father, David Benjamin Verrett (1929–2017), was of African and Haitian origin, while at other times stating his father was "Native American Blackfoot Indian." Verrett's parents divorced in April 1977 when he was 2 When Verrett was 3, his father married Verrett's stepmother, Geraldine Roy (1943–2009) In a 2009 interview, Verrett claimed to be "born into the lineages of Haitian voodoo and indigenous Norwegian medicine". However, his aunt Shirley Verrett's autobiography contradicts his claims, as she describes the Verrett family's strict Catholic and Seventh Day Adventist lineages and refers to non-Christian practices such as voodoo by stating their family "strongly disapproved of anyone who practiced those negative arts." And now to refute the above, here's the article and video preview with Durek Verrett's mother Veruschka Urquhart Translated Excerpt: The self-proclaimed shaman Durek Verrett has made many different claims about his family and background, which his mother claims are pure lies on Durek's part. Veruschka has previously said that she felt betrayed when Durek and Märtha celebrated a grand Christmas in New York, while she was alone and abandoned in the same city and had to read about her son's Christmas celebrations on social media. In the new interview, she now warns the Norwegian people against her son, and claims that Princess Märtha Louise (51) has been brainwashed: - I'm sorry to have to say it, but the princess has been brainwashed by my son. I actually think he's run away with her brain," Veruschka says in the exclusive interview. Ikke lett å vite hva som er sant her. Lurer på om Kongen vet hva som er sant? De må lure veldig hvis de ikke vet hva som er sant? Tenker på om noen skulle giftet seg med mitt barn, og det hadde vært så mye uklarheter om bakgrunnen til personen ville jeg blitt veldig skeptisk. Men tilbake til hva jeg startet med: å saksøke Veruschka for å si i mot alt dette kan jeg ikke forstå at skal være ok. Det er påstander som går på hennes liv også, så hun bør kunne få si i mot når hun mener det ikke stemmer. Så har hun vel sagt litt mer enn kun det også, men noe av imøtegålesene hennes var nevnt i trusselbrevet de sendte. Tore på Sporet bør vel kunne finne ut sannheten her 🤓 14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 27. juli 2024 #7479 Del Skrevet 27. juli 2024 missDoris skrev (1 time siden): Ja, det er sånn han er. Dikter opp etterhvert som han snakker. Hørte ham fortelle i en podcast at da moren snakket med eldsterådet i Valhall fikk hun som sagt beskjed om at Durek kom til å gifte seg med prinsessen av Norge. Da var han 15 år. I andre intervjuer har han fortalt en litt mer diffus variant. Det er akkurat det. Han er veldig diffus. Da han «døde» på sykehuset var han 26, 27, 28 og av og til 29 år. Han endrer på ting hele tiden. Små ting, men nok til at alarmen går hos oppegående folk. 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 27. juli 2024 #7480 Del Skrevet 27. juli 2024 25 minutter siden, Anita666 said: Det kan ha vært summen av små ting,måten DV fører seg på,snakker på,presenterer sin storhet på. Han kan ha sagt noe,og siden rotet med hva han har sagt etc. Det er jo bare å lese boken til DV. Der er det så mye sammensurium at jeg bare fatter ikke at den ble utgitt. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå