Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

6 hours ago, miss spjåk said:

Ser ikke at han roper what the fuck? Han rister på hodet av noe martha sier etterpå, så det trenger ikke være relevant til genseren. 

Ikke til deg personlig, bare for å presisere: Det er ikke Märtha som kjører bilen, hun sitter bak i bilen på motsatt side. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Daisy

Tenker at man skal ikke spekulere og synse om han sa noe i bilen - det er kun de som er i bilen som vet hva som ble sagt. Greit at man er skeptisk til nye kjæresten, men man skal være forsiktig med å tolke alt i verste mening og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gul_gul skrev:

Uten å kommentere konkret på "substansen" av den ene eller andre religionen, så tror jeg ikke det ville ha vært helt det samme. (Forutsatt kjæresten var en noenlunde "moderat" predikant, cf. annet svar ovenfor). Pinsebevegelsen er en gren av protestantisk kristendom, så det er ikke fremmed på samme måte. (Og så er det jo en interessant forvikling at kongen/monarken er tvungen til å være kristen). 

Kongen er ikke tvunget nei. Kong Harald ønsket selv å stå i Den Norske Kirke når den ble forløst fra Staten. Så vår konge ga da klar beskjed, han er kristen. Og godt er det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Viking-girl said:

Kongen er ikke tvunget nei. Kong Harald ønsket selv å stå i Den Norske Kirke når den ble forløst fra Staten. Så vår konge ga da klar beskjed, han er kristen. Og godt er det. 

Sitat fra Grunnloven(!):Screen-Shot-2019-05-21-at-11-24-13.png

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke lest de siste sidene her..  men vil likevel si :

Jeg skulle ønske at HM Kongen tok fra Märtha prinsessetittelen.  Hun misbruker den i dette opplegget. Og hun og den selvutnevnte "sjamanen" utnytter tittelen for alt den er verdt... og det er er jævlig mye i kroner og øre.  

Forstår hun egentlig at sjamansjarlatanen bare BRUKER henne? En jævla lykkejeger og svindler.

Ser HM Kongen og HM Dronningen ikke dette?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nå har jeg ikke lest de siste sidene her..  men vil likevel si :

Jeg skulle ønske at HM Kongen tok fra Märtha prinsessetittelen.  Hun misbruker den i dette opplegget. Og hun og den selvutnevnte "sjamanen" utnytter tittelen for alt den er verdt... og det er er jævlig mye i kroner og øre.  

Forstår hun egentlig at sjamansjarlatanen bare BRUKER henne? En jævla lykkejeger og svindler.

Ser HM Kongen og HM Dronningen ikke dette?

De ser det nok garantert og dette vil nok mest sannsynlig for etterspill. Hva vil jeg ikke spekulere i, men det jobbes mest sannsynlig på høygir på kammerset. Jeg tror for kongefamiliens del akkurat nå, at det er viktig å fremstå samlet utad. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marriet skrev:

De ser det nok garantert og dette vil nok mest sannsynlig for etterspill. Hva vil jeg ikke spekulere i, men det jobbes mest sannsynlig på høygir på kammerset. Jeg tror for kongefamiliens del akkurat nå, at det er viktig å fremstå samlet utad. 

Ja. Men greia er at Märtha alltid har vært Kongens svakhet.  Hun har alltid snurret ham rundt lillefingeren.

Vel har ikke Kongen politisk makt, men han har makt i eget hus. Det for å bevare Kongehusets og Monarkiets anseelse.

Og nå bør han benytte den makten og ta fra Märtha prinsessetittelen, også.  Det er helt motbydelig at hun bruker tittelen til økonomisk vinning...og at denne sjarlatanen også utnytter den.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja. Men greia er at Märtha alltid har vært Kongens svakhet.  Hun har alltid snurret ham rundt lillefingeren.

Vel har ikke Kongen politisk makt, men han har makt i eget hus. Det for å bevare Kongehusets og Monarkiets anseelse.

Og nå bør han benytte den makten og ta fra Märtha prinsessetittelen, også.  Det er helt motbydelig at hun bruker tittelen til økonomisk vinning...og at denne sjarlatanen også utnytter den.

Jeg er enig med deg, men jeg tror ikke vi kan forventes at noe skal skje asap. Jeg er ganske sikker på at stuntet vil få etterspill for Märtha og sjamanens del. Men jeg tror ikke det vil se ut som kongen har slått i bordet med noe som helst (selvom det kan tenkes at det er det han gjør). Jeg tror det vil komme fram som en slags enighet mellom de involverte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Heldigvis får hun ikke apanasje! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Viking-girl skrev:

Heldigvis får hun ikke apanasje! 

Selvsagt. Skulle bare mangle når hun sa i fra seg tittelen HKH. (Jeg trodde feilaktig Kongen tok den).

Men igjen.. Kongen bør ta fra henne prinsessetittelen også på grunnlaget av at hun nå misbruker den inntil det groteske.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, SoWhat? skrev:

Bare for å si det, så tror jeg ikke mange i denne tråden har opplevd visse pinsemenigheter! Blant andre.

Der skjer nøyaktig det samme som det avisene skriver at Durek gjør. Tale i tunger, helbredelser og folk som "klikker" Unnskyld uttrykket, men jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Pinsemenigheten har eksistert i mange mange år her i landet eller?

Hadde prinsessen funnet seg en predikant; ville reaksjonene vært det samme? 

Jeg har fundert litt over det. For det av kritikk jeg har sett av "kristne helbredere" som tar høy betaling pluss tigger penger på en veldig manipulerende måte, er noen oppslag nå og da. Og det er sjelden noen journalister går ordentlig inn i miljøet. De skriver mest om de mest profilerte. 

Så poenget mitt er at Durek ikke trenger å bli mistenkeliggjort pga religionen sin. For å være ærlig så tror jeg Durek er mer redelig enn mange kristne. Hva det enn må bety... Kanskje heller "mindre uredelig"? :vetikke:

Får se fortsettelsen.. 🙂

Jeg ville synes det var akkurat like forkastelig om hun misbrukte prinsessetittelen sin kommersielt sammen med en kristen vekkelsespredikant. Å samle inn penger til seg selv og utnytte syke, svake eller søkende sjeler i religionens navn er etisk forkastelig uansett retning. Hun er dessuten autorisert fysioterapeut og dermed underlagt helsepersonelloven. Også når hun ikke arbeider som fysioterapeut. Vi er ikke tjent med helsepersonell som fronter englesnakk, åndetro og hevder å kommunisere med døde. Hun burde fratas prinsessetittel OG autorisasjon som fysioterapeut. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å ha sagt det... hvem Märtha har som kjæreste er uvesentlig! 

Det er hvordan hun og han utnytter en rojal tittel til økonomisk vinning som er uspiselig!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kitcat skrev:

Jeg ville synes det var akkurat like forkastelig om hun misbrukte prinsessetittelen sin kommersielt sammen med en kristen vekkelsespredikant. Å samle inn penger til seg selv og utnytte syke, svake eller søkende sjeler i religionens navn er etisk forkastelig uansett retning. Hun er dessuten autorisert fysioterapeut og dermed underlagt helsepersonelloven. Også når hun ikke arbeider som fysioterapeut. Vi er ikke tjent med helsepersonell som fronter englesnakk, åndetro og hevder å kommunisere med døde. Hun burde fratas prinsessetittel OG autorisasjon som fysioterapeut. 

Helt enig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Kitcat skrev:

Ja. Det blir jo akkurat det samme.

Kongen bør ta fra henne tittelen.  

Men... jeg syns hun må få lov til å utøve sitt yrke.  Og hvorfor faen holdt hun seg ikke til det?  Hun fikk jo slik ros den gang hun var i den utdanningen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kitcat said:

Vi er ikke tjent med helsepersonell som fronter englesnakk, åndetro og hevder å kommunisere med døde. Hun burde fratas prinsessetittel OG autorisasjon som fysioterapeut. 

Kristent helsepersonell inkludert, eller? (Cf. den hellige ånd). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Gul_gul skrev:

Kristent helsepersonell inkludert, eller? (Cf. den hellige ånd). 

Kommer an på om de (mis)bruker religionen sin i helbredelsesøyemed.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jerry Lee said:

Ja. Det blir jo akkurat det samme.

Kongen bør ta fra henne tittelen.  

Men... jeg syns hun må få lov til å utøve sitt yrke.  Og hvorfor faen holdt hun seg ikke til det?  Hun fikk jo slik ros den gang hun var i den utdanningen.

Det var jo generøst å la henne få lov til å jobbe.

Ærlig talt, man kan da ikke bestemme hva en prinsesse skal jobbe med. Er det bare noen yrker hun kan ha da, så lenge hun har prinsessetittelen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...