Gå til innhold

Tror vi at våre døde sitter på en sky og passer på oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hører ofte folk si at deres kjære sitter på en sky og følger med på hva de gjør, og jeg oppfatter det at mange finner en slags trøst i dette.

Jeg liker også å tenke på att min mann sitter og følger med på hva jeg og barnet gjør på.

Er dette bare tull?

Anonymkode: 5b054...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter tro. Og i fantasien Jan man tro hva man vik, hvis det gir en trygghet og føles godt 

Anonymkode: 43e56...f1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil du nok få mange ulike svar, og sikkert også skarpe meninger, kanskje til og med latterliggjøring.

Jeg tror ikke at døde "sitter på en sky og følger med". Men jeg tror de er i en dimensjon hvor de kan følge med, og noen ganger også på ulike måter kan gi seg til kjenne eller hjelpe oss.

Anonymkode: 90f9b...88d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hører ofte folk si at deres kjære sitter på en sky og følger med på hva de gjør, og jeg oppfatter det at mange finner en slags trøst i dette.

Jeg liker også å tenke på att min mann sitter og følger med på hva jeg og barnet gjør på.

Er dette bare tull?

Å være død er som å sove

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke nødvendigvis at dem sitter på en sky. Jeg tror de er med oss her på jorda i samme rom, bare at vi ikke kan se dem. De kan stå foran kjøkkenskapet eller sitte ved siden av i sofa uten at vi ser dem. Men de følger med, bare at i dimensjonen dem er så er de ikke bundet til tiden og de kan være flere plasser samtidig. Avstand finnes heller ikke der, så bare en tenker på noen som er død kan de legge merke til at du tenker på dem.

Anonymkode: c8378...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, ikke nødvendigvis at dem sitter på en sky. Jeg tror de er med oss her på jorda i samme rom, bare at vi ikke kan se dem. De kan stå foran kjøkkenskapet eller sitte ved siden av i sofa uten at vi ser dem. Men de følger med, bare at i dimensjonen dem er så er de ikke bundet til tiden og de kan være flere plasser samtidig. Avstand finnes heller ikke der, så bare en tenker på noen som er død kan de legge merke til at du tenker på dem.

Anonymkode: c8378...68b

Hvordan vet vi / merker vi at dette stemmer? 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvordan vet vi / merker vi at dette stemmer? 

Ts

Når faren min døde så sa jeg "hvis jeg ser xxx så vet jeg du er der, skal vi si det sånn?" Og etter det, har jeg sett nettopp den tingen, når jeg er lei meg, når jeg har det vondt, når det skjer meg noe godt, osv. Og det er ikke noe typisk man ser nå og da, jeg valgte noe helt spesifikt rart slik at jeg visste det var ham. 

Anonymkode: 009f9...958

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var pga slike uttalelser at jeg leita etter Gud da jeg var på flyreiser i mine tidlige barndom 😳

Det er kun tro, en tro jeg absolutt ikke deler. 

Anonymkode: 08261...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...