Lill3My Skrevet 10. desember 2023 #1 Del Skrevet 10. desember 2023 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Del Skrevet 10. desember 2023 Jon Fosse "Gitarmannen" Phillipe Sands "Tilbake til Lemberg" 🤩 Anonymkode: d0108...6bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gs1721 Skrevet 29. desember 2023 #3 Del Skrevet 29. desember 2023 Skinnende døde av Mazdak Shafieian. Gjorde sterkt inntrykk - den kommer jeg aldri til å glemme. Om å vokse opp i krig og utrygghet fra et barns perspektiv. Utrolig bra skrevet, nydelig språk med en spesiell flyt som man kommer inn i etter hvert. Jeg dro ned til bror av Karin Smirnoff. Mjøsa rundt med mor av Bjørn Hatterud. Hardanger av Marit Eikemo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 29. desember 2023 #4 Del Skrevet 29. desember 2023 Lill3My skrev (På 10.12.2023 den 22.43): Leste Innhaug-bøkene til Elsrad som tenåring, kjempefine bøker. Likte også bøkene om Julie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 29. desember 2023 #5 Del Skrevet 29. desember 2023 Beste boka eg har lest i år er dokumentaren Fedre og sønner av Dag Steinfeld 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 3. januar #6 Del Skrevet 3. januar Jeg leste drøyt 40 bøker i 2023, men det var ikke et supert leseår likevel. Det ble litt for mange krimbøker fra ulike serier, som gjorde et heller ensformig inntrykk. Det positive unntaket innen krim er de tre bøkene i Torsdagsmordklubben-serien av David Osman. De var morsomme. Ellers likte jeg Jenny Jordals "Er jeg snerpet", som tar for seg Alle kvinners blad fra 1938. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 4. januar #7 Del Skrevet 4. januar Mine største favoritter i 2023 må ha vært Det åttende livet (til Brilka) og Samlade verker. Jeg koste meg skikkelig gjennom begge bøkene og var helt oppslukt. Nesten som da man leste gode bøker som ung 😊 Ellers leste jeg de siste til Stuart Douglas og Edouard Louis som begge var gode. Malma stasjon var heller ikke så verst, men jeg tror jeg hadde litt for høye forventninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 4. januar #8 Del Skrevet 4. januar Gs1721 skrev (På 30.12.2023 den 0.06): Jeg dro ned til bror av Karin Smirnoff. Den skal jeg begynne på nå! Kjøpte den i går. Har hørt så mye bra og er veldig spent på den serien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newbeginnings Skrevet 5. januar #9 Del Skrevet 5. januar jeg har lest en del gode bøker i 2023, og kan anbefale; Stargate- Ingvild H Rishøi Fyrstene av Finntjern- Lars Elling Gratis og uforpliktande verdivurdering- Marit Eikemo Egne barn- Trude Marstein Kniven i ilden- Ingeborg Arvola Min skyld- Abid Raja Den rettferdige- Helene Uri Av de jeg hadde litt forventninger til, synes jeg ikke disse innfridde helt: Vi er ikke her for å ha det morsomt - Nina Lykke (likte de foregående, tho') Jente 1983- Linn Ullmann, var grei nok, men hadde mye større forventninger etter alle gode anmeldelser 15 år- Vigdis Hjorth (samme, var helt ok, men ikke såååå voldsomt bra som alle anmelderne påsto) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 5. januar #10 Del Skrevet 5. januar (endret) Beste krim: William Shaw - Dødeland. Beste norske krim: Epsen Skjerven - Kleptokratiet. Beste sakprosa: Patrick Radden Keefe - Empire of pain. Beste roman: Michel Houellebecq - Serotonin. Beste norske roman: Zeshan Shakar - De kaller meg ulven. Årets skuffelse: Jørn Lier Horst - Forræderen. Endret 5. januar av Example 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #11 Del Skrevet 5. januar Example skrev (2 timer siden): Beste krim: William Shaw - Dødeland. Beste norske krim: Epsen Skjerven - Kleptokratiet. Beste sakprosa: Patrick Radden Keefe - Empire of pain. Beste roman: Michel Houellebecq - Serotonin. Beste norske roman: Zeshan Shakar - De kaller meg ulven. Årets skuffelse: Jørn Lier Horst - Forræderen. Empire of Pain er knallbra. Vil anbefale boken hans om The troubles også. Say Nothing. Anonymkode: 82815...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #12 Del Skrevet 6. januar Hva jeg gjorde med pengene av Maren Skolem Å fange luft av Neda Alaei Anonymkode: 82198...2d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 6. januar #13 Del Skrevet 6. januar Afghanerne av Åsne Seierstad er den beste boken jeg har lest i 2023. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 6. januar #14 Del Skrevet 6. januar Brev til Camondo av Edmund de Waal var den beste boken jeg leste i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 7. januar #15 Del Skrevet 7. januar Example skrev (På 5.1.2024 den 22.05): Beste krim: William Shaw - Dødeland. Beste norske krim: Epsen Skjerven - Kleptokratiet. Beste sakprosa: Patrick Radden Keefe - Empire of pain. Beste roman: Michel Houellebecq - Serotonin. Beste norske roman: Zeshan Shakar - De kaller meg ulven. Årets skuffelse: Jørn Lier Horst - Forræderen. Hva liker du/«alle» med Houellebecq? Jeg leste Serotonin og Lanzarote tidligere i år siden jeg har hørt så mye bra om bøkene hans og i tillegg er frankofil..men får ikke taket på det. Misliker hovedpersonene også. Leser nå Ute av Einar Stenseng. Føler den er litt i samme gate (som det også står i omslaget). Liker egentlig den bedre siden den er ganske vittig, men fortsatt gir den meg lite. Er det bare bøker av menn for menn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 8. januar #16 Del Skrevet 8. januar Rosa Dartle skrev (14 timer siden): Hva liker du/«alle» med Houellebecq? Jeg leste Serotonin og Lanzarote tidligere i år siden jeg har hørt så mye bra om bøkene hans og i tillegg er frankofil..men får ikke taket på det. Misliker hovedpersonene også. Leser nå Ute av Einar Stenseng. Føler den er litt i samme gate (som det også står i omslaget). Liker egentlig den bedre siden den er ganske vittig, men fortsatt gir den meg lite. Er det bare bøker av menn for menn? Tror ikke det bare er bøker for menn, men jeg tror nok at menn til en viss grad kan ha større forståelse for karakterene hans, selv om de ofte er uspiselige. Har lest Serotonin, Underkastelse og Kartet og terrenget. De første likte jeg, den siste synes jeg var kjedelig. For meg er det først og fremst ærlig litteratur satt på spissen. Samfunnskritikk på litterært vis, ofte om hvordan noen menn sliter med rollen som mann i det moderne samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #17 Del Skrevet 8. januar Newbeginnings skrev (På 5.1.2024 den 18.24): jeg har lest en del gode bøker i 2023, og kan anbefale; Stargate- Ingvild H Rishøi Fyrstene av Finntjern- Lars Elling Gratis og uforpliktande verdivurdering- Marit Eikemo Egne barn- Trude Marstein Kniven i ilden- Ingeborg Arvola Min skyld- Abid Raja Den rettferdige- Helene Uri Av de jeg hadde litt forventninger til, synes jeg ikke disse innfridde helt: Vi er ikke her for å ha det morsomt - Nina Lykke (likte de foregående, tho') Jente 1983- Linn Ullmann, var grei nok, men hadde mye større forventninger etter alle gode anmeldelser 15 år- Vigdis Hjorth (samme, var helt ok, men ikke såååå voldsomt bra som alle anmelderne påsto) Er du seriøs? Anonymkode: c492d...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 8. januar #18 Del Skrevet 8. januar 21 minutter siden, AnonymBruker said: Er du seriøs? Anonymkode: c492d...59d Hvis du er uenig i at det var en bra bok får du heller forklare hvorfor du ikke likte den. I denne diskusjonen blir kommentaren din alt for aggresiv. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 12. januar #19 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 0.24): Empire of Pain er knallbra. Vil anbefale boken hans om The troubles også. Say Nothing. Anonymkode: 82815...b39 Begynte på den, men falt litt ut. Skal prøve på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #20 Del Skrevet 12. januar Example skrev (4 minutter siden): Begynte på den, men falt litt ut. Skal prøve på nytt. Ja det er mange detaljer. Man bør egentlig varme litt opp med Wikipedia om Nord-Irland konflikten. Anonymkode: 82815...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå