Gå til innhold

Når er det virkelig kvinner blir utdanka i dating?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Example skrev (2 timer siden):

Den viser det. Man kam forsøke å tolke den bort på ulike måter, men tendensen er klar.

Tendensen er langt mer komplisert enn tallene dine. Å tallene tar ikke for seg alle sammen engang.

Begynner å lure på om det er ei på 25 du sikker på, så nå må vi styre med uendelige tabeller så vi kan tro at hun liker deg tilbake. 

Anonymkode: 40553...9df

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 12/9/2023 at 12:11 PM, Example said:

Kvinner har en fordel tidlig i livet, mens den fordelen blir gradvis mindre etter hvert. Menn "får tilgang" på stadig flere kvinner når de kommer opp i 20-årene og inn i 30-årene, og slik holder det seg gjerne videre i livet.

Noe av det handler om det rent biologiske i at kvinner kun kan få barn i en viss alder, men også det at vi som kjønn har litt ulike preferanser. Menn er mer utseendefokusert, og når man eldes skjer det gradvis litt der, mens kvinner er mer fokusert på økonomi og forsørgerevne. Økonomien blir gjerne bedre utover i det voksne livet, mens utseende gradvis forfaller.

På den måten kan en 20 år gammel mann slite fordi jevnaldrende kvinner fort velger noen litt eldre, og svært sjelden yngre. En mann på 30 kan være aktuell for kvinner i et vidt spenn i alder, mens en mann på 50 gjerne har gode muligheter på damer ned i 30-årene og oppover. En kvinne på 50 vil, med mindre hun er svært attraktiv, slite med alle som er yngre enn seg selv, og selv jevnaldrende vil fort se forbi henne. 

Det at kvinner vil ha forsørgere er oldtidsmentalitet. Kvinner tjener sine egne penger i dag og flere tar høyere og lengre utdannelse enn menn. Jeg vil heller ha en pen enn rik mann. Mulig du tenker på «gold diggere» og ikke kvinner generelt?

Anonymkode: 576b6...0c8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tendensen er langt mer komplisert enn tallene dine. Å tallene tar ikke for seg alle sammen engang.

Begynner å lure på om det er ei på 25 du sikker på, så nå må vi styre med uendelige tabeller så vi kan tro at hun liker deg tilbake. 

Anonymkode: 40553...9df

Som de fleste av oss har prøvd å si til han. 

Anonymkode: 0f362...ebd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (2 timer siden):

Det er en annen diskusjon. Du siterte meg og vil diskutere noe helt annet. Det er ikke noe poeng, da jeg ikke er uenig med deg om det du skrev.

Når det kommer til aldring er jeg heller ikke uenig. Man kan til og med argumentere for at menn eldres tidligere enn kvinner. Likevel er det en tendens til at aldersforskjellen går andre veier. Personlig tror jeg det handler om hvordan kvinner og menn på gruppenivå vekter sine preferanser. Utseende vs. økonomi, i svært grove trekk. Det gir i så fall en naturlig forklaring på det som skjer.

Her tar du feil, og du avslører også at du ikke har lest så mye om emnet. Såkalt markedsverdi består av utrolig mye mer enn utseende for kvinner og økonomi for menn. 
Utseende, høyde, utstråling, humor, utdanning, sosial klasse, evner og talenter, sosial kapital, alder, barn, helse, økonomi, status, yrke, vennekrets, geografi - ja, alle disse tingene kan bety en del for hvilke valgmuligheter man har på datingmarkedet. Noen (ytterst få menn) kan velge og vrake, men de fleste kan finne noen hvis de vil.

Anonymkode: e63b3...3ff

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men altså, kan ikke bare menn bli enige om en dato vi kvinner skal dø på da, også bli ferdig med det? Alle menn kan gå sammen I et råd, og bli enige om at etter en dame har fylt 40 år så kan man drepe alle damer, for da er ikke kvinner verdt å ligge med lenger (og vi vet jo alle at det eneste poenget med en kvinnes eksistens er at menn skal få ligge). 

Sånn.

Kan vi snakke om noe annet nå?

Anonymkode: 2e0c8...c1f

Signerer denne.

Poenget er tydeligvis at alle kvinner bør stilles opp på rekke og rad og henrettes ved nakkeskudd i det de "tipper" 35, for da er de rynkete og ekle og ingen menn vil ha sex med dem lenger.

Eventuelt så bør de gå for en 15-20 år eldre mann som de skal pleie gratis gjennom demens og inkontinens når de selv har "tippet" 60, fordi det er det eneste de har sjans på med sine slappe, stygge kropper.

Fornøyde nå, menn?

Anonymkode: 1dd9b...c12

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann på 43 år har jeg alltid blitt tiltrukket av «eldre» kvinner. Joda det er flott å kunne gå på stranden, AkerBrygge og se lettkledde damer på 25-40. Mitt valg faller mye heller på en litt mer moden kvinne. Jeg er heller ikke alene, dette har vel vært en greie blant hele kompisgjengen. Skal ikke utdype mer enn at en av gutta hadde forhold med en friskus av en dame som var 33 år eldre enn han. De var sammen i 6 år og hadde det helt fantastisk som han sa.

Det som ikke er attraktivt er damer som ikke ivaretar egen helse, eller utvendig forfall. Dame med flere barn er ingen hindring overhodet, og det er ikke slik at man jakter modeller. Jeg for min del har alltid falt for det naturlige utseendet, ikke oversminket og veldig gjerne litt konservativt kledd. Så skal du også ta med deg at disse som jakter alt yngre som kan krype og gå kanskje ikke er verdt noe.

Anonymkode: d4536...2f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 21.32):

Min erfaring er, når jeg ser på samme, er at menn fra møblerte menn er at de velger seg noen på samme alder og samme nivå. De som ikke har så mye å skryte av, de som ikke klarer å få seg noe, løper etter yngre damer. Så akkurat her så tror jeg faktisk det ikke er noe fasit på hva som er sant eller ikke. Det er nok mer på preferanser. 

Løper etter... 

Preferanser... 

Tror folk tror for mye på alt det rare som florerer på sosiale medier. Om markedsverdi, poeng på mennesker, og ideen at menn skal jakte eller sjekke damer.

Min lille opplevelse av livet til meg selv og andre, stemmer ikke med det. Kanskje jeg bare er kjent med rare folk, men ingen jeg har kjent har løpt etter andre basert på en liste med preferanser. Dem jeg kjenner har møtt og blitt kjent med folk der det har blitt noe mer, på helt naturlige måter. Som jobb, gjennom venner eller hobbyer.

Og i det livet folk lever, så vil en mann på 50 år ha større sannsynlighet å ende opp med en noe yngre kvinne, enn en noe eldre kvinne, av den enkle grunn at at han vil møte flere noe yngre kvinner som er åpne for noe med han. Ikke fordi han har laget seg en liste med preferanser og er på jakt etter "lammekjøtt". Golddiggers dem finnes sikkert, men da vel mest rundt folk som er kjente eller har skikkelig mye penger. Er vel ikke så mye gull å grave fra Stian 52 som er singel på 5 året etter et langt ekteskap med 3 barn. I hvert fall ikke for Kari 47 som er mellomleder i staten og er med i samme løpergruppe som Stian. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar du feil, og du avslører også at du ikke har lest så mye om emnet. Såkalt markedsverdi består av utrolig mye mer enn utseende for kvinner og økonomi for menn. 
Utseende, høyde, utstråling, humor, utdanning, sosial klasse, evner og talenter, sosial kapital, alder, barn, helse, økonomi, status, yrke, vennekrets, geografi - ja, alle disse tingene kan bety en del for hvilke valgmuligheter man har på datingmarkedet. Noen (ytterst få menn) kan velge og vrake, men de fleste kan finne noen hvis de vil.

Anonymkode: e63b3...3ff

Det er selvfølgelig mange faktorer som betyr noe, men noen er på gruppenivå viktigere enn andre. Mange av de punktene du nevner er også tett linket til økonomi. 

Poenget her er at disse preferansene er ulike mellom kjønnene, noe som kan gi utslag på hvorfor det er en aldersforskjell, og at den forskjellen øker når man finner seg noen nye senere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kvinner vil ha forsørgere er oldtidsmentalitet. Kvinner tjener sine egne penger i dag og flere tar høyere og lengre utdannelse enn menn. Jeg vil heller ha en pen enn rik mann. Mulig du tenker på «gold diggere» og ikke kvinner generelt?

Anonymkode: 576b6...0c8

Kvinner generelt tenker på økonomi når de finner seg en mann. Akkurat det hersker det ingen tvil om, og er vel dokumentert. Kvinner i Norge i dag er fremdeles biologiske vesener som tiltrekkes av og søker etter det samme som for 1000 år siden. Det får bare et annet utslag i den moderne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 10.12.2023 den 11.37):

Statestikk viser også kun det statistikker viser. Vi kan ikke pålegge alle par å gifte seg for å få bedre statistisk grunnlag, så da må man også klare å ha en tanke om hvem som gifter seg en andre gang og hvorfor, og hvem som ikke gjør det. 

Forskning viser vel at ekteskap og permanente samboerskap i Norge er ganske like. Norske samboende er for alle gode formål «gifte».

De som viser til at statistikkene viser at kvinner foretrekker eldre menn bør jo også etterhvert få med seg at det da er det snakk om 2 år eldre menn i snitt. Altså mer eller mindre jevnaldrende. 

De som misliker de faktiske forholdene og jobbet hardt for å etablere en alternativ virkelighet bør etterhvert ha fått med seg at gjennomsnitt ikke sier alt om en distribusjon.

2-3 år i forskjell er jo å være temmelig jevnaldrende. At det finnes par med større aldersforskjell er jo klart, men tross aldersforskjell i slike par er altså den store massen sammen med jevnaldrende, i så stor grad at de parene med 10+ år forskjell i totalen er såpass få at de ikke gjør seg særlig bemerket i statistikkene.

Legger du ikke merke til første kolonne i denne grafen? Jeg synes den er ganske så synlig.

IMG_0795.png

Anonymkode: da071...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (8 timer siden):

Overhodet ikke. Beklager, men en konsekvens av å bli eldre er at man forfaller litt. For mange kvinner skjer dette i slutten av 40-årene og inn i 50-årene. For noen skjer det før, andre senere.

Altså, Man forfaller ikke MERKBART på 1-2 år. Du skriver for øvrig "kvinner", som om menn ikke forfaller. Skylapper på, skjønner jeg.

Anonymkode: 3435b...41b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (9 minutter siden):

Kvinner i Norge i dag er fremdeles biologiske vesener som tiltrekkes av og søker etter det samme som for 1000 år siden. Det får bare et annet utslag i den moderne verden.

Jeg tror hverken menn eller kvinner søker «det samme» som for 1000 år siden. Han som vil dominere landet med vold og terror er neppe like populær da som nå.

Jeg tror at vi er skapninger med biologi OG kultur. Kulturen kan endre seg mye på en generasjon eller to, mens naturen trenger kanskje 1000 generasjoner for å endre seg noe særlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjer med menn, de eldes og blir mindre lekre og desverre også mye mer late og tiltaksløsr enn kvinner. Jeg mener det skjer fra ca midten av 40-åra for begge kjønn, kanskje litt seinere for kvinner.

To ting videre: Hvis du skal kjøpe deg ung dame, må du ha kronasjer. Skal du ha ekstremt bra ung dame, koster det mange kronasjer, nøyer du deg med mindre bra, kan du kanskje klare det på 600000, forutsatt at hun tjener svært, svært lite. Og det kan da ikke være så hyggelig å være sammen med noen du vet har "valgt" deg av nød og ikke av lyst?

Damer med ressurser og valgmuligheter velger ikke aldrende skrukketroll. Vi i skrukketrollalderen selv kan gjøre det, hvis du har holdt deg godt, ikke er mer enn et par pr eldre enn oss og dessuten har passa på å utvikle klokskap,  humor, varme og sjelelige dyder. Har du huska på det?

Anonymkode: e18a7...8db

Det med at de er late, stemmer på en prikk. Jeg er på treningssenteret 4-5 ganger i uka. De fleste av dem som trener kondisjon, er kvinner. Jeg møter heller ikke mange menn som løper eller sykler ute nå på vinteren. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forskning viser vel at ekteskap og permanente samboerskap i Norge er ganske like. Norske samboende er for alle gode formål «gifte».

De som misliker de faktiske forholdene og jobbet hardt for å etablere en alternativ virkelighet bør etterhvert ha fått med seg at gjennomsnitt ikke sier alt om en distribusjon.

Legger du ikke merke til første kolonne i denne grafen? Jeg synes den er ganske så synlig.

IMG_0795.png

Nettopp. Det som også er synlig, at de aller fleste par har jevnaldrende partnere. Statistikken viser også at par med 8 eller flere års aldersforskjell, har størst risiko for å mislykkes. De som lykkes mest, er (logisk nok) jevnaldrende par. I kolonnen helt til venstre er det også en del par der eldre norske menn henter seg kjøpekoner fra fattige land. Dette er en spesiell type par som ikke er representativ for hva norske kvinner ser i norske menn. Uansett hvordan dere vrir og vender på det, så foretrekker ikke kvinner gamle menn fremfor jevnaldrende. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er singel igjen nå, etter noen år i forhold.

For min del merker jeg forskjell på før og etter fylte 40.

Anonymkode: 6fa6e...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg møter heller ikke mange menn som løper eller sykler ute nå på vinteren. 

Jeg vet ikke hva «mange» er, men de jeg møter som trener med løping, sykling eller skigåing på denne tida er uten unntak menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uansett hvordan dere vrir og vender på det, så foretrekker ikke kvinner gamle menn fremfor jevnaldrende. 

Jeg vrir og vender ikke på noe som helst. Jeg presenterer tall fra ssb for sikkert 10. gang på KG og en liten kjerne kvinner blir like «overrasket» hver gang de ser tallene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

IMG_0795.png

Tabellen din viser jo at de fleste velger noen som er rundt den samme alder. :) 

De som fylte 18 år i 2008 er jo de som er født i 1990 og som nå er 33 år gamle. Det er de som nå gifter seg, om man ser på gjennomsnittsalderen for de som gifter seg første gang.

Sånn sett så hadde det vært interessant å se hva som er statistikkene for nåværende generasjon i forhold til at samfunnet hele tiden er i endring på mange måter. Når vi snakker om tallene for 1966 så er det jo en mye eldre generasjon, mine foreldre var ikke myndige i 1966 og begge er nå godt oppi i 60-årene. 

Videre så burde man sett på skilsmissestatistikken. Hvilke par er det som holder sammen og hvem er det som skiller seg? Når skiller de seg? Som en annen påpekte så går det igjen i en del kretser at de som har stor aldersforskjell er de som skiller seg når mannen begynner å bli gammel. 

Forskning, som en annen sa, viser at parene har større sannsynlighet for å holde sammen når de er jevnaldrende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg vrir og vender ikke på noe som helst. Jeg presenterer tall fra ssb for sikkert 10. gang på KG og en liten kjerne kvinner blir like «overrasket» hver gang de ser tallene

Altså. Tall fra SSB presenterer ikke hva den enkelte kvinnen velger. De presenterer heller ikke HVILKE kvinner velger eldre menn. Som sagt, så trekker alle ekteskap mellom eldre norsk mann og yngre utenlandsk dame, opp denne statistikken. Dette er ikke par man skal ta i betraktning når en norsk kvinne søker mann i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei hyggelig, men overvektig dame på jobben her nærmer seg 50. Hun rakk så vidt å registrere seg på Tinder før hun hadde ny kjæreste. Alle kvinner jeg kjenner opplever mye oppmerksomhet som single, selv om det varierer hvor lett det er å finne seg en kjæreste.

Selv er jeg en høy mann på 35 som er i god form, men har vært singel i fem år og på utkikk etter fast følge i fire. Opplever nesten null interesse, i likhet med mange andre. Tinder funker bare et par timer før det er dødt, for å ta det mest typiske eksempelet.

Mitt inntrykk er at en gjennomsnittlig kvinne i praksis er attraktiv, mens en tilsvarende mann i utgangspunktet oppleves som uattraktiv og er mer avhengig av flaks for å finne noen.

Anonymkode: dd405...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...