Gå til innhold

Når er det virkelig kvinner blir utdanka i dating?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

En viktigere en. 

Hvorfor tollere vi og deltar i denne dritten kvinner? Hvorfor skal vi sitte å krangle oss til normal respekt fra tullinger på nett? Det er så mange menn som hadde avblåst denne samtalen med en gang som tull, det er mennene det er verdt å bruke tid med. 

Anonymkode: 40553...9df

Nei, la oss virkelig se bort fra fakta og statistikk og la følelsene styre det hele! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Example skrev (1 time siden):

Joda, men det er en annen diskusjon. 

En annen diskusjon enn hva? Enn den du ønsker å ha?  - Som forøvrig igjen er en annen diskusjon enn den som ble reist i HI. 
I følge TS/Hi så er det en bestemt alder (31? 38? 44? 56?) da alle kvinner blir «utdanket» på «datingmarkedet».

Vi forteller ham at det ikke stemmer. Det er alltid en mulighet for de kvinnene som vil å finne seg en partner. Vi eldes sånn noenlunde i takt,  vet du.
I aldersgruppen over 80 kan det nok være litt skjevfordelt i favør menn, men det er slett ikke alle kvinner i den aldergruppen (og heller ikke yngre) som er på jakt etter en partner. 
Det må jo være menn som ikke akkurat kan velge på øverste hylle som er så ekstremt opptatt av å fortelle voksne kvinner at de ikke har noen markedsverdi. Det hjelper bare ikke hvor høyt dere skriker, for vår egen erfaring forteller oss noe annet.

Anonymkode: e63b3...3ff

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (2 timer siden):

Tendens er likevel klar. Det er poenget. 

Den er ikke det, er mitt poeng. Man kan ikke lene seg på statistikk som ikke viser det man viser til. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (4 timer siden):

Det er jo nettopp det som endrer seg når man gifter seg på nytt, hvor aldersforskjellen øker til nesten det dobbelte. Det er altså en større tendens til aldersforskjell i ekteskap nummer to.

Og akkurat det tror jeg henger sammen med ulike preferanser blant kjønnene. Altså hva vi vekter mest. Utseende for menn, økonomi for kvinner. Da er det ikke så rart at forskjellen faktisk øker, all den tid at den gjennomsnittlige kvinnen har et mer attraktivt utseende når hun er 45 enn når hun er 50. Vi vet også at lønnsforskjellene mellom kjønnene er størst i 50-årene, og at den alderen gjerne er når man tjener best. 

Dette er på gruppenivå. Dette er tendenser. Ganske tydelige tendenser også. Fire år i gjennomsnitt er et betydelig avvik.

Jeg vedder på at du, på lik linje med de fleste menn, ikke vil se forskjell på 45 og 50.

Anonymkode: 3435b...41b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 time siden):

Nei, la oss virkelig se bort fra fakta og statistikk og la følelsene styre det hele! 

Forelskelse er følelser. Blir du forelsket i en jevnaldrende dame, kan du ikke bestemme at nei, du kan ikke være forelsket i henne, men du må være forelsket i nabodama som er 10 år yngre, selv om det ikke er en eneste molekyl i kroppen som skriker etter nabodama.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Example said:

Av alle menneskene i Norge, hvor stor prosent er det som gifter seg to ganger? Hvor mange i Norge er det som faktisk er gift? Om man ser på statistikk så ble det inngått 20.000 ekteskap i 2022. Og man ser at flere stadig dropper å gifte seg. Andel av gifte under 30 er synkende, og man ser en økning i folk som velger å være samboere. Folk velger å vente med og etablere seg fordi man skal ta utdannelse, få karriere også kanskje vurdere barn og giftemål. 

Anonymkode: 0f362...ebd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merket ingenting til det i 30-årene. Da så menn i alle aldre på meg, også gutter på videregående. Nå er jeg bikket 40, og jeg føler meg ikke avdanket, men det er mer voksne menn som er interesserte, fra 30-årene og oppover. Når snur ikke de yngste guttene seg så ofte lenger, og markedet blir ikke så stort 😅 Men det er naturlig og riktig 😊

Endret av Rosa Dartle
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forelskelse er følelser. Blir du forelsket i en jevnaldrende dame, kan du ikke bestemme at nei, du kan ikke være forelsket i henne, men du må være forelsket i nabodama som er 10 år yngre, selv om det ikke er en eneste molekyl i kroppen som skriker etter nabodama.

Det blir uinteressant i et større perspektiv. Vi snakker her om på gruppenivå, ikke på individnivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Den er ikke det, er mitt poeng. Man kan ikke lene seg på statistikk som ikke viser det man viser til. 

Den viser det. Man kam forsøke å tolke den bort på ulike måter, men tendensen er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En annen diskusjon enn hva? Enn den du ønsker å ha?  - Som forøvrig igjen er en annen diskusjon enn den som ble reist i HI. 
I følge TS/Hi så er det en bestemt alder (31? 38? 44? 56?) da alle kvinner blir «utdanket» på «datingmarkedet».

Vi forteller ham at det ikke stemmer. Det er alltid en mulighet for de kvinnene som vil å finne seg en partner. Vi eldes sånn noenlunde i takt,  vet du.
I aldersgruppen over 80 kan det nok være litt skjevfordelt i favør menn, men det er slett ikke alle kvinner i den aldergruppen (og heller ikke yngre) som er på jakt etter en partner. 
Det må jo være menn som ikke akkurat kan velge på øverste hylle som er så ekstremt opptatt av å fortelle voksne kvinner at de ikke har noen markedsverdi. Det hjelper bare ikke hvor høyt dere skriker, for vår egen erfaring forteller oss noe annet.

Det er en annen diskusjon. Du siterte meg og vil diskutere noe helt annet. Det er ikke noe poeng, da jeg ikke er uenig med deg om det du skrev.

Når det kommer til aldring er jeg heller ikke uenig. Man kan til og med argumentere for at menn eldres tidligere enn kvinner. Likevel er det en tendens til at aldersforskjellen går andre veier. Personlig tror jeg det handler om hvordan kvinner og menn på gruppenivå vekter sine preferanser. Utseende vs. økonomi, i svært grove trekk. Det gir i så fall en naturlig forklaring på det som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder på at du, på lik linje med de fleste menn, ikke vil se forskjell på 45 og 50.

Det tror jeg i stor grad at jeg gjør, jo. Som lærer i ungdomsskolen er foreldrene til barna ofte i den alderen. På et foreldremøte er det ganske greit å se forskjell på hvem som har sin første unge på ungdomsskolen, og hvem som har sin siste, for å si det sånn. 

For min egen del synes jeg det er langt lettere å gjette på kvinner i slutten av 40-årene og inn i 50-årene enn kvinner i 30-årene. Det skjer som regel en del der hos kvinner, enten man vil det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, kan ikke bare menn bli enige om en dato vi kvinner skal dø på da, også bli ferdig med det? Alle menn kan gå sammen I et råd, og bli enige om at etter en dame har fylt 40 år så kan man drepe alle damer, for da er ikke kvinner verdt å ligge med lenger (og vi vet jo alle at det eneste poenget med en kvinnes eksistens er at menn skal få ligge). 

Sånn.

Kan vi snakke om noe annet nå?

Anonymkode: 2e0c8...c1f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (32 minutter siden):

Det tror jeg i stor grad at jeg gjør, jo. Som lærer i ungdomsskolen er foreldrene til barna ofte i den alderen. På et foreldremøte er det ganske greit å se forskjell på hvem som har sin første unge på ungdomsskolen, og hvem som har sin siste, for å si det sånn. 

For min egen del synes jeg det er langt lettere å gjette på kvinner i slutten av 40-årene og inn i 50-årene enn kvinner i 30-årene. Det skjer som regel en del der hos kvinner, enten man vil det eller ei.

Det er bare bullshit, og det vet du selv. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt bestemte inntrykk - i den grad man kan generalisere - er at markedsverdien/attraktiviteten som datingpartner begynner å falle ganske kraftig i siste halvdel av 30-årene, og deretter går det bare nedover.Brutalt, men sant.

Anonymkode: e55f1...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (58 minutter siden):

Den viser det. Man kam forsøke å tolke den bort på ulike måter, men tendensen er klar.

Kun om man hopper til forhastede konklusjoner, som for eksempel at kvinner gift for andre gang og menn gift for andre gang er gift med hverandre. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bullshit, og det vet du selv. 

Overhodet ikke. Beklager, men en konsekvens av å bli eldre er at man forfaller litt. For mange kvinner skjer dette i slutten av 40-årene og inn i 50-årene. For noen skjer det før, andre senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å være en avvisende bitch, mannfolk i alle voksne aldre liker dette 😄

Anonymkode: 21e46...ef5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (Akkurat nå):

Overhodet ikke. Beklager, men en konsekvens av å bli eldre er at man forfaller litt. For mange kvinner skjer dette i slutten av 40-årene og inn i 50-årene. For noen skjer det før, andre senere.

Akkurat det samme skjer med menn, de eldes og blir mindre lekre og desverre også mye mer late og tiltaksløsr enn kvinner. Jeg mener det skjer fra ca midten av 40-åra for begge kjønn, kanskje litt seinere for kvinner.

To ting videre: Hvis du skal kjøpe deg ung dame, må du ha kronasjer. Skal du ha ekstremt bra ung dame, koster det mange kronasjer, nøyer du deg med mindre bra, kan du kanskje klare det på 600000, forutsatt at hun tjener svært, svært lite. Og det kan da ikke være så hyggelig å være sammen med noen du vet har "valgt" deg av nød og ikke av lyst?

Damer med ressurser og valgmuligheter velger ikke aldrende skrukketroll. Vi i skrukketrollalderen selv kan gjøre det, hvis du har holdt deg godt, ikke er mer enn et par pr eldre enn oss og dessuten har passa på å utvikle klokskap,  humor, varme og sjelelige dyder. Har du huska på det?

Anonymkode: e18a7...8db

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså… er premisset her når man blir uaktuell å date for menn i 25-årsalderen???? Ja, da kan det godt hende at 32 eller 35 eller noe sånt er et relevant tall. Er det egentlig så interessant?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men altså… er premisset her når man blir uaktuell å date for menn i 25-årsalderen???? Ja, da kan det godt hende at 32 eller 35 eller noe sånt er et relevant tall. Er det egentlig så interessant?

Nei, ikke interessant å ha en 25 år gammel barnegutt til kjæreste. 

Anonymkode: 21e46...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...