Gå til innhold

Når er det virkelig kvinner blir utdanka i dating?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jeg ikke fått med meg, men du må gjerne referere til hvor det står så jeg kan gjøre opp min egen mening om hva som har blitt sagt. Tom Hardy er dritsexy, men nå ser veldig få menn ut som Tom Hardy da... 

Anonymkode: 0f362...ebd

Sorry. Jeg er trøtt og det glapp litt for meg her 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes egentlig at det er fælt at vi skriver og leser i en tråd som skal omhandle avdanka kvinner? 😁 Dette høres helt idiotisk ut. Det er vel ingen verken kvinner eller menn som blir avdanka på noe måte? 

men jeg tror jeg ser hvor flere prøver å diskutere men finner ikke helt rette vinklingen / forklaringen

Det skjer noe magisk i en kvinneverden. Når det skjer er veldig individuelt. Det skjer med alle kvinner. men når det skjer finnes det ingen fasit på. For noen skjer det allerede tidlig i tredveårne. Men for de fleste så er det rundt de 40. Så har du dem som holder det gående til de er langt opp i 50 årene. Men av sistnevnte er det veldig få. 

Når dette skillet skjer, så blir kvinnen verken styggere mindre verd eller avdanka. Det som skjer er at kvinnen går over i et eller annet som jeg ikke aner hva jeg skal kalle. Neste fase av livet? at kroppen og sinnet fysisk er med på forvandlingen. Ikke bare det at dem nå ser annerledes på ting, har andre ønsker og visjoner blablabla men noe fysisk forandring som skjer. 

Når denne forvandlingen har tatt plass, så skjer det noe nytt i samspillet når denne kvinnen møter menn. Det er akkurat som at mannen kan både se og "lukte" at forandringen har tatt plass. Nesten som jeg har lyst å si at feromonet har forandret seg og nå gir en annen beskjed til mannen. 😁  

Hvis man på gøy i et selskap der vi alle er pent pyntet og sminket setter 100 kvinner på rad og rekke, vil jeg kunne ha plukket ut de fleste som er "gått over" til gråskalaen først ved å bare se på vedkommende, og resterende etter en kort prat 30 sekunder der man stiller de rette spørsmålene. Grunnen er at det " overnaturlige " auraen rundt dem er borte. Jeg klarer virkelig ikke å finne de rette ordene for dette 😁

Felles for de fleste jeg kjenner som har gått over dette skillet aner ikke noe av det selv de første årene. 

Alt fra hun som alltid var den skikkelig unge 2 barnsmoren som alle ville ha selv om hun var med barn, som alltid fikk blikk og kommentarer fra alle menn som nå enda føler hun er den unge flotte sexy moren men som nå ikke er i nærheten av at menn synes det, og kvinner er overhode ikke lenger verken sjalu eller føler noe fare i forhold til sin mann. 

til hun som fikk alt og alle bare med et smil et nikk og fine setninger og nydelige klær på kroppen, som nå forklarer det hele fraværet med at hun bare er kresen og har for høy standar til at det er nok norske menn 😁

Det skjer en eller annen forvandling hos kvinner som oftest mellom 33 og 42 og hos menn fra 48 til 56 ... ...

jeg klarer ikke sette ord på det. Men ja kvinner blir ikke bare sett på som, men også følt på en annen måte. 

Hva kvinner tenker om menn når de når sin forvandling vet orker jeg ikke skrive om nå siden tråden var om kvinner 😁

Anonymkode: 86b88...e9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes egentlig at det er fælt at vi skriver og leser i en tråd som skal omhandle avdanka kvinner? 😁 Dette høres helt idiotisk ut. Det er vel ingen verken kvinner eller menn som blir avdanka på noe måte? 

men jeg tror jeg ser hvor flere prøver å diskutere men finner ikke helt rette vinklingen / forklaringen

Det skjer noe magisk i en kvinneverden. Når det skjer er veldig individuelt. Det skjer med alle kvinner. men når det skjer finnes det ingen fasit på. For noen skjer det allerede tidlig i tredveårne. Men for de fleste så er det rundt de 40. Så har du dem som holder det gående til de er langt opp i 50 årene. Men av sistnevnte er det veldig få. 

Når dette skillet skjer, så blir kvinnen verken styggere mindre verd eller avdanka. Det som skjer er at kvinnen går over i et eller annet som jeg ikke aner hva jeg skal kalle. Neste fase av livet? at kroppen og sinnet fysisk er med på forvandlingen. Ikke bare det at dem nå ser annerledes på ting, har andre ønsker og visjoner blablabla men noe fysisk forandring som skjer. 

Når denne forvandlingen har tatt plass, så skjer det noe nytt i samspillet når denne kvinnen møter menn. Det er akkurat som at mannen kan både se og "lukte" at forandringen har tatt plass. Nesten som jeg har lyst å si at feromonet har forandret seg og nå gir en annen beskjed til mannen. 😁  

Hvis man på gøy i et selskap der vi alle er pent pyntet og sminket setter 100 kvinner på rad og rekke, vil jeg kunne ha plukket ut de fleste som er "gått over" til gråskalaen først ved å bare se på vedkommende, og resterende etter en kort prat 30 sekunder der man stiller de rette spørsmålene. Grunnen er at det " overnaturlige " auraen rundt dem er borte. Jeg klarer virkelig ikke å finne de rette ordene for dette 😁

Felles for de fleste jeg kjenner som har gått over dette skillet aner ikke noe av det selv de første årene. 

Alt fra hun som alltid var den skikkelig unge 2 barnsmoren som alle ville ha selv om hun var med barn, som alltid fikk blikk og kommentarer fra alle menn som nå enda føler hun er den unge flotte sexy moren men som nå ikke er i nærheten av at menn synes det, og kvinner er overhode ikke lenger verken sjalu eller føler noe fare i forhold til sin mann. 

til hun som fikk alt og alle bare med et smil et nikk og fine setninger og nydelige klær på kroppen, som nå forklarer det hele fraværet med at hun bare er kresen og har for høy standar til at det er nok norske menn 😁

Det skjer en eller annen forvandling hos kvinner som oftest mellom 33 og 42 og hos menn fra 48 til 56 ... ...

jeg klarer ikke sette ord på det. Men ja kvinner blir ikke bare sett på som, men også følt på en annen måte. 

Hva kvinner tenker om menn når de når sin forvandling vet orker jeg ikke skrive om nå siden tråden var om kvinner 😁

Anonymkode: 86b88...e9f

Du var jammen meg generøs med menn. 48, virkelig? 

Anonymkode: 40553...9df

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ergo står det ikke horder av 40 år gamle kvinner og kjemper om de samme 50 år gamle mennene.

Anonymkode: 3435b...41b

Det står ikke horder, men de har en tendens til å velge litt eldre menn enn dem selv. Slik er det, uavhengig av hva man mener om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (8 timer siden):

Min omgangskrets kommer så absolutt fra møblerte hjem også, og jeg bekrefter forsåvidt at kvinner har velvilje til å gå opp i alder på partner når de er i 20- 30 årene, men dette endrer seg. Kvinner 40+ er lite villige til det, og har betydelig større tendenser til å gå ned I alder på partner enn kvinner i 20- 30 årene har. De fleste par hvor mannen er en del eldre enn kvinnen ble etablert mens kvinnen var i 20-30 årene. Noen av dem varer, men det er også betydelig høyere andel brudd i de parene der mannen er 10+ år eldre. I min vide omgangskrets har absolutt ingen par der aldersforskjell er 10+ år vart. De røk i tur og orden, og de fleste av dem da kvinnen var rundt 40 år, og mannen begynte å preges av alder mer enn at det ble ok for kvinnen. 

Jeg merker tendensen selv også. Da jeg var 22 år var jeg sammen med mann som var 12 år eldre, og anså ikke det som en veldig stor utfordring (selv om det var litt ved det), og jeg fant menn som var noe eldre enn meg mest attraktive til jeg plutselig rundt 35 år oppdaget at eldre menn ikke var særlig attraktive for meg, og at det også har utviklet seg videre. Fra 40 og videre har det vært jevnaldrende og noen få år yngre menn jeg finner attraktive. Om jeg ble singel hadde 10 år + vært totalt uaktuelt nå. Den samme utvikling ser jeg hos andre kvinner i min omgangskrets. De som var gift med mann på 10+ år mer er det mest avisende mot menn som er eldre enn dem også. Kanskje ikke så rart, siden de har følt på at alder ikke bare er et tall, og ble single igjen på grunn av nettopp det. Det er få som overhodet dater menn eldre enn dem. Iallefall ikke mer enn 2-4 år eldre, og da er det menn som holder seg svært godt. 

Vi har alle ulike ståsted. Samtidig viser tendensen det den gjør.

Og jeg er for så vidt enig i at en gjør lurt i å ikke gå opp i alder. Personlig er jeg sammen med ei som er ganske jevnaldrende (hun er litt yngre), og om jeg noen gang skulle havne på markedet igjen ville det vært rimelig uaktuelt å gå noe særlig opp i alder. Jeg tror heller ikke det er spesielt lurt å gå veldig ned, da en den yngste på sikt vil innse at de er sammen med noen som er for gamle. Da kan risikere å bli alene til slutt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sprø og ekstreme mennesker overalt, også her på KG. Hvis du leter godt så vil du helt sikkert finne poster av menn hvor de sier at ingen menn kan tenne på en jevnaldrende kvinne. Du vil forøvrig kanskje også finne poster av kvinner som sier at alle menn er svin som burde steriliseres. Noen av de mest ekstreme stemmene synes å være folk som selv har utfordringer, evt er fanget i ekko-kammer og sekterisme.

Det jeg har lest i denne tråden og andre lignende er at menn (som meg selv) sier at de fleste forhold er mellom jevnaldrende, at snittet for forskjell i alder i forhold er noen få år i retning av eldre menn, men at det er betydelig mer vanlig at mannen er 10 år eldre enn kvinnen, enn det motsatte.

Det er altså en tydelig asymmetri. Noen kritiserer dette med personlige anekdoter eller mer eller mindre kreative forklaringer på ssb sine tall.

For å gå til det personlige så er jeg midt i 40-årene, har barn og stasjonsvogn med en kvinne som er 3 år yngre enn meg. Jeg ser og møter vakre kvinner rundt meg og noen ganger kan jeg bli litt tent av kvinner på min egen alder og et godt stykke ned i alder.

Anonymkode: da071...353

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Example skrev (1 time siden):

Og jeg er for så vidt enig i at en gjør lurt i å ikke gå opp i alder. Personlig er jeg sammen med ei som er ganske jevnaldrende (hun er litt yngre), og om jeg noen gang skulle havne på markedet igjen ville det vært rimelig uaktuelt å gå noe særlig opp i alder. Jeg tror heller ikke det er spesielt lurt å gå veldig ned, da en den yngste på sikt vil innse at de er sammen med noen som er for gamle. Da kan risikere å bli alene til slutt.

Det vil være litt paradoksalt hvis en person på 50 er så opptatt av å finne en yngre partner for å unngå å dø alene, at vedkommende ender opp med å leve de neste 40 årene alene (for så å fremdeles dø alene).

Grunnen til at jeg laget barn var ikke at de skal være «selskapsdyr» når jeg blir gammel. For alt jeg vet bor de i Dubai og besøker sin gamle far en gang i året.

Jeg fikk meg ikke hund for at han skal følge meg i graven. Han vil være død lenge før meg.

Jeg fikk meg ikke dame for at hun skulle gråte ved graven min. Derimot så tror jeg på at vi beriker livet for hverandre her og nå, og så får framtiden bli som den blir.

Anonymkode: da071...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (4 timer siden):

Statestikk viser også kun det statistikker viser. Vi kan ikke pålegge alle par å gifte seg for å få bedre statistisk grunnlag, så da må man også klare å ha en tanke om hvem som gifter seg en andre gang og hvorfor, og hvem som ikke gjør det. 

Ja statistikkene viser også akkurat det du tror, så der kan du lene deg trygt på statistikkene. Vil man ha et varig forhold er det absolutt ikke lurt å gå mye opp eller ned i alder, for alle undersøkelser om dette viser at å være på omtrentlig samme alder gir størst mulighet for at det varer, og at hvert år i økt aldersforskjell også gir tiltagende økning i risiko for brudd, til man statistisk sett gis tilnærmet ingen håp. 

De som viser til at statistikkene viser at kvinner foretrekker eldre menn bør jo også etterhvert få med seg at det da er det snakk om 2 år eldre menn i snitt. Altså mer eller mindre jevnaldrende. 2-3 år i forskjell er jo å være temmelig jevnaldrende. At det finnes par med større aldersforskjell er jo klart, men tross aldersforskjell i slike par er altså den store massen sammen med jevnaldrende, i så stor grad at de parene med 10+ år forskjell i totalen er såpass få at de ikke gjør seg særlig bemerket i statistikkene. Par med stor aldersforskjell er nok mer synlige for folk enn egentlig veldig vanlig, for det er ikke engang vanlig nok til at de klarer å påvirke statistikkene til å gi utslag på at joda, noen synes stor aldersforskjell er ok. Gjennomsnittlig har mannen vært rundt 2 år eldre enn kvinnen i gjennomsnitt, ved ekteskap, i årevis. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man blir avdanket i noen aldre, så lenge man er frisk og holder seg godt.  

Ser flotte menn og kvinner i 60 årene som godt kan være attraktive når de tar vare på seg selv.  De er selvfølgelig ikke attraktive for de på tjue-tretti år, men det er heller ikke dem de ønsker oppmerksomhet fra. Jeg er i slutten av femti årene, og ønsker ingen oppmerksomhet fra ungdommer, men finner mange menn på min egen alder interessante. Nå er ikke jeg singel,  men tror jeg fint kunne funnet en ny partner dersom jeg ble singel nå.  

Yngre menn er ikke interessante for meg.  Skulle jeg funnet noen,  måtte han ha vært på min egen alder, pluss/minus 5-6 år. 

Endret av tirben
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er avdanket når du har mistet troen på deg selv, det andre kjønn og du kun ser etter partner fordi det er noe du må. 

Dvs når motivasjonen er borte er du avdanket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har også vært omsvermet siden jeg ble ung, og har ikke merket noe nedgang. 

Nedgang har for så vidt ikke jeg merket noe til heller, siden ingen noen sinne har vært interessert 😅

Anonymkode: 096e5...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mange damer som holder seg bra i 30 årene med riktig kosthold og trening

Anonymkode: a44e0...d31

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Statestikk viser også kun det statistikker viser. Vi kan ikke pålegge alle par å gifte seg for å få bedre statistisk grunnlag, så da må man også klare å ha en tanke om hvem som gifter seg en andre gang og hvorfor, og hvem som ikke gjør det. 

Ja statistikkene viser også akkurat det du tror, så der kan du lene deg trygt på statistikkene. Vil man ha et varig forhold er det absolutt ikke lurt å gå mye opp eller ned i alder, for alle undersøkelser om dette viser at å være på omtrentlig samme alder gir størst mulighet for at det varer, og at hvert år i økt aldersforskjell også gir tiltagende økning i risiko for brudd, til man statistisk sett gis tilnærmet ingen håp. 

De som viser til at statistikkene viser at kvinner foretrekker eldre menn bør jo også etterhvert få med seg at det da er det snakk om 2 år eldre menn i snitt. Altså mer eller mindre jevnaldrende. 2-3 år i forskjell er jo å være temmelig jevnaldrende. At det finnes par med større aldersforskjell er jo klart, men tross aldersforskjell i slike par er altså den store massen sammen med jevnaldrende, i så stor grad at de parene med 10+ år forskjell i totalen er såpass få at de ikke gjør seg særlig bemerket i statistikkene. Par med stor aldersforskjell er nok mer synlige for folk enn egentlig veldig vanlig, for det er ikke engang vanlig nok til at de klarer å påvirke statistikkene til å gi utslag på at joda, noen synes stor aldersforskjell er ok. Gjennomsnittlig har mannen vært rundt 2 år eldre enn kvinnen i gjennomsnitt, ved ekteskap, i årevis. 

Det er jo nettopp det som endrer seg når man gifter seg på nytt, hvor aldersforskjellen øker til nesten det dobbelte. Det er altså en større tendens til aldersforskjell i ekteskap nummer to.

Og akkurat det tror jeg henger sammen med ulike preferanser blant kjønnene. Altså hva vi vekter mest. Utseende for menn, økonomi for kvinner. Da er det ikke så rart at forskjellen faktisk øker, all den tid at den gjennomsnittlige kvinnen har et mer attraktivt utseende når hun er 45 enn når hun er 50. Vi vet også at lønnsforskjellene mellom kjønnene er størst i 50-årene, og at den alderen gjerne er når man tjener best. 

Dette er på gruppenivå. Dette er tendenser. Ganske tydelige tendenser også. Fire år i gjennomsnitt er et betydelig avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (42 minutter siden):

Det er jo nettopp det som endrer seg når man gifter seg på nytt, hvor aldersforskjellen øker til nesten det dobbelte. Det er altså en større tendens til aldersforskjell i ekteskap nummer to.

Og akkurat det tror jeg henger sammen med ulike preferanser blant kjønnene. Altså hva vi vekter mest. Utseende for menn, økonomi for kvinner. Da er det ikke så rart at forskjellen faktisk øker, all den tid at den gjennomsnittlige kvinnen har et mer attraktivt utseende når hun er 45 enn når hun er 50. Vi vet også at lønnsforskjellene mellom kjønnene er størst i 50-årene, og at den alderen gjerne er når man tjener best. 

Dette er på gruppenivå. Dette er tendenser. Ganske tydelige tendenser også. Fire år i gjennomsnitt er et betydelig avvik.

Du glemmer å ta med at jo større aldersforskjell, desto mer ulykkelig ekteskap og desto større risiko for skilsmisse.

Anonymkode: e63b3...3ff

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (11 minutter siden):

Det henger sammen med hvilke type par/personer som gifter seg for andre gang. Alder på mann ved andre ekteskap og alder på kvinner ved andre ekteskap er dessuten bare delvis folk som har giftet seg med hverandre. En god del av kvinnene og mennene disse gifter seg med gifter seg for første gang. Derfor blir statestikker for andre gangs ekteskap mye mer komplisert å lese noe direkte ut fra enn når begge inngår ekteskap for første gang. Mens det å dra ut de som begge gifter seg for første gang fremdeles vil gi et solid tallmateriale å jobbe med, fordi de fleste gifter seg bare en gang, og det første gang, så vil det å hente ut stort nok grunnlag for andre gangs ekteskap gi for lite tallmateriale til å trekke skikkelige konklusjoner. Fordi de som gifter seg for andre gang ikke nødvendigvis gifter seg med folk som også gifter seg for andre gang, og de to tall på alder, kvinner og menn som gifter seg for andre gang ikke henger sammen. Det er ikke nødvendigvis hverandre de har giftet seg med. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trolltunge skrev (46 minutter siden):

Det henger sammen med hvilke type par/personer som gifter seg for andre gang. Alder på mann ved andre ekteskap og alder på kvinner ved andre ekteskap er dessuten bare delvis folk som har giftet seg med hverandre. En god del av kvinnene og mennene disse gifter seg med gifter seg for første gang. Derfor blir statestikker for andre gangs ekteskap mye mer komplisert å lese noe direkte ut fra enn når begge inngår ekteskap for første gang. Mens det å dra ut de som begge gifter seg for første gang fremdeles vil gi et solid tallmateriale å jobbe med, fordi de fleste gifter seg bare en gang, og det første gang, så vil det å hente ut stort nok grunnlag for andre gangs ekteskap gi for lite tallmateriale til å trekke skikkelige konklusjoner. Fordi de som gifter seg for andre gang ikke nødvendigvis gifter seg med folk som også gifter seg for andre gang, og de to tall på alder, kvinner og menn som gifter seg for andre gang ikke henger sammen. Det er ikke nødvendigvis hverandre de har giftet seg med. 

Tendens er likevel klar. Det er poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du glemmer å ta med at jo større aldersforskjell, desto mer ulykkelig ekteskap og desto større risiko for skilsmisse.

Anonymkode: e63b3...3ff

Joda, men det er en annen diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (På 10.12.2023 den 15.58):

Joda, men det er en annen diskusjon. 

En viktigere en. 

Hvorfor tolererer vi og deltar i denne dritten kvinner? Hvorfor skal vi sitte å krangle oss til normal respekt fra tullinger på nett? Det er så mange menn som hadde avblåst denne samtalen med en gang som tull, det er mennene det er verdt å bruke tid med. 

Anonymkode: 40553...9df

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en kvinne som har droppa to stk eldre menn og funnet meg en litt yngre, vil jeg si det var noen fellestrekk mellom de eldre mennene, selv om de var under ti år eldre.

Det største problemet var at de mangla energi. Det var vanskelig å få dratt dem ut i verden og ut av komfortsonen, både fysisk og mentalt. Jeg følte at jrg ble trukket inn i et kjedelig gammelmannsliv, og det ønsket jeg jo ikke.

Det andre problemet var at de alltid hadde vondt et eller annet sted ved lengre turer, vedhogging eller flytting eller hva enn det var. Det var slanke menn som var opptatt av trening, men det hjalp jo ikke. De hadde et voldsomt behov for hvile og avslapning sammenlignet med meg.

Og så var det den mentale gubbefaktoren da. Det var jo et kapittel for seg. Men det mest plagsomme var at de tilsynelatende var mye, mye eldre enn meg, selv om aldersforskjellen var under ti år.

Anonymkode: e18a7...8db

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...