Gå til innhold

Når er det virkelig kvinner blir utdanka i dating?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er virkelig ikke automatikk i dette. Vet om en hel del med unger som ser helt fantastiske ut 🤩 

Anonymkode: 82a6c...7d6

Nettopp. Jeg er over 40, og har 4 unger. Har dessverre stygt ansikt, men samtidig finere kropp enn to kollegaer i 20-årene, flerre av mødrene til barnas venner jeg møter jevnlig i bassenget, og flere andre yngre og jevnaldrende. Jeg har blant annet fortsatt faste pupper og fast rumpe, er kun 3 kilo over normalvekt og har lange bein. 

Anonymkode: 3435b...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mmm...herlig med det sterke kjønns ridderlige og tapre natur...Satser på at min smukkas er bedre. Nok en grunn til at kvinner bør styre langt unna eldre menn, de kommer seg ikke ur av forholdet når mannen begynner å bli en belastning, og de ofrer tid på en fyr som neppe ofrer noe tilbake. Dårlig butikk.

Anonymkode: e18a7...8db

Men slike veike menn vil vi jo uansett ikke ha, så like greit at de drar.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke uenig i at demografi har noe å si for hvor lett det er for single å finne en partner, men jeg er uenig i at selv om det vil være lettere for en jente med godt lynne eller en sjarmør oppi årene, er ikke en  kvinne på 40 avdanket. Muligheten er ikke null. Det at noe er mer sannsynlig betyr ikke at de andre alternativene eksisterer.

Hun er ikke avdanket. Min kone er over 40, og er sykt flott og fin innenfor alle områder. Kan ikke komme på noen yngre eller eldre enn henne som kan måle seg med henne.

PS. Hun (min kone) er yngre enn meg, på grunn av at i den sosiale kontekst som vi var i, så ble det resultatet. Ja, jeg er romantiker så vil ikke helt tro på det, men på den tiden var det mye mer sannsynlig at jeg skulle bli kjent med og betatt av en yngre singel kvinne enn enn eldre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner blir da aldri utdanka i dating. Det er menn som blir det. 

Eldre kvinner er kjempepopulære blandt unge kjekke menn, blandt jevnaldrende menn og blandt eldre menn. 

Eldre menn derimot er ikke veldig populære hverken blandt yngre eller jevnaldrende kvinner. 

Ikke la noen aldersshame deg eller få deg til å tvile på din egen verdi. Menn som påstår at kvinner synker i verdi er menn som uansett har et nedlatende syn på kvinner generelt som kjønn og det er menn du vil holde deg unna 

Anonymkode: 91c69...399

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tror ikke man kan sette en universell alder for når damer blir mindre interessante for menn. Dessuten vil en 30 år gammel dame kanskje være mindre interessant for menn i tidlig 20 årene, men hun er da like aktuell for menn 30-40-50 års alderen. Jeg tror også at det er de færreste menn 35+ som faktisk ønsker seriøse forhold med 20 åringer - det tenker jeg er mer en fantasi/myte. For min del som er 28 år, så sliter jeg med å se at jeg har noe mindre «markedsverdi» sammenlignet med da jeg var 22. jeg blir enda spurt om leg på polet, noe jeg tolker som at jeg ikke ser ut som jeg nærmer meg 30. Da jeg var 22 jobbet jeg i butikk og visste ikke helt hva jeg ville. Nå har jeg master innen IT-sikkerhet og tjener betydelig bedre. Synes bare det høres ut som en dårlig deal å aktivt velge bort etablerte, sunne, spreke kvinner til fordel for noen som er 5 år yngre

Anonymkode: ed01e...6c5

Det er ikke at damen er mindre interessant for menn, men at det er flere andre damer som er interessert i samme mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kvinner blir da aldri utdanka i dating. Det er menn som blir det. 

Eldre kvinner er kjempepopulære blandt unge kjekke menn, blandt jevnaldrende menn og blandt eldre menn. 

Eldre menn derimot er ikke veldig populære hverken blandt yngre eller jevnaldrende kvinner. 

Ikke la noen aldersshame deg eller få deg til å tvile på din egen verdi. Menn som påstår at kvinner synker i verdi er menn som uansett har et nedlatende syn på kvinner generelt som kjønn og det er menn du vil holde deg unna 

Anonymkode: 91c69...399

Jeg er en av de som synes det er ekstremt digg å ikke bli valgt av alle og spesielt ikke menn som snakker om at kvinner synker i verdi med alderen. det handler om at jeg ønsker en partner jeg kan ta med utendørs uten at han blir helt krakilsk med masse underlige teorier. Og jeg foretrekker menn som liker kvinner.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (22 minutter siden):

Det er ikke at damen er mindre interessant for menn, men at det er flere andre damer som er interessert i samme mann. 

Ja for det er svært få menn som egner seg i en relasjon og innehar det de fleste kvinner i dag ser etter. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Jeg er en av de som synes det er ekstremt digg å ikke bli valgt av alle og spesielt ikke menn som snakker om at kvinner synker i verdi med alderen. det handler om at jeg ønsker en partner jeg kan ta med utendørs uten at han blir helt krakilsk med masse underlige teorier. Og jeg foretrekker menn som liker kvinner.

Enig! De fleste menn som er single i dag liker ikke kvinner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fremmed fugl said:

Menn liker å fortelle seg selv det, men jeg var vært på byen med mange kvinner i 20-årene og de gjør virkelig narr av menn i 30- og 40-årene når de legger an på dem. 

2 minutter siden, EvigSingel said:

Ja for det er svært få menn som egner seg i en relasjon og innehar det de fleste kvinner i dag ser etter. 

Jeg er tilbøyelig til å være enig

Anonymkode: 0f362...ebd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet at i hvert femte (!) ekteskap så er kvinnen eldre enn mannen? Statistisk sett har for øvrig forhold med stor aldersforskjell minst sjanse for å lykkes. Så nei, ikke ALLE menn er sammen med MYE yngre kvinner. De fleste par er jevnaldrende +/- 3 år. 

Desto flere kvinner som er eldst, desto større må jo aldersforskjellen være på motsatt side, for å få et snitt der mannen er 4 år eldre. 

Anonymkode: 31938...d70

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe stort skille mellom kjønnene her. Jeg er kvinne på 50 år. Jeg ville ikke hatt en mann på 20-30 år. Det er for ungt. Selv om de har gilf-fantasier så det holder og er tilgjengelig 24/7. 40 år og oppover er helt ok, også til forhold. Jeg synes menn er pene bare til de fyller 40 år. Etterpå er det noen få som er pene, men det er veldig mye lengre mellom dem enn i lavere aldersklasser. Jeg liker heller ikke veldig skrukkete menn, og her er forskjellen fra individ til individ enorm fra 30 år og oppover, selv om folk ikke røyker lengre som på 90-tallet (da blir man helskrukkete).

Jeg ser ikke mange flere kjekke menn enn vakre kvinner over 50 år. Jeg opplever ikke å være avdanket på kjønnsmarkedet, menn virker langt mer opptatt av intellekt og personlighet enn jeg innbilte meg da jeg var yngre. Jeg kunne nok absolutt finne en kjæreste. Men det er langt  mellom de intelligente mennene, mange er ganske enkle eller middelmådige. Og avdanket i følelseslivet, liten tro på romantikk. Det er et større problem enn utseende. 

Anonymkode: 861b6...1bc

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 time siden):

Tja, aldersforskjellen er der allerede ved første giftemål, men den øker ved andre.

Jeg tror nok det i grunn er ganske enkelt. Menn og kvinner har ulike preferanser. Menns viktigste preferanse (statistisk sett) er utseende, for kvinner er det økonomisk stabilitet. Utseende forfaller med årene, mens økonomien blir gjerne bedre. Det er nok en sterk bidragsyter til at de mennene som kan gjerne finner seg en noe yngre partner andre gang, mens kvinner lar god økonomi veie opp for noen ekstra år på baken. Menn i 50-årene med mye på stell finner seg ofte ei i 40-årene. 

For damene er ikke dette nødvendigvis et problem før de kommer opp i 50-årene selv. Vi har jo en annen tråd her som nettopp har diskutert dette. De jevnaldrende mennene i 50-årene fremstår som håpløse. Dette er ganske naturlig, da de mer attraktive kan velge mellom enten de mest attraktive single kvinnene i 50-årene og de litt yngre. Det blir også vanskelig å gå ned i alder, da for menn i 40-årene er de fleste kvinner i 50-årene uaktuelle som partnere. Med noen unntak.

Det er flere faktorer i dette. Ikke minst at det i hovedsak er de menn som er sammen med en del år yngre kvinne som ender opp med å GIFTE SEG igjen. Trolig fordi kvinnen ikke har vært gift tidligere og/eller de får felles barn. Spesielt det siste er lite aktuelt for jevnaldrende som slår seg sammen når de er 40 + år. Statestikker ekteskap, runde to, sier lite om hvor mange som er par og aldersforskjellen generelt, siden veldig mange avstår fra å gifte seg enda en gang. 

Det jeg ser rundt er at kvinner er mindre villige til å gå opp i alder på partner med årene. Mens det ikke var helt uvanlig at en del kvinner gikk opp 10+ i alder på partner i 20 og 30 årene er holdningen til slikt generelt veldig annerledes hos single kvinner i 40- 50 årene. Veldig få er villige til å gå mye opp i alder, og flere går nedover i alder. Gifte seg igjen er det imidlertid få som gjør. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet at i hvert femte (!) ekteskap så er kvinnen eldre enn mannen? Statistisk sett har for øvrig forhold med stor aldersforskjell minst sjanse for å lykkes. Så nei, ikke ALLE menn er sammen med MYE yngre kvinner. De fleste par er jevnaldrende +/- 3 år. 

Mange menn over 50 opplever erektil dysfunksjon. Mange kvinner over 40 vil gjerne ha et sexliv. Ergo har en mann på 50 ofte lite å tilby en kvinne på 40. I Norge i 2023 trenger ikke kvinner å bli forsørget. Kvinner vil også nyte sexliv og ikke være frastøtt mannens kropp og ansikt. Derfor er det ikke sant at vi tar til takke med gamle, lite pene menn for å bli forsørget.

At man trenger å fremheve at en av fem er eldre sier det meste.

Kvinner trenger ikke å bli forsørget, men de søker likevel partnere med god økonomi. Det handler om biologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne på 45 der beilere i flere titalls står i kø. 

Anonymkode: 5e708...e0d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trolltunge skrev (31 minutter siden):

Det er flere faktorer i dette. Ikke minst at det i hovedsak er de menn som er sammen med en del år yngre kvinne som ender opp med å GIFTE SEG igjen. Trolig fordi kvinnen ikke har vært gift tidligere og/eller de får felles barn. Spesielt det siste er lite aktuelt for jevnaldrende som slår seg sammen når de er 40 + år. Statestikker ekteskap, runde to, sier lite om hvor mange som er par og aldersforskjellen generelt, siden veldig mange avstår fra å gifte seg enda en gang. 

Det jeg ser rundt er at kvinner er mindre villige til å gå opp i alder på partner med årene. Mens det ikke var helt uvanlig at en del kvinner gikk opp 10+ i alder på partner i 20 og 30 årene er holdningen til slikt generelt veldig annerledes hos single kvinner i 40- 50 årene. Veldig få er villige til å gå mye opp i alder, og flere går nedover i alder. Gifte seg igjen er det imidlertid få som gjør. 

Jeg tror nok man ser litt hva man vil se ut fra ståsted. Nå er jeg ikke så gammel at jeg har venner i den alderen selv, men for eksempel ved å se på foreldrene til mine venner for eksempel. Det er gjerne et noe høyere aldersspenn enn blant de yngre. Flere av fedrene der har nye damer, og noen er gift, alle med damer som er yngre. Det henger nok sammen med at de fleste i min omgangskrets kommer fra ganske møblerte hjem og fedrene i så måte kan være ganske attraktive for noe yngre kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (2 minutter siden):

Jeg tror nok man ser litt hva man vil se ut fra ståsted. Nå er jeg ikke så gammel at jeg har venner i den alderen selv, men for eksempel ved å se på foreldrene til mine venner for eksempel. Det er gjerne et noe høyere aldersspenn enn blant de yngre. Flere av fedrene der har nye damer, og noen er gift, alle med damer som er yngre. Det henger nok sammen med at de fleste i min omgangskrets kommer fra ganske møblerte hjem og fedrene i så måte kan være ganske attraktive for noe yngre kvinner.

Da er de kanskje golddiggere? Du skjønner, damer med nok penger synes ikke 10 år eldre menn er så tiltrekkende. Egentlig synes nok ingen kvinner det, men i nøden spiser som kjent fanden fluer.

Anonymkode: e18a7...8db

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Example said:

Min erfaring er, når jeg ser på samme, er at menn fra møblerte menn er at de velger seg noen på samme alder og samme nivå. De som ikke har så mye å skryte av, de som ikke klarer å få seg noe, løper etter yngre damer. Så akkurat her så tror jeg faktisk det ikke er noe fasit på hva som er sant eller ikke. Det er nok mer på preferanser. 

Anonymkode: 0f362...ebd

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (57 minutter siden):

Ja. Ikke uenig i det.

Ergo står det ikke horder av 40 år gamle kvinner og kjemper om de samme 50 år gamle mennene.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...