Gå til innhold

Når er det virkelig kvinner blir utdanka i dating?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Er uinteressant hva man søker i forhold til det jeg prøver å forklare. På grunn av de to faktorer som jeg nevnte vil menn som er 50 år ha mindre konkurranse fra andre menn enn dem som er 25 år. Om det nå er dype gode langsiktige forhold eller uforpliktende forhold dem er ute etter. 

Ja om man ser på kvantitet vil de det – om det hadde vært en konkurranse. Det å finne noen som er villige til å gi deg sex og noen som man vil ha en relasjon til enten det er partner, sex eller vennskap er for meg veldig ulike ting. I alle disse relasjonene ser jeg etter personer som liker meg og ikke vil vinne et samleie med meg fordi andre menn også kunne tenke seg det.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 32 og skjønner ikke hvor i all verden dette snakket på KG om "utdanka" damer på over 30 kommer fra. Det er absolutt ikke noe vanskeligere å finne date nå enn da jeg var 23, kanskje unntatt at jeg selv er litt mer kresen nå.

De ekle gamle mennene som sikla på meg da jeg var 23 bare fordi jeg var 23, har endelig begynt å gi seg og jeg kan faktisk treffe skikkelige folk.

Anonymkode: 22161...745

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alle gjennomsnittlige menn rundt meg er, eller har vært, i et forhold. 

Anonymkode: 3435b...41b

Og dette har… hva… med popularitet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

hører stadig at kvinner ikke blir utdanka før den er i slutten av 40 årene, men det stemmer ikke helt med realiteten rundt meg. Føler at kvinner blir satt til side rundt 27-32 også enda mer utestengt etter 33.

ser at de dater menn de faktisk ikke hatt sett mot retningen til. Merker også en hopp i match av menn som ellers ikke fikk match tidligere. Hva er deres syn?

ps. Vil helst ikke høre skrøner om at en kvinne på 70 får fortsatt like mye oppmerksomhet av 20 åringer. 

Anonymkode: 65ac3...da2

Må si jeg blir litt fascinert av noen menneskers behov for å trykke andre ned for å ikke føle seg mindreverdig…

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

hører stadig at kvinner ikke blir utdanka før den er i slutten av 40 årene, men det stemmer ikke helt med realiteten rundt meg. Føler at kvinner blir satt til side rundt 27-32 også enda mer utestengt etter 33.

ser at de dater menn de faktisk ikke hatt sett mot retningen til. Merker også en hopp i match av menn som ellers ikke fikk match tidligere. Hva er deres syn?

ps. Vil helst ikke høre skrøner om at en kvinne på 70 får fortsatt like mye oppmerksomhet av 20 åringer. 

Anonymkode: 65ac3...da2

Merker ingen forskjell på nå,36, og da, 26. Men jeg er pen, har god økonomi og har barn så er vel attraktiv sånn sett for menn som vil ha en litt yngre kone som er ferdig med småbarnstiden og ikke skal ha flere

Anonymkode: 6cce7...136

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har en fordel tidlig i livet, mens den fordelen blir gradvis mindre etter hvert. Menn "får tilgang" på stadig flere kvinner når de kommer opp i 20-årene og inn i 30-årene, og slik holder det seg gjerne videre i livet.

Noe av det handler om det rent biologiske i at kvinner kun kan få barn i en viss alder, men også det at vi som kjønn har litt ulike preferanser. Menn er mer utseendefokusert, og når man eldes skjer det gradvis litt der, mens kvinner er mer fokusert på økonomi og forsørgerevne. Økonomien blir gjerne bedre utover i det voksne livet, mens utseende gradvis forfaller.

På den måten kan en 20 år gammel mann slite fordi jevnaldrende kvinner fort velger noen litt eldre, og svært sjelden yngre. En mann på 30 kan være aktuell for kvinner i et vidt spenn i alder, mens en mann på 50 gjerne har gode muligheter på damer ned i 30-årene og oppover. En kvinne på 50 vil, med mindre hun er svært attraktiv, slite med alle som er yngre enn seg selv, og selv jevnaldrende vil fort se forbi henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fluefisker1 skrev (26 minutter siden):

Må si jeg blir litt fascinert av noen menneskers behov for å trykke andre ned for å ikke føle seg mindreverdig…

Helt enig, det er et tilbakevendende tema dette på KG. Det virker som om ideen om at kvinner en dag føler seg uønsket er den eneste grunnen enkelte har for å stå opp om morgenen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (23 minutter siden):

Kvinner har en fordel tidlig i livet, mens den fordelen blir gradvis mindre etter hvert. Menn "får tilgang" på stadig flere kvinner når de kommer opp i 20-årene og inn i 30-årene, og slik holder det seg gjerne videre i livet.

Noe av det handler om det rent biologiske i at kvinner kun kan få barn i en viss alder, men også det at vi som kjønn har litt ulike preferanser. Menn er mer utseendefokusert, og når man eldes skjer det gradvis litt der, mens kvinner er mer fokusert på økonomi og forsørgerevne. Økonomien blir gjerne bedre utover i det voksne livet, mens utseende gradvis forfaller.

På den måten kan en 20 år gammel mann slite fordi jevnaldrende kvinner fort velger noen litt eldre, og svært sjelden yngre. En mann på 30 kan være aktuell for kvinner i et vidt spenn i alder, mens en mann på 50 gjerne har gode muligheter på damer ned i 30-årene og oppover. En kvinne på 50 vil, med mindre hun er svært attraktiv, slite med alle som er yngre enn seg selv, og selv jevnaldrende vil fort se forbi henne. 

For der første: Det er ikke hyggelig med slibrig og innpåsliten..."oppmerksomhet"/seksuell trakassering, noe nesten alle unge damer blir utsatt for. For det andre er det ikke spesielt vanskelig å komme seg på dater eller få seg kjæreste som kvinne over 50, men kunsten er å finne en mann det er mer gøy og glede enn styr med. Men det er det samme gjennom hele livet forsåvidt.

Anonymkode: e18a7...8db

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 time siden):

Ja om man ser på kvantitet vil de det – om det hadde vært en konkurranse. Det å finne noen som er villige til å gi deg sex og noen som man vil ha en relasjon til enten det er partner, sex eller vennskap er for meg veldig ulike ting. I alle disse relasjonene ser jeg etter personer som liker meg og ikke vil vinne et samleie med meg fordi andre menn også kunne tenke seg det.

Vet ikke hva du prøver å si med kvantitet. 

En mann på 50 år vil ha lettere å bli kjent med en kvinne som han matcher med en hva en mann på 25 år vil ha.

For kvinner vil det være motsatt. Det er en funksjon av sosial kontekst. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (9 minutter siden):

En mann på 50 år vil ha lettere å bli kjent med en kvinne som han matcher med en hva en mann på 25 år vil ha.

Hvorfor tror du dette? Har du noen link til statistikk? Jeg har derimot link til statistikk som sier at de fleste menn som er barnløse etter fylte 40, vil aldri oppleve å bli far. Dette korrelerer ikke med dine påstander.

Anonymkode: 3435b...41b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for å ikke få min jevnaldrende drømmemann, men resten av menn går det bra at ikke liker meg, skal jo ikke noe med dem uansett 😊 

Anonymkode: 40553...9df

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (11 minutter siden):

Det jeg prøver å formidle at å være singel i 20-årene er litt som å være på kinarestaurant der de har 100 retter å velge mellom, men alt er enten plommesaus eller soya saus. Masse muligheter og man blir mett. Om man er 40, går man kanskje på en restaurant der man ikke har så mye å velge mellom, men rettene er nyysommelig satt sammen. Kvaliteten og prisen er høyere, men er man gira på billig kinamat, får man ikke det.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (16 minutter siden):

Det jeg prøver å formidle at å være singel i 20-årene er litt som å være på kinarestaurant der de har 100 retter å velge mellom, men alt er enten plommesaus eller soya saus. Masse muligheter og man blir mett. Om man er 40, går man kanskje på en restaurant der man ikke har så mye å velge mellom, men rettene er nyysommelig satt sammen. Kvaliteten og prisen er høyere, men er man gira på billig kinamat, får man ikke det.

Gir ikke fornuft. Disse godt sammensatte rettene finnes både når man er 25 eller 50, og Kina maten også. Mer av både og for enn mann på 50 enn for enn mann på 25.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri? Av 20 åringer? Tja, kanskje i 30-40 årene, men av 50 åringer? 70 årene muligens. Osv

Anonymkode: b8283...a31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (7 minutter siden):

Gir ikke fornuft. Disse godt sammensatte rettene finnes både når man er 25 eller 50, og Kina maten også. Mer av både og for enn mann på 50 enn for enn mann på 25.

Jeg har ikke sagt at menn ikke har valgmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For der første: Det er ikke hyggelig med slibrig og innpåsliten..."oppmerksomhet"/seksuell trakassering, noe nesten alle unge damer blir utsatt for. For det andre er det ikke spesielt vanskelig å komme seg på dater eller få seg kjæreste som kvinne over 50, men kunsten er å finne en mann det er mer gøy og glede enn styr med. Men det er det samme gjennom hele livet forsåvidt.

Det første du skriver er en stråmann, og har ingenting med innlegget jeg skrev å gjøre. 

Kvinner over 50 får seg dater de også, men at de har det verre enn unge kvinner er det ingen tvil om. Jevnaldrende menn i samme situasjon finner seg gjerne noen litt yngre om de kan, mens kvinnene sjeldent har den samme luksusen av å kunne gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helene1982 skrev (4 timer siden):

At flere menn er eldre enn kvinnen i relasjoner er ikke en følelse men en objektiv realitet. Er du enig i det?

Jeg er ikke enig i det. Det er fakta at generelt på landspasis er menn eldre enn sin kvinnelige partner.

Tall fra ssb viser at langt flere menn er gift med en 10 år yngre kone enn motsatt. Det finnes både biologiske og kulturelle grunner til at det kan være slik.

Hvis du ikke er enig i det så må du vel basere deg på følelser heller enn fakta 

Sitat

Jeg lurer veldig på hvorfor dette er relevant for at kvinner over 27 er avdanket. Det er noen store aldersforskjeller, men de fleste velger en partner rundt egen alder. Er du enig i det?

Ja, de fleste velger noen rundt sin egen alder, ofte er mannen et par år eldre enn kvinnen.

Jeg ser ikke hvorfor dette skal være kontroversielt. Statistikken finnes og vi kan sikkert finne 100 måter å beskrive grafen med ord men ting er som de er.

Jeg mener ikke at kvinner på over 27 år er avdanket, så det er ikke et utsagn jeg behøver å forsvare.

Mange menn på 35-40 synes at det hadde vært flott med en kjæreste på 28. Det unner jeg dem. Mange kvinner på 35-40 synes at det et kjipt. Det forstår jeg godt.

Anonymkode: da071...353

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 27 og mannfolka springer etter meg mer enn noen gang :vetikke: Og ikke bryr de seg om at jeg sier jeg allerede har en mann. 

Anonymkode: a4fb0...5f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (16 minutter siden):

Det første du skriver er en stråmann, og har ingenting med innlegget jeg skrev å gjøre. 

Kvinner over 50 får seg dater de også, men at de har det verre enn unge kvinner er det ingen tvil om. Jevnaldrende menn i samme situasjon finner seg gjerne noen litt yngre om de kan, mens kvinnene sjeldent har den samme luksusen av å kunne gjøre det. 

Tja, jeg kjenner mange kvinner som er sammen med jevnaldrende eller litt yngre menn. Mann over 55 når en kvinne er ca 50 er...litt...lav status. Vi velger annerledes når vi kan, og mange av oss kan.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tall fra ssb viser at langt flere menn er gift med en 10 år yngre kone enn motsatt. Det finnes både biologiske og kulturelle grunner til at det kan være slik.

Hvis du ikke er enig i det så må du vel basere deg på følelser heller enn fakta 

Ja, de fleste velger noen rundt sin egen alder, ofte er mannen et par år eldre enn kvinnen.

Jeg ser ikke hvorfor dette skal være kontroversielt. Statistikken finnes og vi kan sikkert finne 100 måter å beskrive grafen med ord men ting er som de er.

Jeg mener ikke at kvinner på over 27 år er avdanket, så det er ikke et utsagn jeg behøver å forsvare.

Mange menn på 35-40 synes at det hadde vært flott med en kjæreste på 28. Det unner jeg dem. Mange kvinner på 35-40 synes at det et kjipt. Det forstår jeg godt.

Anonymkode: da071...353

Tror min grunn til å reagere er fordi jeg ikke vil ha en mann som er 10 år eldre. Så når det sies som en  forventing må jeg bryte inn å si nei, mest for å kjempe for at ikke den tanken skal sette seg for mye som en normal, for da øker sannsynligheten at det kun er menn som er eldre som prøver seg å da blir jeg singel for alltid. 

Anonymkode: 40553...9df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...