Gå til innhold

Når er det virkelig kvinner blir utdanka i dating?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er over 30 og faktisk føler at jeg får mer oppmerksomhet nå. Men er gift og har 2 barn i tillegg så skjønner ingenting 😅 slapp tobarnsmor i forhold. Forklar meg dette...

Anonymkode: 04c03...3e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn som likte meg bedre som 22 åring er ikke menn jeg vil deite som 32 åring, så sånn sett ordnere det seg fint ut. 

Anonymkode: b2a15...645

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avdanka og avdanka. Jeg blir ikke sjekket opp av 28 år gamle hunker lengre, men menn på min egen alder, som og er skilt og 50/50 forelder. For noen er det avdanka, for meg er det naturlig. Vi er i forskjellige livsfaser. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (51 minutter siden):

Jeg har aldri hørt at mennesker blir omtalt som at de har "godt lynne" En hund med godt lynne derimot har jeg hørt om. Jeg har heller ikke hørt om en trivelig hund. Stråmenn er påstander som legges i munnen på andre debatanter, som beskriver meninger de ikke har sagt. Som at man sier "trivelig", ja huff og huff. Ingen av oss tror at jeg er imot mennesker eller hunder som er trivelige.

Øhhh…?

Helene1982 skrev (1 time siden):

Om du mener at kvinner over en viss alder opplever skjeldnere at menn klår på dem, sier at de er attraktive og har godt lynne, er det riktig. Blant denne typen menn er vi absolutt avdanket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hører stadig at kvinner ikke blir utdanka før den er i slutten av 40 årene, men det stemmer ikke helt med realiteten rundt meg. Føler at kvinner blir satt til side rundt 27-32 også enda mer utestengt etter 33.

ser at de dater menn de faktisk ikke hatt sett mot retningen til. Merker også en hopp i match av menn som ellers ikke fikk match tidligere. Hva er deres syn?

ps. Vil helst ikke høre skrøner om at en kvinne på 70 får fortsatt like mye oppmerksomhet av 20 åringer. 

Anonymkode: 65ac3...da2

Hva mener du egentlig? Kvinner over 40-50 år er selvfølgelig ikke på markedet for 20-30 åringer. Det sier seg selv, ulik livssituasjon, ønsker, preferanser osv. Men de er ikke utdanka for de single i samme aldersgruppe som er ute etter forhold og sex med jevnaldrende. Se bort i fra dysfunksjonelle menn over 50 som løper etter unge jenter. 

Endret av KraKriAm
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde faktisk en samtale med kjæresten min om dette for litt siden 😄 vi er i 40 åra begge to. 

Det startet med jeg fortalte om en samtale jeg hadde med en yngre kollega.  Hun følte seg utrygg for å gå på julebord fordi hun får mye uønsket oppmerksomhet fra eldre menn på jobben.

Hun sa hun fattet ikke hvorfor de trodde hun var interessert, de var jo kjempegamle ( 50 +) men hun syntes det var ubehagelig siden hun ikke ville være uhøflig men når hun snakket med dem dro dem de over i slibrigheter og antydninger ganske fort. 

Og jeg sa til min kjæreste at jeg forstår henne og jeg husker menn oppførte seg sånn mot meg, etter jeg gikk ut av et forhold i slutten sv 20 åra og fram til jeg ble rundt 35 - 40. Usikker når det avtok . 

Vi diskuterte litt grunnen, han mener jo de fpr oppmerksomhet fordi de er unge og pene, og det tror jeg og. Men jeg tror i tillegg at det kan være fordi noen menn syns det er skumlere å oppføre seg slik mår jeg er " godt voksen" fordi jeg som godt voksen har livserfaring til å sette ned foten for den type tilnærmelser. Og trygg nok på meg selv til å ikke være redd for hva de tenker om meg også videre  det er jo en kjent sak at mange går etter de som er mest sårbare og ikke kan eller tør å si nei. Som noen over her sier da har " godt lynne" . 

Men forhold er jo ikke noe problem, jeg har jo som sagt en kjæreste som er både ordentlig, seriøs, snill og vi har gjensidig respekt og glede av hverandre  jeg trenger ikke oppmerksomhet fra mange, kun den ene riktige ❤ 

Det kan jo igså være at som yngre, er bade mange kvinner og menn mer interessert i oppmerksomhet og ha et større bekreftelsebehov, slik at de er mer åpen for tilnærmelser? 

Anonymkode: 01af3...9ae

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 time siden):

Jeg tror det er her vi snakker forbi hverandre. Jeg er ikke uenig i at en attraktiv kvinne på 22 får mer oppmerksomhet enn meg. Både i bybildet og på Tinder. Men jeg er over 40 år, og har fulltidsjobb. Jeg trenger ikke bekreftelse frs så mange menn som mulig. Jeg trenger heller ikke at noen konkurrerer om meg da jeg ser etter en mann som ser på forhold på samme måte som jeg gjør – noe vi velger sammen, om vi har kjemi. Om du mener at kvinner over en viss alder opplever skjeldnere at menn klår på dem, sier at de er attraktive og har godt lynne, er det riktig. Blant denne typen menn er vi absolutt avdanket.

Jeg bare sier at:

Hvis 10 kvinner møter opp på en singelfestival der det er 100 menn så vil mennene oppleve hardere konkurranse, enn hvis 100 kvinner møter opp på en singelfestival med 10 menn.

Som selvfølgelig ikke har noe med hvor "attraktive" de som var på disse to festivalene er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (2 timer siden):

Korrekt.

Bortsett fra at helt ned på den gjennomsnittlige mannens nivå kommer nok de fleste kvinner i praksis aldri. For det er fryktelig lavt.

Så her er det noe galt med premisset.

Min far ble enkemann for noen år siden. Han er slank, sprek, har alle tennene, god til å danse og kjører bil.

Han er super populær. Såpass at jeg har måttet ta en prat med han. Det er utrolig mange single voksne damer og enker. Han sjonglerer mellom 3-4 kontinuerlig .Han blir invitert til middag hos Astrid, spiser lunsj med Anne og blir med på hytta til Turid. 

Damer er i flertall på alle pensjonist turer, fester og  handleturer til Sverige (buss) mm. Han blir invitert til middag og lunsj i hytt og pine . Utrolig mange damer som trenger hjelp til småting rundt i huset og er ensomme.

Han var gift med min mor i 45år og var bekymret for han skulle ensom. Det var ubegrunnet. 

Anonymkode: 2bf27...527

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hører stadig at kvinner ikke blir utdanka før den er i slutten av 40 årene, men det stemmer ikke helt med realiteten rundt meg. Føler at kvinner blir satt til side rundt 27-32 også enda mer utestengt etter 33.

ser at de dater menn de faktisk ikke hatt sett mot retningen til. Merker også en hopp i match av menn som ellers ikke fikk match tidligere. Hva er deres syn?

ps. Vil helst ikke høre skrøner om at en kvinne på 70 får fortsatt like mye oppmerksomhet av 20 åringer. 

Utdanka i forhold til hva? Snakker vi om oppmerksomhet i forhold til andre kvinner? Snakker vi om at visse menn velger yngre kvinner uavhengig av personlighet, livsstil etc? Hva er konkurranse reglene på de konkurransene som du mener at kvinnene i 40 årene taper til 20 åringene? Og hva er premien? Hva er de vi prøver å vinne som vi ikke vinner?  

Anonymkode: bfd0f...f83

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min far ble enkemann for noen år siden. Han er slank, sprek, har alle tennene, god til å danse og kjører bil.

Han er super populær. Såpass at jeg har måttet ta en prat med han. Det er utrolig mange single voksne damer og enker. Han sjonglerer mellom 3-4 kontinuerlig .Han blir invitert til middag hos Astrid, spiser lunsj med Anne og blir med på hytta til Turid. 

Damer er i flertall på alle pensjonist turer, fester og  handleturer til Sverige (buss) mm. Han blir invitert til middag og lunsj i hytt og pine . Utrolig mange damer som trenger hjelp til småting rundt i huset og er ensomme.

Han var gift med min mor i 45år og var bekymret for han skulle ensom. Det var ubegrunnet. 

Ser for meg at oppegående og aktive pensjonistmenn kan velge og vrake om de vil 😄 De har jo kanskje en felles forståelse om at venner " for hygge" og turvenner er ideelt da de er ferdig med familielivet og har hatt " den store kjærligheten".  Og ikke har så mye behov for å gå inn I det på nytt, men likevel vil ha et aktivt og hyggelig sosialt liv? 

Anonymkode: 01af3...9ae

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 timer siden):

Det jeg reagerer på at at påstanden om at kvinner som enkelte menn her på KG ikke finner attraktive er avdanket

Å si at «alle kvinner over 50 er avdanket» er både feil og utrivelig.

Sitat

Jeg forstår at jeg ikke kan bevise noe mot at TS eller andre "føler" en virkelighet. spørsmålet er jo hvorfor enkelte menn opplever det relevant å fortelle om hvilke kvinner som ikke er deres referanse.

At flere menn er eldre enn kvinnen i relasjoner er ikke en følelse men en objektiv realitet. Er du enig i det?

Å fortelle hvilke preferanser man selv har er noe annet enn å fortelle om hvilke preferanser et kjønn har i gjennomsnitt (selv om samme poster kan blande de to sammen).

Det finnes et betydelig antall poster her inne hvor kvinner erklærer hvilke menn de ikke prefererer. Reagerer du like sterkt på dem? På en måte er det vel naturlig å beskrive hva man liker/ikke liker. Så lenge man klarer å ha en ok tone så synes jeg at det er helt greit.

Sitat

Jeg er veldig klar over at man ikke kan diskutere mot følelser.

Tja. Hvis jeg forteller at jeg føler for å slå naboen i hodet så er det fornuftig av deg eller andre å argumentere med at det ikke er så innmari lurt.

Jeg tror at du bør være klar over faren for at vi avskriver andres argumenter som «føleri» når vi misliker ståstedet deres.

Sitat

Jeg støtter alle som vil date en på 23 i å gjøre det, jeg forstår heller ikke at noen oppfatter andre som sure, om de er uenige med dem i en diskusjon på en diskusjonsside.

Det er veldig bra. Jeg støtter alle som prøver og klarer å finne og gi kjærlighet med voksne, åndsfriske mennesker. Verden blir neppe et verre sted av at to mennesker føler seg elsket, uansett hva vi eller KG måtte mene om deres kjærlighet.

Anonymkode: da071...353

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Jeg bare sier at:

Hvis 10 kvinner møter opp på en singelfestival der det er 100 menn så vil mennene oppleve hardere konkurranse, enn hvis 100 kvinner møter opp på en singelfestival med 10 menn.

Som selvfølgelig ikke har noe med hvor "attraktive" de som var på disse to festivalene er. 

Mitt poeng er at jeg eller andre kvinner ikke er en festivalpremie som menn kan vinne. Min erfaring (gjelder sikkert ikke alle) at single kvinner på min alder, ønsker en mann som er helt vanlig oppegående med gode verdier, normal livsstil og respekt for andre mennesker. Og vi ser ikke etter så mange som mulig som vil ligge med oss, men en mann som kan kommunisere i senga. Vi er som regel ferdige med å bli humpet på  av menn som vil få sex, og mener at kvinner ikke kan ha hatt et sexliv tidligere, da de føler en trang til å snakke engelsk om de møter en sånn kvinne.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Slå opp ordet "gjennomsnittlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som 29 åring får jeg mer oppmerksomhet og interesse fra menn en i tidlig 20 årene. Og hadde du sett bilder av meg i tidlig 20 årene og nå hadde du lett forstått hvorfor 😝 ser helt lik ut men kler og ter meg bedre

Anonymkode: 818ce...690

Det var slike kommentarer jeg opplyste om å la være… vil ha saklige argumenter. Hilsen TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Mitt poeng er at jeg eller andre kvinner ikke er en festivalpremie som menn kan vinne.

Det skrev vel heller ikke posteren? Men at det er et kjønnsmarked hvor noen kan velge relativt fritt (fordi de er attraktiv) og noen har færre valgmuligheter (fordi de er mindre attraktiv).

Når tilbud/etterspørsel blir justert - f.eks ved at man jobber på en kvinne/mannsbedrift, ved at man er på en fest med ujevn kjønnsbalanse, eller på annen måte gir et av kjønnene færre muligheter så endrer man på vilkårene.

Når jeg var student så prøvde vi å arrangere fester sammen med sykepleierstudentene fordi det var litt kjedelig med studentfester med 95 karer og 5 jenter.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg ble ikke valgt av menn som er ute etter en pen premiekone de kan vise frem. Ei heller av mennene som bruker mesteparten av tiden sin på å klikke hjerter på avkledde jenter på instagram. Jeg ble heller ikke valgt av menn som innerst inne er veldig usikre på seg selv og dermed ikke er modige nok til å være i en relasjon med en kvinne som har det bra med seg selv og som vet hva hun vil.  

Men jeg ble valg av en stabil og trygg mann som har sunne verdier og holdning og som var ute etter en fin og kjærlig relasjon med noen som både kan være bestevennen og kjæresten hans. Han hadde et hav av penere, yngre damer han kunne valgt men han valgte meg. På grunn av personligheten og væremåten min.  

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 10.16):

Å si at «alle kvinner over 50 er avdanket» er både feil og utrivelig.

Å fortelle hvilke preferanser man selv har er noe annet enn å fortelle om hvilke preferanser et kjønn har i gjennomsnitt (selv om samme poster kan blande de to sammen).

Det finnes et betydelig antall poster her inne hvor kvinner erklærer hvilke menn de ikke prefererer. Reagerer du like sterkt på dem? På en måte er det vel naturlig å beskrive hva man liker/ikke liker. Så lenge man klarer å ha en ok tone så synes jeg at det er helt greit.

Tja. Hvis jeg forteller at jeg føler for å slå naboen i hodet så er det fornuftig av deg eller andre å argumentere med at det ikke er så innmari lurt.

Jeg tror at du bør være klar over faren for at vi avskriver andres argumenter som «føleri» når vi misliker ståstedet deres.

Det er veldig bra. Jeg støtter alle som prøver og klarer å finne og gi kjærlighet med voksne, åndsfriske mennesker. Verden blir neppe et verre sted av at to mennesker føler seg elsket, uansett hva vi eller KG måtte mene om deres kjærlighet.

At flere menn er eldre enn kvinnen i relasjoner er ikke en følelse men en objektiv realitet. Er du enig i det?

Jeg er ikke enig i det. Det er fakta at generelt på landspasis er menn eldre enn sin kvinnelige partner. Jeg lurer veldig på hvorfor dette er relevant for at kvinner over 27 er avdanket. Det er noen store aldersforskjeller, men de fleste velger en partner rundt egen alder. Er du enig i det?

Jeg utfordrer deg til å finne et innlegg der jeg er imot at alle burde ha preferanser. Jeg støtter de som er for preferanser, men jeg er uenig i at det er sosialt smart eller effektivt å snakke om hva man ikke liker i stedet for det man liker. Jeg har ikke problemer med egne erfaringer eller anekdoter, men jeg har problemer om noen mener at det er et bevis på at alle andre i samme gruppe er enige, fordi det stemmer ikke.

AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 10.24):

Det skrev vel heller ikke posteren? Men at det er et kjønnsmarked hvor noen kan velge relativt fritt (fordi de er attraktiv) og noen har færre valgmuligheter (fordi de er mindre attraktiv).

Når tilbud/etterspørsel blir justert - f.eks ved at man jobber på en kvinne/mannsbedrift, ved at man er på en fest med ujevn kjønnsbalanse, eller på annen måte gir et av kjønnene færre muligheter så endrer man på vilkårene.

Når jeg var student så prøvde vi å arrangere fester sammen med sykepleierstudentene fordi det var litt kjedelig med studentfester med 95 karer og 5 jenter.

Idéen om at alle har helt like muligheter når det gjelder alle demografier tror jeg ikke på. De fleste vet om noen som både er mer og mindre attraktive generelt enn dem selv. Jeg er inneforstått med at det ikke er massevis av menn passer meg. Om jeg hadde vært på festival som 20-åring, hadde jeg nok fått muligheten til å bli valgt til festivalsex oftere enn nå. Men poenget er at verken da eller nå er jeg gira på å ligge med alle 100, 90 av dem, 40 av dem eller 15 av dem. For meg er sexrelasjoner på jobb helt uaktuelt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (30 minutter siden):

Mitt poeng er at jeg eller andre kvinner ikke er en festivalpremie som menn kan vinne. Min erfaring (gjelder sikkert ikke alle) at single kvinner på min alder, ønsker en mann som er helt vanlig oppegående med gode verdier, normal livsstil og respekt for andre mennesker. Og vi ser ikke etter så mange som mulig som vil ligge med oss, men en mann som kan kommunisere i senga. Vi er som regel ferdige med å bli humpet på  av menn som vil få sex, og mener at kvinner ikke kan ha hatt et sexliv tidligere, da de føler en trang til å snakke engelsk om de møter en sånn kvinne.

Er uinteressant hva man søker i forhold til det jeg prøver å forklare. På grunn av de to faktorer som jeg nevnte vil menn som er 50 år ha mindre konkurranse fra andre menn enn dem som er 25 år. Om det nå er dype gode langsiktige forhold eller uforpliktende forhold dem er ute etter. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (31 minutter siden):

Slå opp ordet "gjennomsnittlig".

Alle gjennomsnittlige menn rundt meg er, eller har vært, i et forhold. 

Anonymkode: 3435b...41b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...